-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
hú. szóval ez az A3000... legalább normális nevet adtak neki, bár erősen megtévesztő az A előtag, mivel nem alpha objektíveket fogad.
fix LCD, 230k felbontás, 201k EVF, nincs szenzor az LCD/EVF váltásra - tudom, obival 400 tallér most, és 200 lesz 1 év múlva... de ez így kuka. ennyiért gondolom Pana G5-öt kapni odakint, és azt nem csupaszították le.
majd az A5000 lesz érdekes, 920k LCD-vel, 2.4M EVF-fel, több gombbal, érintőképernyővel, PDAF-fel, 50/60p videóval, neadjisten gps-szel. és az a vicc, hogy már most megvan minden összetevő hozzá, csak össze kéne legózni, de neeeeem... majd megkapjátok később...
a dpreview azt írta, hogy ez egy báránybőrbe bújtatott farkas, sztem meg egy farkasbőrbe bújtatott bárány. -
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
igazad van, erre írtam, hogy majd az A5000...
2013-ban egyszerűen tilos lenne a 100USD szint felett 230k-s kijelzőt használni. a kezelőfelület színtiszta NEX, elég sivár képet mutat a váz hátoldala. egyetlen mentség a 400 USD iknduló ár, gondolom a G5, G6, de még a G10 sem itt kezdett. -
rumos14
nagyúr
válasz rumos14 #2384 üzenetére
nézegettem pár hands-on preview-t, nekem vhogy az az érzésem, hogy a váz kong az ürességtől... feltételezem, a hsz-emben említett extrák mind elférnének benne. a váz formájával amúgy semmi bajom, csak éppen nagyon, de nagyon fapados.
akárhogy is, számomra egy NEX-6 méretű, kialakítású EVF-es gép sokkal szimpibb. -
rumos14
nagyúr
hopp, és ahogy feltételeztem, a 18-105 belső zoom-os. persze ettől még nem lesz kisebb, de megmagyarázza ea tekintélyes "induló hosszt". videokamerás obi lesz ez.
-
rumos14
nagyúr
érdekes, hogy beszél mindenki mindenről az A3000 kapcsán, csak a szenzorról nem. ez a szenzor jelenleg az A58-ban és az A3000-ben található, a két belépő modellben.
javult-e magas iso-n a 16 mpixeles, most már 3 éve megjelent szenzorhoz képest? milyen a képsarkokban? remélhetőleg nem ismétlődik meg a NEX-7 fiaskója. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2397 üzenetére
nem kizárt, hogy a NEX-7 utódba mernek nagyot álmodni és 32mpixeles szenzor kerül. ójjjajj... remélem, a NEX-6 szinten marad egy értelmes PDAF-es, érett 20 mpixeles lapka. ha van vmi ami nem hiányzik az A77 után az 5R-ben, az a 24 mpixel. megtáltosodott a LR is felőlem maradhat a NEX-6 utódjában u.ez a szenzor, bár felzárkózott a m43, de még mindig nem ez a szűk keresztmetszet.
csak nem hagy nyugodni, hogy hogyan tudott (mert) a Sony egy 230k-s panelt berakni az új csodába. mennyivel kerülne többe egy 920k-s panellel legyártani? olyan 9-10 USD körüli pénzmagra gondolok. a 2010-es NEX-3-ban már normális felbontású kijelző volt, akárcsak a 2 utódjában, majd az idei 3N-ben megfelezték a pixelek számát. most egy újabb felezés...
-
rumos14
nagyúr
sztem Chris enyhén szarkasztikusan (is) utalt a Sony féle újításokra
én azért úgy gondolom, hogy az elmúlt pár évben merész, kísérletező volt a Sony, már-már úttörő, sok földi jóval ellátták a gépeket. persze semmi sem tökéletes és a többi cég sem lazsált - bár a C/N, ahogy lenni szokott, csak megfontoltan halad, a kötelezőt hozza, nem többet.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
nem tudom, mennyire szürke zóna egy ilyen adapter, ami - gondolom - a Canon által alkalmazott AF eljárásokat is használja. egy Sony ilyet vszleg nem engedhet meg magának.
akárhogy is, látom, szereted fikázni a céget, sokszor van is miért, de kitartok amellett, hogy a teknós hátterükkel több váratlant húztak és öbb innovációt hoztak be az elmúlt pár évben, mint mondjuk a fotókirály Canon, akik a 70D-ben alkalmazott szenzor AF előtt évekig csak a mpixeleket meg AF pontokat meg ilyen apróságokat javítottak. egy 650D mennyire izgalmas termék? nem azt mondom, hogy rossz, de dögunalmas. -
rumos14
nagyúr
meglátjuk.
mondjuk egy NEX FF-re csak véráldozatok árán lenne pénzem a következő jópár évben, ill. a mostani mirrorless vázak által hozott AF sebességet nehezen tudom elképzelni ezzel a szenzortolós technológiával. ha pedig olyan lesz mint amit az LA-EA1 adapter nyújt, abban nem lesz sok köszönet. de lássuk a medvét. akárhogy is, az h a Sony kihoz egy modern FF mirrorless vázat, nagyot fog szólni. -
rumos14
nagyúr
az A3000-nál azt adta ki feladatnak az igazgatótanács, hogy E mount-os legyen, legyen akkora mint a "most megint menő" tükrösök, és hogy "just 399, with the kit lens" legyen. nem, a "just 449" nem jó, akkor sem, ha egy rendes kereső és egy rendes felbontású kihajtható kijelző is belefér volna.
ez így sztem is kuka. kézbe sem kell fognom, már érzem h mennyire műanyagos, rideg, üres érzést kelt. -
-
rumos14
nagyúr
ezekkel mind teljesen egyetértek.
az SLT alapvetést persze nem ők találták ki, de nagyon jól alkalmazták ahhoz amihez akkor kellett - amit az igazgatótanács feladatul kiosztott - (PD AF a videónál). más kérdés, hogy a kevés AF pont és a távolról sem teljes lefedettség, no meg a nem videóra tervezett obik miatt nem volt tökéletes az élmény - alpha után NEX-szel videózni öröm és bódottá.
a Nikon 1 nekem nagyon nem "jön át". nem tudom, nagyobb érzékelő mellett is megoldható lenne ez a fajta AF, de amíg ki nem halnak a dinoszauruszok, akarom mondani, a tükrös gépek, vszleg nem fogjuk megtudni, vagy legalábbis nem a Nikontól. -
rumos14
nagyúr
jaja, legyen kicsi, közepes meg nagy szenzor is ap iacon, meg csokoládés, vaniliás, fahéjas, stb. de a Nikon 1-ben úgy látszik nem csak én nem láttam meg a spirituszt...
az SLT a videó AF mellett elhozta az EVF korszakot, én nagyon örültem, hogy élőképet kapok a nem lyuk-alagút méretű keresőben meg vízszintezőt. ehhez képest az hogy magas iso-n kicsit zajosabbak lettek a képeim, én simán bevállaltam, mert így is elég jó volt a magas iso-s teljesítmény. SLT miatti lágyulást meg konkrétan sehol nem láttam.
-
rumos14
nagyúr
ahogy írják is a kommentekben, van egy kis "fék" szaga a képnek, de te vagy a szakértő ebben, nem én. a bajonetthez képest nagyobbnak kéne lenni annak a 72mm frontlencsének. ha fake is, attól még jöhet egy ilyen obi, csak lehet h most érezte vki időszerűnek, hogy leüljön a fotosopp elé.
akinek ez a látószög meg a portrézás megér sok pénzt, annak biztos jó választás lesz...
tudom, hogy nem reális elvárás egy Zeiss fixtől az OSS, de anélkül ez a gyútáv már sok lehet - persze, évekig megvolt mindenki nélküle. és az ára sem éppen Canon 85/1.8 szinten lesz, gondolom én, reméljük, megáll Zuiko 75/1.8 szinten. -
rumos14
nagyúr
-
-
rumos14
nagyúr
a 35/1.8 viszont nagyon bevált, a gyakorlati használatban közel tökéletes. olvastam 1-2 tesztet ahol azt írták, hogy nyitva nem az igazi, de vagy egy über példányt fogtam ki (nem vszínű), vagy alacsonyabak az elvárásaim, de az én szememben F2-n, ahol eddig használtam, hibátlan.
-
rumos14
nagyúr
így már kezd izgalmas lenni: [link]
méret kb. ua. mint a lufi A3000, csak ebben vélhetően lesz anyag is... és már értjük a "szükségtelen" vastagságot is...
vélhetően annyiba fog kerülni, amennyit én nem adnék ki egy fényképezőért, de amúgy, ha kijön még pár E-mount obi, ez egy nagyon erős versenyző lesz.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
én ezt nem tudom "külsősként" megítélni. ha van pl. egy modern Nikkor AF obiparkod, persze, hogy semmi értelme ilyen gépet venni. csupán örülök neki h erősödik az E-mount rendszer, ha már én mellé tettem le a voksomat, legyen minél több értelmes obi és minél nagyobb a használtpiac kb. mint a m43-nál
abszolút nem vágom "műszakilag" h hogyan fog működni ez az AF rendszer a rendszeridegen obikkal, én azt gondolnám h minden obival lesz AF, 40 éves manuállal is. de igazán gyors AF-et sztem naivság elvárni. anélkül meg nincs sok értelme az egésznek, szvsz... próbáltam én az LA-EA1 adapterrel alpha obit NEX-en, na az az AF használhatatlan. -
rumos14
nagyúr
talán még kúlabb lenne egy NEX-7 formájú FF lapkás vázban látni ezeket az okosságokat, inkább erre vár mindenki (aztán a "mindenki" 0,1%-a meg is tudja/fogja venni a vázat).
persze ehhez a szenzor mozgatáshoz nagyobb mélység kell, máris ugrott a kis váz lehetősége. ezek után tényleg kíváncsi vagyok a "NEX9-re", azaz a FF NEX vázra, amiről azt pletykálták korábban, hogy alig lesz nagyobb a 7-esnél. persze nem kell jósnak lenni ahhoz, hogy lesz majd A9000 is, FF lapkával, csak idő kérdése.
az A7000 pedig így simán túl jól hangzik, hogy igaz legyen. úgy értem, egy pro-sított A3000 is már elég ütős lenne, ezen felül az IBIS meg a szenzormozgatásos AF így együtt már szinte irreális szvsz.
akárhogy is, k-ra rá kell állni az E-mount obikra a következő időszakban. a klasszik alpha vázaknak pedig sztem befellegzett. asszem időben szálltam ki... -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2515 üzenetére
ezek a millió dolláros kérdések, majd megtudjuk. kizártnak tartom, hogy ez egy teljes értékű megoldás lesz, sztem senki ne reménykedjen benne.
van olyan adapter ami full manuál és egy pöcökkel tudod állítani a rekeszt, persze nem egzakt értékre, hanem csak úgy fílingre. -
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
nahát tényleg... az AF azért úgy látom/hallom, nem lett acélos. a rekeszt precízen, 1/3 FÉ lépésenként lehet állítani a vázról és a váz mutatja is az aktuális értéket? kellemes lehet.
a végén aranyos a "thank you for your watch" - köszönöm az órádatami még elgondolkodtató, hogy a Sony mit is akar? hogy az emberek ne a SEL 50/1.8 OSS-t vegyék meg tőlük, hanem kukázzanak egy manuál 50-est, és ugyanúgy lesz AF meg stabi? jó ez így nekik?
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2534 üzenetére
azért tegyük hozzá, az optikai minőségükből nem veszítenek a meglévő alpha obik később sem, és ha lesz használható AF valami adapterrel, akkor a nagyobb E-mount vázakra teljesen jó alternatívát jelentenek. persze a 70-200/2.8-nak a II változatát kihozni, hát, nem látom sok értelmét...
-
rumos14
nagyúr
nem új, de talán még nem volt itt: NEX objektívek a DXO Mark tesztelésében: [link]
komment: kár, hogy NEX-7-en tesztelték -
rumos14
nagyúr
nézzetek rám furcsán, de nekem ez a 18-105-ös üveg nagyon tetszik a rendelkezésre álló paraméterek alapján. a végig F4-es fényerő nagyon dicséretes, és a power zoom a videóhoz nagyon jól jön. nagy, bizony, de zoom-olásnál nem nő tovább - nézzünk meg egy bármilyen másik 18-1xx zoom-ot, mekkora a tele végén. a 600 USD ár is barátságos. egy A5000, A7000 jellegű vázra nagyon passzol, és persze a VG kamerákra is.
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2554 üzenetére
megvenni biztos nem venném meg, 600 dollár = 180000 ft-os áron. 11cm hosszú, még a böszme 18-200-nál is nagyobb, persze azt "nem erektált" állapotban nézve. ha lesz a nagyobb "A" NEX-ekkel kitben, az jó vétel lehet.
FDA-EV1S kereső érdekelne vkit? eladok egy cuccot és ilyen beszámíttatna egy érdeklődő, de nekem nem köll.
-
rumos14
nagyúr
a különbség csak annyi, hogy a 18-200 már megvan és nagyon jó áron jutottam hozzá, míg ezek egyike sem mondható el, még perspektivikusan sem, a 18-105-ről.
a 18-105 amúgy belső zoomos, tehát tele állásban semennyire nem nyújtja meg semmijét sem súlyra közel 150g-mal könnyebb, mondom én, jól összerakta a Sony ezt az üveget. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2569 üzenetére
Zasszonynak is van egy... de amúgy nagyon beváltak.
-
rumos14
nagyúr
válasz Bogyó bá' #2581 üzenetére
ehhez képest a Samsung NX1000+20-50 kombó nem tudom, miben jobb a vizsgált NEX szettnél. nem azt mondom, hogy rossz, csak éppen mind a szenzor, mind az objektív jobb a Sony esetében. nem az élességre gondolok, hanem, ahogy te is említed, a kezdő ekv. 24 mm-re és az optikai stabira. emellett még baromi pici is. a power zoom is jó móka, ha videózol, de a gyűrűvel nagyon kellemes, "manuál közeli" élményt nyújt.
-
rumos14
nagyúr
válasz Bogyó bá' #2589 üzenetére
egyik linkelt tesztet sem néztem meg, viszont lassan fél éve használok ilyen 16-50-es obit, és teljesen meg vagyok elégedve vele. bőven lehet megfelelően éles képeket csinálni, ha életlen tesztképet látsz, ott a tesztelő hibázott. nyilván nem a világ legpengébb obija. óriási a hordótorzítása 16mm-en, mellette még vinyettál is, de ha ezeket korrigálod (raw-ban lősz ha jól értettem, LR-ban van profil erre az obira, így, ha akarod, automatice javítja ezeket, de te is megteheted, neked tetsző mértékben).
viszont ha arra gondolsz, hogy ekkora méretben kapsz ekv. 24mm-t (tájképekhez nagyon jól fog jönni!), optikai stabival, aps-c szenzor mérettel, akkor semmi más nem számít
ha elfogadod az egy kicsit nagyobb (2x ekkora) méretet, ott a 18-55 obi, ami optikailag jobb, a fényerőt is kicsit jobban tartja ahogy zoom-olsz, cserébe ugyebár 27mm-ről indul, és még egyszer: nagyobb
én a 16-50-et választottam. -
rumos14
nagyúr
tudtommal tök ua. a szenzor, csak a 3N esetében iso200 az alapérzékenység, mert... fogalmam sincs miért.
sebi: a 18-55 is hordózik nagylátó végen, nem halszem-közeli mértékben, mint a 16-50, de bőven látszik. a MILC-eknél tökre elfogadott a szoftveres korrekció, sztem alapvetően nagyon jó dolog, anélkül nem ekkora lenne a 16-50. 3N nincs 18-55-tel kitben, de nyilván el lehet bizniszelni.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2618 üzenetére
a hordózás és a vinyetta együtt jár, azaz ha javítod a hordót, automatice kiszorulnak a sötét képsarkok is. korrigálatlanul annyira sötétek, hogy az már tényleg nagyon zavaró. továbbá meglehetősen extrém hirtelen a sötétedés, ha csak azt akarod javítani (a hordózást meghagyva), nem igazán lehet szépen eltüntetni. a hordó korr. miatti felbontásveszteség miatt én nem aggódnék, nem látványos, nem rontja a kép értékét.
a látószög korrigálva van megadva, akár csak a m43 obiknál. -
rumos14
nagyúr
láttam korábban egy hevenyészett összevetést a 18-55 kitobival és ott nem egyértelműen a ZA volt a nyerő. persze a 18-55 sem éppen egy rossz obi. akárhogy is, ennyi pénzért nagyon közel kell lennie a tökéleteshez. én jobban örültem volna egy 16-50/2.8-nak, de a Sony biztos alaposan végiggondolta. egy 16-50/2.8 biztos nagyobb lett volna mint a 16-70, de én 18-200-on edződöm
beugrott most, hogy a Pentax-nak van egy 17-70/f4 obija. ahhoz képest jó picike lett a Zeiss 16-70. talán mégis lehetne elfogadható méretű 16-50/2.8-at tervezni NEX-re -
rumos14
nagyúr
halkan megjegyzem, amikor egyszer összevetettem a SAM 18-55-öt a CZ 16-80-nal, ott sem volt óriási különbség élességre. a Zeiss képe kicsit szebb volt, kontrasztosabb, plasztikusabb.
a SEL 35/1.8-ra is írtak sokan, hogy előfordul decenteres, az enyimé az elkészült képek alapján (nem laborteszteltem...) tökre rendben van. nagyon fincsi kis obi.
na most bejött a FM, hát, nagyon jók a tesztképek, a technikai részletek annyira nem is érdekelnekja igen, A7/A7r. nagyon kíváncsi vagyok rá. a 28-70/3.5-5.6 kicsit karcsúnak hangzik, de hát méretcsökkentés über alles. ha 2k USD a kit nyitóára, akkor van rá remény, hogy egyszer majd lesz egy ilyenem... nyilván fixekkel lesz az igazi, de a Zeiss logo a 35/2.8-on és 55/1.8-on attól félek, nagyon megnyomja az árakat. vagy meg kell tanulni MF-t használni...
amúgy a bármunkával nem tévedsz, mert ezeknek a Sony ZA lencséknek tudod mennyi közük van a Zeiss céghez
-
rumos14
nagyúr
megalapozott lehet a véleményed, nyilván használtad már az összes lesajnált cuccot...
akkor sokadjára is:
- globálisan nézve, technikai/optikai szempontból a m43 obik jobbak mint a NEX obik.
- kisebbek is, mivel kisebb képkört kell kirajzolniuk.
- viszont mindegyik NEX obi jó (!) a maga nemében, ha neked bejön az a gyútáv ami rá van írva, egyik sem fogja korlátozni a kreatív énedet.ezek a tesztek, teszteredmények, a valóságban annyira nem számítanak... nem akarok itt elveszni a részletekben, de elég meglepő egyik-másik linkelt élesség eredmény. én azt mondom, mindenki magában döntse el, mit szeretne. és képzeld, van az a feltételrendszer, amelyben a NEX rendszer, sőt, a NEX obik jobban használhatóak mint a m43-osak.
abban a szerencsé
tlens helyzetben vagyok, hogy használom mind a 16/2.8-at, mind a 16-50-et. a 16/2.8-at ráadásul előtéttel, így 50k-ből kijött (használtan) az ekv. 18mm. ja hogy életlenek a képsarkok f2.8-f4-en? ha majd poszter méretben akarok előhívni képeket, bizisten lerekeszelem f8-ra... a 16-50 pedig zseniális, a kis méret ellenére ekv. 24mm-em van aps-c-n, én megtapsolom a Sony mérnökeit (amikor éppen nem szívnak )
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen