Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16820480

    törölt tag

    válasz aginor #1 üzenetére

    Igen, és mellette meg oda, hogy a korábbi rajongóik csalódjanak :( Ez kb egy A6500, amire Fuji üvegek mennek.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Stauffenberg #6 üzenetére

    Igazából nekem már a kicsit felesleges XT4 is ide tartozik a vlogger kijelzőjével, sürgősen ki kellett adni, mert Olimpia, aztán közbejött a vírus, és nem tudnak eladni eleget, kell a nyitás más piacok felé. Csak kérdés, hogy a Fujinak van-e elég erőforrása vinni ezt is és a klasszikus vonalat is. T40 nem nagyon lesz egyelőre, jövő tavaszig elvileg már csak az E4 jön (középkategóriába legalábbis), utána meg H2 majd valamikor gondolom.

    Ráadásul a most 2 éves T3-ra alig adtak ki valamit kaizenben, mert mindig volt valami kifogás. Kellenek a Pro3 eladások, azért nem kapja még meg. Aztán kellenek a T4 eladások, azért nem. Aztán majd jövőre a H2 eladások kellenek és azért nem? Közben meg már 3-4 éves gépnél lassan mondhatják, hogy milyen régi, nem adnak már rá semmit. Persze most jött új fw, amiben javult az AF teljesítmény. Pont az, amivel semmi bajom nem volt eddig sem. Nyilván jobb a -6EV, de eddig sem ütköztem korlátokba a jelenlegivel. Bezzeg egy rakás funkciót megkaphatna, mert ugyanaz a processzor, mit a Pro3 mondjuk, de azt már nem adják.
    Még az E3-ban van némi reménységem, de ha az is ilyen hülye szelfi kijelzővel jön, akkor nem nagyon veszek új Fuji vázat, mert nem lesz mit.

    Dr. Akula: Nem WR ha jól tudom.

    [ Szerkesztve ]

  • #16820480

    törölt tag

    válasz wms #13 üzenetére

    Mármint pontosan annyit kap, egyéb csecsebecséket nem: [link]
    Lesz gyorsabb AF, jobb face/eye AF, meg a -6EV fókuszálást megkapja (-7 az 50/1-gyel). Ennyi, semmi más érdemlegest. Classic Neg és egyéb film szimuláció testreszabás? Colour Chrome Blue? Grain testreszabás? Ilyesmikre gondoltam.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Stauffenberg #16 üzenetére

    Igen, csak mostanában egyre inkább csak a videósokra gyúr a Fuji sajnos. Kivéve a Pro3-at, ami a legdrágább APS-C vázuk, és mint a Pro vonalnak korábban is, ennek sem megy lejjebb az ára. Azon kívül viszont az egész felső és középkategóriát lassan a videónak rendelik alá, ez az ami nem tetszik. Mármint nem irigykedek miatta, legyen jó a videósoknak is, de itt most inkább azt érzem, hogy az eddigi jó designt és funkciókat elrontják a videósok miatt.

    A T100 megoldás tényleg korrekt, csak ott ugye nem lehet azt hiszem billenteni és előre fordítani egyszerre. De ettől függetlenül tényleg nem értem miért nem vitték tovább, mert az egy nagyon kellemes megoldás és jó középút lett volna.

    Kaizenből meg ott van most éppen a CaNikon, ők (bár kényszerből) elárasztották a tavalyi MILC felhozatalt frissítésekkel, szóval van konkurencia éppen. Illetve nem közvetlen konkurencia, mert akármilyen drága a T4, annyiért még mindig nem kapsz azonos tudású FF-et, csak gyengébbet.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Stauffenberg #21 üzenetére

    Árkategóriát nehéz belőni szerintem, mert rendre nem a többi APS-C rendszerhez mérik a Fujit egy ideje, hanem a FF-ekhez, és azokhoz képest persze olcsóbb, de most ettől kicsit elszakadva inkább csak funkciókat mondok, amit szívesen látnék.
    Hardveresen például a normális kijelző meghagyása (a flippy helyett, ami most az új vázaikban divat kezd lenni), a rendes kezelőszervek meghagyása (a felirat nélküli tárcsák helyett, ami eddig csak alsó kategóriában volt, most már középben is, és sejtem, hogy a H2 is inkább az S10 tárcsáit kapja majd a H1 helyett), nagyobb dinamikájú és/vagy még kevésbé zajosodó érzékelő a nagyobb felbontás helyett (bár ez tudom a Sony-n múlik, mert tőlük veszik).
    Szoftveresen meg további film szimulációk akár, vagy a jelenlegiek backportolása is jó lenne, in-camera HDR, esetleg valami 8 bitesnél jobb (nem RAW) formátum támogatása, akár TIFF, akár HEIF lassan elférhetne. Aztán mondjuk ez nem kimondottan fotós dolog, de imádnám, ha az evf/lcd módoknál menüben meg lehetne adni melyikeket akarom egyáltalán váltogatni a gombbal, nem kellene mind a 6-7 mód között lapozgatni, amikor kettőt használok csak. Akkor egy normális mobil app, ami át tud vinni teljes felbontású vagy esetleg RAW képeket is.

    Biztos lehetne még sorolni. Én ezek bármelyikének jobban örülnék, mint az összes videós funkciónak együttvéve. Persze ettől még nyilván ki kell szolgálni a videósokat is, de ne feledkezzenek meg a fotósokról, és ne egy szál Pro3-mal legyen már kiszúrva a szemünk, ami már téynleg FF árban megy :U

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Stauffenberg #23 üzenetére

    Én mindig is masszív kisebbségben voltam a csak állóképes mentalitással, szóval ez nem újdonság, csak még jobban perifériára szorulok az idő múlásával :)

    Igen, ez tényleg csak spekuláció, de ha együttesen nézed az összes ilyen kis dolgot, akkor ez egyre inkább egy irányvonalat kezd formálni a gyártón belül, ami remélem inkább a jelenlegi paletta mellé jön, de aztán a gazdasági mutatók sok mindent befolyásoltak már. Inkább csak ilyen aggódás jelenleg.

    Viszont legalább úgy tűnik, hogy a Classic Neg jön T3-ra, ezzel kicsit eloszlatta a Fuji a haragomat :K

  • #16820480

    törölt tag

    válasz vakablak93 #25 üzenetére

    Lényegében igen. Illetve hogy a videós igényeknek lesz alárendelve minden, a design, a funkcionalitás, stb.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz vakablak93 #27 üzenetére

    Jó lenne amúgy, csak nekem az OVF nem szükséges, de megdobja az árazást. A Pro3 valami 2000€-n nyitott, ami elképesztően sok. És a T4 árazással voltak odáig az emberek, hát igen, de a Pro vonal akkor? Egy Pro2 (most jelenleg csak ebay-en látok) annyi használtan, mint egy T3, pedig generációs különbség van köztük. A Pro3 a legdrágább Fuji APS-C váz jelenleg, és az elődeihez méltón gondolom nem is nagyon megy le a közeljövőben, szóval jónak jó lenne, csak elérhetetlen.

    Stauffenberg: Meglátjuk majd. A H2 az sorozatban a harmadik videócentrikus vázuk lenne már, hogy közben fotóra semmit nem csinálnak. De persze jön még egy E4 addig, kíváncsi vagyok milyen lesz. Szerintem ott meglátjuk merre akarnak menni.

    [ Szerkesztve ]

  • #16820480

    törölt tag

    válasz vakablak93 #30 üzenetére

    Igen, most néztem, hogy egészen lement már, de ahhoz képest, hogy az lényegében egy T3 belső, elég sok pénzbe kerül. Amúgy amikor megjelent, akkor a T4 1699$ volt hivatalosan, a Pro3 pedig 1799 a feketéért és 1999 a másik két színért.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz aginor #33 üzenetére

    Nálam az két selling point a Fuji rendszerben: a váz ergonómiája (retro nézet, mindennek külön gomb és tárcsa), és a film szimulációk. Illetve plusz pont még, hogy gyakorlatilag csak MILC APS-C rendszerre tervezett üvegeik vannak, nem ilyen régi SLR-ről meg FF-ről áttervezett dolgok.
    Emellett viszont (engem személyesen) teljesen hidegen hagy az IBIS (sőt inkább kicsit hátrány, ha mozog az érzékelő), a WR jó, de nem kritikus (a nem WR vázaik is egészen jól elvannak nedves időben, de a WR sem bír ki egy vödör vízbe mártást), a nagy markolat meg inkább taszít, mert növeli a méretet és súlyt (és amúgy is lehet kapni extra markolatot mindegyik vázhoz).

    Az ár meg hát ilyen, gyakorlatilag APS-C fronton nincs konkurenciájuk, így ők határozzák meg az árakat.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz aginor #36 üzenetére

    Bár a Fuji megoldását nem ismerem annyira, de a helyzet az, hogy egy csomó problémát behoz az IBIS. Érdemes megnézni ezt a videót, most félretéve hogy a csávó stílusa mennyire jön be, de elég sok jó dolgot mond.
    Persze, kikapcsolhatod az IBIS-t, de attól még az érékelőd ugyanúgy lebegni fog, csak a mechanika nem a kézremegésre fog kompenzálni, hanem próbálja egyhelyben tartani a cuccot, mintha rögzített lenne. Illetve szenzor takarításnál könnyebb véletlen úgy hozzányúlni, hogy sérülést okozz benne. A mechanikáján használt kenőanyaggal is lehetnek gondok... Szóval amíg nem muszáj, én inkább olyat választok, amiben nincs.

    Amúgy meg 150mm-en (még ha ekvivalens is) nincs már olyan objektív, amiben nincs OIS. Persze a kettőt együtt használva még jobban ki tudod tartani biztosan, vagy ha régi manuált használsz. De összességében elég jól el lehet szerintem lenni nélküle :K Mondjuk én amiket fotózok, ott 1/100 alá nem nagyon szoktam menni sebességben, mert ott már stabilizálás ide vagy oda, bemozdul a téma.

    Igen, a Nikon baja pont ugyanaz, mint a Sony APS-C vonalnak, hogy nem nagyon van rá üveg, és az azonos bajonett miatt kb azt várják, hogy majd a FF üvegeket használja az ember. Ami működik persze, de jóval drágább tud lenni, nagyobbak és nehezebbek is tudnak lenni, ráadásul a lefedés nem ugyanaz a crop miatt (főleg nagylátónál gond).

  • #16820480

    törölt tag

    válasz nozs23 #41 üzenetére

    A mozgatás történik elektromágneses módon, de a szenzor nincs rögzítve kikapcsolt állapotban sem. [link] [link] Illetve nem látszik rendesen a videóban, de ebből a rugózásból úgy tűnik, hogy valamilyen rugókon felfüggesztve mozog, és azt húzogatják elektromágnesek, amikor a kamera bekapcsolt állapotban van.
    Egy régebbi modellben meg konkrétan úgy néz ki, hogy síneken mozog, de gondolom ezt a 3 tengelyes stabilizálás miatt módosították arra a fenti megoldásra.
    Mozgó alkatrészeknél meg amúgy szokás használni kenőanyagot, hogy ne a fém a fémet karistolja.

    aginor: Ja tényleg, a Canon is csinál APS-C vázat :D Teljesen el is felejtettem, annyira kevés figyelmet kap. De ráadásul ők még azzal is elrontották, hogy más bajonettet használ és kevés obit adnak ki rá. Bár volt olyan rumour is, hogy esetleg az újabb M vázakra rátennék az RF bajonettet, de akkor meg a korábbi vázakat és obikat teljesen megölnék (ráadásul nem mintha RF-re lenne bármilyen kicsi, könnyű és megfizethető obi).
    Amúgy a film szimulációk nem csak szűrők. Illetve ha de, akkor pont úgy szűrők, mint amit utólag Lightroomban vagy akármiben ráteszel egy képre. Gyakorlatilag a Fuji jpeg motorjának különböző presetjei.

    [ Szerkesztve ]

  • #16820480

    törölt tag

    válasz aginor #45 üzenetére

    Köszi, ez érdekes videó :R
    Viszont annyi továbbra is igaznak tűnik ebből is, hogy nincs "nulla" vagy "fix" állása, hanem folyamatosan mozog az érzékelő ilyen felállásban. Gondolom ha kikapcsolt állapotba állítod az IBIS-t a vázon, akkor nem a giroszkóp alapján fogja húzni a mágnes az egészet, hanem egy kalibrált középpontra. Viszont ennél még továbbra is ott lehet a probléma, hogy ha ez elmászik (pl kosz kerül oda, vagy sérül a felfüggesztés), akkor nem fog normális képet adni a váz.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz aginor #47 üzenetére

    Hát, ahogy kinéz az Oly már nem nagyon csinál semmit :U

    Ha megnézed a videóban azokat a kis kerámia golyókat, amin az egész gördül, akkor ha oda kerül be valami, az elég negatív hatással lehet a működésre (kb ahogy egy régebbi egérnél a golyó, amikor bekoszolódik). Gondolom a zár is ilyesmik miatt mehet tönkre/kezd szorulni.
    Volt fent amúgy olyan videó is, hogy Sony A7-3 érzékelője beakadt egy végállásban valamiért, szóval ez azért csak hibaforrás. Ha valaki nem használja, akkor nem feltétlen érdemes erőltetni.

    Igazából a turistáskodáshoz lehet leginkább jó szerintem az IBIS, csomó egyéb helyzetben nem feltétlen kritikus, vagy egyenesen haszontalan. Mondjuk eseményt fotózva (vagy mindent, ahol mozgás van) amúgy is érdemes rövid záridőre törekedni (max 1/100, de inkább gyorsabb), különben a téma mozdul be. Tájképnél általában állványozik az ember, termékfotónál szintén gondolom az van. Makrónál is állványt meg körvakut láttam legtöbb helyen (más kérdés, hogy te személy szerint például nem szereted használni). És így tovább. Múltkor egyszer végig gondoltam az összes olyan helyzetet, ahol fotózni szoktam, és kb az jött ki, hogy sokra nem mennék azzal sem, ha lenne IBIS-em, akkor meg inkább ne legyen, és kevesebb hibaforrás.

Új hozzászólás Aktív témák