Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cucka

    addikt

    válasz rudi #1 üzenetére

    Az a problémája, hogy az emberek a meglévő kütyükre előbb-utóbb ráunnak, ezért kell fejleszteni.
    A technológiai kérdések igazából itt sokadrangúak, ezek csak a ph! közösége számára számítanak különösen érdekesnek.

  • cucka

    addikt

    válasz rudi #11 üzenetére

    Szerintem a mostani játékok nem tök egyformák vagy ötlettelenek. Tegyél be pár régi játékot, amit gyerekkorodban játszottál, kezdj el velük komolyan játszani, hogy elmúljon a nosztalgiafaktor, aztán értékeld mai fejjel, és rájösz.
    És elég gáz, hogy még te is ezt a fasságot szajkózod, mint a fórum hülyéi, akiknek az egyetlen viszonyítási pont, hogy régen jobban lekötötték őket a játékok, mint ma. (Nahát, engem is, ki hinné, hogy 12 évesen jobban lekötik az embert a videojátékok, mint 28 évesen, biztos a játékok lettek szarabbak. :U ).

  • cucka

    addikt

    válasz Huma #29 üzenetére

    Ma már felhígult a filmes szakma. Pont ahogy a zenei is.
    Dehogy hígult.
    Régen is sok filmet és zenét készítettek, a többségük pedig ugyanolyan értéktelen szemét, mint a mostaniak többsége. A különbség, hogy a mostaniak közül találkozol jóval és rosszal egyaránt, míg a régi dolgokból pedig csak a maradandó, értékes alkotások maradtak fenn a kollektív tudatban.

    (#27) .mf
    Nézzétek meg a mai nagy húzócímeket: "realisztikus" (bloody screen, soo real!") cső-shooterek minimális vagy nevetséges történettel (egyaránt a cselekmény, annak csavarjai, és a történet-mesélés), személyiség nélküli vagy klisés karakterekkel.
    Igen, így jobban belegondolva, én is visszasírom azokat az időket, amikor olyan komoly, már-már filmszerű volt a játékok története, mint mondjuk a Quake vagy a Doom idejében. Azok aztán telis-tele voltak történetmeséléssel, csavaros sztorival és olyan egyedi karakterekkel, amelyekre mai napig szívesen emlékszem.

  • cucka

    addikt

    válasz kNG #35 üzenetére

    A Doom és a Quake sosem arról szólt hogy sztori legyen, azokat a játékokat (főleg a Quake-t) multiplayerre szánták!
    És a mostani lövölde játékokra nem igaz ez pontosan szó szerint? De. Na látod.

    Nézd meg, hogy melyik az a játék, amely a mai napig a legtöbb skill-t igényli...
    És ezt ki nem szarja le? Szerinted érdekel ez bárkit azokon kívül, akik rengeteg órát beleraktak a játékba és ezért kell nekik az önigazolás?

    A mai napig minden héten megrendezésre kerül a Zotac Cup
    Feleségcipelő versenyt is rendeznek minden évben.

    Medal Of Honor Allied Assault...vagy pl. Call Of Duty 1 (az eredeti)...ezek a címek akkoriban szintén jelentettek valamit,
    Hát bocs, de nekem a Call of duty 1 az pont ugyananynit jelentett, mint a mostani lövöldözős játékok. Te sem attól értékeled nagyra, mert abszolut értékben ennyire nagyszerű, hanem mert akkor voltál gyerek és azzal játszottál a legtöbbet.

    A másik, hogy tegyünk már különbséget, eddig az volt a kérdés, hogy a játékipar kreatív válságban van-e, te meg arról írsz, hogy neked tetszik-e az új Battlefield. Előbbi egy igencsak érdekes kérdés, utóbbi pedig egy mérsékelten érdekes kérdés.

    #36) Huma
    Abban tényleg igazad lehet, hogy régen csak azért nem láttunk/hallottunk annyi rossz művet mert nem találkoztunk velük.
    Kezdd el böngészni a régi slágerlistákat. Két dologra fogsz rájönni:
    - az előadók 90%-át nem ismered
    - a zenék 90%-a egyszerűen szemét egynyári sláger
    Na ez volt akkor, amikor fasza volt a zene. Vagyis semmi sem változott :)

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz dabadab #38 üzenetére

    A Quake volt az első lövölde, amelyhez dedikált multiplayer pályákat is csomagoltak, szóval innen nézve helytálló, amit írt.
    A Doom-nál igazad van, oda kb. csak ötletszerűen került bele a deathmatch.

  • cucka

    addikt

    válasz kNG #40 üzenetére

    Tehát kijön egy rossz játék rossz multiplayerrel,
    Tehát neked nem tetszik az új Battlefield. Semmi gond, csak ez itt offtopik, nem erről van szó. Gondolom a 2 évvel ezelőtti Battlefield (vagy akármelyik) meg tetszett.

    2. Ha már multiplayer, akkor igenis kelljen skill
    Ez ilyen vérbeli elit fasság.
    A Wii-ből eladtak százmilliókat, azokhoz a játékokhoz milyen skill kell? Értsd már meg, ez az elit gamer téma, a kompetitív multiplayer-el meg a nagy skilleddel a játékpiac pár százalékát jelenti. A játékot vásárló emberek többsége totálisan leszarja ezt az egész gamer világot, nem akar sem skillben, sem klikkelés/másodpercben versenyezni senkivel, főleg nem random pattanásos gyerekekkel a világ túlsó feléről. Ki kéne dugni a fejed a szatyorból.

    Nem teljes mértékben igaz...a Call of Duty akkoriban olyat hozott, ami addig nem volt, vagy kevés volt belőle (világháborús téma)
    Ettől még ugyanolyan sínlövölde volt, mint a mostaniak. Minden rossz tulajdonság, amit a mostani játékokon számon kértek, az megvolt ott is.

    A kettő összefügg...az a játék, ami nem jó abban amire tervezték, az számomra kreativitást hiányoló játék...tehát olyan játék, ami úgymond a kreatív válságban szenvedő játékok táborát erősíti...
    Most akkor a játék tervezői vannak kreatív válságban, vagy a játékmenet nem igényel kreativitást? Nem mindegy.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz kNG #42 üzenetére

    Gondolom akkor a reakciód is offtopic
    Valamennyire az, igen. :)

    Még mindig nem érted...lehet te nem szeretsz versenyezni, az a te bajod...az emberek 99%-a szeret.
    Profitot tekintve a kompetitív játékok a fasorban sincenek. Hidd el, a játékosok többsége leszarja a kompetitív multiplayert. Ezért sikeres a Wii, a DS, ezért lett játékplatform a Facebook, ezért tör előre a mobil platform, ezért tolják ki a konzolok életciklusát Move-al meg Kinect-el. Amint látod, sokfajta trend van mostanában, a kompetitív multiplayer játékosok valahogy egyiknek sem részei/célcsoportjai. Rájöttek a kiadók is, hogy hiába a hc gamerek a leghangosabbak az interneten, meg nekik a legnagyobb az e-péniszük, ettől még a profit nagy része nem tőlük jön.

    de igényeljen kreativitást, gondolkodást...különben mi az értelme?
    A játéktörténelem során rengeteg játék volt, ami nem igényelt kreativitást. Ritmusjátékok, Angry Birds, a lövölde játékok 99%-a, sorolhatnám.
    Most érted, mennyire kreatív menni oszt lőni a másikat multiban? Szerintem inkább az ügyességről és a reflexekről szól. Sportjátékok multiban? Dettó. Talán a stratégiai játékokra lehet ezt mondani, bár multiban ott is akkor vagy jó, ha begyakorolt panelekben gondolokozol, nem pedig kreatívan.

    A játéktervezők kreatív válságban vannak, emiatt nem hoznak létre kreativitást igénylő játékokat...maybe...
    Szerintem te kevered a kreativitás és az innováció szavak értelmét.

    #45) janos1988
    Vagy van vmi az nvidia/amd tarsolyában amiért inkább kivárnak pár évet a konzolpiacon.
    Naná, hiszen pont az ő kezükben van ez a döntés. :D

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz kNG #47 üzenetére

    Tök jó, csak nem érted a szavak jelentését, amit használsz.
    Egy kreatív feladat leprogramozni egy darab kódot, vagy elkészíteni egy pályát egy játékhoz. Kreatív, mert alkotó folyamat, ami alatt a semmiből lesz valami. Jól látható, hogy bármely kutyaütő cím tele van kreatív munkákkal.
    Az innováció az szintén egy kreatív folyamat, hisz itt is a semmiből lesz valami. Amivel többet jelent, az a szóban benne van - olyan dolgot kell létrehozni, ami új.
    A Portal pl. egy olyan játék, ami teljesen újszerűen nyúl hozzá és házasítja az fps és a puzzle játékokat, tehát innovatív. Továbbá a játékmenet kreativitást igényel a játékostól (ez a puzzle játékok sajátja). És természetesen az elkészítése során rengeteg kreatív munkafolyamat volt, hiszen ez egy videojáték.
    Érthetőbb? :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák