Új hozzászólás Aktív témák
-
Soma01
veterán
válasz troll81 #4335 üzenetére
Ahogy én látom, "sima" savas VRLA (AGM ha jól értem) aksi.
-
Brogyi
senior tag
válasz troll81 #4335 üzenetére
Attól függ mit vársz el a töltőtől. Van aki 0.8A-es CTK-kel is tölt ekkor akksit, de az "never endig story".
Az előnye ennek a megoldásnak, hogy rajta hagyhatod tavaszig is.
Igazából neked egy 10A-os töltő kell. Innentől az számít mennyit szánsz az ügyre. Ezek mind 10k felett vannak. Sőt, még feljebb. Itt az igényed is beleszámít. A drágábbak nagy valószinűséggel jobbak, vagy nevesek. A kérdésed alapján automatát keress. Konkrét típusok a vitaindító elején, vagy a következő valaszod alapján tudunk ajánlani. -
Brogyi
senior tag
válasz troll81 #4349 üzenetére
Zárt savas AGM-nek írja. A választott töltő azért jó, mert egyszerre tölthető kettő külön felügyelettel. Mintha két töltőd lenne. Ide esetleg olcsóbban a CH611 is jó. Gyorsan végezne a töltéssel.
Nehéz jó töltőt találni ebben a tartományban ha még olcsót is akarsz."de érdekel minden javaslat."
Várj a többiek válaszára is.
-
Brogyi
senior tag
válasz troll81 #4352 üzenetére
Ha már internetes rendelés akkor ki ne hagyd a következőt [link].
Ugyan kinai, de nagyon egyedi a reverse pulse charging miatt. Van 10/20/30A-os változatban is.
Ha írsz nekik talán jobb árat is adnak. A 30A-os változat esetén az egész 3 akksiból álló akku packot feltöltheted. Az reverse pulse pedig nem is olyan rossz. A Forex csodában is benne van. -
Brogyi
senior tag
válasz troll81 #4390 üzenetére
Nagyon jó is lehet. Ez azon múlik milyen pontosan kapcsol ki. Itt a topikban úgy tudom nincs senkinek. Ha megveszed várjuk a teszted. Gyanítom ez a CH611, és a mostani Lidl ULG 12B3 töltő valamilyen variánsa.
Sajnos a Lidl változat nem pontos.
Az előző Conrados változnak is van Einhell változata (BT-BC12D-SE). Nekem is van. Könnyű, kapcsolóüzemű.
Nekem nem tetszett a venti hangja, és állandóan megy. Így nekem gagyi. -
Kernel
nagyúr
válasz troll81 #4434 üzenetére
Lemezek megduzzadnak, szétrohadnak. Lehet, hogy előzőleg már elfőzte a vizet, átvezetés miatt, amit a lemezről leváló, akku aljába lehulló törmelék okoz általában.
Utána a szárazon maradt lemezek levegőt kaptak, oxidálódni, rohadni kezdtek.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Mr Bond 007
őstag
válasz troll81 #4441 üzenetére
Már megint olyan érzésem van mint a router topikban mikor a gyengébb cuccot annyira szét sztárolják hogy a kategóriákkal jobbal rendelkezők is elhiszik hogy felfelé lépnek ha váltanak arra...
Inkább vegyél egy mxs 5.0-t újonnan, az is elég normál használatra, és kapsz 5 év garit. (vagy mxs7/10 is nagyon jó, nem merném egy lapon emlegetni a globallal egyiket se...)
Ha olyan nagy atom cucc lenne, már a csapból is az folyna, de valahogy mégis a ctek meg az optimate van az élen... -
csiga8
senior tag
válasz troll81 #4665 üzenetére
Számomra nem egészen egyértelmű. Az akkut az autóban hagyva feltöltötted, a töltés utáni nyugalmi feszültség 12,7V, de a saruk rajta vannak? Ha reggelre 12,42 V-ra esik, nem biztos, hogy akku baj. Inkább tippelnék arra, hogy nagy a nyugalmi áramfelvételed.
Szedd le az egyik sarut, akkor derül ki, hogy mi újság az akkuval.
-
csiga8
senior tag
válasz troll81 #4760 üzenetére
Szia!
Történetesen pont ezt a töltőt tesztelem. Nem tudom mennyi időd van, de ami "hozott a konyhára" az a Brogyi fórumtárs ötlete volt.
Töltés ( AGM mód, 10A) közben akassz rá egy pl. 21W-os izzót. Egyrészt kíméletesebben tölt, másrészt hagyd rajta a töltőn töltés után 1-2 napot. 14,7V-on tartja, közben 2,2-2,3A-el tölt, az izzó 1,7A-el merít) Nem kell megijedni, semmi baja nem lesz, csak jó esetben kb 15-20 %-ot dob az akku Ah kapacitásán.
Mivel tesztelem, próbálgatom, mérem a következőket tapasztaltam:
Ha csak simán izzós terheléssel töltöd merítés után, vagy recondozol, nem hoz szinte semmit plusszban.
Az 1-2 nap töltőn tartás viszont igen. Én minden egyes 24 óra után merítettem kapacitásmérővel. Az első kettő alkalom kb 10-10%-ot hozott ( eddig 2 akkun) a harmadik-negyedik töltés alig valamit, akár mérési hiba is lehetett.
Ugyanezt a módszert kipróbáltam a forexes deszulfátoron, ott is ugyanez jött ki, igaz csak egy AGM-es akkun, mert most van a második akku ( nem AGM-es) teszten.
A deszulfátoron és Globálon izzóval töltött akkukat megcseréltem, hogy a másik eszköz dob-e valamit még. Egyik esetben sem. Szóval az Global töltő az izzós töltéssel közelítette a deszulfátor teljesítményét...
Érdemes próbálgatni.
-
csiga8
senior tag
válasz troll81 #4762 üzenetére
A hogyan működiket majd a villanyászok elmagyarázzák, de a lényeg, hogy a töltés nem egy állandó feszültségen történik, hanem lüktető impulzusokkal. ( A deszilfátoron és a Globálon ) Azok összege, eredője amit mi töltő áramnak hívunk.
Ha ennek ez eredőnek kisebb részével egyszerre merítem is az akkut, akkor az - nálam legalábbis - szulfátalanít.
Nálam így valósul meg. (Egy poros kis pincében vagyunk, ne azt nézzétek. )
A forexes deszulfátoron az akku. Rajta lóg ( tájékoztató jelleggel) egy feszültség mérő és egy izzó. Az akkun(kon) a sárga felirat a kapacitás mérés eredménye.
A töltő és az izzó csipeszei egymással derékszögben az akku sarun:
Most ez lóg a Globálon:
A merítéshez vettem foglalatot és csipeszt. Az egyik 21W-os ( irányjelző ) izzóhoz van, a másik olyan foglalat, amibe a 16W-os és az 5W-os izzó is belemegy.
Az ebayes feszültségmérő
Merítéshez egyszerű és nagyszerű. 2 db 45W-os izzó kb 9-9,5A terheléshez, de ha kell akkor csak a fele.
Eléjük kötve egy relé, ami egy adott feszültségen lekapcsolja a terhelést.Ez már csak azért, mert ott volt a fényképező. A sokat emlegetett ( nagyobbik) Battery tender csepptöltő, és amik most éppen rajta lógnak:
Végül pedig a legújabb szerzeményem:
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz troll81 #4772 üzenetére
Az AGM akkuk többet kibírnak, mint a hagyományosak.
A deszulfátoron 15,3 V-ig automatán hagyom, ha meg 16V határig engedem, akkor figyelem.
Töltés után egy recond - normál esetben - nem tart sokáig, akkutól függően max fél-egyóra. Ha tovább tartana, akkor kapcsold ki, pihentesd, merítés-töltés újból recond. Egy akkunál volt csak gond eddig, hogy nem akart lefutni a recond, ez bejött.
-
csiga8
senior tag
válasz troll81 #4777 üzenetére
Majd kijavítanak, ha nem így van, de az én tapasztalataim szerint a recond nem sokat dob az akku teljesítményén. Arra jó, hogy a tényleg végét járó akkut leselejtezze, így legalább nem lesz útszélen ott maradok gond.
Ami javít, az a merítés-töltés ismétlése. Mérhetően 2-3 db egyszerű merítés-töltés valamennyit javít, utána nem mértem javulást. Ezt simán a kapcsoló üzemű tápegységes töltővel is érdemes megcsinálni.
A Global CH 611-el merítés után 2A-el töltök. ( Hegefe fórumtárs tanácsa, hogy először kicsi árammal töltünk) Mikor meddig. 1-2-3 órát is, attól függ mikor járok arra visszakapcsolni 10A-re.
Utána teszem 10A-re AGM módba, mindegy milyen akku. ( 72-77 Ah akkuk, pincében 14 C fok van). Kipróbáltam, hogy csak töltöm-merítem, töltésnél izzót teszek rá, de nem volt mérhető a változás.
Utána kipróbáltam, hogy úgy hagytam a töltőt töltés után még nagyjából 1 napot. ( Brogyi fórumtárs ajánlása, Poljusz töltő alapján) Na, az hoz eredményt. Még a második is, a többi már nem igazán.
Merítésnél vigyázz, hogy ne menj a 10,5 V alá. Nekem sípol a relé, ( le is kapcsol) meghallom és egyből teszem töltőre.
A 10A-es töltésnél már csak azért is célszerű rátenni egy izzót, ( én ezt használtam: 12V, 21W, 1,7 A) mert 1,7 A-el kevesebb, kíméletesebb lesz a töltés. Hiányolom azt a fix 5A-t a Globálról, királyság lenne..
Az a recond meg arra jó - szerintem - hogy megrotyogtatja az akkut. Én egyszerűen ( közel) fejreállítom az akkut és máris összekeveredett a sav és a víz. Mostmár csak az egész töltés-merítés legvégén egyszer használom.
A szulfát oldásához, visszaalakításához idő kell. Sok. Azt a recond fél óra alatt nem intézi el. Szerintem.A Globalon 14,7V-on a deszulfátoron 14,9-15V környéki feszültségen használtam az izzós terhelést. Mindkét esetben kb ugyanazt az eredményt hozta az eljárás. Az akkukat felcserélve ( Global- deszulfátor) javulás már nem volt tapasztalható. A Globalon egyszerűbb az izzó használata, a szulfátoldón be kell állítani "játszani", hogy ne csökkenjen, vagy emelkedjen a feszültség.
A Globalon a 21W-os izzóval a nyakán előszőr 2,3A körül, majd nagyon lassan szépen visszaesik az áram 2A-re. A deszulfátoron a beállított C/20-ból kell piciket visszavenni.
[ Szerkesztve ]
-
Tamás1640
újonc
válasz troll81 #5079 üzenetére
Azért túl sok/túl nehéz akkut nem szeretnék venni, egyrészt az ár, másrészt a szállítgatás miatt sem.
Ezért gondoltam arra, hogy ha egy akkutöltőt ráteszek egy relatíve kisebb (mondjuk 80-100 Ah-s) akkura, és az mondjuk folyamatos 15-20 A-t tol neki, akkor azért az elég jól kibírja majd azt a 3,5-4 óra üzemidőt
Csupán egy erősítő lenne, és arról menne két hangfal, amik darabonként 200 W folyamatos teljesítményt tudnak, de ezt nem szeretném teljesen kihasználni, csak maximum olyan 150 W-ot.
Ha pedig csak akkuról menne a cucc, prompt töltés nélkül, akkor még annál is kevesebbet, cirka 70-80 W teljesítménnyel számolok per hangfal, mert ellenkező esetben aztán tényleg több akkut is kéne venni/cipelgetni. Az erősítő egyébként tudna ennél sokkal többet is. -
Tamás1640
újonc
válasz troll81 #5083 üzenetére
Úgy néztem, hogy munka akkumulátorból inkább csak használtat érdemes venni, például amelyeket nagy szünetmentes tápegység-központokban cserélnek x idő után, és kiárusítják. Azok még elviselhető árban vannak - csak ki kell fogni. Vagy rosszul gondolom?
Az erősítő Emphaser EA 4150D típusú.
https://www.amp-performance.de/1105-Emphaser-EA-4150D.htmlCsiga8: köszi, megnéztem a töltőt, de a hátuljára írtak: "Töltési feszültség 15 +-0,3 V" kissé elriasztottak.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #5322 üzenetére
A 12,7V egy teljesen feltöltött akku üresjárati feszültség értéke. Az újonnan a gyárból érkezők szoktak tudni 12,8V-ot. 13V feletti értéket nem tarthat egy egészséges akku, csak esetleg röviddel a töltőről való levétel után, egy darabig, amíg be nem áll.
Ha hetekig, hónapokig állt mélykisütötten egy akku, attól már nem sokat kell várni, nincs az a töltő, ami azt rendbe hozza.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #5324 üzenetére
Nehéz jósolni, fél év után én azt mondanám, hogy csoda lenne. Nincs jó tapasztalatom motorakku téren egyébként sem. Egy egészséges akkut 10,5V-ig (C/20-al) merítve és a terhelést levéve pár percen belül 12V fölé emelkedik a terheletlen feszültsége. Ahhoz, hogy 11,5V-on álljon, ennél nagyobb merítést kellett kapjon...ráadásul ilyen hosszú időn át. Próbálkozni lehet, mit veszíthetsz?
Üdv Inhouse
-
DigitXT
félisten
válasz troll81 #5327 üzenetére
Csere. Abból sosem lesz már jó akksi. Én is így vagyok vele, sajnos. Hogy ott
rohadna meg, ahol van. Nem kellett volna túlmeríteni, ill. úgy hagyni... Ez pech.
De legalább csináltam egy böszme akkutartót, így 15Ah helyett 25Ah-t veszek!
(Ha egyszer odajutok: komolyan, többet áll ez a sz*r motor, mint amit gurul.) -
Brogyi
senior tag
válasz troll81 #5947 üzenetére
Tipikus kezdő hibába estél. Ilyen nagy akksi meg se érzi a 2A-t. Ha jól emlékszem Hi-Fi-re használod, és jól lemerítetted. Kis árammal töltöd, és csodálkozol, hogy nincs még kész. Azt a böhöm akksit minimum 10A-rel, de én simán tolnám a 20A-t neki. Miért is? Megint csak ha jól emlékszem CH611-es is van neked. A karakterisztikából látszik, hogy inteligesen visszaveszi az áramot.
Erről jut eszembe itt egy Forex-es csoda, és meg fog mérni, mert valaki lehurrogot, hogy a CH611 nem felezős. Nem, de visszaveszi/csökkenti az áramot. Most már biztos vagyok benne, hogy megmérem, és be fogom rakni ide.[ Szerkesztve ]
-
bwoay
nagyúr
válasz troll81 #5947 üzenetére
ha 0-ról szeretnél egy 92Ah-s akksit feltölteni 2A áramerősséggel, akkor kb 50 órába telne a dolog. miért meglepő az, hogy ennyi idő alatt nem végzett? 10A esetén reggelre meglett volna, de ha nem sietsz, akkor szerintem semmi gond nincs azzal, hogy gyengébb árammal töltöd.
[ Szerkesztve ]
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
agyarka
aktív tag
válasz troll81 #6053 üzenetére
Optimate 6 om van 14,3 V a töltési végfeszültsége, és 55W os (azaz max 4,6A rel tölt). Hőmérséklet szenzor miatti feszültség kompenzáció nincs benne ( ami nem hátrány, legalább egyszerűbb a hibaszűrése). A 12 órás ciklusokat hosszúnak tartom.
Strapabíró, bolondbiztos konstrukció. Töltöttem már vele 6 és 120Ah akkut is. Nyaranta használom, télen inkább a 4 esen tartom az autót. A 7 éves akkum teszterrel gyári értékeket mutat.A töltési végfeszültségét inkább a zselés akkukra tervezték, gondolom ezért csinálták meg a Select verziót, amelyiknél nyomógombbal választható az akkunak megfelelő töltési végfeszültség. ( + még van fix táp funkciója).
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya