-
Fototrend
Samsung LCD és LED TV-k
Új hozzászólás Aktív témák
-
Partizan182
senior tag
válasz ΞΔGLΞ #122366 üzenetére
Szvsz ezt kevésbé a csatorna, inkább a forrás okozhatja, mittomén a Mátrix, a Szolgálólány meséje meg a Cure for wellness olyan zöld mint az állat, nyilván nem véletlen, a világ romlottságát ezzel szimbolizálják.
Ha ugyanaz az anyag (fent említett híradó pl) más és más az lehet szolgáltatói baki, bár ilyenről nem hallottam, otthon digin majd tesztelem (bevallom férfiasan F1en kívül nem néztem tvt az elmúlt 10 évben).
-
Partizan182
senior tag
válasz #20221952 #122388 üzenetére
Szuperoff de érdekes a téma: nekem is feltűnt elmúlt 5-6 évben egyre erősebb az azonnal kérdez utánajárás helyett módszertan, ennek a nagy connected életnek ez vhol velejárója. Érthető : 2 perc megkérdezni + 2 perc válaszolni annak aki hasból tudja vs. 30 perc utánaolvasás. Makes sense. Csak közben elvesztjük az egyéni "kutatómunkát" végző készségünket. Amiben sose voltunk olyan hűde erősek btw.
[ Szerkesztve ]
-
Partizan182
senior tag
válasz #20221952 #122397 üzenetére
Nem is kell hogy megfeleljen, amikor profi kalibrációt rendelsz nappali és esti beállítást is csinálnak. Érdemes egyik képmódot nappalira másikat estire belőni és akkor csak 2 kattintás a váltás (lgnél direkt van ISF dark / ISF bright profil).
Különbségek: nappal a háttérfény nyilván sokkal magasabb, gamma 2.2 (este 2.4/BT1886), pici szaturáció-többletet is elvisel a nappali mód, akkor úgysem a pontosság a lényeg hanem hogy minden jól látszódjon.
-
Partizan182
senior tag
válasz #20221952 #122413 üzenetére
Ha töri a fehéret akkor a kontrasztot kell levenni, de simán lehet hogy a felvételre használt kamera dinamika-tartománya volt véges.
AVS HD kalibrációs pakkra keress rá, azon a basic calibrationön be tudod lőni a fekete/fehérpontokat.
A film módos tompa/életlenség hiánya a mesterséges élesítő (sharpening) és dinamikus kontraszt hiánya miatt lehet, sztem adj neki egy pár napot, utána nehéz visszamenni a mesterséges rémálomba.
[ Szerkesztve ]
-
Partizan182
senior tag
válasz ΞΔGLΞ #123075 üzenetére
Kékeslila a rosszul belőtt színhőmérséklettől lesz, nem a túltolt szaturációtól. Többször leírtad hogy neked ez utóbbi jön be, a "fakó mozis" (ejtsd: REC709-et jól követő, pontos), "valóságos" színek helyett. (A vicc persze az hogy a movie mód alapból picit túlszaturál az idei Qledeken)
Ami nem baj, és szépen kontextusba teszi a Q8 felé táplált érzelmeidet, gyakorlatilag ezt a terméket neked találták ki.
-
Partizan182
senior tag
válasz ΞΔGLΞ #123081 üzenetére
Értékítéletet meg kritikát képzelsz oda ahol nincs. A boltban a Qledek a maxra tekert fényerőn ordító extra erősre rakott színek miatt kápráztatnak el. Nem csak téged, mindenkit, az emberi szem így működik.
Nálad annyi az extra hogy mindezt otthon is szereted, másnak meg (aki pontosra / referenciára állítja a tévéjét) szinte mindegy, hisz ő olyan színekkel és fényerővel gyakrolatban sosem fog találkozni.
Idei Qledek kb árukban vannak, tavaly volt nagyon elszállva az egész széria.
-
Partizan182
senior tag
válasz direwolf #124315 üzenetére
Itt lehet a válasz:
"Értem én, hogy neked és másoknak ez jön be, de főleg egy qled-et nem azért vesz a hülyéje, hogy lebutítsa, nevezzük így olyan szintre, amivel egy jóval olcsóbb tévén is megkapná a látvány, főleg 4K HDR-ben. "
A hipotetikus vásárló megveszi a kuledet, majd rájön hogy rendes beállításokkal egy centivel nem jobb az SDR kép mint az 5 évvel ezelőtti LCD-jén. Mit tehet a szerencsétlen, felcsavarja a szaturációt meg a fényerőt maxra, így legalább érzésre jobb, meg nem tűnik kidobott pénznek / átbaszásnak.
-
Partizan182
senior tag
válasz ΞΔGLΞ #124319 üzenetére
Ha tudnád, kb 1 hónap kellett mire megszoktam a standardra kalibrált képet. Elsőre sárgának, szín- és kontrasztszegénynek tűnt, de ha már kifizettem a kalibráció árát hát úgy hagytam.
Aztán elkezdett feltűnni hogy minden (bőrszínek pl) milyen természetesek. Mennyi részlet látható az árnyékokban, bőrfelületeken, szöveteken, felhőkön stb. Meg a természetben játszódó jelenetek, pont olyan aranyfényű a fák között átszűrődő napfény mint IRL.
Egy hónap múlva poénból visszaraktam Normálra. Uhh, az összes sötét/világos részlet pápá (thank you dynamic kontraszt), mindenkinek vöröseslilás a feje (thank you extra saturation), a kép úgy ahogy volt egy kékes-lilás takonyban úszott (thank you hideg színhő).
De ez már évekkel ezelőtt volt. Elsőre mindenkinek nagyon nehezen csúszik le a helyesen beállított kép.
-
Partizan182
senior tag
válasz ΞΔGLΞ #124321 üzenetére
Nem rosszabb, pont ugyanolyan, de írod hogy SDR-ben (FHD és SD) a Q gyengébb (amit kétlek, jól beállítva kb ugyanazt a képet kellene adnia, max a 4k upscale picit lágyít a képen).
HDR-ben is fontos a helyes fehérpont (D65), különben ott is elmásznak a színek, fényerő meg max, kell a specular-hoz.
[ Szerkesztve ]
-
Partizan182
senior tag
válasz PuMbA #124361 üzenetére
Nem a játék (mód) a lényeg, az XO dashboardja van túl egyszerűen "konvertálva" HDR-be. PS4-en ugyanez, a konzol UI szuper világos meg élénk, miközben a játék APL-je (average picture level) az SDR szintjén van (ahogy lennie is kell).
Kérdés, hogy ezeket a TV-ket mi értelme HDR-el etetni, sajnos a lényeget megjeleníteni nem tudja.
-
Partizan182
senior tag
válasz Partizan182 #124364 üzenetére
Bocsi, látom hogy a KU6000-en nincs külön backlight dimming kontroll, szal simán lehet hogy a dynamic kontraszttal összegyúrták.
-
Partizan182
senior tag
válasz FirstAndroid #124367 üzenetére
FullHD felejtős, nem is a felbontás miatt feltétlen, de FHD gépekbe már a leggagyibb paneleket rakják.
Ennyiért én NU8000 széria alá nem adnám, az már korlátozottan HDR-re is alkalmas lehet.
-
Partizan182
senior tag
válasz Zafir78 #124439 üzenetére
NU8000 és Q6 között minimális különbség van (kb 3%-al nagyobb színtér a Q6 javára, egyébként ugyanaz az edge lit lcd mindkettő).
Legnagyobb eltérés a 7es szériához képest:
- Jóval nagyobb fényerő (nagyon világos szobában ill. HdRhez kell)
- 10bit panel (csak HDR)
- szélesebb színtér (csak HDR)
- edge local dimming (oszloponként sötétít, HDRhez kellhet de nem túl hatékony)
- gaming funkciók (VRR, auto game mód)Azért a HDR az edge világítás miatt kompromisszumos a qlednél is, de összességében a 7es nem alkalmas HDRre, másik kettő valamennyire igen.
Én az NU8000t venném, Q6ra felesleges a felárat kifizetni.
-
Partizan182
senior tag
válasz ΞΔGLΞ #124449 üzenetére
"Valós 4K HDR tartalomnál, a 8052 nem azt írom, hogy kiröhögi, de rendesen otthagyja."
Pár szót írsz erről? Elvileg ugyanaz a 2 tévé, minimálisan szaturáltabbak az zöldek a Q6-on, de azon kívül nem nagyon tud többet a Q. Te láttad személyesen, tesztelgetted, mi volt az eltérés? Összes komoly oldal szerint hangyafasznyi (színhelyes módban persze).
-
Partizan182
senior tag
válasz ΞΔGLΞ #124456 üzenetére
Csak annyit írtál hogy jobb volt, ha mégis volt részletes akkor mea culpa és visszakeresek.
Szerk: ezt találtam tőled a témában:
"A qled-ek (meg amúgy az összes tv) 4k parasztvakító demói mellett, szinte alig alig maradt el a 8052"
Euronics összehasonlítás volt jól látom? Ha igen akkor full mindegy, az teljesen érdektelen, azt hittem otthoni környezetben nézted őket.
[ Szerkesztve ]
-
Partizan182
senior tag
válasz FollowTheORI #124458 üzenetére
Aszittem az rtingsnek nem szabad hinni, mert túl szakértők meg műszerrel mérnek
Csípom őket, egész jók az újabb livestream qa videóik is, bár Vincent (hdtvtest) viccesebb.
-
Partizan182
senior tag
válasz FollowTheORI #124464 üzenetére
Eszköz van rá (csak szaturációt kell mérni különböző fényerejű slideokon), elfogadott módszertan nincs. Ennyi panelvariancia simán lehet egyébként, Q6-ról meg a konspirációs énem azt súgja hogy csak azért készült (és nem NU9000-nek hívják), hogy javítson a "QLED" televíziók riportált piaci részesedésén.
-
Partizan182
senior tag
válasz FollowTheORI #124467 üzenetére
A HDR tone mapping mérésére módszertan van remek (10%-os fehér ablakot használnak, ami olednek kicsit hátrány, de nem vészesen), ott azt nehéz eldönteni hogy az adott viselkedés jó vagy nem jó, mert tone mappingre nincs még ajánlás sem, nem hogy sztenderdek.
Mi a fontosabb: specular részletek vagy az általános világossága a képnek? Hol clippelhet már szabadon a tv: 1000 nit felett? 2000/4000 felett? Vagy 10.000 nitig mappeljen csak szorgosan? Ha a nagy fényerős szaturációt nem tudja (színtömeg hiánya miatt) akkor mit csináljon: tartsa meg a képpont fényerejét és mossa ki a színt vagy tartsa meg a szaturációt de vegye le a fényerőt? Az OLED ABL mennyire és mekkora fehér méretnél veheti le a fényerőt? Az LCD local dimmingje inkább a feketeszintet igyekezzen megtartani vagy a világos részek fényerejét?
Végül is igazad van, nincs igazán kitalált workflow vagy mérőszám(ok) amik ezeket a különbségeket megfognák, a teszteket el kell olvasni. Ilyenkor sajnálom kicsit akinek nem megy az angol, mert ezek aztán a magyar tesztekből full kimaradnak.
[ Szerkesztve ]
-
Partizan182
senior tag
válasz DarthFater #124469 üzenetére
Ennyiért a HDR felejtős, sajnos a DTS hiányával együtt sincs a 7-es samunak jó alternatívája itt EU-ban. Esetleg valamelyik 50-es LG, abban a méretben minden VA paneles (egyébként az LG az RGBW 3k-s csoda IPS paneljét erőlteti ami elég gyengusz).
-
Partizan182
senior tag
válasz ΞΔGLΞ #125827 üzenetére
"Mindenkinek olyan lesz ez a színVILÁG, amire beállítja a tévéjét, mert neki az tetszik és nem az rtings fogja megmondani, hogy mi lesz a jó."
Memória színek (arcbőr pl) elmásznak ha nem D65ön van a fehérpont / túl-alul van szaturálva / rossz a hue. Többi színhez szinte azonnal alkalmazkodik a szemed, fél óra után azt látja" helyesnek".
-
Partizan182
senior tag
válasz Celtis #126049 üzenetére
Tökéletesen látod a dolgot, LCD-nél a háttérfény növelése csak eltolja a tartományt (ráadásul a szem szempontjából rosszabb irányba), azonban a HDR-hez kell a max fényerő a specular kezeléséhez. Ha leveszed az össz fényerőt akkor egyrészt ettől el kell búcsúzni (pedig ez a HDR egyik lényege), másrészt minden mást össze kell paszíroznia az alacsonyabb fényerőnek megfelelően (vagy sötétebb lesz az egész kép mint kéne vagy clippeli a tetejét).
Ezért kell a jó Local Dimming a HDR-hez LCD-n, ezzel a TV valamennyire tudja szabályozni hogy ahol nem kell nagy fényerő ott ne égjen a "reflektor" a háttérben. Nyilván ennek is megvannak a maga limitációi/hibái (pláne edge led esetén), amikor azt mondják hogy a HDR LCD tévén kompromisszumos erősen akkor ilyesmire gondolnak.
-
Partizan182
senior tag
válasz ΞΔGLΞ #126452 üzenetére
Mondjuk inkább úgy hogy a Q6 egy átcímkézett NU8000, a Q7nek már van rendes színtere meg anti-reflective bevonata, az sokat dob rajta.
Q8ból EUban 2 verzió létezik: Q8FN (ez egy átcsomagolt edge led Q7, Usában nem is merték így kihozni) és Q8DN (ez kb 40 zónás FALD verzió, Usában csak ez volt alapból, de a nagy felháborodásra való tekintettel végül EU-ba is behozták, kb a Sony XE900 szintjét tudja).
Eddig középkategória teteje volt mind, felső kategóriában Q9, 480 dimming zóna, a minél mélyebb feketék és blooming csökkentése miatt kicsit túl agresszív dimming algoritmussal. Kontent 90%-ban nyilván helyen hagyja a kistesóit.
-
Partizan182
senior tag
válasz ΞΔGLΞ #126557 üzenetére
Ne is mondd, ugye oleden még 2 nagyságrenddel gyorsabb a váltás, 24hz néha nagyon fájdalmas tud lenni. Én is inkább bevállalok pár artefactot és adok egy minimális interpolációt. A vicc az hogy moziban is iszonyat rángat minden, Tomkrúznak igaza van, 24p judder az igazi mozifeeling.
-
Partizan182
senior tag
válasz Carlos1000 #126976 üzenetére
Nagyobb fényerő / színtér / színtömeg, gyorsabb smart rendszer + piacvezető anti-reflective réteg a Q7 javára. Ez utóbbi nagyon sokat jelent nappali / ambient fény melletti használatnál.
HDR viszont ott is kompromisszumos, edge dimminggel csodát nem lehet tenni.
-
Partizan182
senior tag
válasz #16585216 #127016 üzenetére
HDRt belső lejátszójával próbálod vagy PCről? Ha belsőből sötét azt dinamikus kontraszt piszkálásával tudod kicsit világosítani, Movie módot használj, az a legpontosabb.
De amit nem szabad elfelejteni:
- HDRt sötét szobára masterelik (5 candela szórt fény mellé)
- a tévé belépő szint, HDRre nem nagyon alkalmas, nem érdemes rajta erőltetniMotio plus: custom módban tudod az erejét állítani, ha visszaveszed kevesebb lesz az artefact is.
Menü sebesség: ahogy írtam, belépő szint, ennyit tud.
-
Partizan182
senior tag
válasz ΞΔGLΞ #127047 üzenetére
Nem tudom mit néztél, de a ST HDRje referencia minőségű, az első részt is már 6k RED kamerákkal vették fel, ami miatt lágyabb a kép az egy utómunkában rárakott filmgrain hogy jobban hozza a 80as éveket.
Sötét jelenetekben el lehet veszni: mely feketék, rengeteg részlet az árnyékokban. Valami beállítási hiba lehet nálad.
Más: többször említetted már hogy "kikapcsolod" a HDRt, ezt mégis hogyan kell elképzelni?
-
Partizan182
senior tag
válasz ΞΔGLΞ #127057 üzenetére
A HDR+ opcióra gondolsz? Mert az nem HDR kapcsoló, az kvázi ilyen HDR "effectet" rak az SDR cuccokra (kvázi egy dinamikus képmód), bottal se érdemes piszkálni.
Azért kérdem mert a HDR a forrástól függ, nem tudod ki/be kapcsolgatni, egy HDR filmet nem tudsz SDR-re vissza tonemappelni menübôl (max külsô lejátszóról).