Új hozzászólás Aktív témák
-
lajthabalazs
senior tag
Valószínüleg azért gondolod hogy nem magyaráztam meg semmit, mert valami varázslatot vársz. Pedig tényleg csak arról van szó, hogy legyen a barlang sötét mint a barlang, a nap meg világos (és olyan színű) mint a nap. Ehhez pedig három dolog kell, valami, ami rögzíti vagy generálja (utóbbi lényegesen egyszerűbb, ezért játékokban hamarabb terjedhet el) a széles intenzitás-spektrumot, kell egy formátum ami képes tárolni a széles intenzitás-spektrumot, és végül egy kijelző, ami tud annyira világítani, amennyire szükséges.
Az hogy a szem nem képes befogadni a nagyon világosat, és a nagyon sötétet egyszerre, az nem igaz. Ezért kell annyi világítás a forgatásokon, annyi beállítás a kamerákon, meg árnyékolás, meg derítés, meg szűrők, meg a fake HDR, mert az emberi szem egy "állásban" is sokkal szélesebb intenzitást fog át, mint a hagyományos képrögzítő eszközök. Ezért lesz az amatőr fotós csalódott, hogy nem tudja lefotózni, amit lát, mert valami sötét, vagy beég, miközben ő a saját szemével látta a részleteket. Lehet hogy pislogott közben ,vagy nem nézett a napra, csak tudta, hogy süt. De mégis van egy elképzelése arról, hogy mit lát, és az nem egyezik azzal, amit egy SDR kamera rögzít. És persze időben sokkal szélesebb fényviszonyokhoz alkalmazkodik, mint egy lakossági fogyasztásra szánt fényképezőgép.
Ezt az élményt hivatott a HDR kijelző visszaadni. Hogy egy autós jelenetnél vakítani fog a szembejövő fényszóró, de ha közben a képernyő aljára néz a néző, akkor mégis ott lesz a műszerfal a halvány háttérfényével, és az égen látszódni fognak a csillagok. Valós intenzitással. Tehát ha belenézel a reflektorba, kitágul a pupillád és nem látsz mást, de ha elnézel a szélére, akkor előbújnak a sötét részletek. Mint a valóságban, és nem úgy, mint egy SDR képen.
És a Half Life -os jelenet nem egy trükk lesz, hogy ahogy az avatarod hozzászokik a fényhez, úgy idővel előtűnnek a részletek. Hanem végig ott lesznek a részletek, és a te szemednek kell hozzászoknia a nagyobb fényerőhöz, amikor a karaktered kijön a sötétből.
Szóval az egyetlen csoda, hogy hogyan valósítják meg nagy méretben, ésszerű fogyasztással. Az elv magas szinten végtelenül egyszerű, azt mutatja a kijelző, amit a valóságban látnál. Vagyis egy nagyságrenddel közelebb lesz a valósághoz, mint az SDR megjelenítők.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- MIUI / HyperOS topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- Autós topik
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- LG 65Qned7S3QA Qned UHD 4K HDR Thinq AI SMART TV
- Cambridge Audio SR20 Topaz angol rádióerősítő eladó
- LG 65'' Qned963PA Miniled 8K TV HDR 120HZ Gaming SMART TV
- CAMPFIRE AUDIO ORBIT TWS In-ear fülhallgató wireless töltéssel (Qi) Bluetooth 5.2 AptX Adaptive
- LG 65'' Qned873QB Miniled 4K TV HDR Smart /120 HZ / Gaming TV
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen