Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz S_x96x_S #29 üzenetére

    SMT4 lehet. AVX-512 elképzelhető, de biztos, hogy kisebb szélességű vektormotorokkal, ahogy az AMD szokta. Másképp az a pár alkalmazás túl sok tranzisztorba kerülne.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • dabadab

    titán

    válasz S_x96x_S #99 üzenetére

    már egy mezei sakkprogram is

    A sakkprogram az pont kivételes eset, mint a renderelés meg társai, mivel triviálisan párhuzamosítható. A legtöbb program egyáltalán nem ilyen.

    DRM is theft

  • dabadab

    titán

    válasz S_x96x_S #109 üzenetére

    (eddig) a legtöbb programot nem így fejlesztették ..

    Nem erről van szó, hanem vannak feladatok, amiket lehet párhuzamosítani, meg vannak, amiket nem.

    A valós életben a feladatok nagy része szekvenciális, vagyis nem lehet párhuzamosítani, a maradéknál meg a párhuzamosítás komoly fejlesztpi befektetést igényel, ami aztán vagy megtérül vagy nem.

    Pont ezért iderakni egy kivételesen párhuzamosítható problémát azzal a szöveggel, hogy "még ez is sok magot használ" minimum erős csúsztatás.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Robitrix

    senior tag

    válasz S_x96x_S #109 üzenetére

    A párhuzamosítást erősen megszabja a feladat végre hajtásának logikája és gyakran annak nem létező alternatívája.
    Megvilágítom egy egyszerű primitív példával. (bocsika érte)
    Mondjuk a feladat, hogy van egy henger alakú tartályom, amit újra szeretnék festeni, meg szeretném határozni a szükséges festék mennyiségét és meghatározni a költségeket a festési idő(munkabér) illetve a festék és felhasznált anyag értékének ismeretében.
    (most tekintünk el attól, hogy 3-4 sornyi programmal megoldható) J
    Az látszik, hogy gyakorlatilag 3 részfeladatról van szó.
    meghatározni a tartály felületét. kiszámolni a szükséges festék mennyiségét kiszámolni a költséget
    Hurrá azért ez látszik, hogy 3 részfeladatot. remek van egy 16 magos számítógépem, akkor elvben akár végezhetném a három részfeladatot párhuzamosan???????
    műszakilag igen(már amennyiben volna értelme egyáltalán párhuzamos programágat indítani 1-2 utasításra) J
    A gyakorlatban lehetetlen. még pedig azért, mert nekem elsőnek minden képpen meg kell határoznom a tartály területét. és annak eredménye ismerete nélkül nem kezdhetek számolásba se a 2. részfeladat tekintetében se a 3. feladatot. de a 2-es eredménye nélkül nem kezdhetek bele a 3. részfeladatba sem.
    Hiszen, ha nem ismerem a tartály területét nem tudok neki állni kiszámolni a a festék kiadósásegítségével a szükséges festék mennyiség meghatározásának. Mint ahogy a festék mennyiség ismerete nélkül nem tudom kiszámolni a költséget. Mint ahogy nem tudom a munka idejét meghatározni az elvégzendő feladat nagyságának ismeret nélkül.
    Ergó a feladat megoldhatatlan párhuzamosan és marad a meghatározott sorban végre hajtott lépések sorozata szigorúan egymás után végre hajtva. Egyszerűen nem létezik algoritmus, amivel a dolog párhuzamosítható.
    Bocs a primitiv példáért. J
    A gond az, hogy a hagyományos programok igen jelentős része egymásra épülő részfeladatok sorából épül fel, ahol az elüző feladatok eredménye szabja meg az utána kövekezők eredményét vagy végre hajtását.
    Persze azért olyan lehetőségem még volna, hogy ha nem egy tartály költséget kell kiszámolnom, hanem 4,5 millió darabét különféle értékkel, akkor elindítom ugyan azt az algoritmust 16 példányban a 16 szálon és akkor 4,5 millió/16 futás idő alatt meg oldom a feladatot. na de kell nekem 4,5 millió tartályt kiszámolnom? J

  • Huntszy

    tag

    válasz S_x96x_S #219 üzenetére

    Ez egy nagyon jó hír!

    Mondjuk valljuk be nehezen tudná bárki más közös nevezőre hozni a konzolokat és a pc gaminget mint az a cég aki felel a windowsért és az egyik nagy konzolgyártó is egyben.

    Ennek ellenére külön öröm, hogy az új konzolgenerációval párhuzamosan a Windowsos megoldáson is elkezdett dolgozni az MS. Így van esély arra, hogy mire megjelennek az első true nextgen játékok konzolokra addigra a crossplatform motorokba beépítik ugyan úgy az új win api supportot is így párhuzamosan minden platformon megjelenhet egyszerre a jó világ. PC-n csupán egy kapcsolót kell billenteni, hogy átváltson a gép az új API használatára. Esetleg még azt sem mert tud róla, hogy ezt az api-t támogató hardveren fut szóval ez lesz a defaul. Tökm1.

    De, hogy fogják támogatni a PC gamek a kétféle tárolási módot? Mint manapság a DX9-et meg DX12-öt? Ha nem kompatibilis a géped a DX12-el akkor el kell fogadnod, hogy lassabb/csúnyább a játék mint másoknak. Ugyan így akiknek nincs m.2 ssd a gépében vagy nem arra van telepítve a gép azoknak el kell viselni a több töltőképernyőt?

    Azért merült ez fel bennem mert ugye ahogy korábban is említve volt a mai játékok arra vannak optimalizálva, hogy lassú háttértáron futnak ezért úgy töltik a pálya részleteit stb, hogy ez a legkevésbé legyen zavaró. Azonban ha ez már nem lesz fontos hiszen konzolokon + jó PC-n ilyen gond nincs akkor elkezdik majd a gyártók abbahagyni a korábbi data management + level design mókát? Ha igen akkor viszont akik továbbra is lassú SSD-ről/HDD-ről játszanak összességében rosszabb élményt fognak kapni?

    Pláne, hogy ha a tömörítés is idejön akkor nem csak egy új PCI4.0 SSD kell de egy sokmagos CPU-is h legyen mi csinálja a tömörítést.

  • Ribi

    nagyúr

    válasz S_x96x_S #219 üzenetére

    Azért itt a nagy hű meg ha mellé nem árt megemlíteni, hogy ezzel csak felezi az adatmennyiséget. Játék közben ha tölteni kell és fele annyi adat töltése akkora előny lenne mint ahogy azt próbálják mutatni, akkor ott valami el van cseszve. Ha kétszer annyi adat töltése gondot okoz akkor fele annyi adat is. PC-n meg általában bőven töb hely van a gépben, szóval nem lesz probléma ha nem hűdetömörítetten tárol bármit is. Illetve ha mondjuk valami lightosabb tömörítést használ, akkor is bőven elég lehet. Szerintem.

Új hozzászólás Aktív témák