Új hozzászólás Aktív témák
-
Claude Leon
senior tag
Összehasonlíthatatlan.
De csak azért, mert mind az érzékelőt és a hozzá csatolt feldolgozókat, mind a képszámolási algoritmusokat más készítette.Nyilván még azonos üzem esetén is lesznek eltérések még a gyártásban is, a méretekből adódó, kihozatali arányt optimalizáló, technológiai különbségek miatt.
-
ROBOTER
addikt
Az ISO3200 nagyon rossz példa a felületből eredő különbségek érzékeltetésére ekkora érzékelőméret tartományban, mert ott az extrém erősítés miatt más is befolyásolja a végeredményt. A jó jel/zaj viszont elsősorban nem ISO3200-on fogják az emberek értékelni. Nem csak színházban és sporteseményeken készülnek olyan fotók a világon, ahol számít a zaj.
"és egy bármilyen 4/3-os gépre. Nem 1 FÉ van közöttük, sajna..."
Hát.. szerintem azért egy E-PL5-t meg kellene nézned.
[ Szerkesztve ]
-
k1csi
senior tag
az ISO3200 még pont az a szint, amihez nem kell sem színházba, sem pedig uszodába menni, mégis gyakran belefut az ember, szerintem. velem gyakran megesik.
Ilyen tipikusan akkor szokott megesni, amikor egy normális fényerősebb fix helyett pl. f/5.6 (tele végén) vagy még fényerőtlenebb kitzoomot használ valaki.
f/5.6 - ISO3200
f/4 - ISO1600
f/2.8 - ISO800Megnéztem legutóbbi uszodai képeimet. f/2.2-vel ISO640-et használtam (elég sötét volt, mert kint esett az eső, normál időben ISO320 vagy még kevesebb is elég lett volna)...
Persze van olyan szitu ahova tényleg kell az ISO3200 is, de a tipikus hobbi fotósnak azért kell mert fényerőtlen objektívet használ (normális vaku nélkül). Azaz lehet nem a szenzorban kell keresni a probléma megoldását, mert nincs annyi lehetőség a szenzorfejlesztésben ma már, hogy ahova f/2.2 elég, oda később f/5.6 is elég legyen.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen