Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
-
-
Reggie0
félisten
-
koko52
veterán
Sokan azt hiszik a benzin/dízel a kúton terem a föld alól mint a víz. Vajon mennyi benzin/dízel/szén ég el 1 liter benzin/dízel előállítására.
A másik: napelem erőművet minden hova, ahol nem válik a termőtalaj kárára. a napelemet 100%-ban újrahasznosítják. (szilícium, üveg, alumínium, műanyag ami kb a termék 1%-a)"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
Pakmara
őstag
Ingyen szvsz semmi sincs. max nem akkor/nem az fizeti meg aki használja. Legyen így, legyen olcsóbb, de azoknak aki ma kriptóval foglalkoznak a 99%-a (nem, nem végeztem kutatást, csak egy vélemény) nem a szebb jövő megteremtése és az olcsó tranzakció motiválja, hanem a profit. Ezzel nincs is bajom, de pont emiatt nem kell őket fehér páncélú lovagnak lefesteni. Ennek a technológiának is van/lesz ára. Ugyanúgy el lehet majd lopni (akár virtuálisan is). Az inflációval meg, árfolyam rallyval kapcsolatban meg korábban már reagáltak.
-
Tehát 10x-100x 20e$ ill 1000$ = párszázezer$/coin. Nekem ez egyébként a csőd előtt a részvényeikben reménykedő befektetőkre emlékeztet, akik újra és újra elfelejtik, hogy az ember által kitalált "értékek" köddé válhatnak úgy, hogy sose kelnek fel.
Asszonyt-gyereket mindenesetre ne zálogoztasd erre a fogadásra.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Tomkaa
tag
Lehet hogy nehezen viseled, de semmi újat nem tudsz te se mondani, t72killerrel vagoyk egy véleményen semmi gyakorlati hasznot nem ad..... és hagyjuk már ezta messiás szerpet, hogy majd 10 év múlva.. meg fejlődő rendszere volt mindennek.... értem, én hogy benned ez most tudathasadás közeli állapotot eredményez. Muszáj kiállni valami mellett amiről te úgy gondolod, hogy igazad van, netán még bányászol is, végigkommentelheted a topikot betűrőlbetűre.... ettől függetlenül még jó nagy túró marad
-
És szerinted a sok kisbüfi hol ugrott be az éterbe, 0.5$-on?
Egy pénznek nem az lenne a dolga, hogy hitelezni lehessen vele? Ok, belinkelhetem neked induláskor, mondjuk 3 hónapos korában felveszel egy lakáshitelt ETH-ban. Eredmény?
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Pakmara
őstag
Nagyon jó dolognak tartom a megújuló energiatermelés előtérbe kerülését, de még sok baj van vele. Pl csúcs erőművet nem nagyon tudsz kb váltani vele mai tudás szerint. Nem akkor termelődik az energia mikor igény van rá ( energiatárolás nehézsége). Minden esetre jónak tartom + az elektromos közlekedést is.
[ Szerkesztve ]
-
koko52
veterán
A lovaskocsiról sem akart senki áttérni automobilra. Nem volt üzemanyagkút. És láss csodát.
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
koko52
veterán
+ a felkutatásuk és az arra épülő ipar. Na meg a 30 000 alkatrész vs 2000 (elektromos autó) alkatrész. Pár millió ember munkahelye mehet a levesbe.
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
koko52
veterán
A walleteket viszont ürítik rendesen. Pár millió coin eltűnt már.
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
dabadab
titán
"Igen a Ciprusiakat kéne megkérdezni a bankrendszer biztonságosságáról, meg valami Izland is rémlik..Venezuela?"
Ezeknek nulla köze van a bitcoinos értelemben vett biztonsághoz. Nem az történt, hogy gonosz hekkerek széjjelhekkelték a bank adatbázisát, hanem az, hogy felelőtlenül bántak a befektetésekkel. Ha BTC alapon működött volna a Landsbanki, akkor is ugyanígy csődbe ment volna.
Az a baj veletek, BTC prófétákkal, hogy kb. nulla pénzügyi ismeretetek van, úgy meg elég nehéz komolyan vehetően érvelni ilyen témában. (Más oldalról nézve meg persze árulkodó, hogy akik értik a pénzügyeket, azoknak nem akaródzik BTC-hívőnek lenniük )
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
sztanozs
veterán
Tök jó cég, majd ha kifosztják, akkor is azt mondod, hogy "ja, egy helyen tárolták a sok kriptopénzt"...
Itt is csak félmilliárd dollárt loptak el: https://www.reuters.com/article/us-japan-cryptocurrency/japan-raps-coincheck-orders-broader-checks-after-530-million-cryptocurrency-theft-idUSKBN1FI06S
[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
Tomkaa
tag
-
Pakmara
őstag
Bár ezt nem mondtad így promt (lehet én értem bele), de nem az a vízió hogy a kripro leváltja a hagyományos struktúrát. Egy olyanra rendszerre ahol nincs infláció? Ezért hoztam be a gazdasági vonalat, aminek ez nem biztos, hogy jót tenne.
Optimális mértékű infláció, az általad vázoltat nem nevezném annak. A kripto modellben viszont ez alapján rendszer szinten semmilyen nem lehet. Optimális se.
Feltűnt, kereslet-kínálat. Ha btc-ért lehetne ingatlant venni Mo-n és hirtelen megszaporodik az ingatlant venni akarók száma (viszont nem tudnak olyan gyorsan újabbakat építeni), akkor btc-ben is többet kell kiadni érte. Ez nem infláció?
A semmi fedezetre nyomot pénz rossz dolog. Ezt a kripto rendszert védő kommentben látni meglepő nekem.
-
Tigerclaw
nagyúr
A lehúzás nem technikai hozadék hanem emberi, ergó akkor is létezne ha cryptopénzes rendszerre térnének át. Akármiről is van szó hamar megjelennek a keselyük és hiénák, hogy részesüljenek másnak a vadászatából.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
sztanozs
veterán
Ugyan már a BTC ugyanúgy inflálódik (csupán a rendszer közeledik maximális BTC értékhez). Ezért is vágták ketté a BTC-t (hogy tovább lehessen inflálni).
170 - a BTC vel (és általában a kriptovalutákkal) pont ez a probléma: nincs beléjük építve semmi tisztességes kontroll. Gyakorlatilag ugyanúgy lophatók, mint a készpénz, csak sokkal könnyebben és nagyobb tételben.
[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
Pakmara
őstag
Ok én ezt is elfogadom. Viszont akkor ott vagyunk ahol a part szakad. Fenntartunk egy hagyományos pénzrendszert bankokkal, kp-val mindennel drágán és költségesen. +fenntartunk egy kripto pénzrendszert mellette olcsóbban de a 0-nál megint drágábban. Azaz nem valósul meg szvsz az olcsóbb rendszer.
Ha az arany funkciót tölti be. (vagy akár bármilyen stabil menekülő valutáét pl CHF) akkor arra megint csak érvényesek a kereslet kínálat törvényei. Valahol megborul valami a világon, mindenki elmegy kriptot venni aminek hatására felértékelődik. Vs valahol a világon olyan fejlesztés indul ami vonza a tőkét-->kripóbol ki és befektet-->kripto árfolyam esik.
A BC mint technológia lehet majd valamikor megkönnyíti a napi tranzakciókat, de továbbra is tartom. rendszer szinten nincs ingyen és ugyanúgy fenn kell tartani mellette a hagyományosat.
-
-
Láttál litiumbányát?
Kukkantsd meg, ne a műtermi felvételeket.
A napelemek gyerekcipőbe járnak, pont a tárolás hiánya miatt azaz még több litium kell. Ne gyere most a hálózatra visszatáplálással mert azt télen elő kell állítani. Nézz utána, a legnagyobb napelemesnémetországban miért is a legdrágább az áram kilowattja..?Amúgy Musk nem azért nem tudja teljesíteni a megrendeléseket mert nem képes autót gyártani hanem perpill. nincs akku beszállítója amennyi kéne.
Kérnék 10-12 évr előrevetítve egy nem megrendezett zöldlobbis videót a teljes, ismétlem teljes akkupakk recyclingről, és ugyanezt 20-30 éves futamidővel az akkori több 100millió napelem panelra vonatkoztatva.
Nem úgy mint Ghána, napi 3 konténerhajó ömleszti a civilizáció szennyét a partra.Hollandia szélerőmúvei, miután bekaszálták értük a nem kevés eurót és megvolt a haszon annak akinek elő volt írva, a tengerparton hevernek, bedőlve a tengerbe, a kiemelésük és szakszerő megsemmisítésük 10x többe kerülne mint amennyi áramot valaha is termeltek.
Számolj utána a megyarországi szélerőműpark telepítési költségének, a karbantartásnak, és a majdani szakszerű, mindenre kiterjedő leszerelésnek ha elöregedtek-kontra megtermelt áram, ne a támogatott átvételi árat nézd!!! Abba szakadnak bele a németek is, egy atomerőmű pl. 9eurocentért adja az kilowattot, az általad favorizált megújulók üzemeltetőinek meg 25 eurocentet fizetnek. A különbözetet a német fogyasztók, állampolgárok és az állam adja. Hol igazságos ez..? Ez nem mehet a végtelenségig.
Valamint sem a szél sem a naperőművek nem tervezhetőek, kérdezz meg agy németországi energetikust, miért nincs haja, azért mert kitépte már, amikor 2-3 paks teljesítménnyel dübörögnek a háztetőkön a napelemek és végig szalad az ország felett egy 3 perces átfutó felhő. Na azt kiszabályozni.
Nálam nagyobb villanyautós nincs szerintem itt az egész PH. topikokba, én 35 évvel ezelőtt kiszedtem a Wartburgomból a motort és betettem egy villanymotort meg összekoldultam az utcába 6 IFA akksit és száguldottam.
Csináltam 30 éve elektronikus kommutációjú (Kefe nélküli (BLDC-Brushless) motort és hozzá vezérlést, egy 3 kerekű elektromos robogót.
Csináltam villanyrollert. Stb.Sajnos amiket leírtam igaz, ha kell mesélek még ha kéred.
El vagyok keseredve emiatt mert nem olyan szép a menyasszony mint ahogyan azt neked is tudatosították. Meg még pár milló embernek.[ Szerkesztve ]
-
Solicidium
aktív tag
-
Borzasztóan elfogult vagy valamint rossz vitapartner.
"Most drágább Németben, de hamarosan ott lesz a legolcsóbb, atom nélkül."
Igen persze. Akkor miért vesznek széndioxid kvótát, hacsak nem azért mert egyre több szenes erőművet állítanak vissza? Atom nélkül nem fog menni, 15 évig még biztosan nem.Érdekes amit írtál ha mind igaz, meg amit én írtam az is.
10 év múlva privizz rám, meglátjuk kinek volt igaza.
Nem vagyok a fejlődés ellen és a fejlődés buktatókkal és zsákutcákkal is jár néha. Aztán kiforrja magát majd.
Talán még meglátom a fényt az alagút végén, ha mégsem annak nem biztos hogy technikai kadályai lesznek.
A litiumkészletek nagyon is végesek és a más fajta tárolási technológiák még kiforratlanok vagy nagyon rossz hatásfokúak.
Mindent aláírok amiket (kissé talán nagyképűen de én már nem ugrok nagyon semmire) állítottál ha a tárolás megoldást nyer. Akár nagy, akár kistérségi, akár családi ház méretű megoldással.10-15 éve egy komoly szakmai fórumon előadtam az utópiámat, az egyre több háztartásban előforduló elektromos autókat kéne tárolásra és visszatáplálásra használni, ott van a 25-40kWh tárolóképességű akkumulátor, nem kellene a házi tárolásra mégegy 10-15kWh akku a sufniba. Megspórolható a hálózatfejlesztés (ha holnaptól minden autó elektromos lenne, kérlek vezesd le a hálózat és az erőművi hátteret. Ne nyáron, télen amikor 10 -15 felhős nap is van egymás után)
Feltétele az intelligens vezérlőrendszer.
Akkor ott kinevettek.
Most pontosan errefelé tendálunk.Nem nézlek hülyének, te se nézzél annak.
[ Szerkesztve ]
-
Solicidium
aktív tag
Nézd, aki kettőnk közül előadja azt, hogy bírtokolja a bölcske kövét, az te vagy és a vitastílusod is megfelelően lekezelő hozzá. Gondolom van mire, bár jól palástolod, így én meghajlok a felsőbb szellemi entitás előtt és elnézésedet kérem, hogy linkelni mertem egy véleményem szerint gondolatébresztő előadást, amivel kapcsolatban sosem állítottam, hogy tájékozott vagyok. Btw vesd össze: tudás vs. tájékozottság, a magabiztosság 21. századi talmi táptalaja. Egyébként érdemben nem kívánok ragálni arra, amit írtál, mert egyszerűen nincs kedvem hozzá, meg ahogy mondod, tudásom sem. Nyilván neked igen és nem szeretek eleve vesztes iszapbirkózásokba belemenni. Elnézést a kevéssé burkolt szarkazmusomért és a minimális személyeskedésért, amit megengedtem magamnak. Évek alatt jól bevált read only mode on.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Ha a dizel hatasfoka 0 lenne, akkor nem jarna a motorja se. Well 2 wheel, az elektromos sem sokkal jobb, csak nem az orrunk ala szennyez.
Az ujrahasznositassal pedig igencsak sokat foglalkoznak, de a litium reaktivitasa miatt folyekony nitrogennel kell lefagyasztani, hogy ujrahasznosithato legyen, ami nem igazan konnyiti meg.
(#218) Ispy: Meg mindig a jovo, csak pont a televiziozasban egy kis visszafejlodes tapasztalhato.
(#216) Indi86: Ez csak addig mukodik, amig a kornyezo orszagok hajlandoak kiszabalyozni a nemet megujulok miatti ingadozast. De ez nem mukodik vegtelensegig, foleg ha mashol is novelik a megujulok aranyat. Megujulot nem lehet atomeromuvel potolni, mert nem tudja a teljesitmenyet olyan gyorsan valtoztatni. Tehat minden megujulo melle kell egy szennyezo gazeromu is(vagy valami mas fosszilis).
[ Szerkesztve ]
-
Eugene Roe
őstag
Mutass már egy példát Magyarországról, ahol erőművet fejlesztettek? Konkrétan generátort cseréltek volna egy akármilyen erőműben, hogy mondjuk 28,5%-ról 30,7%-ra javítsák a hatásfokot! Nyugat-Európából is mutathatsz, aztán ha 1 megvan, akkor keress egy százalékos értéket eu államokra vonatkozóan is.
It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!
-
Tigerclaw
nagyúr
Az hogy 70 fajta villanyautója lesz a VW-nek, valami félreértésnek tűnik. Szerintem a legismertebb 20 autómárkáknak összesen ha lesz annyi, hacsak a legkisebb miniakkuval rendelkező hibrideket is nem nevezzük annak.
Egyszerű matek. Az elektromos autó kva drága és a tendencia azt mutatja, hogy semennyit sem csökkent az ára az elmúlt években. Nem beszélve arról, hogy az eladások is csak azért indultak be, mert komoly ártámogatást kapnak közvetve és közvetlenül, ami nem fenntartható. Hacsak nem lesz hirtelen mindenki milliomos, akkor nem lesz aki ilyen autókat vegyen nagyobb volumenben, ergo nem éri meg gyártani nem éri meg fejleszteni.
Az egész dolog egy vágyálom. A hozzá nem értő EU bürokraták, meg a sötétzöldek elképzelése. Gazdasági szempontokat abszolút nem vettek figyelembe, vagy azt gondolják Brüsszelben, hogy ha ők milliomosok, akkor mindenki az.
Állítólag sokat csökkent az akkumulátorokhoz szükséges nyersanyagok ára, mégsem engedtek egy forintot sem az autók árából.
A prémium, luxus és sportautók esetén van realitása egy komolyabb elektromos átállásnak, mert ott az ár nem számít és a CO2 adó miatt az azokba szerelt nagy motorok eleve komolyan növelik majd a benzines, gázolajos autók árait.
Viszont ez egy kis része az autópiacnak. Mikor lesz 4-5 millióért elektromos autó legalább 300km-es hatótávval? Lehet mondani, hogy az átlagember csak rövidtávokra ingázik, de nekik nincs pénzük arra, hogy fenntartsanak egy elektromos bevásárló, szaladgálós autót és egy másik benzinest nyaralásra.Másik alternatíva, hogy csak elektromos autók lesznek, de lecsökken a piac tizedére és az autógyárak többsége tönkremegy, fuzionál. Csak a gazdagoknak lesz saját autója.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Reggie0
félisten
Mar megint HAZUDSZ. Az elektromos jarmuvek hatasfoka nincs meg 90%. Messze nincs, mar csak azert is, mert a rekuperacio olyan 65% koruli.
Nyilvan az arame a zoldebb, es eromuben szurnek jobban, en sem allitottam mast, most tenyleg vegigkerdezed azt amit mindenki tud?Az akkumulator telepekkel nem fogsz napokig ellatni egy fel orszagot, ha beborul az ido vagy eppen szelcsend van(telen egyszerre a ketto sem ritka). Aztan nagyon jo, ha az autok kiegyensulyozzak a halozatot, de az ilyen utopiakat hajunkra kenhetjuk most, amikor kozeleben se vagyunk, de a zold energiaforrasok mar most tonkreteszik a VER biztonsagat. Majd mondogasd a konnektorodnak, hogy de hat az autok majd egyszer kiszabalyozzak, hatha bizakodasbol fog kiadni 230V 50Hz-et... Amugy tudtad, hogy az autokkal majd repulni fogunk, es igy nem lesz dugo? Ezt is megjosoltak mar vagy 20 evvel ezelottre, aztan nehany fanatikus hivo ezt szajkozta evekig, mint most te a szovegedet.
-
"Meg jobban szűri az erőmű és nem az orrom alatt a dugóban."
Ez így nagyon korrekt, Te egy igazi civilizált ember benyomását kelted.
Vagyis a tartózkodási, lakóhelyedtő mindegy hova, bárhova de kitolod a a téged zavaró momentumokat.
A villanyautódba a litiumot a legelmaradottabb országokból bányászatod gombokért, hatalmas környezetterheléssel, a benne lévő kobaltot Kongóból hozatod ahol napi több ember hal meg a bányákba, a tankoláshoz szükséges áramot több 100-1000 kilométerről hozod, ott nem probléma egy reaktorrobbanás, egy szénerőmű szennyezése, csak a Te komfortzónád tiszta maradjon.
Ha lejárt a villanyautód mandátuma akkor meg vagy bedobod a tengerbe vagy lerakod valahol Afrika valamelyik hanyagolt térségébe, van már ott úgyis több millió köbméter civilizációs hulladék.
Tulajdonképpen igazad van, én Budapesten lakom, ha a Parlament előtt beleszarok a Dunába, az engem onnantól nem érdekel mert a víz elviszi. Hogy esetleg Pakson vagy Baján az én szaromba fürdenek, na bumm.
Hát maximális congratula.Gondolkodtam hogy elküldjem-e ezt a hsz.-t de a Te stílusod sem éppen kimondott társalgási, a szint kb. megmarad így megnyomtam a Küldés gombot.
-
Sinesol
veterán
Látom nem érted a dolgot. Nyilván lesz rengeteg legyártott villanyautó, mert jelenleg ez a legnagyobb biznisz a "zöld" energiával együtt, nagy pénz van benne, ezért is megy a propaganda, a probléma ott van, hogy egyáltalán nem zöldebb ez az egész, csak erről ugye nem beszélnek, nem mutatna jól a marketingben.
Tudod ez kb. olyan, mint amikor a bioállattartást nyomják, közben meg elfelejtik, hogy 10-szer akkora szennyezést jelent, de nem baj, a lényeg az ideológia, hogy páran jobban érezzék magukat tőle, hogy milyen jót tesznek a világgal. A szélerőművek egész élettartamuk alapján nem termelnek annyi energiát, ami az előállításukhoz szükséges, az ujrahasznositásuk nem megoldott, a napelemekkel ugyanez a helyzet, nagyon kényelmesen elvagyunk itt, arról minek is tudomást venni, hogy Kínában ömlik a nehézfém a folyókba a gyártás során, plusz rengeteg energia is emegy a semmibe, ráadásul itt is a nagyon nagy probléma, hogy gyakorlatilag ráfizetéses az ujrahasznositas, senki sem fog vele vesződni. Jelenlegi előrejelzések szerint 2050-re a legnagyobb problémát, a több millió tonnányi "zöld" hulladék fogja jelenteni, mivel nem igazán fog vele senki foglalkozni.Jelenleg az atomenergia jelenti messze a leghatékonyabb lehetőséget, csak ugye az a mumus, meg hát abból nincs is nagy haszon, megy is ellene a lobbi meg a propaganda. Nosza gyártsunk inkább "zöld" dolgokat, abból vastagon megszedheti magát rengeteg cég, ráadásul drágábban is lehet adni az energiát, tiszta haszon, a jövő emberei meg majd megoldák valahogy a dolgokat, ha gond lesz. Persze az atomenergiával is vannak problémák, de megfelelő szabályozás mellett teljesen biztonságos lehet.
[ Szerkesztve ]
-
redgreg
tag
Amúgy az megvan, hogy a villanymotor (Siemens és Jedlik motor is) jó 30 évvel korábbra datálódik mint az Otto és a Diesel motor? Csak mert ha hiszed ha nem ez bezony így van. Szóval nézzük a villanyautót, ami állítólag csak most kezd fejlődni. Van a kocsiszekrény, ami 100+ éve fejlődik. Meg a villanymotor ami 150+ éve. Meg az akuumlátor, ami a galván elem óta. (A volta oszlop kb 1700as évek vége) Hol is van az a nagy fejlődési potenciál? Mert én nem látom. Nem egészen arról szól ugyanis a dolog, amit be akartok adni, hogy ez valami csodás új dolog. Nem, ez évszázados technikák összerakása. Amiket, mivel máshol hasznosak voltak, folyamatosan fejlesztettek...
[ Szerkesztve ]
-
lacafaca
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari