Új hozzászólás Aktív témák
-
#00137984
törölt tag
Kerékpárosként 30-45 km/h folyamatosan megtartott sebesség a napi közlekedésben az elvárásoknak megfelelő tempó. Amikor megtehetem, akkor a kerékpáros útvonalakat használom és csak elvétve keveredek a városi forgalomba. Viszont ezt a tempót a forgalomnak megfelelően változtatom, mert ha gyalogos akadály vagy lassan tekerő kerékpáros akadályom van, akkor körültekintően közelitem meg ezeket a forgalmi helyzeteket. Zebra érdekes kérdés, mert az átkelés esetében a jelzőlámpa ellenünk dolgozik. Rövidebb ideig van szabad jelzés. Ha minden alkalommal gyorsan tudnák leszállni és a gyalogosforgalom sem jelentene akadályt, akkor az autós nem enged át (neki szintén zöld lámpa van) és várhatok megint amig továbbmehetek. Ahogyan öregszünk a bringáról sem olyan egyszerű lepattani és újra nyeregbe szállni, majd a tempómat újra felvenni. Erőssen gondolkodom egy elektromos rolleren, amihez a védőfelszerelés adott.
Viszont a kerékátmérő (rúgózás) és a fékrendszer számomra fontosabb kritérium, mert mások mellett a saját biztonságom és a közlekedési kényelem is elsődlegesebb mint az elérhető max sebességem...[ Szerkesztve ]
-
nebancsa
senior tag
Ez is elektromos roller, és nem szeretnék vele találkozni a járdán... Sőt jogsi nélküli sofförrel az utakon sem. Segédmotoros jogsira azért van szükség hogy aki nem töltötte be a 18-at tudjon motorozni, és ismerje a kreszt. Erre alternatíva szerintem az lenne, ha kötelező lenne általános iskola 6 osztályba a KRESZ vizsga. A sikertelen vizsga évismétlési következménnyel.
-
Somatom
veterán
válasz nebancsa #103 üzenetére
Na, ez az, amiért akkus flexet rendszeresítenék bizonyos körzetekben szolgálatos rendőröknél. Odamegy, udvariasan köszön, kettévágja a vázat, tiszteleg, távozik.
Szőrnyű, hogy mit művelnek a túristák ezekkel a bérszarokkal. Van, hogy ketten imbolyognak rajtuk, ami tök fölösleges, mert ha egyenesen mennének, akkor sem férne el mellettük senki. Nehezen tudom visszafogni magamban a vadászösztönt, hogy tempóból érkezve ne rúgjam le az ilyen kordélyt a bringaútról.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Dr. Akula
félisten
válasz energy4ever #104 üzenetére
Olyan robogót se láttam már 30 éve aminél 45 volt a maximum (ez a kis Romet, Babetta szintje), még a kiskerekű japánok is tudnak 60-at (náluk otthon 30 a sebességkorlát), olaszok 70-et, és ez gyári beállítás, a felfúrás még erre jön rá.
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Akula
félisten
A turista a legkevésbé problémás, az jellemzően ráér, nem erőszakoskodik, kikerül, megvár. Oké, ha előtted áll, feltart, de hát a forgalom többi résztvevője is, akkor őket miért nem hajíthatom ki a sorból magam elől hogy haladhassak? Én inkább tudomásul veszem hogy ez az idegenforgalom része, ha minden jót betiltunk, minek jönne ide? Inkább szabályozzuk, pl. a tekerős sörasztalhoz legyen kötelező 1 rendes sofőr, aki kormányoz, fékez, ellensúlyozza a részeg összevissza tekerők hülyeségét. Mint tanulóvezetőhöz az oktató. Nem kell mindent azonnal betiltani. Ez is ilyen tipikus magyar mentalitás, ami nekem nem tetszik, azt tiltsuk be, szarok én a másik bizniszére, felőlem csődbe is mehet... Ugyanez megy a pesti bulinegyedben is. Nem nyafizni kéne hogy este hangoskodás van, hanem örülni hogy jön a pénz, lesz miből (adó) leaszfaltozni a kátyúkat, letérkövezni a járdát, lemosatni a graffitit a falról.
-
Somatom
veterán
válasz Dr. Akula #107 üzenetére
Ez a jármű alkalmatlan a kerékpárúton való közlekedésre.
A túristákra is ugyanúgy vonatkozik a KRESZ, mint bárki másra.
A kerékpárút közlekedésre való, nem cirkuszi mutatványok begyakorlására, vagy önfeledt szelfizgetésre.
Vannak olyan helyek Budapesten, ahol nem zavaróak. Pl. ott a Margitsziget.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
samujózsi
tag
válasz energy4ever #104 üzenetére
De, ez roller. Épp ezeket akartam felhozni tegnap, bár ezekből kevés van szerencsére.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
kovy79
őstag
válasz Dr. Akula #107 üzenetére
Szerintem nem kellene itt is egyből "magyarozni"!
Gyere ki Németországba és ásd bele magad a szabályokba!
Legalább tízszer annyi szabály van, mint Magyarországon és igen, ezek nagy része tiltás!
Itteni ügyvéd ismerőseinkkel szoktuk is beszélni, hogy itt nem egy épület kell a törvények írásos tárolásához, hanem egy városrész... Így lehet jól gyeplőn tartani a népet, mivel sokszor még az ügyvédek sem tudják, mit szabad és mit nem...[ Szerkesztve ]
''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006
-
samujózsi
tag
válasz energy4ever #113 üzenetére
Miért ne lenne roller? Két kerék, lehet vele úgy közlekedni, mint egy rollerrel és elektromos rollerként kölcsönzik.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
energy4ever
addikt
válasz samujózsi #114 üzenetére
Egy kiskobcentis/elektromos robogora is igazak ezek!
Bar azok nem feltetlenul mennek ennyivel.
Aki kikolcsonzi, az megerdemeli ezeket sorban:
-biztositas nelkuli vezetes
-biztositas papir nelkuli vezetes
-adasveteli papir hianya
-jogositvany nelkuli vezetes
-kozuti veszelyeztetes
+ amit ide tudok sorolni pl a lampak nem meglete, stb.
+mivel A1-es(60-al tud menni), ezert ha van is jogsija az embernek(B,AM), meg ugyis minimum kategorian kivuli vezetes!Aki nem ertene:
Segedmotor kerekparra kell biztositas, aminek a tulajnak a neven kell lennie, es annak igazolo papirjat maganal kell tartania! Ha egy ceg tulajdona a motor, ami/aki kot ra biztositast, az abban a pillanatban ervenytelen lesz addig, ameddig olyan vezeti, akinek nincsen a neven a motor, es a biztositas.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz energy4ever #115 üzenetére
Mennyivel? Ezekkel a bérvackokkal csak tötymörögni lehet. Se fék, se futómű. A járda szélén megáll a tudomány. A bringámmal símán gyalázom ezeket a fostalicskákat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
arnyekxxx
veterán
Zebrán TILOS szaladni. Tempósan, de sétálva kell átmenni.
Ezt gondolom alá tudod támasztani valami jogszabályi idézettel
csak utána léphet le az útra. És csak innentől kell elsőbbséget adnia neki az autósnak, mármint hogyha lelépett.
Ezt a hülyeséget honnan vetted? Ugye nincs jogsid?
[ Szerkesztve ]
-
SentryGun
aktív tag
Egyetértek teljes mértékig a cikkel, mert valahogy szabályozni kellene ezt a kategóriát is. Ám nálunk minden 10 év lemaradásban van (részben, mert nincs akarat, részben mert nincs ember az illetékes helyeken, aki elvégezze a munkát). Nyugaton/délen ezeket, ha nem is maximális megelégedettséggel, de sokkal gyorsabban képes lereagálni a jogalkotó. A bürokratikus csiga tempót kíválóan át sikerült örökíteni '89 előttről.
Én tavaly vettem egy robogót (2004 óta van B jogsim, amit azóta folyamatosan használok). Balesetmentesen elmotorozgattam vele egy fél évet, de hamar kiderült, hogy városban még így is életveszélyes vele menni, mert nem képes felvenni a tempót (ahogy a cikk is írja - nekem Piaggio Liberty 50 4T van). Ezt megunva, beiratkoztam gyorsan A korlátlanra, és ott rögtön ki is bukott, hogy ugyan a gyakorlatban motorozok, de kvázi nem tudok motorozni(!) (Gyurinkáékat meleg szívvel ajánlom Cegléden). Nyilván előre menni mindenki tud, meg húzni a gázkart, de a helyes motorkezeléssel először a rutinpályán találkoztam - és lepődtem meg egyúttal rendesen, hogy mennyire nincs tudásom.
Ezek alapján én ettől a ponttól hibásnak tartom, hogy motorra engednek B-s jogsival, mert az egy nagyon más tudást igényel. Oké, hogy tudod a KRESZ-t, de a technikákat nem. Ha már adják a B mellé az SMKP-t, akkor ugyan rá kellene ültetni a delikvenst egy SMKP-ra, mert így, necces. Biztos van, aki Rossinak születik, de a többség szerintem nem.
Amúgy vicces, hogy míg B mellé nem előírás a rutin, addig ha sima SMKP vizsgát tesz valaki fiatalon, annak meg kötelező.
Az egyedi azonosítókra reagálva pedig én évek óta egyetértek a robogók rendszámozásával, és legyen kötelező a 2 évenkénti vizsgáztatás. Nekem is megvan még az 50-es, de én önszorgalomból tartom patika állapotban. Viszont sok bontószökevény szalad ezekből, elég csak szétnézni. A berhelt, vagy eleve nagy köbcentis, okirathamisítós gépekről meg ne is beszéljünk, amik mennek 80-90-et, de semmi rendszám, vagy azonosító nincs rajtuk.
-
yodamester10
őstag
Látod te is így gondolkodsz az elektromos rollerről.Nézzük az én esetemet.45 múltam 1996 óta vezetek balesetmentesen,8,6km re van a munkahelyem és oda Mijia-val járok mert kényelmes,nem izzadok meg,ha bemegyek egy boltba csak összecsukom és beviszem magammal.Ott lett elcseszve mikor elkezdték a bérelhetőséget mert riogatják a járókelőket ledobálják őket mindenhova stb ezért a vidéki nagyvárosban élőkkel akik normálisan használnák is kib@sznak.Majd akkor legyen kismotor kategória egy roller ha azt is össze lehet csukni és lehet egy kézben vinni.
-
samujózsi
tag
válasz yodamester10 #120 üzenetére
A járdán a normális sebesség 3-4km/h. Ha valaki fut, ami ritka, ennek a duplája.
Roller 3-4 km/h mellett egyensúlyban sem marad.
Tehát a járdán nincs sok keresnivalója.
Kerékpárúton zavaróak a biciklisek számára, mert instabil szerkezetek, pici kerékkel és nagy sebességgel.
Autók közt még rosszabb.
Vagy ezeket kellene kizárni a közutakról vagy a többi közlekedőt.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
arnyekxxx
veterán
válasz yodamester10 #120 üzenetére
Szóval akkor a nemösszecsukható roller az legyen kismotor és az összecsukhatóság legyen köztük a vízválasztó?
-
samujózsi
tag
válasz yodamester10 #124 üzenetére
Üres járdán csak annyira, mint egy bicikli. De mondjuk a körúton...
Már a látvány is irritáló, ahogy tolakszik az emberek között.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Somatom
veterán
válasz yodamester10 #120 üzenetére
Nem az e-rollerekről gondolkodok így, hanem az idióta módján közlekedőkről, tegyék azt bármivel. A leírásod alapján közlekedve, a találkozásunk egyikünknek sem okozna emlékezetes pillanatot (hacsak nem vagy miniruhában rollerező, dögös csajszi ).
Samujózsi:
Én örülnék a legjobban, ha reális módon átminősíttethetném a bringámat SMKP -ra. Komolyabb féke és futóműve van, mint a Simson Enduromnak (ami egyébként hivatalosan MKP lenne).[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
samujózsi
tag
válasz yodamester10 #128 üzenetére
Nem, én azok közé tartozom, akiknek a nyugodt közlekedését zavarjátok mind gyalogosként, mind kerékpárosként.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
arnyekxxx
veterán
válasz yodamester10 #124 üzenetére
Én? Te hangsúlyoztad ki és tetted meghatározó szemponttá.
-
samujózsi
tag
válasz yodamester10 #124 üzenetére
Hogy senkit nem zavart, azt honnan tudod? Én is csak minden tizedik gyalogosnak szólok, hogy az Árpád híd déli járdája az övék, ahol kóvályog, az kerékpárút, sok táblával jelölve.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Feketelaszlo
senior tag
Nem az a kérdés, hogy miért kell az smkp. kategóriába besorolni valamit, hanem az, hogy a gyártók miért nem hajlandóak valamely kategóriának egyértelműen megfelelő kivitelben gyártani ezen eszközöket. Hisz a mopedautó, a megannyi féle-fajta robogó és elektromos kerékpár a példa arra, hogy ha a gyártó nagyon akarja, akkor le tudja szűkíteni a műszaki követelményeknek megfelelően úgy a jármű paramétereit, hogy az a szabályozással összhangban legyen. Óriási tőke van a most népszerű eszközöket kitaláló és összeszerelő amerikai és kínai cégek mögött - egész biztos futná egy magyar jogászra aki közli velük, hogy mi kell ahhoz, hogy valami például jól megfoghatóan bicikli legyen. Ha meg nem is cél, hogy megfeleljenek akkor az adott eszközt ne lehessen közterületen használni - a cross-motorosok is megbékéltek már régóta azzal a ténnyel, hogy az ő kedvencük soha nem lesz igazi jármű.
Lehetne persze a törvényhozás és bürokrácia lassú rendszerére várakozni, mint messiásra, azonban nagyon elvakult hívő az, aki nem látja, hogy a jelenlegi roller-láz is csak múló divat, melyet majd követ a robot-talicskázás, drón-lovaglás, a hernyótalpas-guruló fotelek vagy Isten tudja milyen elborult találmányok sora. Az, hogy az segédmotoros-kerékpár mint névadó jármű már régóta nem sikk nem jelenti azt, hogy a velük szemben támasztott elvárások ne alkothatnák egy univerzális követelményrendszer alapjait. A közlekedés rendszer - ha jön egy új alkotólóelem ami nem illik a nagy képbe akkor nem a rendszert kezdem el átalakítgatni, hanem megnézem, hogy azt az új alkotóelemet lehet-e olyanra formálni, hogy harmonizáljon a már meglévő részekkel. -
yodamester10
őstag
válasz samujózsi #130 üzenetére
Engem meg autósként a sok kivilágítatlan biciklis lakot területen belül is!A láthatósági mellény hiánya a vaksötétben.Majd ha kipróbáltál egy rollert amivel normálisan mint a bringáddal eljutsz kényelmesen A-ból B-be akkor biztos más lesz a véleményed.
Én is sokszor találkozok kerékpár úton közlekedő babakocsis anyukával pedig a járda 2 méterrel arrébb van és most mit csináljak vele.Nem ide passzol de mit mondjak a sok hülyére aki betolja a tesco-nál a kerékpártárolóhoz a bevásárlókocsit?Vagy mit mondjak a szabálytalanul parkoló autósokra üres parkolónál a bolt kirakata előtt áll meg stb.[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
tag
válasz yodamester10 #135 üzenetére
Azt hiszem, ezt rossz helyre címezted.
Egyébként mióta rászoktam az esti bringázásra, meglepve tapasztalom, hogy alig van köztük ninja.
Kipróbáltam rollert: ami tömegesen elérhető az mind instabil, a sebességéhez képest életveszélyes ócskaság. Hússzal is lehet úgy bukni, hogy ott maradsz. De nagyobb baj, hogy a gyalogosok közt szlalomoznak tömött járdákon.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Golyobis
aktív tag
Van egy szakasz budakeszin ahol évek óta egy járdának minősülő területen, napi rendszerességgel, biciklvel szoktam végigmenni, ráadásul ez a terület egy buszmegálló is egyben, és pont közvetlenül a rendőrség előtt van.
Még egyszer sem szóltak rám, igaz nem is igazán szoktam kellemetelnséget okozni a gyalogosoknak.
Az a módszerem, hogy a sebességet annak a függvényében állítom be hogy milyen közel kerülök a gyalogosokhoz. Ha közvetlenül mellettük kellene elmenni, mert pl sokan vannak akkor le szoktam szállni, és tolom, de ha van hely hogy kényelmesen elférjünk akkor megfelelő tempóval simán végigtekerek a területen.Szerintem ezt a roller/gördeszka/korcsolya/bicikli dolgot is lehetne úgy kezelni hogy lenne egy sebességkorlátozás járdán, + a gyalogosnak amolyan elsőbbsége van, a járművesek nem zavarhatják a gyalogosokat. Esetleg még valami olyasmi, hogy olyan sebességgel haladjon, hogy a járdára hirtelen kilépő gyalogosoknak, esetlegesen kiálló autóknak meg tudja adni az elsőbbséget/meg tudjon állni.
-
samujózsi
tag
A legtöbb ilyennek mindenféle kultúrája zéró. Volt, hogy bunkó módon ordítottam rá a tizedik(!) gyalogosra a pesti hídfő-Margitsziget szakaszon, aztán otthagytam a fenébe, óbégasson, de általában lassítok és udvariasan szólok, ha már elszakadt a cérna. Szinte minden alkalommal bunkó visszaugatás az eredmény. Amikor mondom, hogy nem csak kerékpárút tábla van, de szövegesen is ki van írva, hogy gyalog tilos, akkor is nekik áll feljebb
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Dr. Akula
félisten
A tiltásnak annyi értelme van hogy "na oda se megyünk". Pl. a horvátok most Dubrovnikban tiltogatják be a fürdőruhában városnézést (egy tengerparti fürdővárosban!), szerinted hányan fognak öltönyt vinni a nyaraláshoz? Inkább oda se... Ezt akarjuk? Lehet hogy németben ahol tiltogatnak, eddig se volt sok turista, nem gáz ha a maradék 1 fő se jön, de Budapest GDP-jének azért jelentős része a turizmus.
Meggazdagodni még nem sikerült senkinek úgy hogy ne adott volna cserébe valamit. Ott van Kína, hány évtizedig játszotta a világ szegénylegényét, vállalta a környezetszennyezést - most meg ők vásárolnak fel mindent, beinthetnek még az USA-nak is. Ezt mind apáik, nagyapáik aulfizetett munkájából. Nálunk se fog máshogy menni, demivel még a szándék sincs meg, még az elkezdése is a távoli jövőbe veszik. Ezért maradunk mi örök Balkán.
-
jan herz
tag
Ez egy tévhit, hogy vétkes, egy biztos, hogy a gyalogosnak járó elsőbbség csak tolva, gyalogosként illeti meg....
Ami a cikket illeti, én is sokkal reálisabbnak érzem a kerékpárokkal összevetni, viselkedésben, használatban is. És akkor még nem is volt szó az elektromos kerékpárról, meg a segwayra hajazó kütyükről....
-
-
#00137984
törölt tag
Elektromos rollert szintén a kerékpár utakon használnám többnyire, ezért szerintem a sebességhatárok kérdése adott. Ha nem tudom azt a tempót tartani, akkor ott semmi keresnivalóm, mert csak feltartanám a bringásokat. Viszont a megfelelő méretű kerék és a fékrendszer szintén ennyire fontos, mert a biztonság és a hirtelen megállás kérdése jobban érdekel mint a max végsebességem, amin itt olyan sokan rúgóznak. Kell egy jól kivitelezett közlekedési eszkőz, ahol minden adott és akkor már a vezető viselkedésén múllik majd, hogy mennyire képes helyesen használni.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz #00137984 #146 üzenetére
Azért ezt gondold át! A stabilitás, a gyors manőverezés, fékezés a pozíción is múlik. Tehát, kell megfelelő méretű kerék, fék, futómű, hasmagasság, megfelelő pozíció. Ha ezt összerakod, akkor egy kerékpár az eredmény. A roller az másról szól.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Dr. Akula
félisten
A B25 közép-balkáni (hungarisztán) bevezetése egy vicc volt, csak akkor lett volna értelme ha úgy ahogy van kitolja az 50-es robi korlátját 125-re, ha már tanfolyásra kell járkálni, meg vizsgázgatni, időt-pénzt beleölve, akkor már inkább az A korlátlanra megy az ember, nem ilyen köztes szarokra. Azóta már van A2 kategória is, már jó hogy nem köbcentinként külön egy, hogy újra meg őjra be lehessen szedni a vizsgapénzt. Én is az A korlátlant választottam, eszembe se jutott volna mást. Van ismerősöm aki A1-el állandóan nézegeti a motorokat hogy ugyan sok a ccm, de LE-ben még belefér...
"vagy egy részét vizsgabiztosi zsebpénznek szánja-e inkább"
Sajnos muszáj jattolni akkor is ha tudsz mindent, különben már meg is van az aznapi megbukó. Hálapénz 2.0.
A roller meg inkább gyalogláskiegészítő eszköz, úttestre pont olyan "istenáldása" mint a lovaskocsi meg a "hajtáspajtás", az ember fél perc tötymörgés után legszívesebben letolná az árokba. Eszesebbje meg se kísérel ott menni. Leginkább tömegközlekedés-kiegészítésként tudom elképzelni, oda ahova nem ér el a BKV, de hosszú távra összecsukható és magunkkal vihető..
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ketogén étrend
- Hobby elektronika
- PlayStation 5
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Fotók bizonyítják, tényleg szárat növeszt a Galaxy Buds 3
- További aktív témák...
- HP EliteDesk 800 G3 SFF / i5-7500 / DDR4 / NVMe M.2 / USB Type-C / USB 3.1 / több db / 27% számla
- Azta! Csodaszép! DELL Vostro 5370 Ultrabook Laptop 13,3" -70% i5-8250U 4Mag 8Gb 256GB SSD FHD IPS
- LEÁRAZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -80% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Logitech Z625 THX minősített 2.1-400Watt! Ritka Masszív!
- Xiaomi 13T fekete 8/256 kártyafüggetlen, garanciális