Új hozzászólás Aktív témák
-
samujózsi
senior tag
válasz szabi__memo #202 üzenetére
Jó is, mikor idegbeteg sofőrök, dudálva előzik a lovaskocsit a(z egykori?) fóti Gyermekvàros előtt...
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
arnyekxxx
veterán
válasz Golyobis #167 üzenetére
itt sorolja fel azokat az úttípusokat ahol lehet biciklivel közlekedni
A bringa az jármű, alapfelállás az, hogy mindenhol közlekedhet ahol a járművek közlekedhetnek. Nem azt kell felsorolni hol mehet, hanem azt, hogy hol nem és ezt meg is teszi pl az adott úttipusoknál, jelzőtábláknál stbPl amit idemásoltál ott van ott egy 2. pont is
(2) Lakott területen levõ olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.
amiből egyértemű, hogy elsősorban az úttest a bringa közlekedési területe, kivéve ha alkalmatlan vagy tilos valami miatt ott menni. -
samujózsi
senior tag
válasz arnyekxxx #204 üzenetére
Ez így nem pontos, de hivatalos helyről eddig nem jött érdemi magyarázat: a "kivéve ahol ... tilos", az a 12 éven aluliak főútvonalon biciklizésének tilalmáról szól.
A rendőrség állásfoglalása szerint a tiltó tábla nem ad engedélyt a járdán biciklizésre. (Ez az egy eset, amikor lesz...............m a szabályt és megyek a járdán)Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
-
Victoryus94
őstag
Én is bicikli kategóriába tettem volna.
Pesten sok helyen van bringaút, pont ugyanúgy lehet vele közlekednim int egy biciklivel (azzal is veszélyes kimenni az autók közé egy többásvos úton - már ahol lehet).
Zebránál igenis álljon meg MINDENKI (gördeszkás, rolleres, biciklis, gyalogos), nézzen körbe, aztán menjen tovább.Ezzel ugyanazt fogják elérni, mint a drónokkal: mindenki illegálisan repked majd, mert lehetetlen a szabályzás.
Nem beszélve arról, hogy ha egy 4 éves biciklizhet, akkor egy 10 éves miért ne szállhatna e-rollerre, és mehetve végig azzal a falu bringaútján (már ahol van)?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Érdekes, hogy nálunk a Dongó majdnem kihalt. Pedig! A franciáknál nagyon menő szinte nemzeti Solex-nek itthon is volt gyára!
A Solex elismert, kint természetesen használt kategória. Egyszerre Vintázs, nagyon retró és kellően chic-es is. Ami fontos, hogy a benzinesből nagyon szépen elkanyarodtak a villany felé is megőrizve az eredeti zseniális rásegítést és a nagyon bicikli formát.A magyar KRESZ pedig egy igen régi intézmény, és ahogy látom én is, nem valami friss. Nem is értem miért nem megy a modernizálás. Ja, dehogynem! Az akarat hiányzik. Teljesen rendben van, hogy igen sok kategóriát és szabálysértést, szegést egyszerűen nem tudunk szankcionálni. A "beleszarok" mentalitásnak megvannak a napi haszonélvezői és ez teljesen rendben van - szerintük.
Akkor egy kis Retro.. Ezzel kivánok mindenkinek felelős, előrelátó, balesetmentes közlekedést!
[ Szerkesztve ]
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
hunluki
senior tag
válasz #89309696 #189 üzenetére
Attól függ. Pl most télen jégbenhóban mínusz sokban annyira nem nagy élmény (mondjuk nekem beöltözve nem gond, sőt, kimondottan tetszik, főleg este), de pl nyáron simán volt hogy napjába kétszer is merítettem le teljesen ami az én 70 kilómmal kb 23-25km.
Nyáron pl rendszeres volt a 16. kerből Nyugati, onnan melóhelyre Clark-ra, töltés, csepel, csepelen is töltés hogy elérjek vissza a 16. kerbe. Ha kellemes idő van és alapvetően nem sietős akkor egy igen kellemes kis kör és nem is nagy stressz végigállni a rolleren. -
janeszgol
félisten
Én szívem szerint a következőt tenném.
Autósok: aki nem tartja be a párhuzamos közlekedés szabályát, azt lelövetném. A többi okés.
Motoros: mindet lelövetném.
Elektromos rollerezők: mindet lelövetném.
Biciklisek: aki a járdán teker (nem érdekel a max 10 km/h, eltörölném) azt lelövetném.
Gyalogos: aki hülye, úgy is meghal belőlük. Oks kategória.Ennyi. Mindjárt rend lenne és béke.
2025 eleje: iPhone 16 kék (vagy zöld)
-
ncc1701
veterán
válasz BerserkGuts #161 üzenetére
Busz tempóját a busz mögött simán tudom tartani bicajjal. Csaxólok. És én egy 110 kilós gyúrós 45 éves vén fasz vagyok, nem egy bicajos alkat.
-
Golyobis
aktív tag
válasz szipipeti #199 üzenetére
Ez szerintem ez első sorban nem "érkezési sorrend", sokkal inkább prioritás kérdése: országutakat autók nélkül nem nagyon tudnék elképzelni, ellenben biciklik nélkül igen. Egyszerűen az autók a fontosabbak.
Az pedig hogy hogyan váltak alulméretezetté az utak a téma szempontjából mellékes, a lényeg az hogy alkalmatlanok arra, hogy minden elférjen, tehát választani kell(ene) hogy ki az aki maradjon.És én ezt biciklisként mondom.
-
ncc1701
veterán
válasz BerserkGuts #164 üzenetére
Mi mikor bicajjal edzünk, 80km-en hozunk kb 27-es tempót, szar úton. Ehhez az kell, h a jó szakaszon tartósan 35-38km/h sebességgel megyünk. Én nem örülnék, ha egy béna rolleres 25km/h-val feltartana.
-
hunluki
senior tag
válasz janeszgol #211 üzenetére
Szerencse hogy nem te hozod a törvényeket.
Ezen logika alapján lelőhető lenne az összes autós aki olyan autót vesz ami képes 130-nál többet menni mert alapvetően úgysincs rá szükség.
Amúgy a rendhez az kéne hogy rendesen dolgozzon a rendőrség és tényleg megfelelő szabályozás legyek. Az első városban 50 helyett 60-al mész akkor x pénzt bírság + fél évre pacsi a jogsi, utána kötelező újravizsgázni annak összes költségvonzatával. Ha jogsi nélkül elkapnak akkor kocsit elkobozni, 2 év börtön. Ne félj, olyan civilizált közlekedés lenne hogy csak na. Na meg töredéke ennyi autó.
De ugyanez vonatkozzon kerékpárosra, villanyrolleresre, gördeszkásra, akármire. Legyen rájuk is rendes szabályozás és kelljen is betartani.
Elég lenne 2-3 ilyen "nevelő év", utána lehetne lazítani kicsit rajta de így az elején kihullana a
nagyjaférgese.[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz BerserkGuts #183 üzenetére
Nem. Csak nem tudod elképzelni azt a szitut, mikor valaki gyerekkora óta aktívan, megszakítás nélkül sportol valamit. Én 15 éves koromban elkezdtem atletikázni, utána küzdősportok, majd box, végül maradt a gyurma. Nyilván nem vagyok naív, gondolom 10000 emberből egyedül vagyok kb ilyen. De ismerek párat, akivel együtt edzünk/bicózunk.
Tavaly még isaszeg magasságában találkozunk egy bácsival, zuglóból teker, 81 éves, egy darabon együtt tekertünk, ilyen 100km-es távot csinált épp. Adtunk neki egy kis szélárnyékot, dumáltunk vele. Remélem idén is látni fogom, az is egész életében sportolt valamit.De ha úgy érzed, h bizonyítani akarsz valamit, szeretettel várlak, hétfőtől lehet nevezni a május 23-i bicajos balaton kerülésre. Már, ha nem vagy puding. Mi bruttó 10 órán belül csináljuk.
[ Szerkesztve ]
-
janeszgol
félisten
Tévedés. Attól, hogy az autó többre képes, az független attól, hogy mennyi a határ. Árulnak olyan autót, mai 130-nál nem tud többet?
A másik része okés. Persze picit sarkítottam, csak tudod az a baj, hogy tényleg sok a hülye. Fent mennyit vitáztak a rollereseken. Könyörgöm, azoknak nincsenek szüleik? Nem maguk veszik azt a vacakot. Egy rolleres elüt egy gyereket, kutyát, és még agyon verni sem lehet, pedig megérdemelné. 1-2 ilyen lincselés és mindjárt figyelnének.
Micsoda felhördülés volt, amikor a Fidesz bevezette a százeres büntiket is, például a vasúti átkelőknél. Hogy az emberek fizetéséhez képest ez aránytalan. Több száz ember életét veszélyeztetni csak azért, mert hülye vagyok az nem aránytalan?
Szóval tovább viszem a gondolatmeneted: bevezetném akár a házelkobzást is. Milliós bírság, amit ingatlanra terhelnék. Természetesen ehhez olyat kell elkövetni.Szerk.: ma halálos közúti balesetért is sokszor csak felfüggesztett jár. Miért? Fent a vasúti példa. Aki emberéleteket veszélyeztet a vasúti átkelőben, 20 milliós bírság. Ha meg is halnak emberek, akkor 20 év. Most mondtam valamit, de ebben a helyzetben ezeket a számokat még rendben is érezném.
[ Szerkesztve ]
2025 eleje: iPhone 16 kék (vagy zöld)
-
yodamester10
őstag
Te össze kevered a dolgokat Te edzel a kerékpárral én meg dolgozni járok a rollerrel 8km-re izzadság nélkül.Van bringám is magam raktam össze azzal terepre járok mert oda építettem meg van plugin hibrid autóm is azzal meg messzebbre járok mert arra való és ha van lehetőségem kiváltani egy egyszerűbb és praktikus közlekedési eszközzel /mijia 365 vagy kugo s1/ akkor azzal megyek.Kicsit elkanyarodott a fórum témája az elektromos rollerrel kapcsolatban főleg olyanok osztják az észt akiknek nincs és nem is lesz elektromos rollerük.
-
hunluki
senior tag
válasz janeszgol #219 üzenetére
A lényegben egyetértünk. Van egy rakat nagyarcú ember aki az út királyának érzi magát, legyen ez autós, rolleres, bringás, tökmindegy, mindegyik csoportban van ez a tipikus karakter. Egy közös pontot fogsz bennük találni, egyik se akarja betartani a rá vonatkozó szabályokat.
Amúgy én tényleg szigorítanék, nem viccből írtam. Az a baj hogy a fent emlegetett formák miatt szar a közlekedési helyzet mert mindig lesz köcsögtaxis, köcsögbmw-s, suttyóhondás, golfos paraszt, gyökérbicajos, balfaszrolleres.
Na ezeket kéne kikapni villámtempóval és hatékonysággal a képletből és megreformálni úgy a közlekedést hogy a maradék aki csak civilizáltan szeretne eljutni A-ból B-be az a lehető leghatékonyabban tehesse a számára megválasztott eszközzel. Persze ez hosszú sztori és "open minded" tervezés kéne hozzá, na ebből nálunk az open minded-ség és a hosszú távra tervezés hiányzik. Vanegyorszáááááááááág... -
Golyobis
aktív tag
válasz arnyekxxx #204 üzenetére
Jó igaz, de még mindig nem tudom hogy az egyes pont mit jelent.
Valószínűleg a jobbra tartási kötelezettséget, de nekem valahogy nyelvtanilag nem jön ki értelmesre. Esetleg ha ezt a részt: "ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán" kivennénk, akkor lehetne így értelmezni.Bár jobban belegondolva így meg a "normál" (nem főút) utakon nem lenne kötelező a jobbra tartás.
Jó tudni. Mármint jó lenne tudni.[ Szerkesztve ]
-
samujózsi
senior tag
válasz Golyobis #224 üzenetére
Sajnos nem a KRESZ-ből, hanem neten összeszedett infomorzsákból tudom, hogy évekkel ezelőtt eltörölték a bringások ú.n. szigorú jobbratartását, hogy köteles vagy az út szélétől 1m távon belül maradni. Gyakorlatilag a jobb szélső sávban (kivéve, ha az kanyarodik, te meg egyenesen mennél) kell közlekedni, amennyire lehet jobbra tartva, de ha olyanok az útviszonyok vagy egyéb okból problémás a sáv széle, akár a terelő vonal mentén is közlekedhetsz.
Jó lenne, ha valaki ezt meg tudná erősíteni, a KRESZ jogi szövegét esetenként, mint itt is, nehezen tudom értelmezni.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
dugo_
veterán
válasz samujózsi #225 üzenetére
évekkel ezelőtt eltörölték a bringások ú.n. szigorú jobbratartását, hogy köteles vagy az út szélétől 1m távon belül maradni.
Nagyon helyesen.
Semmi sem példázza jobban, hogy milyen alkalmatlan az út széle közlekedésre, mint az, hogy a jobb oldali keréknyom is legalább egy méterrel beljebb van kikoptatva, mint az útpadka.
[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
South Park 22. évad 05. részét ajánlom mindenkinek.
Azt még hozzátenném, hogy az elektromos rollerek között is vannak közlekedésre alkalmas eszközök és emberek. Én ezt a témát itt elengedtem...[ Szerkesztve ]
-
Golyobis
aktív tag
válasz samujózsi #225 üzenetére
Tessék, itt egy újabb értelmezés. Ez sem látszik teljesen kereknek .
Volt valahol egy cikk amit sajnos most nem találok, ahol annak jártak utána hogy mit jelent az hogy "ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetõvé teszik" mert ugye ez megint csak nem egyértelmű. Újságírók kérdeztek erről egy rendőrtisztet.
Az volt a kérdés, hogy ez arra is vonatkozik hogyha túl sok autó van az úton és emiatt veszélyes lenne kimenni közéjük.
Szerintem ott már rég gond van ahol a mindenki által kötelezően ismerendő szabályok értelmezéséhez külön szakembereket kell megkérdezni, mert a közzé tett leírásból nem derül ki. -
janeszgol
félisten
Ezt én is jobbnak látom. Nem reprezentatív, de 2010 óta rendszeresen tekerek. Ha a sáv jobb szélén vagy, akkor előjön az autósokban a centizés kellemes érzése, míg ha középen vagy, vagy a terelővonal mentén, akkor nagyobb oldaltávolságot adnak neked.
Arról nem is beszélve, hogy itt Budapesten pl én sosem állok a busz jobb oldalán, mivel ott annyira ráz, hogy hányingerem lesz. (Leülni meg semelyik oldalon nem szoktam.)
Nos, hogy lehet akkor ott kerékpározni? Be vannak süllyedve az utak jobb széle, pláne a csatornafedőknél.[ Szerkesztve ]
2025 eleje: iPhone 16 kék (vagy zöld)
-
samujózsi
senior tag
válasz arnyekxxx #231 üzenetére
Anno volt egy "hivatalos" nyilatkozat a rendőrség részéről, miszerint a kerékpározást tiltó tábla nem jelenti az út alkalmatlanságát kerékpározásra ( ezt hogy gondolták? Na mindegy). Az az idézet meg kivételként egy olyan paragrafusra hivatkozik, ami arról szól, hogy 12 év alatti gyerek főútvonalon nem, csak annak járdáján közlekedhet biciklivel. Vagy valami ilyen...
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
ivana
Ármester
Hát ja, ilyen nyomvályús úton bringával csak a jobb keréknyomban biztonságos menni. Mondjuk leginkább sehogy, de egy hosszabb túránál ezzel nem feltétlen tudsz számolni. Főleg, hogy vannak olyan részek az országban ahol konkrétan a szomszéd faluba nem tudsz átmenni bringával, mert ott a merci tábla. Bringaút sehol. Az összeset eltörölném. Aki nem akar bringással, traktorral, lovaskocsival etc. találkozni az húzzon az autópályára.
Azokról a csodás magyar utakról nem is beszélve, aminek kocsival is a közepén mész, mert a széle rosszabb, mint egy tisztességes földút.
(#229) Golyobis A magyar KRESZ egy borzalom. A nulláról kéne újraírni az egész szöveget. Pl. a kedvencem, hogy elvileg úgy kéne kanyarodni bringával, hogy közben is irányt jelzel. Vagyis egy kézzel, ami rohadt veszélyes. Érdekes motorral viszont csak a kanyarodás előtt kell jelezni (ha nincs indexed ami ma azért baromi ritka).
(#215) hunluki Autóval szerintem a külterületi sebesség határokat erősen át kéne alakítani. Autópályán engedném a 150-et, kamionoknak a 90-et. Autóúton a 130-at. Jobb 2 sávos elkerülő utakon a 110-et. Az ilyen 3-ad rendű borzalmakat meg lekorlátoznám 70-re.
(#233) samujózsi Mondjuk azért az elég erős indikátora annak, hogy egy jogszabály egy kalap szar, hogy a rendőrségnek saját értelmezése van hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz Golyobis #224 üzenetére
azt jelenti ami le van írva.
(1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetõleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetõvé teszik - a lakott területen kívüli úton, a fõútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni."
Bringával az úton (azon amelyiken egyéb pontok alapján egyáltalán mehetsz, pl autópályán nem) tekersz ez a default. Nem a járdán és nem a síneken. Ha van neked olyan kiépítve akkor a kerékpárúton, ha nincs de van kerékpársáv felrajzolva akkor azon, ha semmi nincs de van buszsáv vagy leállósáv akkor azon, ha van használható padka akkor azon illetve városon kívül az út jobbszélén
-
Golyobis
aktív tag
válasz arnyekxxx #236 üzenetére
Hm, hát nem érzem meggyőzve magam.
Az ilyen jellegű felsorolások jogi környezetben azt szokták jelenteni hogy ezekre igaz, és minden másra nem igaz. (Vagy ha úgy lenne megfogalmazva hogy pl: nem szabad: itt és itt és itt... vezetni, az azt jelentené hogy minden máshol viszont szabad.)
Vagyis eszerint az értelmezés szerint minden olyan területet felsorol ahol szabad kerékpárral közlekedni.
Erre most nem tudok hivatkozni, mert nem vagyok jogász.
Emellett hiába járműként a biciklire vonatkoznának az általános járműre vonatkozó szabályok, de itt van egy külön rész ami viszont azzal foglalkozik hogy ezt a szempontot külön részletezi. Ilyenkor az egyedi szabály felül szokta írni az általánost.
Ebben mondjuk egy jogász kisegíthetne ha van itt olyan.De ha igaz is lenne, mi van akkor ha van használható útpadka és egyben főútról van szó. Akkor az útpadkán vagy az úttest jobb szélén kell közlekedni? Vagy ez választható? Mikor választható és mikor kötelező? Mi a sorrend?
Csak a lakott területen kívüli úton kell jobbra húzódni? Miért?[ Szerkesztve ]
-
somogyib
őstag
"Autópályán engedném a 150-et"
200 km-en nyernél kb. 10 percet a mai 130-as korláthoz képest. Ebből a szempontból nem hinném, hogy ez sokat változtatna az életünkön, meg a közlekedés biztonságán.
Régebben az autopályán 120, a lakott területen meg 60 volt a max. Ezt változtatták meg 130/50-re. Ebből kiindulva, ha te most 150-re vinnéd fel az autopályát, a lakotterületet le kellene vinni 30-ra.
-
Victoryus94
őstag
válasz somogyib #242 üzenetére
Az a lényeg hogy elvileg javultak az autók műszaki, biztonsági felszerelései (pl jobbak a fékek az új autókban, mint a 30 évvel ezelőttiekben), ezért nagyjából hasonló biztonsággal tudnak pl 130km/h-s sebességnél állóra lassítani. Illetve az autopályák minősége is elvileg javult.
Emellett csökkent a halálos balesetek száma is.Ellenben a városi/falusi forgalom nőtt, ezért indokoltnak érezték csökkenteni a megengedett maximális sebességet lakott területen belül. Ez ráadásul így igazodik az EU egyéb tagállamainak sebességéhez (azt nem tudom, volt-e ezügyben kötelezettség is, vagy volt beleszólásunk).
[ Szerkesztve ]
-
somogyib
őstag
válasz Victoryus94 #244 üzenetére
Én mindig úgy gondoltam, hogy azért lett a 120/60-ból 130/50, mert "amit bespórolsz a pályán, azt leadod a városban"
De akkor úgy látszik, hogy eddig rosszul értelmeztem."így igazodik az EU egyéb tagállamainak sebességéhez"
Na erre lennék kíváncsi, mert itt sokan a magyar kreszt szidják, de ki tudja, hogy az eu törvényekhez miként kell igazodni?
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- GAMER AMD RYZEN 5 2600X / RX 5500XT 4GB / 16GB DDR4 / 256GB SSD / 500GB HDD / Beszámítás / Garancia
- Apple Watch Series 9 GPS 45mm, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A72 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GAMER PC: RYZEN 9 5900X (12mag/24szál) 1TB-4TB NVMe SSD -RX 6600 8GB GDDR6 -16/32GB DDR4- GAR/SZÁMLA
- TP-Link TL-SG3424P JetStream L2 Smart Gigabit POE+ Switch (320W POE-Budget)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen