Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tibz03

    őstag

    válasz Apollyon #28 üzenetére

    Reklámbevételekről nem beszélhetünk, hisz nincs reklám sem az OpenOffice.org-ban, sem a Firefoxban, sem a Chromeban, sem a többi böngészőben (az más kérdés, hogy böngészés közben reklámokba botlasz, mivel az böngészőfüggetlen).
    Nekem elég fura lenne, ha a Google azért fizetne a Firefox-nak, mert alapból a Google kereső van beállítva kezdőlapnak az FF-ban, vagy ha fizet is, az elenyésző összeg lehet - gondolom én. Az Operában is a Google a kezdőlap. Kétlem, hogy a Google eltart két céget ebből.

    (#29) DJS

    A bankok nem azon kaszálnak, hogy eladják az adatokat (ez elég hamar kiderülne), egyszerűen a számlakezelési díjba bele van építve a nyereségük. Esetleg a statisztikákkal üzletelhetnek, az nem tilos, de még mindig megéri.

    Konkrétan a statisztikákat adják el. Miért érné meg reklámokra költeni a bankoknak (vásárolj bankkártyával, mert ingyenes!), ha nem származna belőle bevételük?

    Végigolvasva az érveidet, az elsőben (ismertség) nem látok pénzbevételi forrást. A második (szakértelem) már valamivel jobbnak tűnik, de azért mégsem tűnik számomra logikusnak, hogy valaki azért fejlesszen ingyenes szoftvert, hogy utána a hozzáértésből megéljen. A harmadikat (konkurencia) bevallom, nem értem; az miért jó pl. az Oracle-nek, ha a Microsoft "rá van kényszerítve" minimális árcsökkentésre? A negyedik (üzleti felhasználók) megint csak nem magyarázza a bevételt ingyenes szoftverek esetében. Az ötödik (specifikus programok) pontnál felmerül a kérdés: a mobilos böngészőkből honnan jön be a pénz, hisz oda is ingyen fejlesztenek? A hatodik (diverzitás) és hetedik (bizalom) számomra megint nem magyaráz semmilyen (jelentős) bevételt, de ha én nem értettem jól a leírtakat, nyugodtan hívd fel rá a figyelmemet.

Új hozzászólás Aktív témák