-
Fototrend
"név nélkül, hirdetés linkelése nélkül írjuk ki a fájdalmunkat", tehát a Hardverapróról
- ne linkelj konkrét hirdetést
- ne tegyél be hirdetés screenshotot
- ne idézz hirdetésből konkrét szöveget
Személyes adatot ne tartalmazzon a hozzászólásod!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Top cat
őstag
Balkánosodunk egyre jobban. Azért van még hova süllyedni.
-
koby11h
aktív tag
Van akit eddig sem érdekelt, most meg sokaknak már nem is telik rá:
Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
-
Top cat
őstag
-
-
KROK640
veterán
Na, pont erről jön a mai történetem.
Tágabb helyben "lábtóp"-ot hirdetettet a tudományos nóbeldíjjas, mivel baromira útba esett, elmentem megnézni, lévén van rendelésem egy ilyesmi gépre.
A hirdetés szerint Pentium 4, 5(!) maggal, 512GB RAMmmal, 30MB HDD... ez 75 ezerért még érdekes is lehet.
Már a lakóház kivülről is árulkodó volt, kb 1880-ban épült, akkor szebb sorsara érdemes polgári házról volt szó, amiből áradt a brazil gépsor, és a felázott dohosság keverékének jellemző szaga, és a kb 1970 óta a teljes felújjítás hiánya, salétromos felvizesedett omladozó ház ... Ha már ott voltam megtekintettem a gépet is :
Pentium M 1700MHZ (Dothan), 512MB RAMmmal (hol az 512GB?), egy integrált VGA, és egy 30GB-os(!) HDD. A gép beindult és működött, a kijelzője tényleg szép is volt. A külseje retkes. A retkes cimkéje büszkén hirdette a gépnek, hogy valaha 1GB RAM és 120GB HDD volt benne gyárilag. Itt 512MB és 30GB HDD volt. Rendesek voltak kínáltak csavart kapadohánnyal és kannás vörösborral is, egyiket sem kértem.
Na most ez a konfig arra jó, hogy a 2000 végéig megjelent játékokat valami retro oprendszerrel (WinME, esetleg korai XP-k) futtassa tökéletesen, noha a proci bírná 2005-2006ig, a VGA határozottan megállítja a játszogatást 2000-2001-ben, hiába csak 1280×1024 a felbontás. Azk viszont így jól mennek, köszönhetően az erős procinak, ez tény. Ma, alap netezésre is alkalmatlan.
A zsanérok kiszakadva, a "lábtóp" alapvetően rossz állapotban, a kihirdett 75 ezer ft-ot pillanatok alatt leengedték 45 ezerre-re - csak vigyem - valójában 4500ft-ot sem szivesen adtam volna érte, így kivágtam magamat azzal, hogy holnap jön haver is aki az igazi vevő és megnézi... Hát nem fogunk visszatalálni...Volt 1700-as Pnetium M-em 768MB RAMmmal és 320-as winyóval, mikor Cipruson éltem (2015), már akkor is botrányosan karcsú volt, a mindennapi élethez, bár a Midtown Madness és a Carmageddon 2 még jól ment rajta, hála a 2000 eleji játékokhoz képest erős procinak. De napi használatra már akkor kuka volt. Nem 75 ezerért, 4500ft-ért is ... Már 2015ben... Most meg ugye 2022-t írunk.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
válasz koby11h #95152 üzenetére
Épp ez vette el a kevdemet
Épp ma olvastamSok-sok autót vezettem sok km-n át (forgalomban is) mindrnféle extrémséget (4×4 trabanton tanultam vezetni, vezettem 1963 Mercury, Hummer H1, 1968 Impala, 2001 Lincoln, 1950 Plymouth stb. ) kb midnet ami a széleskörű élményhez kell. Általában 1980-as Mercedees W123.
Ehhez képest szóltak, hogy a jogsi, akár 350 ezer is lehet. Nevettem, mert 450et raktam rá félre... kezdek félni Pláne, hogy emlékszem azokra az időkre, mikor 75 ezerből cakk-pakk megvolt.
most az oktattók azt látják, hogy ideje lenne árat csökkenteni.Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
-
szebe
őstag
válasz KROK640 #95165 üzenetére
A jogsival úgy voltunk anno szülőkkel, mint a nyelvvizsgával. Legyen meg minél előbb (lehetőség szerint még gimi alatt), mert később sokkal "nehezebb" lesz.
Ha az anyagi keret megvan, és időt is tudsz szakítani rá, akkor szerintem nem érdemes húzni.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
BiP
nagyúr
válasz KROK640 #95165 üzenetére
Azért az oktatókat sem féltem. Oké, hogy drága a benzin, de fix áras, meg nem minden óra megy a sulin keresztül, megy a himihumi, KATA-val alig adózik, stb.
Szóval megoldják okosba, és még legális is a nagy része.
Szomszédom oktató. Hát, nem keres szarul, azt látom.Én anno 2000-ben még ~100e-ért csináltam Orosházán. Most inkább 500e lenne. Másik szomszéd gyerek most csinálta meg, 3x volt vizsgázni, mire átment, az anyja 7-800at mondott.
-
KROK640
veterán
Jó neked. Nekem a jogsi folyamatosan fúrva volt, mondván úgysincs autónk, minek az neked stb. Ha összeraktam rá pár tízezret rögtön ellett kérve valamire. A nyelvizsga meg a ló másik oldala volt, mikor full kezdő szinten már ellettem zavarva középfokúzni XD én mondtam előre, hogy pénzkidobás lesz (persze azt is én fizethettem, pedig ruhát akartam venni abból a pénzből), de nem hittek nekem. Persze később lett nyelvvizsgám.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
KROK640
veterán
-
BiP
nagyúr
válasz KROK640 #95170 üzenetére
A nyelvizsga meg a ló másik oldala volt, mikor full kezdő szinten már ellettem zavarva középfokúzni XD én mondtam előre, hogy pénzkidobás lesz (persze azt is én fizethettem, pedig ruhát akartam venni abból a pénzből), de nem hittek nekem.
Nem fizeted be, aznap elmész otthonról, otthon meg közlöd, hogy megbuktál. Pénz meg marad a zsebben
Bár úgyis lenyúlták volna azt is utólag, szóval felesleges lett volna trükközni. -
koby11h
aktív tag
Hát nálunk 8-10k egy óra, 30 órával 240-300k, esetleg nem is sikerül a vizsga akkor elvárják, hogy +10 órát legalább vegyél, az +80-100k. Összejön az... A szomszéd lány nem bukott meg, 35 órát vett, 450k volt az egész.
Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
TaaT
veterán
Én majd a nagy motorra akarom lerakni egyszer (B már van), a többi nem érdekel.
Give them hell Ukraine!
-
this is life
Ármester
Abból indulj ki , hogy a vezetés (legalábbis itt a cívis varosban 7500/h ) az 580 km-nek meg kell lennie , ami nem fog beleférni a 29 óra vezetés + a vizsga 1 órájába . Cc 250-300 ezer jmft csak a vezetés , ehhez jön az elméleti oktatás/vizsga 50 ezer , elsősegély oktatás 10+ vizsgadíj, orvosi vizsgálat díja, jogsi kiállítás díja..
Ui.: Van ismerősöm aki kicsit nehézkesen veszi a forgalmi részt, megtoldva egy kis okoskodással , most tart lassan 70 óra vezetésnél, illetve 3 vizsga kampó 😅😂 de úgy néz ki , hogy a következő talán mar sikerülni fog .
Krok a 450-be sikítva még beleférsz . A 7500/h tegnapi infó a forgalmi vezetés áráról.
Témához kapcsolódó hír Elrettenti a tanuló vezetőket a jogosítványok ára:
[ Szerkesztve ]
Aztán a szomszéd tehenének, hogy szolgál az egészsége?
-
,
addikt
válasz this is life #95182 üzenetére
"3 vizsga kampó"
Nem mindenkinek való a vezetés. Én nem biztos, hogy erőltetném. Sajnos tudok több olyan esetről, ami csúnyán végződött, pedig csak figyelni kellett volna a jelekre, és ami nem megy, azt nem kellett volna erőltetni. Ez nem játék dolog.
-
,
addikt
válasz KROK640 #95170 üzenetére
Én mindig úgy voltam vele, hogy addig nem fogom lerakni a B vizsgát, amíg nem lesz annyi pénzem, hogy autót is vegyek. Semmi értelmét nem láttam. Amint meg volt a zseton, ment a vizsga is. Rá 1 hónapra már autóm is volt. (Természetesen minden saját pénzből, számomra férfiként megalázó lett volna, ha más akár csak egyetlen fillérrel is belesegít az életembe. Ennek a hozzáállásnak persze vannak hátrányai is, de a keménységnek ára van. A keménységet pedig a nők szeretik, de ez már abszolút nem ide vág.)
-
this is life
Ármester
Elvileg a vezetéssel nincs nagy gondja , sokkal inkább a kora és a mindent jobban Is tud hozzá állás a probléma forrása . Régóta vezet jogsi nélkül , es azt a rutint ültette át gyakorlatba . Amúgy piti dolgokon bukott meg saját bevallása szerint , bizti öv be nem kapcsolás , záró vonalon megfordulás , stop táblánál csak lassított, guritotta az autót , senki nem jött , gázt adott és ismét buktát hozott össze . Elküldték alkalmassági vizsgára is 😂 .
De nem ő viszi a pálmát, testverem barátnője anno kb 200 óra vezetés , ket bukta után hozta össze a jogosítványt (szerencsere azóta sem vezet ) .
Amúgy igazad van , nem mindenki született a volán mögé, erre is tudok példát . 35 év vezetéssel a hata mögött a mai napig kezdő szintjén mozgó sofőrrel (pontosabban friss jogsival , bárki rutinosabb egy volt főnökömnél) . Pl m3-as elnezett lejáró, sebaj fék es tolatás a belső sávban . Irányjelző ohh minek , szaguldozik 30-al a városi kivehető úton, kamion előzni kezdené, erre hang nélkül lefordul balra ...stb hosszú a lista .😫
Aztán a szomszéd tehenének, hogy szolgál az egészsége?
-
,
addikt
válasz this is life #95185 üzenetére
Sajnos tudok olyan példákat mondani, amikor az illető sokadjára kapta csak meg a jogsit, és utána viszont nem élt túl sokáig (közúti baleset). Intő jelek persze voltak, de senki nem vette komolyan. Sajnos több ilyen esetről is tudok, ezért is írtam, hogy nem mindenkinek való a vezetés.
Semmi jelentősége, de én elsőre átmentem mindenhol, amihez hozzáteszem, hogy az első oktatómat offolnom kellett, mert egy pszichopata idegbeteg állat volt. Pl. 50 helyett ha 45-tel mentem, erre ő üvöltött a fülembe ocsmány módon, amire vagy úgy tudtam volna csak reagálni, hogy megcsapom ahogy illik, vagy úgy, hogy otthagyom a f@szba. Utóbbit választottam, jeleztem neki, hogy ha nem fejezi be a mocskolódást, akkor itt és most kiszállok. Rám üvöltött, hogy akkor szállj ki! Én meg kiszálltam. A belvárosi forgalom közepén. (Előtte az anyjánál jártunk, akivel szintén üvöltözött, az ablakon keresztül is lehetett hallani.) Utána persze fölhívott az autósiskola igazgatója, elnézést kért, és kaptam másik oktatót. Érdekes módon ő tudott normális módon beszélni, soha nem volt semmi gond, és elsőre át is mentem a vizsgán. Azóta meg végigvezettem szinte egész Európát, és soha nem volt balesetem. (Egyszer Csehországban telibevágták a verdát hátulról, de az védhetetlen volt, mert vagy lassítok a tábla szerint, ahogy kell, vagy egy kamion vág telibe. A károkozó alkoholos és drogos befolyásoltság alatt állt, ami ott, Csehországban teljesen normális - az ivás legalábbis.)
-
-
-
koby11h
aktív tag
Én harmadszorra mentem át, első indoklás nélkül, nem is értettük. Hát ez nem sikerült... és elment. Az oktató utána megnézte a vizsgalapot, de semmi nem volt rajta. A másodiknál az oktató azzal indokolta, hogy a külterületi szakaszon nem érezte magát biztonságban a gépjárműben. Az oktató leállt vele vitatkozni, hogy 30-88 kmh között mentem szépen a szakaszoknak megfelelő sebességgel, a kocsi nem imbolygott, úttartás stabil volt, sáv közepén, előzés szabályos, nem volt semmi ami csak picit is rizikósnak nevezhető... de semmi választ nem kaptunk. Harmadikra csont nélkül, pedig akkor már csak +2 óra volt, az oktató azt mondta nem érdekli, mer vizsgára engedni megint.
De volt ismerősöm, aki négyszer megbukott, ötödiknél minden jól ment, már mentek vissza a vizsgabázisra és ott a srác jobbra bekanyarodásnál nekicsapta a kocsi jobb oldalát a kapuoszlop védő betonnak. Nagyon kis ívben ment be. Sima bukta az utolsó 50 méteren... PÁV-ra küldték. Végül hetedikre lett meg a jogsija. Egyszer az M3-ason éjszaka, egy karbantartás miatt megbontott láncos szakasznál megfordult az autópályán, mert eszébe jutott, hogy valamit otthon felejtett. Csoda, hogy senki nem halt meg. A Fiat Chroma alváza majdnem 40 cm-et hajlott fel a hátulról bele csapódó Toyota mikrobusztól. A Toyota totálkáros lett, a sofőr a hátsó ajtón mászott ki, mert az elsők nem nyíltak.
De azóta is vezet. Egyetemi oktató.Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
koko52
veterán
válasz koby11h #95190 üzenetére
Sógornőm a fél éves Vitarával végigszántotta a beton kapupillért. Ezután kapott egy régi swiftet amivel másnap nekiment a sarki boltnak. Jó hogy nem állt ott senki. A fék helyett kuplungot nyomott... Szerencsére azóta nem vezet.
Nagynéném megkapta jogsit, első alkalommal bele az árokba. Jó, akkor csak robogó, mondta és bele ment az árokba. Azóta csak bringázik."Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
koby11h
aktív tag
válasz koko52 #95191 üzenetére
Haverom nagyapja ritkán vezetett, nagyanyja elég jól. Nagyapja egyszer elbambult és nem fordult le a főútról az utcájukba. Utána 25 km-t ment, 2 falut, mire rá tudta magát szánni, hogy valahogy megforduljon. Utána persze még 25 vissza... A gyakorlat hiánya ugye.
Pedig ott falun a házak előtt akkor helyek voltak, hogy lovaskocsival meg lehetett fordulni!Ha volna sonkánk, akkor csinálhatnánk sonkás tojást, ha lenne tojásunk!
-
koko52
veterán
válasz Cs1csó #95194 üzenetére
Ahoz nem kell ész csak ösztön. Meg is van az eredménye. Ha ész kellene hozzá kihalna az emberiség.
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
mpo
veterán
válasz koko52 #95195 üzenetére
Ha ész kellene hozzá kihalna az emberiség.
Meg az egész állatvilág.
Az emberiség genetikai alapjainak tisztázásáért járt az orvosi-élettani Nobel-díj"a neander-völgyiek és a Homo sapiens az évezredes együttélésük során keveredtek egymással. Az európai vagy ázsiai származású mai emberek genomjának körülbelül 1-4 százaléka származik a neander-völgyiektől."
"A neander-völgyiek hiába éltek csoportokban, használtak szerszámokat és rendelkeztek nagy aggyal, több százezer év alatt keveset fejlődtek, míg a Homo sapiens összetett kultúrák létrehozására volt képes, gyorsan tudott terjedni, átkelt a nyílt vizeken is, és a képzőművészet is megjelent nála."
[link]Ha érted, akkor már elavult.
-
szebe
őstag
Nem mindenkinek való a vezetés
Erről a tanulóvezetői tapasztalataimon kívül (nő oktató, sokszor ültem mazsola csajok mögött...) a múltkori MűhelyPRN epizód jut az eszembe, ahol a csaj kapott egy 206-ost, és már nem volt rajta ép elem...
Kicsit a női nemre lett kihegyezve, de férfiak között is sok a világtalan..."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
-
BiP
nagyúr
Ez is egyfajta hozzáállás. Amúgy szerintem felesleges addig várni, míg kocsid nem lesz. (mondjuk IGAZÁN akkor tanulsz meg jól vezetni, ha saját kocsit vezetsz. és sokat.)
De számtalanszor lehet olyan, főleg még fiatalon, hogy nincs kocsid, de olyan szitu van, hogy kéne vezetni.
3 ismerősnél is van olyan, hogy egyik félnek nincs jogsi. 2 nő, meg egy fickó. Tök fura nekem. Agglomerációban lakunk, és cipeltetni kell magukat, meg meg kell szervezni a fuvarokat, mert maguk nem tudnak egyedül menni. (vagy megy gyalog/busszal/taxival). mondjuk megoldják, de nekem fura. Bár, ha belegondolok, a 2 nőt, ahogy ismerem jobb is, ha nem vezet. A fickót nem ismerem annyira.#95185 this is life : Rengeteg ilyen van az utakon, aki azt se tudja hol van. Az meg meg se fordul a fejében, hogy más is van rajta kívül.
#95186 Scorp2011
Utóbbit választottam, jeleztem neki, hogy ha nem fejezi be a mocskolódást, akkor itt és most kiszállok.
Lehet hallani sztorikat, hogy milyen agresszív oktatók vannak. Miért is kéne elviselni? Aki a képembe üvölt vezetés közben (ami tiszteletlen is, meg ugye zavar is a vezetésben, tehát veszélyes), azt nem kell eltűrni. Nagyon helyes.
A tapogatós oktatókat meg csak simán pofán kéne bszni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest