Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    Nem az a kérdés, hogy miért kell az smkp. kategóriába besorolni valamit, hanem az, hogy a gyártók miért nem hajlandóak valamely kategóriának egyértelműen megfelelő kivitelben gyártani ezen eszközöket. Hisz a mopedautó, a megannyi féle-fajta robogó és elektromos kerékpár a példa arra, hogy ha a gyártó nagyon akarja, akkor le tudja szűkíteni a műszaki követelményeknek megfelelően úgy a jármű paramétereit, hogy az a szabályozással összhangban legyen. Óriási tőke van a most népszerű eszközöket kitaláló és összeszerelő amerikai és kínai cégek mögött - egész biztos futná egy magyar jogászra aki közli velük, hogy mi kell ahhoz, hogy valami például jól megfoghatóan bicikli legyen. Ha meg nem is cél, hogy megfeleljenek akkor az adott eszközt ne lehessen közterületen használni - a cross-motorosok is megbékéltek már régóta azzal a ténnyel, hogy az ő kedvencük soha nem lesz igazi jármű.
    Lehetne persze a törvényhozás és bürokrácia lassú rendszerére várakozni, mint messiásra, azonban nagyon elvakult hívő az, aki nem látja, hogy a jelenlegi roller-láz is csak múló divat, melyet majd követ a robot-talicskázás, drón-lovaglás, a hernyótalpas-guruló fotelek vagy Isten tudja milyen elborult találmányok sora. Az, hogy az segédmotoros-kerékpár mint névadó jármű már régóta nem sikk nem jelenti azt, hogy a velük szemben támasztott elvárások ne alkothatnák egy univerzális követelményrendszer alapjait. A közlekedés rendszer - ha jön egy új alkotólóelem ami nem illik a nagy képbe akkor nem a rendszert kezdem el átalakítgatni, hanem megnézem, hogy azt az új alkotóelemet lehet-e olyanra formálni, hogy harmonizáljon a már meglévő részekkel.

Új hozzászólás Aktív témák