- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
Új hozzászólás Aktív témák
-
mr_ricsi
veterán
Sziasztok.
Belefutottam néhány érthetetlen jelenségbe.
Egy CCFL-es LCD TV szerviz menüjében vannak fullscreenes R-G-B-W-Bk képernyők. A fehér képernyőnél Spyder3+HCFR segítségével beállítottam 121,3 cd/m2 fényerőt. (35% backlight, 20%fény, 80% kontraszt)
Aztán a media playeremen lejátszottam a HCFR MP4 tesztjei közül a 10% szürke lépcsőket. A 100% fehérhez viszont csak 65 cd/m2 fényerő tartozik. A másik HDMI-n a DVB-T player médialejátszójával úgyszintén 65 cd.
A 100% backlight-fényerő-kontraszt állásban van HDMI-ről 120cd, miközben a szervizmenüben ilyenkor 350cd/m2 a fényerő.A másik dolog, hogy leszedtem néhányféle szürke árnyalatos tesztábrát. A media playeren lejátszva az egyiknél 14% fényerő mellett már határozottan látszik az 5(4,7)%-os szürke. A másik ábránál 45% kell, a harmadiknál 64%.
A harmadik dolog, hogy valamelyik HCFR tesztben ha felhúzom a fényerőt, a 0%-os fényerejű mérési téglalapot még sötétebb háttér veszi körül.
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
Köszönöm a választ, így már kezdem sejteni, hogy milyen infókra van szükséged.
Nem PC a forrás, hanem egy ACRyan Mini1 player, és innen az MP4 tesztcsomag.Azt tisztázzuk rögtön, hogy csak "méregetek", mert ezt a legnagyobb jóindulattal sem lehet kalibrálásnak nevezni.
Pár hete unalmamban a Spydert ráakasztottam a TV-mre, és lemértem a fényerőt. (Akkor még Panasonic DVD és PAL ISO tesztcd volt a forrás, komponens csatin). Kiderült, hogy évekig 45cd fényerővel használtam. Beállítottam a 120cd/m2-t, a fényerőt és a kontrasztot pedig tesztábra nélkül szemre.
Aztán napokig kerek szemmel néztem a filmeket és a műsorokat. Ugyanis a bőrszínek természetesek lettek, látszott, amikor a színész elvörösödik például. A bokrok már nem zöld pacák voltak, hanem különféle zöld árnyalatú leveleket láttam rajtuk.
Aztán pár nap után már feltűnt néhány hiba is:
- egy ponton túl a szürke színeknek nincs árnyalata, hanem fehér foltok vannak
- a fekete túl világos
- a színek csak világos, például napsütéses felvételeken gyönyörűek. Ahogy sötétül a képtartalom, úgy lesznek egyre természetellenesebbek.
Az utolsóról azt gondoltam, hogy gamma beállítási probléma lehet, de ilyen szabályzó nincs a TV-ben.
Az első kettőt pedig azzal szeretném megoldani, hogy beállítom a fehér és a fekete szinteket.
Ezügyben méricskéltem, amikor a leírt 3 jelenséggel találkoztam..Azt olvastam, hogy a TV-t a leggyakrabban használt jelforrásról érdemes kalibrálni. De én leginkább TV műsort nézek. Ezért vagyok teljesen tanácstalan. Azt gondolom, hogy nekem valamiféle "szabványos" állapotot lenne célszerű elérnem, és aztán bízni benne, hogy a műsorszolgáltatók és a kábeltársaság is ugyanehhez kalibrál.
A 3. problémámat a leírásod alapján megértettem, azt hiszem. A tesztábra a 0% értékhez nem 0,0,0 RGB tartozik, mert az a szabvány nem enged meg ilyen mély feketét. Ezért lehet nála sötétebb a keret.
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
"Pontosan hogyan határozod meg a brightness / contrast / backlight értéket? "
A Toshiba service manual azt írja, hogy gyárilag 20 bri és 80 cont értékekhez állították be. Ezeket vettem alapnak, aztán a service menüben a HCFR+spyderrel mértem a fehér képernyő fényerejét, és a backlight-ot addig növeltem, míg 120 körüli értéket mértem. Amikor ez megvolt, megpróbáltam tesztábrákkal és tesztdvd-kkel szemre beállítani a fényerőt és a kontrasztot. (nem sok sikerrel)Tegnap a Datacolor Spyder3 TV szoftverével és a Pana DVD-vel végigmértem, és úgy is csak 75cd fényerőt mutatott. Feljebb húztam a backlight-ot, és még egy mérést végigcsináltam. (Kb. fél óra egy mérés, mert a Toshiba éppen a mérési területre teszi ki az OSD menüjét, így sokat kell a gombokat nyomogatni. A fényerőt pedig csak a teszt végén árulja el.)
Jelenleg 100cd/m2-ig jutottam. Most a fényerő és a kontraszt jól van beállítva. (Ránézésre) Sötét és világos képernyőkön is vannak részletek. És a DVD-s beállításokkal a TV műsorok is hasonlóan néznek ki.A színbeállítás viszont óriási csalódás.
"Kell lennie gamma állítási lehetőségnek is a szervizmenüben"
Ezek vannak:
R CUT OFF, G CUT OFF, B CUT OFF
R DRIVE, G DRIVE, B DRIVE
BRIGHTNESS CENTER
COLOR CENTER
BASE BAND TINT
CONTRAST MAX"Szintén a szervizmenüből kalibrálható (akár a tuner csatornánként is, ha a TV támogatja)."
De ehhez külső jelgenerátor kellene, nem?Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
A harapófogó sem segítene. Amit nem tudok, azt kínzással sem lehet kiszedni belőlem.
Ha nagyon követelőzöl, akkor tessék, erre hasonlít. De az enyém jóval porosabb.
És ugyan nem kérdezted, de azért mondom, hogy nálunk analóg kábelTV van!Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
"Lehet ha megpucolod a rárakódott portól, akkor visszanyeri a fényerejét."
Negatív. Anyámmal az ITT TV-jét ilyen ok miatt cseréltettem ki pár éve. Kétszer nem követem el ugyanazt a hibát."mielőtt bármihez is nyúlnál fotózd le a menü képernyőit, hogy ha valami nem stimmelne vissza tudj állítani az eredeti beállításokat!"
Opcióztam már korábban is TV-ket. Igaz, azok még CRT-k voltak. Ez a Toshiba majdnem ki is cselezett.Találtam egy másikhoz való szervizkönyvet,"
Az szinte betűre megegyezik az én TV-m szervizkönyvével, ezért nem lettem okosabb.
A neten is keresgéltem, de csak CRT tv-khez találtam leírásokat, de azoknál nem ugyanazt jelenti a "brightnes center" például.Ezért megnéztem, hogy melyik mit csinál.
Azt vettem észre, hogy az R-G-B CutOff és Drive szabályzók az egész TV-re egységesek, viszont a BRIGHTNESS CENTER, COLOR CENTER, BASE BAND TINT, és CONTRAST MAX minden bemeneti forráshoz és az ATV/DTV-hez külön állítható.
A BRIGHTNESS CENTER szerintem a feketeszintet állítja, a COLOR CENTER a "szín", a BASE BAND TINT színárrnalat, a CONTRAST MAX pedig a kontraszt.
Azt tervezem, hogy egyik bemenethez kalibrálok, aztán a többi bemeneteknél nem az OSD menüben lévő beállításokat módosítom, hanem a szervizmenüét. Így elérhetem, hogy az OSD menü azonos beállításai mellett minden műsorforrás hasonlóan nézzen ki. És hogyha pl. a világos szoba miatt feltekerem a fényerőt TV nézés közben, akkor a HDMi fényereje is menjen vele szinkronban.
Nem tűnik butaságnak, csak borzasztóan sokat kell mérnem. És előtte logikusan végiggondolni, és megtervezni az egészet.Más: jelenleg még a világossággal vagyok elfoglalva, de egyszercsak eljutok a színekhez. Már ezt is méregettem, és nagyon nem tetszik, amit a Spyder előállít. A HCFR-ben láttam, hogy be lehet tölteni korrekciós fájlt. Hol (ki) végez colorimeter hitelesítést?
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
válasz mr_ricsi #1589 üzenetére
Az első jelenségre megvan a magyarázat. Ha annyira felhúzom mindhárom színcsatorna erősítését, hogy a PAL tesztDVDről is 120cd/m2 legyen a fényerő, akkor rendkívül kesze-kuszává válnak a görbék. A cut-off és a drive szabályzókkal nem lehet még nagyjából sem egyenessé varázsolni.
Ahogy csökkenteni kezdtem az erősítést, egyenesedtek a vonalak. Végül kb. 15%-ot tudtam felfelé húzni a kiinduláshoz képest. Így nyertem egy kis kontrasztot (280->320), és pár wattal csökkent a fogyasztás is.Vagy a panel vagy a meghajtó fokozat nem túl lineáris, ezért gyárilag kerestek egy olyan beállítást, amelynél viszonylag egyenes az átvitel. Emiatt van leszabályozva az egész.
Majd pár nap múlva ki fogom próbálni, hogy felhúzva mennyire rondák a színek, mert ha nem zavaró, akkor az 500:1 kontrasztot és a 25W-tal kisebb áramfogyasztást fogom választani.
[ Szerkesztve ]
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
Még mindig TV vonalon: a nagy kontraszt mire jó
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
"Hogy a legsötétebb rész még sötétebb legyen a legvilágosabbhoz viszonyítva, a legvilágosabb pedig még világosabb a legsötétebbhez képest."
És a gyakorlatban ennek mi a látható előnye?
Most eljutottam 400:1 kontrasztig, van 0,3cd/m2 feketém. Tényleg, a fekete most feketének néz ki.
A sötétben játszódó felvételeken is lehet látni a részleteket (Renbó lopakodik a vietnámi haláltábor felé), a havas- és tengerparti tájak is szépek. A stúdióban készült tv sorozatok egy része, és a profin bevilágított mozifilmek is szépek.Viszont: ha egy képen van nagyon világos és nagyon sötét rész, akkor az emberi szem a világoshoz alkalmazkodik, és a sötét részen nem lehet megkülönböztetni a részleteket.
Pl: a barlangban egy fáklya világít. A fáklya lángja ~120lux. A bevilágított területen látszanak a részletek, de a sötét területeken már nem észlelhető, hogy barlangi vércsigák kúsznak éppen a mit sem sejtő áldozatuk felé. Vagy fullHD-s kézikamerás hortobányi műsorban a riportalany úgy nézett ki, mint az Opera Fantomja, mert a feje egyik oldala árnyékban volt, a másikat sütötte a nap, és az árnyékos oldalon semmi részlet sem látszott, csak egynemű feketeség. A feketeszintet megemelve, azaz a kontrasztot elrontva sokkal jobb lett a sötét részek megkülönböztethetősége.Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
Igen, ezt mondja az elmélet, merthogy a való világ is végtelen kontrasztúnak tekinthető. De másrészről: mit tud ebből a szemünk feldolgozni? 10000:1 kontraszt és 100cd fehérszint esetén a legsötétebb fekete 0,01cd-ra adódik, miközben az emberi szem 0,5cd alatt már nem lát színeket. De eleve ha 100 cd fény jut a szembe, akkor a szem kontrasztátfogása csak 40:1 - 200:1 körüli (ez sok tényező függvénye), vagyis 0,5-2,5 cd alatt nincsenek már részletek.
Olvastam olyan leírást, ami szerint a TV felvétel helyszínét úgy kell bevilágítani, hogy a legvilágosabb és a legsötétebb fényerő aránya 40:1 körül legyen. Kérdésem: ha a műsor készítője nem igazodott a szem sajátosságaihoz, akkor ezt én miért ne korrigálhatnám a TV-m fényerő szabályzójával?
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
"A szem kontrasztátfogása a működési elve miatt kb 14FÉ. Ez pedig nem 1:40-1:200 körüli"
Ez a teljesen nyitott majd zárt pupilla esetén mérik. Ha napsütéses helyen állva benézel egy lakás ajtaján, az egyébként normálisan megvilágított helyiséget is feketének látod." A TV felvételeknél a gagyira optimalizálnak, nem a minőségre, de a filmeknél már más a helyzet."
Ha hozzáértő világosító és operatőr dolgozik, akkor figyelembe kell venniük az átviteli rendszer jellemzőit. A PAL rendszeren max átvihető fényerőt, a TV készülékek sajátosságait, stb.
A diák kontrasztátfogása 6-7FÉ, gondolom a mozifilmek is hasonlóak lehetnek. Ez pedig 1:60 - 1:120 körüli kontraszt. A szakembereknek itt is illik dolgozniuk, hogy a képen ne legyenek ennél nagyobb fénykülönbségek.[ Szerkesztve ]
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
Nem gondolnám, hogy a számolásban tévedtem. Úgy tudom, hogy minden plusz 1 FÉ az dupla fénymennyiséget jelent. Akkor a 14 FÉ = 2^14 = 16384:1. Én végig így számoltam.
A diafilmet innen néztem, ha rosszat írtam, akkor utána hazudok.A szem érzékenységével kapcsolatban pedig újra hangsúlyozom, hogy az általad leírt értékek úgy adódnak, hogy nagyon sötétben és nagyon világosban mérnek egyet-egyet, aztán a kettő arányát veszik alapul. De én nem erről beszélek.
A monitorodon a win hátteret állítsd be fehérre, aztán a képernyő közepére tegyél ki egy kb. negyed képernyő méretű MPC-HC ablakot, amiben fut egy film. Aztán nézd meg, hogy a sötét részleteket mennyire tudod kivenni. Így, amikor egyszerre kellene látni a világost és a sötétet, már nem tud a szemed tizenezerszeres átfogást."De ha már TV-re optimalizálsz, tudnod kell, hogy a PAL szabvány 2.8-as gamma értékre alapul, tehát a 2.2-es görbe nem lesz jó hozzá."
Minden ötletnek és javaslatnak örülök, de erről már olvastam. Most éppen olyan beállítás van a TV-mben, amivel 2.77 a gammája.[ Szerkesztve ]
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
"Viszont azzal számolj, hogy ezzel a beállítással az összes többi tartalom fog hibásan megjelenni, de az analóg adás jó lesz"
A TV-vel analóg és digi műsorokat is nézek. A jellemzők egy része egyáltalán nem állítható (pl. gamma), csak valami más jellemző állításával változik. Viszont a jellemzők egy része minden bemenetre külön is beállítható (fényerő, kontraszt, szín).
Azt már látom egy ideje, hogy tökéletes beállítást nem lehet elérni, csak valamiféle olyan kompromisszumot szeretnék, amivel együtt tudok élni. És mindez várhatóan rohadt sok melót fog igényelni, mert 5 bemenetre külön-külön kell mérni.A különféle jellemzőket egyenként próbálgatom. Beállítom több értékre, aztán megnézem, hogy milyen hatással van a képre és rám.
A legtanácstalanabb az analóg TV esetén vagyok. Jelentős különbségek vannak a csatornák között. Könnyedén kiválaszthatok 5-6-ot, amelyeknek nagyon pirosas az árnyalata, és 2-3-at amelyek nagyon sötétek. Nem tudom, itt hogyan állítsak be szabvány értékeket. Talán kérjek 20 percnyi tesztábrát a Kívánságműsorban
A napokban az jutott eszembe, hogy a DVD kompozit jelét átküldöm a VCR elektronikáján, és beküldöm a TV antenna bemenetén. Ha a VCR-t jól állították be annak idején, akkor még használható dolog is kisülhet belőle."A szem érzékenységére hangsúlyozom, az általam leírt mennyiség a napfényes (tehát világos környezetben mért) dinamikaátfogása. Sötét környezetben ennek közel 1000x-t tudja..."
Ha a képernyőre ki teszel egy 120 luxos karikát, akkor mellette 0-2,4 lux között nem tudsz részleteket megkülönböztetni. Márpedig ez 50-es kontraszt, akárhogy számolom. Az LCD-m feketéje 0.3cd. Ezen a fekete képernyőn viszont már a 0.306cd-s képpont is világosabbnak látszik. (elméletileg)Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
Sziasztok!
Az egyik ismerősöm tervezi, hogy vásárol egy vadi új Colormunki Display-t, nekem pedig van egy páréves Spyder3-asom. Láttam teszteket, miszerint gyári állapotukban összehasonlítva a Display kb. 10x pontosabb a Spyder3-nál.
Azt szeretném kérdezni, hogy van-e esetleg valamiféle lehetőség, hogy a Display segítségével pontosabbá tegyem a Spydert? (Nem az alkatrészek átpakolására gondolok, hanem valamiféle kalibráció-szerű összehasonlító mérésekre)
[ Szerkesztve ]
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
Nem hallgat senkire, mert ő tanult fotózást, ezért ért hozzá, más meg nem ért.
Valami olyat akar, hogy a tesztkártyát lefotózza, aztán a CmD segítségével a képernyőn beállítaná a helyes színeket. Így a kamera és a monitor színterét egy lépésben korrigálná. Hiába mondom neki, hogy a tesztkártya megvilágítása nagyban befolyásolja a színeket, emiatt minden helyszínen először tesztkártyát kell majd fotóznia, és minden fotósorozatnál újra el kell végeznie a kalibrációt, ami így borzasztó időigényes.Azt gondolom, hogy a CmD-hez mellékelt szoftvert sem tudja majd használni, mert nem arra találták ki, ami neki kell.
A további pedig, hogy fotóslaborban csináltatja a papírképeket, ahol -szerinte- szabványos színekkel dolgoznak, ezért amit a képernyőn lát, ugyanazt fogja papíron is visszakapni. Ha én fotóznék, ezt biztosan nem hinném el bemondásra.
Egyébként le merném fogadni, hogy azért húzódik a vásárlás, mert a Cm Smile-t vizsgálgatja, hogy nem lenne-e számára megfelelő a CmD-nél még olcsóbban.
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
2 kérdésem lenne:
az elsőt én szeretném tudni.
TV, HDMI bemenet, médialejátszó üzemel rajta. A korrekt módszer az volna, hogy a mediaplayerről tesztábrát küldök a TV-re. A gyors megoldás szerint pedig a laptopot és a TV-t összekötöm, és ha szerencsém van, akkor kommunikálnak, és mindent elintéznek egymás között, miközben én sört kortyolgatok.
Lehet-e olyan mértékű képminőségbeli különbség a két módszer között, hogy ne a sört válasszam?A másik kérdés a haveromé (aki még mindig nem tudja, hogy CmD-t vesz, vagy valami mást):
A mobiltelefon tesztekben a kijelző színhőmérséklét és kontrasztját hogyan és mivel mérik?Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
"Háttérfény, kontraszt, fényerő, vízszintes élesség, függőleges élesség, színtelítettség és árnyalat."
Háttérfény 100%, kontraszt 0%, fényerő 100%. (Az összes többi felsorolt paraméter közép értéken, vagy "normál" állásban legyen.
Ezután a dipscalgui-ban a "white point" mérést csináld, és a háttérfényt húzd le addig, amíg a "current" után 120 cd/m2-t legjobban megközelítő értéket nem látsz.
[link]Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
A játékprogramok mennyire veszik figyelembe a win alá beállított színprofilt?
(A hétvégén az unokaöcsémnek magyaráztam, hogy mire jó a színmenedzsment, és első kérdése az volt, hogy játékok alatt is működik-e.)Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
A CCC az indulása után felülbírálja a beállított színprofilt. Kipróbáltam, A10-es APU és a legújabb Catalyst.
Felraktam a drivert CCC nélkül, színkalibráltam, a profilt beállítottam a win színkezelésben. Néhányszor újraindítottam. Ezután telepítettem a CCC-t. És elrontott mindent.Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
A kérdéseidre a válaszok:
LUT managerrel nem néztem, de jó ötlet, ma este megejtem.
Mindenesetre látványosan visszaáll az eredeti színre. A win asztal betöltése után néhány másodperccel kékes árnyalatra ugrik a kép. (10000K a gyári beállítás, ezért könnyú meglátni a különbséget) A windows Színkezelésében néztem, és a kalibrált profil van továbbra is a monitorhoz rendelve.A beállítást ez alapján csináltam: [link] És legalább 1 hétig használtam a notit, közben bejelentkeztem más felhasználóként, újraindítottam, stb, és az új profil jól működött.
Nem, de többször is újraindítottam a gépet. Mint ahogy írtam, helyes színekkel jelenik meg a win asztal, és néhány mp után változik meg. (De ezt is megnézem még egyszer)
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
Telepítettem a CCC-t. Be is kékült a képernyő. Ezután a Színkezelésben beállítottam a kalibrált profilt. Újraindítottam a wint. Az Asztal indulása után néhány mp-el ezt láttam:
És miután a Színkezelésben ismét beállítottam:A CCC-ben ez a gomb lesz aktív, amikor a kalibrált profilt állítom be:
Az a legmeglepőbb, hogy miután még egyszer újraindítottam a gépet, megmaradt a szín.Most tesztelem, hogy később nem gondolja-e meg magát.
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
"Az OS/videó kari/fényviszony/öregedés -től való függés a saját kalibrátor felé tol."
Az Asus MG279Q egy 144Hz-es gaming monitor. Ha feltételezem, hogy főként játékra fogod használni, akkor nálad a színhelyesség annyira nem kritikus, inkább a fehér- és a feketepont.
A véleményem az, hogy számodra bőven elég 1x a boltban kalibráltatni, és aztán többé ne foglalkozz vele. (Az .icc profilt mentsd el, és jegyezd fel a monitorod beállításait, hogy később ne ezek hiánya miatt kelljen újra pénzt kiadnod. Ha mindenképpen költekezni akarsz, akkor 10000 üzemóránként újra beméretheted. Ez napi 8 óra használat mellett 3-4 év.)Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
Olyan nincs, hogy "általános használat". Írd le, hogy mire fogod használni, és akkor lehet javaslatot tenni, hogy milyen gyakorisággal kell kalibrálni, és mennyire komoly eszközzel.
A kalibrátorok a gyártástól kezdve folyamatosan vesztik el a pontosságukat. Használat közben is, és tárolás alatt is. A hőmérséklet, a páratartalom, a készülékbe jutó fénymennyiség mind hat rá. A 3 év nem szentírás, de a kalibrátornak is 2 évente le kellene méretni a pontosságát, és ennek függvénye, hogy szabad-e tovább használni. A kalibrátorok pontosságát viszont leginkább a gyártóik tudják ellenőrizni.Az pedig simán kerül annyiba, hogy egy 30-60 ezer Ft-os cuccnál nincs értelme elvégeztetni.
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
-
mr_ricsi
veterán
"webezés, képek, videók"
Ha webezés - internet böngészés; képek - nézegetése, rendezése; videók - nézegetése a felhasználás, akkor valóban nem létszükséglet. (És továbbra is fenntartom, hogy erre a célra elég lenne 1x kalibráltatni.)De ha webezés - webfejlesztés; képek - képek szerkesztése, komolyabb fotózás; videók - készítése, vágása, a cél, akkor ahogy *Ropi* írta, 3 havonta kalibrálást igényel, vagy még gyakrabban is, ahogy egyre professzionálisabb a felhasználás.
"Kivéve, ha találok még az ismerősi körömben olyanokat, akik szintén kalibrálnának és beszállnának a költségekbe."
A közös lónak mindig túros a háta.[ Szerkesztve ]
Sokkal kellemesebb úgy hibát keresni, ha tudod, hogy másban kell!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen