Új hozzászólás Aktív témák
-
chris007
újonc
Sziasztok. A kérdésem az lenne, hogy van egy Banner 6A-os akkumulátor töltőm, teljesen autómatikus, egyedül a "Recovery" módot lehet rajta kapcsolni. Ilyenkor 15.8 V elvileg. ( https://www.bannerbatterien.com/hu/Term%C3%A9kek/Tartoz%C3%A9kok-szem%C3%A9lyg%C3%A9pkocsikhoz-%C3%A9s-haszong%C3%A9pj%C3%A1rm%C5%B1vekhez/10-Banner-Accucharger-6A-Recovery )
Az akkura kapcsoláskor végez valami "analizációt" aztán, minden megy autómatikusan.
Próbáltam Varta silver dynamic akkun, és Varta AGM akkumulátoron. Mindegyik fajtán azt tapasztalom multiméterrel mérve, hogy a töltés vége felé felmegy a feszültség 14.7V-ig.
Az AGM akku miatt nem is aggódok, de szerintetek nem sok a 14.7V egy hagyományos gondozásmentes akkunak? Ez a 14.7V-os töltés, az eddígi megfigyeléseim alapján, egy, másfél órát tart. Ezután átkapcsol karbantartó üzemmódra. A multiméter elméletileg jól mér, de több félét is próbáltam. Mindegyik ezt az értéket hozza. Minimális század eltérés van csak műszer, és műszer között. Az akksik elvileg jók. Fiatalok. pont az lenne a cél, hogy sokáig tartson, ha sok a rövid út, indításokkal.
Ha esetleg már volt korábban ilyenről szó, akkor bocs! -
DigitXT
nagyúr
Ne csináld már... Beidézzem mit írtál? Tessék, szájbarágósan:
"A Praktiker webáruházban nem jó az online készlet mutató."
Ez egy általános kijelentés. Ami egyetlen tapasztalaton alapul.
Ilyeneket nem kéne írni. Hovatovább pont az "ellenkező előjelű"
példát hoztad fel, amikor 0 volt a készlet papíron, gyakorlatban
meg ott volt. És akkor kizárható, hogy kapható volt, bármikor?!
Szerinted... (Ha tényleg kizárható, az azt jelenti, hogy TE nem
szállítottad nekik, tehát nem lehetett náluk készlet, hehehe.)Amúgy ha nem lenne üres az iroda, nem értenék, min röhögök:
elképzelem magam CTEK forgalmazóként... hát, ez nem nyert.Amúgy annyit nyomod itt ezt a marketinget, hogy lassan én is
veszek egyet. Valóban nem burkolt kereskedelmi tevékenység.Igen, kellemetlenül érintett, mert le fog csökkenni a forgalmam,
mert mindenki a februárt várja, hogy Globalt vegyen!!! Amúgy az
megvan, hogy a Global nem gyártó, hanem matricázó importőr?
(Ahogy "félve írod": reméled, hogy februárban is ugyanaz lesz a
polcokon ugyanazon a néven. Hát reménykedjünk együtt!)Amúgy jól értem, hogy ez a tuti vétel 38754 Ft-ért? Az akció is
marad februárig, vagy hogy van ez?! Előrendelést elfogadsz?Sírok.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Nem tudom, mire fel vagy ennyire magabiztosan általánosító... Igen, már én is
találkoztam olyannal, hogy véletlenül beütöttek 10 db reflektort az 1 db helyett,
és amikor az egyet elvitték, még maradt 9 db papíron, valójában meg egy sem.
De ez nyilvánvalóan HIBA a rendszerben, és nem az általános működés. Tehát
a kijelentésed általánosítva (már megint!) nem állja meg a helyét... Ne terjeszd.Ui: nem, nincs semmi érdekeltségem a Praktiker áruházakban. Mindazonáltal
NEM örülnék annak, ha valaki fals infókat terjesztene egy fórumon a cégemről.Amúgy nem tudom, hogy honnan van a "2018 februári szállítmányról" infód, de
ez a "kereszteshadjárat" felveti, hogy érdekelt vagy a CH611 forgalmazásában,
ami viszont már tiltott reklámozásnak minősülne a fórumon: csak szólok! -
agyarka
aktív tag
Egyértelmű akkor lenne, ha a maximális nyugalmi áramfelvételt szabnák feltételül.
A mai modern autóknál 10-15 mA, 40 be simán befér egy jó riasztó, sőt megfelelően programozva akár GPS el is. Sajnos a programozók legnagyobb része sz@rik a fogyasztásra, vagy csak egyszerűen nem ért hozzá. Mire az ügyfél ezzel szembesül a garancia már lejár.
Kedvencem az olyan riasztó amelyik rosszul dolgozik rá a CAN BUS ra, és ezért nem kerül az autó nyugalmi helyzetbe. A riasztó betápján normális a fogyasztás, és minden eszköz ki van kapcsolva, mégsem mérhető nyugalmi áramfelvétel. -
Inhouse
őstag
Ez mind rendben van. De nem azért szóltam hozzá, hogy kötözködjek.
Persze, nem is ezért írtam, csak aki nincs benne, nehogy azt higgye, hogy minden fekete-fehér. Sajnos nem mindig egyszerű ez a kérdés.
Azok meg a külön szép esetek, amikor az akkut mondjuk tönkre vágja az autó, mert hosszú ideig nincs töltés, vagy meríti valami és ezért nem töltődik fel...és úgy jönnek oda, hogy már elhárították a hibát, de ezt ugye nem ismerik be, csak az akkucseréért jöttek. Így aztán rosszul esik, amikor a gyártó visszadobja az akkut, hogy elutasítva, pedig minden jó az autóban! Ilyesmi ez a mérés idejére "rendbe hozott" autó is. Minden évben vannak X aktás esetek, amikor valaki hazudik. Csak másképp állunk mi is hozzá a kérdéshez, ha hülyének vagyunk nézve...a szűk lehetőségeken belül persze.
Ja, jut eszembe szépek még a 360-ik napon tönkrement gyári hibás garanciás akkuk is. Addig ott ült szegény gyári hiba és várta, hogy mikor következik ő.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
#89874944
törölt tag
én az autót nem viszem vissza, csak az akkut... úgy elég érdekesen tudnák méregetni. Egyébként se hagynám hogy hozzányúljanak.
Az full fapad, szívóbenzin A4-emen is 40 mA a nyugalmi. Nem láttam még olyan autót ami 30 mA alatt lett volna. Se Toyota, se Mazda, se Fiat...
molnarpeter: totalcarnál vettem
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
Sajnos igen sok autónál megnehezíti a nyugalmi áramfelvétel mérését az autó elektronikájának működése az autó leállítása után. Hosszú percekig dolgozik valamin némelyik, nincs idő és lehetőség minden alkalommal félórákat várni ezen folyamatok leállására várva. Az más kérdés, hogy az akku beépítése is olyan feszes és zsúfolt néha, hogy a legkisebb lakatfogó sem fér oda a vezetékekhez. A ki/beszerelés is katasztrófa sokszor, pl. a szélvédő alá építettek, külön szép az Opel Corsák megoldása, ahol átfolyik az egész szélvédőről lefolyó miskulancia az akkun, olyanokról ne is beszéljünk, ahol ki kell venni a kereket, levenni a doblemezt, hogy az akkuhoz lehessen férni. Francia autóknál a nyugalmi áram külön megérne egy misét, hogyan is sikerül megoldani ezt a mérnököknek így.
Üdv Inhouse
-
agyarka
aktív tag
Szó szerint értelmezve akkor autóba szerelve elveszik a garancia. A motor leállítás után manapság mindegyik áramfelvétele meghaladja a 30 mA t. Típustól és felszereltségtől függően jópár perc mire elkezdi átállni nyugalmi áramfelvételre. Nálam ~10 perc, de a legalacsonyabb készenléti áramfelvétel - ha jól emlékszem - 4 nap után áll be.
-
hegefe
csendes tag
Hírtelen rákeresve a neten. Mazda autókra a forgalmazónál a témában ezt találod.
"Egy tipikus motorvezérlő elektronika 0,005-0,008 Amper áramot vesz fel, hogy a memória megmaradjon. A legtöbb autóban a mérhető nyugalmi áramfelvétel általában maximum 0,025-0,028 Amper, bár néhány luxusautóban a sok játékszer miatt ez lényegesen több is lehet. Az utólagosan beszerelt HiFi erősítős autókról nem is beszélve."
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Most úgy csinálom, hogy deszulfátorozás után merítek, aztán CH611-el töltőm fel, megint merítek, aztán megint deszulfátor, stb.
Ez a második Passat AGM akku nagyon megállt 40Ah, 480A EN értéknél. ( a 3*15 mp 220A-t 10,4 V feszültségen leadja)
Még pár alkalom, aztán ha nem lesz változás, akkor ez ennyit tudott, megy csepptöltőre, nyárra jó lesz valamibe.
-
hegefe
csendes tag
"Ezt a gondolatmeneted már múltkor is néztem."
Tömörem zanzásítottam a lényeget. Mert sokan joggal gondolják (sokáig én is), hogy egy ilyen CTEK univerzális töltő minden töltési feladatra és szitura jó választ ad.
Sajna a kommersz árazású CTEK töltők még nem ezt a kategóriát jelentik.Mindenhol leírja a CTEK, hogy lehozták ebbe az ákategóriába is a csúcs töltőik tudását.
Mi meg benyaljuk ezt a marketing szöveget, mert ellenőrizni nagyon kevesen tudják.[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Ezt a gondolatmeneted már múltkor is néztem.
Még nem biztos, meg nem is jegyzeteltem le úgy, ahogy Te, de szerintem az Optimate6 sem tölt fel annyira, mint pl a Battery Tender csepptöltőm. ( bár Optimate6-ot hagyni kéne 12 óra után ismét tölteni, mert addig csak figyel állítólag, ha jól értettem)
Fogok méricskézni én is, ha lesz időm. Lesz Aldis Ctek klón, Optimate6, Ch611, Akkukrfat, és a csepptöltő.
Azt már észrevettem, hogy a deszulfátor utáni merítésnél bő 10%-al kevesebbet mér a kapacitásmérő, mint a CH611 után. A mértjét nem tudom, de így van.
-
ddsteel
aktív tag
Nekem is a carstel van. Csepptöltésnél néha 12,7 V-ot mérek (ez szerintem a feltöltött akku feszültsége nálam, tehát gondolom ilyenkor teljesen lekapcsolja a töltést) és néha 13,6 V-ot (ekkor csepptölt gondolom). Azt nem néztem, milyen gyakran kapcsolgatja ide-oda, mert annyira nem érdekel, de néha néha, ha a motortérben matatok, hallom, hogy kattan egyet, szerintem olyankor vált.
-
DigitXT
nagyúr
A "global" által tartott 13.6V gondolom előnyösebb, mint a svéd szar 13.6V-ja.
Ha már alma, körte: miért cserélné le? Még csak nem is vízálló: tényleg fasza
lenne vele az autóban lévő akkut az udvaron tölteni. Ha másra van, miről írsz?
(Igen, szarul, mertmindenkifélreérti, és csak a CTEK-fikára emlékszik belőle.)Lehet, hogy nem is a "hájp" nagy? Hanem többeknek van szüksége* az almára,
mint a körtére? (Max. ha megpróbálnak körtepálinkát főzni, akkor bukó van.)*: bár te ezt is megkérdőjelezed, mert szerinted magától is 10 évet bír az akku.
-
DigitXT
nagyúr
Na igen, folytonos standby töltést említettél. Amit gépjárműben senki nem csinál... És akkor nem érted, hogy mi ezzel a problémám. Lényegében az zavar, hogy azt állítod, hogy többet árt az akkunak, ha rendesen fel van töltve, vagyis... bocsánat, nem is ezt! Azt állítod, hogy a CTEK eleve nem tudja rendesen feltölteni, és azt is, hogy ha feltöltötte (úgy-ahogy), az valójában csak rosszat tett az akkunak. Tehát, szerinted az akkut nem szabad tölteni, amíg még épp be tudja röffenteni az autót, hisz' majd a generátorról tökéletesen feltöltődik, nem baj, ha nagy áramon - hadd szóljon, legalább lerobban a szulfát() - a 13,6V-os csepptöltés szakasz a CTEK töltőknél meg valójában többet ár, mint használ. Tehát pl. én mint CTEK tulaj meg lettem vezetve - a francnak töltöm fel vele a kocsit, amit nagyon ritkán használok? Hagyni kell lemerülni, és ha már nem indít, akkor meg ott a megoldás! A CH611.
Hiszen az azon kívül, hogy RENDESEN feltölti az akkut, bikázni is tud...
-
csiga8
senior tag
Lehet rosszul tudom, de a feltöltött akku kevésbé szulfátosodik, a legkevésbé valahol 13,2-13,6 V között.
Ha bármilyen csepptöltővel megelőzöm a szulfátosodást, mert azon a feszültségen tartom, már eredményt érek el, amivel hosszabbítom az életét az akkunak.
A feltöltés "minősége", hogy milyen töltővel ezek szerint többet számít, mint az, hogy állandóan azon a feszültségen tartom, ahol nem szulfátosodik?
800 mA-es Battery Tender akku csepptöltőm [link] 9 évig életben tartotta motorrom Yuasa akkuját, ami akkor ment tönkre, amikor motorszerelőnél volt, lemerítette az akkut és úgy hagyta. Most Banner akku van benne, azon is non-stop rajta van.
-
Mr Bond 007
őstag
Jó tudni, csak akkor azt nem értem miért nem jutott erre a következtetésre senki más a neten? Legalábbis google-ben semmi infó ch611-ről hogy jobb lenne ennél vagy annál. Vagy külföldön más néven futna? Ctekről meg kismillió találat és mind azt írja hogy nagyon jók.
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
Hát igen, az ár sokat számít. Persze, kinek, mire kell. Nekem, amire kell, ár-érték arányban egy lidlis, Carstel jobban megfelel, mivel akár a Global, akár a CTEK ugye pont 5x annyiba kerül Már az is jó, ha valaki odáig eljut, hogy egyáltalán felmerüljön benne, hogy egy akkut feltölteni is lehet. A barátom pl minidg új akkut vett ahelyett, hogy 2-3 havonta feltöltötte volna akármivel (egy buta, pezsegtetős töltővel is akár). Amióta dumáltam vele eljutott a töltésig is, kapott tőlem egylidliset. Persze panelba felvinni és tölteni nem ugyanaz, mint nekem a kertben, az is igaz. Szerintem nincs itt probléma, mindenki elmondja, neki mi jön be és 1-2 óra olvasgatással mindenki el tudja dönteni, neki mi lesz jó, csak vegye a fáradságot az olvasgatásra. Persze sima átlagembernek néha már nagyon szakmai ez a fórum is, de pl én ennek örülök, hasznos dolgokat lehet itt tanulni
-
csiga8
senior tag
A BMW akkut ma visszaviszem a gazdinak. 1 napja tartja fixen a 12,93 V-ot.
A Global töltős, majd a szulfátoldós melegedést túlélte, nem károsodott.
A szulfátoldós melegedés után hagytam kihűlni, majd merítettem és 14,4 V-os normál akku módban 10A-el feltöltöttem a Global töltővel. A 14,4 V feszültségnél nagyon sokat, több órát molyolt, de feltöltötte és nem melegedett.
Megint merítettem ( mértem, kb 70 Ah) megint normál töltés. Utána egyből AGM mód 2A-el, és láss csodát, szépen lefutott. Nem melegedett.
A gazdinak a hideg miatt kell a kocsiba, (nem BMW) de egyébként sem hiszem, hogy érdemes tovább próbálkozni. A mérőműszer szerint azt a 700A EN-t hozza, néha 725-t mér. A terhelő villát meg 400A valóssal fixen 10,4 V-on tartva megizzasztja kétszer egymás után is. Harmadik nem volt, mert már nagyon meleg volt a villa.
A töltésnél a melegedés mitől és miért volt nem tudom. Most azt lenne jó megnézni, hogy a BMW-be visszatéve nyűgösködik-e még az autó, de az úgysem lesz...
Most jön a Passat AGM akku.
-
plyklszl
csendes tag
Nekem leginkább a valódi, hatásos recondition (szulfátlaniítás) volna fontos, mert szezonban azért a lakóautó akksijai, főleg a munkaakksik elég mostoha üzemben vannak.
Vadkempingezéskor terhelve vannak napokig, aztán megkapják a teli töltőfeszt a generátorról, amikor odébbmegyünk párszáz km-t, meg ilyenek. Szóval telente rájuk fér egy kis szulfátlanítás, főleg ha nyerek rajta két három év üzemet.
De ahogy nézem a forex pulse charger-je lesz a nyerő. -
plyklszl
csendes tag
Ó, semmi ilyen csiribiri, télire simán kirámolom a lakóautóból az akksikat, ha nincs tervbe véve téli túra vele. Amúgy lehetne, hiszen van fűtés, bojler, minden, fedélzeti töltője is van, aminél baromi egyszerű a móka, a lakóautót bedugom a konnketorba, és mindjárt mindenhol van benne 220V, meg a fedélzeti töltő is töltögeti az akksikat, ahogy a kempingben. Ez éppen elég arra, hogy bármikor indítható az autó, de amikor téliesítem a kocsit, akkor én szépen kifújom kompresszorral minden csőböl a vizet, kirámolok, leponyvázok, és az akksikat is kiveszem belőle. Ezért gondolkozom azon, amit az imént írtam, hogy csinálni egy sokvégű kábelt, amin egyszerre lóg a sok akksi, és egy automatika kapcsolgat közöttük.
-
csiga8
senior tag
Az akku negatív pólusa felöli oldalon el kezdett hűlni, most olyan 24 C fokos kívűlről.
Az akku közepétől a pozitív pólusig a felső sávban meleg, 36 Fokos, de a legszélén már csak 31 C fokos.
Ugyanebben a sávban, de az akku alja felé folyamatosan kisebb a hőmérséklete, ott is olyan 25 fok körüli.
A Global töltőnél is ezt csinálta, csökkent a feszültség, emelte az áramot és melegedett.
Akkor most lemegyek és lekacsolom.
[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
A kb. egy nap töltés után pihentesd egy-két órát (hogy lehüljön). Majd töltsd újra a Global CH611-el Recond módban, hogy biztosan meglegyen a cellák közötti feszültség kiegyenlítés.
Jobban nem nyüstölném. Megnézném hogy teljesít a téli autós akku üzemben.Nem írtam az előbb, a Forex szulfát oldót ezért is kell több merít-tölt ciklusban használni.
Én nem erőltetném a 16V fesz határ elérését. Nincs véletlenül vízbontás valamelyik cellában?
Nem szólalt meg a biztonsági szelep? Az AGM gázrekonbináció miatt normál esetben ilyen nem lehet![ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
No, a helyzet a következő. (BMW Akku)
Lemerítettem a kapacitásmérővel, de már 70Ah-t tudott, ( 11V-ig) szemben az előző 64Ah kapacitással.
Tegnap dél körül rátettem a szulfátoldót 3,5A-re állítva 16V-on. Reggelre 14,8V lett, majd szépen esik vissza a feszültség és egyre jobban melegszik. Jelenleg 14,3V-on áll, bő kézmeleg a 14 C fokos pincébe.
Reggel óta egyre jobban - igaz nem erősen - melegszik. Most tanácstalan vagyok, hogy merjem-e ellenőrizetlenül hagyni éjszakára így?
-
csiga8
senior tag
Bocs, kevertem. A töltőjük tud 1/10 C-vel meríteni.
A kínai töltő rém egyszerű. Egészen 14,8 V-ig fullon tölt, ( a 6A-s 5,9A-el, a 10A-s 9,9 A-el) utána kezdi ejteni a töltő áramot és emeli a feszültséget nagyjából 15,3 V-ig. ( Itt max 2-3A van) Itt molyol vele vagy fér órát, közben csökken az áram 1A alá, aztán nemsokra rá megáll.
Karbantartó töltésre nem jó, ez gyorstöltő. Autószerelő féltesónak is vettem. Náluk nyesztetik az akkut, az lemerül és gyorsan talpra kell állítani, nincs idő töltési karakterisztikára.
Másrészt ezt legalább használja, mert informatív. Kiírja a töltő feszültséget és áramot valamint a töltöttséget százalékban.
A végén a 14,8 V feletti rész az, ami kicsit megpezsgeti a régi akkut és feléleszti. Azoknál én hasznosnak találom. Ezt a töltőt az oroszok szeretik a mínusz ezer fokban. Szerintem leginkább oda készült
Saját akkuhoz általában nem használom, csak ezeknél a próba, felélesztendő akkuknál.
-
csiga8
senior tag
Köszönöm a segítséget, így lesz. Majd megírom hogy sikerült. Jelenleg "foglalt" a kapacitásmérő, de utána ráakasztom a BMW akkura.
Nem vagyok elektromos szakember, ezért bátorkodom megkérdezni:
Tudomásom szerint a szulfátoldó és a Global töltő is toroid tekercses.
Jól sejtem, hogy mindkettő 50Hz-es tűimpulzussal és tölt?Gyakorlatilag annyi lenne a különbség a kettő közt, hogy a szulfátoldót finomabban szabályozhatom, ill az 1/10-ed töltőárammal merít is.
Másik kérdés a kínai töltő. A végén az emelt feszültség lenne a "recond" mód?
-
csiga8
senior tag
Köszi a segítséget, kicsit megnyugodtam.
Mivel langyult, leszedtem a töltőről. Késő estére meghűlt, visszatettem a Global töltőt rá AGM módban 2A-el.
Néhány perc alatt felkúszott a feszültség 14,7-14,8V-ra 1,4 A körüli értékkel. reggelre 14,3 V lett a töltési feszültség fix 2A-el. Az akkun érezhető volt, hogy picit langyult.
Mint egyszeri ember kezdtem aggódni, hogy cellazárlatos.
Ráterheltem villával, a 350A-t 10,6V-on 15 mp-ig kitartotta, a következőben 400A-t 10,4V-on ( pincehideg 12-13 fok)
Ezután visszatettem rá a kínai 10A-es töltőt. 14,8V-ig 9,9A-el tolta, majd 15,2 V-nál már csak 4,5A-el.
15,3 V-ra fel-fel ugrált, aztán el kezdett esni a feszültség és 15,1 V-on már 6A-el tolta ismét, és érezni lehetett, hogy langyul az akku.
Ha jól értem, akkor ezek az "események", melegedések gyakorlatilag a szulfátoldás jelei lennének?
50C fokig nem kell félnem, ha jól értettelek.
Csak mert megijedtem, hogy a feszültség csökken, a töltőáram nő, az akku melegszik és eddig ilyen nem volt.
- A szulfátalanítót mindkét alkalommal 15V-on toltam, elfelejtettem 16V-ra kapcsolni.
Na most mit tegyek. Toljak egy 16V-os szulfátalanítást, vagy egy Globálos AGM töltést 10A-el?
( Mivel említetted, hogy az elején nem szabad nagy árammal kezdeni, ezért a Globallal mindig kb 1 órát 2A-el kezdem, majd átváltok 10A-re nagy akkunál)A különböző töltők azért vannak használva, mert egyszrészt sok akku van most hirtelen nálam, másrészt pont ez az alkalom jó arra, hogy úgymond összehasonlítsam, melyik mit tesz a rosszabb akkuval.
Kíváncsivá tesz, hogy a töltőkkel ( melyikkel mennyit) lehet elérni, javítani a rosszabb akkun.
És még az Optimate elő sem került... ( szerintem nem is fog)Másrészt képbe kerülök, hogy melyik akku mekkora kapacitású ( először csak töltök merítek párat töltővel-izzóval, aztán mérek, mikor már nem észlelek javulást), hogy ahhoz állítsam a szulfátoldót.
És akkor kiderül, VÉGRE ki fog derülni, mert már mérni is tudom, hogy a szulfátoldásokkal VAGY a Global töltővel milyen eredményeket érek el, ha egyáltalán érek el valamit.
És akkor visszatérve a BMW akkura. Ne ijedjek meg, hogy esik a töltő fesz. és nő az áram, csak az akku hőmérsékletére figyeljek? Infra hőmérőm van.
-
hegefe
csendes tag
Sajna a Global CH611 sem kezeli jobban ezt a vízbontási határon "szüttyögés" kérdést.
Brogyi írta a töltőről:
"A 4,5,6 szakasz feszültséggörbéje nem monoton növekedő. A csökkenő áram miatt a feszültség visszaesik egy kicsit. Olyan "fűrészes".
Nem olyan rég vakon azt mondtam egy kicsit a felezős technikára hasonlít pont mint a Forex-es "top" töltő.
A 20A-s rész.
A lépcsők rendre 20/15/10/7A.
A 10A-s rész.
10/8/5/3,5A ..."Nálam a teszt során AGM 10A-es állásban 14.7V feszhatáron volt 3A a töltő áram. Amiről 1A-ig bontotta volna az állandó 14.7V feszültség szakaszban.
Ez tisztán IUu karakterisztikás működést jelent, sajna szó sincs Forex-es "top" töltő áram-felezős működési hasonlósághoz.A Global CH611-ben a diszkréten csökkenő töltő áram az akku valós kapacitásához passzoló töltő áramhoz közelítést szolgálja. Kb. C/10 elvnek megfelelően. (Pld. egy 50 Ah-ás akku töltését bár 10A-rel kezdi, nagyon gyorsan 5A-re csökkent.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
CTEK XS 0.8: eddig megoldotta a kérdést, de van egy MXS 7.0-m is.
Ez a kisebb töltő inkább a kisebb akkuhoz (motor, 15Ah), ill. karbantartás
céljára van, de ha nincs ló, jó a szamár is alapon néha feltölti a kocsit is...Nem olyan régen kaptam vissza a nagyobb töltőt: most is kölcsönben van.Túl sokat szuttyog a töltő a vízbontási határon!
Szerk: ezt találtam róla amúgy 1.2–32 Ah, akár 100 Ah a karbantartáshoz[ Szerkesztve ]
-
Colnago
csendes tag
Ma este fűtött helyiségben a töltő beállt 14,4 V-ra, 25 fok volt a kandalló közelében, tehát jól szabályoz. Aztán a hideg fűtetlen szobában ahogyan hűl le, úgy emeli a feszültséget századnyi léptetésekkel, folyamatosan. Köszi mégegyszer a táblázatot és a segítséget. Ezt nem tudtam hogy így működik, valóban precíz, nagyszerű.
Benő
-
Harkovz
aktív tag
Nézegetem már,hogy milyen akkut vegyek majd mert gyengén indít már az exide..Ilyet többet biztos nem veszek.Rocket,Mixtech és Tab amik eddig szóba jöhetnek esetleg Varta Blue.De még egyszer nem adok 30 ezret egy prémium akkuért,max 25 ezer amit szánok rá.A TAB márkáról ki mit tud?
-
Sanyo77
tag
Gyanús az akksi. Egy fél óra zene után (persze álló motornál) kiírta a start engine-t, battery low miatt. 2 literes dieselt indít még. Egyébként egy 70 Ah-s Rocket. Korát nem tudom pontosan olyan 5 éves lehet. A matricán a tetején nincs beütve.
Tudtok olcsó jó akku tesztert?
Szerk: KB a 7-es pont megjelenése után 1 nappal kezdett el pezsegni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Soma01
veterán
Az enyém szerencsére jól működik, nagyon elégedett vagyok vele!
A webes boltok készleteit ahol most megnéztem, egyre kevesebb helyen van már. A Praktikerben is volt de már csak egy van országos szinten. Pedig ott 26.000-ért adják. 17-ért találtam egy helyen, de már úgy látom fogy mindenhonnan és nem úgy tűnik, hogy van utánpótlás. Ahonnan én vettem, már ott sincs. Meg kell kérdezni pl. az Edigital-t, hogy később várható-e, ők biztosan utána tudnak nézni. Náluk sokszor volt már, hogy elfogyott/kifutott, de aztán megint "lett". Vagy más, nagyobb boltot is meg lehet kérdezni. Valahol azt írják, hogy "átmenetileg" nem rendelhető. Szóval, most per pillanat nehezen szerezhető be az biztos.
-
endre3
újonc
Bocsi! Valóban félreérthető voltam, Pontosan egy 9 Ah-ás motor akkut töltöttem. A töltő ctek 3.8 ebben nincs recond mód. Szinten tartásnál úgy értettem az impulzus töltést, hogy 80mA- el tölt, de nem folyamatosan, hanem szakaszosan. A leírásban tévesen 0.8A ír ebben a helyzetben. A többi lépésben folyamatosan növeli- csökkenti a feszültséget- áramot. Autó akkunál nem mértem. Csináltam egy áramszünetet is, de utána elölről kezdi a töltést. Nem tudom, hogy 9. napon van egy áramszünet, gondolom újra meg kell várni a 10 napot, hogy továbblépjen. Az utolsó impulzus töltésnél az auto xs ki-be kapcsolt. Elérte a 14.4V-ot, leállította a töltést, majd 12.8V-nál újraindult. Itt nem tudom mit csinál, gondolom hogy valami hasonlót. Köszönöm, hogy pontosítottál, nem szerettem volna bárkit félreinformálni. Mégegyszer bocsi, és köszönöm.
-
Kernel
nagyúr
Amit szinten tartás gyanánt csak egy vízszintes vonallal jelöl, az nem jelenti feltétlenül, hogy az pont annyira sima vonal. A gyakorlati megvalósítás ettől eltérhet.
Végeredmény szempontjából mindegy, vezérlés szempontjából viszont egyszerűbb lehet a fórumozó által leírt működés, amit elég részletesen és életszerűen írt le, hogy csak úgy benézhető legyen.
Még azt is írta, hogy később ritkul, ez is ésszerű.
Utána következik egy más jellegű impulzustöltés, a kettő nem zárja ki egymást, szerintem.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
hegefe
csendes tag
Érdemes összevetni a CTEK akku töltők (bármilyen töltők) töltési karakterisztikájának feszültség korlátait az akku technológiából adódó elméleti határ feszültségekkel.
Ebből egyértelműen látható, hogy milyen akku töltése valósítható meg tökéletesen az adott akkumulátor töltővel. (Gyártójuk állítása ellenőrizhető.)
Illetve ismerve az ajánlott technológiai feszültség korlátokat bátrabban lehet dönteni az akku töltők üzemmód választásának mikéntjéről. (Elkerülve ezzel az akkuk rendszeres alul vagy túl töltését.)Akkumulátor típusok technológiai határ feszültségei (25 C fokon)
* Ellenőrizze az akkumulátor gyártójánál
Az utolsó oszlop jelenti a "RECOND" üzemmódot. (Ez biztosítja a töltési feszültség kiegyenlítését a cellák között.)
Látható, hogy a CTEK töltési karakterisztika sem mindenre tökéletes. De az elméleti értékekre figyelve széles körűen jól használható.
[ Szerkesztve ]
-
Soma01
veterán
Hát igen, ennyit beleírhattak volna a CH611 könyvébe is, ami nem lett volna egy nagyon költséges művelet. De szerencsére nem lett semmi gond az autóval és az akku is jobbnak érződik.
Egy ideig az autóba szerelve ment a recond, aztán kiszerelve. Ha baj lenne, gondolom már nem menne az autó. De megy. Vagy majd később jön elő az estlegesen okozott kár miatti hiba?
Ez után biztosan nem fogom autóba szerelve alkalmazni a recond módot!!
Egy olyan OBD-s táp feladót meg szerintem veszek. 1.500-at megér. A szivargyújtós táp megoldás a kulcs elfordítás miatt nem játszik (meg eléggé bizonytalan ott az érintkezés), plus nem tudom minek adok még áramot ezzel és az mennyit fogyaszt ill. mennyi áramot vesz fel. Nem akarom kiverni az OBD biztit. (meg ki tudja, mi romlik még el) Akkor inkább leveszem simán a sarukat és had felejtse el amit el akar, de a szivargyújtós megoldás nálam nem játszik.
Lehet az enyémen is csinálok egy ilyen recond-ot. 5 éves Excide Premium aksi. Érdemes? Vagy várjak vele addig amíg produkál valami negatív jelenséget? Esetleg x évente ajánlott 1-1 recond? -
agyarka
aktív tag
Mivel egyik sem tirisztoros, ezért nyilván nem azt nyom, de én nem is állítottam. Arra reagáltam, hogy " semmilyen feszültség szinten nem töltünk impulzus töltővel akkumulátort az autó áramkörén". Önmagában ebben a konkrét mondatodban nem volt megkötés az impulzus előállítás módjával és amplitúdójával sem.
A kis vékonyvezetékes szulfátalanítókból valójában mekkora impulzus ér ki? A leírt 100A biztosan nem lesz a drót végén.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Az Optimate töltők impulzus töltéssel működnek és nem kell levenni hozzá az akkuról a sarut.
A legtöbb külső szulfátalanító ( pl. Panelectron gyártmány, Megapulse, Kemo M202 ... ) simán használható a gépjárműre csatlakoztatott akkuval, mert az akku csillapítja a feszültség tüskéket.
Az Optimate 16V ig engedi autóban a szulfátalanítást, csak leválasztott akkunál alkalmaz magasabb feszültséget.
[ Szerkesztve ]
-
Soma01
veterán
Köszönöm!
Azt tudod, hogy a gyakorlatban hogy szokták megoldani, hogy az autó számítógépe ne maradjon táp nélkül az akku csere ideje alatt? Én találtam egy ilyet:Car Computer Memory Saver OBD2. Ha a sarukra tennék rá egy-egy plusz csipeszt, akkor alig tudnám levenni a sarut mert nem férek hozzá a csavarokhoz vagy félnék, hogy leesik a csipesz miközben szedem le a sarut. Hogy szokták ezt?
-
Soma01
veterán
Én is erre tippeltem (de csak tippeltem, nem tudtam eddig), hogy lemerült akkunál fontos, hogy ne nagy lórúgással indítsuk a töltést és legyen áram korlátozás az akku (tényleges, nem ráírt) kapacitás 10%-ra. Félig feltöltött akkunál úgysem vesz már fel szerintem az aksi nagy áramot, hiába van rá lehetősége, hiába tud(na) a töltő többet adni. De így már tudom, hogy mikor kell (10.5 V) a kapacitás 10%-ával vagy akár "sokkal" nagyobb áram beállítással tölteni. Jó lett volna, ha ezen a töltőn kisebb lépcsőben választható/állítható a töltőáram.
Most azt olvastam, hogy a cella határfeszültségének (max. cellafeszültség) eléréséig szükséges ez a 10%-os áramkorlátozás. De akkor ha multiméterrel megmérek egy 12 voltos, savas akkut, akkor mennyi az a feszültség ahol már KELL alkalmazni az 10%-os áramkorlátozást? 10,5 volt a választóvonal? Vagy mennyi?
-
Soma01
veterán
Igen.
Először feltöltöttem vele, aztán amikor már egy ideje készen volt (kb. félóra) akkor megállítottam és nyomtam rá a recond-ot. Csak egy szellőzőt találtam az akkun, nem tudtam a cellák csavarjait kinyitni, vagy valami dugót kivenni. Hallottam, hogy rotyog benne a víz/sav, de nem volt olyan hangos a dolog. Nem tudom hol jött ki a gáz, de biztos ott felül azon a kis szelepen, aminek úgy oldalra van a kivezetése.
A töltéskor viszont filóztam, hogy hány amperre állítsam a töltőt. 2, 10 és 20 amperből lehet választani. Végül 10-re állítottam, ehhez volt írva, hogy "kis és közepes autók". De néztem a töltőáram kijelzést, nem ment még az elején sem 5 A fölé. Az akku nem volt lemerülve. 2 A-re kellett volna állítani? -
Soma01
veterán
Az mennyire megoldás az autó áramkörének védelme szempontjából (meg úgy egyáltalán) ha a következőt teszem:
- egy másik, feltöltött akku negatív pólusát összekötöm az autó egyik testpontjával, (bika kábellel)
- a pozitív pólust pedig összekötöm a bent lévő akku és saru pozitív pontjával,
- ekkor leveszem az autóban lévő akku negatív pólusát, innentől a második akkuról kap tápot az autó.
- Ekkor a töltőt felrakom az autóban lévő akkura és elkezdem a töltést/recond-ot.Azt nem tudom, hogy "baj-e", hogy ez esetbe az autóban lévő akku, pozitív pólusán 3 rácsatlakozás is van? Ugye egy az autó, egy a bika kábel aminek a végén a külső akku lóg és egy a töltő.
Mindez amiatt, hogy az autó komputere nem felejtsen el semmi beállítást. Vagy ezt általában, hogy oldják meg?
-
Czimby
addikt
A globál még bele is fér ha tényleg jó cucc és megbízható, mondjuk az kár, hogy motorakkuhoz nem jó.
Legalábbis szerintem sok a 2A egy 8Ah akkuhoz.
Csepptöltés van rajta mert azt nem találtam a webshop leírásában?Azt amugy mi okozza, hogy egy akku,nem hajlandó csak kis árammal töltődni 1-2A holott a töltő 4A-t tud, és csak félig van feltöltve az akku elvileg. 13V körül jár a töltés, ALDI és LIDL töltő is ezt produkálja.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
És mi lenne az a töltő ami mindkét féle akku töltésére jó lenne, az sem gond ha lassú, de a kedvező ár nem hátrány.
Mert akkor eladnám az ALDI, LIDL, YASO gyűjteményem és vennék egy rendeset.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Soma01
veterán
Ezért én az ismerősöknek nem ajánlom az Aldis, Lidlis, Pennys töltőket. De még a CTEK MXS5-öt sem ajánlom senkinek, amíg olcsóbban kaphatók kifogástalanul működő impulzus töltők.
Pl. melyiket szoktad ajánlani?
Nekem is kell vennem nemsokára egy 45Ah körüli aksit 207*175*190 mm-eset. Milyen márkákat nézegessek, 14-16.000 Ft környékén? A Banner-t ajánlották itt a helyi akkus boltban.
-
Czimby
addikt
Köszönöm a kimerítő választ!
Sajnos ez az akku az első naptól fogva így viselkedett, lehet túltárolt volt vagy hasonló. Beszerelés előtt egy napig volt Aldis töltőn, de sosem mértem rajta 12.7V fölött.
Viszont látom, hogy több gyártó akkuiról is vannak ismereteid. Te mit ajánlanál egy Ázsia 45Ah méretben? Rocket? Jász? Az sem gond ha drága amennyiben az ár többlet az élettartamán is észrevehető.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Én úgy tudtam 12.8V, a másik két járműben annyin is állnak, 2-3 nap után mennek csak be ez alá. 12.6-12.7-et pedig kb egy hétig tartják is.
Valamint írtam is, hogy kikapcsolt riasztóval merül ennyit.
(Riasztó nélkül 30-40mA riasztóval 50-60mA a fogyasztása a kocsinak kimértem)Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Soma01
veterán
Az edigitálnál újra kapható (19.999 ft, nem akciós). Ha tudtak szerezni, biztosan van még a beszállítónál. Én most rendeltem egy másik helyről 16.490-ért. 13.999 volt a legutóbbi akciós ár, de arról lecsúsztam. De szerintem méh ezt a 16.500-at is megéri (ingyen postával)
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Milyen széket vegyek?
- RC modell földön, vízen, levegőben
- CPU léghűtés kibeszélő
- Ukrajnai háború
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Fűzzük össze a szavakat :)
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- További aktív témák...
- Dell Latitude 5480 laptop (14FHD/I5-G7/8GB/256SSD/MagyarVilágítós/AkkuX)
- PS5 Lemezes 825GB - használt -
- Xbox 360 játékok,akár 1000ft-tól(részletek a leírásban)
- Playstation 3 játékok,akár 1000ft-tól(részletek a leírásban)
- GAMER félgép - GIGABYTE B760M H DDR4 + Intel I5 13400F + Corsair VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 3200MHz
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest