Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Én épp múltkor találtam egy ilyen Auto XS töltőt a fészerben, rácsodálkoztam,
hogy ez még megvan, hiszen talán, ha kétszer használtam. Kiment a fejemből.
Nekem csak az tetszett benne, hogy van rajta kijelző, így mutatja az akkufeszt.Szerk: jóval drágább CTEK-ekről bezzeg lespórolták. Szerintem ez hiba volt.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Egy bátor ember már próbálta, csak éppen egy rosszat fogott ki. Másodszor már nem próbálkozott, mert nem létszükséglet volt. Ezért írtam a lekapcsolási pont ellenőrzését.
Egyébként nagy akksihoz való. Tipikusan diesel autókhoz. Nem jó Suzuki Swift-hez.
A mérete, a hangja nem előnyös, de az akksik szeretni fogják ha jól működik.
Lidl/Aldi garancia mindig jó volt. Arra panasz nem igen volt, mert vagy zsét kapsz, vagy másik árut.[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
Meg kellene nézetni azt az autót. Egy powerbank és egy autó akku egymás mellé rakásával már szemrevételezve, mint a töltőnél már el is döntheted, hogyan tudná feltölteni, sehogy. A tépőzáras akku rögzítést remélem csak viccnek szántad. Ha már sokszor vetted ki, akkor van fogalmad arról, hogy milyen nehéz, csak el kell képzelni, hogy mekkora erővel indul meg egy nagyobb lassuláskor, hát még egy ütközéskor. Milyen rossz lenne, ha kigyulladna az autó, ami egyébként alig sérült...
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Nem tudom mennyire életszerű akku méretű (és súlyú) cuccot naponta cipelni. Az átvizsgálást is azért írtam, mert napi töltésről írtál. Ott valami gond van az biztos. Állófogyasztás, töltés, indítóáram, akkumulátor bevizsgálása javasolt. A tépőzár adatok nélkül sem gondolom, hogy felveheti a versenyt a gyári, többnyire acélból készült rögzítéssel. A rögzítés pedig fontos, több szempontból is. Ezek a LiIon bikázók nem töltik fel az akkut, egy lemerült akku mellé illesztve segíthetik a vészindítást, főleg benzines, és kisebb dízel autóknál.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
A szivargyújtó egy nagyon vacak csatlakozó. Rossz érintkezés, ahány gyártó annyiféle méretbeli pontatlanság, nem rögzíti semmi a helyén, kirázódik, vagy csak simán kirúgja magát. Ha meg nem elég erős a rugó, akkor rossz az érintkezés, megmelegszik, aztán elolvad. Ráadásul a mai autókban csak gyújtással van kapcsolatban az akkuval, úgyhogy ez a megoldás kilőve. Esetleg raksz egy közvetlent az akkuról bele...de szerintem ne... Ctek töltő vízmentes csatlakozóval lehet megoldás, de bikára nem. Ctek
Üdv Inhouse
-
Brogyi
senior tag
Akkor egy kis barkácsolós "brainstorm".
a következő [link-en] van egy icipici modul kemény 512Ft-ért. LED-es kijelzővel 562Ft. Esetleg ha összeálltok 5 vagy 10db-os megrendelésnél közel 200Ft-ért kipróbálhatjátok. Sőt lehet vele üzletelni akinek van barkácsolós hajlama. Nincs abban semmi ha valakinek van kézügyessége, és szép dobozt tud gyártani.
A bemenet valamilyen akksi. Bármilyen típus jó. Ezt rátok bizom, és a kapacitást is. Mit fog tudni?
Amíg az akksiban van delej addig tolja a kimeneten a 13,2V-13,8V között, vagy amire állítjátok. Túl magasra nem érdemes állítani, mert a cél a veszteség pótlása, és nem az akksi feltöltése. Ezért kell +13,6V-ra állítani.
A luxus verzióba pedig berakhatjátok a bemenetre a lekapcsoló elektronikát. Ez többször megjelent a topikban.
Ha savas akksi a bemenet akkor 10,5V-re logikus állítani. Ez nem is olyan rossz. Most míg hideg van most lehet ezzel játszani. Próbálkozzatok. -
veze
őstag
máshova kellenek a lides töltök
és 2 agm motorakku miközben egész télen állnak csak, táplálék nélkül maradt
Erre pont jók nekem a 14,8 voltos yaso, amit olyan sokan nem szerettek volna kapni ( mégis azt kaptak) mert nem vált át 13,6 voltra töltés után. Én meg kifejezetten azt szeretném, hogy maradjon 14,6 volt..és ne váltson át. És ezek pont olyanok és ötödárban volt még lidles tötöhöz képest is[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Az Alzás Adata-ra gondolsz?
Részemről a 18650-es akkukat preferálom ( nem jelenti azt, hogy jobb, csak azt ismerem)
A jófogáson baráti áron ( 800 Ft) lehet venni a nyíregyi sráctól pl Samsung INR 18650 35E akkut. ( 3500 mAh, 8/13A)
Ha már power bank, nekem ez a megoldás tetszik, mert forrasztás nélkül is tudok benne akkut cserélni, cellánként is tudom tölteni ( Liitokala Lii-500)
A kicsi : 4x18650
a nagy: 8x18650
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Egy kitérő gondolat még ehhez.
A leválasztó kapcsoló [link] 2db akkuval az autóban [link] ismerős megoldás.
Egy olcsóbb 12 V-os motorakkut úgy kötök össze diódával az indító akkuval, hogy a motorakku csak töltődni tud.
Egy másik bekötéssel viszont ( szintén diódával) csepptölt azzal 200 Ft-os DC-DC konverterrel.Így a 12.000 Ft-os leválasztó kapcsoló helyettesíthető, a csepptöltés megoldott, így mondhatni nagyon kényelmes az egész, csak egy kis hely kell valahol a motortérben.
[ Szerkesztve ]
-
akipapi
tag
Igen, mértem volna indítózás közben, de egyedül voltam. Legközelebb megmérem. A vicces az, hogy ez az akkumulátor havonta volt töltve (napi használat, rövid táv). De nem igazán kellett mert a töltő mindig azt mutatta, hogy a feszültség rendben, ezért ritkán indult el a tényleges töltés.
Köszönöm a tanácsot, betervezek egy vásárlást
[ Szerkesztve ]
-
lipido
senior tag
-
lipido
senior tag
A helyzet a kovetkezo. Van itthon egy gyari peugeot (az autoval egyutt jott ki) 75 ah 800a akku. En nem toltottem soha (az auto, kulonfele modon jelezte h lassan vege az akkunak). Vettem bele egy masikat, (nem volt idom akkor vele vacakolni) bele valot, de kozel sem tudja azt, mint amit a gyari tud. (Hamarabb economy mod, surubben sotetedik el a kijelzo...stb). Most h lett idom vele vacakolni, feltoltottem egy bosch c3-al, es eleg jol tartja a feszt. (Jelenleg is 12.88) Toltot mindenkeppen kell vennem (eredetileg a bosch c7 es a ctek mxs 5.0 test&charge kozott vacillaltam, de mivel meggyoztek a hozzaertok, igy maradt a c7 es a sima ctek 5.0 mint eldontendo kerdes, ebben ha segitenel/segitenetek, megkoszonnem). Azert szeretnek tisztan latni valamelyest, mert a gyari akku erteke 50.000 ft koruli osszeg. Azon kivul, van itthon 3 auto. Ha egy normalis
toltovel, es egy viszonylag tiszta kepet ado teszterrel tudok mindegyiken 1-2 evet menteni (+ persze a gyari akku) akkor nekem megeri az a tizen par ezer ft. Termeszetesen siman meggyozheto vagyok, ha ezekkel a teszterekkel kb semmit nem tudok meg, akkor nem eroltetem, es marad egy c7 vagy ctek tolto es a multimeter.[ Szerkesztve ]
-
félisten
talán 5-6 évet is ki tudok húzni vele, akkor pl 40e. Ft-ért ennek a dupláját kellene teljesíteni, hogy meglegyen az ár/érték arány, na az meg ugye lehetetlen.
15 évet szolgált a gyári akkum. Amúgy akkor is indított még, csak nem tekert olyan intenzitással, mint elvárható lenne.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Sokat gondolkodtam egyébként rajta. És tényleg az az elképesztő, hogy még mindig indított, csak ha állt 3-4 napot, már nem tekerte olyan intenzitással, ahogy régebben szokta. Cserélni kellett az akkutartóját is, mert a műanyag csúszka úgy van megoldva, hogy az ellenanya műanyagba van öntve és mivel még sosem volt szétszedve jól összegyógyult a csavar az anyával és elforgott az anya. Így csak úgy lehetett kiszedni az akkut, hogy eltöröd a tartót. Na ez is közel 10 ezer ft volt+ a munkadíj, ezért összességében úgy voltam vele, hogy teszek egy próbát ezzel a másik akkuval. Ez a gyári akku volt benne 15 évig [kép] . Még a fóliák is eredetiek voltak rajta, csak most, hogy megtöltögettem, én kapartam le, hogy hozzáférjek a cellacsavarokhoz. Az a vicc, hogy a szinteket sem ellenőriztem soha a 15 év alatt.
[ Szerkesztve ]
-
ronda
aktív tag
Megnyugtatóbb tudás hiányában Brogyi (#6344) válaszában leírtak lesznek betartva.
És igen, elvesztem a részletekben. Értem én a választ is, csak elvárnám, hogy a hülyék számára (ez esetben én) is írják le abban a leírásban egyértelműen.
Köszi mindenkinek aki időt szánt rám."Lehet-e jónak lenni egy rossz világban?" Galaxy S21
-
vlevi
nagyúr
Közben feltúrtam a lomos szekrényt, és megtaláltam a töltő dobozát, benne a használati útmutatóval. Ugyanaz a 2054-es típusúhoz tartozó leírás van benne.
Ezek szerint ezzel nem tudom majd tölteni a motorom akksiját.
Háát, akkor kénytelen leszek megvárni a Lidl akciót, ezt meg feltenni valahol apróra...