Új hozzászólás Aktív témák

  • ddekany

    veterán

    válasz julius666 #48 üzenetére

    Nem tudom már mennyi, de hogy nem 2, hanem annak többszöröse, az biztos, és a képernyők felbontása sem volt túl magas. Plusz a felvételnél is elég sok gond adódna. Ha valami csak 3D modellekből áll, akkor elvileg le lehet renderelni a filmet akárhány szögből, viszont ha van nem-CG rész (és általában van, meg pl. sportközvetítést aligha lesz valaha is CG), akkor már gond van. Jelenleg azok a jelentek felvehetők kétlencsés kamerával (nem tudom mi a szakkifejezés...), mert csak két kép kell, és főleg, a két nézőpont közel van egymáshoz.

    [ Szerkesztve ]

  • Jim Tonic

    nagyúr

    válasz WonderCSabo #46 üzenetére

    Hát, ugye Te is abból a szögből akarod megközelíteni, hogy 3D-s képet akarsz alkotni 2D-s felvételekből. Mert egyébként nem kellene az ezer szög.

    Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

  • WonderCSabo

    félisten

    válasz Jim Tonic #52 üzenetére

    Nem tudom, hogy megy a holoTV az az igazság. Valódi 3Ds hologramot nehez képzelek el benne.

  • julius666

    addikt

    válasz WonderCSabo #50 üzenetére

    http://www.holografika.com/Technology/Technology-Principles.html

    Holografikus módon működik (ki nem találta volna az ember a nevéből ;) ).
    Szerintem valami olyasmi lehet a működésének az alapja, mint a gagyi TN-paneles monitoroknál az "amerről nézed olyan a színe" effektus

    Bármilyen 3D-s cuccot faszán meg lehet jeleníteni, már vannak is progik hozzá. Sőt, olyan progit is adnak, amivel élő videóból megcsinálja a holografikus képet (mondjuk az a 60 nézet az egy vicc, de mind1 mert jóval kevesebből is le lehet képezni 3D-be, aztán abból meg már könnyű a holografikust megcsinálni).
    Miután lassan a hálivúdi mozik tisztán csak cgi-ből állnak, illetve az nvidia is szorgosan fejleszti a saját okosságait, messze nem lenne elképzelhetetlen ilyenen filmet nézni.

  • WonderCSabo

    félisten

    válasz julius666 #54 üzenetére

    Igen, de amíg lesz nem CGI, addig bukta a dolog. És remélem sokáig lesz még nem CGI. :)

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz julius666 #35 üzenetére

    Nem csak a kamera tud akadozni, hanem a 3:2-es fps konvertálás miatt is remegősnek hathat.
    Kedvenc tesztem erre a Solaris című film eleje, mikor a doki megérkezik az állomásra, és vagy egy percig húzzák szép folyamatosan oldalra a kamerát, de 60Hz-es monitoron ugrál, mint az állat, mert épp olyan a sebesség, és a jelentben látható geometriai formák, hogy nagyon zavaró a 3:2-es villogtatás.
    Másik véglet pedig a G.I.Joe mozi, ahol az operatőr rázza a kamerát, mint valami parkinzonkóros rohamosztagos, aki felrántott fél kiló kólát a sisak mögé. Érdekes mód az pont ellenkező hatást vált ki, és teljesen elfedi a 3:2-es fps konverziót, illetve számomra szép folyamatos mozgás látszatát adja, miután az agyam már többnyire kompenzálta a kameravibrációt az érdekesebb jelenetek idejére.
    Bár való igaz, hogy mozgásinterpoláció nélkül 120Hz-en sem tökéletes az oldalazó mozgás, az a minőségű feldolgozás pedig nagyon bugos (nem is használom), amire a CPU-m képes (q6600@3,6Ghz, és anélkül ellammog valami 0-10% közti használaton, még rendes Blu-Ray-ek lejátszása közben is, mert csak maga a dekóder software-es -FFDShow-, a renderer-em csinál minden mást, ami már GPU-n fut.)

    Ezért filózok már fél éve a monitorcserén, mert beleszerettem a Dell U2410-be, viszont azon is fix 60Hz-en jár csak a panel, és várom mit hoz mellékhatásként a 3D hype, de eddig semmi értelmeset, csak 120 TN-eket 60Hz-es IPS-ek áráért. És itt már igaz, hogy inkább egy kis ugrálás néha, mint állandóan szar színek.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #56 üzenetére

    Illetve valahogy azt kéne talán megoldani, hogy a GPU számolja ki az interpolált képkockákat, de csak 8-at (igen, ez esetben nem kereken adódnak az utángyártott kockák, de hát lehet időarányosan interpolálni...), és aztán a 2x30 már mehetne a 60Hz-re. Ettől még nem dőlne annyira igába sem a mozi-feeling, sem a hardware-es erőforrások, de talán jelentősen mérséklődhetne az ugrálás.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • julius666

    addikt

    válasz janos666 #56 üzenetére

    Nem csak a kamera tud akadozni, hanem a 3:2-es fps konvertálás miatt is remegősnek hathat.

    Ezt most így nem tudom miért írtad, kamera-akadozásról(?) szó sem volt, illetve pont a hozzászólásban amire válaszoltál van egy ilyen mondat: A gagyi képkockasebesség-konverzió is nagyon el tudja cseszni a dolgokat tv-re, de azt látni ha amiatt van. :))

    Az alacsony képkockasebesség ("villogó" mozgás) és a szar átkonvertált képkockasebességű videók ("akadozó" mozgás) között jelentős különbség van. A második számomra sokkal zavaróbb.

    Kedvenc tesztem erre a Solaris című film eleje, mikor a doki megérkezik az állomásra, és vagy egy percig húzzák szép folyamatosan oldalra a kamerát, de 60Hz-es monitoron ugrál, mint az állat, mert épp olyan a sebesség, és a jelentben látható geometriai formák, hogy nagyon zavaró a 3:2-es villogtatás.
    Másik véglet pedig a G.I.Joe mozi, ahol az operatőr rázza a kamerát, mint valami parkinzonkóros rohamosztagos, aki felrántott fél kiló kólát a sisak mögé. Érdekes mód az pont ellenkező hatást vált ki, és teljesen elfedi a 3:2-es fps konverziót, illetve számomra szép folyamatos mozgás látszatát adja, miután az agyam már többnyire kompenzálta a kameravibrációt az érdekesebb jelenetek idejére.

    A 3:2 pulldown "mellékhatása" pont a lassú, folyamatos mozgásoknál jön ki legjobban.
    Meg aztán nem biztos hogy a G.I. Joe (ami egyébként egy rettenet rossz film szvsz) konvertálva lett (félve kérdezném: DVD-ről beszélünk mindkét film esetén? mert ha warez könnyen lehet hogy az simán 24p és nyista pulldown), vagy hogy egyáltalán 3:2 pulldown-ot használtak, vagy valami mást.

    Bár való igaz, hogy mozgásinterpoláció nélkül 120Hz-en sem tökéletes az oldalazó mozgás, az a minőségű feldolgozás pedig nagyon bugos (nem is használom), amire a CPU-m képes (q6600@3,6Ghz, és anélkül ellammog valami 0-10% közti használaton, még rendes Blu-Ray-ek lejátszása közben is, mert csak maga a dekóder software-es -FFDShow-, a renderer-em csinál minden mást, ami már GPU-n fut.)

    Bocs de erre nem hozott ki semmi értelmeset a google translate, pedig esküszöm végigpróbáltam minden nyelvvel :DDD :DDD :DDD

    És itt már igaz, hogy inkább egy kis ugrálás néha, mint állandóan szar színek.

    Mer' aztán filmnézéshez olyan pokolian elengedhetetlen az a nagy színhűség -.-

    [ Szerkesztve ]

  • Márton

    nagyúr

    válasz janos666 #57 üzenetére

    Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

  • Márton

    nagyúr

    válasz kte0 #60 üzenetére

    Jaja, nekem is vannak ilyen képeim.
    Gyerkőcök :)

    Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

  • julius666

    addikt

    válasz Márton #59 üzenetére

    Ő GPU-sat akar, ez a CPU-t használja.

    Van egy-két érdekesség a scriptben :U

    ennek pl. az égadta világon semmi értelme nincs:
    source=changefps(source,source,true)
    Átállítja a forrásvideó fps-ét a forrásvideó fps-ére? Minek? Nem változik semmi.

    Vagy ez a végén:
    distributor()
    ezt elméletileg a SetMtmode(2,16) maga rakja be a kódba.

    Az első "lépés" is jó:
    1. Get BSPlayer free edition: http://www.bsplayer.org
    Media player classic and zoomplayer give sometimes stuttering results on 1080p, it works good for 720p though. Set bsplayer options on internal overlay video output.

    - k*rvára nem kell hozzá bsplayer, de nembaj, így legalább akik nem értenek hozzá ezt a sz*rt fogják használni a sokkal jobb MPC-HC helyett. :(((

    Az MVFlowFps amúgy nagyon jó kis funkció, normális beállításokkal tényleg simán lehet vele a képkockasebességet (főleg lefele) látható mellékhatások nélkül változtatni.
    Csakhogy lassú, a realtime működéshez meg nagyon butított beállítások kellenek, így már simán produkálhat hibákat. Mondjuk nem mintha a TV-kbe épített algoritmusok jobbak lennének...

    De én még mindig nem értem, mozifilmeket miért akartok "simábbá" tenni. :F
    Szerintem a 24p egyáltalán nem zavaró képernyőn, sőt, ha megnézitek a TV-knél ez egy buzzword, az a tuti amelyikre rá van írva, hogy natívban tud 24p-t.
    A 3:2 pulldown illetve az egyéb ratyi fps-konvertáló megoldások mellékhatásaira meg a hasonló képkocka-interpoláló metódusok sz*rt sem érnek.

  • Márton

    nagyúr

    válasz julius666 #62 üzenetére

    Én még nem próbáltam e módszert, csak jókat hallottam róla, magyar fórumról is.
    S hogy miért használják? Mert van akit zavar a 24Hz.
    Minél nagyobb a látószöged, annál inkább.
    Minél gyorsabban mozog a téma, a kamera, annál inkább.
    Cameron is azt nyilatkozta egy Avatar vetítés után, hogy a jövő a 48.

    Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

  • ddekany

    veterán

    válasz julius666 #62 üzenetére

    "De én még mindig nem értem, mozifilmeket miért akartok "simábbá" tenni. :F
    Szerintem a 24p egyáltalán nem zavaró képernyőn"

    Szerintem meg nagyon is az, szóval ezért. Persze szokni kellene a magasabb fps-t (az a bizonyos TV sorozat érzet...), de valószínűleg könnyen meg lehet szokni a jót. (Persze az lenne az igazi, ha eleve 48 fps-el vennének fel elve... Nem tudom a legjobb interpolálók hol tartanak. Amit én próbáltam még, az elég sok vicces artifact-et csinált.)

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Márton #59 üzenetére

    Nem, én is ezzel az Avisynth pluginnal (csak újabb verzióval) játszottam, ez az eljárás még bőven bugos (pontosabban a beállításoknak megfelelően nagyon sok elhanyagolással él, de maga az eljárás sem tökéletes). Konkrétan a Moon című filmben értem nagyon tetten, mikor főhősünk a tenyerével radírozza a smile-ikat a fémlemezről a WC mellett (kicsit szétfolynak szegények :U) És nem mellesleg ez 48 FPS-t gyárt, azzal érzésre már előrébb vagy eggyel, viszont nem másztál ki teljesen a 60Hz-es gödörből, hisz 12 képkockát még 2x kell felvillantani. Ha pedig 30 vagy 60 fps-t kérsz tőle, akkor megsokszorozódik az erőforrásigénye. (Sejtem, hogy miért, bár nem vagyok benne biztos, és egyik magyarázat sem tűnik törvényszerűnek, de a gyakorlatban nekem így adódott.)

    (#62) julius666 - Én is jobb szertettem a BSPlayert, egyedül a madVR támogatás miatt használom az MPC-HC-t. (Pedig a BSPlayerben vannak madshi-től licenselt kódrészek.) És ez csak ajánlás, nem azt írja, hogy csak azzal működik.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • julius666

    addikt

    válasz ddekany #64 üzenetére

    (és janos666-nak is)

    ez a MVFlowFPS nagyon klassz cucc, csak nem realtime beállításokkal. Komoly beállításokkal legfeljebb a szélsőségesen nagy mozgásoknál, képkockánként nézve lehet észrevenni artifactokat, élő mozgásban nem igazán (feltételezve hogy a videót 1:1 sebességben nézed, nem lassítva).

    És igen, 24p-ből jóval könnyebb 48p-t csinálni (itt ugye csak minden 2. képkocka interpolált), mint mondjuk 60-at (itt meg majd' minden képkocka interpolált, vagy valahogy súlyozhatják is őket (frameblending), de akkor meg "szellemképes" lesz a videó, szóval úgy szar).

    1-2 példa:
    izom slowmotion:
    [link]

    példa az "artifact"-ekre (megjegyezném, ha a videót 100 fps-el játszanák le, akkor kétlem h komolyabban zavaróak lennének):
    [link]

    amire igazából az MVFlowFPS való (a 2 videó csalóka, a jobb oldali effektezve is lett illetve egy rázkódás-csökkentő filter is rá lett dobva):
    [link]

    (csak janos666-nak)
    magyarázd már el mitől jobb a BSPlayer :F

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz julius666 #58 üzenetére

    Hol is kezdjem? Ja tudom: Te most direkt kötözködsz? :DD

    Én végig 1080p24 videókról (akár eredeti Blu-Ray-ekről, vagy normális ripekről) beszéltem, nem 25fps-re felgyorsított PAL DVD-kről, vagy ezekből átkonvertált warez-fake-HD szarokról. Ezt sem tudod, honnan szülted, hogy nekem bizonyosan az utóbbival van dolgom. Még nem is láttam olyat élesben, hogy 1080p24-re konvertált PAL DVD. (Olyat esetleg, hogy a rendezői változat extráit DVD-ről vágták be, de akkor is rendben volt az fps, főleg hogy feltehetően NTSC DVD volt a forrás, nem PAL). Ellenben a PAL DVD-ket úgy néztem régen 60Hz-en (ma már inkább csak HD-t nézek), hogy visszalassítottam őket 23,976 fps-re. (Mert ugye mozifilmek esetében úgy készülnek, hogy felgyorsítják...)

    Mit nem lehetett megérteni azon a bekezdésen? Olvasd el újra, de ha akarod leírom vázlatosan:
    - 60Hz-en akadozónak látszik a folyamatos oldalazó mozgás a 3:2-as fps konvertálás miatt
    - 120Hz-re épp kifér 5x a 24 fps, viszont ez önmagában viszonylag kevés, így még mindig nem látszik tökéletesen folyamatosnak a lassú, oldalazó mozgás. (Bár jó Vsync-el, ami szintén nem magától értetődő dolog a legtöbb rendererrel, nekem már megfelelne, és eszembe sem jutna interpoláltatni)
    - A mozgásinterpolációval gyártott köztes képkockák beillesztése 120Hz-en is folyamatosabb mozgás hatását kelti.
    - Interpolált képkockák beszúrása 60Hz-en eliminálná a 60Hz-nél szükséges 3:2-es FRC-t.
    - Normális minőségű, valós idejű interpoláció nem valósítható meg mai CPU-kkal.
    - A mai GPU kb. 10x gyorsabbak párhuzamosítható számításfolyamatok alatt, így a VGA-m talán megbirkózna vele. Például egy OpenCL-es Avisyth...
    - Én csak 8 hamis képkockát akarok interpolációval előállítani (valami értelmes módon szétosztva a 24 közé) az erőforráskímélés, és a kedvezőtlen mellékhatások visszaszorítása miatt.

    A többivel kapcsolatban:
    - Én nem használnám a helyedben a pulldown szót, az inkább telecine eljárásnál használatos kifejezés. Ez itt simán FRC, semmi interlaced telecine. (De ebbe most csak azért kötök bele, mert...)
    - A többi hablatyolásra csak a fenti kijelentésimet tudnám copy-pastelni a megfelelő helyekre. Megtenné ezt helyettem az univerzális fordítógéped? :))

    Mer' aztán filmnézéshez olyan pokolian elengedhetetlen az a nagy színhűség -.-
    Khhhmmm, kérem!!! Igen, méghozzá rohadtul! Jobban, mint PC játékokhoz, vagy webes tartalmakhoz.

    Ha nagyon akarod szemezgetek neked:
    A DVD-k és Blu-Ray-ek 8 bites 4:2:0-és YCrCb-ben vannak kódolva. Eszerint a fényerősség Blu-Ray-en például 1920x1080-as (vagy képaránynak megfelelő magasság) felbontású, a színek viszont csak fele ekkora, 960x540 felbontásban vannak tárolva, ami még a fekete-fehér és színes TV-k közti, valamint a váltáskor meglévő frekvenciakiosztásokkal való kompatibilitás öröksége, de jól jön az optikai adathordozók szűkös tárhelyének, illetve a HD adások még szűkösebb sávszélességének is, így egységesen megtartották mindenhol, még az RGB HDTV-k korában is az YV12 formátumot.
    Na most, mire a YV12-ből RGB lesz, már nem 8 bites integer, hanem lebegőpontos számokat kapsz, amit még tovább halmoz egy értelmes (például bilinear helyett spline64) átméretező eljárás (a színekhez). Ezt jó szokás szerint 16 biten érdemes babrálni menet közben (mondjuk 32 bites számításokkal, 16 bites értéket kimentve), és talán 10 bitre lenne érdemes visszakerekíteni, de ugye manapság 8 bitre kell, így jobb helyeken ditherelni szokták.
    Akkor fogj meg egy 6 bites TN panelt, ami már a 8 bitet is csak dithereléssel tudja, és add oda neki a 16-ról 8 bitre ditherelt képet, további ditherelésre. Jól hangzik?

    Már a mostani monitorom sem lenne az asztalomon, ha nem létezne color management-es video renderer, mert anélkül wide-gamut-ban nézve feltűnően vörös az emberek arcbőre, ami engem már kimondottan zavart filmeknél is.

    Szóval igen, fontos egy normális panel filmnézéshez, főleg HD-hez. Nekem még az se mindegy, hogy bilinear vagy spline64 eljárás nagyítja-e fel a színtérképet Blu-Ray-eknél, mert ha nyitott szemmel nézel egy normális panelt, akkor látható a különbség.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • julius666

    addikt

    válasz julius666 #66 üzenetére

    bocs h így szétoffolom a topicot ( :B ) de közben megtaláltam azokat amiket kerestem (amiket már régebbről ismertem videókat)

    ezen a példán jól látszik, hogy a nagy mozgásoknál van a para:
    [link]

    illetve ez:
    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • julius666

    addikt

    válasz janos666 #68 üzenetére

    Én végig 1080p24 videókról (akár eredeti Blu-Ray-ekről, vagy normális ripekről) beszéltem, nem 25fps-re felgyorsított PAL DVD-kről, vagy ezekből átkonvertált warez-fake-HD szarokról. Ezt sem tudod, honnan szülted, hogy nekem bizonyosan az utóbbival van dolgom. Még nem is láttam olyat élesben, hogy 1080p24-re konvertált PAL DVD.

    Nem mondtam hogy bizonyosan warezt néztél, csak kérdeztem. Ugyanis nem írtál a forrásról semmit, de majd legközelebb bekapcsolom a telepatikus képességeimet kommentírás előtt, bocs. És nem átkonvertált "warez-fake-HD szarokra" gondoltam, hanem rendes Blu-Ray ripre (a GI Joe esetében, ahol nem volt akadozás látható).

    Mit nem lehetett megérteni azon a bekezdésen? Olvasd el újra, de ha akarod leírom vázlatosan:

    Hát akármit is mondasz, az bekezdés nekem zagyva lett (így már egyébként rendben van).
    De mondom, no para, majd legközelebb a telepatikus képességeimet is használom.

    Khhhmmm, kérem!!! Igen, méghozzá rohadtul! Jobban, mint PC játékokhoz, vagy webes tartalmakhoz.

    Szerintem ez már erősen sznobizmus (persze itt most nem a nyagyon elb*szott színeket adó legalja monitorokról beszélünk, hanem a normálisabb TN panelesekről), de hát ízlések és pofonok.

    A dither meg azért "annyira" nem gáz, filmeket egyrészt távolról néz ugye az ember, másrészt meg filmet nézel mégiscsak, jó film esetén ugyse erre figyelsz. :U
    Jobb TN paneles moncsik meg már használható színeket adnak vissza.

    Amúgy meg nem kötözködni akartam. :P

    [ Szerkesztve ]

  • ddekany

    veterán

    válasz janos666 #68 üzenetére

    "Nekem még az se mindegy, hogy bilinear vagy spline64 eljárás nagyítja-e fel a színtérképet Blu-Ray-eknél"

    Akkor igen nehéz életed lehet! ;] Mert, a tipikus PC-n nem ritkán olyan szánalmas gondokkal kell küzdeni, hogy kifelejtik a video level -> PC level konvertálást (:W VMR9-nél nagy divat, és az eredmény 1000 km-ről üvöltő hányásvulkán), vagy épp nem megy a vsync. Ilyenkor lényegében az egész csodát amit sok munkával felépítettek (GPU, stb - hihetetlen emberi teljesítmények), telibesz*rják a legutolsó lépésben (kb a driver legfelső rétegében). Vicces világ...

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #71 üzenetére

    Meg lehet ezt oldani.
    Lejátszó: MPC-HC (minden beépített filter OFF)
    Splitter: Haali (mindenre)
    Kodek: FFDShow (mindenféle szűrő OFF, csak a tisztán dekódolt YV12 output)
    Renderer: MadVR (32-bites futószalag 16 bites átmeneti tárolókkal ; spline64 resize, YCrCb->RGB konvertálás 16 bites 3DLUT-al [rögtön a monitor gamut-ra korrigálva], a végén 8 bitetre ditherelt kimenet a monitorra, korrekt Vsync-el ; tervben van a deepcolor támogatás 10+ bit kimenethez)
    Monitor: D65-re és 2.2-es gammára* kalibrálva. (Most 8 bites S-PVA, de tervben van egy 8+2 bites H-IPS)
    *A Rec709 --> 2.2 vagy sRGB gamma korrekció még a jövő zenéje (bár szerintem ez is csak a 10 bites kimenet után lesz teljesen korrekt, mert elég nagy az eltérés, sok kerekítés adódik 8 biten, főleg mire a VGA LUT-on is átmegy...)
    Sőt, felbontás szerint kiválasztja nekem a Rec709 és Rec601 gamuthoz készített 3DLUT filet, szóval ezzel sem kéne bajlódnom, ha néznék még DVD-ket, vagy tunerkártyán át SDTV-t.

    (#70) julius666
    Ok, de nem értem, miért kell telepatikus gondolatolvasás, hogy kitaláld, nem valami speciális esetről, ilyen-olyan kókányolásról, hanem hétköznapi esetről van szó. (Rögtön az első gondolat, hogy valami hihetetlen véletlen körülmény áll fent...)
    A PAL DVD-t sem kezelem kivételként, hisz az igényes ember azt visszalassítja NTSC sebességre, ahogy kell. (Vagy inkább eredeti NTSC anyagot szerez be.)

    Hát, nem tudom, hogy sznobizmus-e. Most mondtam végig, miért necces már a 8 bites kijelzőn is Blu-Ray filmet nézni (és akkor a gamma korrekcióról ott még nem is beszéltem, mert ma még nem megoldható, de rövidesen az lesz), te pedig állítod, hogy neked a 6+2 bit is tökéletes.
    A félmilla és fél családi ház ára közé eső plazmák létjogosultságát már én is vitatnám (hétköznapi használatra), de hogy a legjobb TN+Film és a legolcsóbb H-IPS kijelző közt is inkább ég és föld, mintsem elhanyagolható a különbség, azt már csak olyan vitatja, akinek rossz a szeme, vagy, hogy is mondjam, "igénytelen". (És belegondolva, hogy a jobbféle TN-ért akár 50-60k-t is elkérnek, míg egy olcsó H-IPS-hez már 80k-ért hozzájuthatsz, ne mond, hogy előbbi jó választás).
    A dithereléssel is az itt a komolyabb a gond, amit leírtam, vagyis a monitor már eleve ditherelt 8 bitet kap (már persze ha nem akarod elpazarolni a film árnyalatait), és ő még abból akar ditherelni 6 bitre (a már dither-zajos képet még villogtatja...)

    Egyébként nyugi, minden ~12. férfinak és ~255. nőnek szar a szeme a színárnyalatokhoz. Rakd sorba, ha érdekel, te köztük vagy-e: X-Rite Color IQ test (igen, én hibátlanul raktam ki, húúú... ;])

    (#69) julius666 - Az a második videó tényleg jó, el is felejtettem interpolációs hibákat keresni a nő testén. :B :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #72 üzenetére

    És nem csak a levegőbe beszélek, mert a laptopomban nekem is TN panel van, és már csak az egyszerűség kedvéért is ugyanazokat a software-eket használom rajta (így a videólejátszót is). Még a közel sRGB gamut mellett is látható azért a színkorrekció, amit a 3DLUT végez a laptopkijelző esetén (a wide gamutos asztalin pedig ugye még a vak is lássa...). Ellenben ott már nem igazán látok különbséget a bilinear és spline64 resize közt, míg az otthoni monitoron egyértelműen látszik a Bicubic és Sline közti különbség is, nem hogy a bilinear maszatolása. (Nem mintha a mobil GPU elbírná lejátszás közben a spline eljárást, csak állóképet nézegettem, és mivel azon nem látszik semmi, így még a bicubic-ot sem erőltettem, hogy ne zúgjon fel a kis laptopventi a terheléstől - mert ha már úgy is sznobnak kiáltottál, akkor bevallom, hogy a háttérzajra is kényes vagyok, otthon passzív vízhűtés van a gépen...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Márton

    nagyúr

    válasz janos666 #72 üzenetére

    "Splitter: Haali (mindenre)"
    Nana! SD MPG2 program stream-nél akkorát bugzik hogy ihaj! Szétszakad a kép alja.
    Írják is több oldalon, hogy tudnak róla.
    Nem véletlenül nincs default kipipálva telepítésnél az Mpeg Program stream support.

    Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"

  • julius666

    addikt

    válasz janos666 #72 üzenetére

    Na azért nehogy már az legyen a speckó eset, ha azt feltételezem valakiről látatlanban hogy warezt néz. Így hogy egyáltalán nem ismertelek, szerintem joggal feltételezhettem. De nem akartalak megsérteni, sőt, tisztellek a minőségpártiságodért (még ha ilyen szinten sznobizmusnak is tartom :P ).

    A ditheres dolgot ismerem én is. Persze, gané dolog a 6 bit, de a gyakorlatban (hacsak nem valami szuperlátásod van és látod a villogtatást) nem olyan zavaró.
    Az megint csak nagyon szép és jó lenne, ha egy az egyben azokat a színeket látnám a képernyőn, amit a film készítői megálmodtak. Én ezt nem tagadom. Csakhogy a valóságban az van, csak akkor tudod hogy szarok a színek, ha másik, színhű monitor mellé rakod. Ergó amikor otthon nézi az ember, nem nagyon fog feltűnni (itt most a normális TN-panelesekről van szó, normális beállításokkal, nem az ilyen trükkös photo- meg cinema módokkal, ahol olyan zöld lesz a kép mintha a béka valagát nézném). Lehet hogy neked igen (gondolom ez a hobbid/munkád, akkor nyilván), de egy átlagembernek nem.

    Egyébként nyugi, minden ~12. férfinak és ~255. nőnek szar a szeme a színárnyalatokhoz. Rakd sorba, ha érdekel, te köztük vagy-e: X-Rite Color IQ test (igen, én hibátlanul raktam ki, húúú... )

    A linked marha jó, amúgy nekem is maxos lett (0 pont, itt az a tökéletes, húúúú ;] ), pedig TN paneles a monitorom, és még messze nem is csúcskategória.

    Amúgy a kommented elején lévő leírásért köszi, amint lesz időm ezt a MadVR dolgot én is kipróbálom, nem is tudtam hogy ilyen tuti (eddig igazából nem is ismertem, csak MPC-HC-ben láttam h van ilyen :B )

    mert ha már úgy is sznobnak kiáltottál, akkor bevallom, hogy a háttérzajra is kényes vagyok, otthon passzív vízhűtés van a gépen...

    ;]

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Márton #74 üzenetére

    Jahh, az lehet, konkrétan olyanokat nem is szoktam nézni. (Vagyis nézek persze néha streamelt videót, de azt nem MPC-HC-ból, hanem jellemzően a webes felületről, amihez kötve van.)
    A "minden" alatt itt az M2TS, TS, MKV és AVI fileokra gondoltam (ezekbe szoktam belefutni).

    (#75) julius666
    Nem a warezzal van a baj, hanem a warez-szarral, szart nem lopunk. :DD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • ddekany

    veterán

    válasz janos666 #73 üzenetére

    "Még a közel sRGB gamut mellett is látható azért a színkorrekció, amit a 3DLUT végez a laptopkijelző esetén"

    Különösképpen a Grádiensek harca című filmben... ;] Egyébként a mai kijelzőknél ott az alapvető gáz, hogy a DVI-n 3x8 biten megy a szín... Innentől kezdve ha magát a monitort nem lehet rendesen beállítani (és ha nem valami dupla-tripla árú cucc, akkor aligha lehet), a PC oldal akár fejre is állhat, mert hisz 8 bitje van arra, hogy az eleve 8 bites színeket korrekté alakítsa. Persze lehet pepita mintákkal (dither) szórakozni, csak míg ezt talán megteszi X speciális videó renderelő felület (amit természetesen valaki ingyenesen kockulásból hegesztett -- a cégeket nem érdekeli ilyesmi), a nem-filmes alkalmazások 99,9%-ában nincs ilyen lehetőség. Meg persze sok alkalmazásban nem is akar az ember pepita felületeket nézni. A másik gáz a PC-s kijelzőkön, hogy a nagyon sötéteknél valami egészen vad eltérések tudnak a modellek közt lenni (ami persze soha nem derül ki a tesztekből): egyik monitoron az árnyékos részen nem látni semmit (sötétek padlóznak 0-ra), másiknál meg szürke blokkok tobzódnak ugyanott (sötétek túl meredeken világosodnak). Kb sehol máshol nem igazán szembeötlő a világosodás hibás "meredeksége" vagy akár a levágás, csak a nagyon sötéteknél, ezért is muszáj azt változatos módokon eltolni az LCD-ken. :N

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #77 üzenetére

    Igen, ezért acsargok most egy U2410-ért, ami fogad DisplayPort-on 10 bitet, 12 biten dolgozza fel, és 10 bitet is jelenít meg (8+2 bit dithereléssel).
    Illetve nyaggatom a madVR készítőjét, hogy hozza előbbre a D3D exclusive mód és DeepColor támogatást a windowed mód további pepecselgetése helyett.
    Ahogy a 3DLUT generátor íróját is aktívan ösztökéltem a gamma korrekció ráncba szedésére.
    Előbb utóbb összeáll majd a cucc. :))

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • ddekany

    veterán

    válasz janos666 #78 üzenetére

    Egyébként annyiban korrigálnom kell magamat, hogy a HDMI és a dual-link DVI is tud egy ideje (kb 3 éve?) 10 bitet komponensenként, sőt, akár többet is. Már a szabvány szerint (HDMI 1.3). Bár látom már konzumer videokártyák is tudnak manapság 3x10 bitet HDMI-n... persze ez csak akkor ér valamit, ha a képernyő is támogatja ezt a HDMI bemenetén.

  • Jim Tonic

    nagyúr

    válasz ddekany #79 üzenetére

    Muszáj volt implementálniuk, mert a Display port a kezdetek óta tudja, és még ingyenes is.

    Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #79 üzenetére

    A DVI valójában nem támogat ilyet, csak látszólag. A trükk ott van, hogy a HDMI szabvány egy az egyben ugyanazt a (kép)jelátviteli eljárást használja, mint a DVI, és miután a VGA és a monitor is eleget tesz a HDMI szabvány kívánalmainak (pontosabban fel van készítve 10 bit fogadására, de ehhez olyan szabványt használ, mint a HDMI-é), és mivel mindkettőn csereszabatosak a DVI és HDMI aljzatok (passzív átalakítók révén), így tulajdonképp az a szituáció lép életbe, mint ha mindkét végén HDMI<->DVI átalakítókkal használnál egy HDMI kábelt, csak a gyakorlatban még a kábelt is megspórolhatod (mert lényegében azok is csak fémhuzalok, nem feketemágia...). Tehát a 10 bites DVI az nem egy nemhivatalos extra (ajándék) feature, hanem a HDMI és DVI jel rokonságának és a HDMI szabvány alkalmazásának kedvező mellékhatása.

    A VGA LUT után könnyen kiszalad a 10+ bit akármin (DP, HDMI, DVI, ha van, ami fogadja), a komplikált dolog az a 10 bites kép kijuttatása a LUT-ig anélkül, hogy "véletlenül" 8 bites framebufferbe tenné a VGA. Ahogy most tudom, ez egyelőre csak a professzionális VGA-kon támogatott, illetve az otthoni felhasználásra szánt VGA-k esetében Windows 7 óta Direct3D felületen át is használható (ez fut DeepColor támogatás néven), egy video renderer pedig a sima windowed helyett D3DExclusive (fullscreen) módban kell, hogy működjön ennek használatához. (Annak pedig vannak azért kényelmi hátulütői, amit nem minden átlagfelhasználó emészt meg elsőre szó nélkül. Pl, hogy amint indul a film, rögtön teljes képernyőn van a kép, és csak gombnyomásra tud kilépni, de azzal le is áll a lejátszás. De gondolom ezekkel is lehet még majd trükközni és finomítani, illetve megszokás kérdése is...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • ddekany

    veterán

    válasz janos666 #81 üzenetére

    Végül is technikai akadálya nincs, hogy D3DExclusive módban megjelenítsen a lejátszó kontrollokat, menüket, stb, mint ahogy játékokban is működik ez, csak persze ezt egyszer meg kellene írnia lejátszó készítőjének... amíg meg kb senkinek sincs 3x10 bites bemenetű monitora, eddig ez nem igazán fog megtörténni. (Maga a teljes képernyő meg az egyetlen értelmes módja a filmnézésnek, tehát az önmagában szerintem nem gond... tehát teljes képernyős módban használhatna a lejátszó DeepColor-t, ablakosban meg tradicionális TrueColor-t, aztán kész.)

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #82 üzenetére

    Nem ilyen egyszerű, játékoknál sem. Más a rendes fullscreen mód, mint kinagyítani az ablakot teljes képernyőre, az csak egy teljes képernyőt kitöltő ablak (rajzolt keretek nélkül).
    Van egy kezdetleges GUI az MPC-HC-hez (EVR-el is ki lehet próbálni ezt a módot, bár nem tudom a deepcolor-t azt tudja-e, de ha igen, ezzel még nem éri utol a madvr-t, ami még nem...). Viszont van, akinek idegen, és látatlanban zavaró, hogy a play-re kattintva megszűnik minden más (MSN és böngésző a háttérben, mert van, aki "lusta" egy MSN beszélgetés miatt megállítani egy filmet - mármint egy monitorral...).
    Persze az már variálható, hogy milyen módba rakod a renderert, és lehet a default az ablak mód.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • ddekany

    veterán

    válasz janos666 #83 üzenetére

    "Nem ilyen egyszerű, játékoknál sem. Más a rendes fullscreen mód, mint kinagyítani az ablakot teljes képernyőre"

    De hát a játékok sem csak valamiféle keret nélkül ablakot használnak, hanem fullscreen módot. És miután már megvan a Direct3D-s "vászon", azt firkál rá a játék amit akar, szóval ott egyszerű. Azt nem tudom a filmvászon kirajzolása bekavar-e az idillbe... színtér konverziók, extra faksznis skálázás, stb.

    Aki meg film közben MSN-ezni akar, azt nem köti le annyira film, hogy számítana a DeepColor meg efféle finomságok...

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ddekany #84 üzenetére

    Ezt mondtam, hogy a renderernek is úgy kell működnie, mint a játékoknak, mert egyébként a legtöbb video renderer nem így üzemel, hanem képernyőméretű ablakban.

    MSN példa volt, hogy miért nem ez a mód az alapértelmezett például EVR-nél.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák