Új hozzászólás Aktív témák
-
fusion33
csendes tag
Nincs mert nem mentettem a könyvjelzőbe, nem sokat írt azt angolul ami nem gond elolvastam, letöltöttem a képet és azóta nem találom. A CTEK töltőmbe azt szeretem a Lidl -es töltőmmel ellentétben, hogy nem gond neki az áramszünet, nem kell ránézni ami egy teleltetett akkumulátornál fontos szempont mivel azt nem tölti a generátor.
Nekem a számítógép szünetmentes tápegységről üzemel a TV-vel együtt, amikor átkattan és vissza olyan néha mint egy időjárásjelző, ha a szomszéd megyében vihar van akkor is kattan vagyis akkumulátorra vált de ez csak 1 másodperc. Túlfeszültség még soha nem volt, mindig alacsony feszültség miatt váltott át.[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
Jó kép, az enyémet nem fogom egy ideig látni mert nem tudom 10. napig nem használni az autót.Vettem egy 2.5m-es hosszabbítókábelt a töltőhöz, hogy ne kelljen a motorháztetőt nyitogatni és a kesztyűtartóban van a töltő, a csomagtartón keresztül megy a hosszabbító mivel nincsen még garázsom.
-
fusion33
csendes tag
Én is azt tudom amit a használati ír, szerintem gépkocsiból kivett vagy gépkocsiban lévő de hosszú ideig nem használt akkumulátoroknak feszültséget le-fel impulzus szerűen változtatva szimulál olyan körülményt ami jó a hosszú ideig nem használt akkumulátornak. A használati nem csak a RECOND módnál írja:
-
fusion33
csendes tag
Így is lehetséges a CTEK töltőt csatlakoztatni és tölteni az akkumulátort, érdekes:
http://www.disco3.co.uk/shop/tow-electrics-charger-adapter-ctek-accumate-optimate-etc-p45.html[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
A fenti CTEK töltőről készült kép nem a sajátomról készült, valaki régebben kérdezte, hogy van-e aki látta-e már az utolsó led-et égni, ezért osztottam meg. A töltőről megosztott tapasztalat angol volt, egy angol nyelvű oldalról származik de úgy gondolom ez nem számít.
-
fusion33
csendes tag
Van egy elképzelésem de nem vagyok benne biztos. Ha rákötném az akkumulátor töltőmet az akkumulátorra kábelszemes csatlakozóval és az akkumulátortöltő a kesztyűtartóban lenne. A generátor töltése menet közben nem okoz e gondot az akkumulátortöltőnek ilyen állandó csatlakozásnál? Ehhez hasonló az elképzelés csak a töltő a kesztyűtartóban lenne:
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
válasz kisbalazs83 #1027 üzenetére
Kösz a beszámolót, nagyon jól látod, hogy sokan azért vesznek ctek-et ami egyébként jó töltő, mert Európában az Optimate töltők nicsenek úgy benne a köztudatban mint a ctek és talán nem a magyar fizetéshez való az Optimate ára. Én mindkettőt kedvelem bár ctek-em van.
-
fusion33
csendes tag
válasz kisbalazs83 #1020 üzenetére
Nagyon profin néz ki a töltő, a használatija szerint olyan intelligens, hogy tudja érzékelni hogy az akkumulátor a kocsira van-e csatlakoztatva vagy nem, ha nincs a kocsira csatlakoztatva akkor tölt szulfátosodott lemerült akkumulátort 22V-al amúgy 16V -ot használ recovery módban. Eddig nem tudtam, hogy az alja ilyen.
Tipp: Garancia lejártáig ne szedd szét nehogy elvesszen a garancia, van olyan csavarfajta ami ha kicsavarják mutatja, hogy ki volt csavarva.[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
válasz kisbalazs83 #1017 üzenetére
Kösz a képeket, nagyobb mint gondoltam a telefon eltörpül a töltő mellett. Gratulálok a töltőhöz nagyon szép darab.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
válasz kisbalazs83 #1014 üzenetére
Üdv! Majd fotózd már le a telefonodat mellé téve viszonyítási alapnak, hogy milyen nagy a töltő. Köszi.
-
fusion33
csendes tag
-
fusion33
csendes tag
válasz Kiscupák #941 üzenetére
Abban tévedsz, hogy csak gyújtáson működik, már nagyon sok autón működik gyújtás nélkül is, természetesen a sajátomon is működik különben nem akarnék szivargyújtós csatlakozót. Mivel a CTEK gyárilag árul ilyen csatlakozót és a szivargyújtó gyárilag ad áramot gyújtás nélkül nem félek. Kiegészítő rátöltésnek, karbantartó csepptöltésnek megfelel a szivargyújtó.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
Ha olcsóbban meg tudnám venni ezt a tartozékot biztos megvenném mert nem csakhogy nem kellene felnyitni a motorháztetőt hanem még jelezne is az utastérben az akksi állapotáról. Vagy a hozzáadott ledes csatlakozóra teszek egy szivargyújtó csatlakozót és akkor nem kell 5.000Ft-ot kiadnom csak 500-at és van egy az utastérben lévő visszajelzős csatlakozóm.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
Úgy emlékszem nootropil-nak a CTEK-je nem sípolt hanem "átment karácsonyfába" vagyis alul több fény világított az enyém sípolt csak. Nagyon korrekt volt a fétis mert nem javításra küldték hanem egy újat küldtek a régi helyett.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
Üdv. Megfogadtam p300 tanácsát, beszéltem a fétis-el azt mondták küldjem vissza mert garanciás, elküldtem a múlt héten hétfőn, tegnap megjött egy új helyette, annyi, hogy a csavarszemes csatlakozó a régi a dobozban de a töltő egy másik karcmentes ránézésre vadonatúj darab, ez viszont nem sípol recond módban. Náluk nem sípolt egy kisebb akksin (44Ah) az enyém (60Ah) de voltam olyan előrelátó, hogy felvettem diktafonra a sípolást és a telefonba meghallhatták. Szóval kösz a tanácsot, örülök, hogy nem sípol még ha halk volt is.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
válasz Gabex.ex #905 üzenetére
Azt tudom javasolni, hogy ha ki akarod szűrni, hogy az akksi a ludas vagy a töltő próbáld ki más akkumulátoron esetleg többen és akkor fogod tudni, hogy melyik a hunyó. A CTEK töltőknek amikhez volt szerencsém alapesetben van egy pici zizegő hangja amikor dolgozik de ez csak akkor hallatszik ha ráteszed a füledet vagy kb 5cm-ről. Ha nagyobb kapacitású esetleg végét járó akkumulátort tölt lehet kicsit nagyobb hangja de kisebb kapacitású vagy jó állapotú akkumulátornál kisebb hangja lehet.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
Elirtam: A CTEK 15.6V-ja nem egyedi ha az OPTIMATE 6 is 16V-al tölt.
Helyesen: A CTEK 15.8V-ja nem egyedi ha az OPTIMATE 6 is 16V-al tölt ha a gépkocsiban az akkumulátor. -
fusion33
csendes tag
Ha figyelmesen elolvasod amit írtam akkor észreveheted, hogy az újabb ford típusú gépjárműről írtam ami tartósan, hosszú időn át elbírja a 15,8V recond módban való töltést mivel az újabb fordok a töltési feszültsége 16V, az enyémnek is. Az OPTIMATE 6 töltő használatija szerint az akkumulátor töltő észleli, hogy az akkumulátor a gépkocsiban van (battery in wehicle) és gépkocsiban lévő akkumulátort 16V-al tölt recond módban, ha ki van véve (out of wehicle) akkor 22V-al tölti recond módban. A CTEK 15.6V-ja nem egyedi ha az OPTIMATE 6 is 16V-al tölt.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
válasz zsozso710711 #873 üzenetére
Az nem gond ha valamit nem a CTEK gyárt személyesen mivel már szinte mindent mással gyártatnak pl: a személyautók gyári akkumulátorai is beszállítóktól vannak mégis sokáig bírják az enyém 7 éves. A tervezés, felhasznált anyagok és a minőség ellenőrzés jó akkor egy termék jó.
-
fusion33
csendes tag
válasz zsozso710711 #868 üzenetére
A második linken elérhető videón a videó alatt kiválasztották a recond módot de nem használták a videó alatt ténylegesen a recondot mert a felső recond állapotjelző nem világít odáig nem jutott el a töltő és a videó sem. Olyan mintha én kiválasztanám a CTEK töltőmön a recon módot de csak 4.-5. lépésig mutatnám a töltőn, míg a recond csak a 6. nál kezdődik. Nagyon jól teszi ha valaki óvatos mert más nem fogja az esetleges kárát megtéríteni. Akinek a lekötés nem gond jobb ha leköti, hiába használtam már én is a recond módot kocsiban de csak azért mertem mert az újabb fordoknak magasabb a töltési feszültsége.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
válasz zsozso710711 #868 üzenetére
Nem a töltő romlott el hanem csak a microkapcsoló amit valószínűleg nem a CTEK gyártott csak alkalmazott. A márkanév nem csak egy név hanem a mögötte lévő technika, tudás, minőség.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
Ahány CTEK tulajdonostól sikerült erről informálódnom még senkinek sem gyulladt ki a 8. led, másoknak és nekem is a 7. zöld akkumulátor alakú led égett.
A 8. tudomásom szerint csak akkor gyulad ki ha 10 napig nem használják az akkumulátort és folyamatosan 10 napig a töltőn van.[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
Tévedni emberi dolog, és nem is volt szándékos.
-
fusion33
csendes tag
Ultimate Speed LCD-t használ valaki?
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
válasz zsozso710711 #790 üzenetére
Nekem a Megapulse használati ezt az érdekes dolgot írja a Megapulse-ról: Az impulzusos akku-regeneráló sípoló hangja elhalkul, mihelyt lecsökkent a szulfátosodás.
-
fusion33
csendes tag
válasz Kiscupák #751 üzenetére
A CTEK teszi a dolgát és nem csak nekem sípol halkan, nekem nincsen bajom vele az eddigi legjobb töltőm. Azzal van gond amikor olyan ember becsmérli a Megapulset ami nekem van akinek nem volt ilyene. Nem jó a CTEK, dobjam ki a kukába a Megapulset. Nem jó mert neked nincsen ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
válasz zsozso710711 #747 üzenetére
Lehet akksitól is függ a sípolás.
-
fusion33
csendes tag
válasz zsozso710711 #747 üzenetére
Úgy látszik nem csak az enyém sípol halkan amikor dolgozik.
-
fusion33
csendes tag
Savrétegződés: A súlyosabb sav lesüllyedésével a cella alsó tartományában savrétegződés alakul ki. A rétegződés megszüntetése érdekében az elektrolit felkeverése szokás szerint felfelé haladó gázbuborékokkal történik. Ezt a gázt hagyományos rendszerek esetében az akkumulátor egy meghatározott túltöltésével termelik. A célzott túltöltés azonban fokozott energia- és vízigénnyel, töltésidő meghosszabbodással és hőmérsékletnövekedéssel jár, és jelentős mennyiségű hidrogén kerül a levegőbe.
-
fusion33
csendes tag
válasz Kiscupák #705 üzenetére
Ezt eddig is tudtuk, hogy a töltő töltésre való nem profi szulfátlanító arra 60.000Ft os célgép való. Nem is szulfátlanítás miatt vettem, vettük a töltőket hanem töltés miatt és már nem a régi típusú töltővel szeretnénk tölteni hanem egy micropocessor vezérelttel. Ma már az nem újdonság ha valami elromlik nem lehet vagy gazdaságos javítani és "el kell dobni" (pl: Epson nyomtatók stb...) nagyobb értékű dolgokat is gyártanak így, de mivel nincsen benne forgó mozgó, kopó alkatrész és nem mindennap használjuk elég sokáig fognak működni várhatóan. Senki nem mondta, hogy a CTEK recond módja szulfátlanításra való, a recond mód a savrétegződést szünteti meg azzal, hogy megpezsegteti az akkkumulátorban lévő elektrolitot.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
válasz honvéd44 #694 üzenetére
Csak a Carstel 2A tölt 3 lépésben a Carstel 4A ugyanúgy 9 lépést csinál csak a szokásos fordítás hanyagság miatt írják még a 8A-eshez is ugyanazt a sablon szöveget a linken. Azért újabb mert már választható a villáskulcs, az hogy nem tudja a régi 6V-ot az a többségnek nem szempont mivel már a modernebb motor akkumulátorok 12V-osok. Megértem, hogy aki megvette azt a rébebbi típust amin még felül van a villáskulcs és nem alul ahol választaható és rövid időn belül kihoznak egy modernebbet amin már alul van és választható az egy kicsit bosszantja az embert de ami tény az tény. Én is a modernebb Carstel 4A a Model. 01.80.048 típus rendeltem meg de mivel nem kapható vagyis csak később azért választottam végül a CTEK-et.
-
fusion33
csendes tag
válasz honvéd44 #686 üzenetére
Ez Carstel 4A, a Carstelnél nem teszik rá a carstel feliratot hanem csak a forgalmazó weblapján van, az én Carstel 2A töltőmre sincsen ráírva, hogy Carstel, persze, hogy nem tud 6V-ot mert ez az újabb mint a CTEK-nél az újak már 12V-al töltenek nincs bennük 6V viszont külön választható a villáskulcs hasonlóan a ctek recond módjához. Mindegy, hogy Carstel/Extol/Biltema/KS TOOLS akkor is egy termék.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
válasz honvéd44 #675 üzenetére
Régi típusú töltőhöz okos dolog, én a CTEK hez nem használom mert nélkülözhetőnek tartom, meg a csavarszemnek nagyobb az átmérője a biztosítékos változatnál, persze jó, hogy van ha később be kell szerelni egy másik akkumulátorhoz. 15A a biztosíték ahogy a képen is látszik.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
válasz honvéd44 #675 üzenetére
Azoknak jó ez a + csavarszemes csatlakozó akinek 2 db jármű(motor vagy autó) van és mindegyikbe beszereli a csavarszemes gyorscsatlakozót és így egyszerűbb a csatlakoztatás. Mivel gumisakpa van a végén motorokhoz ideális mivel nem megy be a nedvesség a csatlakozóba.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
Amit leírtam azt már más dolgokkal is hatékonyan alkalmaztam, egyszeű hibakeresés, hibakizárás, hogy valamit más környezetben is kipróbálunk. Ha valami működik nem szabad hirtelen döntést hozni és idegen emberek kezébe adni mert nem biztos, hogy az jön vissza és úgy ahogy odaadtuk. Ez saját tapasztalat pl: volt már olyan amikor a törött autóból a mercedes szervizben eltűnt a porlasztó ami használtan is 40-60.000Ft. majd ha biztos leszek benne még akkor is meg kell gondolni mit teszek vagy nem teszek és megéri-e? Nem kell kapkodni mivel 5 év garanciás. Jártam már úgy, hogy visszaküldtem a szervizbe a micrót és visszaküldték, hogy semmi baja, mikor máshol kipróbáltam ott működött, így kiderült nem a micrónak van a baja hanem az elektomos vezetéknek a falban.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
válasz fusion33 #672 üzenetére
Mivel más akkumulátoron nem próbáltam a recond módot nem lehetek biztos, hogy nem az akkumulátorral volt a gond nem a töltővel. Ha más akkumulátornál is halkan sípolna recond módban csak akkor lehetnék benne biztos, hogy ez a halk sípolás a töltő jellegzetessége nem az akksi hibája. Van akinek meg sem éri a 7 évet az akksija, és ennyi idős akkumulátor 3 lemerülése volt eddig már lehet szulfátos, savrétegződött, stb.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
Mivel a halk sípoláson kívül végezte a dolgát és azóta is végzi nem szeretném, hogy a gyárilag leheggesztett új töltőt felnyissák (szétbarmolják) mert már utána nem lesz olyan mint volt. Csak recond módban csinálta máskor nem azóta sincs hangja. Lehet az akkumulátor volt már olyan állapotban, hogy nagyonn megdolgoztatta a töltőt első alkalommal. Az, hogy munka közben sípolt recond módban az nem biztos, hogy súlyos hiba amiért javításra szorulna, nekem van szulfátmentesítőm az is sípol amikor dolgozik csak nem hallatszik a motor hangjától csak miután leállítom és még csinálja pár másodpercig.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
válasz honvéd44 #657 üzenetére
Elhiszem, már írtam, hogy szimpatizálok a Carstel/Extol néven magyarországon forgalmazott töltőkkel, írtam, hogy meg is rendeltem 2 helyen de mivel nem kapható azért vettem a CTEK-et de nem bántam meg, sőt örülök, hogy így alakult. A CTEK nél csak a szivargyújtós csatlakozó nincsen de adtak + egy ledes indikátoros biztosítékkal ellátott csavarszemes csatlakozót pluszba.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
A mai modern motorok már 12V-os akkumulátort használnak és ez már egy modern töltő, akinek még 6V töltés szükséges, gondolom azok vannak kisebbségben azoknak olyat kell venni ami tud 6V-ot de a többségnek már tökéletes a 12V. Logikus, hogy a többség érdekeit veszi figyelembe a CTEK.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
-
fusion33
csendes tag
válasz zsozso710711 #628 üzenetére
Eddig 3 alkalommal merült le úgy az akkumulátor (én hibámból), hogy nem indította a kocsit, mivel az akkumulátor 7 éves úgy gondolom jót tesz neki a minőségi karbantartás a CTEK-el. hátha kihúzza a 10 évet is.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
csendes tag
válasz zsozso710711 #623 üzenetére
Ha ritkán kell használni arra tökéletes az is. Én végül azért választottam CTEK-et mert sokat van a töltőn az akksi a kevés használat miatt, meg nagyon meríti a gyári immobiliser és a CTEK-ben bízom, hogy sokáig rajta tartható, persze más töltőn is, de a nyugodtabb vagyok ha egy nagy értékű akkumulátort (újonnan 27.000) minőségi töltőre bízok.
-
fusion33
csendes tag
Hasznos a fórum, ha előbb rátalálok akkor elkerülöm a GUDE GAB 5A-t, a fórum által ismertem meg és vettem meg végül utolsónak a CTEK MXS 5.0-t.
-
fusion33
csendes tag
válasz zsozso710711 #620 üzenetére
Én is így jártam, 2 helyen is megrendeltem a Carstel 4A-t, nem volt a kiírással ellentétben. Így döntöttem a CTEK MXS 5.0 mellett azt meg már másnap hozták, de nem bántam meg sőt.
-
fusion33
csendes tag
Amit tudok javasolni, hogy olvasd végig az előző hozzászólásokat, de ha nicsen időd rá akkora:
1. CTEK MXS 5.0 továbbfejlesztett19.900Ft ingyenes házhozszállítással +ajándék csavarszemes indikátorral a www.fetis.hu
2. Akkukraft töltő www.globalstone.hu 13.680Ft a vége
3. Carstel/Extol 4A kb 10.000Ft de most nem kapható csak drágábban, vagy várni kell.
4, Carstel 2A www.jofogas.hu 6.000Ft
5. Lidl akcióban Ultimate Speed LCD 5.500Ft (ki kell fogni az akciót és várni kell rá)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest