Új hozzászólás Aktív témák
-
ddsteel
aktív tag
válasz ddsteel #2109 üzenetére
Illetve még a CARSTEL 2A-t néztem. 72Ah-s akkum van, 2hetente egyszer rádugnám tölteni. Most Deca Matic töltőm van, de abban annyira nem bízom. A 72Ah-s akkuhoz kevés lenne a CARSTEL 2A? A mostani DECA 6A-rel is tud tölteni, ampermérő is van rajta, ahogy töltődik, szépen visszaesik az Amper. Csak szeretnék valami komolyabbat, jobbat - már ha van értelme.
-
Brogyi
senior tag
válasz ddsteel #2110 üzenetére
Valami nem ok a szövegedben. A Matic automata, és LED a kijelzője. Szerintem nem lehet rossz. Az ampermérő nálam, és a Deca-nál Deprez. nem pontos a leírásod. A LED-es változat jó lehet. Meg kell mérni.
A 72Ah-ás akksidhoz felejtsd el a 2A-os vagy akár 3,8A-os töltőt. Sokkal jobban jársz ha megtartod a LED-es változatú töltőt, és később egy jó akksit veszel. -
Brogyi
senior tag
válasz ddsteel #2112 üzenetére
1. Teljesen mindegy. Ha hozzáférsz a sarúhoz akkor azt én jobban szeretem.
2.Ne kupakolj. A 4A a te esteben csak hosszabb időt eredményez.
3. A legtöbb regenerálás 10,5V alatt van automatikusan. A CTEK-nél, és CARSTEL-nél választható is ez a recond, vagy csavarkulcs. Azt kell tudni, hogy magasabb feszültséget használ kontrolláltan. 10,5V alatt pulzál. A többség ilyenkor leválasztja a kocsi hálózatáról.
4 Jó. Legalább is én így tudom. -
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2112 üzenetére
Ha nincs benne elektronika, csak trafó, diódák, ampermérő, meg a hőkioldó (akár bimetál, akár PTC), az a védelem legprimitívebb foka.
Ilyen töltőkön büszkén tüntetik fel a termikus védelmet, pedig nagyon gagyi dolog. Minimálisan pedig kötelező (jobb híján, ha nincs más), vagyis egyáltalán nem feature, akárhonnan nézzük.
Már az is egy vicc, hogy mit véd a hőkioldó? Trafót védi a leégéstől, diódát a túlmelegedéstől? Hideg garázsban később kapcsol? Nem tudom, melyik alkatrészre van szerelve, de tényleg köszi, talán inkább az akkut kellene védeni, nem (csak) az akkutöltőt.
Ezeknél természetes, hogy az akku töltődése közben csökken az áram, hiszen elkezd kiegyenlítődni a feszültségkülönbség a töltő és az akku között. Áramszabályzás, stabilizálás nincs.
A trafó méretezésével, vasmag gerjesztésének megfelelő beállításával érik el, hogy a trafó belső ellenállása képezzen egyfajta áramgenerátoros jelleget, persze ez tényleg csak "jelleg", az ideálistól távol áll.
A leadott maximális feszültség pedig behatárolja a töltési végfeszültséget, de az sem egy pontosan meghatározott valami. Befolyásolja még a hálózati feszültség nagysága, ingadozása is, nincs egy határozott átmenet, csak egyre gyengül az áram, így nem megfogható, hogy hol áll be az egyensúlyi állapot.
Multiméterrel lehet esetleg követni, hogy meddig megy fel, hosszabb idő után. Ha úgy tűnik, hogy nem tölt túl, akkor nyilván elfogadható, ellenkező esetben "gáz" (szó szerint).
Az elektronikus vezérlésű töltőnél azért sem kell kivenni a dugót az akkuból, mert kontrollálja a maximális feszültséget.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2119 üzenetére
Ha jól látom, ennél a hópihe üzemmód emelt feszültségű töltést jelent (14,7 V) a normál töltéssel szemben (14,4V).
Hidegben bármelyik üzemmódot választod, a végfeszültséget eléri valamennyi óra múlva, ezután csökkentett tartófeszültségre kapcsol. Ennek értéke nem derül ki:
13,8 V a szokásos értéke, tehát ezt nem tudjuk, hogy azt is növeli a "hópihe", esetleg méréssel megtudhatod.
Ha valamivel több, az sem nagy probléma, ettől nem lesz baja az akkunak, még melegben sem. Másrészt viszont, ha több napra úgy akarod hagyni, akkor felesleges még a hópihe mód is. Tartófeszültségnek 13,8 V is megfelel, azzal is nagyon jól be fog pöccenni az autó szerintem.
Ezzel nem azt mondom, hogy teljesen céltalanul tették bele, de kicsit talán más az az eset, amikor éjszaka tölti valaki "hópihében", hogy reggelre jól tele legyen energiával az áramforrás.
Több napos pihentetésnél elegendő a 13,8 V is. Van egy házi készítésű csepptöltőm, az még ennyire sem bírja felnyomni, párszáz mA árammal, mégis pöccen utána (benzines és garázs).
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2121 üzenetére
Inkább úgy mondanám, hogy több töltést, mivel a gyorstöltés az áram növelését jelenti. Minél nagyobb az áram, annál gyorsabban töltődik.
Ennél a töltőnél úgy írja, hogy a max. áram 4 A, tehát ez elvileg 6. szakasz.
A különbség csak annyi, hogy hópihe módban az U feszültséggörbét 14,4 V helyett 14,7 V-ig engedi felmenni a töltő. Ehhez pedig több töltést, illetve energiát kell bevinni az akkuba, ami időben tovább tart. De nem gyorsabban (vagyis nem nagyobb árammal).
Csak szerintem van egy kis rajzolási hiba, amit piros vonallal javítottam:
Tehát a 6. szakaszban még az áramot stabilizálja a töltő 4 A értékre (CC szakasz, constant current).
Amikor eléri a végfeszültséget, azt már nem engedi feljebb menni az elektronika (CV szakasz, constant voltage, tehát ez egy nagyon vízszintes vonal), az akku által felvett áram pedig esni kezd, ahogy egyre jobban telítődik.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2134 üzenetére
Jó akkut nem kínoznék ezzel, csak amikor már észrevehető problémák vannak, döglődik, gyengélkedik, nem tartja a töltést.
Olyankor már úgyis mindegy az akkunak, de esetleg javíthat rajta.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2140 üzenetére
...óriási meglepetésére elég volt egy öt perces töltés a békebeli orosz töltőjével, hogy megint beröffenjen, ami nehezen magyarázható jelenség.
Pedig nem különös jelenség, velem többször is előfordult, hogy túlmerült az akku. Ilyenkor az orosz töltővel adok neki 6-8 ampert és 5 percet, már pöccen is.
Ritkább eset, amikor sikerült 0 V-ra lenyomatni (lehalkított, de bekapcsolva maradt rádió vagy belső világítás például), akkor 5 perc már kevés, de 15 elég lehet.
A tirisztoros orosz töltő fázishasított 100 Hz impulzusai jót tesznek az akkunak, ezt nem csak autónál tapasztaltam. Szerszámgépbe való Ni-Cd akkunál is, amit ezzel tudtam végül felfrissíteni, de még Ni-MH akkunak is jót tett. Természetesen lejjebb szabályozva az áramot, betartva a Ni-Cd cellák 1,55 V kritikus végfeszültségét, figyelve a melegedést is, hogy sok ne legyen, de azért kicsit "odapörkölve", hogy kapjon is.
Pedig van a BC700 (IPC-1L néven is ismert) töltő, amivel cellánként lehet regenerálni ilyen akkut is (ha kivezetem), de az sem tudott ilyen eredményt felmutatni.
Tehát az orosz töltő miatt nem volt még szükségem szulfátlanító áramkörre, ami egyébként rendelhető vagy házilag is megépíthető, egyszerű áramkör: [link]
Használja valaki így a kocsiját? Vagy inkább csipeszeljek?
Szivargyújtó aljzatot szoktam még használni, fenntartó töltésre.
Ha valaki a motorházba építené, de a töltőjéhez nincs ilyen csatlakozó, a modellezőknél használatos csatlakozókat lehet rendelni T-plug, EC2-plug, XT60-plug néven.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2142 üzenetére
Ez csak törpefeszültség, nem tudna áthúzni, még vizesen sem. Azt a távolságot, ami ott van (szárazon) 230 V sem bírná átütni.
Direkt (fémes) zárlat kellene hozzá, hogy gond legyen.
(Még mielőtt valaki cáfolna, az ívhegesztés is alacsony feszültségen történik, de ott is először zárni kell, utána lehet ívet húzni, amiben még az induktív hatás is szerepet játszik.)
Tehát ez a feszültség kérdése, ami az átütéshez kevés. Amiben az akku erős (az áram) az csak egy zárlat után következne.
Tartós vizesedésnél inkább az elektrolitikus hatás szokott fellépni, amitől az érintkezők bezöldülnek, ami hosszabb idő után kiterjedve, szétrohadva akár át is vezethetne. Tehát azért egy védőkupak jogos elvárás lenne, ugyanakkor tartós vizesedés sem szokott ott lenni.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2144 üzenetére
A villáskulcs veszélyes, katonaságnál egyik gépkocsivezető egy Kamaz-akkura ejtette rá a villáskulcsot. Az akku oldala kirobbant, ruháját kilyuggatta a szétfröccsenő kénsav, de más baja nem lett, szerencsére.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2370 üzenetére
13,6-13,8 V az ideális tartófeszültség, tehát amit sokáig elbír az akku.
14,4 V a töltési végfeszültség.
Normális esetben ez úgy szokott menni, hogy lassan feltölt 14,4 V-ig, majd egy ideig ezen tart, később leáll, illetve 13,8 V-on tart.
A gyorsaság a töltőáramtól függ.
Ha azonos feltételek mellett az egyik gyorsabban felnyomja 14,4 V-ra, az nagyobb áramot jelent. De ezt így egymás után nem nagyon lehet értékelni, mert ha rátöltöttél az egyikkel, a másik már csak folytatni tudja. Lehet, a másik is folytatná, ha hagyod. Vagy csak lemerülés után kezd rendesen rátölteni (14,4 V-ig).
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2372 üzenetére
Pusztán elektronikai érdeklődésből közelítem meg a témát, mivel szakma és hobbi is egyben.
Ilyen töltőkre nincs szükségem, mert vannak más töltési megoldásaim, legyen az orosz töltő vagy barkácsolt töltő. Ezekről annyit tudok, hogy a PDF doksiba is belenéztem, amelyikhez található. A többi pedig általános szakmai dolog, adja magát.
Amúgy valószínű, nincs különösebb jelentősége, dolgát elvégzi.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2468 üzenetére
Saját tapasztalataim szerint 12V a határ, ami alá nem jó engedni.
Ha az indulás előtti este ráteszed, akkor a közbenső napokon nem fontos tölteni szerintem. Magam részéről az emelt feszültséget sem kapcsolnám rá, mert a tökéletes indítóképességhez egyszerűen felesleges.
Az élettartamot viszont a kelleténél nagyobb feszültség rövidítheti. Lehet, a gyakorlatban nem lesz jelentősége, de ha úgysem fontos, akkor minek.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz ddsteel #2483 üzenetére
Ezt csak hallottam. A ctek is 1 hét csepp után áll át karbantartóra! Nem véletlen szerintem! Más, egyszerűbb töltők lehet durvábban nyomják, vagy máshogy, de 1 nap mindenképp ajánlott szerintem! Én éjszakákra szoktam a régi aksimat, hogy reggel induljon mindenképp! De kuka lett!
-
Inhouse
őstag
válasz ddsteel #3154 üzenetére
Itt már írtam...
Ez a Pennys Cartrend DP4000-es -20 és +40C fok között üzemképes. Alkatrészek alsó hőfoktűréséről nem nagyon van infó, csak a felsőről. Milyen alkatrészek lehetnek benne, amitől ez mehet -20-ban, a Lidl-s meg nem mehet csak 0-tól? Költői kérdés...[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz ddsteel #3162 üzenetére
Ha láttad, akkor miért kérdezted, hogy mennyibe került, hiszen ott írtam korábban...
Jó az csepptöltésnek, semmi gond.
A használatit is linkeltem már a Lidl-s LCD-s Ultimate Speed töltőhöz itt.Üdv Inhouse
-
tibor2010
tag
válasz ddsteel #3192 üzenetére
A hópelyhes módban nem tudom kipróbálni. AGM akkum nincs, hidegen pedig nem fogom így tölteni, inkább behozom a lakásba.
Normál 12V-os módban nekem még nem váltott át 15,7V-os töltésre. Az első 60Ah-ás akkuval újra megnéztem.
Jelenleg folyik a tesztelés a másik akkuval: 12 éves Varta Blue 45 Ah.
12,42V-ról indult a töltés, eddig a max. töltőfeszültség 14,35V, a belső és külső műszer ugyanazt mutatja.
Nemrég váltott 13,6V-os töltésre.Új fejlemény, ami magyarázatot adhat a rossz LCD kijelzésre:
A készülék megjegyzi a korábbi töltési állapotot!
Tehát ha a hálózati feszültség elmegy, ott folytatja, ahol abbahagyta. Ha valaki még a FUL jelzés előtt megszakítja a töltést és másik akkura kapcsolja, a töltő azt hiszi az előző akku és hülyeségeket mutogat.
Nagyon egyszerű a megoldás, a csipeszeket össze kell érinteni.
Ha ezután a másik akkura kötjük, a készülék világítása működik egy pillanatra, majd az LCD-nek üresnek kell lenni, csak ezután kezdődhet a töltés. Tehát a töltő önmagában nem alkalmas az akku feszültségének mérésére, mint ahogy itt valaki már próbálkozott és biztosan fals eredményt kapott. -
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #3774 üzenetére
Nekem ez a doksi van:
A jobboldali ikon egy szivargyújtó lengőaljzatot szimbolizál, tápegységmód:
Vagy parasztosan mondhatnám supply-módnak is.
Vagy még találtam egy ilyen képet is, másfajta ikonnal, de ugyanaz:
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Czimby
addikt
válasz ddsteel #3780 üzenetére
csiga8 korábban írta, hogy nála 14.4V után átáll 13.6V-ra és ott tartja a feszt.
Én 14.47-et méretem rajta egy jobb fajta multival (Uni-T)
Van egy másik akkum majd azon tesztelem még az újat nem akarom megölni ha esetleg rossz lenne a töltőHa szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
kropi
tag
válasz ddsteel #4015 üzenetére
Én is vettem ma egyet mert a Cteknek tönkre ment a Mode kapcsolója /beragadt nem vált programot/. Régebben írta egyik fórumtársunk, hogy más cikkszámút adnak a német és a lengyel Aldiba mint a magyarba Ez az új dizájnos és új cikkszámos töltő amit most itthon kapni viszont teljesen azonos a Szlovén, Osztrák s a svájci akkutöltővel. Ezért reménykedem, hogy lesz olyan jó mint a Lidlé.
[ Szerkesztve ]
-
plömplöm
őstag
válasz ddsteel #4061 üzenetére
egy dolgot tud csinálni, villogtatni a kijelző kék háttérvilágítását szinkronban a zöld leddel, nagyjából másfél villanás per másodperccel. kötöttem rá egy hulladék akksit próbából, de nem hatotta meg
pont ezt csinálja, szerintem ez nem üzemszerű, de javítsatok ki, ha tévedek
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
csiga8
senior tag
válasz ddsteel #4077 üzenetére
Működik, bár ritkán van használva.
Ez egy gyorstöltő. Ha egy hétig rajta akarod hagyni, szerintem arra nem a legjobb. Nagyjából 14,8-14,9 V-ig tölt, utána csepptöltés 14,4 V-on.
Nem vagyok elektromos szaki, de egy csepptöltő - szerintem- a régi típusú akkunál 13,2 V, az újabbaknál 13,6 V körül az igazi.
Ha egy 1-2 napra rajtamarad 14,4 V-on na bumm, de hetekig - szerintem - nem jó, bár lehet nem is rossz. Majd a hozzáértők elmondják..
A töltési karakterisztikája is elég egyszerű. Olyan 14-14,4 V körülig tolja 6A-el, utána ahogy nő a töltőfesz. csökken az áram.
Téli éjszakákra viszont jó, mert akkor nem gond a nagyobb csepptöltő fesz.
-
Czimby
addikt
válasz ddsteel #4081 üzenetére
Örülj neki nekem a csoda Bosch aksi új korától fogva csak 12.7V-ot tudot max és 1hét alatt lemerült 12.4-5-re kikapcsolt riasztónál...
Igaz ezt legalább stabilan tudja mert most sem változott, csak most már 12.3-ra merül egy hét alatt :-DHa szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
csiga8
senior tag
válasz ddsteel #4079 üzenetére
Egy jászakkunál a 4 év, az lassan a vég.
Ha telet még bírja indítani, nagy valószínűséggel a nyarat még elviheti, aztán csere. Ha meg a télen behány az akku, azért azon se csodálkozz.
A Carstel töltőt nem ismerem, de kevésnek tűnik az 12,9 V csepptöltés. Inkább csak a feltöltés utáni feszültség ez, és szép lassan visszaáll az akku 12,7 V-ra.
Most már több mint fél éve kettő ilyet nyüstölök, eddig jók:
Csak az jött be, amin van YASO felirat, az viszont jó.
Átlag 13,6 V-on tart ( 72 és 77 AH akku) A forró melegben az egyik egyszer kikapcsolt, egyébként hőmérséklettől függően ( lehet a 400 Ft-os feszültségmérő mér félre) 13,5-13,7 V között tart. Hetekig.
-
Xarina
aktív tag
válasz ddsteel #4310 üzenetére
A lassabb toltes nem igazan erdekel. Leginkabb csak arra kellene, hogy evente nehany alkalommal toltsek az akkun, mert a nyarat leszamitva csak par km-t hasznalom alkalmankent (azt is eleg ritkan) es annyi ido alatt kb semmit sem tolt a generator. A 4A-s meg 30%-al dragabb, azt a felarat nekem nem eri meg.
-
Mr Bond 007
őstag
válasz ddsteel #4451 üzenetére
Nem ez a bajom! Maximálisan egyetértek veled a leírtakban.
Nekem az volt fura hogy újabban úgy alakult a topik hogy az jön le egy erre tévedő emberkének aki csak a kommentekre hagyatkozik hogy a global jobb mint a ctek. És volt aki emiatt elkezdett azon agyalni hogy inkább eladja a cteket a global miatt!
Brogyi te se értsd már félre, nem azt mondtam hogy itt sztárolnak, hanem a router topikban már konkrétan az megy hogy van egy gyártó 1-2 típusa és mindenre azt nyomják, ha meg adsz egy jobb tippet ami sokkal jobb nála az adott emberkének, hirtelen a torkodnak ugranak. Olyan vehemensen ekéznek meg rádszállnak ha mást ajánlasz hogy már hányingert kelt. (nem is nézek be oda már) Ott is 1-2 termék van súlyozva aki meg nem ért hozzá az azt hiszi az a legjobb és eladja a kategóriákkal jobb cuccát hogy downgradeljen.
Tudom hogy itt nem ez a helyzet, csak a global már olyan szinten van súlyozva hogy egy laikus számára kategóriákkal jobbnak tűnhet, mint ami. Csak erre szerettem volna rámutatni.
[ Szerkesztve ]
-
numera007
tag
válasz ddsteel #4693 üzenetére
A kocsi amire direkte vettem egy Fiat Puntó 2003-as, érzéketlen az ilyenre. Tavaly egy Lidl töltő volt rajta ahogy mínusz lett kint, nem volt vele gondja. Csak gondoltam egy kisebb amperszámút veszek, kevesebb fogyasztással. Itt volt téma párszor, volt aki szét is szedte, elvileg "biztonságos" ez a sok karikás töltő. Bár ugye az ördög is Redbullt iszik.
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Netflix
- Formula-1
- Windows 11
- Windows 10
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- További aktív témák...
- Ritkaság! Alienware AW5520QF Oled Gamer Monitor!55"/4k/120hz/0,5ms/Alienfx RGB
- LG34UM-68P 21:9-es Ultra Wide monitor eladó!
- HP Envy x360 15,6 IPS LED Gorilla Glass i7, 16GB, 1TB fémházas 3az1 notebook + HP toll - harmad áron
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- Szép állapotú 2020-as MacBook Air 13 - M1-es processzor, 8GB RAM, 256GB SSD