Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz lajos75 #9206 üzenetére
Ahogy visszaolvasok azt írtad 1,5 hónapos az akksi. Tehát szerintem illene addig játszani míg eléri a 100%-t. Igaz ugyan, hogy az rengeteg idő, mert a vége nagyon hosszú. A pontos végét sajnos az álom 1,28gr/cm³ jelzi biztosan. A mai akksikon kevés változatnak van kupakja.
Zoli bácsi
A linkelt kütyü csak a hibát jelezné. Sanos az akksi állapotán csak egy töltés segítene. Úgy látom lajos75 módszere jó. Meg kell, hogy mondjam bátor volt, és volt éppen egy erre alkalmas kinai töltője.
Azért vigyázz! A tudatlan csak tönkreteszi az akksiját. A manual nem automata![ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz lajos75 #9206 üzenetére
Elnézést, egy kicsit off. Csak ajándék ötleteket gyűjtök.
Milyen tesztert használsz, megkérdezhetem?
Most nézegettem, egész olcsón vannak Emag-on is, például: [link]
Gondolom nem nagy szám, de amire kell, előre jelezni ha megy gatyára az akku, arra jó lehet. Lányom úgyis "kütyümániás", pár hete cseréltem akkut az autójába, és mondja hogy néha reggel "nehéz felhúzni". Gyengén indít, magyarul. Nem mindig.
De mondjátok nyugodtan ha semmit nem érnek, akkor nem nézegetem. Kiegészítő ajándék lenne persze. -
-
-
-
válasz lajos75 #9174 üzenetére
A diesel autó nagy igénybevétel egy akksi számára. Sajnos több figyelmet igényel mint egy kisebb benzines. Fontos hogy az autó szabályozója jó legyen. Egy egyszerű feszültség méréssel, kis gázadás mellett ellenőrizhető. Nekem mindig sok gondom volt a Fiat generátorral. A diódahid hajlamos a szivárgásra. Ha van rá lehetőséged töltögesd az akksid. A magasabb feszültségnek két fontos hatása van.
- Csökkenti a folyadék rétegződését. Így a lemezek alja lasabban erodálódik.
- A szulfátosodást gátolja, lassítja. Néhány esetben egy picit visszafordítja.
Mint fentebb említettem a diesel autó erős igénybevétel.
Az autó generátor+szabályozó nem töltheti fel 100%-ra az akksit. Még ha jól van beállítva, akkor se. Talán a mai inteligens szabályozók egy picit jobbak, de ott se cél az "örökélet". Ezen tud egy picit javítani a gondos odafigyelés. Ha visszaolvasol akkor láthatod, hogy a "megszállottaknak" vannak azért pozítiv tapasztalatai.
Úgy gondolom, hogy rövid idejű "áramtüskékkel" tesztelik az aksit.
Igen, ezért lehet pici, vagy hűtőborda nélküli a tesztelő.[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
válasz lajos75 #9173 üzenetére
Köszi!
A tapasztalatod szerint megbízható adatokat szolgáltat?
Korábban volt ( de lehet meg még is van ) Konwei hibakód olvasóm, rendben működött.
Na de erre ránézek.
Bár lehet egy ilyen saját kijelzős célszerűbb..
Na majd kitalálom, és lehet valamelyiket megveszem.[ Szerkesztve ]
Onkyo TX-L20D, 4K Dolby Vision, streamer, HDMI, USB, phono, fehér 2.1-es erősítő eladó
-
válasz lajos75 #9166 üzenetére
Sok tényezős ez az akku "biznisz". Nálad semmi baj sincs ha a kocsi Ford. Más márkánál , és/vagy évjaratnál lehet hogy szépen ki kell venni hétvégére, és meleg helyen megküldeni (feltölteni) rendesen.
Többször írtam már erre nem alkalmas az automata töltők nagy százaléka. Egy egyszerű tápegység messze többet ér. Persze tudni kell használni. Forceberg válasza is mutatja, hogy nem olyan rossz az a márka. Esetleg olvass bele [ebbe] is. -
veterán
válasz lajos75 #9166 üzenetére
Az egyik kocsiban nálam ilyen van. Korábban faternál ment kb. másfél évet, full ridegtartásban. Cserélték, de aztán nekem lett igazam, az önindító volt a rossz. Azóta nálam van a ritkán menő kocsiban, de a sarut le szoktam venni, ha tudom, hogy 1-2 napnál többett áll majd a kocsi, mert a riasztóval eleg sok a nyugalmi áramfelvétele. 30mA+. Az 1.5-ös dízelt akár két hét állás után is pöccre indítja. 12,65V azért ket hét után is meg szokott lenni. 3,5 éves most.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
sparta2
tag
-
-
-
lajos75
senior tag
válasz lajos75 #7867 üzenetére
Sziasztok!
Hozzá értőktől kérdezném, mennyire megfelelő ezen a szinten tartani folyamatosan az akkut?
Hétfőn délután raktam fel erre az új töltőre, akkor az akkuban 12,6v mértem mivel előtte pár nappal már töltöttem lidl töltővel. Jelenleg Vasárnap van, azaz már lassan a 6. napja ezen a szinten van, és nem emelkedik. [link] -
válasz lajos75 #6753 üzenetére
Egyértelműen az újabbat kaptad. Amiben több alkatrészt látsz az egy régi változat.
Ezt félretéve sokkal fontosabb, mit teljesít, és milyen értékekkel. Nyugi.
Ilyen nem járt nálam, de jó választás lehet egy mai akksihoz a magyar piacon.
A manuális módot kizárólag az autó hálózatáról leválasztva használd. Fontos, figyelj oda! -
titán
válasz lajos75 #6751 üzenetére
Szia! Van egy olyan érzésem, hogy erre nem nagyon tudnak itt tanácsot adni. Ki tudja mit gányolnak össze ott, ahonnan ezek jönnek. Én amit rendeltem 3000 forintos töltőt nem is volt jó, ráadásul az eladó is átvert, nem kártalanított. A paypaltól kaptam vissza a pénzemet. soha többet nem veszek ilyesmit bangoodról/ebayről/aliról. Vettem a lidlben 5000 forintért egy ultimate speed töltőt, hibátlanul működik és a bele is normális. Több év rá a garancia, ezen kívül 60 napig indoklás nélkül visszaviheted az üzletbe ha nincs rá szükséged/nem felel meg stb stb.
-
-
faykristof
újonc
válasz lajos75 #5104 üzenetére
Én ugyanilyen kérdéssel fordultam korábban a Forex céghez, ott azt mondták, kalcium ötvözésű lemezekkel készült, zárt kivitelű folyadékos akkuval lehet helyettesíteni, DE nekem is az a tapasztalatom, hogy egy-másfél év után megkotlik, egyszerűen azért, mert a töltőelektronika 14,7...14,9 V-tal tölti, s legendák keringenek az intelligens; hőmérséklet kompenzált töltési módról is a Toyotákban, miszerint hidegben emeli meg a töltőelektronika a feszültséget erre az említett magas értékre. A kompenzálásra azért van szükség mert az AGM-ek érzékenyebbek a túltöltésre, mely a belső ellenállásuk hőfokfüggése miatt könnyen bekövetkezhet, ha fix feszültséggel lennének töltve télen-nyáron.
[ Szerkesztve ]
-
válasz lajos75 #5104 üzenetére
" az utasokkal egy légtérben van az akku,"
Ez borzasztó fontos érv. Meg ne próbálj mást belerakni. Balesetnél a sav szétfolyik. Az AGM-ből nem!.
Sajnos becsapós az a nézet, hogy hagyományos akksit veszek harmad áron. Kb. 1 évet fog kibírni, és most is az olcsó lesz a nagyon drága. -
crissprivat
senior tag
-
Kernel
nagyúr
válasz lajos75 #4675 üzenetére
Hosszabb ideig a tartófeszültséget lehet rajtahagyni, ami 13,6 V a CTEK-nél és 10 napig engedi:
A megadott áram persze értelmezhetetlen, hiszen ilyenkor már nem alakul ki ekkora áram, az adott feszültségről.
A telítettséget úgy lehetne eldönteni, hogy pontosan 14,4 V-ot adsz rá és méred az áramot. Amikor 0,02C alá esik, akkor kész. Ha jól tudom, ez egy ilyen elméleti érték, ha nem is kőbe vésett.
A linkelt CC/CV modulnál ez úgy működik, hogy a beállított áramkorlát (CC) kb. tizedrésze alatt jelez a FULL LED, hogy most már leállíthatjuk a töltést.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
hegefe
csendes tag
válasz lajos75 #4101 üzenetére
Lehet, ha a töltő IUu karakterisztikával tölt és már a u=13.6V (csepptöltés) fázisban van.
Ne csak egy éjszakát töltsd, hanem min. egy napig (24 órát). A befejező csepptöltés nagyon fontos töltési szakasz a teljes töltöttséghez - itt történik az elsődleges maradék szulfát teljes visszaoldása.[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz lajos75 #3883 üzenetére
Nem kétlem, csak a mi tapasztalatunk az, hogy a felhasználók zöme abszolút 0% tudással bír az akkumulátorról. Egy idős hölgy hozott be legutóbb egy mélykisütött akkut, szerencsére még helyre tudtuk hozni. Kapott egy leírást, hogy mi történt és javaslatot ennek elkerülésére. Elolvasta és ennyit mondott:
- Nem értek vele egyet...
További szakszerű mondatok vásárlóktól:
- Nem hiszem, hogy ez lenne a baj... (hinni máshol kell)
- Szerintem az akku rossz... (mérés, mérés, mérés, nem jósolunk)
- Most nekem hiába mondja, hogy nincs töltés, szerintem meg jó, és az akkut kell cserélni... (töltés nélkül pedig semmilyen akkuval nem fog menni)
- Nekem ne mondja, hogy ez már jó, nem fogja beindítani... - beindul - ...akkor legközelebb már nem fog... - újra beindul, és még háromszor- ...hát nem tudom, nekem ez nem kell, ez rossz, másikat akarok, vagy adják vissza a pénzem!Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz lajos75 #3868 üzenetére
Sokszor tapasztaljuk, hogy minden előjel nélkül keletkezik a cellazárlat és se kép, se hang egyik pillanatról a másikra. Persze ezek az infók főleg laikusoktól jönnek, akik lehet nem érzékenyek az apróbb jelekre. Hangutánzó szavakkal kell kérdezni azt is, hogy miként nem indult az autó...
Üdv Inhouse
-
Kernel
nagyúr
válasz lajos75 #3868 üzenetére
az Excell akkum (4éves) volt minden rendben volt vele de melóból hazafele megálltam egy üzletnél kb. 3percre és utána nem indult az autó, annyit nem tudott az akku hogy bezárjam az ajtókat
Te így jártál, nekem volt előjele is és kb. 10 évnél készült ki az akku, mindkét esetben, ami velem előfordult.
De ezek az akkuk nem voltak 14,4 V-ra töltve, mert olyan autókban voltak, ami 13,8 V körül töltött. Az évek során pedig többször túlmerült, nullára merült, mégis 10 évet ment. Amikor épp indulás előtt vettem észre a túlmerülést és gyorsan meg kellett küldeni 5-10 A árammal, hogy indítóképes legyen, az sem ártott, eszerint.
Tény, hogy amikor szokatlanul kezdett viselkedni, már nem sok dobásom volt hátra, pár nap alatt rohamosan lepusztult. De nem mondhatom, hogy nem voltak figyelmeztető jelek:
– Túl hamar lemerül, alig bír indítani, látszólag indokolatlanul, szokatlanul.
– 1 db cellában belső átvezetés keletkezik, emiatt elkezdi főzni a vizet, gyanúsan lecsökken a szint. Hiába pótolom, másnapra ismét lemegy.Ebből következően, ha gyengülést érzek, néha már "rettegve" ellenőrzöm az elektrolit szintjét, hogy mit fogok tapasztalni. Szerencsére ki szokott derülni, hogy nincs még gond, egyszerűen csak kevés töltést kapott.
télen elmersz még indulni valahová vele
Igen, a fenti tapasztalatok tükrében. Az persze előfordulhat, hogy kevés töltés miatt gyengül, de ilyenkor a rátöltés hatására magához kell térnie. Ha már nem tartja rendesen a töltést, akkor van a gond.
Rátöltéshez viszont elég éjszakára 0,5-1 A áramot betolni, a legprimitívebb töltővel is (én a szivargyújtón keresztül szoktam). Pláne 500 mA 2 hét alatt sem bírja túltölteni, nincs szükség csodatöltőre.
Ezen kívül, csak úgy hobbiból soha nem szoktam mondjuk fullra töltögetni.
– Ha nem bírok elindulni, akkor kap egy nagyobb dózist az orosz töltővel.
– Ha gyengeség jeleit érzem, ha több napig áll az autó, kap éjszakai csepptöltést (500 mA).Nekem időszakos lemerítésre sincs szükségem, mert 1 év alatt amúgy is előfordul (akár többször is), hogy túlmerül az akku, feledékenység stb. miatt.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
hegefe
csendes tag
válasz lajos75 #3874 üzenetére
Autón kívül terhelést kapcsolsz rá és méred a fesültségét. Biztonságosabban eljárva veszel egy 11V-on áramkört megszakító relét, és így meríted néha rápislantva. A lényeg, hogy a lemerítés után azonnal töltsd fel a névleges kapacitás max 5%-ával a vízbontási határ fölé. A 10.5 Volt a mélymerítés határa, ami alá nem szabad menni. (Picit fölé merítve teljesen jó.)
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz lajos75 #3866 üzenetére
A még egyébként jó, de a dieselhez már "kevés" akkukat szerényebb költségvetésű embereknek adom benzines autóikhoz - ingyen - 1-2 évet simán elmennek vele.
A töltős-merítős, szulfátoldós dolog - nálam - kicsit hobbi is, meg féltesó autószerelő műhelyébe mindig van akku, amit bikázó akkunak fel lehet támasztani, vagy éppen egy vékonyabb pénztárcájú ügyfél részére - akinek pont akku a baja - oda lehet adni ajándékba.
Hogy egy akku így tovább él? igen.
Hogy jól járok-e, mert tudom meddig lehet használni? igen
Más is jól jár-e? igen.
Így kérdésedre - részemről - az a válasz, hogy igen, van értelme. Mivel kicsit hobbi is, a pénzt meg nem számolom, mert juj.
-
csiga8
senior tag
válasz lajos75 #3868 üzenetére
ZAP akkura 2 év garit adtak itt helyben, nosza azt vettem anno a golfba. Úgy 26 hónaposan elvittem a fűnyírásból a nyesedéket és szétszórtam a Duna-parton.
Gondoltam nem állítom le az autót 2 perc és úgy is megyek tovább. Ez volt a szerencsém. Itthon autó leállít, zsák kipakol, egyéb mojolás, majd indulnék. De csak indulnék... cellazárlatos lett az akku.
Akkor kapta hirtelen felindulásból az electric powert, ami egyébként még a mai napig működik.
Évente egyszer töltöm-merítem-töltöm úgy, hogy nincs az autóba.Egy könnyen induló diesel auóba még mindig simán jó, benzinesbe meg pláne. Ha a felélesztett Rocket behányna, megy vissza a Golfba. Ha az Exide excell lelkivilága rendbe jön, ő meg majd nyáron lesz a Golfba, akkor kapja a legnagyobb pofont az akku.
Annyiból jó, hogy foglalkozol az akkuval, nagyjából tudod mi van az autóban, fel tudod mérni az állapotát, tudod meddig lehet biztonságosan használni, esetleg bikázó akkunak is jó.
-
hegefe
csendes tag
válasz lajos75 #3868 üzenetére
Elvileg igen, meghosszabbítható az élettartam. Gyakorlailag meg az üzemi körülményektől függ. Pld. az említett 16 éves gyári BMW akkut Sosem érte a motor üzemi hőterhelése, sosem volt kritikusan alacsony feszültségen, nem egy traktorban zötykölődött, rendszeresen kapta a vizbontási határfesz fölötti karbantartó töltéseket, stb.
És igen, a jól működő akkumulátorokat is minimum évente egyszer ki kell sütni 10.5V-ra, és fel kell tölteni impulzus töltéssel vizbontási határfeszültségük fölé. A teljesen zárt, abszolút gondozás mentes technológiájú indító akkukat is![ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz lajos75 #3866 üzenetére
Egy 5-6 éves akku lehet kifogástalanul indító jó akku is. (Ahogy egy 16 éves is.) A szuper "drága" cuccos amiről elmélkedünk meg kettő jó minőségű nagy indítóáramú akkumulátor ára. Ami arra szolgál, hogy ezzel töltve az akkudat 5-6 éves korában fel se merüljön, hogy cserélni kell. (Nagy kapacitású munka akkut már említeni sem merem a témában, speciel ami nálam fontos.)
[ Szerkesztve ]
-
-
Kernel
nagyúr
válasz lajos75 #3716 üzenetére
Térjünk még vissza erre:
...de szerintetek az autó generátora az hogyan tölti?
Úgy, hogy a generátornak van egy gerjesztésszabályzó elektronikája, ami a forgórész tekercsére kapcsolt áram nagyságával úgy stabilizálja a leadott feszültséget, hogy az előírt értéket tartani igyekezzen. Sőt, arra is láthattunk példát, amikor ma már egy autóban szoftveresen, sajátos algoritmus alapján változtatják ezt a feszültséget.
Ez már évtizedekkel ezelőtt is hasonlóan működött. Még annál is korábban az elektronika helyett egy elektromágneses, rezgőnyelves, reléhez hasonló eszköz szabályozta a gerjesztést. Legelső autóm egy Trabant volt, abban volt egy ilyen szerkezet. Sehogy nem lehetett normálisan beállítani (egy rúgófeszítő fül hajtogatásával) mert vagy túltöltött, vagy túlmerített.
Végül vettem bele egy félvezetős Lada feszültségszabályzót, onnan kezdve beállt a stabil feszültség, probléma letudva.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz lajos75 #3716 üzenetére
Nekem sem kéne, de nekem van több más lehetőségem.
Viszont manapság már elvárás, hogy egy töltő feszültséghatárolt legyen, kivéve a párszáz mA-t tudó csepptöltőt, mivel ez úgysem képes túltölteni egy autóakkut.
Tehát olyan típust kellene felmutatni, ami ezt teljesíti.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Sanyo77
tag
válasz lajos75 #3716 üzenetére
Én szeretek nyugodtan aludni, miután rátettem az autóm akksijára a töltőt. Nem szeretnhém, ha kiforralná, túltöltené, stb.
Elég sűrűn ráteszem (2 havonta) így az akksi generátorát sem terheli menet közben, mindíg töltött állapotban van. De a legfontosabb a biztonság. Ráteszem otthagyom, majd megyek egyszercsak.Ezt a tescos töltőmmel nem merném megtenni.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ!!! GAMER PC: RYZEN 9 5900X + RTX 3060 12GB GDDR6! GARANCIA/SZÁMLA!!!
- BONTATLAN Új Iphone 16 PRO 128Gb - 1TB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új iPhone 16 PRO MAX 256-512GGB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon )
- Azta! Yoga Slim 7 Prémium Ultrabook 14,5" -40% AMD Ryzen 5 7640S 16/512 RADEON 760M 2GB 2,9K OLED
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest