Keresés

Aktív témák

  • biga

    senior tag

    válasz KZT #30 üzenetére


    A tartós használatra rendelt termékek meghibásodása esetén a forgalmazó a kijelölt szervizeken keresztül gondoskodik a termék díjmentes alkatrészcseréjéről, javításáról. Ez a díjmentesség azonban csak akkor jár, ha a meghibásodást gyártási eredetű hiba okozta. A jótállással kapcsolatos főbb tudnivalók:

    - Ha a meghibásodás (biztosítékcserét kivéve) a vásárlás napjától számított 3 napon belül következett be, akkor a kereskedő a terméket köteles kicserélni (a 3 nap alatt 3 munkanapot kell érteni, vagyis amikor az üzlet nyitva tartott).

    - Ha a meghibásodás később következik be, akkor a jótállási jegyben megadott címlista alapján ahhoz a szervizhez kell fordulni, amely a lakhelyünkhöz a legközelebb van. A jogszabály szerint a helyszínen (az üzemeltetés helyén) kell megjavítani a rögzített bekötésű, 10 kg-nál súlyosabb, vagy a helyi közúti közlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható termékeket. A javítószolgálatnak kötelessége helyszíni javítás esetén időpontot egyeztetni és azt az elfogadott időpontban teljesíteni. Ha a hiba a helyszínen nem javítható, akkor a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról szintén a jótállásra kötelezett gondoskodik. Az indokolt utazási és szállítási (visszaszállítási) költségeket a jótállásra kötelezett tartozik megtéríteni. A termék kijavítását a kereskedőtől is lehet kérni.

    - A szerviz a javítást 15 naptári napon belül, kölcsönkészülék biztosítása esetén pedig 30 napon belül köteles elvégezni. A 15, illetve a 30 nap naptári napban értendő.

    - Ha a hiba nem javítható, vagy azt a szerviz az előírt határidőn belül nem végzi el, a vásárló kérésére a szerviz köteles a csereutalványt kiadni.

    Amennyiben a termék meghibásodása miatt a vásárlónak megszűnt az áru megtartásához fűződő érdeke, elállhat a vásárlástól. Ebben az esetben a vevő a hibás terméket visszaadja a kereskedőnek és visszakapja a vételárat. Érdekmúlás állapítható meg például, ha a termék nem javítható és cserére nincs lehetőség, vagy a javítás folytán az áru értéke és használhatósága az azonos ideig rendeltetésszerűen használt hibátlan áruhoz képest csökkent.

    Abban az esetben, ha a hiba jellege (például a termék kijavíthatósága, a javítás módja, az értékcsökkenés mértéke stb.) tekintetében vita merül fel az eladó és a jótállási igényt érvényesíteni kívánó vásárló között, a jótállásra kötelezett köteles az erre feljogosított minőségvizsgáló szerv(ek) - általában a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség - szakvéleményét beszerezni. Olyan esetekben, ha a kötelezett megtagadja a kijelölt minőségvizsgáló szakvéleményének beszerzését, a vásárló jogosult közvetlenül e szervezethez fordulni, és a termék hibájára vonatkozóan szakvéleményt kérni.

    Műszaki vita esetén a szerviz 3 napon belül köteles a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél a vizsgálatot megrendelni és a kifogásolt terméket beszállítani. Ez utóbbi alól általában csak a helyhez kötött készülékek mentesülnek. Ha a helyhez kötött készülék a helyszínen nem vizsgálható meg, akkor a szerviz köteles a terméket a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségre beszállítani.

    Minden esetben gondosan olvassa végig a jótállási jegyet, mert az minden fontos információt (jogot és kötelezettséget) tartalmaz!

    A jótállásra vonatkozó részletes szabályokat az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről szóló 117/1991. (IX.10.) Kormányrendelet szabályozza.


    ''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'

Aktív témák