Új hozzászólás Aktív témák
-
fusion33
újonc
Én az interneten fenn lévő használati utasításban nem olvastam ilyen korlátozást sőt:
"Állandó jelleggel a járműbe szerelt akkumulátor töltésekor biztosítsa, hogy a jármű ne üzemeljen, és védett nyugalmi állapotban legyen! Kapcsolja ki a gyújtást, és vigye a járművet parkolóállásba, pl. személygépkocsi esetén a kézifék behúzásával, vagy csónak esetén a kötél rögzítésével!"Forrás:
http://download5.medion.com/downloads/anleitungen/bda_md13323_at_%28de_hu_si%29.pdf -
Brogyi
senior tag
Hát én a te helyedben biztos nem venném ki. Több oka is van. Az egyik amit leírtál. Mindent elfelejt a rádió, és a napi számláló. A másik azért vettél procis töltőt, hogy ne kelljen kivenni. Főleg ha egyszer rakod rá 1 héten belül.
Az Aldi-snak talán a csepptöltése magas. Először ellenőrizném a kijező mennyire pontos. Ettől fuggően használnám. Biztos, hogy nem venném ki az akksit akkor se ha nem pontos a kijelzett érték.
Használhatod úgyis ahogy leírták, de úgy nincs értelme.
Autóhoz az autó figurát használd, és ne a motort!
Az eszem megáll ettől a sok hülyeségtől. -
fusion33
újonc
Az, hogy gondozásmentes az nem az jelenti, hogy nem lehet vizet utántölteni. Ha lejárt a 2 év garancia nyugodtan fel lehet nyitni víz utántöltéshez a címke alatti műanyag sínt kell felfeszíteni mint a BOSCH-nál.
Videó a BOSCH-ró de a VARTA-val egy cég: https://www.youtube.com/watch?v=yOv4DA5Tgi8 -
Brogyi
senior tag
"egy autó ikon a gyors-töltést"
Ez igaz. Einstein is megírta minden relatív. Az autó ikon is lassú a maga 3,8A-jával. Atuóhoz autó ikon ahogy írtam.
Robogóhoz pedig motor ikon való a 0,8A-ral. A motor ikon egy autó akksihoz nem lassú hanem csiga, és nem tudják kivárni a tulajdonosok a töltés végét. -
fusion33
újonc
A 39 oldalon nem azért írja a használati, hogyan kell lekötni az akkumulátort mert csak úgy lehet tölteni.
Csak információs jelleggel tájékoztat a helyes sorendről azért van ott egy (i) betű is. Nem kötelező lekötni az akkumulátort, annak kell lekötni aki nem tud áramot vinni a kocsihoz és az akkumulátort kell vinni a konnektorhoz, töltőhöz. Lehet tölteni a kocsiban az akkumulátort csak a gyújtáskulcsot kell kivenni (véletlen ráindítás miatt). -
fusion33
újonc
Ha rövid ideig tölti nagyobb feszültséggel az nem gond, lehet olyankor az amper viszont kicsi, az a lényeg, hogy ne huzamos ideig töltse túl nagy feszültséggel.
Ha modernebb kálciumos akkumulátorod van az meg bírja, ez enyém kálcium silver(ezüst) a Ford fusion hidegben mértem 16V töltött, az akkumulátor most 7 éves. -
nootropil
csendes tag
Korábbi hozzászólásomban csak arra akartam utalni, hogy jelen infók szerint az
-CTEK,EXTOL\CARSTEL,AKKUKRAFT magasabb technológiai szintet képvisel "okosabb" mint a 4-5 E ft-s Lidl-Aldil töltők.
Amelyek hozzá kell tennem microprocesszor vezérelt eszközök használhatók-működnek, sok száz darabot eladtak tehát nem hinném hogy tönkrevágják az akkukat, de ha biztosra akarsz menni a jelenleg kapható sorból az AKKUKRAFT a legjobb ár\érték arányú 9 töltési fázissal csepptöltéssel a végén. Ez a hozzáértő szerint is jó cucc ! [BROGYI] pl.
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
Kiscupák
újonc
Ezek szerint nagyon szór a termék pontossága. Egyik csal lefelé, másik csal felfelé, még akkor is, ha a kijelző a tiédnél pontosan mutat. Kicsit sok az a 15 V. Elkezdi pezsegtetni az akkusavat, nem biztos, hogy hosszú távon szeretni fogja az akkud Vidd vissza és hozz egy másikat helyette, szerintem.
-
Kiscupák
újonc
Nekem nem villogott a keret fél óráig, ahogy elérte a saját kijelzője szerinti 14,4 V-ot, átállt fenntartó töltés fázisba, megszűnt az elem keret villogása, fixen világított a keret és a fenntartó töltést csinálta: 13 V-ig leengedte az akku feszültségét, majd visszatöltötte 0,8 A-rel 13,6 V-ig 1-2 perc alatt és utána megint leengedte 13 V-ig és ismét fel 13,6 V-ig. Utána ezt csinálja non-stop az idők végezetéig...
Szóval lehet, ezek szerint tényleg hibás a tiéd. Most már így több sebből vérzik. De hogy most egy másik multiméterrel mérted és az engem igazol, azaz kevesebb a multiméter szerinti töltési feszültség a töltő kijelzője által kiírt feszültséghez képest.
[ Szerkesztve ]
-
Gabex.ex
újonc
Ha ez a töltő-karbantartó típus akkor igen, bár viszonyitási alapom nincs mert csak opt2-m volt de az tette a dolgát. Bár úgy látom a tél elmúltával mindenhol csökkentek az árak, és tényleg ott a legolcsóbb. Ha megvennéd írj tesztet, hogy kocsiban tényleg nem emeli meg a feszt meg stb.... A cétek mellett még annyi szól h a töltési folyamat ránézéssel látható meg vízmentes csatija is van (+ledes is) és sok kiegészítő van hozzá. És ingyenes szállítás.
[ Szerkesztve ]
-
kisbalazs83
aktív tag
Ez érdekes. Én tegnap hívtam fel a Dover Kft.-t és azt mondták, ami náluk van Optimate 6 azon 0.4 van az alsó AMPS lednél és az összes leírásban ami van náluk a gyártótól 15-240Ah szerepel. Ígéretet tettek, hogy továbbítják a Tecmate felé a kérdéseimet:
-mi a különbség a 0.4 és az 1-es feliratú változat között
-hogy lehet megkülönböztetni a 3-240Ah-s és 15-240Ah-s változatot
-Európai piacon is elérhető-e a 3-240Ah-s változat, mivel a Tecmate oldalán 3–240Ah-s terméket reklámoznakTeljes a zűrzavar. Már csak a Tecmate.com oldalát nézve is az Optimate 6-nál váltakozó képeknél az egyiken az 1-es feliratú, a dobozban lévőn pedig a 0.4 feliratú változat látható...
Még nem kaptam választ.[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
Kiscupák
újonc
Elkeserítőek a válaszok. Egy ilyen cégtől, mint a Tecmate az alapból elvárható lenne, hogy következetesen készítse a termékeit és az egyiken ne 0,4 A, a másikon 1 A legyen az első led mellé írva, miközben mind a kettő ugyanazt tudja. Olyan átverés érzésű ez a dolog a szememben.... Most akkor valójában mekkora áramerősséggel is tölt a legkisebb fokozatban? Mert ha 1 A-rel, akkor a 4 Ah-s robogó akksit nem igen merném rácsatlakoztatni, míg ha csak 0,4 A-rel, azaz az az induló, minden további nélkül. Eleve miért matricázták át az újabb verziónál a 0,4 A-t 1 A-re? Valószínüleg azért, mert nem tud 0,4 A-ről tölteni... Mi másért? Mert ha ugye automatikusan választja ki a töltő a kezdő áramerősségget, akkor akár azt is oda lehetne írni, hogy 0,1 A vagy akár 0,05 A! Nem?
Komolyan mondom, hogy vicc kategória kezd lenni ez az Optimate ügy! Elkérnek egy sima "okos" töltő árának dupláját vagy két és fél szeresét a töltőjükért és még azt sem tudja a vásárló, hogy mit vesz pontosan, milyen műszaki tudással, paraméterekkel rendelkező termékért adott ki egy nagy rakás pénzt! Ez vérlázító, komolyan mondom! Meg mi az, hogy csak "nagyjából" mutatja a töltő az áramerősséget???? Ennyi pénzért nekem ne nagyjából mutassa, mert még az áruházi termékek között is van olyan, ami LCD kijelzőn kiírja, hogy mennyi töltőárammal tölt és nem csak nagyjából mutatja. Ennyi pénzért elvárom, hogy ne csak nagyjából mutassa. A nagyjából szó elmegy egy 1000 Ft-os kínai piacon vásárolt multiméterrel kapcsolatban, de nem egy közel 30.000 Ft-os töltő esetében. 6 db áruházi töltőt veszek egy Optimate 6 árán (Ultimate Speed, Auto XS). Ok, nem egy kategória, de mindkettő LCD-n kiírja, hogy hány A a töltés és hány V az akkumulátor feszültsége. Nem nagyjából találgatunk és LED-eket gyújtogatunk fel hébe-hóba! Vagy 0,4 A, vagy 1 A. Nagyjából.... Vicc a köbön!
[ Szerkesztve ]
-
Kiscupák
újonc
Láttam az ide a fórumra is belinkelt videót, ami a CTEK-et hasonlítja az Optimate 6-hoz és azt mutatja, hogy mégsem a CTEK a világ legokosabb töltője, mert az Optimate 6 "többet tud nála". Legalábbis az Optima 6-ot gyártó Tecmate szerint... Kíváncsian várom, hogy ha neked megérkezett, mennyire leszel megelégedve vele...
Olvastam a neten, hogy a töltési áramerősséget egyébként más okos töltő, például az AKKUKRAFT is fokozatmentesen változtatja, mindig az akkumulátor által kért (=felvett) tényleges töltőáramot generálja, akár motor töltési módban 0,1-0,8 A-ig, akár autó töltési módban 0,1-3,8 A-ig, ezzel nem is lenne baj, de az Optimat 6-nál legalább ne írnák oda hogy 1A a minimum, mert nagyon megtévesztő. Nem lehet 1 A a minimum valóságban, mert akkor az nem alkalmas 3 Ah-s akksitól. Ez itt a hiba a leírásban és a tájékoztatásban. 3 Ah-s akksihoz 0,3 A-től induló töltőáram kell, tehát a legalsó ledhez 0,3 A-t kellett volna írniuk, nem 1 A-t.
[ Szerkesztve ]
-
kisbalazs83
aktív tag
Szia!
"Aztán ahogy Te is írod, hogy 4Ah-s akksit nem mernél rákötni, ha 1A a minimum, ezért gondolom változtattak a feliraton, hogy ne riasszák el a hozzád hasonlóan (logikusan!) gondolkodó vásárlókat."Nem! Pont fordítva. A 0.4 feliratú volt előbb és a most kapható változaton van 1-es felirat. A változtatásban én sem látok logikát, ha a belső dolgokon nem változtattak, akkor mi értelme volt? Úgy is mondhatnám, hogy az okos töltőt megtervező okos emberek, akik logikusan gondolkodnak, miért vetemednek ilyen logikátlan, megtévesztő, összezavaró átmatricázásra.
"Méretre is sokkal nagyobb mint a hasonló (akár a CTEK) töltő, gondolom nem véletlenül. Kell a hely az alkatrészeknek."
Ha jól tudom, a Ctek kapcsolóüzemű (ezért kisebb), az Optimate6 pedig nem.
"Hol lehet a legolcsóbban beszerezni az Optimate 6-ot?"
argep.hu[ Szerkesztve ]
65JZ1000, 65PUS7506, 55OLED754, FTXF42D
-
Brogyi
senior tag
Először off. A mai LCD TV-k nem TV-zésre valók. Senki nem sugároz 1080p-ben. Az 1080i az gagyi, akármelyik szolgáltató nyomja. Az analóg nem összehasonlítható a digitálissal. Ez hasonlít a CD vs LP-re.
peti85,kisbalazs83
Ha valamelyikőtök Bp-hez közel lakik ( bár ez nem valószínű) akkor írjon rám privit. Segítenék a méregetésben. Töltés előtt/után belsőellenás, CCA mérés.
Az a 9Ah-s robogó akksi félrevezethet. Rendkivül rövid élettartamú, és gyenge minőségű darabok. Még ha Yuasa akkor is. -
Petyka3
aktív tag
Ha elér egy szintet 7.8-8V egyszerűen készenlétre vált a töltő. Ha elindítom a leírás szerint villog a feszültség, illetve az akkudiagram, de másfél perc után készenlétre vált. Az user manual szerint minden bizonnyal meghibásodott az akku, és biztonságtechnikai okokból készenléti üzemre vált a töltő...
-
agyarka
aktív tag
Ennél drágábban is árulnak olyan töltőt, ami nem szerepel a magyar importőr nyilvántartásában. A importőrnél kisker áron 39950, ami kb. kinti ár. Nekem soknak tűnik a közel 13 minusz, úgy hogy mindenkinek haszna legyen beleértve az államot is.
Természetesen lehet, hogy mindenki túl nagy árréssel dolgozik, kivéve az általad linkelt. -
csiga8
senior tag
Érdeklődnék a hozzáértőktől a következő ügyében:
B7 Passat gyári, AGM akkuja helyett kapott nemrég egy Exide premiumot. ( 77 Ah, 760 A)
Érdekességképp mértem töltő feszültséget menet közben és egy idő után 14,8V-ra áll be.
Nem sok ez egy kicsit? Vegyek bele AGM akkut a magasabb töltő fesz. miatt?
A premium Exide bírná? OBD-n keresztül VCDS-el lehet állítani az akku típust?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen