Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
-
HaliGab23
senior tag
válasz Foglalt név #252 üzenetére
Okoskodik csak mindehol..
Nyilván nem mindenki családi házban lakik, hanem kell szerezni töltési lehetőséget, amivel számoltál, sőt pl. külföldön nem a rezsiharcos 40Ft/kWh díj van, meg gondolom itthon sem nullszaldóban adják a villanyt.[ Szerkesztve ]
Kezdetek... 1996... Nokia 1610...
-
Noukoum
veterán
válasz Foglalt név #252 üzenetére
A minap számoltam egy kicsit és az jött ki, hogy nagyon jó lelkű emberek vannak. Legalábbis az akkumulátoros autóra vonatkozóan nekem nem jött ki, a matek. Havi 1500km-el számolva, 7,5l-es fogyasztást feltételezve a másik oldalról, kb. egyenlőre jön ki az üzemanyagköltség.
Számoljunk a te adataiddal. 12x1500= 18000km/év.
Üzemanyag literje legyen 470ft azaz éves költség = 634500ftTisztán elektromos autónál veszteségekkel átlag 20 kWh / 100km fogyasztás. Megtett km töltésének 10% nyilvános töltőknél történik ez legyen 150ft / kWh, a többi 37ft / kWh. Napelem most nincs mert annak csúnya vége lenne. Így az üzemanyagköltség
54000ft + 119880ft= 173880ft
Azzal a plusz szívással, hogy nem 1,5 hetente kell 5 perc alatt megtankolni, hanem minden nap fel kell dugdosni az autót, a használati értéke is csökken.
Szívás az hogy ahelyett hogy elmenjek a város másik felébe hetente tankolni, ahelyett heti kétszer rádugjam a garázsban az autót töltőre?
Az egyetlen előny a fenntartási költség lehetne, de azt az iszonyatos értékvesztés bőven ellensúlyozza.
Ami a hagyományos autónál is adott természetesen.
Szóval aki ilyet vesz, tényleg a bolygót akarja megmenteni, ami dícséretes függetlenül attól, hogy ez a jószándék hova vezet.Magyarországon leginkább a spórolás valamint a technológia miatt veszik az emberek. Ez után szokott jönni a környezetvédelem.
Az a baj hogy a múltat nem tudod lemosni, hiába játszod az értetlent. Úgy saccoltál hogy egyáltalán nem vagy jártas a témában, aztán értetlenkedsz mint egy három éves kisgyerek aki eldugta az idősebb testvér cipőjét.
Ja és nálam a 630 és a 170 ezer nagyon nem ugyanannyi. 10 év alatt 4 millió forint. Annyiért elég sokan "nagylelkűek" lesznek.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Foglalt név
addikt
Összegezve, vannak olyan körülmények, ahol meg is érheti a dolog. Az azért elővigyázatosságra ad okot, hogy ez már most is csak úgy állja meg a helyét, ha nem tisztán piaci alapon üzemel. Ergo még mindig úgy látom, hogy áll amit korábban írtam, abban a pillanatban, hogy nem egy feltörekvő, a központi narratívába illő, támogatott technológia lesz, hanem elterjed és részt kell vennie a teherviselésben, könnyen megfordulhat a mérleg.
Érdekes, mert ez azon ritka esetek egyike, amikor megéri "early adopter"-nek lenni.u.i.: abban legalább van ráció, hogy minél elmaradottabb vidékről beszélünk, annál nagyobb mértékű a támogatás, hiszen a beszerzési ár, arányosan nagyobb teher önmagában.
[ Szerkesztve ]
-
Szívás az hogy ahelyett hogy elmenjek a város másik felébe hetente tankolni, ahelyett heti kétszer rádugjam a garázsban az autót töltőre?
Miért kell ilyen demagóg mondatokat leírni? Az emberek nagy része nem a város másik felén tankolja az autóját, hanem útközben útbaejt egy kutat, minimális kitérővel. A másik meg az, hogy nem mindenki tudja a saját garázsában tölteni a villanyautót... érdekes módon, ha valaki panaszkodik a töltésre, mindig az az érv, hogy csak este bedugod a garázsodban... ja, kösz, és akinek nincs, az hova dugja? Ez az "érvelés" csak tovább hergeli a villanyautó-elleneseket...
-
Noukoum
veterán
Nehezen ejtek útközben egy benzinkutat ha nincs arra kút.
Általában nem azok akarnak villanyautóra váltani akik nem tudnak otthon tölteni. Értelemszerűen nem tudok vele mit kezdeni, mit is tudnék? Majd ha lesz lehetőség akkor nyugodtan lehet autót is villanyosra cserélni. A napelem sem szar mert aki társasházban van az nem tudja felrakni a tetőre.. Az EV elleneseknek meg úgyis mindegy.Foglalt név: Nem fog megfordulni a dolog. Biztosan drágább lesz elektromossal közlekedni mint most, de nem lesz drágább mint hagyományossal.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Squirrel
őstag
Szerintem egyéb költségeket is meg kell nézni, más adót kell fizetni a hagyományos autók után, az elektromosok után nálunk pl. semmit (ez 570 CHF vs 0). Szervízköltség szerintem annyira nem releváns, mert az új normál autókra már több évnyi (bmw-nél 5 év volt) inclusive szervízt adnak. Ennek lejárta után nyilván ez egy igen releváns kérdés. Amiben az elektromos hátrányt élvez, az a gumiköltség. Nem vezetek őrült módon, de az elektromos autónknál most kezdődik a 2. nyári szezon (9000 km van benne) és szóltak, hogy lassan gumicsere... 21-esek, 4 db ugyanolyan, mint ami rajta van 1600 chf. Ami a fogyasztást illeti, kicsit több, mint harmadába kerül a dízellel összehasonlítva. Viszont ezt a 20 kwh/100km-es átlagos fogyasztást 130-as tempónál nem tudom hogy számoljátok ki. Eleve 6 hónapig hideg van, ahol alapból többet eszik (csak nappal a hidegben állva a munkahelyen 10km-t csökken estére a hatótáv), másrészt 130-cal nyáron is 20 felett fogyaszt. Na mindegy, összességében szerintem is jóval kevesebb költsége van egy elektromos autónak, viszont ezzel még mindig nem vágnék neki egy 1200km-es hazaútnak. Majd egy cybertruck-kal talán.
-
Igen, de valamiért mégis mindig ezek az érvek jönnek-mennek ezekben a vég nélküli vitákban...
Egyébként tetszik ez a KIA, épp most számolgatom, hogy ha az öregedő Ceedünket cserélném, akkor mire és hogy érné meg. Egy plug-in hibriddel még csak-csak kijön a matek, de pl az EV6 felára túl sok (még), hiába tudnám otthon tölteni. Pedig a nagyobb akksival már egész jól lefedné az igényeinket.
-
válasz #16820480 #260 üzenetére
Ceed SW, az lemaradt (bár valszeg az Optimával korrektebb lenne az összehasonlítás). A felszereltség érdekes, de a Ceedet felextrázva is még mindig elég nagynak tűnik a diffi... a PHEV-hez képest már kevésbé. És mondjuk én a nagy kijelzőt, meg a vezetéssegédek egy részét simán elengedném, nem kell (és ugye a Ceed-nél ha jól válogatom a csomagokat, akkor azon is lehet spórolni valamennyit). Mondjuk most nézem, hogy az EV6 16M-os alap csomagban még nincs állítható deréktámasz a vezetőülésben...
-
#16820480
törölt tag
Hát ahogy nézem még az SW-nél is 10-10 centivel nagyobb minden irányban (hossz, szélesség, magasság), szóval elég nagy autó ez Illetve a legkisebb EV6 az kb olyan erős, mint Ceed-ből a második legerősebb kiszerelés, szóval azért nem egy kategória ebben sem.
Nem úgy gondoltam azért persze, hogy hirtelen azonos közeli árra fog kijönni, csak sokszor látni azt, hogy valaki megnézi mennyi egy benzines autó alapára, csak ott sokszor tényleg mindent is kispórolnak, kb a kalaptartót is. EV-knél tipikusan azért valamivel magasabb az alapfelszereltség. A sok vezetéssegítő cucc az lassan előírás lesz, és igen, ez is drágít az áron, de ez nem csak elektromosnál, hanem minden autónál. -
válasz #16820480 #262 üzenetére
Hm, a listaárakat nézve, a fullos Ceed SW megáll 10 alatt... e-Niro a nagyobb akksival kb 14-ről indul, viszont az meg kisebb méret és csomagtér... háát, azt hiszem kap még pár évet a Ceed, majd ha betölti a hetedik évét akkor újra ránézek a témára. Bár tartok tőle, hogy nem nagyon lesz itt 1-2 éven belül árcsökkenés...
-
#16820480
törölt tag
Hát igen, jó drága sajna... Mondjuk nekem nem kell akkora autó, szóval én inkább a Soul-Kona-Ioniq vonalon nézelődtem, de mondjuk ha kijönne a kis akkus iD3, vagy elvileg majd idén az új Renault 5, az király lenne, de még ezek is 10 felett indulnak újonnan. Használtan pár évesen mondjuk már lehet majd szerintem 6-7 körül kifogni, de persze az is még nagyon sok pénz.
A mostani hiányos időszakban nem nagyon lesz árcsökkenés semminél sajna.[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
Csak az utasülésben nincs szerintem állítható deréktámasz az alapban...
Igy van, minnél magasabb kategóriáról beszélünk annél kisebbre nyílik az olló egy BEV és egy ICE között - kisautóknál nagyobb, sőt ha már a 300+ lóerős kategórát nézed már könnyen fordul a helyzet. (különösen ha az adókat is behozod a képbe)
Megjegyezném nem sok embert ismerek, aki visszatért BEV után az ICE világba - ha egyszer belekóstoltál, nincs visszaút akár fáj a pénztárcádnak akár nem -
Kamikaze75
tag
Én úgy látom a koreaiak és kínaiak is forma tervezésben és műszaki tartalomban is elhúztak az európai e autók mellett.
Nem vagyok egy e autó párti de ez az EV6-os kéne,összerakott,minőségi,no nem ennyiért 😁
Néztem pld nálunk ismeretlenebb Nio,Xpeng autókat hát wolkswagen id egy fapados fos ..
A merci borzalmas formatervezett e autói "karácsonyfa" belsővel.
Látszik a kapkodás sok európai e autót elintéznek meglévő belsőégésű motoros modell hűtőrácsának betömésével és kész az e autó...
Hagyományos "nagy" európai márkáknak nem lesz presztízs értékük,elektromos autókban legalábbis én európai e autót biztos nem vennék.Talán kivétel a Porsche taycan de az csillagászati árú[ Szerkesztve ]
-
Squirrel
őstag
válasz Kamikaze75 #267 üzenetére
Európaiból az E-tron GT is gyönyörű, de szintén piszok drága. A presztizs márkák mellől már az amerikaiak is elhúztak, mennyivel szebb a Mustang Mach E egy merci vagy a bmw borzalmas ix-éhez képest? És akkor a Fisker vagy Lucid modelljeiről nem is beszéltünk. Főleg mikor azokból is jönnek a 60-70 ezer usd-os modellek majd.
-
Shadowbull
addikt
válasz Kamikaze75 #267 üzenetére
Hol láttál te élőben kínait? Már a képeken is gagyik, élőben meg pláne. Sehol nincsenek egy VWhez vagy pláne Mercihez képest.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Squirrel
őstag
válasz Shadowbull #272 üzenetére
Nem a célközönség volt a kérdés fenn, hanem hogy hogy néznek ki designban. A többség szerint az ix ugy néz ki, mint egy fos. Minőségben meg nem kell elájulni az id-ktől, nem egy nagy számok. Szerintem semmivel nem jobbak, mint a koreai vagy kinai autok. Fikázták a teslát állandóan a kidolgozás miatt, hát semmivel se jobbak.
-
Shadowbull
addikt
válasz Squirrel #273 üzenetére
Senkit nem érdekel a "többség", akiknek soha a büdös életben nem lesz pénzük ilyen autót venni, ráadásul élőben sem láttak olyat soha.
A célközönség véleménye az érdekes, akiknek van pénze, és szándéka is ilyet venni. Nekik pedig nagyon is bejön az iX, annyira hogy a BMW nem tud belőle eleget gyártani, több mint egy évre előre el van adva az összes.Az IDk messze jobbak mint bármilyen kínai. Hogy a koreainál jobbak e az kérdés, az utóbbi évtizedekben a koreaiak sokat fejlődtek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Squirrel
őstag
válasz Shadowbull #274 üzenetére
Pedig én is a célközönségbe tartozónak vélem magam (van is nem éppen belépő kategóriás bmw-nk es egy tesla is) és kb az összes ismerősöm, akiknek hasonló kaliberű autójuk van egyöntetű véleménye, hogy fosul néz ki, inkább márkát váltanak, de ix-et nem vesznek. Gyártani meg kb. semmiből nem tudnak eleget, mert mindenhol chiphiány van. A Wallisnál beszéltünk egy ismerőssel, hogy van kuncsaftja, aki 1 éve vár a sima X5-ösre, ezalatt 2x emelt az importőr árat és még mindig nem kapta meg (a beszélgetés ősszel zajlott) mert nem tudják a körpanorámás kamera rendszerrel szállítani. Nem véletlen kerülnek többe most a használt autók, mint 1 vagy 2 éve. Illetve azért egy Nio vagy Xpeng, Mustang vagy bármely koreai autó nem az ix vagy a hasonló kategóriájú németek árszintje. A német prémiummárkák közül szerintem az audi etron, etron gt design-ja sikerült a legjobban. Azok tényleg kívül-belül szépek, csak sajnos nem tudsz velük annyit menni, mint a teslákkal. Es rendesen felextrázva nem éppen kedvező áruak azok se sajnos. A tesla meg tesla én meg vagyok vele elégedve. Nem hasonlítható egy x-es vagy 5-östől felfele bmw-hez, de ez általában elmondható az amerikai autókra. Nekem minőségi problémám nem volt vele, a hifije nem szól rosszabbul furcsa módon, mint a nem alap B&O hifi a bmw-nkben (más szerint se, biztos rossz a hallásunk ). Nem zörög, hosszú ut után se jó érzés végre kiszálni belőle. De minőségre semmivel nem lettek jobbak az id-k a vw-től se sajnos. Amit nem próbáltam, azok a polestarok.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #274 üzenetére
Globális hiány idején nem tudnak eleget gyártani, meglepő Ennyi erővel a Cybertruck mondjuk még nagyobb siker, hiszen évek óta nem tudnak belőle eleget gyártani (konkrétan egy darabot sem, de akkor ettől most tekintsünk el). Senki semmiből nem tud eleget gyártani, szóval inkább az lenne a ciki, ha nem lenne várólista rá.
-
Squirrel
őstag
válasz #16820480 #276 üzenetére
Szerkesztettem, irtam is bele egy storyt a chiphiánnyal kapcsolatban.
Szomszédunk az Amagnál dolgozik (svájci vw csoport importőrcég), tehát nyilván van kis protekciója ha autót venne (meg jó kedvezménye is ). Szaros elektromos Skodát rendelt az asszonynak, semmi extrával, 6 vagy 7 hónapot várt rá.... -
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #276 üzenetére
Semmi köze nincs ennek a globális chiphiányhoz. A BMWt amúgy is jóval kevésbé érintette a dolog mint a konkurenciát.
Ahhoz van köze hogy a célcsoportnak nagyon is bejött a dizájn, és nagyobb kereslet van rá mint amivel eredetileg terveztek.
Mellesleg tegye már fel a kezét az aki látott is már ilyet élőben. Ha utána is azt mondja hogy ronda, akkor azt elfogadom.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Squirrel
őstag
válasz Shadowbull #278 üzenetére
Jelentkezem. Baszott ronda. Probálom néha hunyorogva nézni, akkor se lesz szebb.
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz Squirrel #279 üzenetére
Szintén.
De végre van egy autó, ami mellé be lehet állni akár egy multipla-val is úgy, hogy mosolyogva tudsz visszanézni az autóra, hogy ezek mellett milyen gyönyörű.Ui.: Amúgy amíg nem láttam élőben, úgy voltam vele, hogy biztos nem ennyire mocsok ocsmány, csak képeken nem adja ki, bőven van példa erre is. Meg arra is, hogy képen egyenesen ronda, de élőben tök jól néz ki (pl lexus ux fehérben ilyen). Na, az iX nem ilyen. Nagyon nem. Konkrétan sokkolt, hogy élőben még annál is mennyivel borzalmasabb, mint a képek alapján hittem.
Ui2: i4 viszont olyan, képeken ocsmány, élőben, valami sötét színben (hogy ne legyen olyan feltűnő a disznóorr dizájn) nagyon szép. Kivéve teljesen szemből, úgy ronda, borzalmas ez az új
vesedisznóorr dizájn, de már picit is oldalról nézve eltereli róla a figyelmet, hogy amúgy az autó maradéka mennyire szép, elegáns és sportos. Csak ne tolatva parkolj és jó lesz, ennyi.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #278 üzenetére
Itt áll a garázsban három darab 7-es egymás mellett, azok is ocsmányok élőben, pedig még nem is SUV-ok. Mondjuk az iX orra nekem még ezeknél jobban bejönne, ha nem lenne ilyen magas építésű monstrum. Mondjuk egy 3-ason talán jól mutatna (majd ha egyszer oda is eljut).
Nem értem miért olyan nehéz felfognod, hogy valakinek nem tetszik, és hogy esetleg olyannak sem tetszik, akinek lenne rá pénze. Tudom tudom, neked azt mondták a cégnél, hogy imádják az emberek. Az EA részvényes gyűlésen is előadták, hogy az emberek imádják a legújabb Battlefield-et, közben meg kb csak negatív vélemény van róla az egész neten. -
nagyúr
válasz Shadowbull #278 üzenetére
Szerintem kepen ronda, de eloben tok rendben van.
while (!sleep) sheep++;
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #282 üzenetére
"miért olyan nehéz felfognod, hogy valakinek nem tetszik"
Elfogadom csak éppen teljesen irreleváns. A BMWnek volt ezzel a dizájnnal egy célja, azt pedig nagyon is elérte.
"Tudom tudom, neked azt mondták a cégnél, hogy imádják az emberek."
Ugyan honnan tudnád hogy nekem mit mondanak a cégnél? Amúgy meg az eladási számok beszélnek, ha elmegy annyi amennyit terveztek akkor mindent jól csináltak.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nagyúr
válasz Shadowbull #285 üzenetére
Eleg oncelu design mondjuk, ahogy egy csomo friss BMW, meglepne, ha olyan jol oregedne, mint peldaul az eredeti Bangle-fele 5-os (amit rengetegen utaltak anno, aztan szerintem nagy klasszikus lett).
Mondjuk szerintem ez az EV6/Ioniq 5 is jo kombo.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #284 üzenetére
Ugyan honnan tudnád hogy nekem mit mondanak a cégnél?
Nem annyira nehéz kitalálni, mert minden létező autós topikban azt hajtogatod egye ideje. -
Squirrel
őstag
Egyetértek, a 4-es nem teljesen szemből nézve nagyon szép. Oldalról is, hátulról is kifejezetten szép autó. Francnak kellett ezt a hódfog/hitlerbajusz design-t erőltetni. Az iX viszont élőben is aránytalan, diszharmonikus érzést kelt és ehhez jön ez az elcseszett orra is. Belül nyilván kényelmes, még anusgolyót is lehet igényelni hozzá, akinek arra van igénye (Garrison Tanár Úr biciklije után szabadon), de kívülről nekem annyira nem tetszik, hogy családi autónak a büdös életbe nem fogok rendelni. Hamarabb egy Cybertruckot. Az elmegy 800 km-t es már annyira ocsmány, hogy szép. Mint az A-10 Thunderbolt csatarepülőgép.
-
Squirrel
őstag
válasz Shadowbull #290 üzenetére
-
Squirrel
őstag
Asszonyt kellene meggyőzni, ő nem akar ilyen batár dögöt. Viszont semmi más ev nem kínál jelenleg ilyen jó hatótávot ebben az árkategóriában. És a pickup képességet is azért használnám.
-
opr
veterán
válasz Squirrel #288 üzenetére
Franc tudja, én a cybertruckot se erőltetném, vagy igazából bármilyen "első generációs" tesla-t biztos nem vennék, olyan hülye hibáik szoktak lenni, hogy az valami hihetetlen. Pl model y zörgő hátsó fejtámla... Ok, kiveszed oszt kész, de ilyen hiba számomra lada szint felett nem megengedhető.
Pár évet várni kell, aztán ki szokták javítani. Japán, német, koreai minőség akkor se lesz, megmarad az amcsi igénytelensége (amcsi autó az amcsi autó), de ott már simán szoktak hozni egy "megfelelő" szintet."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Somatom
veterán
válasz Squirrel #291 üzenetére
Mások a szabályok. Ha jól tudom, akkor Németországban a plató/utastér arányát nézik a tgk/szgk besorolásnál. Nálunk meg úgy van, hogy ha a csomagtér nem egy légtérben van az utastérrel, akkor tgk. Mivel a Cybertruck önsúlya 3 tonna, ezért az össztömeget nem fogják tudni 3,5t alatt tartani. Innentől kezdve minden 3,5t -s és teherautós korlátozás vonatkozik rá. Hidak, felüljárók, belvárosok, sebességkorlátozások, stb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Squirrel
őstag
Ezért nem mertem berendelni. Már a Model x-nél is volt valamelyik new yorki hídnál gond az összsúly miatt, azt végül valami jogszabály apróbetűs részével orvosolták. Miután évente 4x megyünk haza és előbb utóbb el fogják lehetetleníteni a hagyományos autókat lassan az utazós dízelt is cserélni kell sajnos. Objektívan nézve a mai átlagos ev-k hatótávjával egy nyűg hazamenni. Ha beütöm az otthoni címet a model 3 navijába, töltésekkel majd 15 órát ír ki utazásnak az 1200 km-re. És ebben nincs belekalkulálva, hogy mi van, ha beáll az egész (vagy fél) német autópálya (álltunk mi már több, mint 300km-es stauban münchentől majdnem bécsig). Nekem ez az út most 10 óra 2x tankolással. És nagyjából tudok úgy indulni, hogy úgy időzítsem a nagyvárosok elérését, hogy megússzam a dugókat. A nem vártakkal nyilván nem tudok mit kezdeni. Azért nem mindegy, hogy 10 vagy 15 óra egy seggel. Jelenleg ár/hatótávban a cybertruck néz ki a legjobb ajánlatnak, de én is félek az általad említett kategória és súlybesorolástól. Elvileg európai piacra szánnak egy cybertruck light-ot (kisebbet) csak erről semmi objektív adat nincs még. Számomra a legfontosabb kérdés, hogy mennyi lesz a hatótávja
-
Squirrel
őstag
válasz Shadowbull #295 üzenetére
Most csináltam. Persze szándéknyilatkozat, de ha nem szánnának ide, miért lenne egyáltalán az opcio fenn? Mi a bajod a teslával, hogy ennyire bele akarsz kötni?
-
Somatom
veterán
válasz Shadowbull #296 üzenetére
4250Kg -ba beleférhet. Ezt találtam a B kategóriára:
"Legalább két éve érvényes „B” kategóriájú vezetői engedéllyel – amely nem kezdő vezetői engedély – belföldön a 3500 kg-ot meghaladó, de 4250 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű, pótkocsi nélküli, alternatív üzemanyaggal működő jármű is vezethető, feltéve, hogy - a 3500 kg feletti tömeg a meghajtó rendszernek az ugyanolyan méretű, külső gyújtású vagy kompressziós gyújtású hagyományos belső égésű motorral ellátott jármű meghajtórendszeréhez viszonyított többlettömegének eredménye, valamint - a teherbíró kapacitás ugyanezen nem alternatív üzemanyagú járműhöz viszonyítva nem nagyobb.” (2021 május 23-tól)"
Persze, ez is kolátos, mivel csak belföldön érvényes.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #289 üzenetére
Mármint az összes hsz-ed, ahol szarfos a Tesla, de bezzeg a BMW milyen király és sikeres? Keress rá a saját nevedre, meg fogod találni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Apple notebookok
- Kabrió
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- OLED TV topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest