Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
Kezdd az iProfiler és a LUT manager uninstallálásával, mert csak bezavarnak! A DisplayCAL is tud validálni, nem kell ahhoz külső program.
Ha lefotóztad a szervizmenüt, mielőtt elállítottad, akkor az alapján állítsd vissza, ha nem akkor...kezdj imádkozni!
Reseteld gyárira a monitort, akkor, natív fényerőn és kontraszttal mérd meg a színterét, utána sRGB emulációt beállítva tudod kalibrálni (akár teljesen automatikusan is).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
El lehet rontva a full/limiet range converzió. A lejátszó által használt renderer-ben kell beállítani. Használj MPC-HC mellé madVR-t.
Lehet. Rögzíted a ColorChecker-t, kimentesz egy képkockát a RAW képből (mindenféle processing nélkül), készítesz róla ICC profil-t (egyéni döntés, hogy matrix+gamma, vagy LUT alapút, de előbbivel próbálkoznék), aztán egy link profilt alapján (ami a camera RAW térből valamilyen szabvány cél színtérbe map-el, pl. Rec709-be, vagy abban, amiben a project fut, akár pl. ACES) egy 3DLUT-ot, amit rá tudsz húzni a képre.
De nem lesz egyszerű. Csak arra az egy szenzor+lencse+világítás együttesre lesz érvényes (bár a lencse cserélgetést szerintem még elhanyagolhatod, ha nincs rajtuk eltérő szűrő). Tehát alapvetően különböző profil kell napfényre, neoncsövekre, LED-es lámpákra, stb (főleg, ha a fehéregyensúlyt is a profillal akarod kezelni), vagyis akár minden új jelenetnél rögzíteni kell a ColorChecker-t (úgy, hogy ne legyen rajta tükröződés, egyenetlen árnyék, jól legyen exponálva, stb), és új profilokat generálni.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Lehet, csak rendszeresen használnod kell a ColorChecker-t és többször generálnod 3DLUT-ot.
De amúgy, lehet hogy kielégítő eredményt kapsz, ha csak nyári, dél környéki napfényre lövöd be egyszer, abszolút helyett relatív módban készíted a link profilt, aztán hagyod egyetlen 3DLUT-al, és utána hagyományosan szemre állítod ezen felül a fehéregyensúlyt a jelenet világításának és a megálmodott képélménynek megfelelően. Mert ugye utóbbi sem mindegy, attól függ mit csinálsz... Ha pl. dokumentumfilmet (teszem azt múzeumokban festményekről, vagy szabadban állatokról), akkor talán szeretnél abszolútban dolgozni, de ha játékfilmet (tegyük fel valami sci-fi, aminek köze nincs a valósághoz), akkor úgyis az a lényeg, hogy a végén mit szeretnél látni, nem azt, hogy mi mit láttál eredetileg a forgatáskor a szemeiddel.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Teasüti
nagyúr
Szerintem jobban jársz, ha szkópon húzod be a colorchecker színeit ahova kell.
Kb mindenki ezt csinálja és így is oktatják.
Egyes szoftverek, mint például Davinci Resolve automatikusan el tudja végezni ezt a műveletet pár támogatott márkával (X-rite az pont kompatibilis).
Ellenben videó esetén még sosem láttam senkit LUT-talb.szakodniszínkorrigálni (kivéve technikai LUT, mondjuk színtér konverzió, stb), ahogy janos666 írja.
Javaslom gyere át ide, itt kaphatsz tippeket. -
Csak annyit toldanék még hozzá a korábbi hsz-emhez, mielőtt félreérthető leszek:
A monitorodat azt persze abszolút módban kell korrigálni 3DLUT-al (hardware-be töltve, ha tudja, vagy szoftverből, ha csak úgy megy). Különben nem lesz jó, amit szemre behúzgálsz...
(Ha érdekel, én elég sokat pepecselgettem már monitorokkal egy colorist-nak is.)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Teasüti
nagyúr
Nem igazán. Kamera profilozásnak nem az a célja, hogy korrigált színeket kapj. Az sajnos kamerától függetlenül sokkal inkább a jelenet világításán múlik. Ezt pedig jelenetenként kell korrigálni, már ha az a cél, hogy egyeztesd a színeket is a videóban klippenként egymáshoz és más gyártmányú kamerákhoz is.
Kamera profilozást is inkább úgy kell elképzelni videónál, hogy nem egy egyetemes sztenderdhez igazítanak, mivel olyan nincs - a színkorrekció is többé-kevésbé szubjektív. Hanem mondjuk egy másik kamerához. Pl. Canon színeket Sony-val, vagy Fuji színeket Panával, stb. Erre vannak már LUT-ok, amik emulálnak egy adott képprofilt egy adott kamerán a te kameráddal készült log-on. De ettől függetlenül a felvett jelenetben lévő színek a beeső fény minőségétől függenek leginkább, emiatt úgyse úszod meg a pepecselős munkát ha ezt korrigálni akarod egy adott kamerán. Két különböző kameránál már lehet LUT-ozni, hogy legalább a kettő közti eltérést minimalizálni - de ez is csak kiindulási alapnak jó.Szóval a továbbiakban én a videóvágás szerinti színkorrekciót nem mosnám össze a kamera profilozással (vagy bármilyen eszköz színkalibrálásával, ami azt illeti), mert semmi köze a kettőnek egymáshoz.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Netflix
- World of Tanks - MMO
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Politika
- PlayStation 3
- Cyberpunk 2077
- Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
- Gray Zone Warfare
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen