Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz WayneGace #18 üzenetére

    Számomra a valós környezetbe helyezett játékok esetén igen sokat ront a játékélményen, ha elrugaszkodtak a valóságtól. Ebből a szempontból a Wargame: European Escalation messze a CoH felett van, sokkalta jobban közelíti a valóságot.

    A pályaismeret és a helyismeret messze nem ugyan az. A valóságban azonos helyen is rengeteg egyéb változó befolyásolja a harc kimenetelét. Nem lesz kétszer ugyan olyan ugyan az a terep. Játékokban ez nem igaz, ott egyszer megtanulod a pályát és kész.

    A gránátos példád egyébként rossz, mert félbe van hagyva. Normálisan úgy nézne ki, hogy az ellen látja, hogy elmozdulsz az eredeti pozíciódból és ennek megfelelően korrigálja a dobás helyét. Persze ehhez az is kell, hogy oda tudd irányítani a tüzet, ahova akarod. Namost ezt a legtöbb játékban elfelejtik megvalósítani. Érdekes, hogy a '90-es évek közepén, végén ez alap dolog volt, ma már nem igazán. Az RTS-ek többségében nem lehet tűzzel irányítani az ellenség mozgását, pedig ennek nagyon is lenne taktikai jelentősége.

    A hk-s visszavonásra meg annyit, hogy az általad említett 200m-es pályán semmi jelentősége nincs a sebességtöbbletnek, mert egyszerűen nincs helyed, hogy kihasználd. Ilyen kis helyen 8-10x-es sebességfölény kellene ehhez. Egyébként meg mninden visszavonást/visszavonulást illik fedezni. Egy rosszul szervezett és fedezetlen visszavonulás katasztrófát jelent (lásd az ARVN 1975-ös visszavonulását.) Persze OK, játékokban ezt nyilván lehetetlen megoldani a mai szinten. Ehhez is vissaz kell menni 15-20 évet az időben, akkor még volt rá elég számítási kapacitás.

Új hozzászólás Aktív témák