Új hozzászólás Aktív témák
-
f27
aktív tag
válasz #79335424 #132 üzenetére
A vissza töltés úgy történik ahogy te is le írod.
fék kart behúzod és a motor át lép generátor üzem módba,az az fékez rendesen.
De összesen kb egy teljes feltöltött/lemerített akkunál kb annyit jelent,hogy max 1 km-el többet tudsz menni vele.
nagyon lejtős részeknél lenne jelentősége.de mi 1 km gurulás/visszatöltést sem vettünk észre távolságba hogy javított volna.
Ezt a gyártók is belátták,és mint látod nem is erőltetik a dolgot továbbiakba.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #79335424 #132 üzenetére
Ahogy f27 is említi, a fékezésre is be tud kapcsolni a generátor üzemmód, de nem minden modellen működik így, általában azzal a kapcsolóval aktiválod a generátor módot amivel a rásegítést is tudod állítani. És hidd el, ez sajnos nem jelentős mértékű visszatáplálást jelent. Nagyobb szint ereszkedés mellett érzékelhető, de nem számottevő.
Fokozatmentes agyváltók egyébként léteznek, ilyen pedelec-et is találsz, ami ilyen váltóval van szerelve.
A hydro alapú erőátvitel, fene tudja. -
f27
aktív tag
válasz #79335424 #152 üzenetére
Ne így gondolkodj,inkább abban gondolkodj,ha lesz elektromos autót lesz hozzá a tetődön egy 5kW-os naperőműved is.
Vagyis mindenki kb meg akarja majd oldani az ingyenes töltést házilag.
Aztán már rég van jobb akkuink is,csak elvannak titkolva,mivel minden akku verzióról le kell tépni rólunk pár bőrt.
Jelenleg is van piacon olyan akku amit 10 perc alatt lehet tölteni,és sokkal nagyobb tároló kapacitása van mint hinnék sokan.
Jelenleg még a polimerről,és a lion akkuról kell lehúzni pár réteg vajatNekem van itthon egy kazal elektromos bringám,és a tetőt egy 2Kw-os naperőmű,ergo már most ingyen töltögetem,és még a műhelyt is ebből fűtöm napközbe.
-
Devid_81
nagyúr
válasz #79335424 #152 üzenetére
Mint ahogy f27 meg irta, nezd a fenyesebb oldalat a dolgoknak.
Termeszetesen beszelhetnenk az elhasznalt akkuk kornyezetszennyezeserol, vagy a megnovo energia igenyek kiszolgalasol is.
Viszont valamelyest az utobbi az autok/motorok/biciklik nelkul is novekedik, ha szeretnenk ha nem a fejlodo technikaval, es foleg azzal, hogy mennyi mindenunk arammal megy mar....
-
-
f27
aktív tag
válasz #79335424 #164 üzenetére
Nem olyan scifi ez mint gondolnád,sok embert ismerek akinek hibrid autója van és már most napelemekkel töltik otthon fel a megtuningolt akkuikat.
Ha lesz elektromos járműved akkor elgondolkodtató lesz az is hogy 2-3ezer forintot befektes egy naperőműbe is.
Lehet egy bringánál még nem,de autónál kb biztos. -
Runner_fxr
Ármester
válasz #79335424 #152 üzenetére
Nyilván az elektromosság sem ingyen van, az akkumulátorok előállítása, illetve az elhasználódottak tárolása, esetleg újra hasznosítása sem megy káros anyagok kibocsátása nélkül. Viszont azt azért be kéne látni, hogy a benzin és gázolaj pöfögtetése világviszonylatban egy zsákutca, legalább is ami a környezetre gyakorolt hatását illeti. Mindenki tapasztalja, hogy iszonyatosan felgyorsult tempóban megy tönkre a föld. Ha ez így megy tovább 40-50 éven belül itt nem lehet egy slukk levegőt.
Az elektromos közlekedés mindenképpen jót tenne a légkörnek. Persze sok egyéb tenni való is van, de szerintem azokat a megoldásokat kéne szorgalmazni amik kecsegtetőbbek a környezet szempontjából. Sajnos az akkumulátorok fejlődése megrekedt egy szinten, és ez meggátolja az elektromos járművek tömeges elterjedését. Ez egy kulcs kérdés lesz a jövőben, hogy az akkumulátorok fejlődése milyen irányt vesz.Devid_81, f4lcon: Értelmes embereknek lehet érvelni, hülyéknek nem. Aki értelmes érvek helyett csak képtelen hazudozásokra képes, az soha nem lesz vitapartner. Minden értelmes ember tudja, hogy egy 20%-os emelkedőn egy BMX áttétellel még Lance Armstrong fénykorában sem tekert volna fel, mert fizikai képtelenség!
Ilyen embernek mit akarsz te megmagyarázni? -
Runner_fxr
Ármester
válasz #79335424 #188 üzenetére
Tisztában vagyok a működésével, elég régóta foglalkozom a témával. Meg úgy általánosan a kerékpárokkal is.
Fentebb azt írtad, hogy azt mondta a srác, nem lehet bicikli üzemmódra váltani. Na én erre mondtam, hogy nem értem, mert ez így nem igaz. Nem kell megvárni, hogy lemerüljön, simán kikapcsolod a rásegítést és már is érezheted milyen rásegítés nélkül tekerni.
Egyébként így már érthető, hogy mit mondott a srác, valóban a pedálozással megforgatsz a középmotorban egy két fogaskereket, de azért ennek nem túl nagy az ellenállása. Simán tekerhető. A fő hátráltató tényező a súlya, illetve az, hogy elöl nincs első váltó (bár van amelyiken van), tehát az áttételezés miatt sem könnyű hajtani ha emelkedő van. Rásegítés nélkül a középmotor áttételezése egy kb 40-es lánctányérnak felel meg, ami emelkedőn sok lehet ha nem megy a motor. Az agymotoros annyiból jobb, hogy minden esetben lehet első váltót használni, de a plusz súlya miatt azt sem lesz könnyű emelkedőre feltekerni, rásegítés nélkül.
De ez edzettség függvénye is, ezért nehéz erre általános választ adni, én enyhe emelkedőn eltekerem rásegítés nélkül is, viszont már nem tegnap kezdtem kerékpározni, biztos van akinek nem menne így. Ha legközelebb kipróbálod, kapcsold ki a rásegítést és tekerd egy kicsit úgy. 5Egyébként 50-60km-es hatótávval mindenképpen számolhatsz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #79335424 #269 üzenetére
Elnézve a képeket, ez valami ultra gagyi egy szerkezet, szerintem felejtsd el. Mivel nem mai darab, így az akku beszerzése is macerás lehet, és ha van is hozzá, az elég húzós áron lehet.
Mennyi pénzt szánnál elektromos bringára? Elég ha 25-ig besegít, vagy gyorsabban szeretnél vele menni?[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #79335424 #271 üzenetére
A régi kempinget nem építeném át. Egyébként hegesztésekre itt nincs szükség, viszonylag könnyen beépíthetők ezek az agymotoros átalakító szettek. Ha fontos a helytakarékosság, valami összecsukhatósat néznék. Ebikeshop-ban 400 ezertől indul a történet. [link]
Vagy használt. De azokat alaposan át kell nézni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz #79335424 #274 üzenetére
Az biztos, hogy újonnan egy komolyabb modell az drága, de azt ne felejtsd el, hogy ekkora kapacitású lítium akku az nem olcsó mulatság, általában ez az egyik legdrágább alkatrész egy pedelec bringán.
Ha lenne egy normális minőségű alap bringád, akkor mondjuk egy ilyen szettel használható konfiguráció lenne: [link]
Én úgy gondolom, hogy ez nem egy elérhetetlen ár. 468Wh-s akkuval 60-100km körüli hatótávval számolhatsz.
Persze lehet e helyett benzinmotoros kismotort is venni, de azt tankolni kell, illetve sokkal több a meghibásodás lehetősége. És súlyra is sokkal nehezebb. Ráadásul lehetnek olyan területek ahol nem nézik jó szemmel a motorokat, míg az elektromos kerékpár nyugodtan bemehet.
Aztán ott van a használt: KTM e-Race Bionx. Nagyon megbízható a rendszer, a szoftverébe bele lehet nyúlni egy utólag megvásárolható eszközzel, úgy már 40km/h-ig besegít a motorja.
Ezek szerintem egyáltalán nem brutális, és elérhetetlen árak. Ami húzós, az a középmotoros, minőségi Bosch, Shimano, Yamaha, Brose rendszerek. Ott 500-600k csak az elektromos rendszer, plusz a kerékpár ára. Így jön ki a brutálisnak nevezhető ár. Viszont ezek bivaj erős, nagyon megbízható, kiváló súlyelosztású rendszerek. Bár neked bőven elég lenne az olcsóbb agymotor is.ivana: Nincs nekem bajom a régi kempóval, ha arra használják amire kitalálták. Viszont amikor elektromos rendszert akarsz építeni egy bringába, figyelembe kell venni az állapotot, láttam én már eltört vázú, kitört villájú régi bringát, mert nem bírta a pedelec rendszer által nyújtott teljesítményt és súlyt. Ráadásul a váltó hiánya rontja a hatótávot és a hatékonyságot. Nem kell sok, de legalább egy jó állapotú, alap trekking kell alapnak. Meg ugye kéne egy normális fék is, ami szintén nem biztos, hogy van a régi kempingen.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest