Új hozzászólás Aktív témák
-
Kis túlzással ezzel kelek és fekszek 2 éve. Ez ilyen megvalósult álom (vagyis még nem valósult meg...). Igazából még ennél is jobban bele tudtam volna menni a részletekbe, de már nem akartam emészthetetlen szintű bejegyzést összerakni
Ez a rendszám dolog pont nem a sci-fi része Egy egyedi rendszám, ami ugyanolyan 3 betű - 3 szám formátumú, mint az alap, az alig több, mint 100k forint. Ha 4 betű - 2 szám vagy 5 betű - 1 szám kombót kérsz, az már 430k HUF körül van. A 100-ast se nagyon éri meg nekem, de annak még adok egy halvány esélyt. A rsz. formátuma (hogy matrica, vagy kis alapú) meg alig kerül valamibe, inkább csak adminisztráció.
Alfás sztereotípiák legfeljebb olyanok, hogy lerobban a kocsi minden úton. Azt, remélem, mindenképpen megtöröm
-
válasz freeknight #6 üzenetére
Azért félig rajtam múlott ez, hogy ez ennyire elhúzódott. Ha júliusban azt mondom, hogy uzsgyi, rendeljük, már őszre itt lett volna, csak akkor úgy voltam vele, hogy még bírom cérnával.
#7 Nemonddmá
Szerencsére nem vagyok rákényszerítve, hogy sokat vezessek városban. Engem a BP-i vezetés is hamar elkezd frusztrálni. Ülni a dugóban, zötyögni a rossz utakon, kerülgetni a kátyúkat, keresni a parkolóhelyet... Oda valami SUV kell, ami átlibben minden úthibán, ellátsz mások feje felett... Khm, akarom mondani, városi kisautó, ami keveset fogyaszt és szennyez, kis helyen is elfér stb.#14 Carlytoo
Nem azért van szükség lízingre, mert nem lehetne egyben letenni a pénzt. Ez azért alapvetően céges autó lesz, még ha nem is a hagyományos "málhás ló" értelemben, hogy évi 50 ezret megy és ütve vágva van. (Évi 10 ezer km, valószínűleg így is simán belemegy majd.)
A nyíltvégű lízing legfontosabb tulajdonsága, hogy céges használat arányában (amit útvonalnyilvántartással igazolsz), visszaigényelheted az áfát a kezdőrészletből és a lízingdíjakból. Ekkora összegnél ez egy jelentős tétel
Meg persze egyébként is jobb, ha van forgatható tőkéd, mint ha az elején mindent beleborítasz a kocsiba[ Szerkesztve ]
-
A legtöbben így vannak ezzel, sajnos ezért hal ki lassan a "driver's car" (aminek ez a Giulia Q egyik utolsó képviselője valószínűleg) és veszi át a helyét az egyszerű közlekedőedény. Persze, nem is csoda, ha a mai fiatalok már nem vágynak ilyesmire, nagyrészük nagyvárosokban él, ahol nem lehet "örömvezetni", egyre nagyobb a forgalom is, szóval hely sincs arra, hogy biztonságosan megereszd a kocsit kicsit, ha akarsz egy kis élményt... Mindegy, ne is menjünk bele. Én sajnálom, hogy így alakul, de legtöbb embernek viszont indifferens. Természetes hozománya annak a fejlődési iránynak, amin rajta vagyunk.
(#24) Elf
Jó amúgy a felvetésed, de ez egy elég komplex kérdés, röviden nem megválaszolható. Azért megpróbálom összefoglalni.
A sportautók nekem gyerekkori becsípődés. Persze kinek nem, minden kisfiúnak volt valami szuper matchbox-sza vagy Bburago-ja. Nálam ez egy kicsit több volt talán, mindig vetettem magamnak az autós újságokat is, fejből tudtam az ismertebb sportkocsik főbb műszaki adatait. Aztán ez valahogy így meg is maradt.Amit írsz, hogy szép autó, de nem látod mindig, ez egy elég furcsa ellenvetés. Mármint, nem az a fő és egyetlen funkciója, hogy szép legyen. Persze egy ilyen autó, mikor ránézel, egyrészt gyönyörködtet. Másrészt egy közvetlen visszacsatolás a sikereidről, hogy el tudtad ezt érni (ami egy jól eső érzés). Aztán ott van az, hogy mennyire élvezetes vezetni. Ez az a rész, amit nem lehet átadni írásban, se szóban. Egyszer be kell ülni egy komoly autóba, használni egy hétig, visszaülni a régi egyszerűbe és mindent meg fogsz érteni. Az utakon nem kell többet küzdened, meg fogja adni mindenki az elsőbbséget, nem próbálnak meg letolni akkor sem, ha lassan mész. Sokkal kényelmesebb és pihentetőbb vele az utazás, leveszi a válladról a vezetés terheinek nagy részét (ha úgy akarod). Aztán ott van még az is, hogy milyen egy ilyen autóval megjelenni. Egész máshogy érzed magad, amikor egy ilyenből szállsz ki és látni fogod azt is, hogy az emberek is egész máshogy néznek rád.
Lehet, hogy elvagy az egyszerűvel is, de amikor megtudod hogy milyen a jó, onnantól már nem tudsz rá ugyanúgy tekinteni.
Ezek amúgy az élet más területéről is elmondhatók, a tested karbantartása, az öltözködésed, az általános műveltséged szintje, stb.A fentiek olyan dolgok, amik általánosan mondhatók el arról, amikor valaki egy nagyobb értékű, presztízs autót vesz. Nálam is részei ezek a dolognak, de nálam még ott van az is, hogy szeretek vezetni, szeretem a nagyteljesítményű autókat és ez egy olyan autó, amit élvezet vezetni. Ha csak megjelenés meg a kényelem lenne a szempont akkor vehetnék egy BMW 530d-t vagy valami A6-os Audit, de azok nem tudják azt, amit ez az olasz...
Ha számodra minden csak a funkcióról és a racionalitásról szól (nem tudom, hogy így van-e, csak mondom, ha így lenne), akkor igazából hiába magyaráznám ezt, nem tudnám megértetni, mert más alapokon állunk.
Vályi Pista fogalmazta meg ezt a nemrég megjelent Giulia Q tesztjében a legjobban:
Figyelj, ha te azért vagy a csajoddal, mert jól főz és nem azért, mert tetszik, beleszerettél és megőőőrülsz érte, akkor veled már nincs tovább miről beszélgetnem.
Nem tudom, hogy mennyire jött át a dolog, vagy sikerült azt megválaszolnom, ami érdekelt téged. Ha visszatekersz a blogomban, akkor elég sok ezzel kapcsolatos bejegyzést találsz még, amiket, ha elolvasol, lehet, hogy jobban el tudod képzelni a dolgot
[ Szerkesztve ]
-
Nem kell túlgondolni azt a részt. Nem ilyen Ferrari szinten gondolom, hogy mindenki köréd sereglik, ha megállsz valahol.
De mondjuk, ha van egy találkozód valakivel, akkor egész más az optikája, mikor egy 5-ös Golffal jelensz meg vagy egy új Mercedes E osztállyal (még csak nem is az AMG-vel).De azért ez, főleg ebben a színben, azért feltűnő autó. Képről nem jön át. Amíg nem láttam élőben, én sem gondoltam, hogy túlzottan nagy benyomást tud tenni. De élőben nagyon kiadják az ívek, a domborulatok, a karbonelemek rajta. Meg hát olyan hangja van, mint a mennydörgés. Azért ez az átlag prémiumautónál feltűnőbb jelenség.
-
Hát ez kicsit az a része a dolognak, amit írtam is, hogy elmagyarázni nehéz, tapasztalni kell.
Nem is csak arra értettem, hogy ha mész valahova tárgyalni. Hanem hogy ez az amit folyamatosan használsz, ezért veled van a nap nagy részében és mindenféle szituációkban. És így folyamatosan látod a reakciókat. Beengednek hőbörgés nélkül sávváltásnál. Vagy kiszállsz a bolt előtt, látod, hogy a kisfiú, aki az anyja vezet kézenfogva, tátott szájjal mutat feléd. Esetleg valamit át kell adnod a csinos könyvelődnek (tegyük fel olyan szituáció, hogy sürgős, mert NAV ellenőrzés van és a parkolóban vár ), és látod a tekintetét, hogy hűha...
Sok ilyen kis apróság. Nem ezért veszel ilyen autót, de azért ad egy kis pluszt a napodnak.Olyami ez mint egy stílusos, elegáns öltözködés. Nem leszel jobb szakember, ha farmer-póló helyett, márkás ingben és szövetnadrágban vagy bőrcipővel, de más visszacsatolásokat fogsz tapasztalni, máshogy fogod érzni magad benne. Elsétálsz egy tükör előtt, magad is meglepődsz, hogy de jól nézel ki, nem oylan átlag szakadtan
(#33) Carlytoo
+1
Nagyon jól leírtad.Nem mondom, hogy mindenkire így hatna, de azt igen, hogy ha mindenki kipróbáná (persze nyilván nem csak hajlandóság kell rá, hanem azért ennek komoly anyagi vonzata is van), akkor sokkal többen éreznének rá az ízére, mint akik elsőre gondolnák magukról.
Egyébként nekem ez a pozitív visszacsatolás először a testedzéssel jött. Ahhoz még csak sok pénz sem kell csak akarat. Bátorítok rá mindenkit. Sokkal jobb érzés egy fitt testben élni, mint egy "tunyában". És ez tényleg mindig ott van veled és még csak azt sem mondhatják, hogy jó családba születtél és megvették neked. Ehhez csak úgy vezet út, ha megdolgozol érte
[link][ Szerkesztve ]
-
Az F-150 Raptor vagy a RAM 1500 TRX furcsa módon tetszik, amellett ,hogy a pickup és a sportautó keresztezésének semmiképp sem látom a létjogosultságát.
(#36) bambano
Még szerencse, hogy odaírtad, hogy senkit nem akarsz megbántani, pedig már azt hittem(#37) Carlytoo
Én meg ha azt írom, hogy szeretek fehér lenni, akkor lecsap rám a PC-hammer?
Sajnos ilyen a bőröm, pedig sokat dobna a kinézeten egy sötétebb tónus. Volt, hogy próbálgattam szolit, de inkább csak leégtem mindig. Elég anyajegyes is vagyok, úgyhogy nem feszegetem túlságosan a határokat. De nyár végére már szokott olyan színem lenni, mint egy átlag embernek tél végén(#38) doeeg
-
válasz #50192640 #72 üzenetére
Csak hogy egy banki vezető (menedzser) egy alkalmazott. Ahogy nagyobb cégeknél is a céges autóval rendelkezők (középvezetők meg attól felfelé) alkalmazottak. Nyilván, ők kapnak egy olyat autót ami sugároz egy visszafogott professzionalizmust, mondjuk valami nem színes német prémium autót. Azzal nagyon mellélőni nem lehet, meg amúgy sem a cég pénzéből kell "önmegvalósítaniuk".
Amikor a cég a tied, az más kérdés. Magadnak megveszed azt, amit akarsz. Ismerek olyat, aki középmotoros, lapos sportkocsit is cégben tart. Nyilván itt arról van szó, hogy rengeteg pénzt lehet spórolni, ha beviszed a cégbe egy kocsit. Pl. az imént említett ÁFA visszatérítés a lízing díjból, de ezen felül leírhatsz egy csomó kocsival kapcsolatos költséget is, amivel az adóalapot csökkentet, akkor ott a TAO, stb.
15M felett senki nem vesz magánszemélyként autót (max ha gusztustalanul gazdag, de inkább akkor sem, ha nem hülye), mert brutál különbségek vannak árban/költségben, ha cégbe beviszed és optimalizálod.
-
De ez a poszt másról szól és amit kiragadtál a kontextusból, az sem ez.
Ez olyan emberekről szól, akik nem tudatosak a pénzügyekkel. Ha magának 4M-ért venne autót, a cég pénzéből meg 12M-ért, akkor ott azért vannak nagy bajok.
Konkrétan az én példámon. Ha magánszemélyként veszem, akkor az elején egyben le kell tennem az összeget vagy fogyasztói hitelt kell felvennem, valószínűleg jó nagy kamatra.
Ha cégbe veszem nyílt végű lízinggel akkor viszont, ha csak az 50%-os átalány áfa visszatérítést veszem figyelembe (amihez útvonal nyilvántartás sem kell), akkor majdnem koppra kijön a névérték a 48. hónap végére Tehát kamatostul sem fizettem többet és nem egyben az elején, hanem elnyújtva. És ugye a jelenérték számítást mindenki ismeri, ez valójában így tehát jóval kevesebb pénz
És akkor még - hangsúlyozom - csak az áfát vettem számításba, azt is csak 50%-kal, az egyéb költségek leírását meg a TAO-t még figyelembe sem vettem.Szóval ez a Maximum adózás miatt nyersz rajta egy keveset megállapítása a szerzőnek egszerűen nem igaz, nem tudja, hogy miről beszél.
-
Az haszongépjárművekre kell.
Személygépkocsira útvonal nyilvántartás kell akkor, ha az tartós bérlet vagy nyíltvégű lízing konstrukció keretében van finanszírozva és az 50% ÁFA átalánynál többet akarsz visszaigényelni. Azt az útvonal nyilvántartásod tudja igazolni, hogy ennél nagyobb arányú volt a céges használat.
Ha megelégszel az 50%-kal, akkor nem kell semmi.[ Szerkesztve ]
-
Nem fogalmaztam elég egyértelműen
Az első rendszámot érinti a kérdés. Hátul van hely az alap rendszámnak rendesen. Már vettem is hozzá egy ízléses, vékony keretű trikolor keretet.
Elöl a problémás a dolog. Az olaszoknak van kisméretű rendszáma, ami kb. bárhol elfér, így nem is nagyon törték magukat, hogy elöl normálsi helyet alakítsanak ki neki.
Gondolom úgy voltak vele az olasz formatervezők, hogy "Minek azt? Ez művészet. Az ilyen rendszámos, adminisztrációs bizbaszokat meg majd megoldják valahogy, nehogy már a gombhoz varrjuk a kabátot"
A B típusúra hajlok most, az foglal a legkevesebb helyet.
De köszönöm neked is meg a kedves nejednek is. -
válasz Donki Hóte #111 üzenetére
Csak az ARQ-510 az ~110e HUF, az ALFA-01 viszont ~435e
Ha a másodikra adnám a fejem, akkor inkább ROMEO-1 lenne a rsz. (Crysis 3-ban Psycho rádió hívójele, meg hát, passzol ehhez is).A polémia onnan indult, hogy bambano azt mondta, hogy a nagyobb motorban nagyobb a tartalék. Ez igaz is egy 5.7-es 340 lóerős V8-ra, de még bambano 3.2-es 215 lóerős V6-osára is igaz. De egy 2.9-es 510 lóerős motorra nem biztos, hogy igaz.
Szerinted egy 5.7-es V8 bírja tovább mondjuk 7-7500-as fordulaton (ahol kb. leadja a maximális 340 lovat), vagy a 2.9T V6 3500-4000 körül, ahol kb. 340 ló a teljesítménye?
[ Szerkesztve ]
-
válasz Donki Hóte #119 üzenetére
De ha valamire nincs szükséged, akkor 200 ft-ot is sajnálsz rá. Engem meg az egyedi rendszám nem nagyon izgat. Abból a pénzből már veszek bele egy köbméter 100as benzint és mennyivel jobban járok vele
-
Pontosan, amire gondoltam
(#145) Donki Hóte
Ezzel már elmegyünk lassan abba az irányba, hogy magyarázza meg az ember, hogy ha tetszik neki a nő, akkor vezesse le logikusan, hogy milyen paraméterei miatt tetszik neki objektívan.Ha erre vagy kíváncsi, a vékony, kicsi lányok tetszenek kis kerek fenékkel, attól teljesen kivagyok. De, hogy milyen a melle, az nem igazán érdekel
Mi olyan meglepő azon, hogy vannak szempontok, amik fontosak voltak nekem, meg vannak olyanok, amik nem? És amit fontosnak tartottam, arra hajlandó voltam áldozni, amit meg nem, arra nem.
Ha feltenném az extralistát és leírnám, hogy mit és miért pipáltam be és mit hagytam ki, lehet akkor is csodálkoznál. Pedig semmi különös, mindössze az én szempontrendszeremet tükrözi.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Donki Hóte #151 üzenetére
Maximalista, a saját szempontjaim szerint. Az más kérdés, hogy neked máshol lenne a maximum. A rendszámot nem érzem egy lényeges dolognak. Az tényleg csak arról szól, hogy megmutasd másoknak, hogy én ezt megtehetem. USA-ban egy nagyon találó neve is van ennek: vanity plate.
Ennek a kocsinak csak a velejárója a "felvágás", nem a célja. És azért vacilláltam sokat a konfiguráción meg a színen, mert azt akartam, hogy amikor ránézek, akkor én azt lássam, hogy ez pont olyan, amilyennek megálmodnám.
-
válasz Donki Hóte #154 üzenetére
Ezt te sem gondolod komolyan
Model 3P nem felvágás? Az még a BMW-n is túltesz, nincs annál felhype-oltabb autó manapság.
Ez a "-Miből tudod megállapítani, hogy valakinek Teslája van? -Nem kell erőlködnöd, állandóan arról beszél"Az meg, hogy bárki azt hiszi egy közel 2 tonnás autóról, ami 3 mp alatt van 100-on, hogy annak a leghalványabb köze is van a környezetvédelemhez, azt már tényleg csak sajnálni tudom
Majd, ha megépül Paks 2, akkor talán nem is lesz már olyan rossz, de igazából minimum 500 kg ledobása meg a teljesítmény harmadolása/negyedelése lenne az, amitől kezdve környezetvédelemről lehetne beszélni
Aztán mennyit szennyez egy Euro-6D final motorral felszerelt autó, ami megy évente max 10k km-t, mondjuk egy magyar átlag 14 éves euro3 vagy euro4 motoros autóhoz képest, amivel 20-30-40k km-eket tesznek meg? Könnyen elhet, hogy aki rávágja, hogy én vagyok a környezetszennyező, az bőven sepregethetne a saját háza táján
[ Szerkesztve ]
-
válasz Donki Hóte #166 üzenetére
A Model 3P súlya ~1850 kg, az 1730 kg valamelyik egyszerűbb változat.
Nem akarok nagyon belemenni, de a Tesla sosem a környezetvédelemről szólt. Nincs lokális kibocsájtás, kb. ennyi írható a számlájára. De egy nehéz bódét kell mozgatni, ráadásul akkora erővel tudja azt megtenni, ami brutál mennyiségű energiát használ el. A súlya és a nyomaték miatt zabálja a gumikat is, az úthálózatnak sem kedvez a nagyobb terhelés, stb. Eleve azzal promózták a kezdetektől az egész brand-et, hogy Ferrarikat gyorsul le. Nem épp a környezettudatosság volt a fókuszban. Ez már csak úgy ráragadt és nem tiltakoztak ellene.
Az elektromos autók "zöldítésének" pedig nem a háztetőkre szerelt napelemek lesz a kulcsa. Hacsak nem áll napközben otthon az autó a töltőre dugva. -
Nézd már meg, hogy milyen különbség van két olyan modell súlya között, amiből van 4 ajtós, meg van 2 ajtós is. Mondjuk mennyivel könnyebb az M4, mint az M3? Hint: semmivel. Akkor miről beszélsz?
A kérdés amúgy is eldőlt ott, hogy csak ilyen van az Alfánál, ha akarnék se tudnék 2 ajtóst venni.
És ez így is könnyebb és gyorsabb, mint máshol a 2 ajtósak, szóval ha ez a problémád, akkor: solved
-
Itt egy hitelesebb forrás:
BMW F80/F82 vs. G80/G82 – The Weight Comparison - bmwblog5-20 kg-ról van szó.
De hajrá, mutass egy 2 ajtós coupé-t, ami ebben az árkategóriában gyorsabban körbeér mondjuk az NRing-en