Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DeFranco

    nagyúr

    válasz kyle23 #26 üzenetére

    élményautózz tőlem nyugodtan benzin goes brrr... autóval.

    zárt pályán, magadnak. ott tőlem aztán élménygőzmozdonyozhatsz vagy élményvegyestüzelésűkazánozhatsz is amennyi jólesik, de közútra, és főleg városba nem folyékony robbanó dinoszauruszokat lötyögtető vasparipa kellene, hanem csendes, alacsony károsanyag-kibocsátású közlekedő. eszköz. ennyi.

    azt nem feltételezem, hogy az élménygatyamotortartóbakleszakadtkipufogó-pártiak többségénél inkább a lé határozza meg a tudatot, mert 15 éves fritzvágen belefér, elekrtomos meg nem (nekem sem, de ezáltal sem fogom megmagyarázni hogy a bab is hús)

  • DeFranco

    nagyúr

    válasz moleculez #34 üzenetére

    én nem mostam össze ezt, sőt, éppen különválasztottam az élményautózást a funkcionális autózástól

    a funkcionális autózásnál az a cél, hogy legyen hatékony, takarékos és a környezetre legyen a lehető legkisebb terheléssel (tekintsünk el a fujfujkörnyezetszennyező akkugyártásról, tegyük fel hogy lokális ártalomról beszélünk), ilyen szempontból az elektromos autó közelebb van az ideálishoz

    én is szeretem a jó hangú, jó mozgású, erős autókat de ettől még nem gondolom azt, hogy az ilyen irányú ízlésemet másnak (járókelőnek, szomszédnak, bárkinek a környezetemben) el kellene viselni a hangártalom meg a szmog által.

    elvekről beszélünk és az elv ez. az nem ellenérv, hogy "nem akarom" meg "nem tetszik". ij kártya. nekem meg nem lesz az a hobbim hogy kisvakondnadrágban kolbászokat dugdosok az autók kipufogójában mert "akarom" meg "tetszik".

    [ Szerkesztve ]

  • DeFranco

    nagyúr

    válasz kyle23 #38 üzenetére

    "Mond már meg légyszi hol írtam, hogy közúton kell emberkedni?"

    vs.

    "Márpedig egy autónak nem csak az a dolga hogy a és b pont között közlekedjen. Hanem adnia is kell mellé, hogy élvezd és ne egy egysíkű ingerektől mentes utazást kapjál. "

    "A baj ott van, hogy ezt erővel tolják le az emberek torkán, nem adva semmilyen választási lehetőséget arra, hogy te dönts mit szeretnél a jövőben saját magadnak. "

    szóval pls. ne akard most úgy lefesteni, hogy te tulajdonképpen zárt pályás rallyversenyekre gondoltál, hanem akkor állj bele, hogy ez a véleményed, nem gond, legális, max. nem értünk egyet, esetleg érvelünk.

    "Mellesleg vannak olyan autópálya szakaszok németben ahol ugye, mehetsz mint a mérgezett egér. De egy hegyes szakaszon is lehet úgy menni az autóvál megengedett km/h alatt, hogy az minden élményt megadjon. "

    Értelek. Továbbra is fenntartom hogy ezeket célszerű alacsony kibocsátású (t.i. elektromos) autókkal megtenni közlekedési céllal, mindenre másra meg ott a zárt pálya.

    Nyilván nem ez a realitás, főleg itthon nem, de ez nem azt jelenti, hogy a funkcionális (t.i. civilizációban, közlekedési céllal, napi szinten végzett) robbanómotoros autózás védhető lenne.

  • DeFranco

    nagyúr

    válasz kyle23 #46 üzenetére

    nem írtam sem sebességről, sem veszélyeztetésről ;)

    most akkor ki állt harci terpeszállásba?

    [ Szerkesztve ]

  • DeFranco

    nagyúr

    válasz kyle23 #53 üzenetére

    legyen egy gondolatkísérlet.

    picit próbálj meg kilépni abból az alapállásból hogy te szereted a brummogást meg mondjuk nincs lehetőséged elektromos autót venni (no offense, ha van lehetőséged, tök jó, nekem pl. nincs, nem ez a lényeg) és próbáld meg azzal a hozzáállással nézni a problémára, hogy a belsőégésű motoros autók szennyeznek, ennek nagyon káros hatásai vannak, amit csökkenteni kellene.

    tegyük fel hogy ez a te felelősséged, köteles vagy megoldani rövid-közép távon, és az nem megoldás hogy szénné dotálod az elektromosautó-ipart.

    a lényeg az hogy emberek közlekedjenek, téged ne kössenek fel a lámpavasra, a személyautók okozta szennyezés csökkenjen számottevően és ne dögleszd meg az egyik legkomolyabb gdp-húzó ágazatot.

    kíváncsi lennék milyen megoldási javaslatod van erre.

    mert az addig nagyon szép, hogy ledadog a vényóc visegrádról hazafelé de tán egy kicsit tágítani kellene a problémakört...

  • DeFranco

    nagyúr

    válasz kyle23 #56 üzenetére

    Szándékosan úgy fogalmaztam, hogy az autók környezeti terhelését kell csökkenteni, nem véletlenül.

    Valóban abban igazad lehet (nem validáltam most, de elfogadom, én is így tudom) abban, hogy más környezeti szennyezők nagyságrendekkel komolyabb problémát okoznak globálisan, az autók szennyezésével viszont van egy olyan nagyon komoly probléma, hogy az lokálisan, a városokban, közvetlenül az emberek orra alatt jelentkezik, ezért nagy probléma, nem feltétlenül a bolygó, hanem az emberek egészsége szempontjából elsődlegesen (ide venném még a zajártalmat is, ami egy forgalmas belvárosban kifejezetten komoly probléma. nem tudom Te hol laksz, de nekem a lakás és a munkahely közötti nagy kontraszt pont elég ahhoz, hogy komolyan vegyem, hogy még a kertváros forgalmasabb útja mellett se vegyek lakást nem hogy a belvárosban).

    A lényeg tehát, hogy nem azt kértem, hogy te legyél a bolygó kapitánya és oldd meg a globális felmelegedést, hanem hogy az autók által keltett (fizikai és zaj-) szennyezésre nyújts megoldást úgy mintha globális döntéshozó lennél.

    Az pedig nem érv hogy az elektromos autó drága, ez a problémát és a megoldás kényszerét nem csökkenti, ez neked, egységsugarú fogyasztónak kellemetlen de a probléma ettől probléma marad, és ezt meg kell oldani.

    Van tehát javaslatod?

  • DeFranco

    nagyúr

    válasz kyle23 #70 üzenetére

    "A nagyvárosi gebaszt szerintem megoldani iszonyat nehéz, így gyorsba nem is nagyon tudok mit mondani. "

    "De fingom sincs. Komolyan."

    Na látod itt van a kutya elásva. Egyáltalán nem kézenfekvő a jó megoldás, jelenleg én sem tudok, meg szerintem kb. senki sem, az látszik, hogy sok utat próbáltak már (dotáció, adminisztratív csökkentés, büntetés, kvóta) ami nem működött. Most ez látszik járhatónak.

    Ezért is írtam már eleve, hogy lehet ebből szerelemkérdést csinálni de sokkal égetőbb problémák élveznek prioritást annál minthogy revlimiten dudorogjon a szívóvényolc. IJ kártya.

    "ha vmilyen nagyobb cégen/cégeken keresztül vmilyen bérleti lehetőséggel lehetne használni az autókat "

    greengo, limo, sharenow, itt vannak igaz nem mindegyik elektromos, de adott a lehetőség, nekem is van regisztrációm, soha nem használom, én a hatalmas anyagi felelősség miatt amit rád raknak (10% és minimum 100k volt az önrész, amikor utoljára néztem, és egy kérdéses esetnél fix, hogy a carsharingost húzzák be hunyónak), plusz általában nincs a közelben autó amikor kéne. elég szűk réteget képes jól kiszolgálni, ezért marginális a szerepe, de valóban jó kezdeményezés (leszámítva, hogy mivel percdíjas, mennek mint a barom, rosszabbak, mint a futárok)

  • DeFranco

    nagyúr

    válasz pusszycat #203 üzenetére

    be kell drótozni az aszfalt, aztán már csak egy kis áramszedő kell a kocsi alá, mint a dodgemeknél :D

Új hozzászólás Aktív témák