Új hozzászólás Aktív témák

  • Friczy

    senior tag

    válasz trouble #11861 üzenetére

    Rossz hírem van. Akkor vársz egy hetet. :(
    Normál kártyáknál is ez a helyzet, csak ott többnyire jóval nagyobb fedezet van a kártya mögött, így nem probléma. Van rosszabb eset is: külföldi szállodáknál gyakori, hogy érkezéskor elkérik a kártyádat fedezetellenőrzésre (hogy ki tudod-e majd fizetni a szállás árát távozáskor), ilyenkor történik egy foglalás (zárolják a becsült összeget, a zárolásnak, foglalásnak van egy referenciaszáma), aztán majd távozáskor fizetsz, akkor még egyszer lehúzzák a kártyát. Ilyenkor a tényleges fizetéskor meg kell adni a referenciaszámot, és akkora bank tudja, hogy a korábbi foglalás terhére volt a fizetés, így a foglalást felszabadítja, és lefoglalja a ténylegesen fizetett összeget.
    Ez a normál ügymenet, viszont ha valamiért a recepciós elrontja, vagy hanyag, akkor nem adja meg a korábbi foglalás számát, így a korábban foglalt összeg még mindig zárolás alatt van. Ha mindezt egy olyan szálloda teszi meg, ahol 100 EUR/nap felett van egy éjszaka, és eltöltöttél négy napot (üzleti úton előfordul az ilyen), akkor két hétig fogva marad akár 400 EUR is, ami azért már nem csekély összeg. Előfordult, hogy amikor többen voltunk kinn, az egyik kollégámat nekem kellett kisegíteni az út hátralévő részén, mert emiatt a baki miatt már nem maradt szabad pénz a számláján. Képzeld el, ha nem többen lettünk volna, hanem egyedül van...
    Hasonló játékot tudnak autókölcsönzők is eljátszani, szerencsére az engem nem érint :)

Új hozzászólás Aktív témák