Új hozzászólás Aktív témák

  • tariattila

    veterán

    Bocha! szabadonfutós a SS-ed vagy tényleg fixes? :DDD

    a cikk tükrözi magyarságunk mai mivoltát...
    ellentétben élünk saját országunkban...(ez lehet politikai vagy épp autós kontra kerékpáros)
    csak a végletek vannak... tisztelet a kivételnek (akik elég kevesen vannak...természetesen a PH fórumozói ilyenek! :)) )

    Volt szerencsém kerekezni londonban és az ottani tapasztalatok után idehaza közúton csak addig vagyok hajlandó tekerni amíg el nem érem a legközelebbi terep utat...
    gondolom a miérteket nem kell magyarázni...
    (ezt vidéken elég egyszerű kivitelezni és a munkábajárókat nem vigasztalja tudom...)
    de ez van...

  • AXisBOLD

    addikt

    teljesen egyetértek! korrektül viselkedtél a felvonuláson is.

    ugyan én kisvárosban élek(30k-s lélekszám), de már évek óta csak bringával közlekedek barátnőmmel együtt. a taxisok itt is taplók, de az autósok, buszsofőrök normálisan állnak hozzád, ha normálisan viselkedsz(mondjuk némileg javít a helyzeten, hogy itt rengeteg Osztrák közlekedik és nekik be van építve valami a kocsiba vagy inkább az agyukba :), ami blokkolja a kerekeket, ha a "zebra-ember kombót" meglátják)...*("közlekedési morál?")

    viszont rémisztő a gyalogosok viselkedése és sajnos bringásból is akad jó pár ilyen.

    akkor is kimondom: itt az idősebb korosztály a kritikus tömeg. leszögezem általánosítani nem akarok, mert teljesen szabályosan közlekedő nyugdíjasokkal is találkoztam már, pedig nehezükre esett leszállni-felszállni, de megtették.

    áh, de végülis mindegy. bármelyik korosztályban találni (fekete)gyöngyszemeket.

    szumma szummárum: attól még hogy valaki kerékpáron ül, nem viselkedhet bunkó paraszt módjára. erre tulajdonképpen semmi sem jogosít fel.

    és a szokásos közhely: mindkét oldal hibás, mert mindenhol akad nyomorult ember.

    szerk: holnap hallgatlak radiocafe-ban, hátha téma lesz ez is :))

    a fórumot még nem olvastam, de remélem kulturált körülmények között megy a húzd meg ereszd meg.

    [ Szerkesztve ]

    Aurea mediocritas

  • BiP

    nagyúr

    A parasztság tényleg nem járműhöz kötött. Legtöbbször gyalogos vagyok, ilyenkor ha egy autós kanyarodásnál nem indexel, belassítok, hadd bosszankodjon. Volt már olyan, hogy motoros nem indexelt, bámultam a srácot meg a lámpáját felváltva. Be is ugatott valamit, erre bezzeg volt energiája.
    Ha egy autós átenged a zebrán, akkor viszont szedem a léptemet, ne tartsam fel.
    Ha bringás száguldozva lecsenget a járdán, nem kapkodok, hogy félreálljak, majd elfér. (Margít-hídon meg különönsen nem, ott megyek tovább, mintha nem hallottam volna. Szálljon le, oldja meg, nem érdekel, be sem jöhetne tekerve.) Ha motoros futár jön a járdán, annak sem állok félre, leszarom. Robogóval ne mászkáljon a járdán.
    Viszont bicikliútra nem megyek fel gyalog, erre külön figyelek.

    Persze gyalogosból is van rengeteg marha. A múltkor a Fővám-téren állt a dugó. Autónak zöld, gyalogosnak piros. Csávó átmegy a zebrán, (a kocsi holtteréből érkezve) de az ott várakozó autó pont el akart indulni. Kis gázzal, de hirtelen jött a gyerek, így majdnem nekiment, ezért egy picit rádudált, az meg elkezdett ugatni. Láttam ahogy a sofőr fogja a fejét, és ráborult a kormányra, hogy mekkora marhák vannak.
    Picivel utána ugyanekkor másik bámészkodó csoport át akart menni az álló kocsik között (persze pirosban). Bicikliúton jön a srác tempóval, ő tud menni, mert ott nincs dugó. Látja, hogy le fognak lépni elé, tök messziről csenget már, a bambák csakazértis elé lépnek, a csávó fékez izomból (kb. 30méterről már), a bambák észreveszik, feléfordulnak, miközben állnak a bicikliúton, de nem ugranak el, hanem lefagynak. Nézik a feléjük száguldó, és közben ezerrel fékező srácot, aki pont meg tudott állni előttük. Amikor elmúlt a vészhelyzet, leszambáztak a bringaútról. (nekik végig piros volt persze). :W

  • bezzeg

    csendes tag

    válasz joysefke #115 üzenetére

    Ugyan árulja már el nekem valaki ,hogy miért nem lehet biciklizni pontosabban kerékpárral közlekedni Bp-en? Nincs rajta pedál ?Vagy miért?Nem lehet elhinni ,hogy lehet normálisan a KRESZT is betartva közlekedni??????????????Ugyanmár...............
    Lehet ,hogy nem a legkényelmesebb és nem a legbiztonságosabb ,de spec én nagyobb biztonságban érzem magam Bp-en tekeréskor mint pl. autóval a 4-es főúton közlekedve..

  • manoarc

    senior tag

    Sziasztok !

    Mind a bringás mind az autós oldalnak igazat adok,DE!

    Azokhoz a kerékpáros fórumozókhoz szólnék , akik azt írják nem mennek a járdán mert kiugrálnak a gyalogosok félelmükben eléjük, nem mennek a bringa úton mert göröngyös meg nincs jól kiépítve meg stb , és nem mennek a kocsik mellett/között , mert az autósok nincsenek rájuk tekintettel,hogy mégis mit szeretnének ? Légi utat ?
    Tudom közlekedési morált meg bla-bla, én pedig kaviárt nagykanállal :)

    {。^◕‿◕^。}

  • bezzeg

    csendes tag

    válasz Skodry #123 üzenetére

    Biciklizni nem divatból kell,lehet:)
    Ja és autóvásárláskor sem kell jogosítvány :)
    Amúgy meg tanítsák a KRESZ-t az általánosban!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • AkosL

    aktív tag

    Én bringázom és autózom is, de ami rettentően idegesít:
    bringások az alsó rakpartokon.
    mindegyik mellett ott van a kijelölt bicikliút, miért nem tudnak ott tekerni?

    bocs, off, de annyira zavart és eddig nem volt más fórum, ahol elmondhattam volna. :)

  • jerry311

    nagyúr

    válasz AkosL #157 üzenetére

    Mert egy nem is olyan öreg KRESZ módosítás miatt, már nem kötelező a párhuzamosan futó kerékpárutat használniuk. Így tehát ha úri kedve úgy tartja őfelségének, akkor akadályozhatja, zavarhatja a gépjárműveket. Mert szerinte, neki joga van ezt megtenni.

  • peugeotmate

    őstag

    válasz AkosL #157 üzenetére

    A budai oldalon a felső rakparton lévő bicikliúton közlekedni igen nehézkes a sok turista miatt (igaz én általában ott szoktam, de már régóta tekerek arra). Illetve a Gellért téri metrófúrás miatt egy méter széles úton lehet csak haladni a gyalogosokkal karöltve (szó szerint)... Rettentő állapotok uralkodnak a kerékpáros fejlesztések terén Mo.n! :((

    [ Szerkesztve ]

    meg

  • AkosL

    aktív tag

    válasz peugeotmate #159 üzenetére

    Igen, mint bringás, ezzel én is tisztában vagyok, de az alsó rakparton 60-100-al mennek az autók, ami rájuk nézve is igen veszélyes, az autósnak pedig rettentően zavaró és szintén veszélyes lehet, mert egy bringa egy autó és egy másik szembe jövő autó nem nagyon fér el.

    158: sajnos Mo-n mindenki úgy érzi, hogy joga van mindenhez és nem veszi figyelembe a többi embert...

    [ Szerkesztve ]

  • PH-User

    addikt

    Hozzá akartam szólni, kifejteni egy-két dolgot de inkább nem teszem, mert nem akarom felhúzni magam.
    Nekem még eddig nem tellett jogosítványra, (19 éves vagyok) és muszáj biciklivel járnom városon kívül is. Egyszer nem dudáltak még rám szabálytalan közlekedés miatt.
    2 biciklimet lopták el, saját kerékpárom többé nem lesz!

    A cikket pedig köszi! ;)

    ''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''

  • Inv1sus

    addikt

    válasz #56573440 #70 üzenetére

    A Cruiserek esetébe azonkívül, hogy megveszi a bicajt még vegyen külön hátra is lámpát és tetesse fel? :N
    Jól tettem, hogy 38k-ért inkább mindennel felszerelt bicajt vettem. Barátom 130k-s kerékpárján a két féken kívül semmi sincs. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    *** WEBDESIGN, GRAFIKUS DESIGN, FRONT-END PROGRAMOZÁS ***

  • Runner_fxr

    Ármester

    Annyit mondanék erről az egész autós kerékpáros közlekedési morálról, hogy a legfőbb probléma az az, hogy nincsen felelősségre vonás egyik oldalról sem! Ma ebben az országban simán meglehet azt tenni, hogy megiszom egy fél üveg whiskyt majd segg részegen beülök a kis autómba és vígan kocsikázok akármerre és ha netán megállít egy rendőr semmi probléma csak átnyújtok neki 20-30 ezer ft-ot vagy attól függ hányan vannak és még azt is megmondja merre menjek tovább amerre valószínű nem találkozok még további kollégákkal! 10ből 9 rendőrt tuti megveszel ha van elég pénzed! Innentől kezdve nem érdemes csodálkozni a többi szabálytalanságon. A másik kedvenc szituációm a zebra és kerékpáros esete! A magyar utakon a zebrák előtt nem divat megállni autóval. És biztos vagyok benne, hogy sok itt fórumozó autós emberke is simán áthajt a zebrán úgy ,hogy szarik rá hány kerékpáros szeretne átmenni! De még is ki van akadva a kerékpárosokra akik szabálytalankodnak! Figyelem az arcokat és a 19 éves takonytól a 70 éves nagyfaterig mindenki simán húz át a zebrán úgy hogy mereven előre szegezi a tekintetét mintha ott sem lennék az út szélén! Ez persze vicces amikor nem sietek sehova és röhögök a sok paraszton de amikor épp emiatt kések el a melóhelyről és már 5 perce vesztegelek egy zebra előtt pedig kötelessége lenne megállnia a bunkónak na akkor előfordul hogy morci leszek! És akkor jön a b terv ami annyit tesz beijesztés! Amikor közelít a zebrához az autós beijesztek mintha átmennék és gyorsan visszaugrok ekkor sokan úgy be fosnak hogy ijedtükben egy sávot váltanak akkor is ha ott menne valaki ergo összetöri a verdáját. Most mondhatja nekem bárki hogy ez micsoda dolog a részemről de egy idő után elborul az agyam és leszarom. Engem úgysem tudnak érte megbüntetni ő lesz a hibás. Majd megtanulja zebra előtt meg kell állni! Nem egyszer ütöttek már el majdnem úgy, hogy amikor nagy véletlen a 2 sávos úton valaki kegyeskedik megállni a mögötte jövöt ez mit sem zavarva kivág és előz jobbról vagy barról tökmind1 neki és akkor látva hogy hoppá ott egy biciklis majd csikorgó kerekekkel a zebrán peresze átcsúszva megáll. Én meg torkomban dobogó szívvel bassza meg ez meleg volt megyek tovább. Volt hogy még anyázni sem volt idegem úgy rám hozták a parát. Megoldás az lenne, hogy sokkal több rendőr aki nem korrupt és sokkal több büntetés. De igazságos büntetések! De akkor viszont borsosan! Ez persze a kerékpáros szabálytalanságokra is vonatkozik!

  • BiP

    nagyúr

    válasz Runner_fxr #163 üzenetére

    Zebra előtt a bringás szálljon le, onnantól meg ő is gyalogos. Az autósok nagyon utálják, hogy nézi a zebrát, lassít, senki, majd amikor át akar menni, erre oldalról egy száguldó bringás jön. Nem csak hogy nem szabályos, veszélyes is.

    Amúgy azt kell csinálni gyalog, hogy rá kell állni a zebra szélére, hogy le kelljen lassítania. Utalj arra, hogy át akarsz menni, mert ha csak bámészkodsz, nem nagyon állnak meg. Bár tény, hogy a zéró tolerancia bevezetése óta sokkal több autós megáll a zebra előtt. (lassítani csak közelről szoktak, amikor már nagyon muszáj, hogy gyalogosként csak az utolsó pillanatban jöjj rá, hogy mehetsz :) )
    De csak annyira állj ki azért az útra, hogy ha mégsem akar megállni, férjen el, vagy hogy könnyen vissza tudj lépni.

  • keopsz

    HÁZIGAZDA

    ..ha majd egymást előzgetjük a havas lánchídon januárban, akkor télleg lesz itthon cm, de addig ez a bizonygatósdi (critical mess :) ) nekem nem adja. (sose adta..) más kérdés, h egy olyan város, ami eltűri tk. a 4-es metró terrorját, mért a biciklisekre haraxik.. abból a pénzből kb. bármit lehetett volna akarni bp-re. másrészt, ezen az éghajlaton nem 2ft-os invesztíció a 4 évszakos bringázás, amire normálisan még a futárok jó részének se futja. 100e-es nagyságrend, ha közlekedni akarsz, és -mondjuk- bármikor. én persze örülni fogok, ha mindig lesz előttem takarított bringaút, és nem fog zavarni, ha a -10ben nem jön szembe más, csak hát, fura ez. ..ha meg nem fogják takarítani, nincs sok értelme.

    [ Szerkesztve ]

    cantante di sampietrini

  • Flashback

    addikt

    Telejes mértékben igazad van! Nagyon korrekt írás lett!!

    Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz BiP #164 üzenetére

    Elhiszem, hogy utálják mert ha netán elüti mehet a sittre pedig tulajdonképpen a bringás volt a hibás aki átszáguldott! Aki ilyet csinál az meg is érdemli, hogy elüssék! Én ilyet sosem csinálok. Amúgy nem csak ott bámészkodni szoktam a zebra mellett hanem utalok én rá, hogy átmennék. Tudod hányszor volt, hogy leléptem a zebra szélére és csesztek megállni? Sokszor! Ráadásul amikor ilyen szituk vannak ugye sűrű a forgalom és nem igazán merem megkockáztatni, hogy lelépjek a zebra szélére. Lehet ezt ragozni ez egy vicc ami ebben az országban van minden téren! Ausztriában zebra sem kell ahhoz, hogy egy oda vissza forgalmú 2 X 2 sávos úton mindenki megálljon, hogy átengedjenek! A motorosok is pl. vannak szép számmal ott is de nem is hullanak úgy mint nálunk. Száguldani csak autópályán láttam őket. De városban sosem!

  • lapa

    veterán

    így elolvasgatva ezt a sok mélyről feltörő, szívetek mélyéről belbugyogó általános gyűlölködést legszívesebben kiállnék valami forgalmas helyre rohadt paradicsomot árulni darabra, aztán osszátok egymást.

    de hát ha nem tudtok elférni egymás mellett békében, nekem így is jó. akkor mostantól senki nem közlekedik semerre, amíg meg nem fújom ezt a sípot.

  • zozzancs

    csendes tag

    Még az első pár évben, mikor volt kijelölt - és ami nagyon fontos, lezárt - útvonal, nekem kifejezetten tetszett. A lánchíd felé az alagút után pl volt konga-show, ami már messziről dübörgött. A Duna túloldalán a szálloda előtt egy járdasziget volt berendezve 1-2 régi bútorral, lámpa, fogas, ilyesmi és középen egy zongorista nyomta talpig öltönyben. Na annak volt hangulata.
    Utoljára tavaly voltam, idén már nem, részben a tavalyi miatt. Akkor sem volt már lezárt útvonal, és pontosan ugyanez a f@szkodás ment :(

    https://fitprogramokregivel.hu - Forever DX4, C9, F15 hivatalos forrásból - Mentorral könnyebb ;)

  • AkosL

    aktív tag

    válasz BiP #164 üzenetére

    Én is azon a véleményen vagyok, hogy a bringás szálljon le a zebrán a bringáról, ha nem bringaút keresztezi az utat. És ezt mint bringás és autós is mondom.

    Természetesen, ha bringaút keresztezi és azon jön, átengedem, mert ott számítok rá. Pl görzenál, alsó rakpart.

  • Luser2000

    addikt

    Általános iskolában a tananyag részévé kell tenni a gyalogok és kerékpáros Kreszt.

    Talán lehet az már most is / jelenleg is része annak. Bár már vagy 25 éve elhagytam az általánost, de valahogy az rémlik, hogy nekünk annak idején tanítottak ilyet - mondjuk környezetismeret órán. Persze lehet keverek valamit, mert anno jártam "közlekedési szakkörre is" :))

    Apple iPhone 15pro, Apple Watch Ultra2, MacBook Air M2 13"

  • TheSaurus62

    tag

    válasz danih #1 üzenetére

    Én egyszerre vagyok autós és biciklis (na jó, nem pont egyszerre), úgy 35 éve biciklizek és 25 éve vezetek, szóval vannak élményeim.
    A legtöbb, amit tehetek, mindkét szerepemben, hogy defenzív vagyok, eddig meg is úsztam.
    Egyszer se mentem el a CM-ra, pont azért, mert nekem a bicikli közlekedési eszköz és nem hobby. Soha nem értettem meg azokat, akik azzal töltik a vasárnapot, hogy feltekernek a Hármashatár-hegyre, meg le, bár biztos egészséges.

    [ Szerkesztve ]

    Bámulatos, hol tart már a tudomány...!

  • Morgal

    tag

    Én személy szerint, nemrég váltottam vissza a biciklire kocsi hiányában - illetve az egészségesebb életmód miatt. Vásároltam is egy cruisert kerékpárt, hogy a biciklizést élvezve kényelmesen, gyorsan eljuthassak ahova akarok. Az alap helyzet az, hogy Debrecenben lakok, itt is van Critical Mass meg minden csak elég közlekedési felület nincs :(( a polgármester úr is true módon kilátogat a felvonulásra, viszont változás az nincs! Az úton elmebetegek közlekednek, ezt anno autósként is nem egyszer észleletem, így oda ki nem megyek biciklivel. Marad tehát a néhány "foltnyi" bicikliút és sokszor a járda, a gyalogosok kerülgetése. Körülbelül fél éven belül rájöttem, hogyha így közlekedek ilyen hozzáállással és tempóval akkor nem hogy gyorsan érek oda akárhova is, hanem szétmegy a biciklim. Rájöttem, hogy ebben a városban nem is városi bicikli kell hanem valami más. Eladtam a cruisert és vettem egy dirt 26"-os MTB-t és mostmár minden padkán felugrok, kb 30-al megyek és nem érdekelnek a gyalogosok, mert sokszor ők sem veszik figyelembe sem a bicikli utat sem a kreszt. Nyilván nem ütök el senkit, de afféle rebellisként közlekedek a városba. Tudjátok mire jó a Critical Mass? - a biciklis közösség összerázásán kívül, arra hogy felhívja a figyelmet a nem megfelelő közlekedési körülményekre (pl. kevés bicikliút vagy rossz minőségű út) - csak épp az utóbbi nem halad sehova :)

    [ Szerkesztve ]

  • szlac77

    csendes tag

    Óhatatlan, hogy a búza közé korpa keveredjen. (hogy mi a búza és mi a korpa, az ugye nézőpont kérdése) Mindegy, hogy helyváltoztató eszközfajta vezetői, állattartók, vagy épp politikai nézeteket vallók gyülekeznek egy zászló alá... amíg nem az alapján gyűlnek, hogy a gyülekezésükben felmerülő összes kérdésben azonos nézeteket vallanak - ÉS amiben nem, azon dolgaikat otthon hagyják - addig marad a rendezetlen csorda-jelleg. Ami tökéletes a fentieknek, akik az oszd meg és uralkodj elvén eme birkacsordákat az ellenlábas csordák nagy helyeslése mellett jól megnyírják. Aztán fordítva. Mindezt a birkák képviselete címén.

    PÜ, ha lehet, mert nem vagyok ph-függő (kapok e-mail értesítőt). Köszönöm!

  • JetiRulez

    őstag

    Ezzel csak sokkal több autó ellenszenvét váltották ki. Nem is gondoltam volna, hogy ennyire poén heccelni őket. :F
    Tényleg vannak csupán divatbringások. Én nem tartozom közéjük, de azért a Kresz-szabályokat sem ártott volna már átnéznem. :B

    "Nem tudom, hányas a kabát nekem, Kakaógengszter rég a nevem, mint az a napközis, ki jól lakott..."

  • waverider

    senior tag

    :R tiszteletem uram, hogy kimondtad a véleményed, köszi az írást! :R

    Informatikus csemete mondókája: ZIP ZIP csóka, vak vARJúcska. A Windows 2 dologtól akadhat ki: az egyik önmaga, a másik bármi más. Donald billentyűzetet használ, Mickey egeret. A WORD elszáll, az írás megmarad.

  • instant_h2o

    csendes tag

    A közlekedésben mással résztvevők között is bőven vannak ilyenek, szóval ez nem csak biciklis mentalitás. Autósok sem adják meg a legalapvetőbb tiszteletet még a saját autós társaiknak sem (pl. rokkant helyen parkolni egy bevásárlóközpontban, mert az 10 méterrel közelebb van a többi parkolóhelynél, vagy akár csak arra ügyelnének, hogy egy parkolóhelyre állnak be, és nem keresztben háromba). Ezek kb 2 kormánymozdulatos, vagy 1 perc plusz gyaloglós dolgok lennének.

    De mielőtt elkanyarodnék: bicikliút építése...ehhh...szerintem kb esélytelen, jó esetben lassított felvétel csigatempóban sebességgel készülnek, mert hát ez periferiális probléma a többihez képest.

    Az, hogy valaki "nem ismeri a KRESZt", az nem mentesíti semmi alól. A könyvet be tudja szerezni, tanulja meg. Ahogy az összes többi általános jogszabállyal is alapfokon tisztában kell lenni, és senki nem fogja megkérdezni büntetéskor, hogy olvastad-e a magyar közlöny, vagy az akármelyik törvénykönyv erre vonatkozó részét.

    Mentálisan kellene változni. Nem a "magyarral" van a baj, hanem az akarattal.

  • Geller72

    veterán

    A faszkalap biciklin és autóban, valamint gyalog is faszkalap. Nem lesz emberibb, mert ő is teker, ahogy mi. A bicikliseknek létjogosultsága van Pesten, ez tény, de soha a büdös életben nem lesz annyi bicikli út, amennyi kellene. Egyszerűen képtelenség megoldani. Valószínűleg azért, mert annak idején, amikor a város közlekedését tervezték, tervezgették, a kutyának eszébe nem jutottak a biciklisek, így a hely kialakítása sem történt meg, egyszerűen nem számoltak bicikli utak lehetőségével, még a későbbiekben sem. Van ahol meg lehet oldani, de a belvárosban tragédia. Az már csak az én szerény véleményem, hogy aki a tömény benzingőzben, fokozottabb légzéssel egybekötve szívja magába a mérget, az egy ketyegő tumor, de ez már egy más tészta. Pesten a büdös életben nem ülnék nap közben bicajra. Ebből a szempontból sokkal jobb a vidék. Itt tudok tekerni egy hónapban ~1000-1200km-et. Városban ez lehetetlen lenne, hacsak nem futár valaki. Van olyan útszakasz, ahol 30km-en keresztül nem találkozom autóval. Friss levegőn.. Azt is megfigyeltem, hogy néhány emberkének csupán a menőzés, nyálverés egy részét képezi a bicaj. Felvágás a munkatársak, haverok, csajok előtt, hogy lám, én még ebben is azt akarom láttatni, hogy milyen sok a kottám, mer' mindig a legfullosabb bicajom van. A bicaj nem erről szól. A Mass sem a biciklisekről szól már. Az elsők közt voltam, amikor megrendezésre került. Vidékről, vonattal felmentünk, hogy ott lehessünk, hogy képviselhessük azt, amire én gondoltam. Már akkor nekem égett az arcom némely emberke láttán. Többet soha.

  • TESCO-Zsömle

    félisten

    válasz Runner_fxr #163 üzenetére

    Nekem cifrább sztorim van.

    Zabra egy kis utcát keresztezve ott, ahol az kiér egy nagyobb 4-sávosra. Én állok a zebra szélén, jön a mazda, és engem le se szarva áthajt a zebrán, majd megáll úgy, hogy a kocsi segge még rálóg a felére. Na, gondoltam ez se jön már vissza, indexelt is, hogy ki akar kanyarodni, így elindultam keresztbe. Pont a kocsi mögött voltam a seggétől kb 30 centire, mikor kapcsol egy rükit és elpadlózza... Én rámartam a hátsó szárnyra és feldobtam a hátsó ablakra... Ez nem tetszett neki, kiszállt anyázni, hogy mit csinálok én hülye...

    Nem konfrontálódtam, pedig...

    Sub-Dungeoneer lvl -57

  • rii

    nagyúr

    válasz Dany007 #4 üzenetére

    " ... De városon kívül, ahogy - valljuk be - az átlag magyar autós 80-120 között tempózik, egy ~ max 40km/h val közlekedő biciklis nem más, mint mozgó akadály. ... "

    akadály a jó ....... , az :U demagóg!

    kiváncsi vagyok, mennyire nevezhető akadálynak az autó BP-en minden nap délután 5-8-ig a körúton, mikor alig lehet köztük elmenni keróval, olyan tömött sorban állnak egyhelyben ....

    a keró a legszéelsebb jármű, ajtónyitási távolságra kell kikerülni

    [ Szerkesztve ]

    piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

  • rii

    nagyúr

    " … Természetesen megértem azokat, akik a járdán bicikliznek (ahol egyébként nem szabad), ha elférnek és az autók között nem tudnak menni a felgyűrődött aszfalt miatt, mondjuk. …. "

    én mint kerós viszont nem tolerálom, és senkinek nem kellene, hgy ha járdán keménykedik valaki, ilyenkor mondog leordítom, és mondom neki, hogy a kocsik közt legyen vagány

    sajnos a kerósok akkor ia sjárdán mennek, ha az úttest tökkkkéletesen és iszonyatosan jó éllapotban van, mert félnek auz autók közt

    ennek mind a két fél az okozója:
    -a kerós mert fél, és nem megy ki az útra, és nem érezteti jelenélét az autósokkal, hogy számoljanak vele
    -és az autos mert borzasztóan intoleránsan közelítikik és előzik meg a kerósokat, közel sem adva meg az egy ajtónyitási távolságot.

    de én, mint kerós, és ha menős, akkor csak és kizátrólag az úttesten menős, az autósokra jobban neheztelek sokkalta, mert ha nem vagyok erőszakos velük szemben, akkor simán eltaposnak, nem fiygelnek, elémjönnek.

    A citirlcal mass meg egy vicc
    hétévgéi laköóketelep körül tekergélős emberkék a nagy része

    egyszer volt a margit hídon egy papír
    "Hol van a citrical masson részt vevő kerékpárosok most?"
    alatta egyből a válasz: "ott ülnek bent az autóban"

    minden nap legyen egy kerósnak critcal mass, de az hogy csak egy nap, semmi értelme, mert fals képet mutat a város magáról

    " … de lássuk be, sok a primitív ember, ez nem annak függvénye, hogy ki mivel közlekedik. . … "
    ezért nincs értelme a critical mass-nek.
    most vajmi kevésbé számít egy kerósnak, hogy kocsik közt kell mennie (akik viselkedésén jól érezhető, hoyg szabálypokhoz vannak kötve, még ha ki is tolják azokat rendesen), vagy sok paraszt másik kerós közt
    aki autóban tarhonya, az kerón is az marad, csak a kerósok közt rengeteg tényleg aki semmiféle konzekvecniát , szabály nem követ. Például kezdő kerós létére futároktól vesz át olyan meredek szokásokat, amivel csak más és önmagát veszélyezteti, kivitelezni sem bírja, értelmetlen, hülyeség, és csak bosszantja az autósokat, és lejáratja a kerósokat ha lehet mégjobban.

    szerintem nincs érteleme beszélni róla, amíg
    - az utcák, tv-k, újságok tele vannak autó reklámokkal
    - sok gondolkodásnélküli bezabálja ezt a marketingfogást
    - sok gondolkodásnélküli nem veszi észre, hogy BP már megtelt autókkal, és a járdán is már ők dominálnak, nem lehet tőlük gyalogosan sem közlekedni
    - amíg az ermberek maguk nem gondolják azt, hogy nem jó ez így, és alrernatív közelekdés felé kellene tekintgetni
    - amíg a közeledési dugók mellett virító autóreklám nem kelt az emberekben rosszérzést
    - amíg az autó státusszimbólum, és a minél-menőbb-annál jobb szerint választanak autót

    piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

  • waithEard

    őstag

    Korrekt írás. Én autós ember vagyok, sokat kell közlekednem vidéken és a fővárosban egyaránt. (Festő vagyok, a létrákat nem tolhatom bringával.) Tapasztalatom szerint ugyanannyi állat bringás van, mint autós és gyalogos, ha az arányokat nézem. Sokat dolgoztam Némethonban is, és érdekes, hogy ott megoldották a problémákat. Ráadásul nem feltétlen külön utakkal, hanem kultúrált, türelmes hozzáállásal.
    Amúgy az agresszív bringásokat én sem nézem jó szemmel. Sokuk nem fogja fel, hogy az életével játszik, amikor "csakazértis" fékezésre kényszerít, vagy hülyéskedik. Ha választanom kell, valószínű, hogy nem a szembe jövő Kamazt fogom elcsapni... Ráadásul sok autós szintén libáért vette a jogsit, és ezek még a szabályosan közlekedő bringásokra is veszélyesek... én tuti nem ülnék nyeregbe..azóta, amióta aktívan vezetek, és ismerem az autós társadalmat.

    "The cold feel of my skin. I try to lose but always win." - M.D.B. - The Fever Sea (RégiHApró: 68 piros \ 0 fekete)

  • rii

    nagyúr

    válasz waithEard #182 üzenetére

    " ... Sokat dolgoztam Némethonban is, és érdekes, hogy ott megoldották a problémákat. ... "

    kicsit nagy különbség van a két helyen élő emberek közt, az életszínvonal, a megterhelő hitelek, a kitűzött életcélok-álmok, és a megvalósítható, elérhető célok közt. Ez az egyik oka, hogy feszültebb midnen ember magyarhonban. A másik a dugó. Ami a sok autó miatt van, és hogy legintkább egymástól nem férnek el. Hiába, már mindenkinek kocsi kell a segge alá :U a reklámok elérik a céljukat

    piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

  • AkosL

    aktív tag

    válasz rii #181 üzenetére

    "amíg az ermberek maguk nem gondolják azt, hogy nem jó ez így, és alrernatív közelekdés felé kellene tekintgetni "

    a bringa nem alternatívája az autónak. Annyira nem szeretem az ilyen demagóg dumát...
    Amíg egyetemre kell bemenned, oké, de amint normál munkahelyről van szó, ahova esetleg öltönybe kell menned, nem leizzadva, porosan, sárosan, vinned kell magaddal iratokat, notebookot, plusz egy fél liter víz sem árt és ezt nem egy hátitáskában szeretnéd tárolni, hanem normális és elegáns tatyóban, már bukó a bringa. És nem gyorsabb... Legalábbis amerre én járok. (óbuda, újbuda, jászberényi út, árpád híd)

    Mellesleg az autó számomra kikapcsolódás is. Beülök, senki nem zavar, hallgatom a kedvenc zenémet, élvezem a vezetést, ha pedig esetleg dugó lenne, lehet nyugodtan gondolkodni.

    [ Szerkesztve ]

  • Nyugdíjas

    nagyúr

    válasz rii #181 üzenetére

    egyszer volt a margit hídon egy papír
    "Hol van a citrical masson részt vevő kerékpárosok most?"
    alatta egyből a válasz: "ott ülnek bent az autóban"

    Kb. ezt mondtam énis. Hála a magasságosnak ezért nem b..z meg az ideg a többi kerékpárostól, csak évente egyszer-kétszer. :)

    AkosL:Énkérek elnézést,de ha te 3-4-5 km letekerésétől lényegesen megizzadsz akkor a hiba nem bennem van :D Poros mitől leszel áruld már el? Mármint mitől leszel jobban poros biciklivel mint autóban ülve a dugóban, vagy gyalog? És igen, alternativa, csak nem mindenkinek. Nagyon más ahogy te fogalmazol, meg ami az igazság. Mert igenis az emberek nagy részének alternativa, és kikérem magamnak azt a hangnemet, hogy nem normális az én munkahelyem, mert nem öltönyben kell megjelennnem. Majdnem irtam valami csunyát is. Felbosszantottál.

    [ Szerkesztve ]

    ‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

  • AkosL

    aktív tag

    válasz Nyugdíjas #185 üzenetére

    Bocs, nem akartalak.

    A saját helyzetemet vázoltam és természetesen nem csak öltönyös munkahely a normális.
    Az a 3km pedig 12 km és nyáron igenis megizzadok 30C-ban, próbáltam. Hosszú nadrágban és ingben tekerni nem akkora móka.

    Nem a nagy részének, de van, akinek alternatíva, valóban.

  • rii

    nagyúr

    válasz AkosL #184 üzenetére

    alternatív közelekdést írtam, és nem kerót ..

    és nem vagyok demagóg, csak elmondtam mindkét félről a véleményem.

    piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

  • dabadab

    titán

    válasz rii #181 üzenetére

    Szerintem az, ha magadon kivul mindenki mast beraksz a "gondolkodásnélküli" skatulyaba, azzal nem oldasz meg semmit, viszont elveszed magadtol az eselyt arra, hogy megertsd a problemat.

    DRM is theft

  • TheSaurus62

    tag

    válasz AkosL #186 üzenetére

    Én szívesen járok bringával esőben-hóban is, de nyáron utálom. Akkor inkább busz/villamos/autó. Pedig nem öltönyös helyen dolgozom én se.
    Másik. Van három kisgyerekünk, de bérlete csak a feleségemnek van, mert én bringázok, a gyerekek meg 500 m-en belül járnak oviba/iskolába. Ergo ha elmegyünk vendégségbe, kiállításra, etc., akkor autó, mert Óbudáról pl. Csepelre nem kerekezünk el mégse, BKV-val meg egy kisebb vagyon. Na de ha megnőnek...!

    Bámulatos, hol tart már a tudomány...!

  • rii

    nagyúr

    válasz dabadab #188 üzenetére

    elnézést kérek, de igenis gondolkodánélkülinek vélem az er,mbereket, ha a reklámok hajtják, motiválják befolyásolják őket, hogy ha vesznek egy autót egy olyan városba, ami már totál tele van autóval, meg se lehet moccani tőlük, és mindezt akkor konstatálják már csak, amikor 30 percig kell körbe-körbe-karikába menni az autóval parkolóhelyer vadászva, meg 20-30 perceket ülni a dugóban (,ert szerintem nem móka) és anyátznak hogy mennyi az autós, és amikor arról van szó, hogy milyen sok az autós, és hogy más közekedési formát is preferálni kellene, akkor csak a többire gondol, de hogy ő is beletartozhat ebbe a halmazba, fel se merül benne, és hogy a saját háza tájhán kellene talán szétnénie.

    akárki lehet gondolkodásnélküli, akit a reklámok befolyásolni tudnak, mert nem gondolják végig a következményeket, hoyg milyen hatással van a döntésük a lakókörnyezetükre.

    szerintem.
    jogosítvánnyal, kerósként, gyalogosként

    piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

  • gliskard

    senior tag

    napi szinten gurulok és valószínűleg elfogult vagyok bringa irányba (Bringával járok dolgozni és nem csak napsütésben, szép időben.)...
    De ettől függetlenül osztom Bocha véleményét a CM-mel kapcsolatban. Az utóbbi 2 évben hasonló okok miatt nem mentem gurulni a tömegbe, csak az emelésre.

    Félreértés ne essék! Értékelem a CM kezdeményezését és munkáját, és köszönöm nekik! Véleményem szerint nekik (is) köszönhető, hogy vannak fejlesztések és nő a bringások száma akik nem hétvégén tekernek, hanem ténylegesen lerakják az autót, mert alternatívának tartják a városi közlekedésben a kerékpárt.

    Sajnos mint mindenhol a bringások között is egy több a hülye...

    Jó lenne ha már mi is itt tartanánk

    [ Szerkesztve ]

  • AkosL

    aktív tag

    válasz TheSaurus62 #189 üzenetére

    Megjegyezném, hogy én is imádok bringázni, régebben versenyekre is jártam -xc, és mostanában is felülök és elindulok a hegyekbe tekerni egyet, mert élvezem, jó kikapcsolódás és testedzés. de városban, munkára nem preferálom.

  • AkosL

    aktív tag

    válasz rii #190 üzenetére

    abban igazat adok, hogy tényleg sok az autós és kellene valami megoldást találni, pl fejlettebb bkv, de amíg ez nincs, az autós sem fog kiszállni a kocsiból.

    (és itt meg lehetne említeni a buszok állapotát, az utazótársakat, a sofőröket, akiknek a vezetési stílusától elhányja magát az ember - szó szerint...)

  • WildBoarTeam

    aktív tag

    Hát tegnap picit bekómálva láttam a cikket, de már nem bírtam este rávenni magam az elolvasásra. Most megtettem és beleolvastam a legtöbb hozzászólásba is. Látom szépen összegyűltek itt mindkét "oldal" támogatói és olyanok is, aki "semlegesek". Hát én is ez utóbbiba sorolnám magamat. Én biciklivel is és autóval is közlekedek, de mindig a KRESZ szerint vezetek (sajnos tényleg olyan országban élünk, ahol sokszor nehéz eldönteni mi is vonatkozik mondjuk egy biciklisre egy adott szituációban).
    Sajnos tényleg kevés a biciklisek között, az aki tudja a KRESZ-t, bár akadnak az autósok között is ilyenek. Igazság szerint a másikra mutogatás nem fog megszűnni soha, viszont én kötelezővé tenném a KRESZT a kerékpárosok számára is. Hogy miért? Egyszerű: Ha már a KRESZ-ben is vezetőnek számít az a kerékpáros, aki rajta ül és halad, akkor miért nem kötelező neki is ismerni a szabályokat és betartani azokat? :F

    Ehhez kapcsolódóan az új változások természetesen nem is tetszenek a KRESZ-ben. :(
    Mondjuk előtte is akadt olyan helyzet, hogy "kisfaluba" beérve egymás mellett ment 3 bringás (ez ugye jelen KRESZ szerint sem szabályos!) , nekem meg a szembe jövő forgalom miatt majdnem végig mögöttük kellett döcögnöm több autóssal együtt, miközben ők szépen elbeszélgettek egymással. Vagy mondjuk mikor éjszaka, kivilágítatlanul, lakott területen kívül az öregasszony a felezővonalra húzódva közlekedett (mert a hold fényénél csak azt látta gondolom) és 90-es tempónál igen nagy satuféket kellett nyomni, hogy ne üssem el szegényt. De másik oldalról is volt már élményem, mikor biciklivel szabályosan közlekedve jöttünk hazafelé haverokkal és egy autós szinte letolva az útról úgy előzött meg minket (én mentem legelöl), hogy a következő kereszteződésben (~5m-re!!), már kanyarodott is le jobbra. Nekem meg akkora féket kellett nyomnom, hogy ne kenődjek az oldalára a kocsinak, hogy a haverok szépen sorban a nyakamban kötöttek ki, borultunk mind a hárman egy hatalmasat. Szerencsére nem jött utánunk másik autó és nem lapított ki minket és kisebb horzsolásokon kívül sem lett nagyobb bajunk.
    De talán pont ezek ellenére nem tudok egyik oldalra sem állni :U
    Szerencsémre, mióta életbe léptek ezek az új szabályok, amik a kerékpárosoknak nyújtanak rengeteg lehetőséget, azóta nem keveredtem komolyabb szituációba egyik oldalon sem. Mondjuk annak ellenére, hogy már nem kötelező a jobbratartás és cikázhatnék a sávban a biciklimmel mégsem teszem (egyesekkel ellentétben), mert féltem a magam és mások testi épségét is. Nem tartom kifejezetten okos megoldásnak ennek a szabálynak a bevezetését, hisz így is akadtak olyanok, akik össze-vissza közlekedtek és ezután még bátrabban fognak az autósok hajtani bringával. :W Azért mert lehet, nem biztos, hogy meg is kell tenni.
    Sajnos ezt a témát a végtelenségig lehetne feszegetni és nekem is hosszúra sikeredett a mondókám (és még így is szelektáltam), így inkább befejezem.
    A lényeg, hogy mindkét táborban akadnak olyan emberek, akik egyszerűen nem tudtak annyira szocializálódni, hogy társas lényként éljenek/közlekedjenek együtt a többi emberrel, mert az anyázáson és mutogatáson kívül mást nem igazán tudnak produkálni.

    Szerk.:
    Bocsi, ha hosszúra sikeredett.

    [ Szerkesztve ]

    blabla

  • PH-User

    addikt

    válasz rii #183 üzenetére

    Kell bizony, még akkor is, ha nincs rá szüksége. Alig múlik el 16 és már vezetni mennek...
    Felelősségérzet az nuku, de menjen csak, menjen csak...

    ''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''

  • joysefke

    veterán

    válasz bezzeg #154 üzenetére

    Volt már rá példa, hogy próbáltam, a főbb utak /Nagykörút/Rákóczi/ nem csak, hogy orrfacsaróan büdösek, félelmetesek is. Szinte érztem a halál lehelletét amikor autók 50-el húznak el mellettem; kilóméterben és centiben. Azok az utak ahol haladni lehetne de nincsen bicikliút túl forgalmasak ezért nagyon veszélyesek. Egy értelmes ember szerintem nem vállal be ilyen hatalmas kockáztatot a szmogban biciklizés kedvéért.
    Azóta, a köruton kizárólag csak a járdán bicajozom, míg a Margit-hidhoz érek..

    Ahol van bicikliút ott más a helyzet, lehet haladni /montim van, nem vagyok olyan gyors/ viszonylag biztonságosan. Sok helyen van bringaút de nem mindenhol, éppen ezért nem tudsz bárhonnan eljutni bárhová Budapesten belül bicajjal biztonságosan és jó átlagsebességgel.

    J.

    [ Szerkesztve ]

  • joysefke

    veterán

    válasz rii #183 üzenetére

    Nem kell a duma, közhiedelemmel ellentétben Németországban sincs kolbászból a kerítés.
    Van nekik is elég sok problémájuk.

    J.

  • gliskard

    senior tag

    válasz joysefke #196 üzenetére

    én naponta tekerek a körúton, lehet az évek vagy a rutin miatt de nem érzem sem félelmetesnek, sem durvának. Szokni kell és figyelni, főként figyelni és egy idő után már nem lesz gondod. Bringán félni a legrosszabb, bizonytalanná tesz és erősen stresszel, ez pedig nagyon nem jó, mert elvonja a figyelmet... A járdás bringázást pedig kerüld.

  • DragoX

    tag

    Nos, ha nincs kizáró tényező biciklivel szoktam járni (pl.: rossz idő, erős lopásveszély, bútorszállítás) amúgy autóval.
    Bevallom őszintén biciklisként én inkább a járdát részesítem előnyben, volt egyszer egy esetem az úton, amikor egy buszos "előzött" meg mindezt úgy, hogy a kerekeim a járdaszegélyhez súrolódtak, a kormányom vége ezalatt buszon hagyott egy szép hosszú karcolást. azóta úgy valahogy nem vonz az út. Tudom hogy ritka az ilyen, de akkor sem hiányzik még egy halálközeli élmény. Amit még szeretek, amikor a drágalátos gyalogos a kerékpárút közepén sétálgat (nem csak átmegy rajta). Az első párat még elviselem, de aztán megunom, olyankor 40-el megyek el mellettük 2 centire, és néhányan még akkor sem veszik a lapot. :W
    Autósként a biciklisekkel általában nincs semmi bajom. Szerintem ha valaki elképzeli köréjük a bizonytalanságukból adódó teret, és abba nem megy bele, akkor nem nagyon lehet baj, de azért találkozni néha hülyékkel. Múltkor például egy biciklis állt az út szélén rakta be az agybadugós fülest :( . Fura érzésem támadt, gondoltam lassítok egy picit (ha nem teszem simán ledarálom). Berakta, és hirtelen simán kijött elém. Körbenézés vagy valami, ááá luxus. Satufék, dudába állás, és még neki áll feljebb. Nah, mindegy. A lényeg hogy a hülye, bunkó, meg a figyelmetlen ember mindhárom táborban megtalálható. Ez van sajna.

  • Mtt

    tag

    Vezetni nem tudok, biciklim van, de nem járok be vele a városba. Amit látok, azt a BKV járatairól látom. Budafoki felüljáró - nem tudom ki ismeri - állandó problémát jelent gyakorlatilag az, hogy a szűk, (teszem hozzá gyorsan, autóval és a BKV számára tökéletes) útszakaszon kapaszkodnak a biciklisek felfele, miközben jó pár száz méternyi sort húznak maguk után. Kikerülni ki lehet őket, ha nem jön szembe senki, de ez a ritkább eset. Ezzel még nem lenne gond, ha nem menne végig a Duna mellett egy majdnemcsúnyátmondtam bicikliút, ugyan oda ér el a szerencsétlen és zavartalanul, büfék és "idilli, nyugati", számára kialakított környezetben tehetné meg az utat. Most vagy fogalma nincs róla, vagy az kicsit hosszabb neki, több dolgot nem tudok elképzelni, miért nem használja.
    Jó legyen, nem tudja. (Nem kérdezem meg, hogy akkor mit tud, miért nem tudja, stb. Én BKV-zom tudom melyik járat gyorsabb, melyik kényelmesebb, egyebek.)
    Haladunk tovább Budafokon, Nagytétényi út. Végig, a Lágymányosi hídtól ki Nagytétényig gyönyörű kerékpárút, csak nekik. Lámpázva stb, van ahol (pl. az előbb említett részen) nem követi végig a főutat bár legtöbb helyen igen, de nekik van könyörgöm, az én pénzemből is. Mégis van olyan kerékpáros, aki a Nagytétényi úton közlekedik. Miért? Ott van mellette, csak neki kialakítva a bicikliút, nem az a fajta, ami félig gyalogos, ez csak neki van. Na ezt magyarázza meg valaki!

    [ Szerkesztve ]

    "őszi esték melege leszek, / hogy ne lúdbőrözzenek az öregek"

Új hozzászólás Aktív témák