Új hozzászólás Aktív témák

  • tkazmer

    addikt

    válasz Dare2Live #225 üzenetére

    egy 30-40-nel közlekedő biciklis számára a mellette 120-szal elhúzó autós sokminden lehet, de hogy nem akadály az biztos:)
    btw a főutakat nem azért és arra építették, hogy biciklivel feltartsák rajtuk a gépjármű forgalmat.(a miértet meg hogy jó-e ez vagy sem hagyjuk) tehát nem helyes olyan szemlélet miszerint a rajta közlekedő autós "akadály".

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • TESCO-Zsömle

    félisten

    válasz Misály #249 üzenetére

    Ne felejtse el!

    Ha forgalom mellett parkol, rányitja a mögüle jövő autóra is? Ott nem a kerék lesz a gyengébbik lánszem... Jobb esetben a karjával együtt tépi le az ajtót, rosszabb esetben ránt a kormányon és a szembeforgalmat kapja el...

    Nálunk egy úgy volt szokás, hogy Fater mondta meg, mikor lehet kiszállni. Ő a sofőr, a kocsiban Ő felel(t) értünk, Ő adta az utasításokat.

    Sub-Dungeoneer lvl -57

  • TESCO-Zsömle

    félisten

    válasz TESCO-Zsömle #252 üzenetére

    Nem mellékesen sokan vannak, akik városba nem tárcsafékkel meg sárdagasztó gumival mennek, hanem pl patkófékes országútivel. Kerémkben 8-9bar, futófelület 1-3cm^2.
    A te bringád terepre van, a futófelülete akár 8-10cm^2 is lehet kerekenként!

    A másik, hogy biciklivel legannyira szar állandóan fékezgetni, tötymörögni, mint autóval. Nem is értem azokat az autósokat, akik elvárják, hogy egyenletes, tempós haladásra alkalmatlan úton kerékpározzunk. Hogy várhatják el, ha egy kisebb dugótól, vagy egy rosszul veállított lámpasortól már tajtékzik? Ha Ő nem szereti és tudja milyen szar, miért akarja másokra rákényszeríteni? Bib@szásból?

    Én igyekszem a bringautakat használni, és tényleg örülök, hogy vannak, de a legtöbbnél úgy érzem, hogy ez csak egy jelképes valami, és a hatása ilyen "nesze sánta itt egy púp" jellegű. A viakolor pl gyak alkalmatlan. Gyalogos forgalom közelében meg méginkább. Míg élek mneg nem értem, hogy aszfaltozott járdára, ha húznak egy sor piros/szürke viakolort, miért az lesz a bringaút és a "tükörsima" aszfalt meg a járda... Gyalogosnak nem mindegy? Nem mellékesen a gyalogosok zöme úgy is a vián megy, mert 'szines', a másik részük meg az aszfalton, mert szabályos... Őszintén mondom, azt se bánom, ha a gyalogosok a bringaúton mennek. Menjenek. De akkor CSAK OTT! Egy a fele itt, fele ott, agyhalál. Festett bringaúttal ugyanez a helyzet. Gyerekek rajta, mert szép sárga piktogrammok vannak, meg isten tudja miért...
    Másik jó dolog, az elhanyagolt bringaút. Ezen nincs mit tenni, ez ilyen dolog. Ahogy a szar autóút, úgy a szar bringaút is szar, még akkor is, ha ezt az emberek zöme nem érzi.

    Végül had ejtsek pár szót az igazi, minőségi bringautakról. Ilyet pl Székesdüllő és Budapest között lehet találni. Megfelelően széles, jó állapotú, kitáblázva. Sajnos mindkét vége zsákutva, de remélhetőleg ez se lesz így örökké...

    Sub-Dungeoneer lvl -57

  • rii

    nagyúr

    válasz tkazmer #251 üzenetére

    " ... tehát nem helyes olyan szemlélet miszerint a rajta közlekedő autós "akadály". ... "

    és a városban?

    mikor keróval nem lehet a dugóba álló kcsik közt haladni?

    piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

  • Crystalheart

    őstag

    "ha reggel a kiflit biciklivel tolnák a pékségbe" - Ugyan... Ki akart ilyen hülyeséget? :) Hát lovaskocsival vigyék, ha száz éve flottul ment, talán flottabbul, mint ma, akkor most sem lehetne vele gond. Az átlag utak többségén amúgy is lovaskocsi-sebességgel poroszkálnak a gépjárművek.

    Az autók egyszerűen esztétikailag nem illenek a belvárosba. Maga az autó, de a házakra rakódó szmog és a zajártalom sem. Az utakat sem autóra tervezték, meg parkolásra.

  • Huma

    addikt

    válasz rii #255 üzenetére

    Jó kis kép!

    Ilyeneket kellene kiplakátolni a városban.

    Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.

  • tariattila

    veterán

    válasz Bocha #214 üzenetére

    világos... akkor mégsem vagy teljesen kamikaze... :DDD de a fixet mikor használod? csak ha az életérzésére vágysz? (de olyankor szereld ám le a fékeket... :D )

    [ Szerkesztve ]

  • válasz Misály #249 üzenetére

    Ez nem városba való kerékpár. Mellesleg a KRESZ szabájainak se felel meg. Se világítás, se küllő prizma, se csengő. Az meg, hogy nincs rajta sárvédő... hát nem városi az biztos. Hidd el a városi bringákra bőven elég a hátul kontra elől görgő fék megoldás is.
    Hidd el, hogy kresz-en nem nyomatékosítják az emberben a dolgokat. Mondogatják, hogy bele kell nézni a tükörbe, de semmi komoly.
    Hidd el, nem olyan baszott könnyű állandóan millió helyre figyelni. Nekem is ezt kell tennem, de ha kerékpár úton közlekedem, ne kelljen már a kiszállókkal szarakodnom. Menj ki Koppenhágába próbálj ott bringázni. Valamiért havonta egyszer kerültem olyan helyzetbe, hogy jobban figyelnem kellett volna erre a dologra. Másra igen, de most nem is arról beszélünk. Hosszú a sztori, szerintem makacs vagy picit, így nem sok értelmét látom a vitánknak.

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • #56573440

    törölt tag

    válasz benedekco #259 üzenetére

    akkor az enyémet be se teszem :) a kresz szerint kell csengő. én általában sajnos olyan helyeken kell tekerjek ahol kocsik között vagyok. ott pont a hajamra kenhetem. ugyan ez az oldalsó prizmákra is érvényes. van egy fényvisszaverő a pedálra ragasztva, de általában oldalról kocsi csak kereszteződésben jön, akkor meg amire meglátja a prizmát addigra bőven féktávon belül vagyok. szerintem sokkal hasznosabb a fejre szerelhető villogó mint a prizma, a bukómra is az van téve, úgyis forgatom folyamatosan, kizárt hogy ne vegyenek akárhonnan észre.

    az embereknek hiába mondják hogy ezt vagy azt kéne csinálni. mindenki a saját kárán tanul. kresszen is elmondhatják hogy nézz a tükörbe. egyszer csapod ki az ajtót rosszkor, nem is kell baleset legyen feltétlenül belőle, de utána megtanulod egy életre.

  • Nyugdíjas

    nagyúr

    válasz benedekco #259 üzenetére

    De most miért bántjátok? Olyan nagyon meg akarta mutatni a csodás kerékpárját :D ;]

    ‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

  • Inv1sus

    addikt

    válasz Nyugdíjas #261 üzenetére

    Haveromnak is ott a 130k-s bicója, szép fekete meg minden, csak semmi sincs rajta. Azt mondja azért nem vesz rá semmit, mert így szebb. :F

    Nekem ilyen van, csak más gumival :)

    [ Szerkesztve ]

    *** WEBDESIGN, GRAFIKUS DESIGN, FRONT-END PROGRAMOZÁS ***

  • Nyugdíjas

    nagyúr

    válasz Inv1sus #262 üzenetére

    Az enyémen sincsen semmi, még fék se :D(remélem most megadtam a topic témáját egy-két napra ;] ) Nem erről van szó... Csak annyira megmondta a kolléga, hogy mindenki másnak az a baja, hogy nem tőle kértünk vásárlási tanácsot mikor biciklit vettünk, hogy már kacagnom kellett. Komolyan vártam mikor jön a kép az övéről :D

    ‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

  • WonderCSabo

    félisten

    Én a tavaszin voltam. Teljesen oké volt, nem volt semmi probléma.

    rii: Jó a kép, de ne felejtsük, h. a biciklin mindenki egyéniben oda megy, ahova akar, busszal meg nem.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Nyugdíjas #263 üzenetére

    nektek fixiseknek külön pokol van fenntartva azzal remélem tisztában vagy :) megdobálunk ájfónnal mindenkit akinek nem kressz 3.1 kompatibilis a kerója, és kitolja a garázsból. pfejj :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Nyugdíjas

    nagyúr

    válasz #56573440 #265 üzenetére

    Ez a megdobálunk ájfónnal rész külön teccett :D

    ‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

  • tkazmer

    addikt

    válasz rii #254 üzenetére

    főútról volt szó, városban én az esetek többségében tudom tolerálni a bicikliseket, a főutakon viszont mindenkinek rossz, hogy ott a bicikli, az autósnak akadály a biciklisnek meg életveszélyes helyzet.
    a dugóban álló autók között meg azért nem örülök, hogy kószálnak a biciklisek, mert féltem az autó tükrét, ami jó eséllyel önmagában sokszor annyit ér mint az illető biciklije...

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz amargo #219 üzenetére

    Szerintem sincs igaza. SPD segítségével olyan izmot is használ (a már SPD-hez szokott kerékpáros delikvens), amit egyébként nem. Jobban eloszlik a terhelés, többet tudsz kisebb fáradsággal, majd utána eredményül fáradtsággal menni. Hegyre felfele is hasznos, valóban.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • rii

    nagyúr

    válasz tkazmer #267 üzenetére

    gondoltam a 120-ról, hogy nem a városi közelekdésre akarsz célozgatni vele..

    amúgy nagyon elszomorító, hogy aki tudatosan egy olcsóbb, egészsésebb, környezettudatosabb, helytakarékosabb, tisztább közlekedési módot preferál, az nektek, csak "akadály", amit ki kell kerülni, holott ugyanannyi joga van az úton lenni mint Neked, úgynaúgy jármű, és úgynaúgy, vagy inkább jobban meg kellene tisztelned a figyelmeddel, mint bármely más autóst, de amikor "akadály"-ként emlegeted, akkor az utóbbit nehezen tudom elhinni

    " .... az autósnak akadály a biciklisnek meg életveszélyes helyzet. ... "
    ha gyakorlott a kerós, akkor erről az autósok tehetnek. lassan máer 20 éve tekerek, egyszer már megb*szott hátulról egy fiat ducato, úgy hogy átrepületm az útttest másik oldalára, azóta gyalogosként, a járdán is sávok vannak számomra, váltásakor hátranézek. És azt tudom elmondani, hogy életveszély a kocsik közt haladni. Nem tudom neked mi a tolerancia, de az hogy 20 cm-re mennek el, az nem az. PLáne ha egy busz ....

    " ... a dugóban álló autók között meg azért nem örülök, hogy kószálnak a biciklisek, mert féltem az autó tükrét, ami jó eséllyel önmagában sokszor annyit ér mint az illető biciklije... .... "

    itt sem az a konklúzió, hogy sok a kocsi, és hogy ti autósok tehettek mind a ti tehetetlenségetekről, mind a kerékpárosok akaályozásdából, hanem jössz a tükrökkel, mikor az ilyen közlekedési szituációt Ti kényszerítitek ki.

    Egy kerós se akar beleakadni a többcsillió Ft-os tükörkbe, mert az jóeséllyel zakó, és hidd el, ruha-óra, keró-felszerelés - ami sérül, több mint a tükör visszahelyezésének költsége, az aszfalttal való találkozás "öröméről" nem is szólva.

    " ... a dugóban álló autók között meg azért nem örülök, hogy kószálnak a biciklisek, ... "
    mégis mit tegyenek? Üljenek autóba ők is? Inkább örülj, hogy ahány kerós elmegy melletted, annyival vagytok kevesebben a sorban.

    de jó, hogy nektek autósoknak minnnnnndenhol csak a bajotok van a kerósokkal,
    ha a zebrán megy át keróval akkor azért, ha a járdán megy akkor azért, ha a keróúton, akkor miért van ott keróút, miért nem parkoló, akkor azért, ha meg a kocsik közt akkor azért. Ez a tolerancia?

    piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

  • Misály

    addikt

    válasz benedekco #259 üzenetére

    Egy szóval se mondtam hogy városba való:) De valahogy mégis balesetmentesen tudom használni, csengő meg azért nincs rajta mert herótot kapok tőle és az a kerékpáros aki a Lánchídon mögöttem elkezdi nyomni mint az idióta mert buzituristájafasztbámészkodik, simán megállok előtte úgy hogy ne tudjon továbbmenni.

    Elhiszem hogy elég egy kontrafék sőt, de amikor ráülsz egy ~40 éves országútira aminek olyan szar fékei vannak, hogy 50 méter alatt is imádkozol hogy megálljon pluszba még normális út sincs hozzá akkor joggal mondhatom, hogy annak még annyi keresnivalója sincsen Budapesten ahogy a gazdájuk többségének sincs mint nekem mert nincs prizmám.

    Azt se mondtam, hogy ne nézzen a kedves autós a tükörbe ha bármit csinál, csak annyit, hogy fel vagyok készülve rá ha esetleg elfelejtene tükörbe nézni.

    #263 : "Csak annyira megmondta a kolléga, hogy mindenki másnak az a baja, hogy nem tőle kértünk vásárlási tanácsot mikor biciklit vettünk, hogy már kacagnom kellett." Hol írtam ilyet hülyegyerek?

  • Nyugdíjas

    nagyúr

    válasz Misály #270 üzenetére

    Most is ezt irod :D De ha neked gondot okoz, hogy nem szó szerint idéztelek, akkor elmondom, hogy arra gondolok, amit most is hangoztatsz, hogy csak a te megoldásod létezik a kerékpárra, akinek nem olyan van az nem látja jól a világot, és nincsen keresnivalója a te kis saját világodban. Egyébként ahogy nézem neked mindenről egy elképzelésed van a sajátod, ami egyúttal az egyetlen és helyes is. Jó lehet igy élni az életedet :D

    Toleranciának minimális jelét sem mutattad még eleddig egyébként. Remélem tudsz róla, hogy az para. Nem nekem. Neked :D

    [ Szerkesztve ]

    ‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

  • tkazmer

    addikt

    válasz rii #269 üzenetére

    amúgy nagyon elszomorító, hogy aki tudatosan egy olcsóbb, egészsésebb, környezettudatosabb, helytakarékosabb, tisztább közlekedési módot preferál, az nektek, csak "akadály", amit ki kell kerülni,
    az, hogy mi akadály amit ki kell kerülni, teljesen független attól, hogy az akadály éppen tudatos vagy nem tudatos stb. ugyanúgy akadály a traktor is (ott meg lehetne mondani, hogy de ha nem lenne a traktor, jó eséllyel hamar nagyon éhes lenne az emberek többsége), vagy a fát toló szegény ember (ő még jó eséllyel a bicikliseknek is az). az akadály egy olyan dolog, amit ki kell kerülni, ennyi. több lett a biciklis->több lett az akadály. ez probléma, ami független attól, hogy a biciklis éppen környezetkímélőnek vagy bármi másnak mondja magát.

    az meg, hogy személy szerint én figyelek-e a biciklisre vagy sem egy másik dolog, hiszen nyilván nem akarok elütni senkit, és tudom, hogyha másfél-2 tonnával rámegyek egy biciklisre akkor abból neki komoly baja lehet. de amúgy abszolút nem érdekel, hogy az illető környezettudatos-e, egészséges életmódot folytat-e, helytakarékos-e, vagy éppen x egyház tagja és y pártot támogat.

    anem jössz a tükrökkel, mikor az ilyen közlekedési szituációt Ti kényszerítitek ki.
    mindig van legalább 2 választási lehetősége az embernek, a biciklis dönthet úgy, hogy nem biciklizik az autók között:)

    ami sérül, több mint a tükör visszahelyezésének költsége, az aszfalttal való találkozás "öröméről" nem is szólva.
    azért ezt én finomítanám, lehet, hogy sok autónál ocssóért megcisnálja a haver műhelye a tükröt, de van ahol ez nem megy. és mondjuk egy ilyen cucc [link] önmagában egy jobb bicikli ára, ha hozzáadjuk, hogy még van a tükörben index, talajmegvilágító lámpa, behúzómotor, fűtés, elektromos állítás, + a tükörfelület "holttérmentes" módon görbül és lepergeti a vizet magáról, akkor úgy tippelem, hogy magasabb összegnél járunk, mint amennyit a biciklis elveszít. az aszfalttal való találkozás meg kb. annyira nem érdekel, mint amennyire a biciklist az, hogy utána az autós járhat a szervízbe, biztosítóhoz, várhat az autójára hogy kész legyen, stb stb...

    Ez a tolerancia?
    egy olyan biciklist nem láttam még, aki dicséri az autósokat. ez a tolerancia?

    én elfogadom, hogy vannak biciklisek, jómagam is szoktam biciklire ülni 1-1 túra vagy stresszlevezetés céljából. azonban bármilyen szubjektív állásponttól teljesen függetlenül kijelenthető, hogy
    1: az országúton lassan közlekedő bármi akadály a nála nagyobb sebességgel közlekedők számára, ez a helyzet pedig a "bármi" számára többnyire veszélyes, így senkinek nem előnyös a helyzet
    2:városban az autósok között kószáló biciklis veszélyhelyzetet teremt mind saját maga mind az autósok számára
    ezekből elég jól látható, hogy az autóutakon közlekedő biciklisek mindig egyfajta veszélyhelyzetet teremtenek, így tehát a gépjárművek vezetői teljesen érthető okokból nem lelkesednek a kerékpárosokért.

    a járdán száguldozó biciklis megint problémát okoz, ráadásul ha már a jogokat említetted, akkor említsük meg a kötelességeket is, miszerint a biciklisnek kötelessége a járdán leszállni a bicikliről:) a kettő dolog ugyanis együtt jár...

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • rii

    nagyúr

    válasz tkazmer #272 üzenetére

    " .... egy olyan biciklist nem láttam még, aki dicséri az autósokat. ez a tolerancia? ...." mit is kellene tolerálni? Az hogy ha normálisan közlekedik? Alap lenne. Vagy azt hogy ha nem normálisan? :U .....a rendőr meg osztgasson cukrot aki betartja a kreszt, nem? Evidens dolgok miatt nem fogok ódákat zengeni az autósokról, amit alapból meg kellene csinálni, és amit a nagy része nem tesz meg. Kezdve ott hogy az 50 kmph helyett 70-80-90-el megy a forgalom. (szoktam nézni taxiban, vagy havernál) Vagy hogy ráparkolnak a keróútakra? :)) a járdára? :)) attyaúristen!!!! Mit kellene dicsárni a sok önelégült autótulajdonost, amikot issszanyat nagy dugót csinálnak és 20 kocsiból 19-ben csak 1 személy ül ... ügyesek vagytok nagyon :) meg vagytok dicsérve!!! :) :) :) istenem :U

    " .... autóutakon .... " csak simán utak. Nem autóutak. kétszájegyű főúig mehet ott kerós is.

    " ... a járdán száguldozó biciklis megint problémát okoz, ... "
    szerinted miért megy a járdán? Mert fél az úton menni. Köztetek. (és én is félek, csak ezt legyűröm magamban)

    az autósoknak meg kötelességük lenne 50-el (max + 10%) menni a belterületen.

    minden amit említesz a sok autó következménye.
    nem tudok együttérezni.

    és elbeszélünk egymás mellett

    piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

  • Misály

    addikt

    válasz Nyugdíjas #271 üzenetére

    Kímélj meg a hippi dumától, jól érzem magam így.

    Az meg hogy határozott véleményem van az alkalmazható technikáról Budapesten, korántsem jelenti azt hogy érdekel más hogyan és mivel teszi kockára az egészségét. Továbbra sem posztom a hittérítés ha te fixivel akarod kinyírni magad, tedd, csak engem kerülj el. A lesajnálásra meg pláne nincs szükségem. Nem hiszem, hogy az én véleményem a saját lelkiszegénységem. Úgyhogy köszönöm aggodalmadat, privátban sem kell aggódnod, jól vagyok nyugi.:)

    Szövegértés egyes.

  • rii

    nagyúr

    válasz Misály #274 üzenetére

    azt ne vedd észre, hány kerékpárost sikerült megrökönyödésre késztetned csak most itt ebben a topikban a sajátos véleményeddel és intoleranciáddal, mikor kifejted hogy ez meg az nem jó .. és tényleg olybá' beütése van a helyzetnek, hogy egy megoldás van, a Tied, mindenki mást meg lekezelsz.

    piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

  • Nyugdíjas

    nagyúr

    válasz rii #275 üzenetére

    továbbra is ugy érzi mindenki szembe jön azon a tetves autópályán :D

    Misály: Tényleg egészen bizonyos vagy benne, hogy a megfelelő hangnemben teszed a véleményed kinyilvánitását? Mert énis kinyilvánitottam az enyémet a témában mégsem bántottam meg vele senkit. Te meg képtelen vagy ezt igy kivitelezni. Egyszerűen képtelen vagyok elhinni, hogy te komolyan gondolod, hogy rajtad kivül mindenki más dögöljön meg a saját bőrében ott ahol van... Nem tudom felfogni.

    [ Szerkesztve ]

    ‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

  • válasz Nyugdíjas #263 üzenetére

    Rám gondolsz? Mármint az Én bringámra vagy kíváncsi? Aki kíváncsi hamar megöregszik, aki nyugdíjas az már fél lábbal a sírban van. :P
    De most félre a tréfát. A KRESZ-t csak a vicc kedvéért írtam, annyira elszállt a manyusz, hogy gondoltam megmondom neki miért szar városba a bicója :)
    Ne hidd, hogy tudom a tutit. Különben is, viccelsz bolondozol? Hogy jönnék ahhoz, hogy megmondjam mi az egyetlen használható kerékpár a városban?
    Mellesleg annyi az észrevételem, hogy kislány alatt van 21 sebesség, használ 5-6ot. Váltás közben terhelve teker, tekerés nélkül vált, kereszt váltás, kistányér kónusz, stbstbstb. Szerintem jobb volna ha elterjednének az egyszerűen kezelhető bringák. Egysebi és társai. Akik meg nem hisznek a váltó nélküli életben (városban közlekeséről beszélek) annak meg ajánlják az agy váltót. Marinéni el tud tekerni a 60éves 100 kilós csepellel a piacra vasárnaponként? Akkor a 20 éves Juliskának ne mondják már azt, hogy nehéz az agyváltó, mert lekúrja a buksim az ékszíjat. Szóval érted... csak középút. Nekem csak az a bajom, hogy itthon a csapból is a 100sebességes összeteleszkópos szarok folynak. Pestre minek? Csak ennyi.
    Különbenis... nincs féked? Akkor hogy áll meg a biciklid? ;) Egyébként Dániában rendre csipegették a rendőrök a futárokat pont amiatt, mert nincs fék. Sok fixis azt hazudja ilyenkor, hogy kontrás, első féket meg felszerel az ilyen esetek elkerülése érdekében.
    Nekem nem menne a fixi fék nélkül. Nem vagyok eléggé ügyes. Próbálgattam, de valahogy nem ment. Meg most mit zavar elöl egy fék? Igaz azt meg meg kell tanulni használni :) Hiszen satu esetén előrerepül az ember ha nincs hátul a súlypont(fenék kiemel, jól hátratol, has az ülésen). Szal nyugi, kb csak a tag idegelése végett írtam a dolgokat.

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • Nyugdíjas

    nagyúr

    válasz benedekco #277 üzenetére

    nem te, hanem Misály :D teee :D

    ‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

  • amargo

    addikt

    válasz 04ahgy #268 üzenetére

    Látom nem csak én értetlenkedem rajta, kíváncsi vagyok mit reagál a leírásodra :)

    [ Szerkesztve ]

    “The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Nyugdíjas #276 üzenetére

    engem megbántottál :O igenis mindenki 60+ kilós fullykkal kéne tolja a városban, országúton, akinek nincs legalább 3 forgáspontja az nem is ember. :K

    a tükrét féltő autósnak küldeném a "mert minden autón ilyen kamerás agyonextra tükörvan mi?" című számot, az" akkor nem kéne a felezővonalon állni, vagy helyet kéne hagyni"-tól
    egyénként meg az álló autók között ha hagynak helyet egészen értelmesen lehet haladni, még az én dirt gépemmel is, aminek azért a kormánya is megérne egy misét. nem hiszem hogy sokszor előfordult hogy bárki csak koccolta volna azt a drága tükröt, viszont céges kocsin belvárosban nálam 2x törték le az utcán a visszapillantót viccből. ebből kiidulva meg inkább a gyalogosoktól félhetnél:D

    [ Szerkesztve ]

  • válasz Nyugdíjas #278 üzenetére

    Jaaaaa. Végül is ha újra elolvasom amit írtál, akkor bemegy az információ másképp is. Lehet szövegértési zavarban szenvedek hadnagy kérem nézze el!
    :R

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • tkazmer

    addikt

    válasz rii #273 üzenetére

    és elbeszélünk egymás mellett
    tényleg így lehet, hiszen a hozzászólásom érdemi részeire még csak nem is reagálsz:)

    mit is kellene tolerálni? ezt a kérdést simán feltehetné bármelyik autós is. legalább akkora ódákat lehetne zengeni a biciklisek szabálysértéseiről, mint amekkorát te most leírtál. de mond, vezet ez valamire

    szerinted miért megy a járdán? Mert fél az úton menni. Köztetek.
    teljesen mindegy, hogy miért megy a járdán, problémát okoz. ennyi. veszélyhelyzetet teremt, és ez nem szubjektív vélemény, egy gyalogosra nézve veszélyes a mellette 30-al elszáguldó biciklis.

    kétszájegyű főúig mehet ott kerós is. ha a jogok mennek, menjenek már a kötelességek is! (goto "biciklizés a járdán")

    minden amit említesz a sok autó következménye.
    lényegtelen, ez a helyzet adott, ebbe jöttek bele az utóbbi években a kerékpárosok egyre nagyobb számban. problémát, veszélyhelyzetet teremtve.

    én sem tudok veled együttérezni. ha gondolod értsd meg amit írok. nem muszáj.

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • Nyugdíjas

    nagyúr

    válasz amargo #279 üzenetére

    Úgyérted azon kivül, hogy hülye vagy mert nem látod be hogy neki van igaza, és ne menj ki az utcára? :D

    ‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

  • Solicidium

    aktív tag

    válasz Misály #270 üzenetére

    Nem egy 20-30 éves országútin (ktm,raleigh,stb.) elég komoly két forgáspontos fék van és a nagyon keskeny (19-23) gumi is meglepő tapadásra képes, más kérdés, hogy pl. Bp.-en mennyi sikerrel alkalmazhatóak a (kerékpár)utak állapotát tekintve.

  • Perillustris

    senior tag

    válasz Dany007 #12 üzenetére

    Biciklisekben is tudatosulni kéne, hogy ők azzal a tempóval amivel haladnak, egy városon kívüli főúton akadályt képeznek, amit a mögöttük lévők meg kerülgetnek kifele, márha tudnak. Volt már olyan, hogy bele kellett fékeznem - mivel jöttek szemből - és hátulról majdnem belém jöttek. Nyilván a mögöttem lévő autós, aki nem látja még a biciklist nem számít rá, hogy egyszercsak 80-90-ről 30-ra lassítok, mert épp szemből jön egy busz, és a biciklis meg előttem.

    Bele kellett fékezned? De durva, komolyan? S a fenti eset okozója a bringás volt. Értem.

    És a bicikliseket is tolerálom, el is fogadom (városon belül).

    Oké, egyezzünk meg: bicikli városon belül, autó csak városon kívül. Deal?

    Viszont a légkondink szűrős... Szűri a pollent és talán valamilyen szinten a szmogot is.

    Egy garázsban kipróbálhatod, felhúzott ablaknál, mit szűr. Indítsd be a motort, ha nincs kedved sokat várni, túráztasd. Kíváncsian várom az eredményt.

    Igen, pontosan ilyen és hasonló helyzetekre gondolok.

    Ilyenekre, amikor szabályos a bringás? Fizess be vezetéstechnikai trénigekre, megéri! Egyébként te is könnyen akadály lehetsz másnak, remélem akkor következetesen az árokba hajtasz majd.

    Perillustris

  • rii

    nagyúr

    válasz tkazmer #282 üzenetére

    tökéletesen értem amit írsz, de csőlátásod van.

    semmilyen formában nem tolerálod a kerékpározást.

    "városon kívül akadály"
    "a járdán, problémát okoz"
    az budapesti utakon veszélyes

    mondd csak ... nem vagy te egy kicsit .............................. ?

    piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

  • Misály

    addikt

    válasz Nyugdíjas #276 üzenetére

    Ha megsértődik a véleményemen vagy a stílusomon valaki, az nem az én gondom hanem az övé. Ne vegye magára ha rá nem igaz és téma lezárva.

    Spd-hez fenntartom hogy lakott területen kívül nagyon jó (főleg maratonokon), de a hétkerben a pirosnál vicces látni hogy elesik az illettő mert a bolygók együttállasa miatt épp beakadt. Forgalomban veszélyes.

    Két forgáspontos használtam amikor pár napig szórakoztam kollegám régi bianchi-jával. Soha többet,össze se lehet hasonlítani egy v-fék vagy neadjisten egy olajos tárcsa erejével.

    Kiváló dolog az országúti bringa, városon kívül.

  • Nyugdíjas

    nagyúr

    válasz Misály #287 üzenetére

    "Ha megsértődik a véleményemen vagy a stílusomon valaki, az nem az én gondom hanem az övé. Ne vegye magára ha rá nem igaz és téma lezárva."
    Hát neked aztán tényleg érdekes egy felfogásod van. Mindenesetre minimális ezirányu tanulmányaimmal is bőven meg tudom állapitani, hogy az egész szitu egy dolog köré fűzhető fel: "Neked mindig igazad van." Ami mint tudjuk egy röhej, főleg felnőtt fejjel. Ha 16 vagy akkor semmi para, kinövöd :) Egyébkéntsem arról van szó, hogy magamra veszem-e, hanem arról, hogy vállalhatatlan vagy ugy ánblokk :D

    [ Szerkesztve ]

    ‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

  • rii

    nagyúr

    válasz tkazmer #272 üzenetére

    ezt a postodat is átolvastam többször is .... de nincs értelme reagálni rá...

    - amúgy nagyon elszomorító, hogy aki tudatosan egy olcsóbb, egészsésebb, környezettudatosabb, helytakarékosabb, tisztább közlekedési módot preferál, az nektek, csak "akadály", amit ki kell kerülni,
    - az, hogy mi akadály amit ki kell kerülni, teljesen független attól, hogy az akadály éppen tudatos vagy nem tudatos stb. ugyanúgy akadály a traktor is (ott meg lehetne mondani, hogy de ha nem lenne a traktor, jó eséllyel hamar nagyon éhes lenne az emberek többsége), vagy a fát toló szegény ember (ő még jó eséllyel a bicikliseknek is az). az akadály egy olyan dolog, amit ki kell kerülni, ennyi. több lett a biciklis->több lett az akadály. ez probléma, ami független attól, hogy a biciklis éppen környezetkímélőnek vagy bármi másnak mondja magát.
    még most se mondod ki, de akkor megteszem helyetted, hogy az általad leírtak alapján, akkor meg a dugót kreaáló többezer autós is akadály. Csak kicsit több, mint ahány keróssal te találkozol

    az meg, hogy személy szerint én figyelek-e a biciklisre vagy sem egy másik dolog, hiszen nyilván nem akarok elütni senkit, és tudom, hogyha másfél-2 tonnával rámegyek egy biciklisre akkor abból neki komoly baja lehet. de amúgy abszolút nem érdekel, hogy az illető környezettudatos-e, egészséges életmódot folytat-e, helytakarékos-e, vagy éppen x egyház tagja és y pártot támogat. Ezt eddig is tudtuk, hogy nem a felebaráti szeretet vezérel titeket, hanem nem akartok balesetet :U

    - hanem jössz a tükrökkel, mikor az ilyen közlekedési szituációt Ti kényszerítitek ki.
    - mindig van legalább 2 választási lehetősége az embernek, a biciklis dönthet úgy, hogy nem biciklizik az autók között
    mint ahogy az autóüsok 90%-nak is, hogy átül keróra ... ha meg ő nem tud átülni, akkor én se tudok autóba ülni.

    "ami sérül, több mint a tükör visszahelyezésének költsége, az aszfalttal való találkozás "öröméről" nem is szólva.
    azért ezt én finomítanám, lehet, hogy sok autónál ocssóért megcisnálja a haver műhelye a tükröt, de van ahol ez nem megy. és mondjuk egy ilyen cucc [link] önmagában egy jobb bicikli ára, ha hozzáadjuk, hogy még van a tükörben index, talajmegvilágító lámpa, behúzómotor, fűtés, elektromos állítás, + a tükörfelület "holttérmentes" módon görbül és lepergeti a vizet magáról, akkor úgy tippelem, hogy magasabb összegnél járunk, mint amennyit a biciklis elveszít. az aszfalttal való találkozás meg kb. annyira nem érdekel, mint amennyire a biciklist az, hogy utána az autós járhat a szervízbe, biztosítóhoz, várhat az autójára hogy kész legyen, stb stb..."
    nagyobb eséllyel kocoolsz azzal a többezer autós vlaamelyikével, akivel nap-,mint-nap együtt csorogsz, mint azzal a 20-30 keróssal ... de nektek csak a kerósokkal van gondotok.

    én elfogadom, hogy vannak biciklisek, jómagam is szoktam biciklire ülni 1-1 túra vagy stresszlevezetés céljából. azonban bármilyen szubjektív állásponttól teljesen függetlenül kijelenthető, hogy 1: az országúton lassan közlekedő bármi akadály a nála nagyobb sebességgel közlekedők számára, ez a helyzet pedig a "bármi" számára többnyire veszélyes, így senkinek nem előnyös a helyzet szóval a dugóban levő autó is akadály a kerósnak

    2:városban az autósok között kószáló biciklis veszélyhelyzetet teremt mind saját maga mind az autósok számára ezekből elég jól látható, hogy az autóutakon közlekedő biciklisek mindig egyfajta veszélyhelyzetet teremtenek, így tehát a gépjárművek vezetői teljesen érthető okokból nem lelkesednek a kerékpárosokért.
    erre vonatkozik, hogy nem mondták még neked, hogy egy dolgot nem definiálunk önagával?

    ezek azok, amikre nem reagáltam az alőbb, és megvolt rá a jó okok, épedig az az, hogy érdemben nem lehet!!!! Fanatikus autós vagy. Mondom, csőlátás. Zero tolerancia részedről. A garázsban tekerhetek? Vagy tekerhetek bárhol csak ne biciklit? Vagy biciklit is kerehetek ha az szobabicikli?

    piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

  • Arena87

    aktív tag

    Ha kerékpárosok egy kicsivel is okosabb lennének és tényleg tisztábban lennének a Kresz szabályokkal, akkor már jobb lenne egy picit is a városközlekedés. Városon kívül is lehetne baleset mentesen kerékpározni, de ott megint a kerékpározónak kellene odafigyelnie, és nem hátráltatni az autósokat, mint ahogy említetted is, hogy direkt rá is teker a bolondja, hogy neked több gondot okozzon.
    Én úgy gondolom, hogy jövő városközlekedése mindenképpen tömegközlekedés és a gyalogos, illetve kerékpáros közlekedés. Egyszerű, gyors (valamelyest) és kevésbé környezet szennyező. A másik meg 5-10 km kerékpárral nem nagy út, de még időben se, hogy megérje kocsival bemenni a városba, és nem utolsó sorban: jót tesz nekünk egy kis mozgás.
    Ez a véleményem! :R

    東方神霊廟 [Mausoleum of Divine Spirits] ~Ten Desires

  • tkazmer

    addikt

    válasz rii #286 üzenetére

    semmilyen formában nem tolerálod a kerékpározást.
    ez így egyáltalán nem igaz, sőt sarkítasz. próbáltam általánosítani, de minden esetben magadra vetted illetve úgy reagáltál, mintha minden amit leírok vélemény lenne.

    vegyük külön a városon kívüli főutakat. egy szóval nem írtam, hogy a biciklis nagyobb akadály lenne, mint bármi más ami lassan megy. tehát nem csak a biciklit soroltam ide, hanem a traktort, a fát toló szegény embert, a teherautót, a volánbuszt, bármit, ami lassan megy. ezek akadálynak tényszerűen akadályok, nem tudom miért kell ezen fennakadni, hiszen 90km/h-s tempót feltételezve is a többségük ennél lassabban megy. a biciklisnek is akadály egy csomó minden ami nála lassabban megy, pl. gyalogos. vagy lehet, hogy neked nem, én ha biciklire ülök, nekem igen. az akadály nem egy leminősítés hanem egy megállapítás, egyszerűen a magyar nyelvben így nevezzük, ha valami akadályoz.

    a járdán problémát okoz, igen ezt írtam, sőt irónikusan megjegyeztem, hogy haha, te beszélsz a jogokról (igen, tényleg joga van a bicikliseknek autóknak épített utakon biciklizniük), mikor a kötelességeidet (járdán nem biciklizünk) nem tartod be. ez szintén tényszerűen van így, nem az én véleményem, rengeteg ember ijed meg attól, hogy mögüle hirtelen előtör egy biciklis. ez sem hiszem, hogy csőlátás lenne, a gyalogos számára minden esetben ijesztő egy 30-cal cikázó valami, legyen az motoros, autós, biciklis, rolleres, gördeszkás, görkorcsolyás vagy akármi más.

    másik hsz:

    Ezt eddig is tudtuk, hogy nem a felebaráti szeretet vezérel titeket, hanem nem akartok balesetet világos, hogy erről van szó, amikor nem érdekel a közlekedés egy másik résztvevőjének a magánélete. te mindenkivel ismerkedni kezdesz aki szembe jön?

    mint ahogy az autóüsok 90%-nak is, hogy átül keróra ... ha meg ő nem tud átülni, akkor én se tudok autóba ülni.
    miért mindig az autósokból vezeted le azt, hogy a biciklisek mit csinálhatnak? ennyire képtelen vagy nélkülük lenni? ennyire komplexusos vagy miattuk? miért befolyásolják minden döntésedet?

    szóval a dugóban levő autó is akadály a kerósnak
    persze, hogy az, ezt ki vitatta valaha is? esetleg azt felróhatjuk nekem, hogy így tételszerűen nem írtam le, valóban. arra viszont kíváncsi lennék, hogyha te elvársz 20cm+ oldaltávolságot, akkor miért nem tartasz is ennyit? vagy ez is csak egy egyoldalú dolog mint a jogok és kötelezettségek viszonylata?:)

    erre vonatkozik, hogy nem mondták még neked, hogy egy dolgot nem definiálunk önagával?
    de biza megmondták, ezért is döntöttem úgy a mondatok írása közben, hogy definíció helyett inkább következtetést vonok le. sajnálom, ha ezzel problémát okoztam neked.

    az a gond, hogy számos dolgot biciklisként értékelsz, valami miatt nem rátekintesz egy helyzetre. próbáld ki gyalogosként és autósként is a bicikli mellett, akkor valószínűleg objektívebb értékítéletet tudsz adni. ezért gondolod úgy, hogy nekem van csőlátásom, pedig pont én vagyok az, aki legalább 2 szempontból (autós, gyalogos) bemutatom a helyzetet továbbá kiterjesztem azt egyéb szereplőkre is (a teherautótól kezdve a gördeszkásig), míg te folyamatosan egy szereplővel egy szempontot képviselsz.

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • Misály

    addikt

    válasz Nyugdíjas #288 üzenetére

    Valóban minimálisak az ezirányú ismereteid:) Nincs mindig igazam csak az esetek 90%-ában;) Ha tévedek és érvekkel meggyőznek azt elfogadom, te nem érvelsz csak a stílusommal vagy elfoglalva.

    Kerékpárokkal kapcsolatban meg szigorú vagyok, mert tele vannak az utak wannabe kerékpárosokkal, én se szartam a két kereket amivel járok, de kipróbáltam majdnem az összes lehetőséget, ami városban kétkeréken megoldható.
    A vége az lett, hogy megutáltam a városi bringásokat és az autósok sokkal normálisabbak náluk. Ezért menekülök a budai hegyekbe amint lehet, és érdekes a budakeszin se szorítanak le az útról.

    Legközelebb ne próbálgasd az emberismeretedet,mert mellélőttél, korban főleg:P

    Arena87, maximálisan egyetértek.

    [ Szerkesztve ]

  • Nyugdíjas

    nagyúr

    válasz Misály #292 üzenetére

    Neked van igazad :R

    Arra azért még kiváncsi lennék a wannabe kerékpárosoktól téged mi különböztet meg. Szerinted... Ugyis gondolom kialakult felfogásod van erről is :D

    [ Szerkesztve ]

    ‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

  • tariattila

    veterán

    mit ki nem lehet hozni ebből a cikkből....
    jól nyomjátok...öröm olvasni is! hajrá!
    a szappanopera ehhez képest csak kofalárma... :))

    [ Szerkesztve ]

  • Nyugdíjas

    nagyúr

    válasz tariattila #294 üzenetére

    Mindjárt vége a hétvégének, én már nem sokáig érek rá :DDD

    Vagyis... Remélem nincs itt senki aki ezt komolyan gondolta

    [ Szerkesztve ]

    ‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

  • Misály

    addikt

    válasz Nyugdíjas #293 üzenetére

    Személyeskedésen kívül még mindig nem tudtál érdemben hozzámszólni. Megértem, ha örömet okoz de előrébb ezzel nem jutsz.

    Wannabe-kerékpáros : az a gyökér aki elvárja hogy kinyalja a forgalom a seggét, ha már ő egyszer környezettudatos, de azon túl, hogy ő remekül használja a csengőjét, más technikát nem ismer (gyk.: elesik egy villamossínen és ezért a bkv-t okolja). A rosszabbik verzió a sisakos láthatósági mellényes a rakparton, aki előbb mosolyogva rámköszön majd lecsenget ha elengedek egy gyalogost...

  • Nyugdíjas

    nagyúr

    válasz Misály #296 üzenetére

    Megnyugtató a tudat, hogy nem vagyok az. Legalábbis még nem estem el villamossinen, és nincsen láthatósági mellényem :D

    ‎"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."

  • válasz Misály #287 üzenetére

    Össze se lehet hasonlítani a kjét forgás pontosat? Hol álmodtál ilyen baromságot? Mikor? El vagy tévedve, de rendesen. Nem vagyok órszágóti fanatik, de még egy forgáspontosból is van olyan, hogy beszarsz tóle (Régi tápos kategória Shimano 600 és társai). Én meg használtam olyan tárcsát ami olyan volt mint a takony. Szarul bármit be lehet állítani, ezt Nekem hidd el!
    Én már láttam embert elesni első fék miatt is, szerintem akkor az is baromság, nem? Azért mert valaki nem képes kilépni belőle, mert még tanulgatja azért veszélyes mindenki számára? Meg mondom őszintén Én használom és kilőni baromi jó. Így az autósoknak se kell arra a"várniuk", hogy elinduljak. Szerintem ez a félelmed az spd-től egy kreált baromság. Legalább akkora, hogy be kéne tiltani a zongorák költöztetését, mert van olyan, hogy rászakad a fejedre mikor daruval emelik az emeletre. Hidd el sokat baszakodom Én is vele. Kilépéssel akkor volt gondom mikor tanulgattam a használatát. Manapság már csak a belépéssel van gondom. Szerintem aki megteheti (anyagilag) az jobban jár vele mint a klipsz-el ami sokkal gázabb mint az spd. Pedig azt is meg lehet tanulni, de ahhoz télleg észnél kell lenni. Hátra rántani a lábat nehezebb mint jobbra kiemelni (valamiért reflexszerűen ezt könnyebben teszi a legtöbb ember).
    Ja az utolsó mondatodat lehetne variálni. Persze marhaság, mert lehet valaki úgy személyre szabja a bringáját, hogy külsőleg országútit látsz benne, de számára az a legkényelmesebb megoldás. Szal: "Kiváló dolog az mountainbike bringa, városon kívül." Hülyeségeket bárki tud írni. Írhattam volna ide bármilyen más bringát ami nem City bike :D

    Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

  • SP!T

    addikt

    Mellesleg az utakon az autósok utálják a bringásokat, a jártán meg a gyalogosok.
    Ha bringán ülök és valaki belepofázik, hogy miért járdán megyek, mindig satufékkel megállok és visszagurulok hozzá, hogy oké, akkor ezt most mégegyszer tegye fel és gondolja át magában! Olyankor csak hebegnek habognak, ha megkérdezem, hogy ugyan hol mennyek át pl a vasúton, ha nem az aluljáróban? (Mexikói úti aluljáró... Majd az M3ason mi?) Minek toljam a bringát, mikor az tud gurulni is 10-el és még tömeg sincs?

    Én sem vagyokt tökéletes, volt már hogy benéztem 1-2 szituációt, de behúzom fülem farkam, nem ugatok mint azt sok speedbarom fixis csinálja (úgy vettem észre, hogy általában ott van a legtöbb kőbunkó)! Azokat autóval is beszoptam volna, nem csak bringával...

    [ Szerkesztve ]

    There's a device that I've been using called a whoop.

Új hozzászólás Aktív témák