Új hozzászólás Aktív témák
-
#04824576
törölt tag
Az akkumulátortechnológia elég régóta nem hozott túl nagy előrelépést. Remélem, nincs igazam, de olyan, mintha nem nagyon lenne már benne potenciál. Hordozható eszközökben kénytelenek vagyunk aksikat használni, de az autóknál nem ez a jövő.
szerk: De vannak még alternatívák. pl. az infrastruktúra kiépítése ennél se lenne olcsó, de érdekes elgondolás az aszfaltba épített vezeték nélküli áramtovábbítás.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Akkor lesz draga, ha mar csak dragan kitermelheto mezok maradnak. Plusz meg most olvad a sarkkor, arrafele is van par mezo a jeg alatt...
(#59) Startup: Folyamatosan fejlodik az akkutechnologia is, csak a laikusoknak nem tunik fel egyeb okokbol. A belsoegesu motoroknal sokkal jobban fejlodik.
[ Szerkesztve ]
-
#04824576
törölt tag
Nem mondtam, hogy nem fejlődik, csak nem túl gyorsan. A belsőégésű motor sem sokat fejlődik. Mindkét technológia csak kicsiket lépked még néha, am jóformán egy helyben toporog.
Akkutechnológiában a legutóbbi érdemleges előrelépés a Li-Pol volt. A belsőégésű motorokban viszont azért sűrűbben vannak ügyes próbálkozások. Mint az Atkinson motorok, a változó szelepvezérlés, a többszörös befecskendezés, turbó, biturbó, VGT turbó, vagy a legutóbbi nagy előrelépés, a Mazda SPCCI-je.
-
#90088192
törölt tag
válasz #04824576 #61 üzenetére
Maradjunk annyiban a belső égésű motorokban 2 fő típust különböztetik, a szikra gyújtás és a kompressziós gyújtás.
A szikra alapú eljutott a ~30% termikus hatásfok közelébe, míg a kompressziós ~40% környékén áll. Persze egy 1500 kw környéki Stabil gázmotor ami szikra gyújtást használ elérheti az 50% őt is. De ennek ára van.
A LI-PO akksi töltési/kisütési vesztesége mennyi?
Ha azt nézzük mi a töltő feszültség vége 3.7V a kisütési fesz vége meg legyen 3V vagy is állandó árammal véve 24% a vesztesége az akkumulátornak.Ez csak egy gyors nem pontos kalkuláció
Vagyis eleve sokkal jobb pozícióból indulunk SZVSZ
-
rii
nagyúr
aha .. ok!
rosszul is mondtam .. ha elfogy akkor nem draga lesz hanem nem lesz
^.^amúgy ha a kőolaj elfogy akkor az informatikanak is vége?
egy tranzisztorhoz súllyanak 600x-osat hasznaljak el koolajből
egy szamitógépmnek 10x-és hasznaljak el kőolajból ...piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
#04824576
törölt tag
válasz #90088192 #62 üzenetére
Egyrészt nem arról volt szó, hogy melyik hogy áll hatásfokban, hanem hogy melyik mennyit fejlődött az utóbbi időben. És eben határozottan a belsőégésű motor nyert. Másrészt sz...r a belső égésü motor hatásfoka, az tény, de nem 30-40%. A jobb fajta dízelek elérik a 60-65% hatásfokot. Mivel nem lehet őket úgy bekategorizálni, hogy benzin, meg dízel. Dízel és dízel között is óriási különbségek vannak.
-
Reggie0
félisten
válasz #04824576 #66 üzenetére
Hogy ne lenne latvanyos. Nezd meg mekkora kapacitasu akku mennyit helyet foglal el a telefonban, es mennyit foglalt 10 eve. Az a baja egyedul, hogy nem adnak uj nevet neki, igy nem szembesulsz vele, hogy ez mar nem ugyan az, a li-poly, mint regen volt. A cuccok meg egyre tobbet fogyasztanak, mint regebben, igy uzemidoben sem erzed.
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
válasz #04824576 #64 üzenetére
Tudod amikor a cocilalista blokk megnyerte a gazdasági háborút, mert ők 10% is növekedést értek el míg a nyugat csak 7% ot. Ja.... A többit tudod
Igen a belső égésű motor kb 5% ről indult, volt hova fejlődni, vagyis kb 10X jobb lett, na most valami ami ~75% ról indul ott már nem olyan látványos a % a fejlődésben. Erre akartam utalni.
Az hogy mindkét rendszerbe figyelembe vegyük az egész lánc hatásfokát az meg igen csak siralmas képet mutat a kőolaj származékok esetében. Az elektromosság egy picit jobb.
Nézz meg egy inverteres eszközt 90% felett a hatásfok vagy egy sima trafó... Addig egy kézi fűkasza hol helyezkedik el? -
#04824576
törölt tag
válasz #90088192 #69 üzenetére
Az egész rendszer hatásfokát ne vegyük figyelembe, mert nem az volt a kérdés, hogy az elektromos meghajtás, vagy belső égésű motor a jobb, hanem hogy az akkumulátorról táplált elektromos meghajtás, vagy a belső égésű motor a jobb.
Az elektromos autók egyetlen rákfenéje az akkumulátor, am fényévekkel jobb egy elektromos hajtás, ez nem kérdés. Egy normális hatótávú elektromos autó akkujai nagyok, nehezek, drágák, öregednek, és az elöregedett akkuknak igen kis részét lehet újra felhasználni, a többi meg veszélyes hulldék.
Erre nyújtanak megoldást a hybridek, hidrogéncellák, talajból táplált autók, stb. stb. Ezekben ugyanis csak puffernek van az aksi.
szerk.: még egy nagyon érdekes ötlet, ami megoldást jelentene a problémára, csak kézzel fogható kész terméket még nem láttunk belőle, az a fémsóoldatos üzemanyag cella. Ami gyakorlatilag szintén egyfajta akkumulátornak tekinthető, de teljesen más a felépítése. Olyan, mint a hidrogén üzemanyag cella, csak itt nem hidrogént, meg oxigént vezetünk át a membrános cellákon, hanem különböző ionállapotú fémsóoldatos vizet. Abból termeli az áramot.[ Szerkesztve ]
-
#04824576
törölt tag
-
#90088192
törölt tag
válasz #04824576 #71 üzenetére
Ezt lehet tovább vinni, egy belső égésű motor literenkénti fajlagos teljesítményével fordítottam arányos az élettartam és egyenesen arányos a karbantartási költség, és a vele megtermelt hulladék is. Ilyen téren az akkumulátor nem összehasonlítható.
Egy 2500kW os stabil motor 1000 óránként benyel 300-400 liter olajat olajcsere néven. 50000 óránként kb mindent cserélsz benne kivéve a blokk öntvény.Egy autó a mai viszonylatban kb 200E km után teljes motorgeneral ami javasolt... persze ez adódik abból hogy az autó nem 2-5km rövid utakra van kitalálva a legtöbb esetben..... Mindennek ára van ez tény.... A legjobb lenne egy mini nukleáris erőmű az autókba minden gond megoldódna vagy így vagy úgy
-
Tetsuo
aktív tag
Nem tudom, ez miféle idealizált diagram (pontosabban grafika), de a valósgban ennyit biztos nem nőtt az energiasűrűség, illetve a fogyasztók (emberek) és a termékgyártók is arra várnak évtizedek óta, hogy kukázzuk már a Li-ion (és a Li-Po) akksikat, mert a következő akksilépcsőfok hiánya fogja vissza igazán a mobilitást.
[ Szerkesztve ]
-
dokanin
aktív tag
A benzines autókban már nem maradt fejlesztési lehetőség kb.
Most is annyira bonyolultak már, hogy kész csoda ha öt évet elmegy hiba nélkül. 10 évesen egy ilyen meg már annyira rizikós, hogy mikor következik be a gazdasági totálkár egy hiba folytán, hogy nem érdemes életben tartani.
Mindenképpen a villany a jövő. Lesz új akku az tuti, mert szükség van rá. Hogy mikor, az kérdés, de lesz. Ha pedig meglesz, csak kicserélik a meglévő konstrukciókban és mindenki happy. Amelyik autógyárnak meg nincs ilyenje, mert azt hajtogatták, hogy a jelenlegi akkuk szarok, pont úgy fognak járni mint az intel. Hirtelen köpni nyelni nem tudnak, amikor kijön valaki a megoldással.Arról nem is beszélve, hogy a városok élhetetlenségéhez nagyban hozzájárulnak a benzines autók.
[ Szerkesztve ]
-
#04824576
törölt tag
Időről időre felbukkan valami csoda akkumulátor, amit percek alatt fel lehet tölteni, és a jelenlegi Li-ion akukknál 5x-10x nagyobb az energiasűrűsége, csak ezek vagy kamuk, vagy csak laborban működnek. Az akkumulátortechnológia iszonyat lassan fejlődik. Én a következő években nem várnék akkora ugrást, hogy hirtelen bedőljön az olajlobbi, mert mindenki elektromos autót fog gyártani. Egyelőre a hybridek terjednek, meg a benzin-gázos autók. Az elektromos autóknak hiába milliószor jobb a hajtása, az akkuk kevesek hozzá, hogy élhetők legyenek főautónak.
-
dokanin
aktív tag
válasz #04824576 #80 üzenetére
Most még. Bármikor megtörténhet az áttörés. Akkor meg annyi a mostani benzines meg hibrid vonalnak. Az igaz, hogy hiába várunk rá, már vagy 20 éve, de meg fog történni valamikor. Teljesen nyilvánvaló, hogy a villanyautóknak egyetlen hátránya van a benzineshez képest és az az akku. Minden másban köröket ver arra. Nem kell kuplung, váltó, bonyolult motor meg még ezer dolog. Karbantartás is jóval egyszerűbb.
[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
" .... inkább vennék egy alig amortizálódó és minimális karbantartási szükségletű villanyautót .... "
hogyha a benzinesből nem hoztak ki ilyet (mert eltemették a fiók méllyére ha készült is iylen koncepció), akkor majd a villanyosból ki fognak?
hat szerintem biztos hogy nem ...legfeljebb a felső arkategóriaban, vagy ami bűnronda ( mint a első suzuki swift ... az utana jövők mégrondabbak, azok vallalhatatlanok, újgazdagbeütés. )
"jól olcsón és gyorsan dolgozunk, ebből kettőt valaszthat" - tartja a mondas
ugyanez igaz a kocsipiacra _is_ (megmég szinte minden masra is a fogy tarsadalmon belül)
olcsó - jó - designosa 3-ból kettőt lehet valasztani.
a régi suzuki swift-re príman raillik a "olcsó és jó."
design?
katasztrófa. ugyazzal a par vonallal 1000x jobb design adhattak volna neki, de szanbdékosan alakitjak az olcsóbb kocsik designjat szörnyűreha olcsón veszel designos kocsit, akkor jarhat vele az ember szervizbe ... mert ott a külcsin adja el a kocsit - bepalizzak a vevőt.
ugyanez igaz a hdd-re is
lehet az western digital ... de a designos jóárú hdd bizony halandó termék ...
mer aki olyan hülye - mint én is voltam h egy deisgnosabb wd hdd-t vettem ai-ba - az nem fog minőségi terméket kapni .... merha el lehet neki adni a sz.rt akkor minek adjanak neki jót?a külcsin elviszi az ember figyelmét a belbecsről.
amúgy semmi gond nem lenne a benzines-dizelkocsikkal és a környezetszennyezésükkel, ha nem ilyen mértékben hasznalnank, mint ahogy napjainkban .... és nem azt mondom hogy jarjon mindenki kerékparral munkaba ... hanem hogy nem kéne munkaba jarni ... agyrém hogy minden nap elhagyjuk az otthonunkat, mindennap búcsút veszünk a csaladunktól és mindennap haza megyünk ... sose vagyunk otthon ... és amit otthonnak hivunk, az nem otthon, csak egy lerakat ... amíg lerakod magad a következő munkanap előtt ... ez a gond ...
ezért jarattak le a parasztsag szót ... mert a paraszt önellató volt ... nem tudtak megélni belőle a multik ... szisztematikusan leromboltak az igazi értékeket - pld. a csalad egységét ...
amúgymeg megnézném azt az akkugyartó céget aki az olajipart veszélyezetetni merné ... még ha lenne is ilyen, adnanak neki parszaz milka dollart, és megvennék a terveket és sosem latjuk megvalósulni ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
#90088192
törölt tag
Így jár az akinek a külcsín fontos, nem a megbízhatóság.
Az enyém olcsó és jó, és kb olyan ívben teszek rá hogy néz ki, hogy azt szavakkal nem lehet leírni.
Ja, hogy a lányok az utcán "leszolítanak" mégha gyalog vagyok akkor is... Nincs mit kompenzálni....
Tudom új dolog sok embernek, de az autó cél eszköz, elviszi ahová el kell jutnia az embernek.
Valamelyik Totalcaros srác mondta, mire az összes BMW fan odaér a diszkóba addigra a Fiat/Suzuki- is srácok már rég elvitték a lányokatSebaj
[ Szerkesztve ]
-
-
rii
nagyúr
az a "divatos hülyeség" amit latok a 8K okostelefon meg mindenféle topikban ... hogy csapolnak az emberek, hogy "varóóóóós" ...
8K tv-re se az embereknek van szüksége hanem a tv gyaraknak, hogy még par évig üzemelhessenek ...
vígan ellene mindenki a fullhd-vel ha nem tolnak az arcukba a 4K, 8K, oled, qled, amoled-et.
a gyermeteg lelketekre hatnak ... szórakozas szórakozas szórakozas
ideje lenne mar felnőttként viselkednetek végre, és elkezdeni .... gondolkozni!
hogy nem környezetvédelmi adót kellene kivetni, hanem nem szennyezni a környezetet olyan teljesen felesleges iparagakkal mint az autóipar, tv ipar okostelelefon ipar ....
hadi ipar...
akik végigélték a II WH borzalmait miért nem mentek mondtak azt hogy a fegyverek nem oldanak meg semmit?
mer a TV előtt ültek.
a TV nem a mi szórakozasunkra van ... hanem a lehülyítésünkre ...
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
az elmúlt évtizedek technológiai valtozasi nem az embereknek fontosak, hanem az autógyaraknak .... hogy óriasposztereken hirdethessék, és menjenek az emberek mevenni mindig az úhjat mindig az újat mer az egó meg a menőzés .... hany milliard autó van mar legyartva?
és hany milliardot fognak még legyartani?
mondd mar meg miért nem tud az autóipar leallni, és mondanank azt hogy a megelveő legyartott autókból gazdalkodjunk?
mekkora energiapazarlas ez?
hogy nem bírod meglatni ezt a részét a dogloknak csak azt hogy "jajjdesokat fejlődött a kocsiipar"kitérdepel?
mikor egy 10 éves kocsival is el lehet menni A-ból B-be?[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
dabadab
titán
Szerintem jótt tenne, ha először eldöntenéd, hogy mit akarsz mondani és akkor azt mondanád.
Az előbb ott tartottál, hogy az autók pillanatok alatt elromlanak, mert direkt elromlósra csinálják őket, most meg ott, hogy nem is romlanak el, csak... mittomén, halomban állnak a roncstelepen a működőképes autók, mert nem elég divatosak.
Itt jelezném, hogy ezek közül egyik sem felel meg a valóságnak.
DRM is theft
-
#04824576
törölt tag
10 évessel igen (jó esetben). De egy 20 évessel már nagyon erősen meggondolandó. Nem csak tervezett elavulás létezik, hanem természetes, használatból eredő amortizáció is. Ha meg már kénytelen vagy autót cserélni, akkor miért vennél egy 20-30 éve tervezett típust? Csak hogy megbüntesd a kapzsi autógyárakat? Érdemes lenne a design mellett azt is megnézned, mennyit fejlődtek az autók biztonsági rendszerei. Értem én, hogy tervezett elavulás, és hasonlók, de te nagyon túltolod. Vannak értelmetlen fejlesztések, ez tény, de közben van nagyon sok hasznos is, amit te lazán félre dobnál, mert "jó volt az régen is". Ennyi erővel járhatsz biciklivel is, mert régen jó volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A Samsung megnyitja külsős appok számára az AI fordítás lehetőségét
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Politika
- Okos Otthon / Smart Home
- Apple notebookok
- Tőzsde és gazdaság
- Ketogén étrend
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen