Új hozzászólás Aktív témák
-
-
bteebi
veterán
"Szvsz. játékra már nagy ez a felbontás, de munkára meg kicsi a 27". Minden esetre az ára jó."
Van benne igazság, de szerintem a legtöbb munkára elég lehet a 27" is, és lehet játszani FHD-ban is, mert az pixelhelyes megjelenítést biztosít.
Örvendetes a kismértékű glow, a viszonylagos homogenitás, és a színhelyességre se lehet különösebben panasz. A feketéje és a kontrasztja viszont sajnos elég gyenge, bár végül is IPS panelről van szó... Összességében kifejezetten kellene .Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
imibogyo
veterán
válasz #16939776 #26 üzenetére
Régi játék teljesítmény szempontjából nem gond. Újaknál meg nem megoldás egyszerűen 1080-as felbontás használata? Komoly kérdés, mert nem tudom, csak amiket olvasgattam a témában.
Főleg mozgóképnél, játékoknál, akciódús megjelenítés közben nem hiszem, hogy nagy gond lenne a nem natív felbontás. Itt találtam két kivágott képet ugyanazon 4k-s monitorról. Ez egy natív 4K-s forrás megjelenítése, ez pedig egy upscaled 1080-as anyag ugyanazon a monitoron. Természetes, hogy jobb a 4k-s forrás (ki gondolná...), de szerintem ez egy pörgősebb játék közben vagy más hasonló tevékenységnél és normális nézési távolságot feltételezve (mert itt a képeken még a 4k-s monitor pixelek is látszódnak, tehát tuti kinagyított képek) nem lehet annyira zavaró.
Vagyis jobban megfogalmazva együtt lehet vele élni, ha éppen szűkösebb a hardverre költhető büdzsé. Persze ez kompromisszum, de hát valamit valamiért. FHD-s forrással pedig lényegében majdnem ugyanazt hozza egy 4k-s megjelenítő és egy FHD-s megjelenítő ugyanabban a méretben. Tehát akinek eddig megfelelt a FHD mondjuk játékra, de asztali alkalmazáshoz meg venne 4k-s eszközt, annak jó lehet a 4k-s is, maximum a játékait továbbra is 1080-ban tolja (én most a passzívság miatt néha kénytelen vagyok HD-ban játszani a FHD monitoron, de elég volt 1 hét és már "fel sem tűnik" ((ami sarkítás persze)).
Ugyanabból a tesztből itt van két összehasonlító kép. FHD-s anyag 4k-s monitoron valamint FHD-s anyag FHD-s monitoron. Sőt még a 4k-s kijelzőn szebb is valamivel a pixelesedés hiánya miatt a kép.
A 60Hz viszont tényleg nagy kérdés.... Régóta tervezem, hogy egy multiba elmegyek haverom izom laptopjával (GTX 980m) és kipróbálok egy-két kijelzőt, hogy IRL mit mutatnak a tesztekben olvasott "okosságok"-al szemben.
[ Szerkesztve ]
-
imibogyo
veterán
válasz #16939776 #39 üzenetére
Nem is értettem úgy, csak úgy éreztem elbeszéltünk egymás mellett.
És egyébként is teljesen jogos érvek amiket mondasz és igazad is van tökéletesen. És én sem váltanék alapvetően, de mióta kinn voltam rokonnál és egy-két 3D-s projektemet volt szerencsém pár napig egy 4k-s 55"-os kijelzőn megalkotni, azóta ég bennem az upgrade vágya az FHD-ról. Én játszani mióta meg van a fiam (1,5 éve) jó ha 5-10 órát játszottam (és úton van a következő picúr is), így ez a része annyira nem gáz ha kell is valamennyi kompromisszumot kötnöm, bár jobban végig gondolva amikkel játszom (Skyrim, GTA 4 és a jövőben Star Citizen, No man's sky), azokat el fogja vinni a most épülő gépem 4k-ban (4790k+GTX 980 (talán egyszer SLI is)), maximum majd leveszek egy-két parasztvakító effektet, meg a magas felbontás miatt szinte "szükségtelen" élsimításokat stb.-ket. Aztán majd meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
-
sb
veterán
válasz #16939776 #39 üzenetére
Nem teljesen értem a vita lényegét:
- FHD felbontás 4k panelen nem lehet annyira rossz, hiszen egész számú többszöröse. Nem vagyok oda az upscalingért, de azért egy ilyen algoritmust szvsz nehéz úgy elrontani, hogy szarabb legyen a végeredmény mint az eredeti, amúgy is kisebb felbontású kép. De gyanítom van lehetőség sima pixel négyszerezésre is, úgy meg nem igazán érhet minőségi hátrány, mivel onnantól a fizika játszik. Az FHD anyag "pixelmérete" ugyanaz lesz mindegy, hogy FHD vagy 4k valós felbontás van alatta. Talán a pixelek kerete zavarhat be, de nem hinném, hogy releváns ha eleve FHD anyaghoz mérhető nézési távolságot használunk (mivel az anyag is FHD).- Képtörés: Ezt csak simán nem értem. Ha 60Hz a panelfrissítés és ráküldesz egy 200Hz anyagot vsync nélkül akkor mindenképp lesz olyan eset amikor több töredék képen más a jelenet. Azt meg ha kirajzolod akkor megtörik a kép. Ezt nem látom, hogy lehetne kiküszöbölni mert elméleti a probléma. Vagy rosszul látom?
-
sb
veterán
válasz #16939776 #63 üzenetére
Írtam, hogy nem skálázásra gondoltam, hanem sima pixel négyszerezésre.
Annak aztán kb. semmilyen erőforrás nem kell. És képi anomáliát sem okozhat. Nincs információmódosítás, pont annyit hordoz a megjelenített, duplázott kép mint az eredeti.A tört kép meg mástól van szvsz. Legalábbis a 200fps render + 60fps megjelenítésnél garantáltan törni fog. Arra meg - mivel logikai a probléma - egyszerűen nincs megoldás szvsz. Legalábbis ha direkt nem készítenek ilyen eljárást akkor nincs.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung G9 Super Ultrawide Gamer monitor! 49"/5120x1440/240hz/1ms/G-sync-Freesync/HDR1000/Beszámítás
- LG (34BN670P-W.AEU) 21-9 FHD LED GAMER MONITOR ! AKCIÓ!
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban
- LG (35WN75C-B.AEU) 35" QHD GAMER MONIOR ! AKCIÓ
- Eizo Flexscan EV2450 IPS HDMI 2Év Garanciával MONITORCENTER