Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • aram01

    nagyúr

    válasz matrix94 #39 üzenetére

    A magyarországi Bosch is EPCOS.cuccokat használ a prémium kategoriás autók vezérlésénél és azok is csájnából érkeznek,csak nem lehetnek olyan rosszak ezek a cuccok

    Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...

  • didyman

    őstag

    válasz matrix94 #39 üzenetére

    Légyszíves idézd be, hogy hol írtam ilyet: "kínai=szar". Addig is a szakmaiatlan rasszizmus emlegetésén legfeljebb jót röhögök.

    "Az Antióchiai Szent Kézigránát. Mínár atya az őrizője e kegyes ereklyének"

  • didyman

    őstag

    válasz matrix94 #45 üzenetére

    Megköszönném, ha nem magyaráznál bele ökörségeket a mondandómba. A matricás fotó nyilvánvalóan illusztráció, és nem hiszem, hogy báriféle egyéb következtetés és kijelentés elhangzott volna a kínai termékekről általánosan formált véleményt illetően: Ezek elég nyilvánvaló, tapasztalatra alapult szakmai tényszerűségek, és ha nem vagy benne napi szinten az alkatrészüzletben, akkor nem hiszem, hogy tisztában vagy ennek mibenlétével.

    "Az Antióchiai Szent Kézigránát. Mínár atya az őrizője e kegyes ereklyének"

  • didyman

    őstag

    válasz matrix94 #51 üzenetére

    Jó, hagyjuk, ha ez volt az utolsód, akkor inkább nem mondok semmit.

    "Az Antióchiai Szent Kézigránát. Mínár atya az őrizője e kegyes ereklyének"

  • demagóg

    aktív tag

    válasz matrix94 #51 üzenetére

    Nekem az a sejtésem, hogy az elektronikai fejlesztésben, (tömeg-)gyártásban (gyártástámogatás) egy percet sem dolgoztál, csak most éppen fikázhatnékod van és itt éled ki magad. Nekem fejlesztőként és gyártástámogatóként több százezres, milliós darabszámú tételek miatt volt gyakran fejfájásom (HDD gyártás). Bizony, a szakmán belül a Made in China kigyújtja az ALERT lámpát, óvatosságra int, nagyobb körültekintésre szólít fel. Nem a földrajzi helyzete miatt. A saját fejlesztések gyakran nem befejezettek, az alkatrészek élettartama nem hozza az elvártat, az egyéb paraméterek sem felelnek meg a katalógusban szereplő adatoknak. Gyakori, hogy, hogy egy-egy hosszas egyeztetés után elküldött mintasorozat hibátlanul működik, a gyártásba berendelt alkatrészek minősége meg csapnivalóan rossz lesz. A Kínába vitt gyártás illetve jó minőséget termelő brand (remélem figyelsz, nem jó nevűt írok, te kezdtél USA márkákkal dobálózni) alatt végzett és befejezett fejlesztések és a folyamatos gyártásellenőrzés esetén jóval kevesebb gond van, simán hozhatja a nem Kínában gyártott kompatibilis alkatrész minőségét. Amit szintén megtapasztaltunk, hogy ha jó nevű nagy cégként rendel valaki Kínából, akkor meg sem próbálják a másod-harmadosztályú kevésbé sikerült raktárkészletet rásózni a vevőre. Talán így már kezded sejteni, hogy nem a Made in China az irritáló. De náluk arányaiban is markánsabban jelennek meg ezek a minőségi problémák mint egy japán vagy bármely más nyugati terméknél, bár néha ők is jól belefutnak egy-egy balhéba. Szerintem legközelebb ha hozzászólsz akkor előtte nézelődj, érdeklődj. Lehet, hogy a pajtásaid előtt kemény, bátor fiú vagy, hogy ilyeneket is le mersz írni. Szakmai körökben viszont hiteltelen.

    -De ez hogy lehet? ... Tegnap még működött! ...

  • didyman

    őstag

    válasz matrix94 #62 üzenetére

    Te azt hiszed, hogy egy terméknél egyedüli költség a legyártása? Nekem nem biznisz, ha gariidőn belül visszahordják a háromnegyed áron legyártott áru felét, mert ebből összességében szarabbul jövök ki anyagilag, mintha még a negyedével többe kerül, de nem kell gariban foglalkozni vele és a későbbi évek során sem kapja a márkám azt a megítélést, hogy ez egy nem megbízható és nem tartós márka. Szóval az alacsony költség csak az egyik oldalán alacsony a mérlegnek, a másikon bizony drága. A termék eközött a két dolog között lavírozik végeredményben. Arról meg továbbra sem tehetünk, hogy a kínai olcsóbban dolgozik, mint minden más nép, ez az olcsóság a termékeik jelentős részén meg is látszik, noha vannak igen kemény mérnökeik (a codegen táp és a minél kevesebb alkatrészből működőképes Acorp is egy mérnöki talentum!) és komoly fejlesztéseik, nagyon csúcstechnikában utaznak, de ettől még az olcsó tömegtermék olcsó tömegtermék lesz, amivel a minőségi, de drága pl. japán nem tud árversenyre kelni. A meghibásodási rátát meg fogalmam sincs,minek emlegeted, egyszerűen japán kondival nincsen baj, kínait meg cserélünk kilóra, miért nehéz ezt megérteni?

    "Az Antióchiai Szent Kézigránát. Mínár atya az őrizője e kegyes ereklyének"

  • didyman

    őstag

    válasz matrix94 #66 üzenetére

    Nem érzed, hogy az érzésed mennyire nem alkalmas érvelésre? Fogalmad sincs arról, hogy a hozzám kerülő tápokban hány százalék a kínai kondik aránya és arról sincs halvány lila gőzöd, hogy milyen arányban hibásodnak meg japán kondik a kínaiakkal szemben. Akkor meg miért tartod itt az ellenszelet? Mert meg akarod mondani, hogy érzésre nincs igazam? :D

    "Az Antióchiai Szent Kézigránát. Mínár atya az őrizője e kegyes ereklyének"

  • #27483136

    törölt tag

    válasz matrix94 #66 üzenetére

    Te azt nem érted meg:
    igaz, hogy 97,2% kínai kondival készül, meg mindenen ott van, hogy made in Kína. De az teljesen más, ha egy japán/európai/amerikai cég gyártat Kínában és naponta ott lihegnek a japán/európai/amerikai minőségellenőrök a gyártók nyakában és ők adják a technológiát, a kritikus anyagokat, a gyártó sorokat és az is más, ha kínai cég gyárt Kínában, kínai alapanyagokból, általuk kifejlesztett technológiával és gépekkel, és "kínai" árszinvonalú árut.

    Lásd egy picit nem figyeltek oda, máris mérgezőek lettek a hasbro játékok. Ha jól tudom a Daimlernek is van ott gyára, és ugyan olyan minőségű autók készülnek ott, mint németo.-ban, vagy Kecskeméten fognak. Ugyanakkor 1-2 éve a fél világ egy kínai fejlesztésű (eu-ba szánt) autó töréstesztjén röhögött, mikor is a tesztbábut mellbe szúrta a kormányoszlop, majd mikor minden elcsendesedett, kinyílt a légzsák. Voltak kollégáim Kínában egy ottani gyártású BMW stílusú kocsival fuvarozták őket. 5. nap kitört a bal első kereke. (van fénykép is, de az a céges szerveren)
    Igaz, csinálnak űrhajót is....

  • didyman

    őstag

    válasz matrix94 #69 üzenetére

    Engem meg nem érdekel, hogy milyen hiteles a dolog, nem KSH-ból írok, hanem a szervizasztal mellől. Szerviztapasztalatról van szó, nem szervizelsz, ergo nem tudsz alapot szolgáltatni az érvelésednek, én pedig nem fogok számokkal dobálózni, és bizonygatni az igazam, hidd el azért, mert ezzel foglalkozok és kész. De hogy legyen valami számadat, amin tovább legózhatsz: Kb. 20-30% a japán kondik aránya a mai tápokban, típusra (nem darabszámra, mivel itt típusokról beszélünk) vetítve. Itt vegyes a kép, van, ahol csak a primer pufi japán, van, ahol majdnem mindenki (tervezett élettartam), van, ahol csak japán az összes. Alaplapok esetében pedig a pár, sok éves lapoknál kb. 10%, mai lapoknál 60-70%. Ezek után gondold át ezt a statisztikai nyilvánvalóságot a 99%-oddal.
    Primer oldali pufferkondenzátorokkal kb. sosem volt jelentős probléma, amióta van, azóta csak kínaiak vannak érintve.

    "Az Antióchiai Szent Kézigránát. Mínár atya az őrizője e kegyes ereklyének"

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz matrix94 #39 üzenetére

    El vagy kissé tájolódva, fiam. Ott a Samsung. Koreai cég. Gyárt Magyarországon, Romániában, Szlovákiában, Koreában, Kínában, és még ki tudja hol. És nem lesz ettől sem magyar, sem kínai fos, koreai marad.

    Attól, hogy a gyártása nem ott történik, még német marad az Epcos is. Az AMD sem lesz taiwani, attól, hogy ott gyártják. Sőt, az Intel sem.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • 04ahgy

    nagyúr

    válasz matrix94 #69 üzenetére

    Takarodj ki ebből a topikból. Hányingerünk van a szakmai köntösbe bújtatott ex has tudomyánytalan offolásodtól. Ha nem vetted volna észre, itt nem eszmefuttatás zajlik, hanem egy valós probléma megbeszélése, kielemzése.

    HGyu

    7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!

  • demagóg

    aktív tag

    válasz matrix94 #62 üzenetére

    Minek az "arányaiban" ?
    A Kínában legyártott összeshez viszonyítotthoz képest. Utánam is többen próbálták magyarázni neked olyanok, akiknek napi tapasztalatuk, gyakorlatuk van. Neked mi a konkrét tapasztalatod, azt nem tudtuk meg. Még nálunk az átkosban sem volt az, hogy a gyár által kiadott saját katalógus paramétereket is ennyire semmibe veszik a gyártók. (Az orosz IC-kre annál inkább. Ők is mindent koppintani akartak, több-kevesebb sikerrel.) Próbáld meg végre a hozzászólások valódi tartalmát értelmezni, ne magyarázz bele mást csak azért, hogy a magad igazát védjed. A rossz értelmezés miatt hosszú sorokat írtál le feleslegesen, mert senki sem arról beszélt (perui meg izlandi gyártás). Szerintem előbb olvasgass, beszélj a témában érintett emberekkel, ha már a közvetlen tapasztalásra nincs lehetőséged, utána szólj hozzá. De ne nekem, mert én is belefáradtam az értelmetlen vitába.

    -De ez hogy lehet? ... Tegnap még működött! ...

Új hozzászólás Aktív témák