Új hozzászólás Aktív témák
-
jocomen
aktív tag
Szerk: a lejtőzés nem annyira cél, de ha bírja a gép, akkor lenne arra is használva.
De inkább erdei barangolás, és a nagyon rossz minőségű utakon is legyen kényelmes, élvezhető. Az utcánkat pl. közel macskakő méretű aszfalt törmelékkel "javították fel", itt jól jönne a nagy és finom mozgású rugó (ezért írtam a vasúti töltés hasonlatot). Utána nem annyira érdekes, de bárhová megyek, ha kilépek a kapun, az első 700 m ilyen. Egy országútit itt a vállamon kéne felvigyek.[ Szerkesztve ]
-
jocomen
aktív tag
válasz Runner_fxr #398 üzenetére
Keveset tekernék, 5-10 km távokat többnyire, néha átgurulnék a budai dombokra, az olyan 50 km oda-vissza. Esetleg évi 1x túra, hasonló, vagy kicsit nagyobb távval. Emelkedőket semmilyen bicajjal nem szeretem, szóval csak ami muszáj. Nyilván amíg lehet tekernék felfelé is, de mondjuk 1-2 km enyhe emelkedő, vagy meredekebb, ha rövid. Utcámba 400m-en van olyan 4m pl, itt fel szeretnék tekerni. De olyan, mint az érdi emelkedő az M7-en, az felejtős.
Ha rugós tagba van propedal, az nem oldja meg ezt a gondot, vagy teszi legalább használhatóvá?Van Pesten olyan kölcsönző, ahol ilyeneket ki lehet próbálgatni?
-
Runner_fxr
Ármester
200K keretbe úgy sem fér bele egy mai modern AM/Enduro, szóval mindegy is mi az előnye. Számodra ez most lényegtelen.
26"-os gépek férnek bele, ebbe az árba, jó régiek.
Egyébként egy mai modern vázgeo sok mindenben többet tud. Fordulékonyabb, nagy sebességnél stabilabb. Jó súlyban vannak. Sokkal alkalmasabbak vegyes használatra, ahogy fogalmaztál, nincs annyi felesleges pogózás tekerés közben, az adott rugóút hosszabbnak is érződik. Egy mai modern 140mm-es fully már egy vadállat lefelé.
És már ne haragudj, de 120mm már elég jó tud lenni, ha megfelelő minőségűek a telók, és rendesen be is van állítva. Kevesen tudják még ezeket is kibringázni. De azt aláírom, hogy még egy tapasztalatlan ember is érzi a nagyobb rugóutat, persze minél nagyobb annál több lesz a kompromisszum felfelé és síkon is egyaránt.Egyáltalán milyen távokat szeretnél menni? És milyen utakon? Szeretnél fölfelé is menni? Milyen szinteket stb?
Amiket néztél, azok a bicajok alsó hangon 20 kilósak, vagy akár kicsit több is. Ma egy pedelec össztelós van ilyen súlyban, csak éppen itt van egy 70-90Nm-es rásegítő motor is.
Azokkal a régi FR/DH gépekkel ha nem konkrét DH pályára mész, csak bohóckodni lehet, de nem bringázni. Iszonyú lomhák síkon, és fölfelé meg teljesen tekerhetetlenek, tényleg erre van szükséged?
Ha igen, akkor vedd meg, de ha olyan bringát szeretnél amivel kerékpározni is lehet, akkor javaslom, hogy valami régebbi 26"-os AM gépet nézz 120-140mm körüli tartományban.[ Szerkesztve ]
-
jocomen
aktív tag
Nem érdekel a 29"-es kerék. A magasságomhoz nem ideális, nehéz, nehezebb gyorsítani, lassítani, manőverezni, és elvesz 7.5 cm-t a rugóútból. Szerintem ez az amit feleslegesen cipelnék. Ha 2m magas lennék érdekelne, de így kösz nem.
Milyen előnye van egy mai endurónak egy 8-9 éves enduro/ DH vázhoz képest a geometriát tekintve?
Tudsz konkrét típust ajánlani 26" kerékkel ~200k körül (teljes bringa ára)?[ Szerkesztve ]
-
addikt
ez nem így van. síkon (a vasúti töltés mellett jellemzően ez van) öklömnyi köveknek neki menni szemből, majd azt várni, hogy a váz felvegye már elnézést, de nettó hülyeség.
kérlek ne sértődj meg, nem személyeskedni akarok de nyilván maximum elméletben kerékpároztál még csak ilyenekkel és azért írod így le, tekintve, hogy a leírásodból egyértelműen látszik, hogy fogalmad sincs mire való a negatív rugóút vagy sag, hogyan működnek a mai és a 15 évvel ezelőtti vázak kinematikai szempontból és hogy a vélt vagy valós problémádra mi a megoldás.én a kilencvenes évek közepe óta sajátomnak tudhattam rengeteg kerékpárt a felső kategóriából, java része össztelós volt gyakorlatilag már a kezdetektől. volt a kétezres évek elején SC Bullitom, dupla vállas electric red Boxxerrel, 2,3" Ritchey MotoVaderekkel (ami akkor a legkönnyebb hajtogatós gumik voltak ebben a méretben) hegesztett Mavic D521-esekkel meg húzott küllőkkel, 1x9 XTR hajtással meg úgy általában minden egyéb más is súlyra volt kihegyezve. Mondanám, hogy dh verseny gép volt, de összesen kétszer versenyeztem vele... és még az sem volt képes arra, amit te a lentebbiekben felvázoltál. főleg nem a 2" alatti (wtf?) külsőkkel.
alföldi srác vagyok, kerékpároztam a vasúti töltés mellett eleget, hogy tudjam miről beszélek.az acél rugó természetesen mindig jobban fog megindulni, mint a levegős. de a régi DH/FR gépeknek ebben ki is merül az összes előnye egy mai 29" enduro géphez képest. borzasztó mindenre alkalmatlan geometria, felesleges plusz súlyok mindenfelé. még lejtőzni is jobban lehet egy mai 29"-es 140-150mm-t mozgó enduro géppel mint anno azokkal. igen, levegős tagot és a szimpla vállas villát bele értve is.
volt egy cimborám, minden alkalommal azt mondta, hogy ha leérsz a pálya aljára és nem ütötted fel a villát legalább egyszer, akkor feleslegesen cipeled magaddal a rugóutat. nagyon jó tanács volt.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
jocomen
aktív tag
válasz Runner_fxr #393 üzenetére
Nekem a rugózás nem hátrány, sőt.
Olyan bringát szeretnék, amivel a vasúti sínpár töltésén kerekezhetek, széles vigyorral az arcomon, és nem kell foglalkozzak vele, h épp mi van a kerék alatt, mivel egy fotelen ülök. A 10-12 cm rugóút az csak "székpárna".
4cm elmegy csak me ráültem, az utsó ~3cm a legrosszabb esetekre, és a közte lévő tartománynak kell elég nagynak lennie ahhoz, h vajsimán kimozogjon akár ökölnyi köveket. Ez 160-170 mm alsó hangon.
Szóval egy "komfort" terep-bringát szeretnék, >170mm rugóúttal, >1150 mm tengelytávval, 26" kerékkel, ~200k HUF körül. Így csak egy régebbi Enduro / DH bicaj jöhet szóba.A +5 kg súlynak nem örülök, de gondolom ez részben a vastagabb felni/ gumi, ill. az acélrugók miatt van.
Vékonyabb, nem "double track" felniset keresnék, amin esetleg lecserélném a 2.5" terep külsőt valami 2" vagy az alatti tubeless "városibb"ra. Ezzel nyerhetnék ~1 kilót.
Az acélrugós telókról (marzo 66/ 888, fox dhxx/ vanilla) azt olvastam, h finomabban indulnak meg mint a csak levegősök. Illetve ekkora rugóútnál villából a dupla-vállas már érezhetően stabilabb lehet. Ennek érdekében lehet bevállalnám a rugó + duplaváll miatti ~1kg súlyt.Váznál szeretném, h a lengőkar oldalirányba merev legyen. Vagyis a láncvilla közvetlenül a vázra legyen csapágyazva, és a csapágyak egymástól minél távolabb legyenek. Ezért nálam kiesik az összes változó forgáspontú, himbilimbin lógó farú váz.
Amiket eddig szimpinek találtam:
Specialized BigHit 2008 - de ez kicsit drága
Norco Atomik 2009 - ennek a gyárnak meg volt valami visszahívós története
Esetleg: Rock Mashine Adrenaline 6000-2007, vagy Umf Duncan 2009 - bár ezeknél a lánc reszeli a villát, és a fejcsőszög mintha kicsit el lenne rontva.Fentiek figyelembevételével, te (vagy más) milyet javasolnál?
Szeretnék majd egyszer valami középagy váltós verziót (pinion, effigear), de az sajnos nem mostanában fog számomra megfizethető ársávba becsúszni.
.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Még elvileg nem jelent meg.
jocomen: Attól függ mennyiért kínálják, és milyen az állapot? Vannak olyan alu vázak a használt piacon amik bőven 20 évesek és még gyári fényezéssel rendelkeznek, sérülésmentesek.
Viszont a DH kerékpár az vegyes használatra teljesen alkalmatlan. A DH az azt jelenti, hogy egy felvonó felviszi a bringádat a hegy tetejére, majd le zúzol a hegyről. Ha olyan terveid is vannak a bringával, hogy túrázás, városi használat, akkor ott a DH bringa egy nyűg lesz. Hatalmas rugóutak, és a nagy súly miatt tekerhetetlen lesz hegyre fel, de még a sík úton is a tököd ki lesz egy 10km után.Ha lekopott a becsúszó, akkor kb kuka a villa. Lehet benne felső vállat becsúszóval együtt cserélni, de az kb a villa ára, tehát nem éri meg. A kopott becsúszó a villa elhasználódását jelenti.
[ Szerkesztve ]
-
jocomen
aktív tag
Kicsit off, de szerintetek meg szabad venni egy ~8 éves aluvázas dh bicajt? Nem kell félni a váz elfáradásától?
Mennyire gáz vegyes használatra? Illetve zavaró-e a duplavállas teló kisebb elfordíthatósága? -
6030D
őstag
válasz andrisbandi #387 üzenetére
Mindhárom linken más villája van a bringáknak. A Hervisesben Recon, ami valószínűleg elírás, mivel az 100-at mozog, a váz meg eleve 140-et. A videóban Yari van, a hivatalos oldalon meg Sector.
Itt vannak a különböző variációk.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
andrisbandi
őstag
Focus Jam2 29 Ltd
https://www.focus-bikes.com/int/35344-jam-ltd.htmlTetszik. Elég korrekt összeállítás 1.250.000-ért.
Runner biztos szívesen kipróbálná, mert ezzel a Simano motorral, és a vázba rejtett kicsi aksival szinte nem is változott a geója az elektromosnak a normál változathoz képest. Nemcsak a láncvilla, de még a hajtókar is majdnem ugyan az a méret.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
addikt
válasz Runner_fxr #384 üzenetére
majd szólj, ha kipróbáltad a Bosch e-mtb szoftverfrissítését, hogy milyen
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
f27
senior tag
válasz Runner_fxr #384 üzenetére
Aki tavolsagot akar letolni,azok nem a nagy szintkulombsegre futnak.
Hameg szereti a terepet ott meg azert nem keves a80km sem -
Runner_fxr
Ármester
Attól függ hol, ez a 200km feletti táv egy elméleti maximum, ideális körülmények között.
Ha hegyre mész, sokkal hamarabb lemerül.
Én olyan 80-at szoktam vele elmenni, egy töltéssel, de ebben van vagy 1500m szintemelkedés.
Legtöbbet Eco-ban és Tour-ban, de időnként feljebb is kapcsolom.
Ilyenkor lesz egy kellemes fáradtság, de nem döglök meg, mint a többiek akik normál hajtással jönnek.[ Szerkesztve ]
-
f27
senior tag
válasz Runner_fxr #382 üzenetére
Azért ECO módba elmegy pl az enyém 270km,ha ez kevés valakinek az tényleg durván tolja már,vagy világszinvonal csúcsán
-
Runner_fxr
Ármester
Ez sem feltétlen igaz, mert amikor azt kezded érezni, hogy az 500-as akku kevés, akkor már az feltételez egy olyan edzettséget, ami eleve feleslegessé teszi a pedelec montit. Tehát azt mondanám, ha valaki azt érzi, hogy az 500Wh-s akku már neki kevés, és menne többet mint amit tud hatótávra, akkor talán érdemes lenne normál hajtásra visszaállni.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #379 üzenetére
Nem bocs, én kevertem össze, az akkura írtad, hogy kevés...
A tudomány a valóság költészete!
-
Runner_fxr
Ármester
Kevés? Ilyet aztán biztos nem írtam sehol, valamit nagyon félreolvashattál. 2 éve használok Bosch CX-et, pont ez van a linkelt Cube stereo-ban is.
Ez gyakorlatilag az egyik legerősebb szabvány pedelec motor, bivaly erős! Mondhatni túl erős, egyszer próbáld ki! A falon fölmegy kb.A hatótávot érdemes fenntartással kezelni, ugyan is nem mindegy a használt rásegítési fokozat és az útviszony sem. Sík úton bőven elmész 100 km felett is, terepen, sok emelkedővel meg lemerítheted akár 30km alatt is.
andrisbandi: Én abból tudok kiindulni amit én tapasztaltam, az előzőben 400Wh-s akku volt, a mostaniban 500-as. A 400-as akkuval durva terepen elmentem kb 50-60km-t 1400m szinttel, eco, Tour rásegítésben általában, néhol Sport és Turbo.
Az 500-as 70-80 körül tud, és 1600m körüli szintet.
Ha a tesztelő bedobta végig turbóba, akkor nyilván hamarabb is le lehet meríteni, de már az Eco-val is könnyeb hajtani mint egy normál bringát, Tour-ban már jóval könnyebb, a Turbo meg a legtöbb esetben feleslegesen erős. -
andrisbandi
őstag
Megdöbbentő hatótáv teszt elektromos kerékpárokon
"Amit tapasztaltam, az igazolta, hogy a hatótáv az igényelt rásegítéstől illetve a szintemelkedéstől nagyon erősen függ, és a valós hatótáv a gyakorlatban bizony sajnos nem olyan nagy a Bosch rendszer esetében (170 km), mint elsőre gondoljuk.
Ugyanis a Papp-rétre felérve (kb 450 m szintemelkedés) 25 km megtétele után már csak 5 km-es hatótávot írt ki a rendszer!"
- Elgondolkodtató egy cikk.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #376 üzenetére
És full telós...De legutóbb nem azt mondtad, hogy még a 350W-os motor is kevés? Ez mag csak 250W, bár középmotoros...
Viszont az a 175km hatótáv még akkor is jól hangzik, ha visszatöltés nélkül -ami nincs rajta-, sok hegymenettel valószínűleg kevesebb a gyakorlatban.A tudomány a valóság költészete!
-
Runner_fxr
Ármester
Nem rossz ár: Cube Stereo hybrid 140
-
Runner_fxr
Ármester
Ez nem kisebb mint az E8000, és nem is könnyebb, csak gyengébb, sőt 200g-al könnyebb az E8000. Ez nem olyan nagy durranás, ugyan akkora méretből jóval gyengébb motort kihozni.
envagyok: Erre nagyon nehéz lesz választ kapnod, mert az ilyen neve nincs kínai cuccoknak nem túl nagy a támogatottsága.
-
Devid_81
félisten
válasz envagyok #372 üzenetére
Szia,
An en bringam is korlatozott volt 15mph-ra.
A service menujeben ki lehet utni a korlatozast, az enyem mar a boltbol ugy jott eleve
Most full akkuval 20mph-ig gyorsit, aztan ahogy merul az akku ugy megy szepen le egeszen 15mph-ig.
(Viszont a 20mph korulbelul 30kmh-nak felel meg amugy is, de egy probat meger ettol fuggetlenul)...
-
andrisbandi
őstag
Érdekes a vázba süllyesztett aksi rejtés. Bosch rendszernél nem láttam még ilyet.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
envagyok
veterán
Sziasztok,
Beszereztem egy lítiumos nem pedeleces kínai bringát. Az akksija szar volt, dobtam bele 500wh-ás bosch cellapakkot. Sajnos úgy látom 30km/-nál letilt vagy úgy van a motor beállítva hogy ne pörögjön többet?
Úgy érzem több van a motorban. Valahogy meg lehet hekkelni hogy tudjon 40-50-et? -
addikt
válasz Runner_fxr #368 üzenetére
van már kisebb (de egyben sokkal gyengébb) Bosch motor, mint az E8000: a harmadik generációs Active Line Plus
45 Nm, 2700 gramm, 1500 eurós gépek lesznek belőle.
kb 30%-al kisebb, mint a mosatni Active Line“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Runner_fxr
Ármester
Utólagos építés az sajnos meg sem közelíthet egy gyárit. MTB-ban az agymotor egy zsákutca! Nem véletlenül nem csinál ma egy épkézláb gyártó sem ilyet. Amikor beleraksz egy 3-4 kilós agymotort egy bringa kerékbe, akkor ott már majdnem mindegy milyen a váz geometriád, a láncvilla hossz lesz a legkisebb bajod. Teljesen hazavágja az irányítást ha kicsit is csapatósabb terepre viszed. Itt csak a középmotoros megoldások az életképesek, utólagosan meg nincsenek jó minőségű középmotoros megoldások, csak a gyári kialakítás a jó. Amikor a vázat is speciálisan az adott középmotorhoz tervezik és gyártják le.
Az agymotor jól használható aszfalton és jó minőségű földutakon, kb ilyen cross trekking szintű felhasználásra még jó. Viszont a konkrét MTB felhasználás mellett már elvérzik.
Egyébként egy csomó olyan átalakító szett van, ahol az agymotor mellé kapsz olyan akkut amit a kulacstartó helyére kell felcsavarozni, ez megoldható, de ettől még fos lesz az irányításod terepen. És abban sem vagyok biztos, hogy a vázad hátulja túl sokáig fogja bírni a 3-4 kilós agymotort, ugyanis nem ehhez tervezték. Persze ez csak akkor probléma ha terepeznél vele, aszfalton bírni fogja.Ami az árakat illeti, valóban soknak tűnik 2-3 millió egy kerékpárért, de azért ezt érdemes úgy megvizsgálni, hogy az a fent linkelt Mondraker például az elérhető abszolút csúcstechnológia a kerékpárokon belül.
Ezért nem hasonlítanám a széria motorokhoz vagy autókhoz. Hasonlítsuk csúcskategóriás, verseny motorokhoz vagy autókhoz, akkor már mindjárt helyre billen az ár arány.
És azért nem feltétlenül kell 2-3 milliót kiadni egy bringára ha pedelec-re fáj a fogunk.
Néhány száz ezertől indulnak, az megint egy más kérdés ha az igényeink olyan magasak, hogy az elérhető abszolút csúcs technikát szeretnénk, ez esetben ne lepődjünk meg ha vastagon fog a ceruza a kasszánál. -
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #368 üzenetére
Az a Merida nagyon jo, es biztató számomra is, mert eléggé hasonló forma a váz az enyémhez, es itt szépen elfér az akku. Persze ez kerek gyári építés, es nem biztos, hogy külön is kapok ilyen tipusú akkut.
Egyebkent nem tudom mi indokol 3millio körüli árakat? 6-ért mar jo autókat kapni újonnan is...es ugye sem anyagmennyiségben, sem technológiában nem említhetők egy lapon.
A tudomány a valóság költészete!
-
Runner_fxr
Ármester
Szerintem olyan 8-10 ezer euró körül lesz.
Nem véletlenül építették meg az új Shimano E8000-el. Ha most vennék pedelec montit valószínűleg én is a Shimano rendszerét választanám a Bosch helyett. Annyira kompakt a motor, hogy baromi jó vázakat lehet gyártani hozzá. Gyakorlatilag ugyan olyan rövidek a láncvillák mint egy hagyományos monti esetében, ez pedig nagyon jót tesz az irányításnak.
Persze a Brose is elgondolkodtató, pl a Speci Turbo levo, de a Shimano-val még a Brose-nál is rövidebb láncvillákat lehet gyártani.
Elég esélyes, hogy ez lesz az új bringám jövőre: Merida eOne-Sixty 900E[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #366 üzenetére
Az nagyon durva! es meg brutal jol is néz ki... Mondjuk arat nem merek kérdezni.
A tudomány a valóság költészete!
-
Runner_fxr
Ármester
Egy vicc az a kínai elektromos robogó, tipikusan olyan szerkezet ami miatt sokan gagyinak gondolták a normális minőségű pedelec kerékpárokat. Ezekről írtam a cikkben is.
Ez kb az a kategória, mint a tesco bringa, rémálmomban se jöjjön elő.Az ugratás közben a kormány elfordítás csak egy trükk, látványos, ennyi.
2018-tól. Szerintem brutálisan jó lesz ez a gép.
Mondraker e-Crusher RR+[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #364 üzenetére
"Az akku biztos, hogy nem lítium-os."
Nem hát, megnéztem az adatait, ólom-savas...50kg önsúlyra, én sem erőltetném ezt. Eleve 35-50km hatótávot írnak, ami jó, ha 15-20-nak felel meg a gyakorlatban, főleg ha rá is van pakolva valami és/vagy emelkedőn is mennie kell, nem beszélve a hideg időben való használatról.
Egy jó robogó kéne neki, de persze ő dönt...6030D
Annak van valami gyakorlati jelentősége, hogy ugratásnál befordítják az első kereket, miközben kirúgják oldalra a seggét? Mindig látom a komolyabban montizóknál ezt, de sose tudtam, hogy ez csak amolyan menő dolog, vagy mondjuk valamiféle célt is szolgál?
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Runner_fxr
Ármester
Ezek nagyon gagyi szerkezetek. Valószínűleg gázkaros, tehát nem kell tekerni. Az akku biztos, hogy nem lítium-os. Én ilyet biztos nem vennék meg, ennyiért nagyon jó benzines robogót lehetett volna venni.
De ő tudja.6030D: Elég lazán terelgeti a gépet. Sokan kételkednek a pedelec montikban, hogy milyen az irányítása, pedig semmivel sem rosszabb mint a hagyományost, sőt, még extra stabilitása is van a lent, középen elhelyezett súly miatt. Mondjuk azért a Shimano E8000-es széria is ütős, kb ugyan olyan rövid láncvillát lehet gyártani hozzá, mint egy hagyományos bringán.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
fant0mi
őstag
válasz Runner_fxr #358 üzenetére
Koszi nektek. Elmondtam neki amit javasoltatok, nem akar benzines joszagot, pedig azt nehanapjan meg en is kolcsonkernem.
[link]
Ezt a modellt bongeszte ki maganak. Ma megy eloben megnezni, kiprobalni, aztan majd eldonti. Elvileg ezt nem szukseges tekerni, ugye?[ Szerkesztve ]
-
varsza
tag
válasz Runner_fxr #358 üzenetére
Annyi plussz még, hogy Rock Shock teló van rajta, és mindenre használnám, 70% aszfalt, 30% könnyű terep
-
Runner_fxr
Ármester
Attól függ, hogy mire használnád? Bár az elektromos rendszere kiváló minőség, maga a bringa egy alap monti, alap rugós villával. Ráadásul a merev vázas középmotoros bringák váza brutál merev.
fant0mi: Szerintem ezt az orvosával kéne egyeztetni. A pedelec bringa nem motor, tekerni kell, tehát fizikai aktivitást is jelent azért. Úgy kell felfogni mint egy szobakerékpárt amit könnyű fokozatba kapcsolsz. Ezt az orvosa tudná megmondani, hogy szabad e, vagy már ez is nagy megterhelés neki. A robogó abból a szempontból tényleg jó megoldás, hogy olcsóbban kapsz egész jót, és azon tényleg csak ülni kell és húzni a gázt. Fogyasztása sem sok, feltételezem van b-s jogsija az öregnek, az meg 50 köbcentiig jó. Egy 50-es, vízhűtéses, olasz robogó nagyon jó és megbízható gép. Az elektromos robogó is lehet megoldás, de szerintem azok nagyon gagyi járművek, én biztos inkább a benzines, hagyományos robogót választanám.
[ Szerkesztve ]
-
fant0mi
őstag
Sziasztok!
60 éves édesapám súlyos beteg lett, és el lett tiltva minden hosszabb sétától, fizikai munkától és a kerékpározástól is. Boltba/postára járáshoz keresünk most elektromos kerékpárt. Sokat nem használná, hetente 1-2-3 alkalommal menne legfeljebb 5-6 km-t, dimbesdombos kisfaluban. Sajnos sarkalatos pont az ár, nyugdíjból nem tud kifizetni 3-400 ezres kerékpárt. Néztem az aprót, de nagyon sok már az esztétikán elvérzik, piszokul le vannak lakva, gondolom mennyire volt vigyázva rá, ha a gazdája úgy felrakja hirdetésbe. Szóval 150-190e a büdzsé, van-e valami új eszköz, ami nem esik szét alatta az első héten (170 cm, 95 kg), vagy kérlek ajánljatok típusokat, amikre rákereshetek aprón.
Például tetszik neki a Ztech Zt kerékpárok, elfogadható árban vannak, azokról mi a vélemény? Köszi! -
varsza
tag
Szerintetek egy baddog husky 2016-os szinte uj (párszáz km)megér 600eFt-ot?
500W os akku
Bosch Performance
Szamla garancia
És tökéletes vazméret.
(Tudom hogy a bolti listaára 700 felett van)
A hasznalt piacon nem nagyon láttam jo vazmerettel Bosch motoros MBT-t eddig. -
Devid_81
félisten
Biztos ertekelitek majd
...
-
Vesa
veterán
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #348 üzenetére
Thanks a sok segítséget!
Közben én is utánanéztem, így a trekkinget kilőttem, nem tetszenek sajnos, olyan öregapámosak...:-)
Viszont adtál egy jó ötletet az átépítéssel, már csak az a kérdés, hogy a jelenlegi bringámra felmegy-e az általad linkelt szett (bár sanszos, hogy a vázon nem lesz hely). Jelenleg egy
Specialized FSR XC Comp-om van, bár nem mai darab tudom, meg nem is a csúcs, de nekem a korábban említett célokra tökéletesen megfelel. Talán még így jönnék ki legjobban és az össztelóról sem kéne lemondanom, mert már nagyon megszoktam, nem tudok már nélküle létezni sem. Csak ahogy nézem, sanszos, hogy nem tudom feltenni az akkut. Mindegy, majd a szakik megmondják az üzletben, én elég hülye vagyok ehhez.A tudomány a valóság költészete!
-
Runner_fxr
Ármester
Én eleve nem erőltetném ezt az össztelóst városba. A normális össztelós konstrukció, csapágyazott forgásponttal, és épkézláb taggal sokkal többe lesz. Létezik össztelós trekking, de igen ritka.
Egy kényelmes rugós nyereg szerintem elegendő, meg egy normális levegős, olajcsillapítású villa.
A gagyi össztelóval csak baj lesz.
Amit én megvennék össztelós városi pedelec gépbe az kb ez a szint:
[link]De ha olcsón akarsz jó hatótávot, akkor egy ilyen átalakítószett: [link]
És mellé veszel 150k körül egy minőségi trekkinget.Esetleg használt, abból meg Bosch rendszerű, arról teljes diagnosztikát tudnak csinálni az ebikeshop-ban, így minden kiderül a vásárlás előtt, a pontos össz megtett km, az akku állapota, és bármi egyéb elektronikai hiba.
Itt van 0km-es, Bosch rendszerrel: [link]
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #346 üzenetére
Köszi a segítésget!
Még annyit kérdeznék, hogy trekking-ben is van össztelós? Nem ismerem ezt a kategóriát, világ életemben montim volt. Esetleg tudnál linmkelni valamit, ami szóba jöhet? 500k-ig tudok rászánni.A tudomány a valóság költészete!
-
Runner_fxr
Ármester
Itt az a kérdés, hogy mekkora szintet és mekkora távot akarsz menni egy feltöltéssel? Sík úton nyilván nem kell akkora rásegítés, de a hegymenetben magasra kell kapcsolni, ha az a cél, hogy ne fáradj el.
Elég sokat tudnak ezek segíteni, meg fogsz lepődni, szó nincs arról, hogy az olcsóbb verzió nem tud eleget segíteni az emelkedőkön.
Nem kell milliós bringa, vannak átalakító szettek is, amihez már nagyobb akku van mint 300Wh, akár egy normál trekkinget is át lehet építeni költséghatékonyan 400-500Wh-s akkuval és kijön az egész 400 ezerből.Ez az ultimate terepezésre nem való, ha terepre nem viszed, teljesen jó lesz. Bár én inkább 28-as kerekű trekkingben gondolkoznék ha városi bringa kéne.
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #344 üzenetére
189cm-re vagyok 80kg. Heti kb. 10-20 órát megyek tavasztól őszig.
Milliókat nem adok egy bringáért, mert semmi értelmét nem látom (max akkor, ha valaki tényleg keményen montizik terepen, azt is rendszeresen, de én már nem ide tartozom). Hegyen lakom és az lett volna a cél, hogy ne kelljen megdöglenem mire feltekerek ide. :-) A másik, hogy milliós értékű eszközt nem hagynék lecsatolva sehol, viszont normál használatnál erre azért rendszeresen szükség volna. Ha közel félmilliióért még arra sem jók ezek, hogy rásegítsenek egy emelkedőn, akkor azt hiszem leteszek róla és marad az, hogy kocsival leviszem a bringát, tekerek normál terepen ameddig jól esik, aztán feviszem ismét kocsival. :-(A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #339 üzenetére
Köszönöm a választ!
Nem vagyok már az a vad "motoros" mint régen, nem igazán megyek már kemény terepre. Viszont nem lenne rossz, ha a nagyobb emelkedőkön lenne némi hátszél, mert egyre kevésbé megy már önerőből. :-)
Hátsó rugóstag is feltétel mert annyira megszoktam, hogy arról nem mondanék már le.
Tehát ezek szerint a teljesítménye fenti célra elég lenne?[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
svili
tag
válasz Runner_fxr #341 üzenetére
A Victoria eTrekking 5.5 '17 típus valamivel több, mint 500 000 Ft - sajnos jelenleg éppen nem kapható, de húsvét után valószínűleg újra lesz.
Én inkább ezt választanám, csak nem lenne jó érzés egyszer a hűlt helyét találni...''A konyak a szocializmusban a nép itala, amit választott képviselői útján fogyaszt!''
-
svili
tag
válasz Runner_fxr #339 üzenetére
Nekem tetszene - persze ahogy írtad, városi gépnek. Jobbnak tűnik, mint a 20'-os kerekű összecsukhatósak.
Én kinéztem magamnak az ebikeshop-ban egy eVictoria modellt, csak egy ilyen drága gépet még lezárva sem szívesen hagynék a legtöbb helyen..''A konyak a szocializmusban a nép itala, amit választott képviselői útján fogyaszt!''
-
Vesa
veterán
Én is kinéztem egy verziót, esetleg valaki tudna segíteni némi tanáccsal, hogy érdemes-e?
Ez volna azA tudomány a valóság költészete!
-
Stonerice
őstag
válasz noorbertt #330 üzenetére
Szia. Strava appal monitoroztam a szintemelkedest es az atlagsebesseget. Én hasznosnak talalom a leejtőn töltést mint motorfék is. Nem koptatja fékem. Sajnos nem tul intelligens. Nem bannam ha beallithato lenne sebessegre a toltes merteke es nem kellene minden kanyar utan kapcsolgatni hogy a legtobbet kihozzak belole.
Pénz beszél, kutya utal! Aktuális főkomponenseim: 5600X / Msi B450 Gaming Plus Max / 16GB 3733 cl16 / Sapphire Nitro Rx480
-
noorbertt
őstag
válasz Runner_fxr #335 üzenetére
Amit én láttam az 140ig volt és nem elektromosra
-
noorbertt
őstag
válasz Runner_fxr #332 üzenetére
Idáig senkinek sem tűnt fel persze a képen látható parkoló az a ház alatt van és nem munkahelyi.
Amúgy létezik Magyarországon biztosítás ami nekünk is hasznos lehet?
-
Runner_fxr
Ármester
Akit esetleg érdekel: Pedelec tesztelési lehetőség
-
Runner_fxr
Ármester
válasz noorbertt #330 üzenetére
Az biztos, hogy egy megbízható rendszer a bionx. Mondjuk azt nem annyira értem, hogy az a böszme nagy agymotor, hogy nem tűnik fel senkinek? Emiatt azért szerintem ki lehet szúrni, talán még szembetűnőbb egy laikusnak mint a középmotoros.
Ha a generátor üzemmód be van kapcsolva azt meg lehet érezni lefelé, nyilván visszafog valamennyire, különben nem nagyon termelne áramot.
Én személy személy szerint annyit nem adnék érte, mint amit elkérnek a bionx rendszerért.
Illetve a terepezés miatt sem kéne, ide csak is a középmotor lehet a jó megoldás, persze ha inkább csak aszfaltozol akkor jó lehet. -
svili
tag
válasz Runner_fxr #329 üzenetére
Mindenképpen kipróbálom - és rákérdezek a két típus motorjának nyomaték különbségére is (33 valamint 28 Nm)
''A konyak a szocializmusban a nép itala, amit választott képviselői útján fogyaszt!''
-
noorbertt
őstag
válasz Stonerice #323 üzenetére
Ez milyen app?
BionX tulajkent mar majdnem megvan az elso 1000 mile amit leginkabb munkaba jarassal ertem el.
Csak pozitivat tudok mondani a rendszerrol es idaig egyszer sem hagyott cserben-Mivel munkabajaros ezert az is pozitivum hogy nem figyelemfelkelto! Akkumlatort leszedve sokaknak fel sem tunik hogy elektromos es sokpenz van benne Plane ha retkes az egesz bringa
Az akkumlator elfer egy atlagos taskaban is, kepen lathato a taskam es az also rekeszben tarolom ahol a kabel lathato. Igen, "nehez" de csak 5percet cipelem.. Azt kulon kiemelnem hogy a rendszer teljesen vizallo igy ha az aksi csatlakozo vizes akkor sincs semmi baj.-Negativumkent volt sorolva az hogy lefele menet vissza fogja az embert, ezt nem tapasztaltam kulonosebben bar itt ahol elek (Bristol) nagyon felelmetes lejtok vannak.. Plusz garancia utan lehet hozza tenni egy kiiktato eszkozt is es lehet vele durvulni
-Akkumlator csere mint negativum mivel draga.. Itt 500£ a legnagyobb aksi es 3ev garancia van ra ugy hogy ha 80% ala megy akkor cserelik. 166£ ~ 59e huf/ev szerintem nem sok marrmint ha csak azt szamoljuk hogy 3. ev utan hasznalhatatlanan lesz valami oknal fogva
Masik hatalmas pozitivum hogy nem kell egy kerekparnal leragadni:
[ Szerkesztve ]
-
svili
tag
válasz Runner_fxr #327 üzenetére
Köszönöm a választ - az összecsukhatóra azért gondoltam, mert így kombinálni lehet a tömegközlekedéssel, vagy autóba is kényelmesen berakható.
Nagyobb szintkülönbségek nincsenek az úton (otthon és munkahely között), így biztosan kibírja az oda-vissza utat 1 töltéssel.''A konyak a szocializmusban a nép itala, amit választott képviselői útján fogyaszt!''
-
Runner_fxr
Ármester
Lassan de biztosan terjed ez idehaza is.
svili: Szia!
Akkuból sosem elég. Tehát mindig jobb ha nagyobb. Viszont ez tényleg nem nagy különbség.
Ahogy a leírásban is írják, kb 5 km különbséget jelenthet a hatótávban. Arra azért kérdezz rá, hogy valóban erősebb e a kisebb akkuval szerelt motorja, mert a leírásban az egyik 28Nm a másik meg 33Nm.
A hatótáv kalkulálásában sokat számít a szint emelkedés is, mert ha sok az emelkedő, az jelentősen csökkenti a hatótávot. Úgy gondolom, hogy normál városi használat mellett, nem hegyet mászva, ki kell bírnia a 32 km-es távot mind a két akkunak. Egyébként ez ma már elég kis teljesítményűnek számít. Én nem szívesen vennék 400Wh alattit. Persze ha csak ez a 32 km-es napi táv van, amire kell, akkor elég lehet.
Fontos, hogy mindenképpen összecsukható legyen?
Azért a használt piacon is érdemes szétnézni.
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
svili
tag
Szia Runner_fxr!
Szeretném a tanácsodat kérni; én összecsukható pedelec biciklit vennék (munkába járáshoz).
Az alábbi modellt néztem ki magamnak:
[link]Ennek ugyan 216Wh az akkumulátor mérete, a másik modellnek [link] 260 Wh.
Inkább ajánlott az utóbbit megvenni, vagy elég lenne a szerényebb akkus is?
A távolság (otthon-munkahely) oda-vissza 32 km lenne.Előre is köszönöm a segítséget!
''A konyak a szocializmusban a nép itala, amit választott képviselői útján fogyaszt!''
-
Stonerice
őstag
A középső négyzetek, jobb oldalt a rásegítési fokozatot, bal oldalt a visszatöltési fokozatot jelzik vissza! Mivel a kettő közti kapcsolás nem automatikus ezért nekem kellett játszani vele. Még sosem tettem meg ezt az utat semmilyen bicajjal, és nem tudtam mire számítsak. Felfelé hegymenet fokozatba mentem elég sok ideig.
Mivel mondjuk azt hogy noob vagyok és nincs erőnlétem. Pláne úgy hogy ez az első utam az idén!
Szóval a hegymenet az a 4. rásegítési fokozat után van amolyan extra bár különbséget nem tapasztaltam a 2 között. Nyomva kell tartani kicsit a + jelet és villogni kezd a négy négyzet. Kiírja hogy a konzol, hogy Mounting .
Tehát az akkut teljes egészében igénybe vettem. Bár ezt leszámítva még okosan bánik vele. Szóval ha én nem taposom a pedált mert nem bírom, akkor a rendszer sem ad olyan nagy kraftot a hajtásba. Féltem hogy már haza nem tudok menni vele. Ezért kapcsoltam ki ahol vízszintesnek tűnt a szakasz. Na és megszokás hogy ha lerakom a bicót akkor kikapcsolom a rásegítést. Hazafelé a 10km leejtőn egyes és kettes fokozatban tudtam használni a visszatöltést. Ez arra volt elég hogy félig feltöltse nekem az akkut. Innentől pedig egyes rásegítési fokozatban hazáig tekertem Dorogra. Végeredményként pedig pont addig ürült az akku mint a hegytetőn!Pénz beszél, kutya utal! Aktuális főkomponenseim: 5600X / Msi B450 Gaming Plus Max / 16GB 3733 cl16 / Sapphire Nitro Rx480
-
6030D
őstag
Tegnap nem tudom mi volt a Dunakanyarban, de három Haibike pedelec monti jött velem szemben, kb ugyan az a típus lehetett. Érdekes látvány volt messziről a 40 kg-os csajszi, farmerban a 700+ mm-es kormányon "terpesztve".
Bikemagon lehet jelentkezni teszthétvégére: cross/pedelec bringák, túra+szállás. Pénzes, de hátha érdekel valakit.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Devid_81
félisten
-
varsza
tag
válasz Runner_fxr #314 üzenetére
Köszi, Ákost én is ismerem, jó tapasztalataim vannak. Már vettem tőle akkut
-
varsza
tag
Megvolt a szemle, sajnos a 19"-os méret CUBE-ban iszonyú nagy volt a 173cm-emhez.
Az eladó szerint 17"-es lenne nekem a megfelelő. (Korrekt volt, nem is akart rábeszélni.) Nemsokra lesznek Badbike tesztkerékpárok, azok között kell majd nézelődnöm. -
varsza
tag
válasz Runner_fxr #311 üzenetére
köszönöm, na akkor erre biztosan ránézek.
-
Runner_fxr
Ármester
A motornak belső áttételezése is van, ne tévesszen meg az, hogy kicsi az első fogaskerék, de az tény, hogy gyárilag 45-ös verzión nagyobb van elöl. Egyébként ez cserélhető. De így ahogy van, szerintem 45-öt ki lehet belőle tekerni, amennyiben kiveszed a 25-ös korlátot. A hátsó 9-es sornak a legkisebb foga 11-es, ebből a szempontból teljesen mindegy, hogy 10-sebességes vagy 11-sebességes sor van rajta, a legkisebb fog akkor is 11. A Sram 11-fokozatú soroknak van 10 fogú legkisebb fogaskereke. A hátul több fokozat inkább finomabb átmeneteket jelent, illetve van nagyobb 36-os vagy 40-es fogas is, amivel még erősebb a motor hegymenetben, de végsebességben a 9-es sem rosszabb.
[ Szerkesztve ]
-
varsza
tag
válasz Runner_fxr #309 üzenetére
Köszönöm, elvileg bringaboltból van tesztjárgány volt, ha lesz idom megnézem. Gondolom nincs benne sok kilométer. A 25-ős korlátot kivenném, viszont a pici első fogaskerék alapján nem hiszem hogy túl sokat ki lehetne hozni belőle sebességben mivel csak 9 fogas van hátul szóval lehet hogy tudna többet a motor de lábbal nem lehetne olyan gyorsan tekerni.
-
Runner_fxr
Ármester
Kb. reális ez az ár, ha műszakilag rendben van. És azt is nézd, hogy ez hivatalos forrásból van, nem kitudja honnan van okosba.
Illetve a sima performance motor jobban bírja a tuningot mint a CX, már ha ez szempont, és szeretnéd kivenni a 25-ös korlátot.Azért némi alkut bepróbálnék, 400 körül lehet, hogy el lehetne hozni.
Ha új kell, 600-ért tudod megrendelni, de abban már a kicsit erősebb CX motor van.
[ Szerkesztve ]
-
varsza
tag
Szerintetek ez jó deal lehet? Kicsit gyenge a felszerelés és a 9 sebesség is kevésnek tűnik. (Egy agyváltó kombó jol jönne)
[link] -
f27
senior tag
válasz Runner_fxr #306 üzenetére
Ezen is MT4 volt,bar ezt ugyis tudod
Nagyon szuper,egybol erezheto a fek,jol szabajozhato. -
Runner_fxr
Ármester
Persze, csak épp a Cube pedelec ritka mint a fehér holló. Komolyabb bringákat főként rendelésre hoznak be, feltéve ha kapnak a gyártól szezon közben. Még a hazai Cube nagyker sem nagyon rendel belőle.
Egy nagyobb német webshop meg kb minden modellből tart, több vázméretben.
Ez azért nagy különbség.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Runner_fxr #300 üzenetére
Cube kereskedőknél van Cube
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Runner_fxr
Ármester
Ma tekertem egy 60km-t, meg is nyomtam rendesen, ki is lettem a végére. Még, hogy a pedelec nem fárasztó... Mondjuk az is közrejátszott, hogy nem sokat kajáltam, meg régóta nem bringáztam nagyobbat, a hideg miatt. Azt a hibát is elkövettem, hogy nem teljesen feltöltött akkuval indultam, így az utolsó 2km-en lemerült, fájdalmas is volt az utolsó emelkedő.
A cikkben említettem az ASA espeed tuning kábelt, amit használtam. Na ezt most kicseréltem egy másik típusra, eplus. Bosch, Brose, Yamaha rendszerekkel kompatibilis.
Nagyon jó! Tökéletesen pontos a sebességmérés, semmi késése.
Ezt vegyétek, ha ki akarjátok iktatni a korlátozás.
Az AM bringaboltban lehet beszerezni, be is építik. 51600 ft + 5000 a szerelés. Sajnos nem engedélyezett a saját szerelgetés, így vállalnak rá garit, hogy ők építik be. Ennyi az össz hátránya, de amúgy az eddigi legpontosabb, legprofibb megoldás amit láttam, a 25-ös korlátozás kiiktatására.
A reset gombbal lehet aktiválni a tuningot, és bármikor ki is kapcsolható.[ Szerkesztve ]
-
f27
senior tag
Egy komolyabb ebike val ilyen tempot is konmyu tartani. [link]
Ezen a videon en tekertem az elobb egy jo 12-15km tavot folyamatosan igy ,a video az utam vegen csinaltam,kicsit azert mar egtek az izmaim ennel a temponal
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS ROG Zephyrus G14 -14" WUXGA IPS 144Hz -Ryzen 7 6800HS - 16GB - 512GB - RX 6700S 8GB - 1 év gari
- ! 2 év gyártói garancia ! AULA F87 PRO Vezeték Nélküli Mechanikus Gamer Billentyűzet
- OWON SPM6103 programozható tápegység (0-60V/0-10A) és multiméter
- Razer Blade 16 - i9-13950HX, RTX 4090 (175W MAX TDP!), 32GB DDR5, 2TB SSD, Win11 Pro - GARI
- GoPro 7 Black Edition
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest