Új hozzászólás Aktív témák

  • #56474624

    törölt tag

    válasz #51736960 #14 üzenetére

    Ajajj, ne is mondd.
    Budai rakparti kerékpárúton vettem egyszer üldözőbe Margit-híd után (déli irányba menet) egy 40-50 éves pacákot. Jó küzdelmesen tartottam vele a tempót, aztán jött egy szembeszél, ő vígan ment tovább ugyanolyan sebességgel, miközben alig tekert valamit, nem is erőlködött, én meg akkor kapcsoltam, hogy itt valaki hamis kártyákkal játszik. :)

    [ Szerkesztve ]

  • ivana

    Ármester

    válasz Runner_fxr #38 üzenetére

    A normális pedelec-ek oksak, de a 300k-sat meg nem venném, azon olyan alkatrészek szoktak lenni mint egy új 100k-s bringán :N Acera, négyszöges hajtás, noname fékek, suntour teló stb.

    (#47) bul07 Ez annyiba fáj mint megcsinálni a motor jogsit akár a korlátlant és venni egy jó öreg MZ-t ami körbe röhögi ezt a cuccot. Nagy nyomatékú motorja dinamikus közlekedés látványos formaterve tökéletes úttartás :))

    (#49) Don't Panic Hülyeség aksi sokkal több dologba kellene mint az olaj, "az olajlobbi" inkább összeesküvés elméletekben létezik mint a valóságban. Ha valakinek lenne jobb aksi technológiája abból sokkal több pénz tudna csinálni pillanatok alatt mint a teljes olajpiac.

  • bul07

    nagyúr

    válasz ivana #52 üzenetére

    Hát igen
    Csak azt is számold bele hogy akkor még venni is kellene valami robogót vagy motort
    És sokak még ezt is részletre vagy hitelt felvéve veszik meg (nekem is 3havi bérem)

    Amúgy itt az alföldön az a kis "motor" egy 90kilós emberel 50-55-re képes(fojtás kivétel után)
    És tényleg olyan keveset fogyaszt, az én robogóm 4l megeszik ezek meg 1-nél kicsit többet, 100km 450Ft-ért nem is olyan rossz

    ( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Teasüti #43 üzenetére

    Köszi, igyekeztem! :)
    A top cuccok mindig drágák lesznek, jó áron a használt van, meg a belépő és közép kategóriák.
    Sajnos ez van. Egy felső kategóriás carbon AM vagy Enduro gépet sem kapsz meg 4000 Euro alatt, de inkább 5000, ami mondjuk alternatíva lehet.

    6030D:Köszi! Meg lehetne csinálni, de ha őszinte akarok lenni, nem annyira érdekel ez a méregetős része. :)

    Hát igen, kismillió példát fel lehet hozni arra, hogy lehet hasznosítani a rásegítés adta lehetőségeket.
    Én úgy látom, hogy a kezünkbe ad egy olyan lehetőségét amit normál bringánál nem kapunk meg.
    Én ezért szeretem. Az edzettségemhez alkalmazkodik a bringa, nem nekem kell hozzá alkalmazkodnom. :D

    Ha többet mennék hegyre, szerintem megvenném ezt a YT Capra-t, aztán csókolom. :) Ha megint lecserélem a pedelec-et hagyományosra, az tuti, hogy YT lesz.

    Zsohi:Egy ismerősömnek volt ilyen Scott-ja, nem panaszkodott. Nem lehet, hogy ott a beállításokkal vagy a mérettel volt gond? Azért ez nem egy rossz bringa.
    Épp ez az, hogy én se vagyok profi, épp ezért furcsállom, hogy ennyire rossz volt lefelé. Mondjuk kérdés az is, hogy milyen a saját géped? Ennek 120mm a rugóútja, ha valami lényegesen nagyobb rugóutasod van, akkor is lehet furcsa a kisebb rugóút.

    Napfénysüti:Köszi! Próbáltam mindenre kitérni, mindig jutott valami még eszembe, aztán még hozzáírtam, de még lehetett volna írni. :)

    Don't Panic:De gondolom nem baráti az ára. Én is hallottam hidrogén cellás rendszerről, ahol a hidrogén cella tölt folyamatosan egy kisebb akkut, és elegendő havonta egyszer feltölteni a hidrogén cellát. Csak ott a bökkenő, hogy egyenlőre nem lehet olyan alacsony áron gyártani, hogy kikerüljön a piacra. Biztos vagyok benne, hogy sok kísérlet, kutatás van ez ügyben, elég sürgős is lenne, figyelembe véve a jelenlegi légszennyezést. Nagyon kéne már valami nagy dobás az akkumulátor piacon.
    Persze a pénz nagy úr, és ha arra várunk mikor fogy el az olaj az arabok segge alól, akkor abba bele is pusztul a golyó, mert az úgy tűnik nem mostanában lesz.

    Láttam már ezt az audi ebike-ot, de nem tetszik, nekem elég fura.

    zolka78: Azért némiképp tettem említést a túra/trekking bicajokról (Bulls Greenmover E45), de az tény, hogy a mtb-on volt a hangsúly. A pedelec rendszerek bemutatása volt a célom, nem a különböző kerékpár kategóriáké. Teljesen mindegy milyen bringáról beszélünk, a pedelec rendszerek ugyan úgy működnek. De azért is van a fórum, hogy itt megvitassunk olyan témákat amiket nem érintettem. :) Mindent képtelenség leírni egy cikkbe, nem akartam túl hosszúra írni, így sem lett rövid. De bármi egyéb kérdés van, megpróbálok rá válaszolni. Ez a napelemes töltés jó gondolat, el tudom képzelni, hogy előbb utóbb lesznek ilyen napelemes töltőállomások is, ha elegendő mennyiségű ilyen bringa lesz használatban.
    Egyébként ha pedelec trekkinget vadásznék magamnak, elég valószínű, hogy a Bulls Greenmover E45-öt venném meg.

    ivana: Hát ha 300K a komplett pedelec bringa, akkor nem lehetnek rajta olyan alkatrészek mint egy 300k-s normál bringán, mert akkor az elektromos cucc ingyé lenne. De azért egy 100K értékű alap bringa általános városi használatra elég szokott lenni. Egyébként én úgy gondolom, hogy ilyen 300k környékén vagy a használt piacon néznék szét, vagy építenék valamit.

    [ Szerkesztve ]

  • f27

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #54 üzenetére

    Egesz jol ossze foglaltad az egeszet.
    Feluton mar keztem azt hinni ,hogy ki hagyod az agymotor brutalis mivoltat,de a vegere azert pontot tettel az eronek is :)
    Ghost bringam van nekem is,bar ezt tudod,az enyem max rasegitesel 65km utan meg 27% akkum maradt.
    Volt egy haibike verziom yamaha motors rendszerrel,max rasegitesel 65km megtetele utan 57% akku marad.
    Nekem energia tartalek szempontjabol ez valt be a leg jobban.
    Volt ket Bionx KTM-m ami a65km bol megtett 60km de sok tekeresel kis rasegitesel,ezt tartottam a leg hulladekabb rendszernek.
    Jelenleg 2 kozep motoros bringam van,egy BULS cX motoros magas felszereltsegu,es a HAIBIKE full seven pro felszereltsegu gyarilag S-pedelec.
    Mindket bringa max rasegitesel 80km hatotavval bir.
    Mint te szinten tudod,mert mutattam anno,amiket epitek bringakat,azok ugye az altalad is bemutatott bomber szintuek,igaz jobb minosegbe,es csak 34km sujjal rendelkeznek,140Nm nyomatekkel es 100km/h vegsebesegel.
    Persze azt elfelejtetted mondani hol is tartasz jelenleg kerekpar ugyileg :)
    En ugy emlekeztem hogy bionx el tolod.


    Ezek kozul most megvan a GOST-BULS-HAIBIKE FULL SEVEN PRO es meg van egy KTM meg most epitek 2 bringat egy hatizsak akkus Downhillt,es egy megszokott sajat gyartmanyt.
    Aki nem ismerne,annak mondom hogy a fekete sineken allo peldanyt en terveztem/gyartottam le,illetve gyartom is oket amikor kedvem van epp :)

    [link] van ott tobb video is :)

    A haibike a marzo teloval dupla vallal atom stabil lett kimondhatatlanul jo vele terepezni/lejtozni.
    50km/h lejtozesnel alom vele gurulni,nem erzem a bringat veszelyesnek.
    Igaz nekem is MT4 van rajta,pedig en szeretem az MT5-ot,de meg nem csereltem le,mivel itt nem melegitem meg tul,fekezes nelkul letudok gurulni az itteni egyetlen dobrol (1km hosszu 50km/h ra gyorsulva szantofoldon)

    Egyszer elmehetnenk valahova bringazni :)

    Meg egyszer gratula a cikhez,sok munka van benne latszik :R

  • .DLL

    veterán

    Nekem a kerékpár közlekedési eszköz, nem hobbi, így én sem gondolom csalásnak, vagy "bezzeg úgy könnyű"nek. Igen, könnyebb, kell az erő és az idő másra is sajnos. Leginkább melóhelyre és onnan vissza, meg bevásárlás, ami tavasztól őszig nem gond a normál bringámmal, de tavaly úgy gondoltam, hogy folytatnám ősztől is a tekerést, viszont nem akartam annyira leizzadni* mint egy szál pólóban, vastagabb ruha kevésbé engedi elpárologni, meg amúgy is ha párolog az hőt von el, márpedig téli hidegben nekem ne vonjon el semmi hőt a testem körül. :D
    Sajnos árérzékeny is vagyok, így aztán megvettem egy használt elektromos tanyabájkot, 300W-os agymotorral, 1 éves akksikkal 40k-ért.
    A gép vagy 5-6 éves lehetett (tavaly), de a próbaúton, majd hazafelé is minden rendben volt vele motorikusan.
    Otthon elkezdtem lecsupaszítani, motor ki, vezérlő ki, akksik ki.
    A motorról:
    Egy igen régi, echte kínai, 300W-os DC motor, 1:7-hez arányú bolygómű áttétellel. 1 szem kicsi fogaskerék volt rajta, mivel hátsó keréknek szánták. Mivel én eleve a saját lánchajtásomat meg akartam hagyni érintetlenül, ezért eleve az első kerékben gondolkodtam. Levágtam a motorról a fogaskereket így pont belepasszolt az első villám szélességébe. Kellett még készíteni hozzá 1-1 nyomatékkart, amit a villához erősítettem, mert félő volt, hogy a papucsot önmagában szétnyitná a motor lapított tengelye.
    Aztán az akkuknak készült egy keret, és a cartridge rendszer szerűség amivel bepattintható a váz közepébe, és ott rögzíthető. Feltétel volt, hogy minél lejjebb helyezkedjen el, ne a felső vázcsövön lógjon, mert nagyon magasan lenne a súlypontja, és feltétel volt az egyszerű, szerszámmentes rögzítés/levehetőség.
    Bár gázkaros, mégis "pedelec"ként használom, én tekerek ő segít nekem, csak nem az automatika mondja meg mikor mennyit adagoljon, hanem az agyam.
    A vezérlő egy nagyon picike doboz, ezt és a kábeleket kötegelővel a vázhoz rögzítettem, tavasszal úgyis lekerül. Ha már itt tartunk, tavasszal annyi a dolgom, hogy az akkut a szokásos módon leveszem, a rögzítőjét leszerelem. A vezérlőt és a kábeleket leveszem. Az motoros első kereket kicserélem a pincében pihenő normál első kerékre. Kész.

    Idén a második tél, amikor így használom, az akksi kb. 25km-t bír, de minden nap töltöm.

    *Ez nemigazán jön össze, főleg eleinte :D kb. ugyanannyira leizzadtam, mintha normál bringát hajtottam volna, mert nem támaszkodtam annyira a motorra, alig húztam neki, csak magasabb váltófokozatban, de ugyanannyira tekertem, szóval az első pár nap után "vissza kellett fognom" magam, és kevésbé hajtani. Így visszafogva azért megmarad a "25-ös" tempó is és én sem izzadok annyira le. :)

    [ Szerkesztve ]

    (P.H.)

  • vilmose33

    őstag

    Köszi élvezett volt olvasni. Én anno pár éve találkoztam egy negatív hangvételű cikkben ,versenyen csaltak a titokban beépitett rásegitéssel. Igazi mérnöki bravúr volt. Akkor szembesültem,hol tart már a technika. Nagyon megjött a kedvem venni a hagyományos mellé egy ilyet is.

    A jövő most van

  • Alchemist

    addikt

    Érdekes cikk! Amin gondolkodom ebben a témában, az egy valamennyire áramvonalasított rekumbens, rásegítő hajtással, optimális hatótáv-sebesség viszonylattal, hosszútávú outizásra. Ilyet egyelőre még nem nagyon láttam...

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz f27 #56 üzenetére

    Köszi!
    Írtam a cikkben, hogy most milyen bringám van. Jelenleg ez:
    Bergamont E-Line Trailster C 9.0 Nagyon meg vagyok vele elégedve.
    Én kicsit rövidebb hatótávokat mértem mint te, de ezeket hegyen, nem sík úton.

    Jók a haibike-ok nagyon, legalább is pedelec-ben. Egyébként azt a dupla vállast jól meggondoltad? Az a haibike 120mm rugóutas Trail bicaj. Ebbe a DH villa agyonvágja geometriát. Maximum egy 140-es villát tennék bele. Felesleges nagyobbat.

    Én a magura fékeket biztos, hogy lecserélem, még a szezon előtt. Nekem nem vált be. Sajnos hamar felmelegszik, és gyengül a fékerő.

    Komoly darab az a saját építésű monstrum. :D
    Benne vagyok egy tekerésben, de majd csak ha jobb idő lesz. Itt a Budai-hegységben.

    vilmose33:Ha leírod mik az elképzeléseid, segítek választani.

    Alchemist: Na a rekumbens, aztán elég távol áll tőlem. :) Viszont abból tényleg lehet érdekes dolgokat kihozni, az alján elférne egy méretes akkupakk. És még talán a stabilitásának is jót tenne.

    [ Szerkesztve ]

  • f27

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #60 üzenetére

    A benne levo fox36 halal felelmem volt lejtonek lefele.
    Ereztem hogy mozog az egesz villa benne ,es instabil a bicikli 50-nel.
    Ahogy ezt a marzot bele tettem ,a bicikli akkorat valtozot stabilitast nezoen,hogy en is csak lestem.
    Ezt a vazat gyarilag is adjak dupla valassal downhill neven,gondolom ezert is maradt a jo kiallasa neki.
    Bosch-os sracokkal beszelve,elvileg az o mondasuk szerint az en fele S-pedelec -embe van a leg erosebb motra Bosch-nak.
    Elvileg 300W-os 80Nm es 45km/h ig enged gyarilag.
    Montak a CX es motorral igy is sok bajuk van,mert kitorik valami csapagy haz fala vagy mi,ha azt tettek volt nagyobb teljesitmenyre hamar rongya ment volna.
    Viszont a Bulls bringamba CX motor van az le tilt 25-nel de nyomatekosabnak erzem picivel szerintem.

  • Vesa

    veterán

    Nagyon jó, részletes, mindenre kiterjedő cikk! Jó volt olvasni!

    Micsoda brutál hátsó rugóstag van azon a B-52 Stealth-en! :Y

    A tudomány a valóság költészete!

  • Dhampir

    félisten

    Ez a cikk nagyon komoly szerkezeteket mutat be.

    Ha mán két kerék, akkor tán érdemes meglesni a Futurer rolikat is. :D

    Videó

  • 6030D

    Ármester

    válasz Dhampir #63 üzenetére

    Az lehet szép, amikor 30 km/h-nál megakad a 20 cm-es tömörgumi az úthibán. :DD

    Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

  • customer114

    senior tag

    Youtube: "A nagy Baddog Tosa teszt".

    Keressetek rá, szuper videó egy padelec bicajról. :)

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Runner_fxr #54 üzenetére

    Nem hallottam még erről a YT Capra -ról, megnéztem a linket. Angolul minden, aztán a róluk rovatban csak kiderült hogy németek (ahogyan vártam). Hihetetlen mennyi mtb manufaktúra van németben, kb mint rajtuk kívül egész Európában. A vicc az, hogy az Alpokat leszamítva dombügyileg nem állnak ők sem hűde jól...

  • Dhampir

    félisten

    válasz 6030D #64 üzenetére

    Kátyúba bicóval sem kellemes belesiklani. Rolinál legalább nem töröd fel a tojáshéjakat. :DDD

  • csongi

    veterán

    Most meg csak atszaladtam rajta.
    Ekkora teljesitmenynel nyitott elso lanckerek, haaaat.... nem is tudom, eleg badarsag...

  • mdav88

    senior tag

    A pedelec bringák itthoni térnyerése lassúságának okai nem csak és kizárólag a pénztárcák táján keresendőek:

    -Sajnos itthon a kerékpár nem sporteszköz, hanem degradált közlekedési forma.
    -Kerékpár és kerékpározás presztízsének hiánya
    -Szegényes mozgáskultúra
    -Kereskedői likviditás, hozzáértés hiánya
    -Közbiztonság (próbáld meg valahova lezárni egy órára)
    -Gondolkodásmód

    A pénz körüli dolgokkal lehet mit kezdeni a legtöbb esetben, de a fentiekkel sokkal nehezebb.

    [ Szerkesztve ]

  • Vesa

    veterán

    válasz mdav88 #69 üzenetére

    +1

    Ennél olcsóbb bringákért is simán leütnek, arra szakosodott bűnözői csoportok. Én többek között, ezért adtam el az eddigi legkomolyabb bringámat (a cikkben szereplőhöz nem mérhető, de 500k+ volt anno, 2005-ben). Rendesen féltem vele néhol, persze ismerni kell a helyet, és hogy merre megy az ember. Hungarian reality...

    A tudomány a valóság költészete!

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz .DLL #57 üzenetére

    40K-ért az elég olcsónak tűnik, gondolom azért nem lítium akku van hozzá.
    Valóban sokan azt hiszik, hogy ha rásegítéssel mész akkor az kb 0 erőkifejtés. Én is jártam már úgy számtalanszor, hogy azon kaptam magam, jobban taposom mint a normál hajtású kerékpárt. Valóban néha vissza kell fognia az embernek saját magát, mert élvezetes ahogy adja a nyomatékot és közben egyre erősebben tekered.

    f27: Ha jól látom, neked egy Haibike Xduro fullseven s pro van. Ez 120mm-es rugóúttal rendelkezik, gyárilag is egy Fox 34-es villával szerelik, aminek 120mm a rugóútja. Amiről te beszélsz az a Haibike xduro downhill. Ennek a váznak meg 200mm a rugóútja, mivel downhill váz, teljesen más geometriával, csőhosszokkal, szögekkel. Maximum csak hasonlít első ránézésre a két váz, de amúgy nem sok közük van egymáshoz, azon kívül, hogy mindkettő alu és ugyan attól a gyártótól származik. Tehát nem, nem szerelik gyárilag dupla vállas DH villával azt a vázat ami neked van! Aki ezt mondta, minden bizonnyal nem ért a bringákhoz!
    A Te 120mm utas vázadba a 200mm-es DH villa teljesen vakvágány! Én azt javaslom vedd ki belőle és tegyél bele egy maximum 140mm-es szimpla vállast, még az is kicsit megemeli a fejcsövet, és sportosítja a geometriát. Lehet, hogy sík úton gurulva ezt így jónak érzed, de ha terepre vinnéd, egy technikásabb lejtőre, iszonyú bizonytalan lenne az a bringa, illetve ilyen rugóút különbségekkel lehetetlen összehangolni az első és hátsó rugózást. Így ránézésre is látszik, hogy fura kicsit most a geo.

    Amit a Fox 36-ról írtál, az is lehet abból adódott, hogy túl nagy volt a vázadba. A Fox 36 egy Enduro villa, 160-170mm rugóúttal bír. Ez is hatalmas és értelmetlen a 120-as Trail vázba. Amúgy brutál jó villa a Fox 36.

    Az a motor ami a Haibike-ba van, a sima Performance line. Nem 80Nm hanem 60, nem véletlenül érzed kicsit erősebnek a CX-et, mivel az meg 75Nm. A CX is egy megbízható motor, csak kicsit ki lett könnyítve és feljebb csavarták a nyomatékot, tuningolva rövidebb lehet az élettartama mint a nem kikönnyített sima 60Nm-es performance-nak. Gyárilag 45-ös bringába épp ezért teszik a nem kikönnyített motort, mert az valóban tartósabban bírja a tuningot. Viszont a CX kicsit erősebb. Nekem CX van, és tuning is van benne, nincs semmi baja a motornak egyelőre, az előző bringámban is CX volt és az is tuningolva volt. De valószínű hamarabb megy tönkre mint a nem kikönnyített performance.

    joysefke:Igen német a YT is, MTB-ban a németek a legerősebbek, ez kétségtelen. Azért cserélnék a Németekkel dombügyileg. :D

    csongi:Melyikre gondolsz konkrétan? Elég jól kitalált rendszerek ezek, megbízhatóak.

    mdav88:Nem is mondtam azt, hogy csak a pénzen múlik, de egy jelentős visszatartó tényező. Biztos vagyok benne, hogy ha nálunk is 1500-2000 eurós fizuk lennének átlagban, meg több, akkor a kínálat is egész máshogy nézne ki Magyarországon. Lenne sokkal több tesztcenter, tesztbicaj, sokkal több emberhez eljutna, megismernék, és biztos, hogy sokkal többen is vennének. Pár évet lehúztam a kerékpár bizniszben, látom nagyjából, hogy állnak a dolgok idehaza kerékpárügyileg.
    Az emberek vennének, nagyon sok ember bejön a boltba, nézegetik a bringákat, de nincs rá pénzük. Még a 200K értékű gépeket is sokan csak úgy nézik mintha egy elérhetetlen álom lenne. Euróban ezek vicc árak, 500-600 eurókról beszélgetünk. Hoztunk be néhány 2000-3000 eurós bringát, szinte eladhatatlan.
    Egy komolyabb pedelec meg kb 2-3 ezer eurónál kezdődik.
    Még a gyártók is leszarják a magyar forgalmazókat, mivel annyira jelentéktelen az eladásuk. Én is dolgoztam forgalmazónál idehaza, hatalmas teszt centerek vannak Németországban, rengeteg tesztbicaj, azt hiszed egyet is küldtek nekünk a gyárból, hogy csináljunk egy tesztet? Nagy sz@rt, le volt ejtve magasról a magyar piac. Pedig a szeptemberi mozgásvilág tesztnapon is nagy az érdeklődés, alig tudsz időpontot foglalni egy tesztbringára, azonnal elfogynak. Érdeklődés lenne itt bőven, csak nincs miből megvenni a bringákat!
    Ettől függetlenül nem azt mondom, hogy abban amit írsz nincs igazság. Valóban sokan lenézik a kerékpározást, bár azért sokat javult a helyzet az elmúlt években. Sportolni is egyre többen kezdenek el, már azért itt is javulás figyelhető meg. Kerekedői oldalról van azért támogatottsága, van jó pár hozzáértő kereskedő. 2 kiemelt is van, akiket a cikkben említettem, ők elektromossal foglalkoznak. De az tény, hogy sok kereskedő nem annyira ért a pedelechez, nyilván kevesen jönnek be magyar üzletekbe, hogy 3-5 ezer euróért akar venni egy pedelec bringát. De azért elég sok üzletbe látni belépő és közép kategóriás pedelec bringát. 300-700k körül mozgolódik azért a piac, de nyilván nem jelentős.
    A közbiztonság szerintem egyáltalán nem rossz idehaza, de az tény, hogy nem tanácsos drága bringát magára hagyni. Azért már külföldön is sokat romlott a helyzet, amióta tömegével jönnek az ellenőrizetlen tömegek. Hozzánk nem jönnek, előbb utóbb a közbiztonság kérdése még meg is fordulhat. Lehet eljön hamarosan az idő, hogy nálunk lesz az egyik legjobb Európában!

    Vesa: Hungarian reality? Akkor nézd meg milyen most a Swedish reality, meg a German reality. :D Lehet meglepődnél.

    [ Szerkesztve ]

  • mdav88

    senior tag

    válasz Runner_fxr #72 üzenetére

    Ismerjük mi egymást személyesen is. Tisztában vagyok a skill-ekkel :)
    (ex-gepida dolgozó, most ghost-lapierre vonalon mozgok)

    Az okok együttes hatása a pénztelenséggel megfűszerezve eredményezi a helyzetet.

  • Kolondrum

    félisten

    válasz Dhampir #63 üzenetére

    Hasonló van egyik kollégámnak. Azért 25-el sederni vele kissé féltem. Pedig tükör sima csarnokban mentem.

  • válasz vilmose33 #58 üzenetére

    A Varjas István által is alkalmazott technikára gondolsz? Az országútiban teljesen rejtett motor.
    De most már a Cipollini gyárilag is készít ilyen bringákat.

    Més que un club!

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz mdav88 #73 üzenetére

    Akkor sejtem ki vagy. :)

    Nekem meggyőződésem, hogy a pénz a legjelentősebb tényező itt. Nincs a Magyar gazdaságnak egy normális körforgása, csak döglődünk sajnos.

    Napfénysüti: Egyébként baromi nagy találmány, tetszik is, csak az akkuval van a gond.

    [ Szerkesztve ]

  • Vesa

    veterán

    válasz Runner_fxr #72 üzenetére

    Itt migrácsok nélkül is szar a helyzet, de kétségtelen, hogy azokkal méginkább az lenne. :D Lényeg az, hogy én rendesen féltem néhány helyen amikor a félmilliós bringa volt alattam, bár hozzá kell tennem, hogy ez főleg olyan helyekre volt igaz, ahol korábban nem jártam, így csak a terep miatt mentem arra de az ottani közbiztonsági viszonyokat nem ismertem.

    Jut eszembe: Van ezeken bármilyen beépített lopásgátló? Pl. ami lockolja a motort és a pedált, ha nem a tulajdonos használja. Vagy itt is maradnak a sima, egyszerű megoldások?

    A tudomány a valóság költészete!

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Vesa #77 üzenetére

    Persze van nekünk is épp elég gondunk a cigányainkkal. :) Mondjuk ki nyugodtan, azért általában nem a fehér bőrű magyartól kell félned, hogy lerúg a bringádról egy gettóban vagy a környékén. :) És ebben semmi rasszizmus nincs, bár szeretnék ezt a liberálisok úgy beállítani, ezzel mentegetve a szerecsent.

    Én nem tudok róla, hogy lenne a széria pedelecben valami lopásgátló berendezés. A kulcsával az akkut tudod levenni a bringáról, de ez is inkább a könnyebb tölthetőség érdekében van így. Itt is a hagyományos láncok, lakatok vannak. Illetve utólag persze lehet venni gps-es nyomkövetőt és különböző lopásgátló termékeket.
    Sajnos ez tényleg valós probléma, én sem szívesen lakatolom le a drága bringám bárhol, sőt egyáltalán nem lakatolom le sehol. Erre a célra van egy olcsóbb, sima városi kerékpárom, ami nem elektromos.

  • mdav88

    senior tag

    válasz Runner_fxr #78 üzenetére

    És ugye itt jön a jelentős logikai csavar a történetben, hogy a pedelec jellegét tekintve városi /öltönyös/bevásárlós/cargós vonalon is igen jól érzi magát, vagyis itthon csak érezné magát.

  • válasz Runner_fxr #76 üzenetére

    Igen, szerintem is van létjogosultsága outiban is, páromnak is el tudnám képzelni. Beszéltünk is már erről csak valóban, az akksijuk még nincs azon a szinten hogy hosszabb túrához elég legyen.
    Pedig tök jó lenne ha asszonnyal együtt tekerhetnék az Alpokban. :)

    Més que un club!

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Napfénysüti #80 üzenetére

    Pedig tök jó lenne ha asszonnyal együtt tekerhetnék az Alpokban.

    Hja, ha valaki nem tudja elképzelni, hogy mire jók ezek az elektromos szabadidő-csodák, azt el kell küldeni az Alpokba, ott elég hamar nyilvánvalóvá válik. :)

  • válasz joysefke #81 üzenetére

    Idén amikor ott voltam az egyik hegyen (Jafferau - volt Giro d'Italia befutó is a csúcson) egy párocska úgy nyomta hogy mindketten elektromos MTB-al tekertek. Én meg a motor zümmögését hallgatva beálltam mögéjük és mentem velük egy darabig. :)

    Més que un club!

  • .DLL

    veterán

    válasz Runner_fxr #72 üzenetére

    Neem, valóban nem. :D Az akkupakk csak 13kg... Ez mondjuk önmagában is lopáscsökkentő tényező, 34-35kg a gép, aki először nyúl hozzá annak meglepően nehéz, de elég jól lent van a súlypont, ezt a kitámasztón vettem észre, hogy semmivel nem terheli jobban ha fent van az akku, mintha le van véve, ugyan olyan stabilan áll, mint normál bringaként, de manőverezésnél sem érezni, hogy baj lenne, vagy át kellene szokni. Azért nem lenne rossz, ha harmadennyi lenne a tömege, legalább a gyorsulás miatt, de azért élhető. :)

    (P.H.)

  • geotigris9

    tag

    Jó velős kis iromány lett és elég kerek lett a végére.
    Köszönet a cikkért.
    (Jó idő volt kint .. /még van max. egy órát/ e-ehelyett a cikkbe mélyedtem ..)
    Runner oda írhattad volna az elejére, hogy nem 5 perces iromány lesz .. "szánjunk rá kis időt" - napoltam volna késgöbre a dolgot. :N

    ((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))

  • válasz Napfénysüti #75 üzenetére

    Na tessék itt is van gyári kiszerelésben: Cipollini MCM2
    Sajnos az akkuról nincs fent infó. Az árába meg bele se merek gondolni ismerve az Oroszlánkirály bringáit. :)

    Runner: viszont most beugrott egy új gondolat! Ezek az országúti szettek úgytudom jelentősen könnyebbek mint a MTB verziók. Ergó ha lemerül az akksi annyira nem okoz nagy gondot saját erőből hajtani a kerékpárt. Sőt, lehet síkon például be se kell kapcsolni a rásegítést mert lehet vele haladni, elég emelkedőkön használni. Így már akár hosszabb utakra is vállalható némi kompromisszummal (nem megy nagy átlagot, stb). Mi a véleményed?

    Update: [link] "csekély" 13.000 euró az ára...

    [ Szerkesztve ]

    Més que un club!

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz mdav88 #79 üzenetére

    Klasszikus trekkingben azért nem annyira feltűnő egy pedelec se. Persze ha megnézed közelebbről egyből látszik ha elektromos, de nem az a kifejezetten tekintet vonzó jelenség. Míg egy komolyabb monti azért inkább. Így azért nem mindegy milyen pedelecről van szó. Lopás szempontjából veszélyes helyeken nem kell otthagyni a bringát. Ha lezárjuk az legyen viszonylag forgalmas helyen. Illetve kell venni, akár 2db minőségi zárat. Ezek azért elég jó védelmet biztosítanak. Az akkut meg le kell venni. Egy okkal kevesebb, hogy elvigyék a bringát. Egyébként a komolyabb rendszereknél ha lehúzod a kijelzőt a konzolról, nem indul el a pedelec rendszer. Amennyiben ilyenünk van, az akkut és a kijelzőt is érdemes levenni ha otthagyjuk a bringát.
    A tolvajok se mind hülyék, látja, hogy erről bizony igen drága alkatrészek hiányoznak, kb eladhatatlan lesz a bringa mint pedelec. Vagy költhet rá, ami szerintem nem opció egy tolvajnál. És ismerik a zárakat is minőség szempontjából. Amin a legbrutálisabb abus vagy kryptonite zár lesz, azt nem valószínű, hogy nekiáll feszegetni a tolvaj. Inkább néz egy olyat amin egyszerűbb zár van. Persze 100%-os védelem nincs, de ha megtesszük a körülményekhez képest legtöbb óvintézkedést, akkor nagy eséllyel megmarad a bringánk.

    Napfénysüti: Az biztos, hogy a Varjas féle cucc nem nehéz, szerintem akkuval és motorral együtt is bőven 10kg alatt van az a cipollini bringa, maga az elektromotor és akku együtt sem lehet több mint 2-2,5kg. Viszont ebből adódik a következő probléma, nagyon kicsi az akkumulátor. A tesztben azt írják, hogy max rásegítés mellett kicsit több mint 1 órát bír. 240W-os a motor, tehát ez annyit jelent, hogy maximum 300Wh körüli az akku ami lehet benne. Ez pedelec mércével ma már igen kicsinek számít, amikor az 500Wh sem számít már különlegességnek.
    Nyilván esztétikusan, alacsony súly mellett nem fér el benne nagyobb akku. És ez tulajdonképpen egy ebike nem is pedelec, mert nem a tekerés aktivizálja a motort, hanem egy kapcsolóval bekapcsolod, utána folyamatosan megy. Bár gondolom fékezéskor lekapcsol.
    Én úgy gondolom ez átlagfelhasználónak nem egy nagy was ist das. Persze jópofa, de amíg nem lesz, hozzá értelmes méretű akku, addig az egésznek nem sok értelmét látom.
    Abban igazad van, hogy lemerülve minden bizonnyal könnyebb hajtani mint egy 21 kilós pedelec bringát. :)
    De hát itt már maga az alap bringa is jóval könnyebb mint mondjuk egy trekking vagy akár egy monti.
    Az biztos, hogy ha országútit vennék, eszembe nem jutna, hogy egy ilyen villanyos verziót vegyek.

    .DLL: Nem véletlenül pusztultak ki az ólom akkuk a pedelec piacról. Irdatlan a súlya.
    Nem egy design díjas a bringa amit építettél, de végül is a célnak megfelel. :)

    geotigris9:Köszi! Nem szeretek fél munkát kiadni a kezemből. :)

    A Cipollinis bikemag bemutató alatt van egy érdekes komment, kicsit máshogy megfogalmazta mint én a cikkben, de nagyon egyet tudok érteni vele: "Ezeknek a kerékpároknak a megalkotása meglátásom szerint két területen okoz gondot. Az egyik, amiről gyakran hallhatunk, az az etikai kérdés versenyeken, és KOM eredményeknél. Ezzel kapcsolatban nem kell sokat beszélni, mindent lehet rosszul, és jól is használni. Csak azért beszüntetni a késgyártást, mert valamikor megszületett Hasfelmetsző Jack, nem túl okos ötlet. Ágálni a fejlődés ellen nem eléggé átgondolt személyes meggyőződés.
    Ezen túlmenően, a rásegítés megjelenése egyes kerékpárosokat is új kihívások elé állíthatja. Aki hajlamos arra, hogy személyes kiválóságának megélését abban szereti/tudja realizálni, hogy kinél mennyivel erősebb és gyorsabb, azok is ellenséget látnak ebben az újításban. Úgy gondolkodnak, az eddigi szép világba belepiszkít ez a "valami", ami felborítja az eddigi sorrendet, ami csak zavart okoz a kerékpárosok köreibe. Ezen sporttársakban félelmet és bizonytalanságot okozhat, hogy nem tudhatják, ki és milyen szituációban előzi majd meg őket. Annyira félnek a hamis önértékelésük mankóinak esetleges elvesztésétől, hogy nonszensz kijelentésekre is merik ragadtatni magukat. Pedig a kerékpárok megalkotói, újítói egészen biztosan nem irigységre akarják nevelni az emberiséget"

    [ Szerkesztve ]

  • f27

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #72 üzenetére

    Szamomra a fox 36 nagyon gyengenek tunt benne,feltem is tole mert instabilnak ereztem a bringat vele.
    De ami most benne van 200-as ezzel szakadeknak lefele is stabil a bringa.
    Lehet hivatalosan ez igy nem egeszen jo,de ha egyszer igy stabil,akkor nemtudok mit tenni ellene.
    Amugy a fox36-osal sem volt sokkal alacsonyabb a kormany,max 2-3 cm
    Ez a bringa egy teszt bemutato darab volt hogy ilyent is lehet rendelni 2017-be,es ott montak 80Nm re van be allitva a motor,340% rasegitessel.
    203-mas fektarcsa van rajt gyarilag
    Amugy a motor kepes egeszen 270Nm nyomatekra is,itt nem a motor belseje mas,csak szoftveresen van atallitva.A CX motort csak konyitettek es el is szurtak,montak bosch-os sracok,jonnek is vissza rendesen a torott beldanyok.
    45Km/h nal idegesitoen lassan kell tekerni,de kb megallas nelkul konyeden tarthato a tempo.
    Ultem egy masmilyen szinten 45ig szabadon levo verzioval,ott azert mar erosen bele kellet tennem az en eromet is hogy eljusson 45-ig es nem is tudtam tartani.

    A CX verziomhoz van chip ami engedi 55-ig
    25-ig erosebbnek erzem enyemtol,viszon feljebb mar nem erosebb.
    De az maradt gyari allapotba,nehogy kiszakadjon csapagy belole.

    Jelenleg 25-30fokos lejtozes mellett,50-60km/h nal terepen konnyeden tartja magat a bringa.
    Nekem igy nagyon tetszik a viselkedese

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz f27 #88 üzenetére

    A Fox 36-nak mint a neve is mutatja 36mm-es becsúszói vannak! Az enduro world seriesben is használják. 60-al csapatnak vele a kövek, gyökerek között. Ez a villa egy brutál masszív darab. Vess erre a videóra egy pillantást, hogy mennek a Fox 36-os villával: [link]
    Szerinted ezt egy gyenge villával meg lehetne csinálni? Az nem lehet, hogy neked egy fox 32 volt benne vagy fox 34? Bár már a 34-is elég masszív darab. Nekem 35-ös Pike van és már az is egy vadállat.
    Tehát a bizonytalanság nem a villa miatt lehetett hanem a geo miatt, 120-as hátsó és 200-as első rugózás abszolút inkompatibilis, de már a 120/160 is. Ezen nincs mit bizonyítani, ezek tények. Kérdezz meg egy normális szervizest bárhol, mindenki el fogja neked mondani.

    Nem hinném, hogy akkora gebasz lenne a CX-el, mivel rengeteget eladnak belőle. De mivel kikönnyített, ezért nyilván nem bír annyit mint a normál performance. Mondjuk így felhúzva már a tiéd is kérdéses lesz.
    Egyébként a CX-nek pont ez a lényege, hogy 25-ig nyomatékosabb legyen, hegyen ennél nagyobb sebesség nem is kell fölfelé.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz f27 #88 üzenetére

    A 120mm-es vázat egyébként nem vandálkodásra tervezték, hanem inkább sportosabb, túrázós felhasználásra.

  • Kasya

    nagyúr

    Nagyon jo cikk lett, mar reg vagytam egy ilyet olvasni. Sehol sem talaltam ilyen jo osszefoglalot meg egyben :R
    Kicsit irigyellek is, szerencsesnek tartalak, hogy ennyit kitapasztalhattal a temaban,

    Par kerdesem merult fel, mig vegigfutok a kommenteken:
    - esot, vizet, mennyire toleralja a rendszer?
    - szervizelese mennyivel problemasabb normal esetben (ha nem a motorhoz es tartozekaihoz kell nyulni)? Tehat villa es tsi. csereje.
    - mennyire problemas a turazas a bicajjal, ha a lemerul az aksi? Errol csak annyit lattam az irasban, hogy emelkedon tolni kell.
    - ar/ertek aranyban melyik markat ajanlod? Jomagam KTM parti vagyok, Scott kereskedelmet alig talaltam regebben (a masik kedvencem). Sajnos a KTM arak az utobbi evekben nagyon felfele emelkedket...

    Oh, ige...mi az eloado neve a Gul Baba videoban?

    [ Szerkesztve ]

  • f27

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #89 üzenetére

    Ertem mit mondasz,es valahol nem ertem az egeszet.
    Mert ugye fox36al instabil volt a bringa,es mondod valoszinuleg a geo vegett volt rosz,mert kisebb villa kellene bele,hiaba szereltek gyarilag fox36-al.
    De ennek ellenere en egy sokkal nagyobb villat tettem bele,amivel ezek szerint meg rosszabnak kellene lennie,de ellenkezoleg tortent a dolog mert azonnal kezes barany lett a bringabol.
    Most vagy az a 2-3 centi emelkedes total kijavitotta az egyebkent gyarilag rosz geot a bringan,vagy tenyleg nem ertek valamit.
    A bringa mind addig jol viselkedett ameg sik terepen mentem vele gyarilag,de ahogy vandultam,es eros lejtozesnek vettetem neki felelmem volt olyan helyen vele 50-nell lefele,ahol a sajat epitesu gepemmel 100km/h val letepettem .
    Ezzel a 200as teloval ha meresz lennek a kormanyt is elengednem annyira fixen tartja magat.
    Amugy a fejcso szoge jo ha 1-2fokkal enyhebb lett,lehet ez kellett a vaznak hogy stabil legyen.

    Amugy az en vadalkodasom baba zsur egy valodi DH-s szamara,en inkabb terepezni szeretek,nem ugratok nagyokat,es nem is sziklazok,ezert nem is zavart hogy nem downhill es vazzal szereltet vettem.
    Egy sima monti szett hullana alattam azert,de ez szerintem boven birja alattam,ha meg nem akkor az ugyis kiderul nyaron :)

    Amugy a BULLS verziom vaz szerkezetileg komolyabnak nez ki ranezesre.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz f27 #92 üzenetére

    Az előbb mondtam, hogy azt a vázat ami neked van, nem építették gyárilag Fox 36-al!
    De belinkelem még egyszer: [link]
    Azért nem érted, mert nem ismered a MTB kategóriákat, és adott felhasználási területeket.
    Ha a bringa érezhetően bizonytalan volt a kisebb villával, akkor az lehetett amiatt is, hogy esetleg balesetes volt és kicsit el volt hajolva. Egyébként itt egy gyári leírás a Fullseven-ről: [link]
    Itt is Fox 34-es van benne 120mm rugóúttal.
    Egy 120-as Trail váznak semmiképp sem kell 200-as DH teló. Ez teljességgel kizárt.
    Egyébként a fejcsőnek sem tesz jót, hamarabb elrepedhet, mert nem egy ilyen geometriára lett tervezve.
    Ha 200mm rugóút kell neked villában, akkor a vázad is legyen DH, akkor lesz összhang.

    Kasya:Köszi! Konkrétan ez is inspirálta a cikket, hogy sehol nincs egy ilyen átfogó leírás a témáról. Az ebikeshop.hu és ambringa.hu oldaláról letölthető egy kis kézikönyv, ami tartalmaz hasznos infókat, onnan is idéztem pár részt a cikkben, de összességében sok mindent nem említett amit viszont fontosnak tartottam, szóval összegyúrtam egyet a saját tapasztalataim alapján. :) Ők inkább kereskedői szemmel írtak, nyilván főként a pozitívumokra hangolva, én próbáltam bemutatni a negatívumokat is, egy átlag felhasználó szemével.
    És menettapasztalatokról sem írtak, csak ilyen általánosságokat mondanak. Ettől függetlenül azok a leírások sem rosszak és nagyon sok mindent megtudsz azokból is ha még nem vagy képben a témában.

    A kérdéseidre válaszolva:
    Esőt, sarat nagyon jól tolerálja, legalább is a minőségi rendszerek. Nekem ilyen jellegű gondom még nem volt, de hallottam már olyat, hogy beázott. De ez igen ritka és egyedi eset lehetett.
    Ettől szerintem nem kell tartani. Én már mentem vele sárban, esőben, semmi baja nem lett. Arra érdemes figyelni, hogy nagynyomású mosóval ne mosd, bár ez a bringának amúgy sem tesz jót, nem csak az elektromos rendszernek. És ha bringa szállítón van mondjuk az autón, akkor ha esik az eső takard le a motort pl egy zacskóval vagy valami nejlonnal. Mivel menet közben a turbulencia miatt esetleg lehetnek beázási gondok. Illetve az akkut és kijelzőt is érdemes levenni a szállítás idejére.

    Egy villacsere ugyan úgy működik mint egy normál bringán, középmotorosnál még kerekek is szabványosak.

    A túrázást célszerű úgy összehozni, hogy emelkedőn ne merüljön le. Mész vele pár teszt kört, hamar ki lehet tapasztalni, hogy kb mi a hatótáv. Utána már simán lehet tervezni. Ha sík úton lemerül az nem akkora gond, mivel csak megindítani nehezebb, de menet közben már nem vészes. Nagyobb emelkedőre viszont kb lehetetlen küldetés feltekerni egy 21-22 kilós bringát. Ezzel mindenképp számolni kell. Nagyobb túrákhoz két lehetőséged van, vagy viszel egy tartalék aksit magaddal, vagy a töltőt viszed és betervezel egy kocsmázást vagy kajálást, ott meg akár 1 óra alatt 40% körül tud visszatölteni. A töltője egy fél kilós csomag kb, és az akku 2,5kg körül van. Legalább is a Bosch-nál így van. Ha montizol akkor marad a hátizsák, de trekkingnél könnyebb dolgod van, mert a túratáskába kényelmesen befér egy pót akku vagy a töltő, vagy akár mindkettő. 2 akkuval elég nagy a hatótáv. Annak azért az esetek nagy részében elégnek kell lennie, még az Alpokban is, nemhogy idehaza.
    De ha megmondod kb milyen felhasználásra, távra és szintekre kellene, kb meg tudom mondani mire számíthatsz. És tudok ajánlani bringát.

    A KTM és a Scott is egy prémium árazású termék, én igazán egyiket sem ajánlom. Cube, Bergamont, Haibike inkább.

    A Gül Baba videóban hallható zene: Terry Lee Brown Junior - East 2 West

    [ Szerkesztve ]

  • f27

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #93 üzenetére

    Ezt a bringat 0km-el hoztam ki a boltbol,nem lehetett elhajolva rajta semmi.
    Az orrom elott szoftvereltek fel teljesen.

    Mindegy,a lenyegen nem valtoztat,ez igy van szamomra ossz hangba :)
    Ha nagyon durvulni akarok,akkor ott van a sajat epitesu elektromos DH-m :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz f27 #94 üzenetére

    Ha 0km-es volt akkor már a boltban cseréltek benne villát, mert gyárilag ebbe biztos nem volt Fox 36, dupla vállas meg még annyira sem.
    De ha neked így jó, használd így. Csak jó tanács volt, nem muszáj elfogadni amit mondok. :)

    [ Szerkesztve ]

  • f27

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #95 üzenetére

    Dupla vallast en raktam bele.
    Igy kapta a bolt is a gyartotol ,bar miert is tenne jobb telot egy rosszabb helyett? :)
    A tanacsot sokszor megfogadom,es hiszek is neked,csak ha igy lett stabil,minek roncsam el?
    Amugy minden fele FOX telom volt mar es egyel sem talakoztam ami nekem tetszett volna mukodes kozbe.
    Boxxer bol csak parat probaltam az R2C2 majdnem jo volt de inkab tobbet azt sem veszek.
    Marzobol a jobb duplavallasak jottek be . :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz f27 #96 üzenetére

    De gondolom annak hiszel amiket belinkeltem. Én itt sehol nem láttam Fox36-ot, csak ezért furcsálltam. Meg miért adna egy gyár 120mm rugóutas Trail váz mellé 160-as Enduró villát? Totál értelmetlen lenne, na mindegy.
    Egyébként én sem vagyok elájulva a Fox-tól, én személy szerint jobban kedvelem a Rock Shox-ot. Régebben meg én is Marzocchi párti voltam. A 66 RC3-as volt a kedvenc villám.

    [ Szerkesztve ]

  • f27

    aktív tag

    válasz Runner_fxr #97 üzenetére

    Ha jol emlekszem a Fox 34 is 140-150mm-es nem?

    Igen azt en is latom a linkelt szerias verzioiban mi van.
    Egy limitalt verzio etol boven elterhet.
    Pl 203-as tarcsa elol hatul.
    Nagyobb nyomtatek
    Nagyobb %-os rasegites,ami allithato is hol milyen teljesitmennyel segitsen.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz f27 #98 üzenetére

    A Fox 34-es 120,140,150mm-el is készül.

    Még ha limitált verzióról van szó, akkor sem csinálnak meggondolatlan építéseket.
    Olyanról még nem hallottam, hogy a Bosch gyári specifikációit átprogramozta volna egy gyártó.
    Ez azért vet fel kérdéseket, mert ez esetben a Bosch nem adna rá garanciát.
    A gari úgy vonatkozik rá, ha nem piszkálod meg.
    A Nyon mellé tudsz letölteni olyan szoftvert amivel állíthatod, hogy adott rásegítésen belül hány %-ot segítsen, ezzel nincs is gond, de tuningolni nem tudod, tehát a max teljesítmény adott. Amennyiben ezt átírod valahogy az egészen biztos, hogy gari vesztéssel jár.

    [ Szerkesztve ]

  • 6030D

    Ármester

    Azt nem is írtad, hogy valamelyiket lehet "sétáltatni" is. :DD

    Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

Új hozzászólás Aktív témák