Új hozzászólás Aktív témák
-
fusion33
újonc
Nem felejt, ha autós módban veszem le az akkumulátorról és másnap teszem csak vissza akkor sem kell a mode gombbal újból válogatni ugyanúgy az auto módot folytatja csak az akkumulátor töltöttségének megfelelő lépésnél. Szóval ha teljesen fel volt töltve viszon amikor ráteszem már tölteni kell akkor nem kell csinálni semmit mert ugyanúgy az előző használt módot csinálja csak pl végigszalad a 4. lépésig és onnan tölti tovább. Azt se tudom pontosan mikor használtam a mode gombot a recond módon óta.
-
fusion33
újonc
A RECOND módot évente 1 alkalommal ajánlja és ha lemerült az akkumulátor utána is. Az évi 1 alkalom miatt meg amióta meg van az akksi (7éve) 3 alkalommal merült le annyira, hogy nem tudott indítani, szóval ráfért. Javaslom éjszakára ráternni vagy olyan időpontban amikor órák hosszat rajta lehet. Ha recond módban halkan sípol azon ne lepődj meg. Cellakupakot ki kell lazítani mert megpezsegteti a recond módban.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
újonc
Szerintem képesek még a számokat is "elfordítani" mert az angol használatiban 5A van.
http://www.ctek.com/Archive/ProductManualPdf/MXS%205.0_EN.pdf
Nem csodálkozom mert nem biztos, hogy műszaki szakember volt aki a fordítást végezte, az angolban helyesen van szerintem.[ Szerkesztve ]
-
fusion33
újonc
-
Kiscupák
újonc
-
fusion33
újonc
Mivel a halk sípoláson kívül végezte a dolgát és azóta is végzi nem szeretném, hogy a gyárilag leheggesztett új töltőt felnyissák (szétbarmolják) mert már utána nem lesz olyan mint volt. Csak recond módban csinálta máskor nem azóta sincs hangja. Lehet az akkumulátor volt már olyan állapotban, hogy nagyonn megdolgoztatta a töltőt első alkalommal. Az, hogy munka közben sípolt recond módban az nem biztos, hogy súlyos hiba amiért javításra szorulna, nekem van szulfátmentesítőm az is sípol amikor dolgozik csak nem hallatszik a motor hangjától csak miután leállítom és még csinálja pár másodpercig.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
újonc
Amit leírtam azt már más dolgokkal is hatékonyan alkalmaztam, egyszeű hibakeresés, hibakizárás, hogy valamit más környezetben is kipróbálunk. Ha valami működik nem szabad hirtelen döntést hozni és idegen emberek kezébe adni mert nem biztos, hogy az jön vissza és úgy ahogy odaadtuk. Ez saját tapasztalat pl: volt már olyan amikor a törött autóból a mercedes szervizben eltűnt a porlasztó ami használtan is 40-60.000Ft. majd ha biztos leszek benne még akkor is meg kell gondolni mit teszek vagy nem teszek és megéri-e? Nem kell kapkodni mivel 5 év garanciás. Jártam már úgy, hogy visszaküldtem a szervizbe a micrót és visszaküldték, hogy semmi baja, mikor máshol kipróbáltam ott működött, így kiderült nem a micrónak van a baja hanem az elektomos vezetéknek a falban.
[ Szerkesztve ]
-
fusion33
újonc
Ahány CTEK tulajdonostól sikerült erről informálódnom még senkinek sem gyulladt ki a 8. led, másoknak és nekem is a 7. zöld akkumulátor alakú led égett.
A 8. tudomásom szerint csak akkor gyulad ki ha 10 napig nem használják az akkumulátort és folyamatosan 10 napig a töltőn van.[ Szerkesztve ]
-
honvéd44
újonc
A "recond" mód, ismételt kondicionálást, vagy másként fogalmazva, az akkumulátor energiatároló képességének megújítását jelenti. Ebben a ciklusban bármi megtörténhet, mivel egyáltalán nem kíméletesen, sőt, mondhatni durván beavatkozunk a kémiába. / Láttam szétrobbant akkumulátort, ronda látvány./ Természetesen nem minden akksi pokolgép. De mi az a 20 másodperc ami a saruk levételéhez kell? Másrészt, iparszerűen, csak járműből kiszerelten és gyúlékony anyagoktól távol végzik az akkumulátorok felújítását. Vajon miért? Döntse el mindenki maga.
-
fusion33
újonc
Én is azt tudom amit a használati ír, szerintem gépkocsiból kivett vagy gépkocsiban lévő de hosszú ideig nem használt akkumulátoroknak feszültséget le-fel impulzus szerűen változtatva szimulál olyan körülményt ami jó a hosszú ideig nem használt akkumulátornak. A használati nem csak a RECOND módnál írja:
-
DQ
tag
Rég voltam itt...
Hát ez szép: 10 nap és ott a 8. led, a csepptöltés...A vásárlás, a használat, a próbák és az itteni tere-fere után én is váltottam két levelet a ctek magyar "képviseleteként" megadott kontakttal, aki készségesen válaszolt, viszont nem lettem okosabb.
Nincs bajom a töltővel, de a fentiek után ma megelégednék egy olcsóbbal.
Amiket itt felvettem, azokat ma is kifogásolom.
Ami engem zavar, az az - ahogy itt valaki egyszer írta is -, hogy ennél a töltőnél a 8. led szinte azért van, mert így elmondható, hogy igen, ez is 8 lépést tud, és ez olyan átverés szagú, nem ezt várnám egy márkától.
A leírásban én elvárnám egy márkától, hogy értelmesebben mutatja be a lépéseket, mert én a mai napig nem látok különbségek az egyes lépések között (lásd valahol fentebb pár hónapja).
Zavar, hogy a 8. funkció majd 10 nap után indul be. Mi szükség van 10 napig futtatni a 7. lépést? Lehet, hogy van értelme, de akkor miért nem mondja meg a leírás?
Az rendben van, hogy van aki így tölti az aksit egy téli időszakban, de szerintem nem ez a gyakoribb, továbbá ha én télre így tenném el, akkor erre az időszakra időzíteném a recond módot is, amivel viszont az a bajom, hogy ezt a gyártó is évi egy-két alkalomra ajánlja. Namost ha kapok egy áramszünetet az 5., vagy a 10., vagy a 15. napon, akkor bizony ez újraindítja a teljes ciklust a recond móddal egyetemben, ami már nem egészséges az aksinak. Vagy áramszünet esetén, ha eljutottam már a 8. lépésig, akkor nem indul újra? Mert a 7. lépésnél újraindul a teljes folyamat egy áramszünet után...
Ott van a leírás és a töltőn is lévő rajz a fesz- és áramszintekkel. A leírás szerint a bulk módban 5A-rel tölt, a rajz ennek megfelelően mutatja a szintet, majd a float-hoz is 5A-t írnak, de a rajz ezzel szemben helyesen egy jóval alacsonyabb, csepptöltéshez illő áramot mutat. E kérdésemre nem is reagáltak semmit, gondolom ők sem értik. És ez így van a magyar, az angol, és a más ctek típusok leírásában is. Vagy kínai a leírás, és ezért nem figyelnek az ilyesmire? Méricskéljek? De én felhasználó vagyok, kíváncsi felhasználó, akit ez érdekel, de ugyanakkor lusta felhasználó, aki nem akar méréseket végezni.
A led-"szem". Ajándéknak jó, mert praktikus, de nem adnék érte 500 Ft-ot sem, így, hogy már tudom, mikor mennyit jelez. Egy ~2 éves aksit nem lehet zöld színig feltölteni? Az autó feltölti, hogy a zöld led villogjon, de a töltő nem! A töltőt bántsam, vagy ezt a ledes izét? Miért nem lőtték 1-2 tized V-tal alacsonyabbra e "műszer" szintjeit? Az autó vígan indul pöccre 12,5V-tal is, de miért nem gyönyörködhetek a zöld villogásban? Jó, sarkított a dolog, de ez van. Egy motor aksinál hasonló a tapasztalat.Szóval jó kis töltő az biztos, de ne akarjon az ember a színfalak mögé látni, dugja be, osz'jónapot...
-
fusion33
újonc
Jó kép, az enyémet nem fogom egy ideig látni mert nem tudom 10. napig nem használni az autót.Vettem egy 2.5m-es hosszabbítókábelt a töltőhöz, hogy ne kelljen a motorháztetőt nyitogatni és a kesztyűtartóban van a töltő, a csomagtartón keresztül megy a hosszabbító mivel nincsen még garázsom.
-
zsozso710711
újonc
-
csiga8
senior tag
Ez már bírja a 2 db fényszóró izzót.
Én még ezeket használom hozzá: tájékoztató jelleggel méri és mutatja a feszültséget: [link] valemint egy relé, amit előtte tetszés szerint beállítok 10,5-11V közé [link]
Egy 69 Ah új és teljesen feltöltött akku nagyjából sacc 190-210 percet világít 2 db 55W-os izzóval 11 V-ig.
-
Kernel
nagyúr
Mindenesetre itt van egy másik változat:
https://mysku.ru/blog/aliexpress/57948.html
De ez nem jó:
- Nincs beépítve TL431 precíziós söntstabilizátor, csak Zener-diódák vannak.
- Nincs második lépcső (tartófeszültség).[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
Megpróbálok találgatni. A gyors töltés lehetősége majdnem kizárja a "gel" típust. Itt ráadásul elég magas. Hiányzik viszont a CCA. Kinaiak nem szokták megadni. A "gel" drága, és méretben nagyobb kell hasonló indítóáramhoz. Nem szokták indító akksiként használni. Szóval én az AGM-re tippelnék.
Csak találgattam, mert nincs infóm erről! Ha az robogó akksi akkor simán vegyél újat. -
Kernel
nagyúr
100 Hz a tirisztoros töltők sajátossága, az 50 Hz kétutas egyenirányításból származik, elvileg jót tesz az akkuknak.
A nagyobb frekvenciák csak a kapcsolófrekvencia beszűrődései, zajfeszültség gyakorlatilag. Vpp (csúcstól-csúcsig mért) feszültség mV nagyságrendben mindössze. Vagyis, amit a töltőben lévő pufferkondi nem tudott kiszűrni, de ez természetes. Az akku szempontjából ez még sima DC-nek számít, nincs különösebb jelentősége.
A deszulfátor valamivel nagyobb amplitúdójú impulzusokat küld rá, de az is elég kevés, szerintem jobban meg kellene dolgozni az akkut (nagyobb impulzusokkal), ha gyorsabb hatást szeretnénk, vagy pedig sokáig kellene rajta hagyni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.