Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz #79335424 #188 üzenetére

    Tisztában vagyok a működésével, elég régóta foglalkozom a témával. Meg úgy általánosan a kerékpárokkal is.
    Fentebb azt írtad, hogy azt mondta a srác, nem lehet bicikli üzemmódra váltani. Na én erre mondtam, hogy nem értem, mert ez így nem igaz. Nem kell megvárni, hogy lemerüljön, simán kikapcsolod a rásegítést és már is érezheted milyen rásegítés nélkül tekerni.
    Egyébként így már érthető, hogy mit mondott a srác, valóban a pedálozással megforgatsz a középmotorban egy két fogaskereket, de azért ennek nem túl nagy az ellenállása. Simán tekerhető. A fő hátráltató tényező a súlya, illetve az, hogy elöl nincs első váltó (bár van amelyiken van), tehát az áttételezés miatt sem könnyű hajtani ha emelkedő van. Rásegítés nélkül a középmotor áttételezése egy kb 40-es lánctányérnak felel meg, ami emelkedőn sok lehet ha nem megy a motor. Az agymotoros annyiból jobb, hogy minden esetben lehet első váltót használni, de a plusz súlya miatt azt sem lesz könnyű emelkedőre feltekerni, rásegítés nélkül.
    De ez edzettség függvénye is, ezért nehéz erre általános választ adni, én enyhe emelkedőn eltekerem rásegítés nélkül is, viszont már nem tegnap kezdtem kerékpározni, biztos van akinek nem menne így. Ha legközelebb kipróbálod, kapcsold ki a rásegítést és tekerd egy kicsit úgy. 5Egyébként 50-60km-es hatótávval mindenképpen számolhatsz.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák