-
Fototrend
Samsung LCD és LED TV-k
Új hozzászólás Aktív témák
-
junior19
senior tag
válasz morgonc83 #137687 üzenetére
Rossz képmódban vagy. A film képmódban biztosan elérhető a 10 pontos, az újabb készülékekben 20 pontos beállítási lehetőség. Ráadásul a film képmód a legpontosabb. De mérő és tudás nélkül nem biztos, hogy jó ötlet neki állni babrálni ezeket. Máshonnan, más értékeit bemásolni sem biztos, hogy jó, lehet még rosszabb képet eredményez, mint a gyári beállítás.
[link] Itt leírtam lg tévékre a beállítást, Samsungra is használható, csak a film képmódot kell választani.
Én a helyedben visszaállítanám a képmódot a gyári alapállapotba, s a leírás alapján csinálnám.
Hogy igazán mi a gond nálad, azt egy mérés tudná igazán megmutatni.
[link] [link] Ez a két minta megmutatja szemre is, ha nagy gond van a színekkel.
Az első videón a 3 színnek egy sávig kell villogniuk, a második videón pedig 5IRE értékenként vannak a színek, minden oszlopot külön kell látnod, nem olvadhatnak egymásba szomszédos oszlopok.codec project
-
junior19
senior tag
válasz morgonc83 #137692 üzenetére
Melyik színnél van az utolsó 3 egybeolvadva? Milyen képmódban?
Ha nem pc címkét kapott a bemenet, akkor a film módban lehet a leginkább kalibrálni a Samsung készüléket, ott válik aktívvá a többpontos fehéregyensúly állítási lehetőség, illetve a színkezelés is az elsődleges és a másodlagos színekre, ha az egyéni beállítás van kiválasztva.
Ha nem így működik a tévé, akkor vagy nem jó valami, de nagyon, vagy be lett valami kapcsolva ami blokkolja ezeket az opciókat.
Gyári visszaállítást kellene csinálni, s egyből a film képmódot megnézni, hogy elérhető-e a többpontos fehéregyensúly állítási lehetőség és a színkezelés. Ezek alapállapotban a film képmódban elérhetők.
Ha nem sikerül, akkor ezt is jelezni a szerviz felé.codec project
-
junior19
senior tag
válasz flash- #138117 üzenetére
Azzal a pontszámokkal ugye tisztában vagy, hogy azok kalibrált állapotra vonatkoznak.
Ha nem lesz kalibrálva, akkor a Sony alapesetben sokkal jobb képet produkál. Ez is ott van az Rtings oldalán.
Nagy hiba, hogy sokan csak a cikk elején lévő pontszámokat veszik figyelembe, de később ott van a gyári értékekkel mért állapot, s a kalibrált is. A pontszámok pedig a kalibráltat állapotra utalnak.codec project
-
junior19
senior tag
Írd már le akkor, hogy milyen kalibrálást végeznek rajta. S miért hülyeség, amit írok.
De egyébként meg teljesen mindegy, mit mérnek rajta. Azt feltételezzük már egy ilyen oldalról, hogy azonos méréseket végeznek minden készüléken.
A Samsung a gyári beállításaival 8 körüli pontot kap, talán egy picit alatta. A Sony majdnem 9 pontot. Kalibrálás után kapják a mozira a 8.6 körüli értéket.
Én csak erre szerettem volna felhívni a figyelmet.codec project
-
junior19
senior tag
Egy dolgot figyelmen kívül hagysz a természetes megjelenítésnél. Semmilyen megjelenítő nem képes azt vissza adni, még a Samsung a Kiemelt módban sem, amit te kint a valóságban látsz. Sokan összekeverik, s a köztudatba is úgy rögzült valamiért, hogy a Samsung Film módja a természetes, az adja vissza azt, amit látni kellene.
Nem erről van szó, a Film mód, vagy ha valaki kalibrált megjelenítőt nézz, akkor az jelenik meg a kijelzőn, amilyen jelet a videó tartalmazz, nem tesz hozzá semmit.
Nem érdemes a valóságot a kijelzők megjelenítésében keresni, mert nem lehet vissza adni azt, plusz ha belegondolsz egy film alatt hányszor látod a napot, ha az valóságos lenne, akkor a film végére megvakulna mindenki. S nem lehet, hogy pár dolgot kiemelek, a pázsitot, a kék eget, ezek hasonlítanak a valósághoz, de a napsütés már nem. A videó anyagokat arányosan készítik, így ha a nap sem lehet olyan, mint a valóságban, akkor a pázsit sem, sem az égbolt, vagy a felhők.
Annyit kapott mostanában megint a Film mód, pedig szerencsétlen nem tehet semmiről. A szabványhoz képest az a legpontosabban jeleníti meg a videótartalmat. Ez tény, ezen kár vitatkozni. Az is tény, sokaknak ez nem tetszik. Ez ízlés. Ezzel vitatkozni megint teljesen felesleges. De minden képmódot lehet állítgatni, a film képmódból is lehet a kiemelthez hasonlót fabrikálni, csak tudni kell, mi, mit állít.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Norby86 #139976 üzenetére
Hali!
Gondolom ezen sikeresen átsiklottál olvasás közben.
"The following are the results of the white balance and colorspace calibration on our unit. They are provided for reference, and should not be copied as the calibration values vary per individual unit even for the same model and same size as the TV we reviewed due to manufacturing tolerances. If you want to try them you will need to enter all values shown, as all of them are active at the same time. If you end up with worse picture quality, simply reset them to the default values. "A kérdésedre válaszolva pedig, az Rtings értékei hitelesnek mondhatóak, nem igazán mondanak ellent a mérések és az értékeik. De a televíziód fehéregyensúlyát megfelelően beállítani műszeres méréssel lehet, nem másik készülék értékeinek másolgatásával.
Ha nem szeretnéd kalibráltatni, akkor inkább csak a meleg1 színhőmérsékletet válaszd a meleg2 helyett. Amit mértek, az gyári értékeken elég meleg színhőmérsékletű, így a meleg1 közelebb lehet a szabvány értékéhez. A piros eléggé sok az általuk mért példányon, ha a tieden nem tűnik ez fel, akkor maradhat a meleg2.
[ Szerkesztve ]
codec project
-
junior19
senior tag
válasz hukegyei #141394 üzenetére
Nem nevezném ezt vaktesztnek, mert a készülékek lábai egyértelműen elárulják melyik készülék melyik.
Megnéztem egyébként az rtingsen mindkét modellt, de nekem már előtte is a jobb oldali jött be jobban. S az rtings is megerősített.
Sokan abba a hibába esnek, hogy az Rtings pontszámait veszik támpontnak. Ez abból a szempontból hiba, hogy a pontokat már kalibrált állapotra adják. A 80-as dobozból kivéve is sokkal pontosabb, mint a 70-es(a Youtube-os videót nem néztem meg, de képek alapján a két készülék nincs kalibrálva a képeken, gyári beállításokkal mennek).
A két kép vissza is adja valamennyire, már amennyire az ilyen képek vissza tudják adni, mennyire pontos a megjelenítés. Hozzátenném a jobb oldali kép nem fakó, az teljesen sötétben ad megfelelő képet, a két készülék láthatóan nem egy fényerő értékre van beállítva, ha legalább azt beállították volna egy szintre, akkor lehetne igazán korrekt az összehasonlítás.
Ha neked a bal oldali tetszik inkább, akkor azt válaszd, s ne is kalibráltasd. Ha a jobb oldali pontossága tetszik( a fakóbb kép ne tévesszen meg, a háttérfényt lehet emelni a jobb oldalin is a környezet fényviszonyainak megfelelőre), akkor a jobb oldalit válaszd.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Thom! #141449 üzenetére
A helyes fekete szint már be van állítva?
Ha igen, akkor tesztelni kell, amelyik jobban tetszik. Elméletileg a 2,2-es gamma értékhez egy egyenes tartozna, minden ponton annyinak kellene lennie a gamma értékének.
A Bt.1886-os gamma lcd esetén, amikor a fekete nem 0, egy egyre csökkenő gamma értéket ad. A sötét részletek sávjában(0-10) között lényegesen alacsonyabb a gamma értéke, több fény jelenik meg, így kimosott lehet a kép.
Erre igazán nem lehet tippet adni, melyik beállítás a jó, mérés alapján lehet biztosat mondani. Amit írtam, az az elmélet, egyáltalán nem biztos, hogy úgy is van beállítva a készülék.Scarletiel : a színtér - Automatikus
Nativnál mindig abban működik, amit a tévé tud, automatikus opcióban a beérkező videójel színterére vált.codec project
-
junior19
senior tag
válasz pilipi #141628 üzenetére
Az a fekete -feketébb csak annyira nagy dolog, hogy elég sok mindent befolyásol.
Csak, hogy értsd, s tisztába légy az értékekkel, milyen szintről beszélünk.
Az átlag IPS paneles tévék fekete szintje: 0, 1- 0,2 nits érték között mozog. Ezt már még egy laikus is szürkének látja(egyébként a szürkeskála 5-10% között kellene ennyinek lennie).
A Va panelek átlagos fekete szintje: 0,016- 0,03 között mozog. Ezt is észreveszi bárki, hogy ips panelhez képest sötétebb a fekete.
De nemcsak a fekete fényerősség értékében van a különbség, minél kisebb ez a szint, annál több részletet lehet látni a sötét területeken, s maga az egész kép is fátyolosabb, minél magasabb a fekete szint.
Szóval, elég sok mindent befolyásol a fekete szint mértéke, nem csak azt, hogy a fekete-feketébb.
Ha sok filmet nézel, sok sötétebb tartalmú anyagot, akkor szerintem megéri a 30 ezer +-t a jobb fekete szint. ha inkább világosabb a tartalomfogyasztás, akkor már kevésbé.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Peace #142506 üzenetére
"HDMI feketét lejjebb vettem"
Ez alatt mit értesz pontosan, mert nem nagyon tudom így értelmezni.
Van a Hdmi fekete szint, de ott csak két opció van, s van a fényerő. Neked külön van a HDMI-nél fényerő állítási lehetőség? Bocs, de nem tudom értelmezni.A másik, hogy ezért kell tesztképekhez beállítani a megjelenítőt, mert minden anyagnak más a fekete értéke. Így ha egy bizonyos anyaghoz állítod, az csak neked lehet referencia. Attól még simán lehet, hogy az egyik anyag világos lesz, egy másik pedig sötét, részleteket vesztel el benne. S kezdődik a körforgás, hogy minden anyaghoz állítgatod a megjelenítőt.
Míg ha pontosan be van állítva a fekete szint, akkor nem fogsz részletet veszíteni, ha pedig valami túl világos, akkor tudod, hogy azt az anyagot így készítették el, s nem a beállításaiddal van a probléma.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Peace #142758 üzenetére
Most már tényleg elárulhatnád, mit jelent nálad a Hdmi fekete szint levétele, milyen opciókról beszélsz. A múltkor is megjegyezted, azon is állítgattál, de így nem tudjuk beazonosítani te mit értesz ez alatt.
Mert általában ennek 2 opciója van, de csak egy helyes értéke. Legalábbis amit én a Hdmi fekete szint alatt értek.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Peace #142771 üzenetére
Nem játék és anyag függő az a beállítási rész, s igazából nem is ízlés kérdése, hogy kinek, hogyan tetszik.
A lényege az egésznek, hogy a forráskészülékek kétfajta videójelet tudnak küldeni. RGB-t (0-255), ez a teljes videótartomány és YCbCr korlátozott (16-235) tartományt. A videó az általánosan a korlátozottat jelenti.
A tévén a hdmi fekete szint beállítása azt jelenti csak, hogy arra a szintre kell kapcsolni a megjelenítőt, amilyen jelet a bemenetre küld a forráskészülék.
Tehát ha a forráskészülék videokimeneti tartományánál az YCbCr (16-235) van megadva, akkor a tévénél az alacsonyt kell választani, az felel meg ennek. Ha ilyenkor a tévét a normál állapotba kapcsoljuk, akkor a tévét kényszerítjük rgb jel fogadására, de mivel korlátozott jelet küldünk rá, a kép lapos, dinamikátlan lesz.
Ha viszont, amit te is csináltál, a pc-ről RGB jelet adunk ki, annak a tévén a normál opció a megfelelő, te pedig levetted alacsony szintre, jelezve a tévének, hogy YCbCr jelet fog kapni. De az RGB jel miatt a sötét és nagyon világos szintek vágva lesznek, elvesznek részletek.
Mivel te játszol is és filmet is nézel pc-ről, az automata opciót kellene ellenőrizni, hogy mindig a jelnek megfelelő állapotba kerül-e a tévé. Ha nem, akkor ha a filmet nézel akkor alacsony opciót választani, játék esetén amikor biztos vagy benne, hogy a pc rgb jelet küld ki, akkor normálra átkapcsolni.
[link] Itt van egy link a jobb megértéshez, talán ebben is van hiba, de a lényeg megérthető.
Ez a kapcsoló nem ízlés szerinti változtatási lehetőséget ad, hanem a bejövő videójel szintjének megfelelő állapotba lehet vele a megjelenítőt kapcsolni.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Peace #142775 üzenetére
Igen, de a normált csak emlékezetből írtam, talán az a helyes RGB jelnél. Majd valaki kijavít, ha nem így van.
De te mivel játszol is és filmet is nézel, így ellenőrizni kellene mindkettőnél a helyes beállítást, illetve az Automatikus opciót.
Mert hiába ez van megadva a pc-en, filmlejátszáskor a lejátszó program helyes beállítása a korlátozott(16-235), az mpc-nél biztosan, nem tudom milyen programot használsz. Így akkor át kell váltanod alacsonyra a fekete szint opcióját.
Játéknál nem tudom hogy mi a helyes, mert én nem játszom, így nem tudom, hogy a játékokat milyen szintre készítik, vagy esetleg még ott is változhat, az egyik játék rgb teljes, a másik pedig korlátozott. Ebben esetleg majd aki jobban benne van, segít az információban. Ha változik a játékoknál a szint, akkor megint az automatikus lehet a jó opció.
De egyébként nem kell ezt nagyon túl gondolni. A gyári fényerő érték az általában jó sötét helyiségben. Így ha a kép túl lapos, fakó vagy nagyon sötét, sok részlet vesztés jelentkezik, akkor kapcsolnám az automata opcióból a megfelelőre. Mert általában az automata jól szokott működni, csak mivel te kényszerítetted másikra a kijelzőt, s tetszett is hirtelen a kép, ezért elfogadtad. Ha pont a másik opció jelentkezett volna, hogy lapos a kép, akkor biztosan nem hagyod azon az értéken.
Próbáld ki a linken való leírás alapján automata állásnál az rgb teljes és korlátozott jel küldését is, s ha megfelelő, akkor ezt már nem kell bántani.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Scarletiel #143275 üzenetére
Színköz: A natív a megjelenítő abban a színtérben működik, amire a megjelenítő képes, független a forrás színterétől.
Auto állásban abba a színtérbe kapcsol a megjelenítő, amilyet a forrástól kap, sd esetén sd, hd esetén hd, hdr esetén hdr.Hdmi fekete szint: a forráskészüléktől érkező videójel tartományához igazítható a megjelenítő.
Nálad most a PS4 vagy YCbCr vagy RGB korlátozott jelet ad ki, ilyenkor teljesen természetes, ha a megjelenítőt normál opcióba kapcsolod, akkor teljes RGB jelet vár.
Kapcsold a PS4 video kimenetét RGB-be, s a tévén legyen normál, ha ezt az opciót szeretnéd használni.Az automata színtérnél azt próbáld ki esetleg, hogy a színárnyalatot a piros felé elmozdítod. Most ha a piros narancsos, akkor a zöld felé van elmozdulva, ezért kell egy picit az árnyalatot a piros felé mozgatni. Arra figyelj közbe, hogy a bíbor ne váljon kékessé, a cián pedig zöldes színű.
[ Szerkesztve ]
codec project
-
junior19
senior tag
Én tegnap kalibráltam egy 55Q80T-t. Annak a natív kontrasztaránya lényegesen nagyobb volt, mint amit az Rtings adott meg. Úgyhogy ennyire kell csak általánosítani az ilyen teszteket. Ha jól emlékszem 11000:1-hez körüli volt a kontrasztaránya, az biztos, hogy a fekete szint értéke 0,011 nits.
Kalibráltam Q60R-t is, amit emlegetni szoktak itt is, hogy a Q70T azt váltotta gyakorlatilag. Annak a Q60R-nek viszont gyengébb volt a kontraszt értéke, s a képe is gyengébb, mint a 80T-nek.
Ha valaki csak annyit szán rá, amiből a Q70T-t tudja megvenni, nem nagyon érdemes a 80T-t említeni neki. Igaz, hogy jobb a képe a 80-nak, de ha nem hajlandó vagy nem tudja kifizetni az árát, akkor felesleges meg is említeni.
Én inkább azt tartom szomorúnak, hogy ha valaki hosszabb távra tényleg egy jó tévét szeretne venni, akkor a 80T-től felfelé lehet gondolkodni, s nem is marad sok alternatíva.
A 80T alatt mindig valami hiányérzet lesz, s talán csak az ár-érték aránnyal vigasztalhatjuk magunkat. S akkor még nem beszélve arról, hogy az "olcsóbb" kategóriában több panaszt hallunk különböző problémákról, lehet csak azért, mert többet adnak el, de én ebben nem lennék annyira biztos.
Az említett 80T tulaja tényleg kifogott egy jó példányt, se sávosodás, aránylag homogén panel, se bevilágítás, szóval egy normál használat mellet élvezhető készüléket kapott.codec project
-
junior19
senior tag
válasz mkbla #143651 üzenetére
Hogy jobb lesz-e a képminőség kalibrálással, az elég szubjektív.
Ha kalibrálva van a kijelző, akkor pontosabban azt jeleníti meg, amilyen jel a bemenetre kerül. Ha azt vesszük, hogy a normál képmódban a Samsungra jellemző gamma menet van, ami azt jelenti, hogy a sötétebb részeken kevesebb fényt bocsájt ki, mint kellene, a világosabbnál pedig többet, így egy kontrasztosabb képet ad. De mivel már a T modelleknél nincs az a Fényerő opció, amivel a fekete szintet lehetne korrigálni, így sok árnyékrészlet nem látszik. Film képmódban jobb a helyzet, de itt is kicsit kellet korrigálni. Ha ezt is képminőség javításnak vesszük, akkor igen, jobb lesz a kép.
De ha megvagy elégedve, akkor nézzed, használd a készüléket, ne foglalkozz ilyenekkel.
Tippet, trükköt nem tudok mondani, mert sok mindent már nem lehet szemre finomhangolni a T-és készülékeken. Mérő és szoftver kell a kalibráláshoz.
Én is a Film képmód használatát tudom javasolni, ha a meleg2 színhőmérséklet túl meleg a számodra, akkor a meleg1-et használni.
A helyi sötétítést normálra kapcsoltuk, így volt a legkisebb a fekete szint értéke, a legmagasabb a kontraszt.
A gamma az adott készüléken a 0 állásban 2,4-es értéket adott. Mivel azt a készüléket leginkább este, sötétben nézik, így erre is lett kalibrálva. Ha a sajátodat inkább fényesebb környezetben nézed, akkor azzal a csúszkával érdemes játszani.
12-es Fényerő értéken mértünk 125nits fénysűrűség értéket, ilyen érték környékén célszerű használni sötét környezetben. Azt tudnod kell, ha sötétben használod nagyobb fényerő értéken, akkor nem csak a fehéred fog több fényt kibocsájtani, lesz világosabb, hanem a fekete is.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Mauzes #143660 üzenetére
A T-s modelleknél már semmit, a kontrasztot nem érdemes piszkálni, a fekete szint beállítására pedig már nincs lehetőség.
Színeket egyébként is csak fehéregyensúly kalibrálás után érdemes állítani, addig nem. Ezt viszont már csak mérővel érdemes, szemre kicsi az esély.
Inkább már csak ellenőrzésre jók ezek a minták az idei modelleknél.codec project
-
junior19
senior tag
válasz rainman72 #143793 üzenetére
Két ívelt Samsungot kalibráltam. A kalibrálás a fekete szint helyes beállításával kezdődik.
Ahogy picit megbillentettem a fejem, már több oszlop eltűnt a mintán, fekete vágással jár egyből, így sötét részletek tűnnek el. Mindkét Samsung a felső kategóriából való, nem ez a kategória.codec project
-
junior19
senior tag
válasz ORCA58 #143932 üzenetére
Én a múlt héten kalibráltam egy 55Q80T-ét.
125 nits csúcsfénysűrűség mellett a Local dimminget kikapcsolva 0,011-es fekete szint értéke volt. Így a kontraszt megközelítőleg 12 000:1-hez volt.
Alacsony és magas local Dimminget választva viszont 0,03 körüli lett a fekete szint, ami a kicsivel nagyobb 4000-es kontrasztarányt adja.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Celtis #143941 üzenetére
De jó, hogy írtál.
Természetesen nem kikapcsolva, hanem a normál állásban van a 0,011-es érték. Nem tudom, hogyan lett az írásban kikapcsolva, mikor a normál opciót akartam írni.
Köszi, hogy figyelmesen olvasol, remélem közel van még az írás, hogy a kérdező is megtalálja a helyes választ.codec project
-
junior19
senior tag
válasz pohár #144013 üzenetére
Az egy úgynevezett F csatlakozó. A műholdas vételi eszközöknél használatos.
Ha Digi műholdas előfizetésed van, akkor valamelyikre , de leginkább a MAIN jelölésűre csatlakoztathatod, de modul és kártya nélkül nem fogod tudni nézni.
Én inkább arra gondolok, hogy kábeles Digi van ott, s a csatlakozóról letekerték az Faljzat - koax dugó átalakítót. Egy olyat kellene beszerezned, ha tényleg Digi kábeles szolgáltatás van.
S akkor azt csatlakoztatni az AIR/Cable aljzathoz. S akkor egy digitális kábel keresés után használható is lesz.codec project
-
junior19
senior tag
válasz pohár #144015 üzenetére
[link]
Ilyet kell venned. Értelemszerűen a menetes részre rátekered a kábelen lévő csatlakozót, a másik vége megy a tévébe. Arra figyelj, hogy az a réz szál, ami most látható középen, s túlér a csatlakozón, az úgy jó , egy résbe kell mennie az aljzatban. Ha elhajlítod, akkor nem lesz jel.[ Szerkesztve ]
codec project
-
junior19
senior tag
-
junior19
senior tag
Akinek Q80T modellje van, az próbálja már ki ezeket az értékeket.
Fehéregyensúly: 2 pontos : 8, -6, -2, 0, 0, 0
Film képmódban, lehetőleg nem eltekergetett értékekkel, meleg2 színhőmérséklet mellet.
Amit én kalibráltam az ezekkel az értékekkel nem sárgás, a fehér az fehér.
A legjobb lenne egy szürkeskála tesztképen nézni a változást.
[link] Ezzel, vagy valami hasonló tesztképpel.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Mauzes #144371 üzenetére
Senki nem azt mondja, hogy a Te készülékeden a meleg2 a legjobb. Simán lehet, s ebben senki nem kételkedik, hogy sárgásnak látod.
De az van a legközelebb a D65 színhőmérséklethez. S ha kalibrálnák a Te készülékedet, egyensúlyba kerülne a 3 szín, akkor fehérnek látnád Te is. Most valószínűleg sok a piros és a zöld, kevés a kék, ezért látod sárgásnak. Kalibráláskor egyensúlyba kerül a 3 szín, s ezért lesz fehér.
A meleg2-őt pedig a teszt oldalak azért adják meg, mert az van a legközelebb, a legkisebbet ott kell korrigálni. Lehetne a meleg1-et is, vagy akár a normált is, de akkor többet kellene korrigálni, s senki nem szereti a dolgát tovább nehezíteni.
Ezért kalibráláskor a meleg2 van általában használva, de ha valaki nem kalibráltat, akkor én is a meleg1-et szoktam ajánlani, mert az szemmel még kevésbé zavaró.
De ha hiszed ha nem, általában a meleg 1 távolabb van a D65-től, mint a meleg2. Csak azt kevésbé veszi észre a szemünk, mint a pirosas-sárgás képet.
Amíg akár 6300K-os színhőmérséklet egyeseknek már zavaró lehet, addig 7000K-os kevésbé zavaró számukra. De minél magasabb a színhőmérséklet, annál inkább le kell mondanunk a színhelyes megjelenítésről. Aki nagyon hideg színhőmérsékleten nézi a megjelenítőt, az például ne is várjon jó arcbőrszín megjelenítést, mert nem fog összejönni.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Mauzes #144396 üzenetére
Mert a hideg színhőmérsékletet szokta meg a szemed.
A Normál színhőmérséklet kb.9000K felett van, nem ritkán 10 000 felé is kerül. A normál színhőmérséklet tapasztalatom szerint minden esetben távolabb van a D65-től, mint a meleg1 vagy meleg2.
Azért érzed közelebb a jóhoz a normál színhőmérsékletet, mert egyrészt azt szoktad meg, másrészt a piros árnyalataira érzékenyebb a szem, mint a zöld és kék árnyalataira. S az arányokban a kék a legkevesebb, a fehér fénysűrűségének csak a 7%-át adja, míg a piros21, a zöld pedig 71 %-át. Ezért is %-an több kék % többlet kevésbé észrevehető, mint a pirosból.
Ezzel nem rábeszélni akarlak más beállítás használatára, csak az okokat írtam le.codec project
-
junior19
senior tag
-
junior19
senior tag
válasz Sirandrish #144445 üzenetére
Abban képmódban nincs, amelyiket használod. A film képmódban lennie kell.
codec project
-
junior19
senior tag
válasz Sirandrish #144450 üzenetére
A T-és modelleken a Fényerő csúszka felel meg a korábbi modellek Háttérfény vezérlésének. Cserébe kihagyták a fényerő opciót, ami a fekete vágási szint beállítására szolgál.
Film képmódban sötét helyiségnek megfelelően van beállítva a fekete vágási szint, s mivel ilyenkor kevés a környezeti fény, a Fényerő is elég lehet. Ezért nem tűnt fel este a fényerő hiánya.
Minél több a helyiségben a környezeti fény, neked annál magasabb Fényerőt kellene használnod. Nem tudom fejből a tévét mennyit tud maxon, 300 nits-et biztosan. Ez átlagos környezeti fény mellett elégnek kellene lennie.
Ha neked sötét, akkor vagy sok a helyiségben a környezeti fény, vagy helytelenül szoktad meg a nagy fényerő használatát. Esetleg mindkettő valamilyen szinten.
A fórumtárs sem az ő ízlésének megfelelően ajánlotta a kisebb fényerőt. Túlhajtod a készüléket magas fényerő használatával, s a szemednek sem használ. Ha ő mondjuk egy 25 w-os izzónak megfelelő fénybe nézz bele, akkor te legalább a 3 szorosába, ami nem egészséges.
Ha nagyon sötétnek találod a számodra, akkor állj el a vásárlástól, ezen beállítások nem segítenek már, ha minden olyan beállítást kikapcsoltál, ami csökkenti a fényerőt.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Sirandrish #144551 üzenetére
[link]
Ezt a videót játszd már le, ahogyan szoktad nézni általában, s amire azt mondod, hogy sötét.
S nézd meg ha lehet teljesen sötétben is.
A black jelölésű a fekete, a White(235) jelölésig 21 külön oszlopot kell látnod. Ha kevesebbet látsz, a fekete melletti első oszlopot nem látod, akkor a gamma értékét kezd el változtatni.
Ha így sem látod külön a fekete melletti oszlopokat, akkor bezárja a feketét a készülék, s ezt látod sötétnek. Ezzel nem fogsz tudni mit kezdeni, mert nincs már állítási lehetőség a készülékedben.
Ha látod az oszlopokat külön, akkor megfelelően működik a készülék, csak az általános fényereje kisebb, mint a korábbi modellnek.codec project
-
junior19
senior tag
A normál képmód a Samsungnál jellegzetesen olyan, hogy a gamma a sötétebb részeken magas értékű, a fényesebb részeken pedig alacsonyabb. Így a sötét részek még sötétebbek, kontrasztosabb a kép. De neki sötét a kép, így nem biztos, hogy a normál képmód ajánlása megfelelő.
codec project
-
junior19
senior tag
válasz undercover #144605 üzenetére
Csak pár észrevétel, ha akarod kipróbálod.
Amit én mértem 55Q80T készüléket, azon az alacsony és a magas LD opciónál a háromszorosa volt a fekete szint a normál álláshoz képest. Így itt volt a legnagyobb a kontrasztarány is, ha nem okoz nálad anomáliát, akkor érdemes lenne ezt az opciót kipróbálni.
A 30-as színtelítettség értékét soknak tartom. Nem tudom, hogy tudod-e, mindent a fehérből vonatkoztatnak. A fehérnek van egy fénysűrűség értéke. A 3 alapszín fénysűrűség értékének meg kell egyeznie a fehér értékével. A színtelítettség vezérlővel a színek fénysűrűség értékét változtatod, a fehérré nem változik. Így a 30-as érték felborítja a színek fényességét a fehérhez képest. Amit mértem, azon 26-os érték felelt meg a fehérhez a megfelelő értéknek.
Ismert anyagon teszteld a 30-as értékeddel a fehér fényességét és a színek fényességét, s azután az alap25-ös, illetve 26-os értékkel. Ha esetleg neked mégis jobban tetszik az, hogy fényesebbek a színek, akkor inkább a Fényerő értékét növeld még, a színtelítettségét pedig rakd az alapérték közelébe. Így ha növeled a fényerő értékét, akkor nem csak a színek fénysűrűsége növekszik, hanem a fehér értéke is, az egyensúly nem bomlik fel.
Még azt is kipróbálhatod esetleg szemre, hogy ezt lejátszod a készüléken. [link]
Mivel a meleg1 színhőmérsékletet használod, szinte biztos, hogy mindenhol a kék egy picit több.
A videót figyelve a 2 pontos fehéregyensúly beállításánál a B-Gain csúszkánál csökkented 1 értékkel, azután még egyel, míg nem válik számodra túl meleggé a kép. Tényleg max 5-ös értékig érdemes kísérletezni. Látni fogod, ahogy a kis kék árnyalat megszűnik.Ezek tippek a részedre, amiket szemre talán érdemes letesztelni, nagyon pontosra csak kalibrálással lehetne megoldani.
Ha így is tetszik a készüléked képe, s nincs kedved kísérletezni, akkor a fenti tanácsokat hagyd figyelmen kívül.codec project
-
junior19
senior tag
válasz So5ika #144609 üzenetére
Ennyiből, hogy az nem győzött meg, semmit nem tudtunk meg, mi nem tetszik, mi a bajod azzal a képpel, amit az alapján kapsz.
Az egyébként kalibrálás nélkül talán a legpontosabb.
Ha mások adnak értékeket, akkor az ő ízlésük szerint fogod nézni? Miért nem tudod akkor a saját ízlésed szerint beállítani?
Ha nem tudod, hogy melyik kezelő mit csinál, kérdezz, s kapsz biztosan választ.
Vagy ha leírod, mi igazán a baj, arra is biztosan kapsz választ.
Körülbelül a feltett kérdésed olyan, mintha azt kérdezném valahol, hogy rendeltem pizzát, de nem ízlik. Honnan rendeljek pizzát?
Tényleg nem bántásból írtam ezeket, de így nehéz segíteni.codec project
-
junior19
senior tag
válasz gyeniko #144625 üzenetére
Ahogy mpo is írta, a T-s modellekben már nincs a fekete szint beállítására szolgáló Fényerő lehetőség, kivette a Samsung.
A korábbi Háttérfény elnevezés, ami az általános fényerőszint beállításra szolgált elhagyta a Samsung, helyette Fényerő elnevezést kapott.codec project
-
junior19
senior tag
válasz gyeniko #144632 üzenetére
Akkor azt nagyon eldughatták a menüben, mert egy 80T-ét eléggé átbogarásztuk, s nem emlékszem ilyenre. Igaz nem is volt szükség nagyon rá, mert sötétben nézik, s a fekete szint jól volt gyárilag beállítva. Így ha van is valahol ilyen menüpont, mi azt nem babráltuk.
codec project
-
junior19
senior tag
válasz undercover #144633 üzenetére
Nem.
Ha a normál opciót választod, akkor mi ott mértük a legkisebb fekete szint értéket. Kb. 0.011nits, az alacsony és a magas opciót választva pedig 0,03 nits fénysűrűséget mértem a fekete mintára.
125 nits-re lett a fehér beállítva, így az LD normál opcióban kb.12 000:1-hez, míg az alacsony és magas opciót választva kb 4000:1-hez a kontrasztarány.
De szemmel is látható, ha kapcsolgatsz közöttük. Azon a készüléken a Normált választva a fekete sötétebb lett, mint a másik két opcióban.
S ha nem lesz nálad sem anomália a fehér felíratok körül, fehér, világos megjelenítések környékén, akkor kipróbálhatod azt az opciót. Sötétben nézéshez hozzáad az élményhez, ha van mindig környezeti fény a helyiségben, akkor szinte felesleges, akkor jó lehet az alacsony érték is.codec project
-
junior19
senior tag
válasz gyeniko #144638 üzenetére
Azt nem néztük, meg mondom őszintén. Jól eldugta a Samsung, ha ez a menüpont arra a célra szolgál. Bár valahol azért meg is értem. Most is olvastam az LG topikban, hogy ips paneles tévén a fekete vágás beállítására szolgáló Fényerő értéket jelentősen megemeli a felhasználó. S később meg csodálkozik, hogy nincs kontraszt, meg a fekete szürke.
codec project
-
junior19
senior tag
válasz undercover #144639 üzenetére
A filmeket már jó pár éve BT.1886-os gammára készítik. A 2,2-es gamma igazából a régebbi filmekre jó, illetve ha mindig van valamennyi környezeti fény, akkor célszerű használni.
A BT.1886-os gamma egy ívelt gamma menet a 2,2-es gammához képest. A sötétebb részeken alacsonyabb gamma érték a cél, így fényesebb lesz, több részlet látható. De sokszor kimossa kicsit a képet, ez megjelenítőtől függhet.
Amit egyébként mértem, az a 2,2-es gamma beállításnál 0 értéken 2,4-es gamma menethez volt közelebb, s mivel ők sötétben nézik, így a 2,4 is lett a cél, arra lett kalibrálva. Ha van nálad környezeti fény, akkor érdemes vele játszani, mert jobb lehet egy magasabb érték.codec project
-
junior19
senior tag
válasz undercover #144639 üzenetére
Azt is nézd már meg légy szíves, amiről megy itt még az eszmecsere másik szálon.
[link]
Ezt játszd már le, ha lehet sötétben. ha nem lehet, akkor olyan fényviszonyok között, ahogyan általában nézed a tévét.
Ha van fény, akkor nagy eséllyel nem fogod látni a 17-es, 18-as, 19-es oszlopot, attól függően, mennyi a környezeti fény. Sötétben a 17-est halványan sejteni kell.
A Képtisztasági beállításokat kapcsold Be, mi történik a képen?
Ezután a Részletárnyékolást vagy Shadow Detail értékét kezd el emelni addig, amikor a 18-as oszlopot halványan látod, a 17-est sejted, 16-tól lefelé nem szabad látnod. Ha ez fog történni, hogy egyre több oszlopot látsz villogni, akkor ez a menüpont a korábbi tévék Fényerő lehetősége. Neked pedig az az érték lesz a helyes feketevágási szinthez, amikor a 16 alattiakat nem látod, a 17-est sejted. Azután írd már be ide, hogy mit csinált ez a két opció.A gamma beállításához jó anyag a mostani Universal filmek, amiknek az elején a felirat a föld felett befordul. Ott a különböző opciókkal próbálkozhatsz. Ha sok a gamma, akkor a fekete szürke lesz, mosott lesz a kép. Ha kevés csillag ragyogását látod, akkor pedig már sötét a kép.
Vagy jó tesztanyag a Casino Royal nyitójelenete, amikor Bond tiszta feketében van az árnyékban. Ha mosott a kép, akkor sem jó, s ha nem látsz részleteket, akkor sem.
Vagy a Sötét lovagban 06:34-nél, amikor felnéznek az égre a jelre, a jobb oldali épületet ha tisztán látod, minden részletet, akkor nem jó a gamma, mosott lesz a kép. Ott a gamma beállításával meg lehet találni azt a pontot, amikor csak annyi részletet kell látnod, amennyit kell.
Persze a gamma beállítása feltételezi a helyes fekete vágási szint beállítását, amit az előbb írtam. Anélkül felesleges a gamma értékekkel próbálkozni, mert fals eredményeket hozz csak.codec project
-
junior19
senior tag
-
junior19
senior tag
válasz So5ika #144691 üzenetére
Biztos sok Q70-es tulaj őrül majd neki.
Ha nem vagy biztos benne, mi mit csinál, s milyen tesztképpel kell beállítani, akkor inkább kérdezz rá, biztos kapsz választ.
Nagyon félre tud menni az eredmény, ha valamit rosszul korrigálsz. S mivel más paraméterekre is hatással van, rosszabb is lehet a végeredmény.
Sok időt megspórolhatsz magadnak.[ Szerkesztve ]
codec project
-
junior19
senior tag
válasz Szabi020 #144849 üzenetére
A részletárnyékolás nem új beállítási opció, csak más nevet kapott.
[link]
Ezt a mintát játszd le. A feketevágási szint beállítására szolgál.
Sötétben az alapértéknek jónak kellene lennie. Ha van környezeti fény, akkor emelni kell, hogy a 17-es oszlop villogását halványan lásd, a 18-tól felfelé láthatónak kell lennie minden oszlopnak.
A 16, referencia black felírat felett amennyi oszlopot nem látsz, annyi információ láthatatlan lesz a képen.codec project
-
junior19
senior tag
válasz Szabi020 #144860 üzenetére
A tévén a kontrasztot ne babráld, legfőképpen ne emeld!
A legutolsó fotó lenne nagyjából jó, ha azt látod, mint a képen. De a 17-es ott is sok, nagyon látható, picit mosottá teszi a képet így.
Ha már nem tudod a részletárnyékolással csökkenteni az oszlopok fényerejét, akkor kísérletez a gamma állításával és a Fényerő csökkentésével.
A 17-es oszlopot csak sejteni szabad, az a 0,5%-os érték. Az 1 %-os oszlopot kell már halványan látni.codec project
-
junior19
senior tag
-
junior19
senior tag
válasz stemplar07 #145229 üzenetére
"fényerő kb:20, kontraszt 50, részletárnyékolás 0 (hajdani háttérvilágítás)"
Nem.
Ami a T-s modelleknél a Fényerő, az volt a korábbi modelleken a Háttérvilágítás.
A részletárnyékolás pedig a korábbi modelleken a Fényerő csúszkának felelt meg, azt a célt szolgálta, amit be kellet állítani vele.codec project
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple notebookok
- EAFC 24
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Suzuki topik
- Renault, Dacia topik
- kissgábor007 károsultjai
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest