Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lajthabalazs

    senior tag

    válasz dabadab #51 üzenetére

    Pontosan :K

    Annyi kiegészítéssel, hogy a több expozícióból egy kép csak egy a több HDR rögzítési eljárás közül. Például lehet szétosztani a fényt, és különböző érzékenységű filmekre irányítani, vagy különböző intenzitású szűrőkön áteresztve juttatni a szenzorokra.

    (#52) Depression

    Ki lehetne számolni, hogy hány wattnyi LED fényteljesítmény kellene ahhoz pixelenként, de szerintem annyit nem fognak beépíteni, mert ha technikailag lehetséges is FFFFF energia-minősítést kapnának a panelek. A technológia hasznosságával kapcsolatban én is szkeptikus vagyok. Hiszen ha nagyon világos a kép, akkor nagyon világos a szoba, és akkor nagyon világos a fekete, és oda a kontraszt egy komolyabb méretü kijelző esetén. Valószínüleg ez is olyan lesz, mint a 3D, a jelenetek 99%-ánál szinte észre sem lehet venni, és lesz 2-3 "HDR moment" amikor megdolgoztatják a pupillát.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz dabadab #51 üzenetére

    Nem az éleslátásról beszéltem. A kurzuson a terem oldalán lévő ablak volt a példa. Ha kényképet csinálsz, akkor vagy az ablak ég be, vagy a szoba lesz sötét. Egy igazi kamerával is demonstrálta az előadást tartó operatőr. A világításnál ezt különböző fényekkel és derítéssel ellensúlyozzák, hogy a kültér világosságához felemelik a beltért világosságát.

    Nézz valamit a beltérben úgy, hogy ott van a periférián a kültér képe is. Nem kell mozgatnod a szemed ahhoz, hogy a külteret is beégés nélkül lásd miközben a betér sem sötétül el.

    De lehetne másik példa ha derűs napsütésben a nappal a háta mögött áll veled szemben valaki. Ha ezt filmezed, akkor a világos háttér előtt csak egy sötét alak látszik a képen derítés nélkül. Szabad szemmel viszont jól látod a környezethez képest sötét alak részleteit is.

    Itt egy remek példa a lokális kontrasztra

Új hozzászólás Aktív témák