Új hozzászólás Aktív témák
-
general
addikt
Sikerült végül bekalibrálnom a Benq SW2700PT-t, hardveres kalibrálást csináltam, mert a "normál" kalibrálással sehogyan sem tudtam 1:700-as kontraszt fölé menni, akármilyen korrekciót is alkalmaztam. Még a DisplayCal készítője által megmókolt, direkt ehhez a monitorhoz való ccss file-lal sem sikerült. Valszeg az i1Display Pro-m és ez a monitor nem szeretik egymást..
Óvtak tőle, hogy a Benq saját hardveres kalibráló sw-e, a Palette Master Elements nem a legjobb ilyen jellegő app, nem is lett irtó szép az eredmény, de határon belül van minden. DisplayCal-lal csináltam egy validációt, mert a PME a validálás eredményeinél nem írja ki a kontrasztot - vagy én nem találtam meg -, így végül 1:1134 lett, ami sztem nem rossz egy IPS monitortól. Nyűgös típus, kérdés sem lehet, de az eredmény végül jó lett.A nagyobbik gond mostanság a kalibrálással inkább az, hogy ugyebár az Apple kijött az új, ARM alapú gépekkel, viszont jelenleg semmilyen szoftverrel nem lehet kalibrálni hozzá monitort... Se a DisplayCal, se az Xrite, se az említett PaletteME nem kompatibilis egyelőre, pedig már hónapok teltek el a megjelenés óta. Na ez így elég gáz, mert gyakorlatilag hiába kiáltották ki a kreatívok új bestbuy számítógeinek, egyelőre nem lehet külső monitrt használni hozzájuk színhelyesen. A MacMinihez meg eleve kell egy kijelző.
Ciki. :-D
(kollégának is ilyen új MacMinije van, ott vettük észre, amikor megjött a gép és kalibrálni akartuk hozzá ezt a Benq monitort... korábbi típusú Macbookjához csináltam végül meg a kalibrálást) -
veterán
Sziasztok,
Van egy pár hónapos Acer Predator monitorom amit bekalibráltattam, be is töltöttem a színprofilt és minden tökéletes. Most akarok venni egy Acer Nitro monitort, amit szintén be akarok kalibráltatni.
Szerintetek a Win 10-be azt a színprofilt is be fogom tudni tölteni az új monitorhoz? Tehát van a Win 10-nél lehetőség arra hogy a 2 monitor színprofilját teljesen külön kezeljem?iPhone 13 Pro Max
-
zsero
aktív tag
Sziasztok, jól értem hogy a i1 Display Pro és Studio ugyanolyan szenzorral van csak a Studio lassabb?
Amennyiben basicColor Display-el használnám és nem számít a sebesség akkor tulajdonképpen nincs különbség Studio és Pro között??[ Szerkesztve ]
-
tomic
addikt
Sziasztok!
Van köztetek aki Sopron környéki és vállal plazma kalibrálást? -
mikrofon
veterán
Sziasztok,
sikerült beszereznem egy uhd LED tv-t amin android 9 fut. Az lenne a kérdésem, hogy tudom-e ezt a tv-t kalibrálni a colormunky display eszközömmel úgy mint ahogy a monitoromat. Ugye még egy különbség van a kettő között hogy a monitorom a win10-es laptopról üzemel.míg a tv egy android-os tvbox-ról?
Vagy mi az eljárás az android-os okos tv kalibrálására, megfelelő beállítására?[ Szerkesztve ]
-
janos666
nagyúr
válasz mikrofon #4907 üzenetére
Nem. Másik szoftverrel (CalMAN, HCFR, stb) kell beállítanod a TV CMS-ét.
Ha a PC-n futtatsz egy monitorhoz való szoftvert, akkor minden a PC-n marad. Ez legfeljbb addig jó, míg a PC marad a forráseszköz, de általában még akkor sem ideális.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
badb
tag
Sziasztok! Tegnap vettem egy AOC CQ32G1 monitort GTX 1070 vidikarim van a freesync megy faszaul de a kep jellemzoivel nem vagyok kibekulve ,valakinek aki mar belakta ezt a monitort beallitasait meg oszthatna velem , en eddig jutottam de nem igazan tetszik
a Gépem:MSI B450 TOMAHAWK MAX , AMD Ryzen 5 3600 , Crucial Ballistix BL16G32C16U4B 2x16GB 3600 , Inno3D GeForce GTX 1070 iChill 8GB , Patriot VPR100-256GM28H ssd , Arctic Freezer 34 eSport DUO , FSP 700W Hyper K 700 , SilentiumPC Signum SG1 TG
-
Ala
tag
Videos vonalon szeretnék két dologban segítséget kérni.
Az első: Miért lehet az, hogy az adott gépen, ha premierbe nyitok meg egy MILC-cel .mp4-ben felvett videot, akkor helyes kontraszt arányt látok, ugyan úgy, mint bármilyen más eszközön (a környezetemben), míg ha egyéb lejátszóval (VLC, MediaPlayer, BS player), akkor a sötét tónusok feketék és olyan, mint ha el lenne csúszva a kontraszt.
A második: Videokamerát lehet ugyan úgy profilozni, mint egy fényképező Color Checker Pasporttal (a fotós fajtával)? Ha igen, akkor LUT-ot kell készítenem, vagy camera profilt, esetleg mindegyik megoldható?Köszi a segítséget!!
-
janos666
nagyúr
El lehet rontva a full/limiet range converzió. A lejátszó által használt renderer-ben kell beállítani. Használj MPC-HC mellé madVR-t.
Lehet. Rögzíted a ColorChecker-t, kimentesz egy képkockát a RAW képből (mindenféle processing nélkül), készítesz róla ICC profil-t (egyéni döntés, hogy matrix+gamma, vagy LUT alapút, de előbbivel próbálkoznék), aztán egy link profilt alapján (ami a camera RAW térből valamilyen szabvány cél színtérbe map-el, pl. Rec709-be, vagy abban, amiben a project fut, akár pl. ACES) egy 3DLUT-ot, amit rá tudsz húzni a képre.
De nem lesz egyszerű. Csak arra az egy szenzor+lencse+világítás együttesre lesz érvényes (bár a lencse cserélgetést szerintem még elhanyagolhatod, ha nincs rajtuk eltérő szűrő). Tehát alapvetően különböző profil kell napfényre, neoncsövekre, LED-es lámpákra, stb (főleg, ha a fehéregyensúlyt is a profillal akarod kezelni), vagyis akár minden új jelenetnél rögzíteni kell a ColorChecker-t (úgy, hogy ne legyen rajta tükröződés, egyenetlen árnyék, jól legyen exponálva, stb), és új profilokat generálni.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Lehet, csak rendszeresen használnod kell a ColorChecker-t és többször generálnod 3DLUT-ot.
De amúgy, lehet hogy kielégítő eredményt kapsz, ha csak nyári, dél környéki napfényre lövöd be egyszer, abszolút helyett relatív módban készíted a link profilt, aztán hagyod egyetlen 3DLUT-al, és utána hagyományosan szemre állítod ezen felül a fehéregyensúlyt a jelenet világításának és a megálmodott képélménynek megfelelően. Mert ugye utóbbi sem mindegy, attól függ mit csinálsz... Ha pl. dokumentumfilmet (teszem azt múzeumokban festményekről, vagy szabadban állatokról), akkor talán szeretnél abszolútban dolgozni, de ha játékfilmet (tegyük fel valami sci-fi, aminek köze nincs a valósághoz), akkor úgyis az a lényeg, hogy a végén mit szeretnél látni, nem azt, hogy mi mit láttál eredetileg a forgatáskor a szemeiddel.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Teasüti
nagyúr
Szerintem jobban jársz, ha szkópon húzod be a colorchecker színeit ahova kell.
Kb mindenki ezt csinálja és így is oktatják.
Egyes szoftverek, mint például Davinci Resolve automatikusan el tudja végezni ezt a műveletet pár támogatott márkával (X-rite az pont kompatibilis).
Ellenben videó esetén még sosem láttam senkit LUT-talb.szakodniszínkorrigálni (kivéve technikai LUT, mondjuk színtér konverzió, stb), ahogy janos666 írja.
Javaslom gyere át ide, itt kaphatsz tippeket. -
janos666
nagyúr
Csak annyit toldanék még hozzá a korábbi hsz-emhez, mielőtt félreérthető leszek:
A monitorodat azt persze abszolút módban kell korrigálni 3DLUT-al (hardware-be töltve, ha tudja, vagy szoftverből, ha csak úgy megy). Különben nem lesz jó, amit szemre behúzgálsz...
(Ha érdekel, én elég sokat pepecselgettem már monitorokkal egy colorist-nak is.)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Teasüti
nagyúr
Nem igazán. Kamera profilozásnak nem az a célja, hogy korrigált színeket kapj. Az sajnos kamerától függetlenül sokkal inkább a jelenet világításán múlik. Ezt pedig jelenetenként kell korrigálni, már ha az a cél, hogy egyeztesd a színeket is a videóban klippenként egymáshoz és más gyártmányú kamerákhoz is.
Kamera profilozást is inkább úgy kell elképzelni videónál, hogy nem egy egyetemes sztenderdhez igazítanak, mivel olyan nincs - a színkorrekció is többé-kevésbé szubjektív. Hanem mondjuk egy másik kamerához. Pl. Canon színeket Sony-val, vagy Fuji színeket Panával, stb. Erre vannak már LUT-ok, amik emulálnak egy adott képprofilt egy adott kamerán a te kameráddal készült log-on. De ettől függetlenül a felvett jelenetben lévő színek a beeső fény minőségétől függenek leginkább, emiatt úgyse úszod meg a pepecselős munkát ha ezt korrigálni akarod egy adott kamerán. Két különböző kameránál már lehet LUT-ozni, hogy legalább a kettő közti eltérést minimalizálni - de ez is csak kiindulási alapnak jó.Szóval a továbbiakban én a videóvágás szerinti színkorrekciót nem mosnám össze a kamera profilozással (vagy bármilyen eszköz színkalibrálásával, ami azt illeti), mert semmi köze a kettőnek egymáshoz.
[ Szerkesztve ]
-
FistXL
senior tag
Sziasztok.
Vásároltam egy Spyder 3 Pro monitorkalibrálót, a lehető legpontosabb eredményhez szeretném kérni a segítségeteket. Miután a hozzá kapott program nem volt hajlandó felismerni magát a kalibrálót, le is töltöttem a DisplayCAL-t, ami minden gond nélkül felismerte. Besötétítettem, amennyire tudtam, lefektettem a monitort az asztalra, majd indítottam rajta egy 32 perces kalibrálást, ami 38 alatt végzett is. Be is állította magának az icc-t, a különbség elég látványos, végre nem olyan kirobbanóan élénk minden, mint korábban, a bőrszín sem pirosas. Beállítás1 Beállítás2 EredményAzonban, mivel korábban nem csináltam még ilyet, szeretném kérni a segítségeteket, hogy hogy a maximumot hozzam ki a monitorból itthon (nincs lehetőségem elvinni az Oázishoz, a posta kegyeire pedig nem bízom a monitort). Miután végzett a kalibrálással, elindítottam a mérést és láttam, hogy nem valami jól van beállítva a monitor. Megpróbáltam az rgb gainen állítani a középérték elérése érdekében, azonban ez teljesen használhatatlan, mert össze-vissza ugrál az egész, ha 2-t leveszek a pirosból, akkor vagy a zöld, vagy a kék vonal nő hatalmasat, de még akkor sem konzisztens az egész, ha valamit lehúzok nullára, majd visszarakom ugyanoda ahol volt korábban, és teljesen mást mutat.
Röviden-tömören ennyi, ha bárkinek bármi javaslata, szívesen hallgatom
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Először is tisztázni kell mi a felhasználás?
Multimédia vagy munkaeszköz?
Multimédiánál kb itt végeztél is, hisz se a filmeken, se a játékokban nincs igazi előnye a kalibráció pontosságának, csupán egy szemhez gyengéd és természetes színvilág (vagy legalábbis amit az adott tartalom készítője megálmodott, azt látod viszont hűen). De ennyit már egy félig szar relatív magas Delta-E értékkel is lehet hozni, tartalom fogyasztáshoz ennél többre nincs is szükség: színhőmérséklet legyen a helyén, kontraszt legyen jó, fényerő vmi neked kényelmes legyen, a színek meg szubjektívek.Munkánál viszont más. Ott vannak sztenderdek. Itt a fényerővel kezdődik a dolog.
Fotósok többnyire 100-140 kandela közé kalibrálnak, ez van közel kb a nyomtatásban látottakhoz (de persze ez is próba cseresznye alapon megy és adott megtekintési/munka környezet világításától függ jobban mennyire lehet egyeztetni a monitort a fotópapírral).
Videónál meg 100 kandelára SDR tartalomnál és 1000 nit HDR tartalomnál (ez a veszély ahogy nézem nem fenyeget ).
Ezt a második fülön a "White level" opcióval tudod megadni, majd a monitoron egy-két nittel érdemes fölé lőni. Tehát interaktív mérésnél inkább felette legyen kicsivel, mint alatta a fényerő. Szoftveresen le tudja szabályozni, de adni rá fényt nem tud.Valamint kérdéses hány biten vezérled a monitort és az a monitor milyen beállítások mellett kalibrálható natív színtérre. Egy 8 bites színcsatornával érdemes az RGB csatornákat a monitoron beállítani. 10 bitnél már akár rá lehet bízni a GPU-ra is (kalibráció helyre rakja nagyjából a színhőmérsékletet, így nem muszáj bántani az RGB gain-t, ha emiatt a monitor hisztizik vmi másik beállításra ami meg pont kéne - pl az enyém Custom képprofillal nem engedi bekapcsolni a háttérvilágítás kalibrációját, ami tiszta gáz de evvan). Illetve van-e a monitorban 3D LUT? Ha van, akkor általában az adja a legpontosabb eredményt, ha csinálsz egy hardveres kalibrációt a monitorhoz adott szoftverrel (ha támogatott a kalibrálód...), majd egy szoftverest is ez után (DisplayCAL-lal).
DisplayCAL-ban meg az egyik legfontosabb a mérőeszköz korrekciója. Nálad vmi generic S-PVA van, az nem tudom mennyire jó. Esetleg érdemes lehet keresni egy a monitorod típusához valót, amit Spyder-rel csináltak (első fülön a "Correction" melletti földgömb ikon).
Általános érvényű, hogy a monitor háttérvilágításának fajtája szabja meg milyen korrekció kell a műszerhez. Egy rosszul megválasztott korrekció simán tönkre tudja tenni a mérést.[ Szerkesztve ]
-
Dave™
nagyúr
Sziasztok! Nincs összefoglaló és kicsit rendhagyó az eszköz is, de mekkora esélye van, hogy több Sharp 5,5" IPS LCD-nek (LS055R1SX04) eltérő legyen a szürkék árnyalata/a kijelző fényereje? Utóbbit a PWM szabályozott EDGE LEDek adják. A felhasználási terület egy speciális "VR sisak" (épített) amiben ezek a mobil kijelzők vannak egy HDMI - DSI vezérlőpanellel. Ami számunkra kifejezetten fontos, hogy egyformák legyenek a szürkeárnyalatok a két oldalon, de találtunk különbséget. Kalibrálással ez elkerülhető?
Köszi!
-
FistXL
senior tag
válasz Teasüti #4931 üzenetére
Multimédiához kell, soha nem végzek színkritikus munkát.
3D LUT? Gyors google után sem a monitorom, sem a kalibrálóval kapcsolatban nem találtam semmit, így feltételezem, hogy egyik sem tudja.
A mérőeszköz korrekciójánál sajnos nem talált a monitorhoz semmit. A háttérvilágítás egyébként CCFL, a panel pedig egy VA-panel, szóval ezért állítottam be azt. Megfelelő így szerinted vagy kalibráljam újra auto-n? Köszi a kimerítő válaszért!
Szerk.: A delta E értéken már csak a fényerősség leszabályozásával javíthatok? Ha igen, akkor felejtős, mert 120 niten semmit nem látok a monitorból nappal. Lehet már csak placebo innentől kezdve minden, de talán lehet valójában is jobb az eredmény
[ Szerkesztve ]
-
janos666
nagyúr
Alapvetően épp erre való a kalibrálás (hogy minden random kijelzőt ugyan ahhoz a standard-hez próbálj igazítani), és a szürkeskálát viszonylag egyszerű rendbe tenni 1DLUT-al, amit rá tud tennni a GPU a HDMI kimenetre (ha a szaturáció is más lenne, ahhoz 3DLUT kéne, amit csak erre felkészített szoftver kezel, vagy esetleg a kettő közé kötött "LUT box", a GPU direktben nem).
Valószínűleg az lenne praktikusan célravezető, ha szétszerelve kalibrálnád be úgy a kijelző paneleket, mint sík képernyők, majd visszahelyeznék őket a sisakba (a színeken szerintem torzít annyit a lencse, hogy gond legyen, illetve ha az fontosabb, hogy egyformák legyenek a kijelzők, akkor is egyformán fogja őket színezni a lencse [ha színezi], tehát egymáshoz leszenek igazítva).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Dave™
nagyúr
válasz janos666 #4934 üzenetére
Tudsz mondani valami konkrét hardver/szoftver párost, amivel ez megvalósítható egyszerűen? Számomra teljesen idegen ez a téma sajnos. Anniyval van súylozva még a dolog, hogy a HDMI - DSI panel egy kínai darab, amivel a kínaiak próbálgatással lőhetták be a megfelelő HDMI időzítéseket, lévén a DSI mobilokba való. Használható még így is? Az OS valami kínai vezérlőt lát nem meglepő módon. Köszi!
-
janos666
nagyúr
A PC VGA GPU-jának 1DLUT-ját fogod programozni, a többi nem érdekes.
Vagyis akkor működik ez, ha külön HDMI portokon megy ki a kép a két kijelzőpanelre. Ha stereo 3D formátum megy ki egyetlen HDMI-n, akkor ez így nem fog működni (akkor mindkét panel ugyan azt az offset-et kapná).
Vegyél / bérelj /rendelj ki valakit legalább egy i1Display3-al (i1d3).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Teasüti
nagyúr
Én gúgliznék kicsit a monitorod típusával és a displaycal hívószavakkal. Vhol vki biztos kalibrált már ilyet. Ha nem, akkor pedig a háttérvilágítás és a panel típusával keresgélnék. Végső soron vmi generic korrekció is lehet belőle, csak arra kell figyelni, h az adott technológiához készült-e.
100%-ban úgyse lesz pontos egyik se (ahhoz sajátot kellene készíteni, egy olyan műszer meg 800k-nál indul, ami hitelesíteni tud egy kalibrálót ), csak közelíteni lehet hozzá.Ha megvan melyik korrekciós profilt érdemes használni, akkor utána már révbe értél, legalábbis multimédiára én nem gondolnám túl a dolgot.
Fényerőnek azt választasz ami tetszik. Kontrasztot nem befolyásolja. Delta E... Az passz. Ccfl nem tudom hogy öregedik. Ha változik a színképe különböző fényerőn, stb. akkor az hatással lehet a színekre is. Elvégre a képernyő csak egy színszűrő, a fényt (és minőségét) a háttérvilágítás adja.[ Szerkesztve ]
-
FistXL
senior tag
válasz Teasüti #4937 üzenetére
Találtam is párat mindkét monitorhoz (1, 2), viszont ezek nem tudom betallózni a displaycalban mert nem jók a kalibrátoromhoz, más érdemlegessel nem szolgált a guugli. Úgy néz ki marad a generic.
Más: Bekalibráltam a 2408-ast is, böngészés-filmezés közben semmi probléma, viszont ráindítottam egy Eizo Monitortestet és a függőleges vonalaknál teljesen zöld egész háttér. Gamma tesztnél meg az egész monitor az, erről használható képet már nem tudtam lőni. Mindenféle korrekciót kikapcsoltam, emiatt mehetett ennyire félre?
Nem mertem megpróbálni tegnap este korrekcióval, tiszta szürke volt már a kalibráló helyén a monitor, inkább hagytam hűlni...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Korrekció nélkül nincs referencia, amihez hozzá lehetne mérni a kalibráló eredményét. Mivel a kalibrálók nem abszolút pontosak (egyes monitor technológiai sajátosságok nagyon el tudják vinni a mérést), ezért ez így semmi jót nem eredményez.
Hogy érted, h szürke a monitor a műszer alatt?
Azokat a teszteket még nem láttam. Majd otthon átnézem miről van szó.
[ Szerkesztve ]
-
FistXL
senior tag
válasz Teasüti #4940 üzenetére
Nem, ha kikapcsolom, akkor ugyanazokon a területeken ahol korábban zöldes volt, pont ugyanolyan lesz a háttér, mint a monoszkóp összes többi fehér területén. Egyébként felhúztam 100-ra az RGB gaint teljesen, ami szemmel láthatólag is nagyon zöldessé teszi a monitort, de a cél itt a maximális fényerő volt, ami kalibrálatlanul 350, kalibrálva pedig 270 nit körül alakul. Írtad korábban, hogy az rgb gain manuális állításával nem kell foglalkozni mert a kalibrálás azt is megoldja, viszont hogyha kikapcsolom kalibrálást (reset video card gamma table), majd belövöm kb. szemre a fehéret és visszarakom a kalibrált profilt, akkor nem zöldes, hanem kékes lesz a vonalak mögötti fehér háttér.
Állítsam be szemre a fehéret a monitor rgb gain csúszkáival, majd úgy indítsam a kalibrálást?
A monitor alatti beszürkülés valószínűleg azért volt, mert ráraktam a kalibrálóra az asztali tartóját (lehet kb. 100 gramm) hogy biztosan teljesen rálapuljon az alja a képernyőre, valamint ez a CCFL-es monitor nagyon fűt is, rendesen be is melegedett az eszköz és a nyoma is a monitoron a procedúra végére.
[ Szerkesztve ]
-
janos666
nagyúr
Ez hülyeség, ha van RGB Gain, akkor sem kötelező használni. Legalább is, ha DisplayCAL-al kalibrálsz, az biztos megoldja az 1DLUT-al.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Teasüti
nagyúr
Írtad korábban, hogy az rgb gain manuális állításával nem kell foglalkozni mert a kalibrálás azt is megoldja, viszont hogyha kikapcsolom kalibrálást (reset video card gamma table), majd belövöm kb. szemre a fehéret és visszarakom a kalibrált profilt*, akkor nem zöldes, hanem kékes lesz a vonalak mögötti fehér háttér.
Remélem ezt nem kell megmagyarázni miért nem jó így.
Viszont amit én nem értek, hogy miért színeződik el az a teszt minta. Erre nem is láttam különösebb magyarázatot az Eizo oldalán, legalábbis nem említik mit jelentenek ezek a jelenségek. Felteszem az éles és keskeny függőleges vonalak nehéz feladatnak bizonyulnak annak a képernyőnek a subpixel geometriája miatt. Elvileg ha a szürke skálád helyre kerül, akkor nem kéne látnod elszíneződést itt sem. Gondolom...
Ha csinálsz egy report-ot a profilról (Verification), akkor ott lesz egy RGB Grey balance grafikon. Azon látni fogod, hogy mennyire szürke a szürke. Az Eizo teszt vhol középtartományban lehet ránézésre....És akkor ezzel el is érkeztünk oda, hogy a kalibrációhoz elengedhetetlen a tapasztalat és a kellő információ a teszt alanyról: megfelelő korrekcióval és beállítással addig kísérletezni, amíg a profilozás utáni hitelesítés is kielégítő eredményt ad. Én a mai napig nem tudok kihozni a monitoromból annyit, mint mások. Pedig napokig gyurmáztam már vele. Nálam a kontraszt rendre alacsonyabb, mint a többieknek és még nem jöttem rá mit rontok el. Sajnos a tesztoldalak nem közlik le a kalibráló szoftver beállításait, csak az eredményeiket. Illetve nincs univerzális recept sem pl a fekete pont eltolásra és korrekcióra, stb. a haladó beállításoknál.
Tekintve, hogy nálad túlmelegedés is szóba jöhet, ezért javaslom bekapcsolni a haladó beállításokat és az első fülön a fehér és fekete pont elcsúszás kompenzációt. Ezzel javíthatsz kicsit a pontosságon. Persze csak addig, amíg a panel működőképes marad és nem "megy el" a képe.
Ezt a szürkülést amúgy sem értem, nekem a ccfl technológiából egy monitorom volt csak, kb 10 éve és nem rémlik, hogy az szélsőségesen melegedett volna.
Talán ideje nyugdíjazni ezt a monitort.Állítsam be szemre a fehéret a monitor rgb gain csúszkáival, majd úgy indítsam a kalibrálást?
A szemed becsap. A környezeti világításhoz alkalmazkodik. Ha szemre is jó lenne, kidobnánk a műszereket az ablakon.
De végső soron "csak" multimédiára kell, szóval nem rugóznék túl sokat az ügyön. Ha tetszik az eredmény, akkor kit érdekel, hogy a szürkeskála helyenként zöldbe csúszik kicsit, vagy a színhőmérséklet 200 Kelvinnel melegebb, vagy az átlag Delta E relatíve gyenge?
Legyen egy szemnek könnyen emészthető természetes képed, emberi bőrszínekkel és ne legyen neonszínű egy gyümölcs vagy akármi és már jó is vagy szerintem.
Ehhez igazából semmi más nem kell, mint egy semleges színű szürke skála egyenletes átmenetekkel. Ha ez megvan, akkor a színátmenetek és a kontraszt is hű lesz a valósághoz.[ Szerkesztve ]
-
FistXL
senior tag
válasz Teasüti #4944 üzenetére
Most legutóbb úgy kalibráltam, hogy a monitoron is behúztam az rgb gaint az interactive display adjustmentben a legkisebb deltaE-re törekedve, ami 0.4 - 0.3 volt. Így végre nincsenek vertikálisan menő fekete vonalak mellett zöld vonalak az eizo tesztben. Report
Néztem 100 000Ft alatti LED-es VA monitorokat újonnan, nekem valahogy nem jön be a képük, olyan ridegek. IPS monitort meg az ips glow miatt biztosan nem veszek, szóval marad ez, ameddig tönkre nem megy, vagy ameddig nem találok egy hibátlan 2709-et
Engem igazából csak az zavar, hogy ennyire gyenge kontrasztot kapok kalibrálás után. Egy 2008-as PH tesztben 120cd/m2-re kalibrálták, 1436:1-es kontrasztarányt kaptak, én pedig 595:1-et. Oké, nekem végül 191cm/m2-es fényerőre kalibrálta, valamint ez a monitor már 13 éves, de szerintem ez még így is siralmas. Meg talán szemre a gamma kicsit túl van lőve, de ez a legkisebb gond.
Azon gondolkodtam, hogy szervizmenüből a 6500k alatt bekalibrálom, osd-ben pedig felhúzom 100-ra az rgb gaint, de nyerek ezzel valamit (fényerőt, kontrasztot)?
Ráment már 3 éjszakám, hogy tesztelgessem, szóval nekem ez nem teher, úgy is itthon esz most a fene, legalább szerzek némi tapasztalatot ebben a témában is. -
Teasüti
nagyúr
Arra figyelj, h fekete háttérrel és besötétített szobában mérj ha tudsz. Nálam az i1Pro akárhogy teszem a monitorra, nem szigetel tökéletesen. Zseblámpával simán el lehet húzni az interaktív mérést fél-egy kandelával. Az pedig fekete mérésnél katasztrófa lesz, ahol nulla közeli értéket kéne mérni. A kontrasztarány meg a legsötétebb és legvilágosabb értékekből adódik.
A gain feltolásával nem hiszem, h nyersz bármit, szerintem azok csak arányszámok egymáshoz. De próbáld ki, meglátjuk.
Elvileg a max fényerő meg nem szól bele a kontrasztba lcd monitornál, a kijelző tartalma fizikailag nem változik mindegy milyen háttérvilágítást raksz mögé.
Kontraszt az papíron nálam is siralmas tesztelők eredményeihez képest, de ez van. Erről írtam feljebb. Nem akadályhoz semmiben igazából és szemre rendben van a kép. -
veterán
Sziasztok!
Van olyan szolgáltató az országban, akitől lehetne bérelni kalibráló eszközt, futár útján? A vásárlással, majd a 14 napos elállással nem szeretnék trükközni, nem stílusom suttyóskodni. Van három ugyanolyan monitorom (csak eltérő életkorral), be kellene őket mérni, mert full azonos profil és kimenet beállítások mellett is rettentően eltérnek az árnyalatak, szerintem 500 kelvin biztos van köztük... Három monitort gépestől felvinni valahova nem buli, ráadásul vidéki vagyok (Szeged és Kecskemét van elérhető közelségben), így egyszerűbb lenne bérelni valamit pár napra, és helyben megcsinálni, majd visszaküldeni.
Köszi a tippeket (ha lesznek)!
-
kuyarashi
őstag
Szia!
A bérlés elég ritka, inkább arra számíthatsz, hogy valaki a fórumból, aki a közeledben lakik, kimegy és intézi. Valószínűleg jobb is, mintha tapasztalatlanul magadnak csinálnád.
Fontos, hogy a kalibrálást mondjuk néhány havonta illik elvégezni (CCFL háttérvilágítás esetén havonta). A te esetedben pedig ez kritikus, hisz 3 megjelenítő összekalibrálásáról van szó. Valószínű, hogy az eldriftelés sem lesz azonos mértékű, de teljesen egyforma valószínű, hogy sosem lesz a 3 monitor. (Persze, ha minden jól megy, szemmel láthatóan zavaró különbségek nem lesznek.)
Arra akarok kilyukadni, hogy ilyen esetben legcélravezetőbb, ha beszerzel egy saját kalibrálót.
iNEO DSGN • (csillagászati maszkok, alkalmi faldekorációk, exkluzív termékek) • https://ineodsgn.hu/
-
veterán
válasz kuyarashi #4948 üzenetére
Köszönöm a tanácsot, illetve az információt. Én is szemeztem a vásárlással, még csak nem is az ára rettent el, inkább a szakértelem hiánya, bár nem tudom, mennyire összetett egy ilyen művelet. Nem áll tőlem távol az IT, így gondolom, azért előbb-utóbb kitanulnám. Mit érdemes venni W10 alá? Hobbi fotós vagyok, és a monitorok se túl nagy számok (elvileg 97 srgb lefedettség), ebből szeretném kihozni a legjobbat.
-
kuyarashi
őstag
i1D3. Mint mindennek, az i1Display Pro-nak is felkúszott az ára. Én használtam, 42.000 Ft környékén vásároltam.
Ami ez alatt van, az általában "kémiai alapú", ami 1-2 alatt már nem lesz hiteles'. És ez full komoly. Tehát megveszel egy ilyen kalibrálót és 2 év múlva már nem kalibrál helyesre.
Az i1D3 (több neve is van) a gyorsaságáról híres - ha nem ez a leggyorsabb - ráadásul kimondottan pontos is és mivel nem kémiai alapú, évek múlva is precíz lesz. Tehát ez a leginkább ajánlott műszer a piacon. Sajnos most elég húzós az ára, valaki ennyiért vesz 32"-os monitort. Egyébként már hosszú évek óta gyártják ezt, de nemrégiben kijött a Plus változat, de igazából az ez után következő, szinte legendás basICColor Discus már a 330.000 Ft-ot súrolja. (Ezen is meglepődtem, mert legutóbbi emlékeim szerint 240.000 Ft.)Az i1D3-at a legtöbb monitorgyártó támogatja, tehát ezzel lehet hardveresen kalibrálni sok típust. Ez régebben volt fontos szempont, ma már a szoftveres kalibrálás is simán ad nagyon jó, vagy akár jobb (előnyösebb) eredményeket. Abba pedig bele se menjünk, hogy a HW kalibrálásnak is két fajtája' van, vagy abba, hogy ezeket lehet kombinálni, stb.
Szóval a profilozást, a kalibrálást többféleképpen is lehet csinálni, lehet benne fejlődni. Egyedüli kivétel például akkor van, amikor egy adott monitort, adott kalibrálóval és szoftverrel, hardveresen állítunk. Mondjuk a Dellnél van ilyen, hogy pár kattintás és megy minden magától. Ennek vannak előnyei is és hátrányai is, de ez téged egyébként sem érint, mert a hardveres kalibrálást csak viszonylag kevés, profi monitor támogatja.
[ Szerkesztve ]
iNEO DSGN • (csillagászati maszkok, alkalmi faldekorációk, exkluzív termékek) • https://ineodsgn.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Alienware AW2725DF GAMING Monitor! OLED / 360Hz / 0.03ms / 2560x1440
- LG (38WR85QC-W.) 38" 4K GAMER 144Z PRÉMIUM LED MONITOR ! AKCIÓ!
- Lenovo ThinkVision T24i FHD IPS 60Hz monitor garanciával hibátlan működésse
- Asus Rog XG43UQ 4k Gamer Monitor!43"/VA/10bit/144hz/1ms/G-sync-Freesync/HDR1000/KOnzolhoz is!
- LG 27MR400 Monitor
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest