Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -FreaK-

    veterán

    válasz nap #19 üzenetére

    Minden gamer monitoros hír alatt megjelenik valami okos, aki a 4K TV-t emlegeti..

    A gratuláció után ezt szoktam írni nekik:
    Biztos marha nagy élmény lehet 60Hz-en, 50+ ms input laggal mondjuk FPS-t játszani, 4k-ban, amit még a ~250e Ft-os 1080Ti sem hajt ki 100+ fps-el a legtöbb esetben, darabos mozgás és szétcsúszott a kép (tearing) mellett, mert nincs adaptive sync..

    (#8) Tyrel:

    - igen, tényleg van néhány ilyen játék, de az újabbak már szinte mind. Azt is lehet használni azért ami csak 16:9-et tud, fekete sávokkal a széleken, szóval, annyira azért nem világ vége.. ami viszont támogatja, annál meg marha nagy élmény!

    - De, van normális felbontás. De ne a felbontást nézzük, hanem a PPI-t. 29"on még jó ppi-t ad a 2560x1080, 34"-on meg a 3440x1440.
    Ezzel most eléggé mellé lőttél amúgy, mert pl. az említett Samsung kihajtásához több kraft kell, mint a 3440x1440@100Hz-hez..

    Samu 2560x1440x144Hz: 530.841.600 pixel/sec
    Bármilyen 3440x1440x100Hz: 495,360,000 pixel/sec

    Amúgy én is gondolkoztam azon a Samun, de inkább a szélesebb képarány mellett döntöttem.
    Lehetnek gondok vele amúgy, mert a legutóbbi Samsung VA monitorok nem sikerültek túl jól sajna, komoly hibákkal küszködnek, ezért meg kell várni ezzel a felhasználói visszajelzéseket mielőtt valaki beleugrana.

    [ Szerkesztve ]

  • -FreaK-

    veterán

    válasz Tyrel #24 üzenetére

    Huh..

    1: mindenki aki egyszer kipróbálta? Ezt komolyan most hogy gondoltad? Valaki vesz egy 144hz-es monitort és majd 50-60 fps/Hz-en fogja járatni? Meg nem gond ha 48 alá esik az fps?

    2: egy kép kocka kirenderelese, önmagában csak egy dolog, mivel monitorrol és adaptive sync-rol beszélünk, ezért az is fontos, hogy mi a cél fps/kepfrissites. Márpedig ha az általad ez (mármint a 3440x1440) helyett ajánlott monitort nézzük (amiről azt mondod konnyebb kihajtani), akkor az több vga teljesítményt követel, ha ki akarod használni. Ahogy meg az első pontban is írtam, ha ilyen monitort vesz valaki akkor törekszik arra hogy a max frissítés közelébe kerüljön. Szerintem..

    3: Itt meg kevered a dolgokat rendesen. Amire gondolsz technológia azt LFC-nek hívják, es annyit csinál hogy az alsó sync range határ alatt (ami nem mindig 48fps/hz) megduplazza a képfrissítést így ismét syncelve lesz a kép. Tegyük hozzá, hogy sok monitor ennek a hatarnak a közelében vibrál.
    A Freesync2 a HDR támogatással nyújt többet az első verziónál.

  • -FreaK-

    veterán

    válasz kromatika #26 üzenetére

    Monitornál van értelme, csökkenti a panelek bizonyos hibáit (VA: gyenge látószög miatt color shift, IPS: glow),
    Meg jobban bele tudod élni magad a játékba, azt mondják páran. Majd jövő héten megmondom, tényleg így van-e :)

    [ Szerkesztve ]

  • -FreaK-

    veterán

    válasz nap #28 üzenetére

    Azt írtam, hogy_mondjuk_ fps-t jatszani, de valójában a játékok nagy részére nem jobb választás, és mivel aki ilyet ír, ahogy te is, az általánosan írja mindenre, nem emeli ki hogy rts-re pl.. Ez csak a szokásos demagóg szöveg, kár szépíteni :) aki ilyet leír, az nem gondolja végig a dolgot, csak meg akarja mondani a tutit..

    Amúgy biztos van olyan játék vagy játék stílus ahol nem számít a magas input pl., a nagy hasznos munkafelulet meg igen, de azért nem ez a jellemző.
    Illetve persze egyénfüggő is lehet a dolog, biztos van aki többre értékeli a nagy képet, mint az egyéb dolgokat amiket írtam, de ő meg valszeg nem tapasztalta hogy milyen is egy komolyabb gaming monitoron a játék. Szerintem legalább is..
    Viszont akik ezt a 4k tv-s dolgot le szokták írni, szinte hülyének nézik a másikat, ők meg tudják hogy mi a tuti..

    [ Szerkesztve ]

  • -FreaK-

    veterán

    válasz Tyrel #31 üzenetére

    1: ha ez így van, hogy neked elég a 60Hz akkor neked tök felesleges 144Hz-es monitort venned. Ezzel amúgy szerintem elég kis csoportban vagy, és az emberek nagy többsége meg szívesen használná ki inkább ezt a dolgot.
    A vsync önmagában nem okoz mikro laggot, input lag-ot viszont igen, többek között ezt küszöböli ki az adaptív sync technológia. De persze mivel ez a monitor oldaláról is támogatva van ezért egy sokkal jobb megoldás.

    "Ez ebben a kontextusban milyen kérdés, érted egyáltalán mit csinál a FreeSync?"

    What? Melyik részét nem érted? Veszel egy 144hz-es monitort, de csak 60Hz körül járatod.. nem használod ki amit tud. Ezért írtam fentebb, hogy akkor minek 144hz-es monitort venni?
    Amúgy meg igen, elég jól ismerem a gaming monitorokhoz kötődő technológiákat, viszont te azért nem teljesen:

    2: Ez így nem igaz. Nincs ilyen összefüggés. Ha a képfrissítés/fps eléri az alsó sync tartományt, akkor megduplázza a frissítést, mindössze ennyi történik. Nem kell ide háromszoros szorzó.
    Ez szerintem nagy hiba, hogy nem használod ki a 144Hz-et, de te tudod... mondom, szerintem ezzel egyedül vagy :) magasabb frissítésen minden simább, kevesebb az input lag is, épp ez a lényege..

    3: Nem a Freesync2-vel van LFC.. az már van a mostani monitorokban is, sőt igazából, a csak a legelsőkben nem volt, egy ideje már szerintem mindegyik tudja. Ezért nem függ össze a Freesync2 és az LFC..

    Azt látod mekkora marhaság amit Abu-tól linkeltél? Az említett Samu monitor Freesync2-es, és azt írtátok, hogy a 2esnél keményebbek a követelmények és alacsonyabb lesz az alsó tartomány. Erre ugyan úgy 48Hz, ahogy eddig..
    De a Samu jól elcseszte pl. a CF791-es monitorát is, az képes vibrálást produkálni bármilyen fps-nél, ha ultimate módban van a freesync.

    Az LFC meg nem az általam említett vibrálást szünteti meg, pont hogy az okozza!!! ha nincs LFC akkor mitől vibrálna? gondold végig.

  • -FreaK-

    veterán

    válasz Tyrel #33 üzenetére

    Oké, értem, ha 40-120 körül ugrál, csak eddig nem ezt írtad ;) vagyis ez sem teljesen oké, mert azért ez marha nagy kilengés, és szerintem a 60-as átlag kevés.. úgy érdemes csinálni egyébként hogy freesync-nél a max frissítés alá 5-el limitálni a játékbeli fps-t (driver vagy külső app-al) és érdemes törekedni hogy minél jobban a limit közelében legyen. Oké, mindenkinek szíve joga hogy úgy használja ahogy, de attól még nem ez az optimális.

    Erről az SVP-ről nem tudtam, de kipróbálom, mert engem rohadtul zavar a sok döcögés filmnézés közben.

    Ez a szorzó csak egy ajánlás, és igen tudtam róla, a gyakorlatban viszont kb. egyik monitornál sincs így, tehát felesleges hivatkozni rá. Nem követelmény..

    Igen, jól elcseszték azt a részét.. az első módban nincs flicker, de cseszheted mert 80-100 kb használhatatlan.
    A másik módban meg megvan a rendes 48-100, de villódzik akkor is ha nem az alsó határ közelében vagy.

    Én úgy tudom, kb az összes új freesync-es monitor tudja, függetlenül attól, hogy mit írnak tartománynak. Pont volt egy-két hónapja egy hír itt PH!-n, aminél ott volt, hogy van LFC, de az alsó határ kétszerese az több, mint a max frissítés, rá is kérdeztem, hogy ezt így hogy, mert akkor gyakorlatilag többet megy LFC módban mint egyébként..

    Na ez az, hogy nem kapcsol ki a freesync! Pont azért van az LFC, hogy ne kapcsoljon ki! megduplázza a frissítést és így aktív marad a freesync. Ilyenkor nincs vsync! Az akkor van, ha a monitor nem támogatja az LFC-t és bekapcsolod (merthogy ki lehet).

  • -FreaK-

    veterán

    válasz sb #35 üzenetére

    Igen ez igaz, valamint a 4k TV-k is csak az utóbbi 1(-2) évben érték el a megfizethető szintet.

    De a negatívumoknál ott vannak még amiket írtam azért, új, kis input lagos 4k TV nem is nagyon van ha jól tudom (bár nem kutakodtam utána) és a többi funkció is hiányzik, szóval én egyedül a méretet tenném a plusz oldalra..

    Az meg hagyján hogy ma marha drágán azért megvannak már ezek az előnyök, de az összes típusnak van valami hibája, el sem hinnéd ha nem nézel utána rendesen. Ha megnyered a lóttót, akkor sem tudsz olyan monitort venni játékra, aminek ne lenne valami baja, az a kérdés csak, hogy melyiket szeretnéd bevállalni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák