Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ge.k.ko

    tag

    Kedves bambano!

    Kicsit hadd hűtselek le! Ha már blog-ot írsz, amit sokan olvasnak, és olyan témát találsz, amiről vannak könnyen hozzáférhető infok, tiszteld meg az olvasóidat azzal, hogy utána nézel. Persze ez csak egy kérés, nem kötelező, és pls, ne sértésnek vedd!

    Amúgy, a Telenor '99-ben húzta fel Fornabu-ban (remélem így hirtelen jól írom ezen Oslo melletti városka nevét) az azóta igen csak híresé lett iroda komplexumát.

    Az ott megteremtett munka környezet és a hozzá kapcsolódó munka szervezés méltán lett az ezzel foglkalkozó szakma számára egyrészt érdekes kutatási alap, másrészt követendő példa. Nem mellesleg építészetileg is lenyűgöző az épület.

    Nekem volt szerencsém többször (sokszor) ott járni (anno hosszú évekig a Pannonnál dolgoztam), és minden alkalommal lenyűgözött. Egy pillanatig sem éreztem sem zsúfoltságot, sem pedig a személyes szféra megszűnését. Erre nagyon jó építészeti és szervezési technikák vannak. Amúgy a google keresés szvsz sok találatot fog a témában adni (könyv, szakmai fórum, építészeti kritika, elemzés, stb.). De ha valakit érdekel, részletekkel is szolgálhatok, tényleg lenyűgöző, mind a mai napig:)

    Persze érthető reakciója az embereknek az ismeretlentől való félelem, és sajnos gyakori:)

    Ja, és a Posta nem a munkavállalók tömeges kilépése miatt indította káosszal az új rendszert, hanem az ''egységnyi szopás''-ként aposztrofált jelenség miatt, amely minden nagyobb szervezési / informatikai projekt indulásának a velejárója. Itt kevéssé voltak felkészülve (vajon miért?)

    Továbbá, a Pannon jelenleg Budaörsön székel. Az új iroda mondhatni köpésre épül tőle. És a cég eddig is, és ez után is busszal viszi a dolgozóit a főbb közlekedési csomópontoktól -ig, ingyen, este is, éjszaka is.

    Nem tisztem védeni őket (a szolgáltatásukat meg pláne nem), de!, ha itthon a munkáltatói magatartás esetében (érts mindent ez alatt: javadalom, korrektség, juttatások) a Pannon lenne az átlagos, asszem skandinávia lennénk, vagy mi...

    De igaz, fikázni jobb:)

  • ge.k.ko

    tag

    válasz luciferc #128 üzenetére

    Ne haragudj Lucifer, de miért kellene a munkáltatónak a plüss állatok és a virágok munkahelyi tenyésztését támogatni? Vagy Mo-n azért ilyen vacak az építőipar, mert a magyar ember csak az édi plüssei és cuki fotói mellett tud dolgozni? Vagy hogy is van?

    Mert hogy egy normális cégnél papírt amúgy sem szabad szétpakolni, az asztalon hagyni, azt el kell pakolni. Tudod, üzleti titok, ügyfél adataok, miegymás. Mert hogy este jön a takarító cég, az ő külsős alkalmazottaival. (Sokszor megyek be késő este az irodába, ha ilyet látok, az illető megnézheti magát, még a nyomtatókat is meg szoktam nézni, mit hagynak benne a kollégák...)

    Én elvárom, hogy az iroda úgy is nézzen ki. Mert hogy az egy munkahely, belsőépítészeti és dekoratőri hajlamait mindenki otthon élje ki.

    Meg miért is rabszolga tartás, ha reggel a laptopoddal a KV-zóban válaszolsz az e-mailekre, vagy ha jó az idő, kimész a kertbe? És nem egy 3 m2/fő-s irodában nyomorogsz a saját asztalodnál? Mert az a tied?

    Most komolyan, hihetetlen, hogy olyasmin háborodtok fel, amiről szinte semmit nem tudtok, csak azért, mert más, mint amihez hozzá vagytok szokva...

    Ja, és persze minden főnök bunkó, meg a rohadt kapitalisták, meg a szomszéd tehene, meg miért nem a munkavállaló mondja meg, hogy hogy akar dolgozni?

    Bocsi, hadd emlékeztesselek, ha netán nem tünt volna föl, ez a kapitalizmus. A másik az nem műxik...

    Mint annó a sátán vonata...:) Éljen a Haladás, éljen a Haza!

  • ge.k.ko

    tag

    válasz bambano #131 üzenetére

    Kedves bambano!

    Mint említettem volt, hosszú évekig áltam a Pannon / Telenor alkalmazásában, és a véleményedre adott válaszom / reakcióm egyrészt a személyes, másrészt szakmai tapasztalaton alapul. Ergo, tudom milyen a Telenor office, hogy működik, mik az előnyei, mik a hátrányai. Veled ellentétben. Én nem egy kevéssé informatív cikk minden konkrétumot nélkülöző, ámde annál furcsább képet festő állításán kaptam fel a vizet. És igen, nem szégyen a dolgoknak utána olvasni, ez a jó az internetben, többek között:)

    De azóta több írásod is olvastam, és látom, impulzív személyiség vagy - félre ne értsd kérlek, semmilyen sértő / minősítő szándék nincs ebben.

    Hogy mit lopnak, nem tudom, és nem is érdekel. Én az irodáról, munkaszervezési koncepcióról, és az elhamarkodott ítélet alkotásról írtam neked, és azoknak akik olvasták.

    Utazásról egy gondolat. Hogy mi a közel, az ugye nézőpont kérdése. Az aglomerációban lakók számára egy belvárosi iroda maga a csőd, igaz? Esetleg úgy gondolod, hogy az lenne az üdvözítő, ha mindenkinek a lakhelye közelébe építenének egy kis irodát? Szóval, akkor most van sapka, vagy nincs sapka? Ne haragudj, de ha néha végig gondolnád - legalább egyszer -, amit érvként írsz, nem volna haszontalan. A legtöbb munkáltató nem tesz meg töredéke ennyit az alkalmazottak utazásának megkönnyítéséért.

    A postát tényleg hagyjuk, mert a cégem (nem a Pannon, már a saját) dolgozott az ominózus projektben (mosom kezeim, csak kis feladatunk volt benne, sajnos).

    Most úgy gondolod, hogy attól a tudás mértéke / érvek szilárdsága nagyobb, minél régebben regisztrált valaki? Érdekes. Ez esetleg valami újkeletű elitizmus?

    A PH-t olvasom rendszeresen, de itt nem fórumozok. Post-od főoldalon van / volt, reagálni akartam, regisztráltam. Vagy mire akartál utalni?

  • ge.k.ko

    tag

    válasz luciferc #134 üzenetére

    Van aki a világos falakat szereti, van aki a pirosat, van aki imádja a füstölő illatát, van akinek mindez bűzös, van aki szeret zenét halgatni, van akit zavar. Folytassam?

    Nem tudom, hogy Te már voltál-e az életedben olyan helyzetben, amikor 10-nél több embert kell vezetned, fönökként, a saját bőrödre játszva? Esetleg az ügyfelekre jó benyomást téve megrendeléseket szerezni, amiből a fizetést (persze is) adod?

    Az iroda legyen olyan, hogy senkit se bántson, és igen, így senkinek sem lesz a legotthonosabb. Ezt szokták kompromisszumnak hívni. Plusz tegyen jó benyomást az Ügyfélre: rend, fegyelem, tisztaság. Ekkor elhiszik, hogy precíz vagy, hogy célorientált stb, stb.

    Ha nincs szigorú monotóniája a papír kezelésnek, sohasem lesz biztonság. Tudod, az a tökéletes védelem, ha nincs sebezhető pont. Értsd: ha meg sem születik az a papír, akkor nem is lehet elől hagyni.

    Egy akkora cég esetében a jó szervezés elképesztő pénzeket jelent, mint ahogy a rossz is, minuszban. Igy hát igen, ad absurdum pénzbe kerül a munkáltatónak a plüs állat. Pontosabban, egy olyan munkáltatónak, aki nem csak line, hanem project managementre is építí a szervezeti struktúráját. Nem részletezem (ez egy fórum), de a szervezethez alakították ki ezt az iroda formát, és nem fordítva.

    Egy idő után azt is meg lehet únni, hogy az ember lar pour lar basáskodik... Nem hiszem, de őszinte leszek, nem is gyötröm magam ilyen kérdésekkel.



    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák