Új hozzászólás Aktív témák
-
numera007
tag
Sziasztok. Van még valahol Yaso töltő? A használható fajta? Illetve létezik egy Dunlop töltő, ami szintén 1A-rel csepptölt, igaz 5600ft. Az jó lehet télire, vagy elég a Lidl töltő a kertben álló autóhoz?
[ Szerkesztve ]
-
numera007
tag
-
numera007
tag
válasz molnarpeter #4750 üzenetére
Hát igen, max egy próbát megér. Egy méréssel kiderül. Én rendeltem egy dobozkát meg egy DC DC regulátort 1 USD-ért kocsi aksihoz jó lesz.
-
numera007
tag
válasz molnarpeter #4748 üzenetére
Amit néztem 3A-ig bírja.
-
numera007
tag
Na méricskéltem a Yaso utánzatot. nekem is a fake van vagyis nem 13,8V-t tart a csepptöltésnél, hanem 14,2-t.
A Lidl töltő a Simson aksin (6V) 6,8V-t tart folyamatosan, az Aldi töltő pedig a kocsi (Punto) aksiján 13,6V-t csepptöltésen (motor állásban).
Tehát a fake Yaso jócskán túltölt.
Ez van. Maradok a Lidl-Aldi párosnál.[ Szerkesztve ]
-
numera007
tag
-
numera007
tag
-
numera007
tag
válasz ddsteel #4693 üzenetére
A kocsi amire direkte vettem egy Fiat Puntó 2003-as, érzéketlen az ilyenre. Tavaly egy Lidl töltő volt rajta ahogy mínusz lett kint, nem volt vele gondja. Csak gondoltam egy kisebb amperszámút veszek, kevesebb fogyasztással. Itt volt téma párszor, volt aki szét is szedte, elvileg "biztonságos" ez a sok karikás töltő. Bár ugye az ördög is Redbullt iszik.
-
numera007
tag
Na nekem is megjött a kis YASO. Kicseréltem a 110V-os csatlakozóját hazaira, kapott plusz egy méter kábelt a 220-ra és ment is be a kocsiba az aksira. Nem lesz ez rossz.
-
numera007
tag
Ha 4,5A-rel merítem az aksit, de közben a CH611 rá van kötve 10A-s állásban, az nem fogja lemeríteni az aksit 10,5 V alá ugye?
-
numera007
tag
Ma kaptam kölcsönbe egy CH611-t.
Van egy feltöltött de döglött Varta aksim (12,81V), az egészsége 25% (Ctek kezelés előtt 30% volt) 610A -ból csak 310A-t tud leadni, belső ellenállása 8.86mohm.
Most recond módban ráküldtem a globalt.
Meglátom a dzsunkás mit művel vele. -
numera007
tag
Amikor 10,5V-ra merítitek, mivel "állítjátok" meg? Sacc/kb elkapjátok időben?
-
numera007
tag
válasz Mr Bond 007 #4456 üzenetére
Hmm. Én sem értem. A neten ezen fórumot kivéve még csak nem is írnak a 611-ről. Az, hogy a CTEK a marketing értékkel bíró cégek (Lamborghini, Maserati, Jaguar, stb) töltő zászlóshajója, azt még pénzügyi szempontok alapján megértem. De hogy a cégek nem jönnek rá, hogy egy kínai dzsunkás töltő sokkal de sokkal jobb mint a nagynevű CTEK, és gondolom olcsóbban be is lehetne szerezni, ezt végképp nem fogom fel. De a fizika gondolom itt a fórumon másképp működik, mint a nyugati laborokban (mondom a marketing részével tisztában vagyok).
-
numera007
tag
Az eakkupontnál láttam még készleten 19-ért. Szemeztem vele én is, de egy aldis egy lidlis egy Ctek és egy Yaso mellé már luxus lenne.
-
numera007
tag
Nekem van ilyen (hasonló) töltőm, de nem használom gjmű aksihoz. [link]
Egyszer próbáltam de semmi különös nem volt, sokáig merítette, majd feltöltötte.
Ugyanakkor minden más aksihoz amit kezel, nagyon jó. -
numera007
tag
Ha esetleg valakit érdekel, most akciós a CTEK komfort indikátor M6 és M8 is. A motoralkatresz.eu-nál
-
numera007
tag
válasz Mr Bond 007 #3416 üzenetére
Az aksi ellenőrző műszer mindenesetre már nem cserére ítéltnek jelzi a pár ciklusnyi Recond után az aksit, hanem God Battery lett belőle.
-
numera007
tag
válasz Mr Bond 007 #3413 üzenetére
Köszi, olvastam. Mivel az aksi max játszani lesz már, így egy(pár) próbát megér. :-)
-
numera007
tag
válasz numera007 #3335 üzenetére
Miután kivettem a FIAMM aksit a kocsiból, elkezdtem "kezelni" a CTEK MXS 5-el. Kb két naponta fut végig rajta a RECOND program (felváltva teszem egy másik aksira és erre). Azt látom, hogy a műszerrel már elértem a 79%-os egészségi állapotot, és azt jelzi növekedett az indító áram is. Kíváncsiságból addig futtatom, amíg észrevehetően folyik a növekedés.
-
numera007
tag
válasz kastner #3372 üzenetére
Szia! Pontosan mit és hogyan, mivel mértél? Én is szemeztem a linkelt kínai csodával, de a youtube-on van egy pár videó, ahol többfélét is tesztelnek hosszú távon méréssel, és a változás nulla volt a tesztek szerint. Nálad van dokumentált változás? Csökkent belső ellenállás, vagy megnövekedett indító áram????
-
numera007
tag
válasz tibcsiworld #3345 üzenetére
A képen szereplő aksit amire kiírtra, hogy csere, azt a kocsimból vettem ki, 6 éves már, és gond nélkül indította a kocsit még most is. De ugye abban még 415 CCA volt. A gyári aksija (amit kérnek) az SX4-nek 360 CCA. Tehát ha így nézem még egy darabig elment volna a kocsi vele, főleg mert garázsban áll. De mi van, ha jövőre valamiért már a mínusz 15 fokban állna kint? Akkor is beindítaná? Ráadásul ami nem látszik a műszereken, hogy a FIAMM aksi két külső cellája fel volt oldalt púposodva. De igazad van ez a műszer egy referencia értékhez képest nézi kis terheléssel a belső ellenállását az aksinak, és abból számol (nem a legjobban). Ettől a műszertől nem lett jobb az aksim, de a CTEK töltő sem tett csodát az aksival. Ugyanakkor van otthon 4 akkumulátor amit használok, így jó ha rájuk tudok nézni, és amikor úgy döntök csere éretté válik valamelyik, akkor ezt a gond bekövetkezése előtt meg tudom tenni.
[ Szerkesztve ]
-
numera007
tag
Szia. Pikk pakk megjött kínából a cucc. Mivel van ithhon döglött aksi, meg van itthon használt aksi meg vettem egy vadi új TAB 600(EN) aksit, le is teszteltem velük a műszert. Azt, hogy a pontossága mennyi, nem megállapítható, de egyértelműen azonosította a döglött a használt és a vadi új akkor vásárolt aksit. Nekem tetszik.
-
numera007
tag
válasz S. Laci #3293 üzenetére
Ok. Köszi. Mivel zárt aksik ezért csak töltés lesz.
Más:
Gondolom nem mondok újat, de aki csodát vár a CTEK töltőtől (régi aksi esetében) az jobb ha inkább templomba megy.
Van otthon egy régi de nem lemerült (12,4V-t mutatott alapjáraton, töltés után 12,7V) Exide aksi. Minden töltő föltöltötte (Auto XS és a Tronic T4X is) de még a CTEK is egy nap után a 7. fokozaton mutatta, hogy minden klassz. Aztán be a kocsiba és a gyújtás elfordítása után egy hatalmas csend. Meg se bírta nyekkenteni a kocsit.
Tehát egy vacak aksi az vacak marad, a még működő aksit képes (szerintem) karbantartani. Most érkezik majd Kínából a "halál" pontos battery teszterem (Micro-200 battery load tester) amivel majd meg tudom mérni az indító áramot, de szerintem a végeredményt sejtem.
De köszi, sok hasznos dolgot olvastam itt, miközben végigrágtam magam az összes hozzászóláson. -
numera007
tag
Sziasztok! Nem kimondottan CTEK kérdés, de végül is igen. Van egy (PC) szünetmentesem a pincében a fűtés megy róla és két 12Vos 44Ah-s (gjmű) aksi van rajta. 1 éves aksik vannak rajta, az előzők használtak voltak és abból az egyik 3 év alatt kipurcant (előtte kocsiban volt 4 évet). Nyáron szoktam "karbantartani" az aksikat ami eddig egy sima 50%-ra merítést és utána a Lildl-s Tronic T4X SE-val való feltöltést jelentette.
Most jön a kérdés. Vettem egy CTEK MXS 5.0-t és kérdezném, hogy évente mehet-e nekik egy RECOND program?
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 9 5900X + RTX 3060 12GB GDDR6! GARANCIA/SZÁMLA!!!
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest