Új hozzászólás Aktív témák
-
Inhouse
őstag
válasz nootropil #5935 üzenetére
Egy multiméterhez képest akku viszonylatban ég és föld. A multiméterrel tudsz mérni akku feszültséget, nyugalmi, terhelt és töltés alatti állapotban, és nagyjából ennyi. Esetleg nyugalmi áramfelvételt, ha megszakítod a sarkot. Persze egy műszerrel mindent meg lehet mérni, csak nem közvetlenül magában, kell hozzá a körítés, ami a Lancol műszerében benne van. Illetve egy algoritmus, ami számol, ez nem annyira hozzáférhető.
A Micro200 mér a feszültségen kívül akku indítóáramot (nem közvetlenül, a rákapcsolt terhelés hatására eső feszültség értékből) és belső ellenállást, teszteli a generátort (hullámosságot is néz/mutat), teszteli az önindítót. Ezeket az adatokat elmenti, az utolsó kiolvasható USB-n.
Ennyiért nagyon jó kis cucc.Üdv Inhouse
-
csiga8
senior tag
válasz nootropil #5540 üzenetére
Vettem egy ULG 15 B4 -et. Nagyjából 3 óra múlva vissza is vittem. Számomra nagy csalódás volt.
Ugye én a Global CH611-hez tudok viszonyítani, és az ehhez az ULG töltőhöz képest eléggé elkényeztet.
Ami nem tetszett:
- Pici, hangos, kifejezetten zavaró hangú ventilátor van benne, ami állandóan süvít, ennek ellenére az egész doboz (a 16 C fokos pincében) átmelegszik
- nincs lehetőségem választani a 2A, 6A, 15A töltő áram közül, majd a töltő eldönti mit akar
- A kijelzőn nem lehet megjeleníteni a töltő áramot, sőt menet közben nem is tudtam léptetni a töltő feszültség és a töltöttségi % között, csak feszültséget mutat
- Ha kiválasztasz egy akku típust, majd töltési módot ( gyors, normál) a start után már nem látod, hogy melyik opciót választottad, a ledek kialszanak ( nálam a gyors töltés nem is működött)
- Nincs külön választható regenerálás
Szóval ez egész egy automata töltő, nincs bele szólásom sok. Még el is fogadtam volna - talán - de aztán jött a fekete leves. Normál módban ( jó akkut tettem rá, amin a kis Yaso csepptöltötött, azzal az akkuval ponthegesztek) 15,4 V-nál még nem kapcsolt le, nem ment át csepptöltésbe, ami lehet nincs is. Amikor visszavittem, az üzletvezető átlapozta a kézikönyvet, és tényleg nincs benne, hogy le kéne kapcsoljon - ne töltsön túl- illetve hogy csepptöltene.
Úgyhogy csak óvatosan...
Képekben:
[ Szerkesztve ]
-
válasz nootropil #5540 üzenetére
Az Aldi-nak, és a Lidl-nek is van hasonló darabja. Néhány hete Csiga8 topiktárs linkelte. Ezek hagyományos tirisztoros töltők miden jó, és rossz tulajdonsággal együtt. Egy picivel egyszerűbbek mint a CH611. Olvass bele. Ott mindent leírtam azt hiszem. Nehezek, 50Hz-es a kapcsoló freki. Tehát búg. Szerintem ezek hosszú életűek.
Igazából csak fényképen láttam, de attól még igazam lehet.
Már nem vehetek több ilyet.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz nootropil #2542 üzenetére
Túltölteni nem fog, csak azért azt sem ártana tudni, hogy milyen töltőáram választható. Mint ahogy a Ctek 5.0 beállítható 800 mA és 5 A értékre is.
De mivel ez 8-180 Ah kapacitásig használható, bizonyára tud kis áramot is.
Túl nagy áramnál káros impulzusok juthatnak a jármű elektronikájára, noha ezek szűrt tápegységek, de nagy áramon már a szűrés is problémásabb.
A bikázó mód kicsit más, azt úgy szokták megoldani, hogy rögtön le is kapcsol, amint beindult a motor, illetve van egy időkorlátja is (eleve nem bírná a tápegység sem, tehát azt is védeni kell a túlmelegedés ellen).
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Harkovz
aktív tag
válasz nootropil #2536 üzenetére
Nekem ilyen van, tavaly vettem Aldiban. Több lépésben tölt, tud csepp töltést, és minden akkuhoz használható. Savas, AGM és zselés. Ki lehet választani az akku típusát. Az indítás segély csak plusz. Szerintem ennyit simán megér, én 20 ezerért vettem, ma próbáltam ki.
-
Csatravi
senior tag
válasz nootropil #2442 üzenetére
Üdv!
Ez egy Meanwell töltő.
Itt van róla egy kis infó.
http://nz.wellforces.com/meanwell-pa-120n-13c-battery-charger-100w-13-8v-7-2a.htmlhttp://goo.gl/677E15
Ezen doksi alján vannak a készülék linkek amik elvisznek a készülék oldalára ahol a Documents menüt választva megtalálhatóak a leírások készülékenként különböző mennyiségben.
Persze ha valakit érdekel[ Szerkesztve ]
-
válasz nootropil #2338 üzenetére
Az AGM-mel rendbe leszel. Ha töltöd annál 1 hónap 1x. Max. egy éjszaka. Ezek jobban elviselik azt a néhány tized plusz voltot. Sőt sokak szerint kell is.
Az üzembehelyezésnél légy nagyon türelmes. Amikor feltöltöd savval akkor felmelegszik. Hagyd pihenni, lehülni, majd utána töltsd fel. Sokan ezt is furcsálják, de kell. Az elöző motorom hagyományos akksival üzemelt, és ott fogadtam meg én még 1x, soha. Ott látszott, hogy nemcsak víz távozik. A sav pedig agresszív.
Nem csináltál semmit rosszul csak nem láttad a savszintjét. Sajnos ennyi elég volt. A CTEK-kel sincs semmi baj. Az enyém [ilyen]. Kár hogy a tiedbe nem fér el. -
Kernel
nagyúr
válasz nootropil #2338 üzenetére
Sejtettem, hogy abból már nem lesz akku. Pedig a mai kalciummal adalékolt akkuk elvileg jól bírják a 14,4 V-ot még nyáron is, de talán tovább tartott volna az élete, ha kevesebbre tölti a jármű.
Két nyarat bírt ki, ha jól láttam, az nem sok.
Amikor otthon a töltővel adsz neki, hőmérséklet szempontjából kicsit más a helyzet, mint a forgalomban, melegben. Jobban megviselheti az utóbbi. Ráadásul a töltő telítődéskor le is szabályoz, a motorban állandóan kapja.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
válasz nootropil #2327 üzenetére
Nem tudok rögtön reagálni, de ezért is jó a fórum. Az eseted elég érdekes, mert a töltő is és, az akksi is márkás. Sajnos én azt mondanám a te esetben a CTEK nem biztos, hogy a legjobb választás. Az akksi problémát én nem feltételezném. A megoldás se olyan egyszerű. Rágódtam rajta egy picit. Leírom én mit is csinálnék, ami persze egyedi, és nem szentírás.
A fénykép alapján már gyanítom nem csak víz távozott. A nagy folyadékhiány miatt. Először vizzel pótolnám, mert mindenki ezt javasolja, majd feltölteném. Utánam jön a fajsújymérés egy jó cella, és egy vizzel feltöltöttet mérnék meg, és annak fényében savat is kellene adni hozzá. Ez nem egyszerű ha még emlékeztek a kémia órákra. Veszélyes.
A hagyományos akksi több törődést igényel, amit majdnem meg is tettél. Sajnos az 1héten 1x töltés ugyan elegendő csak nem láttál rá a cellákra. Vakon nem szabad átlépni azt a 14,4V-ot. Itt azt feltételezem, hogy akksi jó, csak a CTEK megküldte minden egyes töltésnél nagyobb feszültséggel.
Szóval a CTEK a te estedben nem a legjobb. Ők is a mai akksikra számítanak aminek már kevés a 14,4V.
Végére maradt a motor szabályozója. Ha Ducatti szerű régi akkor az is szar.[ Szerkesztve ]
-
-
Kernel
nagyúr
válasz nootropil #2327 üzenetére
Elektrolit nélkül érdekesen működhetett volna 2015 óta. Fél töltés --> fél kapacitás, feltűnt volna talán.
Cellazárlat szokta kifőzni belőle a vizet, de inkább egyszerre csak 1 cellára gondolna az ember, valószínűség szerint. Az is sok év után. De ezek csak a saját tapasztalataim.
Meg az is, hogy a zárlatos cellában hiába pótolom a vizet, hamarosan ismét elfőzi.
A hibás cellák a töltést sem tartják sokáig, ami megmutatkozik az össz. kapocsfeszültség mérésekor is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
-
Kernel
nagyúr
válasz nootropil #2249 üzenetére
Egy megfelelő dugasztáppal is megoldható, de az autóakku is megfelel, ha nincs jobb lehetőség.
A lemerült akku ugyanis nem vesz fel komoly áramot ilyenkor, elég nagy belső ellenállást mutat. 100 mA-ekről van szó csak.
Tehát ezt nem úgy kell elképzelni, mint amikor egyik autóról bikáznak egy másikat és szikrázik a kábelnél. Egyébként mondhatnám / mondanám, hogy közbe kellene iktatni egy izzólámpát áramkorlátozónak, de felesleges.
Viszont rákötve az autóakkut egy percre, vagy talán annyi sem kell, már megemelheti annyira a feszültséget, hogy ha gyorsan ráteszed töltőt, még "elkapja", mielőtt ismét lemerülne.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
nootropil
csendes tag
-
K Norbi
addikt
válasz nootropil #2001 üzenetére
Jobban utána néztem, a Ctek sokkal jobb választás!
Ctekre 5 év garancia! a Nocora 1 év
Cteken jók a vezetékek önmagukért beszélnek. [link]A Nocon meg min valami piros fekete 0.5mm2 hangszórókábel lógna belőle jájjj a szemem [link]
Másik! A Noco töltő létezik egyáltalán 220V verzióba?? Mert én a weblapján és videókon is csak 110V dugasszal láttam. [link] [link]
Input Voltage AC 85-130 VAC, 50-60Hz[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz nootropil #1981 üzenetére
Csak ez már egy másik véglet, úgy látom.
Ha feltételezzük, hogy hideg motornál letiltja a töltést, akkor meg kellene nézni meleg motornál, de terhelés nélkül is, hiszen a terhelés nyilván lehúzza.
Valamit érdekes lehet hideg motornál is, hogy mit lép a vezérlés a terhelések bekapcsolására.
Plusz még az alapjárat-pörgetés közötti eltérések.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
válasz nootropil #1986 üzenetére
Sima normal töltésnél max 15,5V ig emelheti.
+3C fokon 14,95V
-10C fokon 15,22V
-20C 15,35V mértem. Behoztam egy rossz akkut, a sensort beraktam a hűtőbe és had szóljon.
Előtte mértem egy pontos fokot, 2 hűtőnk van, egy kicsi amibe -10C és egy nagy ami -20CAGM be még többet mutatna.
14,4V Normal 14,7V AGM 25C fokon érvényes. Ez alatt vagy felett már kompenzál.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz nootropil #1952 üzenetére
Nem biztos, hogy mérési hiba, az sem mindegy, mennyi ideig mérted.
A vezérelt generátoroknál van olyan, hogy letiltják az akkutöltést (gyakorlatilag a forgórész gerjesztőáramát), míg a katalizátor elér valamennyi hőmérsékletet például.
Hideg motornál nagyobb a károsanyagkibocsátás, amit tovább növel, ha rögtön rá is terhel a generátor a főtengelyre. A gerjesztőáram letiltása ezt a terhelést megszünteti, a generátor ilyenkor nem termel áramot.
Amellett ez lehetővé teszi az alapjárati fordulat, fogyasztás és emisszió csökkentését anélkül, hogy a motor instabillá válna, a generátor okozta terhelés miatt.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
peti85
senior tag
válasz nootropil #1960 üzenetére
Nekem a 2004-es Mazdámban is ilyen felépítésű akkumulátor volt gyárilag. Amúgy szinte biztos, hogy Panasonic gyártmány, ránézésre ugyan olyan, mint az enyém. Nyolc éves korában cseréltem, bár mint utólag kiderült, elég lett volna feltölteni is, de gyors megoldás kellett. Tesóm szintén Japánban gyártott Civic-ében is ugyan ilyen fajta Panasonic akkumulátor 12 éves korában lett cserélve. Addig töltőt nem látott, csak amit a kocsi visszatermelt.
Én szerettem volna ugyan ilyet venni, de itthon (sőt Európában) nem kapni Panasonic akkumulátorokat. Lehet, hogy "elavult" technológiásnak néz ki, de biztos, hogy tartós lesz. A képen nem látszik végig, de a Q-85.... lesz a típus szám bár nem hiszem hogy bármit megtudsz róla, legfeljebb valami Japán honlapon.HP Elitebook 8560w DreamColor | Pixel 8 | Samsung Watch 5 Pro LTE | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
Inhouse
őstag
válasz nootropil #1952 üzenetére
Nagyon úgy néz ki, hogy 60Ah 520A. PE1T
A 12,8V valószínűleg azért van, mert nincs szükség töltésre és lekapcsolta az ECU, mert ha nem lenne egyáltalán, akkor nem lenne nyugalmi 12,6V-os feszültséged, ami jó. Ellenben az előző hozzászólás 12,2V-jával.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
peti85
senior tag
válasz nootropil #1082 üzenetére
Amennyire én tudom a BOSCH-nál (és a VARTAnál, mert full ua. a kettő) a fekete fedelesek (S3) az alsó kategóriások, nem sokkal komolyabb, mint a nagyáruházi tucat akkuk.
Ha jót akarsz venni, akkor kék fedelű BOSCH/VARTA-t vegyél vagy valamelyik másik komolyabb akkumulátoros márka nem alsó kategóriás termékét.
Ez messze nem AGM, az minimum a duplájába kerül, de ha nem az volt gyárilag a kocsiban, nem is éri meg váltani.HP Elitebook 8560w DreamColor | Pixel 8 | Samsung Watch 5 Pro LTE | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
steve brown
csendes tag
válasz nootropil #823 üzenetére
Érdemes lenne megmérni az Akkukraft töltési áramerősségét. Pl. az Ultimate Speed töltőre is rá van írva hogy 3.8A-es töltést produkál, de a valóságban nem 3.8A-rel tölt 14.4V-ig, hanem valamiért visszaveszi 0.8A-re az áramerősséget, és van hogy emiatt beletelik 2 napba is mire feltölt egy 44Ah-s akkut.
A Ctek viszont lehet hogy 5A-el tölt 14.4V-ig, és ezért tölti fel hamarabb. -
nootropil
csendes tag
válasz nootropil #775 üzenetére
Nah megérkezett a csere CTEK .. amit érdekességként felfedeztem rajta, hogy :
-a ledek kissé kiemelkednek a felszínből (3d-s ledek
-nem sípol
és működiktovábbi érdekesség: egy éjszaka alatt feltöltött teljesen egy 70Ah akkut (13,8-13,9 v) -t mértem még töltőn
ennyit csalhat a multimeter ? (extol).ugyanezt az akkut az Akkukraft nem tudta "készre" tölteni kb 30óra alatt sem feszültség nagyjából ugyanennyi volt.
14,4V nak közelében sem. Mi lehet az oka ? Autóból nem szedte ki lehet hogy valami folyamatosan fogyaszt ? 7 éves az akku különben.
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
Kiscupák
csendes tag
válasz nootropil #775 üzenetére
Akkor most 2 töltőd lesz: AKKUKFAFT és megint egy CTEK? Egyébként gratula az ügyintézéshez, nem volt vészesen nehéz. Én megmondtam, hogy a CTEK boltok megmondták, hogy a sípolás nem helyénvaló a CTEK töltőnél. Lehet, hogy Magyarországra egy "ilyen" szériát küldtek, ami sípol, ezért az akció az árral, 26.000 Ft-ról 19.900 Ft-ra? Vagy ez már összeesküvés elmélet lenne... Még jó, hogy nem rendeltem meg eddig az áprilisban megérkező Carstel helyett.. Most már kivárom, mi lesz a sipolás-gate ügyből...
A végén még az is lehet, hogy OPTIMATE 6 lesz, amit rendelek...
[ Szerkesztve ]
-
honvéd44
csendes tag
válasz nootropil #594 üzenetére
Nootropil fenti hozzászólása igazolja az én verziómat, gondolom. Nincs jelentősége annak, hogy melyik gyártmány klón, melyik nem, mert mind az és egyik sem. A beépített elektronika minősége ami a döntő, és ebben lehet azoknak igazuk, akik a drágább, feltehetően tartósabb készüléket veszik meg.
-
nootropil
csendes tag
válasz nootropil #537 üzenetére
Mondjuk számomra érdekes, hogy számos gyártó alkalmaz "hópihe" módot itt 14,7 V-ig tölti az akkut majd átkapcsol jó esetben fenntartó töltésre.
A CTEK MXS 5.0-modell továbbfejlesztett verziójából ezt a hópihét elnevezték AGM-nek !?
a,)
Talán az egyszeri felhasználók a gondozásmentes savast gondolták AGM -nek (mint én pár hete még ) és rátették így de nem lehetett volna probléma , biztosan nem mentek tönkre akksik vagyb,)
A CTEK akarta magát fényezni hogy tud AGM-t is töltenitényleg ha normál ólom savas akksit töltök 14,7 V ig szobahőn .. az tönkreteszi !?
A motorom 12AH akksiját járás közben 13-14v között tölti a generátor.
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
válasz nootropil #349 üzenetére
Mit említettem szerintem jó. Hagyományos a tied. Flooded,wet,nedves típus ,így minden gombot használhatsz, és kell is. Csavarkulcs,hópihe, vagy amid van. A lényeg, hogy minnél magasabb feszültséget tolj bele. Ez abszolút nem vonatkozik az AGM-re. Ha tavaszig kibírja, és legalább minden második nap motorozol akkor simán mehet még egy szezont.
-
yoli666
tag
válasz nootropil #332 üzenetére
Sziasztok!
Nekem ma jött meg a Carstel 4A töltőm.
Én innen rendeltem és van is nekik: http://www.akkuauto.hu/23-akkumulator-tolt
Én még nem méregettem, de az 1 éves Varta akkum most a nagy hidegekben 3 hét állástól csöppet elhagyta magát és már rá is tettem tölteni, remélem 1-2 nap és formába hozza, mert nem szeretnék újat venni...
Nekem is van régi motor akkum, érdekes lesz, hogy mit kezd vele...
Eddig jól működik és nekem ennyit megér, főleg ha jó pár évig működne hibátlanul... -
-
CCHPacsker
csendes tag
válasz nootropil #328 üzenetére
Gondolom a "villáskulcsra" gondolsz.
A MODE gombbal az alsó sorból bármelyik választható (motor - autó - hópihe - villáskulcs - táp).
Nyomogatod, ahol éppen világít elengeded és azt a funkciót kezdi.
Az első három opció lefut, majd csepptöltésbe vált át.
A villáskulcs, ha úgy gondolja végzett átmegy motorra (majd csepptöltésbe)
A táp meg konstansEsetleg, ha annyira rossz az akksi, hogy a motor/autó/hópihe ikonnal sem kezdi felvenni a töltést (manual szerint 10,5V alatti), akkor lehet automatikusan átugrik villáskulcsra, de tény, hogy manuálisan választható.
A felső ikonokról nem beszéltem, de gondolom egyértelmű
Első a bekapcsolást érzékelő "standby" LED. Már az akkusarukra csiptetés után is világít
Második a "hibaüzenet". Fordított polarítás, teszt / villáskulcs után rossz akksi ...
Harmadik a töltési folyamatot jelző ikon (félig akku)
Negyedik a kész. (teli akku)A bekapcs és a teli ikon zöld kivételével a maradék 7 piros.
Hosszú távú tapasztalataim nincsenek, így fenn áll a veszélye, hogy butaságot mondok, de próbálok segíteni.
[ Szerkesztve ]
-
boogie84
veterán
válasz nootropil #302 üzenetére
Ha arra gondolsz, h a fenti befejezett fazisok ledjei vilagitanak akk nem gaz, nalam is ilyen. En is nem reg vettem.
Ja most latom h alul vilagit mind. Az tenyleg nem jelent jot. Am ezeknek a toltoknek mennyi is a gar. idejuk?
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
-
válasz nootropil #302 üzenetére
Mit tettél szegénnyel? A gomb nem ragadt be? Esetleg nem tettél sorba, vagy párhuzamosan egy tekercset?
Nem kedvező, hogy ilyen hamar meghalt. Boltba nem lehet visszavinni?
Próbálj meg akksit rátenni amikor be van dugva, de most valami jobb akksival próbálkozz.
Kíváncsi vagyok mire jutsz. -
-
boogie84
veterán
válasz nootropil #244 üzenetére
Valoszinuleg.
Acumate akkum van amit 2008-ban vettem. Telire leviszem a pincebe, ahol fagypont felett van, es toltogetem.
Javaslom te is tegyel igy.
Ha,nyaron sem hasznalod sokat ak szinten lemerul...
Remelem jovore nem fog elofordulni velem.[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
andaman
tag
válasz nootropil #238 üzenetére
Hópihe egy darab se valóban.
"A confort connect-l tudod tölteni az akkut ha nem akarod kiszerelni az autóból\motorból ennyi.."
CTEC COMFORT CONNECT-ből 2 van
Te itt a CTEC COMFORT CONNECT-M6 -re gondolsz, de CTEK COMFORT CONNECT szorítósaru is - mint írod - használható ugyan úgy, nem ki szerelés esetén.
Járművön belül felszerelt akkumulátorok esetén írja a bumáska:
2. Csatlakoztassa a fekete szorítósarut a gépjármű karosszériájához, az üzemanyag vezetéktől és az akkumulátortól távol.
Ezt a távolságtartást az akkutól a gyakorlatban hogy kellene kivitelezni mondjuk a CTEC COMFORT CONNECT-M6 fix akku sarun történő csatlakozás esetén...?[ Szerkesztve ]
The man is a snowflake on the river.
-
válasz nootropil #213 üzenetére
"Korábban írta egy szakértő,, hogy DESULPHATION (1) itt kéne tartani hosszabb ideig.. háát nálam ez lehetetlennek látszik."
Az nem szakértő volt hanem egy internethuszár aki azt hiszi hogy mindent tud. Egy jó akksinál lehetetlen látni az egyes fokozatot mert keresztül repül rajta. Bár megjegyzem nincs CTEK töltőm, de nagyon furcsállanám ha valaki az egyes fokozaton tudná tartani 30 percig. Az az akksi kukába való. Relax. Meg kell szűrni azt amit itt írnak. Szóval örülj az új töltődnek, és higgy neki ne pedig a tudatlanoknak.
[ Szerkesztve ]
-
andaman
tag
válasz nootropil #213 üzenetére
Még nem vettem meg, vártam a szakértők véleményére.
Itt fogom megrendelni.
Néhol úgy hirdetik, hogy CTEK MXS 5.0 továbbfejlesztett változat.
A továbbfejlesztett változat miről ismerszik meg, vagy ez csak parasztvakítás?[ Szerkesztve ]
The man is a snowflake on the river.
-
válasz nootropil #208 üzenetére
Így igaz. A fokozatok között automatikusan vált. Ezért kell bele a proci, és mint korábban írták a CTEK nem felejti el, hogy hol tartott. Szóval a 220-as dugót hiába húznád ki. Ha azt akarod, hogy előlről kezdje akkor az akkusarut vedd le, de mit akarsz ott van az orrod elött probáld ki magad.
-
590227
aktív tag
válasz nootropil #206 üzenetére
Az 1-es szulfátlanító fokozatot használd,minimum 30 napig.Kód nyomtatott test Varta akkumulátor áll, kilenc tétel (két betűből és hét számjegyből.) például C3V 112 302, ahol
Az első betű - a földrajzi elhelyezkedése a növény Varta:
H - Németország (Hannover),
C - Csehország (Ceska Lipa),
S - Svédország (Haltsfred),
A - Ausztria (Bécs),
F vagy R - Franciaország (Rouen),
E vagy G - Spanyolország (Guardamar - Burgos), az első szám - a szám a szállítószalag. második betű - különösen szállítás: V-kiskereskedelem,E-Packaging az autógyárak, a második szám - az utolsó számjegy a számozása év (év) A harmadik és negyedik számjegy - hónap: 01-január 2 - február 3.-március 4. - április 5-május 06-június 7. - július 8-augusztus 9 - szeptember 10.-október 11-november 12. - december, ötödik és hatodik számjegy - a hónap napja, hetedik számjegy - szám változás. -
590227
aktív tag
-
-
válasz nootropil #197 üzenetére
Az AGM-hez nem szoktak/szabad utólag vizet önteni. Ergo tilos +14,4V fölé menni mert vízvesztés lesz.
A +14,7V nem halálos ha hideg van. A CTEK Svéd. Ott azért van mínusz. Az-az a hőmérséklet módosítja a +14,4V-ot.
Mível elég jó márkát vettél nem lehet gond vele ha ne veszed ki az akksit, csak azért én kerülném a hópihe funkciót, mert mint említettem az a feszültséget megtolja.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Ukrajnai háború
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Háztartási gépek
- Óra topik
- Digitális Állampolgárság Program
- Autós topik
- További aktív témák...
- AMD Ryzen 7 5700X/ASUS PRIME B550-PLUS/MSI RTX 3060 8 GB/32 GB DDR4/2 TB M.2 SSD/2x1 TB SSD/1 TB HDD
- Újszerű Apple iPhone 15 256 GB Fekete - 3 HÓNAP APPLE CARE, DOBOZZAL, TOKKAL, VÉDŐFÓLIÁVAL
- gyári Link Bracelet fekete 42/44/45/46mm
- !BONTATLAN! TP-Link UE330 3-Port USB 3.0 Hub & Gigabit Ethernet A
- SteelSeries Arctis Nova 1 Gamer Fejhallgató /// Újszerű // Számla + Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest