Új hozzászólás Aktív témák
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz molnarpeter #2281 üzenetére
4/5 éve ősszel behalt az aksim! Akkor bebikáztak, és mentem venni újat! Hiba volt, én meg tudatlan! A -20 fokos teleket pöccre indította, és a +20-at nem bírta! passz
Most januárban is túlmerül a karácsonyi bevásárlások után, amire még kapott 2 hét pihenőt! (lehet nem merült túl, csak az autó tiltotta a startolást) Vettem töltőt, + a legoccsóbb miultit! Azóta sűrűn mérem! Közben töltőről levéve elmentem aksishoz, azt mondta, semmi baja az aksinak, csak tölteni kell! Huhm, mondom most vettem le töltőről! Azt mondta, akkor generátor, és ha kell, utána menjek vissza aksiért! Rendes volt! Persze nem cseréltettem generátort, mert ezen kívül is volt 400-450e ft-os szervizem!
Azóta viszont semmi gond! Van ilyen szivargyújtós kínai csoda, de az occsó multival majdnem megegyezik a mért érték!
Az ok, hogy naponta nézem az aksit, hogy a feleségem a mai napra van kiírva szülésre! Késik a baba! Most nem lehet, hogy ne induljon, ha kell! (mármint a kocsi. a szülés már indulhatna )
Az autónak női lelke van, és próbálom megfejteni! Ezért is írtam a fentieket!
(#2282) Kernel:
holnap asszony segítségével így is megmérem! köszi.
Amúgy tettem már töltőre a nyáron is! Mondjuk aznap kapott vagy 4-5 indítást, és mentem vagy 1-2km-eket!
Jó, ha van otthon multi meg töltő azért!
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz molnarpeter #2284 üzenetére
Általában 15-20km-eket megyek, és most 12,73V-ot mértem! 1,9cdti, 70Ah! De érdekes, hogy a szivargyújtóss cucc tényleg nem megy 13.1V fölé! De majd holnap, ha nem felejtem el, asszonnyal az aksin is megmérjük nagy gázzal!
Köszi a tippet!
Szülés után viszem szakihoz! De lehet hamarabb!Nem tudok a garázsban parkolni, addig a töltést nem erőltetem, mert jön egy eső éjszaka, és a nyitott motorháztető hosszabbítóval, és élesített töltővel, ...!
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz molnarpeter #2298 üzenetére
Köszi. Úgy lesz!
-
agyarka
aktív tag
válasz molnarpeter #3401 üzenetére
Aki ebben a kategóriában gondolkodik, az vegye meg bármelyiket, vigye haza és mérje le. Nem mindegyik Aldis szalad túl, és a régebbi Lidlis erre volt jellemző a mikrokapcsoló meghibásodása. Reszelgetni nem érdemes, max szórakozásból. Kicsivel többért van zöld AKKUKRAFT, arról még rosszat nem hallottam, bár minden elromolhat.
-
Kernel
nagyúr
válasz molnarpeter #4449 üzenetére
Azért főzte el a vizet, mert már átvezetett, illetve most is azért melegszik.
Amikor így jártam két esetben is, először hajlamos voltam én is magam okolni, hogy talán hagytam túlmerülni, illetve nem vettem észre a folyadékszint csökkenését.
De rá kell jönni, hogy ez tőlem teljesen független. Egyszerűen csak elöregedett mindkettő, kb. 10 év után, ami nem is csoda. A lemezekről levált anyag a cella aljában átvezetést képez, elkezdi főzni magát, innen kezdve már nem tehetsz semmit.
Olyan témákba ki megy bele, amit neten olvastam, hogy akku teljes átmosása stb... Csere inkább. (Noha azért kicsit bosszantó is, hogy tulajdonképpen csak 1 db cella beteg, a többi még jó lenne.)
Elvileg az sem véletlen, amikor a nyári időszak hőigénybevétele után épp ősz-tél elejére rohad le az akku.
Pontosan ezért nem vagyok híve az akku teljes feltöltésének, pezsegtetésének, de biztosan én csinálok valamit rosszul, hogy nálam 10 évig mennek az akkuk.
Pedig mára a Li-ion akkuknál is kimutatták, hogy a gyakori végfeszültségen tartás (4,2 V) egyértelműen rövidíti az életét.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz molnarpeter #4449 üzenetére
Ahogy utaltam rá, ha töltés nélkül is melegszik és elfő belőle a víz, akkor csere.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz molnarpeter #4474 üzenetére
Szakszerű kisütés (vagyis nem túlmerítés), ismételt töltés, impulzustöltés stb., amikről az előzményben is szó volt.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz molnarpeter #4477 üzenetére
Ez szokott lenni, amikor egy cella már nem ad feszültséget. Ha töltődik is valamennyit, de hamar lemeríti önmagát.
10,4 V-ot valószínűleg már csak 5 cella adja. Ha így van, azon viszont már nem lehet segíteni.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
válasz molnarpeter #4514 üzenetére
Más üres akkut tölteni, és más karbantartó töltést végezni.
-
Gézengúz
addikt
válasz molnarpeter #4514 üzenetére
Motormelegítőn én is régóta gondolkozok, mesélsz róla pár szót?
-
Gézengúz
addikt
válasz molnarpeter #4518 üzenetére
Fogyasztás csökkenés is van igaz? (Gyorsabban bemelegedő motor miatt) Milyen mértékű?
-
csiga8
senior tag
-
csiga8
senior tag
válasz molnarpeter #4518 üzenetére
1800W azért odab.sz. Az szgk-ba építhetők 600-800W körüliek szoktak lenni.
Mennyibe volt, ha szabad megkérdezni?
-
#89874944
törölt tag
válasz molnarpeter #4559 üzenetére
köszi
-
hegefe
csendes tag
válasz molnarpeter #4582 üzenetére
Igen, egy akkus a technika az Audi Q7 - v. konszern társai Porsche Cayenne és VW Touareg - kategóriában. Ha erre utaltál. Én nem erre a 'luxus' kategóriára gondoltam.
Egyébként aránylag egyszerű egy + munka akkut bistabil rélével utólag beépíteni.
Ha befér az indító akku mellé egy kis munka akkumulátor.
(Ha meg az indító akkut már cserélni kell, egy azonos indító áramú, de rövidebb új akku mellé a munka akku biztosan betér.)
Egy ilyen két akkus áram forrásnak nem okoz indítási gondot semmilyen utólagosan beépített elektronika, vagy megnőtt nyugalmi áramfelvétel.[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
válasz molnarpeter #4671 üzenetére
Te mindenütt ott vagy?
A kulcs témában nem bírtam még zöld ágra vergődni, hogy milyen chipes kell. Lehet berendelek mindkettőből, és amelyik nem lesz az autóhoz jó, legfeljebb eladom.Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
embe
nagyúr
válasz molnarpeter #4694 üzenetére
Nem. A 3 karika másképp helyezkedik el egymáshoz képest... Ez egy másik nagy múltú brand.
Nem úgy mint az a német Audi vagy a mi a fene cég. Bár igaz az 4 karika....Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
embe
nagyúr
válasz molnarpeter #4700 üzenetére
Így van. Feltetted az "i"-re a pontot.
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
embe
nagyúr
válasz molnarpeter #4719 üzenetére
Nincs is semmi gond, tölt szépen. Igaz először megijedtem a 14,8V-tól, de utána olvasva rájöttem, hogy pont ez a a megfelelő.
Indítani most már az új akkuval indít szépen. Azóta mintha eltűnt volna 1-2 megmagyarázhatatlan jelenség. Lehet ez is placebo, és az új akku miatt bemesélem...de pl. laptopoknál is okozott már X-aktás jelenségeket a vacak akku. Ez a Focus meg tele van zsúfolva elektronikával.
Azért rá-rá fogok tölteni. Mert olyan mint a karácsonyfa világít minden csak egy ajtónyitástól már. Ilyenkor télen meg működik egy rakat fogyasztó.
Nekem ez a Lidl-s töltőm van. Így remélhetőleg nem lesz vele gond.
Csak ezek a CTEK töltők 4-5 áron vannak. Kíváncsi vagyok, hogy megéri-e a többletet.[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
Brogyi
senior tag
válasz molnarpeter #4739 üzenetére
" ha "fake", akkor refund"
Előbb meg kell mérni. Az enyém a gagyi változat YASO-13815. Simán visszakapcsol 13,7V-ra. Teljesen elfogadható mégha nincs is benne TL431.
-
Brogyi
senior tag
válasz molnarpeter #4744 üzenetére
"csak egyszerűen lefut a fix program és azután vált"
Ennyi fér bele abba a kevés kis pénzbe. -
numera007
tag
válasz molnarpeter #4748 üzenetére
Amit néztem 3A-ig bírja.
-
numera007
tag
válasz molnarpeter #4750 üzenetére
Hát igen, max egy próbát megér. Egy méréssel kiderül. Én rendeltem egy dobozkát meg egy DC DC regulátort 1 USD-ért kocsi aksihoz jó lesz.
-
troll81
addikt
válasz molnarpeter #4771 üzenetére
szia a globalos regen mod az agm akkut nem terheli túl?az milyen feszen megy végbe?
-
csiga8
senior tag
válasz molnarpeter #4839 üzenetére
Mibe lesz a 72Ah EP, ha megkérdezhetem?
-
embe
nagyúr
válasz molnarpeter #4839 üzenetére
Akkor nem jobb ez a Ford/Varta mint az Electric Power
Anno volt egy akksi boltos ismerősöm. Ő mondta, hogy ezt a márkát csak az ukránok miatt tartja, mert kell valami olcsó sz@r.Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
csiga8
senior tag
válasz molnarpeter #4841 üzenetére
Kíváncsi leszek hogyan fog szolgálni. Tapasztalatom szerint a hideg jobban csökkenti a teljesítményét, ( többi akkuhoz képest) illetve nagyjából kettő, max 3 év múlva nagyon érezhető lesz az indító áram csökkenés. Működni fog, csak gyengébben.
De lehet csak én nyúltam bele gyengébb szériába.
-
p300
tag
válasz molnarpeter #4839 üzenetére
Rendeltem én is a 604160 ból küldött egy yaso 13815, töltés 15.3 V -al sz@r az egész.
-
p300
tag
válasz molnarpeter #4839 üzenetére
Nincs valami okosság beállítani 13.6V-ra fenntartó töltésnek? Mer így ez kuka ....
-
embe
nagyúr
válasz molnarpeter #4861 üzenetére
Így refund lesz belőle?
Lehet már ezt is hamisítják. Pár éve az unokatesómnak az Ebay-n hamisított kínai autós kamerát vettem, majd az eredeti kínait a Banggood-ról vettem meg.[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
ddsteel
aktív tag
válasz molnarpeter #4863 üzenetére
Sajnos nekem is mind2 rendelt YASO a 13... számmal érkezett, pedig az egyiknél a képen a 60..-as szám szerepel, ezért vettem meg. Mindegy, 800 Ft-ért nem érdekel, csak jó lett volna, ha a jót küldik.
-
Kernel
nagyúr
válasz molnarpeter #4861 üzenetére
Zener-diódákról írtam múltkor, vagy kompromisszumként lehetne a kimenetre kötni egy soros diódát, amin esik egy kevés feszültség, de az áramtól melegszik is a dióda.
A feszültségesés is részben áramfüggő. Kb. 0,6-0,8 V egy normál (nem Schottky) szilíciumdiódánál.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz molnarpeter #4866 üzenetére
Azokat kell cserélni, legfeljebb a pontos értékkel kell még kísérletezni. De 5 W sok, a nagyobb méret és huzalvastagság miatt nehezebb lenne bekínozni.
Minimális rajta a terhelés, 0,5 W is bőven elég:
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
válasz molnarpeter #4868 üzenetére
Ha kicserélted a zener diódát(kat), kérlek írd meg, mennyit változott. Kíváncsi vagyok rá.
-
Brogyi
senior tag
válasz molnarpeter #4868 üzenetére
Mielőtt nekiállnátok fejleszteni egy mérést végezzetek el.
230V bedug, üresen nekem a zöld LED ég 13,7V-tal. Akksira téve pirosra vált, és olyan 14,5V-ig tolja, majd 13,6V-ra kapcsol.
Tehát ha nagy a szivárgás, vagy az akksi árama nem csökken akkor az nem fog lekapcsolni, mert közvetetten egy dióda feszültségéből állapítja meg a töltőáramot.
Olyan 300-350mA-nál együtt világít a zöld, és a piros. 600mA-nél van a max fesz. 14,55V. Csiga8 is ellenőrizheti a ventilátoros kisütőjével.
Az is kiderült, hogy nem tud 1,3A-t, de ez nem számít.
Pesti vagy?[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz molnarpeter #4886 üzenetére
Szerintem ő lesz. Kérdés mi van jelenleg a dobozban.
-
flegga92
senior tag
válasz molnarpeter #4917 üzenetére
Köszi! Akkor kölcsön adom a sajtom nekik
Megy a privát!
-
hojos
aktív tag
válasz molnarpeter #4944 üzenetére
Köszi a választ.
Azokkal csak az a gond, hogy kiszámíthatatlan, hogy mikor kaphatóak. Nekem viszont belátható időn belül kellene, ezért keresgetek. -
nederlanden
senior tag
válasz molnarpeter #4982 üzenetére
A feher van benne es a feketet neztem ki.Fura,h ilyen jo arban(30e) van ez az uj 100ah exide?!A magasabb indito fontos lenne mert nagyon befolyasolja ennek a 3000cm3 motornak a beindulasat(ha gyengebb,kepes 5-6-7-et tekerni mig beindul.Koszi
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
nederlanden
senior tag
válasz molnarpeter #4992 üzenetére
7.3tonnas 2011evj 170e km,,,de ez miert lenyeg?!
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
nederlanden
senior tag
válasz molnarpeter #4996 üzenetére
Ez egy “regi” hiba..szoval azt csinalja hogy reggel azonnal elso tekeresre beindul,majd napkozben ha all 1-2orat 6-7-8tekeres is kell ahoz h beinduljon,,viszont ha megtobbet all (tobb orat)megint pocre beindul,mint ahogy melegen is ha mondjuk nem all tobbet 5-10percnel.Talaltak egy olyat,hogy uzemanyagszuro melegito es annak a biztositeka ki volt csapva,orultunk is de sajnos tovabbra is azt csinalja.megkoszonnem ha irnatok ezzel kapcs
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
raziel01
veterán
válasz molnarpeter #5007 üzenetére
Régen nagyon szidva volt, hogy inkább a Lidl-ös jobb. Ez most változott?
-
Kernel
nagyúr
válasz molnarpeter #5029 üzenetére
Igen, a korábbiak alapján egyértelmű.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
p300
tag
-
agyarka
aktív tag
válasz molnarpeter #5106 üzenetére
Nem kell programozni, és Toyota HSD knél a töltési feszültség is jó a normál akkukhoz.
Azért kell bele AGM mert:
- az utasokkal egy légtérben van az akku,
- a hibrid és elektromos autóknál nincs meg a hallható előjele az akku gyengélkedésének ( hosszú indítás) és a hagyományos akku hamar megpusztul benne, ráadásul HSD nél random hibakódokat is produkál legyengült állapotban. A kulcsnélküli típusok méggyorsabban merítik az egyébként is alulméretezett akkut. -
nederlanden
senior tag
válasz molnarpeter #5140 üzenetére
Hat ezt csak szerelo tudja...erre meg nagyon nyugosek,,szoval semmit nem mondanak,,be kellene vigyem iveco szervizbe ha uj akkuval is sokat teker melegen
Tudom igy gaz,de az a kek csatlakozos lenne a hogomba?[ Szerkesztve ]
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
csiga8
senior tag
válasz molnarpeter #5180 üzenetére
A helyi TV szerelőhöz elvittem az enyémeket is, 14-14,1 V-ig töltenek, úgyhogy mehetnek ajándékba, vagy piacra.
-
p300
tag
válasz molnarpeter #5189 üzenetére
Nem akar zöldre váltani, hiányzik az a pár volt amivel kevesebb a töltési vesz?
-
p300
tag
válasz molnarpeter #5193 üzenetére
Lehet sok neki a 150Ah, kíváncsi vagyok átvált e.