Új hozzászólás Aktív témák
-
Thomech08
csendes tag
Rövid utak. Két lehetőség van, vagy 4-5Km megy az autó. Vagy 5-10km -t megy egy indítás után. És nem bírja visszatölteni a generátor. De holnap mérek egy feszültséget járó motor mellett.
Kíváncsi leszek egyébként a kocsimba lévő 70Ah aksit mennyi idő alatt tölti majd fel az "automata" töltő.
(Suzuki Swift 1995. Gyárilag 35Ah-45Ah az akumlátora, de az előző tulaj a dízeljéből ezt tette át mert ebbe zárlatos lett talán.A péntek az én napom, a gépem a játékra hangolom! :P
-
Thomech08
csendes tag
Igen, ezért is kell sajna néha néha rá tölteni. Így jól fog majd jönni az új töltő, majd szépen beállítja magának. Mennyit, hogyan töltsön!
Nekem ilyen problémám nincs a 70Ah aksi még ha félig le van merülve a kis semmi motort akkor is simán betekeri, pedig én se járok hosszú utakra (Kivéve Szombat)Szerk: Viszont apámnak nem azért kell tölteni az Ignisbe az aksit mert nem indítja, hanem mert ha már érzékeli a vezérlő egység a kocsiban hogy nincs annyira feltöltve az akumlátor, így kikapcsolja indításig a fejegységet.
[ Szerkesztve ]
A péntek az én napom, a gépem a játékra hangolom! :P
-
Kernel
nagyúr
Ez egyáltalán nem így működik, a 36 W feliratú fojtó impedanciája úgy van megválasztva, hogy a 36 W-os fénycső impedanciájához illeszkedjen. Ez nem azt jelenti, hogy a fojtó konkrétan 36 W-os lenne, tehát annyit képes lenne elfűteni vagy beállítani.
A tekercset itt úgy kell tekinteni, mintha ellenállás lenne, csak ez váltakozóáramú ellenállás, vagyis impedancia. Az adott esetben 50 Hz-re vonatkozóan. Egy GE adatot találtam, miszerint a 36W-os fénycsövükön 103 V esik üzemmeleg állapotban (hidegen nyilván kevesebb). A többi marad a fojtótekercsre, ami ezáltal az áramgenerátoros jellegű táplálást biztosítja.
A fénycső hőfokfüggő impedanciáján múlik a pillanatnyi feszültségeloszlás. Ha a fénycső helyett valami más fogyasztót iktatsz be, akkor annak impedanciájától. Tehát nincs ilyen, hogy ott pont 36 W lenne.
Olyan viszont előfordulhat, hogy a töltőre túl kis feszültség jut (ez függ a töltő terhelésétől is), amitől a szabályzóköre működésképtelenné válik. Vagy kártékony "belengések" állhatnak elő. Mivel ez konstrukciófüggő, nem is lehet általánosságban ilyen megoldást javasolni, ami elektronikai szempontból egyébként is gány téma.
36 W egyébként a komplett világítótest hatásos teljesítményfelvétele lenne (előtéttel együtt), de ez is csak egy névleges érték. Fojtós előtéttel állítólag 40 W körül lehet összesen, elektronikával viszont 36 W-nál kevesebb is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Itt nem arról van szó, hogy nem használható fel a fojtó bizonyos esetekben, ésszel. Csak amit magyarázatként írtál, tömény értelmetlenség:
a töltésen is csa 36w lesz ami:36/14=A
Elég az Ohm-törvényt ismerni ennek belátásához. Nincs olyan csodatekercs, amivel be tudnád állítani, hogy akármit kötsz utána, ott 36 W lesz. Terhelésfüggő, vagyis fizikailag ez egy vicc.
Arról nem beszélve, ha utána 36W lenne, akkor még van egy vesztesége a töltőnek is. Ezt így nem lehet kiszámolni, már maga az írásmód is logikailag egy vicc: 36/14=A
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
-
tibcsiworld
aktív tag
Apu 9 évig nyúzott egyet! Igaz, nem használta minden nap, és felvitte télen mindig a lakásba, és töltögette a szabályozatlan házijával! De ezt az aksi új korától csinálta!
többiek:
Kérdés, hogy egy 4 éves eddig kezeletlen aksinak fel kelle tudnia menni 12,7V-ig a feszültsége!
crissprivat:
a feszültséget én is így mérem. Ahhoz, hogy kinyissam a motortetőt, az autót is ki kell, és villany, meg gondolom ott pár fogyasztó elindul! (a fedélzeti talán nem, mármint a látható része csak gyújtáson)Tehát akkor van még remény, de akkor behozom majd, és úgy mérem meg!
Brogyi:
Úgy néz ki a szulfátmentesítést nem fogom tudni kihagyni! De az tuti, hogy nem dobom ki az aksit! Nem vagyok híve ennek a világszemléletnek!
-
Gabis
őstag
-
Gabis
őstag
Hidd el már egy párszor átrágtam magam a témán
A legnagyobb gond, hogy ritkán és ált. rövid távon használjuk az autót, ezért egy normális töltőre mindenképpen szükségem lesz.
Az Aldi/Lidl töltőtől indulva az Akkukrafton keresztül jutottam arra, hogy megérdemel egy MXS 5.0-t.
Mivel sok helyen elég lehúzósak az emberek, ezért amit csak tudok magam derítek fel és próbálok megoldani.OldAkita
Köszönöm a tanácsot, hasonlóképpen csinálom mert éjszakára nem merem rajtahagyni.Kernel és tibcsiworld nagyon köszönöm a tanácsokat, észrevételeket.
-
Kernel
nagyúr
Ez mondjuk logikus, mert induktív elven működik a lakat, csak ilyet én nem használok (nem gyengeáramú kategória), ezért ez most nem jutott eszembe.
Viszont én magam sem szedném le a sarut egy ilyen mérés kedvéért, eltekintve a rejtett fogyasztás esetétől, de annak lenyomozása álló motornál történik.
Járó motornál hogyan iktatod be a multimétert? Ilyenkor már az áramkört megszakítani nem szabad, mivel az akku pufferként szűri a generátor hullámzó feszültségét, illetve rá is terhel. Ha megszakad az érintkezés, a generátor szűretlen jelalakja rákerül az elektronikára, túl is szaladhat a feszültség, akármi tönkremehet.
Ez olyan veszélyes dolog, amivel én sem szórakoznék (vagy nem így).
Indítás előtt sem lehet bekötni egy ilyen ampermérőt, mert az önindító kiégeti onnan. Megfelelő terhelhetőségű söntöt lehet bekötni, azon mérni a feszültségesést.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
De azt is úgy oldják meg szerintem, hogy betesznek egy söntöt, onnan már csak két szál vékony vezeték megy a műszerhez.
Tehát nem a vastag kábelt vezetik a műszerfalba.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Csak közben elkanyarodtunk az eredeti felvetéstől.
Nem lehet ajánlani fórumon egy laikusnak, hogy kösse be a multimétert az akku töltő/kisütő áramának mérésére, vagy akkor magyarázd el, hogyan gondoltad? Sehogy nem jó szerintem.
Nincs is információértéke, autóban a töltési feszültség a lényeg.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Túl azon, hogy előbb közölte a műszere típusát: [link], utána kérdezte a bekötést, arra én nem azt válaszoltam volna, hogy "igen sorba", mert ez így félrevezető.
Másrészt melyik két drót közé?
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
De amikor azt látom, hogy szerintem egyik fórumozó rossz irányba tereli a másikat, akkor már kénytelen vagyok szólni, figyelmeztetni.
Könnyű bedobni ilyen ötleteket, ami a gyakorlatban életszerűtlen, különösen egy láthatóan laikus számára. Amellett felesleges, értelmetlen, haszontalan, de legalább hibás kivitelezés esetén kártékony is lehet, ahogy korábban már részleteztem.
Ráadásul önmagadnak is ellentmondasz, mert eddig a középállásos műszerről írtál, amit hiába iktatsz be a generátor és akku közé, ott csak egy irányba folyik az áram. A generátor tölti az akkut, de az akkuból a generátor felé nem folyik vissza áram. A generátor diódái ezt nem engedik, szerencsére.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Persze, ha szakszerűen megoldják, az jó, de az nem úgy működik, hogy akku és generátor között megszakítani és tökmindegy. Egyáltalán nem mindegy, az előbbi hozzászólásom végére szerkesztettem az egyik hibás lehetőséget például.
Van jó megoldás is, de ahhoz azért észnél kell lenni, adott áramkört megvizsgálni, annak megfelelően ténykedni, szükség szerint áramkört is módosítani.
Mi van akkor, ha egy laikus azt hiszi, csak be kell iktatni az ampermérőt akku és a levett saru közé sorba? Utána ráindít és kiég a 20 A-os cucc? Járó motornál nem szakíthatja meg.
Meg az sem mindegy, hogy alkalmi mérésről beszélünk (felesleges fáradni vele, egyszerűbb feszültséget mérni) vagy a műszerfalra építi valaki, ami nélkül szintén lehet létezni, de mondjuk, hogy tájékoztatja az embert folyamatosan.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Predator2
addikt
Nézzétek el ha butaságot írok, elég zöldfülű vagyok a témában.
Azzal, hogy leírom/megmutatom milyen akku van a kocsiban, csak a kategóriát határozzátok meg vele, nem kell új akku/más márka esetén új töltőt is vennem hozzá?Ilyen:
Sajnos pont most jártam pórul vele, mert reggel nem indult. Apám noname töltőjével töltöttük.[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Kernel
nagyúr
Csak attól függ, milyen konstrukció, azok között van sok egyszerű, ami túltöltésvédelemmel nem rendelkezik.
Ha kiszerelés nélkül akarja tölteni, valamelyik automata, processzoros töltő közül kellene válogatni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
Hát ha keveset jár az autóval vagy sokat városozik, havonta 1x rádobhatja. Mert olyankor csak veszi kifele belőle a szuflát, de vissza nem tudja tölteni.
Én ha este leveszem a Cteket másnap reggel 12.90V van benne.
Az autó nem tudja 100% ig feltölteni.Tavaly vettem én is egy új Exide akkut, azt szoktam karbantartani kíváncsi leszek mennyivel lesz hosszabb az élettartama. Majd idővel elválik hány évet tudok ráhúzni.
Lehet 6 évesen ugyanúgy megdöglik majd, mint pl amit sose töltögettem akkor hagyom a franca az egészet...[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Nekem az előző Bosch S4 akkum 5 év alatt töltőt 1x nem látott.
Úgyhogy most az exide nak fel van adva, direkt jót vettem premium kategóriát.
Ha 7-8 évet bírni fog amit kétlek akkor boldog leszek.Hát a gyári az más tészta!
És milyet vettél bele a gyári után? Az ne félj nem fog 8 évet bírni esetleg töltővel talán.
A bosch akkut mikor szétszedtem hát én nem tudom azon mit lehetett volna recondozni meg szulfátlanítani.
sav szétevett mindent belül, ha nem a szulfát akkor megzabálja a kénsav az ólom lemezeket. Gyenge szar.Szerintem ki van ez találva. Mert ebbe van üzlet az akkugyártócégeknek.
[ Szerkesztve ]
-
Predator2
addikt
Vegyes. 10km általában. De egyre ritkábban használom a kocsit. Nem tudom, hogy jó e töltő kör.
Szíjak nemrég voltak cserélve.Nem tudok dönteni mit vegyek.
CTEK (kissé drága)
Akkukraft (zöld)
Ultimate Speed (gyanúsan olcsó)Egy közép utat keresek (best buy-t)
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Kernel
nagyúr
Ha napi használatban van az autó, normális esetben nem kell tölteni egyáltalán, illetve ebbe még az is belefér, ha pár napot áll.
Ha nagyobb szünetek vannak, amellett úgy alakult, hogy a kisütés is túl sok a töltéshez képest (ment a világítás, fűtés, ablakfűtés stb.), már jelentkezhet deficit, lomhább indulás.
Plusz a gyárilag előírtnál nagyobb kapacitású akku például előnyös lehet ilyen szempontból, míg a gyári ajánlott esetleg nem bírja olyan sokáig, de ez típusfüggő is.
Amellett érdekes lehet még a töltőfeszültség értéke is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Rent
senior tag
Ugyanezzel a muszerrel merve pl a motorakksim 12.89, a funyiroe 18.83, masik kocsi akksijai 12.63 koruliek. Kb 2 hetes digitalis multimeter. Uj 1.5v os ceruzaelem fix 1.50v, nem hiszem h a muszerrel lenne baj. Tavaly normalisan toltott, sose kapcsolt ki. Lehet az a baj, hogy nyaron egyszer ugy toltottem, hogy bent volt a motorterben (veletlenul lecsukodott a motorhazteto, mert nem teljesen volt kinyitva, csak felig hagytam), arra mentem ki hogy mar a nap odasutott es forro volt a tolto, mert nagyon meleg volt a motorhazteto alatt (fekete auto), lehet akkor ment tonkre a tulmelegedestol, gondolom nem kapcsol ki extrem melegedesnel.
K Norbi: remelem jo lesz, az biztos hogy vigyazni fogok ra, motorterben nem hagyom, max szelvedon kivul, vagy kocsi alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
Régen folyamatosan töltött, majd átváltott csepptöltésre, ilyet sosem csinált, hogy ki/bekapcsol, viszont pár óra után már egyáltalán nem tölt, kapcsolgatni sem kapcsolgat, valamint ha mégis sikerül csepptöltésre átállnia, akkor 0.00A a csepptöltése több akksin tesztelve, egy kolléga lidl töltőjét is kipróbáltam ugyanezeken az akksikon, az töltött rendesen és csepptöltésnél 0.06A -rel töltött. Ő viszont kb csak télen használja 2-3x a robogó akksiján. Én viszont télen rendszeresen használnám 2 kocsi 3 akksiján (2 hetente kb), ebből is inkább az egyik kocsi akksiját, amiben 1 van, mert az kis távolságokat megy mostanában és sok a fogyasztó, főleg a hideg reggeleken (ülésfűtés, hátsó-első ablakfűtés+tükörfűtés, klíma, rádió, xenon tompított), esélytelen ezeken a kis távolságokon, hogy többet töltsön, mint amennyi a fogyasztás, ha egy hétig (hétfő-péntek) csak a vonatállomásig használom a háztól oda-vissza, akkor a hétvégén töltőre rakom (téli időszakban, mert nyáron egyik fűtés (ablak+tükör+ülés) sem kell és a klímát sem használom, sőt világítást sem kapcsolom fel, mert reggel már világos van (szigorúan lakott területen belül), de most reggel,este sötét van.
A lényeg az, hogy én kihasználnám és nem veszek több vackot (mert meguntam a szívást, a sok bosszankodást), főleg hogy adnak 5 év garit.[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
Nem akarom tölteni még, főleg hogy ma vettem.
Napi szinten járok a kocsival, de sokat városban. Ugye most télen több fogyasztót is használsz a kocsin, jobban merül az akksi.
Ajánlják, hogy azért 2-3 hetente nem árt rátölteni. Ha ezek a szuper töltők olyan okosak, akkor nem ártanak az akksinak, hanem elméletileg még használnak is.[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
embe
nagyúr
Az elmúlt kb. 10 + évben nem is kellett akksit vennem, valahogy mindig kocsit cseréltem akkorra. Elvoltam egy klasszikus, 25+ éves orosz töltővel.
Ahogy az előző akksi kezdte a végét járni, vettem tavaly egy Lidl Ultimate Speed töltőt. De a regi akksin már az sem segített. Annál az akksinál nem birizgélte a fantáziám ennek a töltőnek a minősége, de ennél a frissen vásárolt Exide Premiumnál már igen.[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
DigitXT
félisten
Ez igaz lehet egy 55W H1/H4 + 5W helyzetjelző kombóra, ellenben esetemben,
nem írtam, de (nagy)robogóról van szó vacak HS1 gyári izzókkal, viszont abból
van 2 db, ahogy a helyzetjelző is dupla hátul (+1 elől) + rendszámtáblavilágítás.Szóval "alapjáraton" 2×35 + 2×5 + 3 + 5 = 88W a névleges fogyasztás ha világít,
nem számolva a gyújtást, műszereket. Nem mondanám, hogy bőven elegendő!Volt szomszédom ugyanilyen típusú motorja konkrétan leszívta az akkut, főleg
amikor rossz volt a féklámpakapcsolója és a 21W-os szál égett. Duplán.
Lényeg az, hogy én LED-eket használok egy ideje, így nem deficites a dolog, de
ha beszerelnék egy markolatfűtést a hidegebb időkre tekintettel, necces lenne!Kernel: gondolom annak a 1,5A-nek a fogyasztáson felül kéne meglennie.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ha úgy dupla a lámpa, hogy az egyik a refi, akkor természetesen igazad van.
Ezen mindkettő tompított. Ill. természetesen mindkettő refi is, ha váltasz.Szabálytalan, vagy sem, egy (power) LED féklámpa azonnal kapcsol, szóval
közlekedésbiztonságilag sem hátrány, meg kevesebbet eszik. A power LED
irányjelző megint csúcsszuper, mert sokkal jobban látszik a gyári 10W-nál...
(Szomszéd hazafelé néha "nem mert" balra befordulni, mert szarul látszott.)Ui: volt olyan motorom, amin H1 volt a tompított, és H4 a refi, ám úgy, hogy
az dedikáltan távolsági volt: a tompított szála gyárilag nem volt bekötve.
Nem is értem, miért, amikor úgy volt tökéletes vetítési képe, és fényereje is.
Érdekes módon az a 110W meg se kottyant a generátornak. (Japán volt.)Kernel: határértékre tervezik az oké, de alá azért csak nem kéne...
(Olaszok...)[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
Bosh s4 72Ah
Az első héten nem nagyon mentem vele, mert napi szinten vittek-hoztak! Itt meg ajánlották, hogy még az autóba rakás előtt tölteni illik! Igazuk volt!
Sok a fogyasztó mostanában, és hetente tervezem vagy 2 hetente tölteni! A vater aksija így bírt 9 évet, az enyém 4-et töltés nélkül anno! Nem mindegy!
K Norbi
Köszi. Holnap nézem is. Már sötét van!
-
Fishor
senior tag
Hát a mai akkuk már csak ilyenek. 2 éves az akku (Perion 45Ah) A hideget nem szereti sajnos, ahogy szinte semmi. Nem igen van gond a kocsival mert utána már viszonylag rövid út után is indult szépen, csak nem akarok úgy járni, mint most hogy az asszony menne valahova aztán 10 percig kell magyarázni hogy melyik az akkumulátor, meg a töltőt hogy csatlakoztassa. Azért gondoltam hogy rárakom, akkor csak le kell szedni és start és az akku is edzésben van.
-
koppim
csendes tag
Multiméterrel ennyit mértem, de a töltő 12,2 12,3 körüli értéket mutatott.
Múlt héten eléggé le lehetett merülve, mert be kellett tolni. Aztán mentem vele nagyobb távot, akkor már jó volt. De akkor nagyon hidegek is voltak. Este 10 kor nem akart beindulni. Reggel mindig elindult, de akkor garázsban áll.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Raspberry Pi
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Futás, futópályák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Politika
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- YouTube
- További aktív témák...