Új hozzászólás Aktív témák

  • Perillustris

    senior tag

    válasz Vision #347 üzenetére

    Budapest infrastruktúrájának nagy része alkalmas már jelen állapotában is kerékpáros közlekedésre. Természetesen javítani, fejleszteni lehet rajta bőven, de a többség egy kis rutinnal biztosan és biztonságosan elér a céljához. Lakott területen belül, különösen egy ilyen szerkezetű (fő)városban egyszerűen nincs hely kerékpárutaknak, s nem is lenne praktikus, hiszen 100-200 méterenként biztosan van egy keresztutca, ahol a kerékpáros és a gépjárművezető nagy eséllyel találkozna. Minden egyes hasonló kereszteződés egy gócpont, amit sajnos a balesetek is alátámasztanak. Budapesten a legtöbb incidens ezeken e helyeken történik, sajnos sok esetben halálos kimenetellel (Horog utca, Stefánia#Thököly, stb.).

    Éppen ezért az esetek többségében a Magyar Kerékpárosklub nem támogatja az ilyen kerékpárutak építését. Egy értelmesen kialakított kerékpársávos úton mindenkinek megvan a helye. Természetesen a sutyerák szabálytalanul parkolók megnehezítik az ember dolgát, s a hatóságoknak megoldást kell találniuk erre (bár a spanyol viaszt nem kellene feltalálni, egyszerűen csak szándék kéne). Nagyon jók a WOL-ok, mint pl. a Reitter F. utca, ahol mindenki kényelmesen elfér, csíkok nélkül is.

    - Ha lassan is, de fejlődik a közlekedési kultúra, amibe a kerékpárosok is beletartoznak.
    - Az erőforrások kérdése izgalmas, hiszen nagyon sok helyen nagyon kevés pénzből fantasztikus eredmény(eke)t lehetne elérni. Persze ezt szintén akarni kell.
    - a biciklis maga is része a forgalomnak, így a "nem tudja felvenni a forgalom ritmusát" nem értelmezhető. Nem mellesleg a belváros nagy részén jellemzően a gépjárművek tartják fel a biciklist.
    - a KRESZ rá vonatkozó részét a többség ismeri, s tudatosan ignorálja. Ez persze nem szép, de ettől még tény. A hivatkozott helyen valóban sok kerékpáros megy át a piroson, miközben az autósok jobbra kanyarodnának. A lámpa is szar helyen van.
    - majdnem mindenki a járdán kezdi, a többség előbb-utóbb lejön az úttestre. A járda a gyalogosoké, nincs vita (persze a hatóságok hozzáállása is sokatmondó: rengeteg helyen bővítették jogellenesen a parkolóhelyeket a járdák rovására. Hol átépítéssel, hol meg "csak" elegánsan húztak rá egy csíkot, csonkítva a minimálisan előírt szélességet). Remélhetőleg egyre többen szoknak le a járdázásról. Régóta mondom, hogy ha pl. a Nagykörúton járdázók az úttesten mennének, már rég az autósok követelnék ott a kerékpársávot.

    Perillustris

  • rep3at

    őstag

    Régen sokat bicikliztem, a viszonyok is elég tűrhetőek voltak errefelé (Zala, megyeszékhely), de aztán számomra túl sok lett a szabály (nem szívesen hordok mellénykét még este sem, a lámpa még oké lenne) és kezdtem egy kicsit félni, sokszor előfordult hogy majdnem letoltak az útról, stb. A hozzáállással van a gond, és ez sajnos egy darabig nem is fog változni.

    Forward thinking. كرر

  • gzbotii

    veterán

    Nos, irtad a cikkben, hogy a taxisok, meg a BKV-soforok.

    En Kolozsvarn ellek, ott vagyok egyetemista es a nyaron is ott dolgoztam mind biciklis futar :)
    Bar vam forgalmim es regebb eleg komolyan bicikliztem is, feltem a nagyvarosi forgalomtol, igy kis vedeki srackent (amugy Gyergyoszntmiklosi vagyok). Es mind minden ember en is a taxisoktol feltem. De. Ok a legrendesebbek az egesz forgalombol. Sokszor adtak elsobbseget, ha epp nekik jart volna akkor is, engedtek savot valtani, atjaron is atengedtek :)
    De a helyi buszos soforok (RATUC-osok) azok..hat magyaran parasztok. Leszoritanak, szamba se vesznek.

    Es az altalnos megfigyeles, hogy nallunk (a roman sofrok -es nem csak) azert masabb stilusban vezetnek, mind amugy - csak, hogy ne irjam ujra, hogy paraszt

    When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

Új hozzászólás Aktív témák