Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
Minden hónapban van csodaakku bejelentés, ismert és ismeretlen cégektől. Meg üzemanyagcella. Meg satöbbi. Csak a boltokban nincs ilyen, olcsón. A kattintás vadászaton kívül semmi sincs.
Árban valóban lesz kiegyenlítődés az elektromos és a belső égésű motorok autók között: pár éven belül ugyanannyiba fognak kerülni. De nem az elektromos autó lesz olcsóbb. Ez a drágulás már láthatóan el is kezdődött, a chiphiány ezt csak felgyorsította.
Szerintem kb. tíz év múlva inkább a belső égésű autók tulajdonosainak kell majd aggódni, pl. a megemelt adók és a no-go zónák miatt. (lásd Norvégia) -
Füleske
addikt
A Toyota ha elsősorban a hidrogént preferálja akkor sok babér nem terem nekik, legalábbis Magyarországon. Pár hónap alatt eladtak két Mirai - t.(de lehet hogy ezeket is csak márkakereskedők állították üzembe teszt és kiállítási darabnak) Az áron kívül a technológia is problémás autóba, valamint a töltőhálózat sincs meg.(és csak a marketing szerint öt perc a töltés)
-
Füleske
addikt
válasz #16820480 #49 üzenetére
Például milyen autóknál vannak ilyenek? Pl. az Ioniq az egyik leghatékonyabb hajtásrendszerrel rendelkezik, temperált akkus túlmelegedésről pedig még nem hallottam. Szóval szerintem semmit se számít a felhasználó szempontjából, hogy dedikált-e a padlólemez .
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Ok, de minek a hatékonyságára figyeltek oda? Az elektromos hajtásláncéra, nem? Az Ioniq5 sem hatékonyabb a tesztek szerint, pedig az már dedikált EV platform. De nézzünk más gyártót, pl. a dedikált villanyplatformú Honda e - t. Kicsi városi autó és mégsincs a koreaiak szintjén a hatékonyság. Szóval mi köze van a hajtáslánc hatékonyságának a dedikált EV platformhoz? Illetve az akku temperáláshoz?
-
Füleske
addikt
Nem ez a lényege a mondandómnak. A fizetőképes kereslet nagyobb lesz üzemanyagcellás autóra pl. Japánban, mint mondjuk Szomáliában. A hidrogén kezelése csak (állami) pénz kérdése. Gondolom a Toyota meg a Japán állam is azért támogatja ezt a dolgot, mert egy lehetséges jövőképet látnak benne. Ha sikerülne egy olyan forradalmi dolgot összehozni mint az az akkuk terén a lítium akku, akkor a Toyota ugyanúgy kaszálna mint a sima hibriddel. Ugyanez a helyzet a hidrogén kezeléssel is. Tehát a meccs nincs lefutva, ugyanúgy áll mint száz éve a belső égésű vs. elektromos autó. Hogy mennyi esélye lesz a hidrogénnek (vagy esetleg másnak) az akku ellen, az még nagyon a jövő zenéje. Jelen állapotában nyilván az akku a nyerő.
-
Füleske
addikt
válasz pusszycat #63 üzenetére
Ki van építve az infrastruktúra? Hol? Milyen? Mennyire? Majd ha pl. 100 km - enként lesz annyi villámtöltő, amennyi ki tudja szolgálni a 100% arányú elektromos autót az utakon, minden helyzetben.
"inkább fejlesztenének akkukat" Nem, ilyet nem csinálnak. Csak minden kis garázscégtől elkezdve a multikig mindenki ezzel foglalkozik.
"Mindenki happy." A fejlődésnek, fejlesztésnek kb. soha nem lesz vége, amíg lesz emberiség. Csak szintek vannak és mindig lesz jobb.
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI Mobil
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...